Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Barátnők végveszélyben - Paramount Network, 12:30 |
Petra: Kőbe vésett történelem - M5, 12:55 |
A forradalom napján - Mozi+, 13:15 |
Pán - Film Café, 13:15 |
Végszükség - Film+, 13:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Kristóf, a magánzó |
Mads Mikkelsen |
202. Törölt felhasználó (2015-08-02 18:15.03) - (válasz Entersp 198. hozzászólására) |
Már miért lenne meghökkentő az álmodozás funkció?:) Szerinted a nézők többsége nem azért ment a moziba, hogy a kedvenceit láthassa? A férfiak epekedhettek álmaik asszonyai után, míg a női nézők szívének dobbanását abnormális ritmusra hangolta az akkori "macsó-palkó" felhozatal. Ebben nem álságosság van, hanem az, hogy mit is akartak éppen láttatni az emberekkel. Híradó? Nézd meg, ma is miről szól az egész. Nincs független híradás, valamilyen szinten minden médiaszerv elkötelezett valamerre. Ha pedig azt veszed, hogy mekkora cécóval és örömrivalgással vágott bele a "halandóság" a háborúkba, nem is tudom, miért csodálkozol?:) Vagyis azt mondanám, nem a mozinézők álságosak, hanem az a médiarendszer ami (be)eteti őket. |
201. Csabaga (2015-08-02 16:44.12) - (válasz Entersp 198. hozzászólására) |
Ha jól tudom,a legsikeresebb év 1930 volt.
A mozinak első alkalommal a világválság ártott.Utána a háború miatt elveszett az európai piac,Majd a nagy stúdiók elvesztették a mozihálózatukat.Utána jött a tévé.Végül a mozizás a fiatalabb korosztály szórakozásává vált. |
200. Entersp (2015-08-02 16:39.19) |
Bizony, W. Allen így töltötte moziban a fél gyerekkorát.:)) |
199. Csabaga (2015-08-02 16:36.08) - (válasz Törölt felhasználó 197. hozzászólására) |
Amerikában az volt.Sőt,kifejezetten annak indult.Nickeoldeonok...
Ha valakinek kevés pénze volt is,mozira tellett.Legfeljebb a 30-as években nem drága,premier moziba ment. Más volt a mozi,hiszen a film előtt volt híradó(a stúdió saját híradója,majda kísérőfilm,rajzfilm. Máskor meg két b kategóriás film ment egymás után,egy jegy áráért.Ez még az 50-es években is létezett. |
198. Entersp (2015-08-02 14:47.31) - (válasz Törölt felhasználó 197. hozzászólására) |
Én sem.:)
Úgy kezdtem el az Oscar sorozatot, hogy igyekeztem átérezni azt a világot. Három csatorna létezett, a rádió, sajtó és a mozik filmhíradója. Ezek szinte teljes átfedéssel működtek, tehát olyan közös tudat alakult ki, amilyet ma elképzelni sem tudunk. A kollektív ismeretkészlet már a kábeltévékkel töredezett, az internet forradalom pedig erre még rátett egy lapáttal. Nincsenek adataim, de szerintem nagyságrendekkel többen jártak moziba akkoriban. Mindenki tisztában volt azzal, hogy mivel jár a háború, és mégsem lehetett elkerülni az újabb világégést. Álmodozás funkció, semmi több - ez azért elég meghökkentő, nemde? Ha Hollywood álságos, akkor ugyanez igaz a mozinézőkre is.:) |
197. Törölt felhasználó (2015-08-02 10:52.35) - (válasz Entersp 195. hozzászólására) |
Természetesen igazad van abban, hogy teljesen más funkciója volt a mozinak az említett időszakban, csakhogy ahogy most is meghatározza a célcsoportok műveltsége és befogadóképessége a kínálatot, úgy ez a harmincas években sem volt másképp. A filmek legfeljebb ha álmodozásra sarkallhattak, de az iskolákban közben meg feltétlen engedelmességre és a fennálló rend elfogadására (vagy legalábbis tűrésére) tanították az ifjakat. (a felnőtt lakosság nagy része meg éppen azzal volt elfoglalva, hogy hogyan teremtse elő a napi betevőt, és különben is, őket már jóval azelőtt bedarálta a rendszer, mielőtt még világmegváltó gondolataik támadhattak volna) Az amit a filmvilág tudott nyújtani pedig igencsak szűk körhöz tudott amúgy is eljutni. Nem mindenhol volt tömegszórakozás a mozi, mert esetleg nem jutott rá pénz. (persze nem éltem a harmincas években...) |
196. Entersp (2015-08-02 07:04.38) - (válasz Csabaga 193. hozzászólására) |
Ha újranézésről lenne szó: Ez történt egy éjszaka. |
195. Entersp (2015-08-02 06:51.41) - (válasz Törölt felhasználó 191. hozzászólására) |
Persze, hogy fotelben minden más, de ne felejtsd el, hogy az elemzett korszakban (30-as évek) a mozi teljesen más intézmény volt mint manapság. Olyan csatornává nőtte ki magát, ami erős befolyással volt a világlátásra. Ennek megfelelően is működött, ehhez képest viszont elég hamar jött az újabb világháború.
Szóval, én is oda jutottam, hogy minden erőfeszítés falrahányt borsó; ahogy Te írod: "ideig-óráig kivarázsol". |
194. Virghínia (2015-08-02 01:11.07) |
Nekem a Ryan közlegény megmentése, ami tetszett nagyon idáig. |
193. Csabaga (2015-08-02 01:01.12) |
Eddig bezárólag számomra a Rebecca a legjobb film,bár én ötöt nem láttam a 14-ből. |
192. Csabaga (2015-08-02 00:53.15) - (válasz Entersp 190. hozzászólására) |
Akkor nagy siker volt.Te is megnézted volna.:) |
191. Törölt felhasználó (2015-08-02 00:32.04) - (válasz Entersp 186. hozzászólására) |
Elgondolkodtatott az elgondolkodásod a katartikus filmélmények és a változtatás iránti igény összefüggéséről. Szerintem leginkább arról van szó, hogy a filmművészetre -úgy általában - olyan fikcióként tekint az emberek nagy része, ami ideig-óráig ugyan "kivarázsol" a hétköznapok viharából, de mégsem bír olyan erővel, hogy tettekre tudjon sarkallni. Elvégre egy fotelből, kényelmesen nézelődni nem ugyanaz, mint a valóságban is átélni valamit...Én legalábbis még nem hallottam olyasmiről, hogy egy film hatására bárki is gyökeresen megváltoztatta volna akár az életvitelét, akár a gondolkodásmódját. De az is lehet, hogy mindez az élettapasztalattal és a különböző életperiódusokkal függ össze, hiszen elég, ha csak az itt megjelenő véleményekre gondolsz. Ritka eset, hogy egy-egy alkotás ugyanolyan hatást vált ki minden egyes nézőjéből, és ha egy ilyen szűk rétegből indulunk ki, akkor nagy valószínűséggel szélesebb körben még markánsabbak ezek a véleménykülönbségek, azaz nem biztos, hogy mindenki ugyanazt a filmet látja, még akkor sem, ha valóban ugyanazt a filmet nézi...
Elnézést az o(ff)koskodásért, és be kell valljam, kissé csodálattal vegyes irigykedéssel viseltetek "korszak-körbejáró akciód" iránt. |
190. Entersp (2015-08-01 23:16.59) - (válasz Csabaga 189. hozzászólására) |
Ne haragudj, de ez nem magyarázat. És ezt nem Citizen K rajongóként írom (ez aztán a relevancia).
Én már korábban körvonalaztam a korabeli viselkedéssminták és színjátszás sajátosságait, de azt hittem, a 30-as évek közepétől már kevésbé kell ilyesmivel foglalkozni. Itt viszont arról van szó, hogy én ettől a filmtől a 40-es években is befordultam volna. Azt hiszem. |
189. Csabaga (2015-08-01 22:31.37) - (válasz Entersp 187. hozzászólására) |
Az Aranypolgárnak rossz sajtója volt és túl modern lett. |
188. Csabaga (2015-08-01 22:28.37) - (válasz Entersp 187. hozzászólására) |
Nosztalgia film nyert.A háború szólt közbe,akárcsak a következő két évben,de a nehezén túl vagy.Idős korodra még meg is szeretheted. |
187. Entersp (2015-08-01 21:53.33) |
Az rendben, hogy az Aranypolgár nálam nincs az első 50-ben, de így sem értem hogyan maradt alul a versenyben (1941). Nemrég újranéztem a Máltai sólyom c. Bogart filmet, már nem az a dobbantás, de még az is lekörözi a Hová lettél drága völgyünk c. merényletet.
Nem tudom leírni, hogy mit érzek... |
186. Entersp (2015-07-23 18:27.23) |
Vége a harmincas éveknek, az évtized összefoglalásához hozzácsapom az első két győztest is a húszas évekből.
A mozgókép már jó pár évtizede megkezdte robogását, a filmgyártás elérkezettnek látta az időt egy új intézmény felállításához. A szakma létrehozta az Oscart, mely eleinte csekély jelentőséggel bírt - azóta ez a fajta elismerés a reputáció csúcsa és elsőszámú marketing eszköz, esetleg életcél. Szóval, az Oscar nagyjából a hangosfilm forradalmával indult, az első győztes munka (Wings) még némafilm. Már a korai években érezhető a humanista értékrend: több munkában hangsúlyt kap a háború elutasítása és a pozitív normarendszer erős életigenléssel. Abban a korban még erősen érezhető volt az I. világháború hatása, ráadásul az egész világ félszemmel a náci Németországot figyelte. A Szárnyak, A nyugaton a helyzet változatlan vagy a Kavalkád egyaránt a pacifista Hollywood vitorláját dagasztják, közben helyet kap az életöröm zenében, prózában egyaránt. Azzal, hogy a könnyű, bohókás filmek is sikert arattak (Ez történt egy éjszaka, Így éni jó), gazdagabb lett a győztesek mezőnye, bár az Álomgyár később rengeteg kritikát kapott az ilyen boldog véges darabok miatt. Nagy előszeretettel készültek (és győztek) olyan munkák, amelyek az elmúlt évtizedeket foglalták össze. Ez a Cimarron esetében egész jól sikerült, a lefektetett alapok egyben az Újvilággal kapcsolatos víziók kezdetei. Szintén az akkori közelmúlt időszakára fókuszálnak az életrajzi győztes produkciók - erkölcsi kérdések (Zola) és hedonizmus (A nagy Ziegfeld) újfent megjelennek és nem is feltétlenül zárják ki egymást. Kérdés, hogy a sokszor emlegetett manipuláció hogyan működik ebben az időszakban. Úgy tűnik, hogy nem igazán. Hollywood üzenetei a mozikban maradtak, a világ haladt tovább a következő pokol bugyra felé. Ahogy ez megtörténik később is számos alkalommal: Hálózat, NBK, Amikor a farok csóválja, stb. Az rendben, hogy a globális problémákat nem a mozgókép fogja megoldani, de érthetetlen, hogy mennyire nincs befolyással a dolgok menetére semmilyen katartikus élmény. A mezőny egyébként a költségvetés szempontjából is egész változatos, de a győztesek többsége a grandiózus tábort erősíti. Ide tartozik az évtizedet záró Elfújta a szél is, amely a legismertebb film az Oscar kezdeti időszakából. |
185. Misafeco (2015-07-17 21:59.38) - (válasz Hutch Fitzgerald 179. hozzászólására) |
Google a barátod. Én pedig nem vagyok a drágád. |
184. Csabaga (2015-07-17 17:19.23) - (válasz Entersp 183. hozzászólására) |
Ha nem tévedek,jön az első színes Oscar,és a két együtt film előhoz egy testvérpárt is.
Ráadásul az egyikük még mindig él,és a másik is két éve távozott csak.Ebből a két filmből ismerjük őket itthon. Hitchcock alaposan felkavarta az állóvizet a "rémfilmjével"(ez neki is jót tett,végre abbahagyta a politikai kémfilmeket),sajnos a következő zsenit(Welles filmjét) mellőzték,és egy szinte "némafilmnek" adták a díjat.De majd meglátod.:) |
183. Entersp (2015-07-17 08:15.24) - (válasz Csabaga 182. hozzászólására) |
Igen, bár nekem csak egy.:)
A Rebecca c. filmet miért kellett "lefordítani"? L. Olivier fiatalon, már alig várom.:) |
182. Csabaga (2015-07-16 21:31.29) - (válasz Entersp 172. hozzászólására) |
Jön végre két ismert film.:) |
181. Csabaga (2015-07-16 21:29.50) - (válasz Entersp 172. hozzászólására) |
Látom,jön két ismert film. |
180. Hutch Fitzgerald (2015-07-15 22:49.45) |
Amugy nem tudom miért fontos ez. |
179. Hutch Fitzgerald (2015-07-15 22:44.47) |
És elmondanád drágám hogy aki ide belép az honnan a jó büdös francbol tudja ezt az infót?👅 |
178. Misafeco (2015-07-15 21:24.29) - (válasz Hutch Fitzgerald 173. hozzászólására) |
Az első hozzászólásban találod a teljes listát, annyira nem nehéz belőle kiszámolni. :) Szerintem még neked is menne. |
177. Hutch Fitzgerald (2015-07-15 21:17.42) - (válasz My name is.. 176. hozzászólására) |
Xd honnan tudod hogy nem ovis vagyok xd lehet diktálom valakinek hogy mit írjon mert Naon sejetek fojunozsnyiiii 😝 |
176. My name is.. (2015-07-15 21:14.28) - (válasz Hutch Fitzgerald 175. hozzászólására) |
Menő az ovisoknál :) |
175. Hutch Fitzgerald (2015-07-15 21:10.09) - (válasz My name is.. 174. hozzászólására) |
Lumnia telefon sokszínűsége xd 😵😎😍😠👀 |
174. My name is.. (2015-07-15 21:00.19) - (válasz Hutch Fitzgerald 173. hozzászólására) |
Hű de menők a hangulatjeleid,aztaa.. |
173. Hutch Fitzgerald (2015-07-15 20:47.34) |
Honnan tudjam bazdmeg...xd 😆 |