Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Fehér éjszakák (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Mama pici fia - TLC, 03:40 |
Karácsony Aspenben - Izaura TV, 03:45 |
A gépész - Paramount Network, 04:00 |
Eljött hozzám - HBO2, 04:21 |
A halálkártya - HBO, 04:26 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Steven Spielberg (78) |
Brad Pitt (61) |
Casper Van Dien (56) |
Rachel Griffiths (56) |
Katie Holmes (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Názáreti Jézus |
Avery Brooks |
19. Emylio (2017-10-03 15:58.58) |
Vegyesek az érzéseim. A sztori jó volt, de az eleje kissé unalmas. Aztán alakult, és egy egész jó befejezést csináltak neki, de abból is hinyzott valami. |
18. Gnor (2016-05-14 10:00.35) |
A történet maga nem rossz sőt, egész jó. Viszont nem aknázták ki. Ha maradt volna a jelenlegi felállás, akkor is lehetett volna fokozni a hatást és méginkább kihegyezni az egész lélektanát. Viszont ha érdekesebbé akarták volna tenni akkor sokkal jobban is ki lehetett volna aknázni a szomszédos menedék szálát.
A film túl egyszerű, de a megvalósítás, a kameramunka a színészi játék kellően profi színvonalú ami egy jó szinkronnal egész nézhető filmet adott, de összességében kevés! |
17. Chris92 (2016-04-03 00:25.29) |
Mostanában egyre több az olyan film, amiben az apokaliptikus vagy poszt-apokaliptikus szituációt nem az emberi faj egészén, hanem csak pár ember egymás közötti konfliktusán keresztül ábrázolják, nagy részt azért is mert ezzel tudják valamennyire kompenzálni a alacsony költsévteés okozta korlátokat. Ez a cucc leginkább a Hasadás című filmhez hasonló, világméretű katasztrófa túlélőiről szól, akik ezt egy betonbunkerben próbálják átvészelni. Norman Reedus és Djimin Hounsou először csak a külső elemekkel küzd, de fokozatosan eluralkodik rajtuk a paranoia és az ellenségeskedés, majd törvényszerűen egymás ellen fordulnak. Ígéretes a sztori, ám maga az aktuális cselekmény olyan rohadt sovány, hogy max rövidfilmként működhetne nem másfél órás moziként. Túlnyújtott, száraz és unalomba fulladó darab, hiába a decens színészi játéka, a Hold-at idéző klausztrofóbiás hangulat meg az amúgy egész pofás szintetizátoros zene. Ez nem ellensúlyozza azt a végtelenül modoros előadásmódot, amitől még a thriller elemek sem működnek. Én is szomjaztam csak nem levegő után, hanem hogy végre valami érdekes is történjen. |
16. Arpimokus (2016-03-04 21:09.49) |
Az ötlet ezért nem rossz, ebben több lett volna. |
15. Saint alexis (2016-01-19 18:17.04) - (válasz Delpiero 14. hozzászólására) |
te sosem vagy egyedül:D |
14. Delpiero (2016-01-19 10:25.34) - (válasz Saint alexis 13. hozzászólására) |
Nah végre valaki, akinek szintén tetszett! :D |
13. Saint alexis (2016-01-18 22:53.19) |
Hála a jó égnek, készülnek néha olyan darabok, amik nem a tömegízlést akarják kiszolgálni, nos, ez a film is ilyen.
Lehetett volna jobb, pörgősebb, izgalmasabb? persze, mint ahogy millió más film lehetett volna, és mégsem lettek. Amikor magamban értékelek, két felfogást követek: nézem a nagy filmek tengerében, hova tenném adott darabot, illetve, engem személy szerint mennyire ragadott meg, szórakoztatott. Jó esetben a kettő találkozik, illetve, a kettő átlaga kihoz egy számomra is szimpatikus eredményt, de néha nehéz az ügy. Ez a film is ilyen, mert valójában sokkal több is lehetett volna, mégis, a maga nemében remekül elszórakoztatott. Maga neme.. na itt álljunk meg egy pillanatra. Hogy miért nem fogadták jól, az világos. Nekem mégis miért tetszett? Mert más vártam, mert merte felrúgni az eleve elrendeltetett szabályokat. Ez kérem egy kamaradarab. Film, de akkor is. Márpedig, mint ilyen, nagyon kevés filmben működőképes, mivel alapvetően ez színpadi műfaj. Mit is jelent? Egy adott témakör, 1-2 szereplő, egy központi kérdéskör - és ez itt pontosan ilyen. Természetes, hogy a többség elutasító, mert unták, mert mást vártak, mert blablabla. Hát, én nem állok be a sorba, mert határozottan élveztem. A film egyszerű, mint az egyszeregy: kevés a levegő, történik valami baj, és a két szereplő közt erkölcsi konfliktus alakul ki a megoldást illetően. Megoldás márpedig nemigen van, itt valakinek el kell hullania. Ami már az elején megfogott, hogy kedvenc zombivadászunk kis mást alakított volna, ha nem önmagát?:D laza, hűséges, és mélyen öntörvényű, és, igen, ez Djimonra is vonatkozik - ő is önmagát adja. Becsületes, határozott figura, pont úgy, ahogy a Véres gyémántban is. Innen spoiler !!! a film a központi kérdése, találnak-e megnyugtató megoldást, ami nem kíván áldozatot. Így, önmagában nálam egy erős közepes volt addig a pillanatig -ami egyértelműen a legerősebb jelenet-, amíg Reedus fel nem emeli a fegyvert. Van egy olyan tipikus nézése, mozdulatsora, és hanghordozása ezekben a másodpercekben, amik tőle mindig nagyot ütnek, és erre Djimon hozza ugyanazt a karaktert, amiben annyira jó: felemeli a karját védekezésképpen.. fekete, a szeme egyszerre riadt és dacos.. olyan erők forrnak abban a színészben, amit szavakkal leírni szinte lehetetlen.. és amikor Reedus karja lehanyatlik.. bevallom, a gyomrom összerándult. Nekem mélységesen átjött, mi ez a másfél óra, és sajnálom, ha mások ezt nem érzékelték. Van egy egyszerű figura, akinek már semmije sem maradt, csak egy munkatárs, aki barát és család egy személyben. Ő egyszerű lélek, neki minden tök egyszerű: a családom védem, a többi mind le van szarva magasról. Nincs szürke, nincs semmi, csak fehér és fekete. Aztán ott a másik, akinek még van jövője, lehet valami, amibe érdemes kapaszkodnia, és erkölcsileg felette áll az önzésből fakadó gyilkolásnak, de ember, és van benne élniakarás, és önzés is. Reedus alakja teljesen világos, már nincs bizalom, azaz nem lehet teljes ismét, hogy bízhatná az életét valakire, aki nem volt hozzá őszinte, de Djimon figurája is érthető, neki más van megírva, és abban szentül hisz. Amikor a fekete férfi felemeli a karját, védekezésből, az valami zseniális képsor, és megrázott. Nem bírom elviselni, és sosem fogom, ha valakit ok nélkül bántanak, és teljesen mindegy, hogy az illető fekete, fehér, hupilila vagy marslakó. Abban a karfelemelésben annyi dac, annyi félelem volt, hogy a csontomig hatolt, egy pillanatra megértettem, mit érezhettek anno a rabszolgák.. és ez nem jó, nagyon nem, senkinek nem lenne szabad ezt éreznie. Főleg az a jelenet, és a kikövetkeztethető, mégis erkölcsileg talán a leghelyesebb megoldás felvitte nálam a filmet, ha nem is kiválóra, de erősre, jóra. Nem untam, élveztem, ha nem is naponta, de még megnézem - lehet, nem sokszor, hiszen rövid, és párbeszéd sincs benne sok, de ez az a fajta, amit ha látok a tévében többször is, nem nyomom el. Spoiler vége Ahogy korábban írtam, ez egy kamaradarab, és kivételesen nem a nagy filmek tengerében értékelem, hanem a szimpla "nekem tetszett-e" alapján, illetve a maga nemében. Kamaradarabként élvezhető, a színészek jók voltak, a díszlet egyszerű, de pont elég, a történet meg olyan, amilyen nekem ilyen miliőbe tökéletesen belefér. örülök, hogy nem közönségfilm, de nyilván látom a hibáit, illetve azt, miben lehetett volna erősebb. Mindent egybevetve nálam határozottan kiérdemelte a 75-80%-ot, nem lesz kedvenc sci-fi-k között, nem olyan a jellege, amiket a legjobban szeretek, de másokkal ellentétben nekem átjött. Ilyen filmek is kellenek, ezektől is színesedik a filmgyártók palettája. Mások értékelése meg sosem befolyásolt, aki ilyenek alapján néz és válogat, az menjen autógyárba robotnak, szerintem:D |
12. Langelus (2015-12-29 20:33.15) - (válasz Saint alexis 11. hozzászólására) |
:\ |
11. Saint alexis (2015-12-29 20:29.27) |
aki kommentek alapján néz filmet, az tényleg maradjon a youtubenál |
10. Langelus (2015-12-29 20:16.34) |
A kommentek alapján ez a film 1 hónap múlva már a youtube-on lesz. |
9. Sötétszív (2015-12-28 23:55.07) |
Ez egy három szereplős film, mely végig a föld alatt játszódik, egy atomkatasztrófa után. Az a gond ezzel a filmmel, hogy unalmas, pedig Norman Reedus, Djimon Honsou(az egyik legjobb fekete bőrű színész) és Sandrine Holt jól játszanak. Egy érdekes ötletet csapnivalóan oldottak meg. Ebben azért több volt, mint ami lett belőle. Gyenge film, aki teheti, az nyugodtan hagyja ki, és keressen más filmet magának. Nem veszít vele semmit, ha ezt nem nézi meg. |
8. Moxika123 (2015-12-23 23:30.27) |
Gyenge és unalmas. |
7. Thomas X. (2015-12-09 17:07.47) - (válasz Iason 2. hozzászólására) |
Te galád |
6. Az utolso szamuráj (2015-12-09 15:26.50) |
Iason-t azért jó látni,mert majd mindenhol rasszizmust lát:))Hihetetlen jó éleslátású figura:))
A Légszomj alacsonyabb költségvetésű sci-fi:ami gond,amiről szólnia kéne-hogy emberek hogy tudunk viszonyulni egymáshoz még ha tré van,akkor is-arról nem nagyon, vagy óvódás mód szól csupán.Benne van a Walkind Dead írója/producere is:Robert Kirkman-tól ennél többet vártam volna,hisz a TWD-t pont az élteti többek közt,hogy karakterei baromi erősek. A Légszomj lassan kezdődik,mentségére,a közepénél azért egész izgalmas lesz hogy aztán egy buta végbe tapicskoljunk bele:úgy vélném,a hangulathoz egy negatívabb záróakkord sokkal jobban passzolt volna.Ami miatt mégis felhúztam közepesre,az Norman Reedus de különösen Djimon Hounsou játéka,mindketten többet éreztettek karaktereikből,mint az meg volt a forgatókönyvbe. Egyszer azért be lehet vállalni. |
5. Delpiero (2015-10-23 19:43.32) |
Komolyan csak nekem tetszett itt? :I) |
4. Lapsik (2015-10-15 17:00.29) |
Nagyon gyenge! |
3. Rudicus (2015-10-15 09:08.11) |
Aki szereti a sci-fiket, egyszer úgy is megnézi.... aztán biztosan nem fog a kedvencei közé tartozni... Az "alacsony költségvetésű" sajnos sokszor együtt jár a bezárt sötét helyeken (studióban) játszódó "tipródós", nem látványos, kissé vontatott, lassú cselekményekkel tűzdelt filmekkel... És persze kétkedésekre is van oka a nézőnek. OK, hogy félévente 2 órára felkelnek, de hányszorra van tervezve??? Hiszen nukleáris sugárszennyezettségről van szó!!! 30 felkelésre - hiszen az csak 15 év! 60 felkelésre, az már 30 év...vagy 120 felkelésre....na az már 60 év! Akkor viszont közel 15-ször...30-szor....60-szor 2 órára való levegőjüknek kellene lenniük!!! Különben is, a hibernáltak sem lehetnek vákuumban!!! ...A konfliktus kitörése után sem értem, miért akarja annyira kinyírni egyik a másikat??? Annyira szeretné a hátralevő 15-30-60 évet egyedül végigcsinálni, amikor kettesben is annyira hulla fárasztó és lehangoló és unalmas és lélekölő és rutinszerű, és még csak nem is remény-keltő, hiszen nincsenek instrukciójuk, nincsenek felelős személyek, akik választ adhatnának a kérdéseikre (épp ezért egy kicsit elképzelhetetlen, hogy két ilyen balfácán kezében legyen a "jövő")ráadást éppen hogy alig vannak készen vele ketten is! Ezzel pedig az összes többi ember életét is veszélyeztetik! Ezt nem bírták fölfogni??? Akkor hogyan bízhatták rájuk ezt a feladatot?? És elég rossz dolog azt látni, hogy amikor már csak szinte ketten vannak "életben" az egész Föld kerekén, akkor is azzal vannak a legjobban elfoglalva, hogy egyikük kinyírja a másikat....egy harmadik kedvéért... ami végül is egy roppant önző cselekedet az adott helyzetben! Én sokkal jobban szeretem a kissé látványosabb, optimistább, pozitívabb, több új ötlettel, tudományos dolgokkal fűszerezett sci-fiket. |
2. Iason (2015-10-10 21:22.05) |
Undorító, rasszista film! |
1. Jason13 (2015-09-23 19:13.57) |
Szerintem nem csak engem csigázott fel az a hír, hogy Robert Kirkman (a TWD alkotója) producerként, míg Norman Reedus (a TWD Daryl-je) főszereplőként fogja kivenni a részét egy alacsony költségvetésű sci-fiből. Még az előzetest is mellőztem, hogy a film még nagyobbat üssön, de aztán szivárogni kezdtek az első kritikák, melyek közel sem kímélték az alkotást. Mit ne mondjak, a negatív visszajelzések kissé kedvemet szegték, de végül csak szemügyre vettem a végeredményt.
A történet a világvége után játszódik, ahol a Földet belepte egy mérgező porfelhő. A túlélők földalatti bunkerekben találtak menedéket, ahol az értékes emberek (tudósok, matematikusok, biológusok) mesterséges álomban várják, hogy a levegő újra tiszta legyen. Rájuk minden állomáson két "gondnok" vigyáz, akik félévente kelnek fel, hogy ellenőrizzék a felszerelést és kijavítsák az esetleges gikszereket. Egy ilyen óvóhelyen járunk, ahol a két hibaelhárító a rutinmunkáját végzi és amikor visszatérnének újabb 6 hónapot aludni, az egyikük ágya kigyullad. Ebből elég nagy baj lesz, hiszen a bunker levegő és áramellátása hamarosan leáll és ha hőseink nem tudják időben helyrehozni a mesterséges fekvőhelyet, akkor a biztos halál vár rájuk. A történet sok eredetiséget nem tartalmaz, ennek ellenére egész érdekes. Ugyan a mérgező porról nem sokat tudunk meg, viszont a helyszín kidolgozása meglehetősen alapos és a karakterek is ügyesen lettek kibontva. Nekem kifejezetten tetszett a film első negyede, ahol a főszereplők szinte semmit nem csinálnak, csak szerelnek, ellenőrzik a beérkezett adatokat és egymást ugratják. Remekül lett bemutatva monoton munkájuk, ahogy az is, milyen fontosak egymásnak. Hiszen ők sem tudják pontosan, meddig kell még gürcölniük és bármekkora ellentét is feszül közöttük, egymásnak jelentik a családot. Aztán bekövetkezik a baleset és a feszültség a tetőfokára hág! Ugyan semmi eget rengető nem történik, hőseink csak a megfelelő alkatrész után kutatnak, de mégis át lehet érezni a helyzet súlyát, erre pedig rátesz még egy lapáttal a helyszín is. A sötét, szűk folyosók bitang jól teremtik meg a bezártság érzetét. Aztán az elsőfilmes rendező kezéből elszabadul a gyeplő, hogy az utolsó fél óra teljes érdektelenségbe fulladjon. Az addig meglehetősen egyszerű mederben folydogáló cselekményt megszakítja néhány felesleges történetszál és az addig remekül felépített atmoszféra tovaszáll. Sajnos emiatt bukott el nálam is az Air. Adva volt két érdekes figura, egy egyszerű, de működőképes sztori, de aztán a készítők bedobáltak rengeteg hatásvadász elemet és ezzel úgy- ahogy tönkre is vágták a végeredményt. A film második felében már szinte úgy éreztem magam, mintha egy teljesen másik mozit néznék. Pedig az alacsony költségvetés nem állt az alkotók útjába, mivel az operatőri munka kifogástalan, a zenei aláfestés is minőségi és maga a helyszín is hangulatos a maga minimalista módján. Sőt, Norman Reedus és Djimon Hounsou is kihozzák szerepükből a maximumot. Ezért is szomorít el az összkép. Simán lehetett volna ebből egy feszült és érdekes kamara sci-fi/thriller, de ehelyett kaptunk egy ígéretesen kezdődő, majd totálisan unalomba fulladó darabot. Félreértés ne essék, egy megtekintést megérdemel, főleg azoktól, akik szeretik a hasonló műveket (például a Hasadást), de kihagyásával sem veszíthet sokat az ember. |
Vélemények | Emylio, 2017-10-03 15:58 | 19 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Légszomj adatlap |
Eredeti cím: Air |
Évszám: 2015 |
Rendezte: Christian Cantamessa |
Szereplők: Norman Reedus, Djimon Hounsou, Sandrine Holt, Michael Hogan |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Djimon Hounsou - Vélemények |
- Sandrine Holt - Vélemények |
- Norman Reedus - Vélemények |
- Michael Hogan - Vélemények |