Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ki a Télapó? - Film4, 05:10 |
Bor, mámor, Provance - Moziverzum, 05:10 |
Mint a hurrikán - Mozi+, 05:30 |
Gosford Park - Film Mánia, 06:35 |
A fa, ami megmentette a karácsonyt - Max4, 06:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Portugál - Vélemények |
A boszorkány (2015) - Vélemények |
Micimackó: Vér és méz 2. - Vélemények |
A 39-es dandár - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A szomorúság háromszöge |
Alan Ritchson |
22. Csabaga (2013-11-20 17:31.51) - (válasz Angelika58 20. hozzászólására) |
Újabb szép összefoglaló...:)
Igen,Altman nagyon kilóg a szabvány hollywoodi rendezők sorából. Minden műfajba belekapott,de a legfontosabb az életszerűség volt számára. Ez a 70-es években sokat jelentet,de utána,bár nem lett rosszabb rendező,kicsit kiment a divatból. A filmjei általában nehezen fogyaszthatóak,nem populárisak,sokszor elég furák,de érdemes megpróbálkozni velük. A nívóból idősebb korában sem engedett. Két kedvencem: M.A.S.H,McCabe és Mrs. Miller Amivel viszont nem boldogultam.Buffalo Bill és az indiánok. |
21. Orgona (2013-11-20 17:29.41) |
Nem véletlenül kapott Oscar életmű díjat. |
20. Angelika58 (2013-11-20 16:43.38) |
Robert Altman zseni volt. Ez nem is vitatható, ha a zseniség mértékét azzal mérjük, tudott-e valami olyant közölni a művész a világgal, amit senki más nem tudott addig.
Sajátos zseni volt, az a ritka madár, aki egyaránt bevette a nézők szívét és gondolkodását, de a pénzügyi siker sem maradt el művei mellől. A kritikusok pedig a lehető legmagasabbra értékelték tehetségét. Nagy reformer is volt, fikciós filmjei dokumentarista hitelessége elképesztően izgalmassá teszi világát, a humor és az irónia helyét filmes drámában pedig úgy értelmezte , ahogy addig senki. És emellett isteni sztorikat filmesített meg, a színészek pedig olyan szabadok voltak mellette, mint a madár. A legnagyobbak álltak sorba nála szerepért, hogy végre igazából kilubickolhassák magukat az Altman-teremtette igazi alkotói légkörben. 1925-ben született gazdag, német származású család fiaként, ennek megfelelően a lehető legjobb nevelést kapta. Az egyik legnevesebb katonai akadémián szerzett diplomát. Természetesen a hazafias-katolikus elveknek megfelelően a világháborúból kivette részét, mintegy 50 repülős bevetés után szerelt le 1946-ban. Egyáltalán nem gondolt a filmezésre, mint lehetséges életpályára, csak úgy mókából benyújtott egy forgatókönyvet barátjával, amit véletlenül elfogadtak. Dokumentumfilmek sokasága után az első fikciós filmje is magán hordozta még a dokumentum-jelleget, a fiatalkorú bűnözés volt a témája. Ez a pontosság és hitelesség később is meghatározta művei hangját, hősei a lehető legtermészetesebb módon léteznek a fikciós közegben is. Bár a James Deanről forgatott dokumentumfilm már nagy megtiszteltetésnek számított, Altmant a pályáján Hitchcock indította el igazán. A két tévés epizód után Altmant felfedezte a televízió, és ő a televíziót. Saját bevallása szerint ez volt a legnagyobb két szerencséje: a dokumentumfilmek és tévé. Ezzel a két eszközzel találta meg saját formanyelvét. 1969-ben robbant a M.A.S.H., a filmvilág felfedezte a különös szavú zsenit. Ő azonban a lehető leghamarabb megalapította saját gyártó cégét, hogy ne kelljen függenie más akaratoktól. A M.A.S.H. nagyon nehezen készült, de Altmant nem lehetett eltéríteni elképzeléseitől. Jöttek is egymás után jöttek a jobbnál jobb filmek, igazából rosszat nem is tudott produkálni, még közepes is kevés van neki. A Gosford Park világa ott van a most világsikert arató Downton Abbey képsoraiban, Julian Fellowest Altman rugdosta addig, amíg neves színészként forgatókönyvírásra adta a fejét. Altman rendezői nagyságánál csak hatása nagyobb, nincs olyan jelentős kortárs művész, akin ne lenne látható az ő keze nyoma. Az emberi ostobaságnak, szűklátókörűségnek nincs nála nagyobb ismerője a filmvásznon, de ő az is, aki minden embert egyedi kincsként láttat. Két kedvencem, a Jöjj vissza, Jimmy Dean és Az utolsó adás talán a legaltmanabb Altman-filmek. Kisemberek különös és megismételhetetlen történetei, szólhatnának rólunk is. Ahogy Meryl Streep nézi az ócska kávézó ablakán betekintő angyalt, Altman általa mindannyiunk tekintetével láttatja az életet és a halált. |
19. Danyi (2013-11-20 11:17.48) |
Nyugodjék békében. |
18. Menrot (2012-11-20 00:37.29) |
R.I.P. |
17. Langelus (2012-06-05 14:15.12) - (válasz Lamarca 5. hozzászólására) |
Apám és én imádjuk azt a filmet. |
16. VAL P (2012-06-05 13:43.39) - (válasz Menrot 15. hozzászólására) |
De, természetesen igazad van! Ezt jól benéztem. Hiába, így jár az ember, ha az esze itt, a keze meg ott...
A Frears-gyöngyszem stornó! |
15. Menrot (2012-06-05 13:38.21) - (válasz VAL P 14. hozzászólására) |
A Hegyezd a füledben nem Oldman és Molina volt a két főszereplő?Tim játszott benne egyáltalán?
Utánanézek,mert úgy rémlik nem. |
14. VAL P (2012-06-05 13:33.59) - (válasz Menrot 13. hozzászólására) |
Ha visszagondolok, én Guildensternként láttam először (bár végig azt hittem, ő Rosencrantz =D), aztán a 'Hegyezd a füled'-ben, az 'Időközben'-ben, Mr. Narancsként, 1900-ként, hm, nem folytatom. Van Gogh elég sokára került sorra. Rendezőként is érdemes rá vetni egy kósza pillantást! |
13. Menrot (2012-06-05 13:23.17) - (válasz VAL P 12. hozzászólására) |
Vincent és Theo volt a harmadik film amelyben láttam,Tim Roth-ot brillírozni.(Később igyekeztem pótolni valamennyi olyan filmet,amiben Roth szerepel.) |
12. VAL P (2012-06-05 13:19.24) |
Nekem épp a lentebb hozott két, más céllal és módszerrel alkotott 'Rövidre vágva' és 'A játékos' a szívem csücske. S mintha abban a korban táltosodott volna meg a Mester, rögtön ezek után a 'Mrs. Parker' és a 'Vincent és Theo'. Elgondolkodtató, stílusos, ízletes mindegyik.
Altman több szálon futó szőttes-receptjét (a szálak hol itt, hol ott keresztezik egymást, véletlenszerű tudatossággal) sokan beírták aztán a szakácskönyvükbe, egyik legismertebb és legsikerültebb példa az 'Ütközések'. |
11. Menrot (2012-06-05 13:14.01) |
A legtöbb filmjét nagyon szeretem.Egy-két kivétel van csak. |
10. Angelika58 (2012-06-05 13:09.46) - (válasz Menrot 9. hozzászólására) |
Nekem az egyik abszolút kedvencem ," Az utolsó adás" pedig bekerülne a kedvenc 10 (de lehet, hogy 5) filmem közé is. |
9. Menrot (2012-06-05 12:55.40) |
"Kevés filmrendező van, akit a kritikusok olyan nagyra tartanak, a közönség körében viszont olyan egyöntetűen népszerűtlen, mint Robert Altman. Egy évtizednyi kis költségvetésű színházfilm és szakmabeli „láthatatlanság” után Altman a Nashville (1975) és az Esküvő (A Wedding, 1978) dekonstrukciós narratív törekvéseiből megalkotta A játékost (The Player, 1992), amely a filmiparban dolgozó, még a gyilkosságot is megúszó emberek népszerű, ironikus, önreflexív kritikája. A mű markáns kijelentéseinek és következetes intrikáinak szórakoztató elegye néhány kritikus számára a szerzői filmes rendező nagy visszatérését jelentette, mások szemében azonban mindez annak bizonyítéka, hogy az alkotó egész egyszerűen eladta a Nashville-hez hasonló filmek kevésbé populáris, ám művészileg értékes invenciózusságát és integritását. Ám ahogy az 1970-es M.A.S.H. óriási kasszasikere olyan kockázatos és népszerűtlen filmek készítését finanszírozta, mint a Tolvajok, mint mi (Thieves Like Us, 1974) és a Kaliforniai pókerparti (California Split, 1974), ugyanígy A játékos is megváltotta Altman számára azt a lehetőséget, hogy ismét egy, a kritikusok körében kedvelt, ugyanakkor anyagilag veszteséges filmet forgasson. A Rövidre vágva című filmet (Short Cuts, 1993) a Zongoralecke (The Piano, 1993) és a Schindler listája (Schindler’s List, 1993) mellett 1993 egyik legjobbjának tekintették, ám a másik kettővel ellentétben nem került fel az év legnagyobb bevételt hozó filmjeinek húszas listájára. Mindazonáltal az 1992-es anyagi siker lehetővé tette, hogy a rendező 1993-ban más vizekre evezzen, és – saját szavaival élve – „ismét levesse magát a szikláról” egy olyan film leforgatásával, mely a maga „művészfilmes” összetettségével nem számíthatott a közönség elismerésére"-filmtett |
8. Angelika58 (2012-06-05 11:41.58) |
Altman-rajongók, figyelem, dőzs van!
Ennyi minden látható a tévében mostanában: 2012. június 5. kedd, 12:30 - Cinemax - Jöjj vissza, Jimmy Dean 2012. június 5. kedd, 20:00 - Cinemax2 - Jöjj vissza, Jimmy Dean 2012. június 5. kedd, 21:00 - Filmbox HD - Mrs. Parker és az ördögi kör 2012. június 5. kedd, 21:50 - Cinemax2 - Kansas City 2012. június 6. szerda, 03:05 - MGM - Áldozatok 2012. június 6. szerda, 12:30 - Cinemax2 - Jöjj vissza, Jimmy Dean 2012. június 11. hétfő, 00:10 - MGM - Tolvajok, mint mi 2012. június 11. hétfő, 03:55 - MGM - Tolvajok, mint mi 2012. június 12. kedd, 18:05 - Cinemax - Kansas City 2012. június 12. kedd, 21:15 - DUNA TV - Az utolsó adás 2012. június 13. szerda, 18:05 - Cinemax2 - Kansas City |
7. Angelika58 (2011-11-20 15:22.08) |
Az első film,amit láttam tőle, a "Zendülés a Caine hadihajón" volt.Akkor a hatást tett rám, hogy azonnal elolvastam a film alapjául szolgáló regényt is.Ritka az az eset, amikor az eleve kitűnő könyvből sokkal összeszedettebb és jobb film születik, mint az eredeti mű.A főhős felnőtté válásának folyamata, mint személyes konfliktus, meg a nagy kérdés, hogy meddig lehet elmenni egy esetleg magasabb erkölcsi cél érdekében, remek filmet termett Altman kezében.
A Gosford Park (szerintem legjobb filmje) már utánozhatatlan stílushegyeket mutat fel.Az angolos pontosság, a finom és elegáns színészi munka, a részletek tisztasága mesterművé tette ezt az ál-krimit, amelyben a bűnügyi szál a legkevésbé lényeges. Kedvenc Altman-filmem Az utolsó adás, amely neki is a "last broadcast" volt, hiszen e bemutató után öt hónappal meghalt. A film igazából nem is szól semmiről, a hosszú ideje adásban levő rádióműsor szereplői vesznek búcsút egymástól meg a hallgatóktól is. Nem harcolnak és perelnek, hiszen ami elmúlt, az után sírni nem érdemes, vélik a szereplők.A csendes és hiteles történések. a káprázatos pontossággal megrajzolt jellemek , és ami mindig eszembe jut Altmanról, az igazi elegancia egészen elbűvöl mindig, ha megnézem a filmet. Hatalmas életmű, hatalmas rendező, olyan filmekkel, mint a MASH, a Hosszú búcsú, a Kaliforniai póker, a Balett-társulat.Sokszor gondolok arra, hogy vele távozott az égi filmgyárba a pontosság, a műgond, a részletek hitelessége is. |
6. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-05-10 09:08.37) - (válasz Lamarca 5. hozzászólására) |
És azt nem vágta rövidre. (ezért is köszönet) |
5. Lamarca (2010-05-09 23:22.40) |
"Elkövette" a MASH.-t.
Köszönet érte. |
4. Mekare (2007-07-11 22:54.40) |
egyébként éns csak kevés altman filmet vagyok képes elviselni és azokat is nagy kínszenvedéssel...elismerem,hogy tudott valamit,de az nem nekem szólt |
3. Mekare (2007-07-11 22:53.51) - (válasz Girltb 2. hozzászólására) |
lehet,hogy amkor a topikot megnyitotta már meghalt egy ideje,de még nem volt ki írva,hogy elhunyt
én vmi ilyesmire emlékszem |
2. Girltb (2007-07-11 22:01.57) |
Attól még ugyanúgy lehet róla véleményt írni... |
1. Netti9 (2007-01-09 14:11.59) |
Bocsika ,de Robert Altman már meghalt. Nem ártana frissiteni az oldalt. |
Vélemények | Csabaga, 2013-11-20 17:31 | 22 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
Robert Altman adatlap |
Született: 1925. február 20. |
Elhunyt: 2006. november 20. |
Utolsó filmjei: - Az utolsó adás (2006) - Társulat (2003) - A Decade Under the Influence (2003) - Gosford Park (2001) - Trixie (2000) |
További információk |