Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Váltságdíj - Film Café, 14:20 |
Menedék - Filmbox Premium, 14:35 |
A nagy zsozsó - RTL Három, 15:10 |
Brad helyzete - Filmbox Family, 15:40 |
Könyvek és szerelem - Mozi Klub, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Az ezüst oroszlán birodalmában |
Kaszás Attila |
162. Skywalker (2024-01-16 18:05.34) |
A végén nem Hais Dorottya énekel (Liza).. Walton Rebeka énekel a végén és az unokatesom (és ez komoly):) Amúgy egész jó kis film de!: Ez hooogy kapott oscart?! Nem azért mondom nekem bejött de azért oscart emiatt.! Ha összehasonlítjuk a többi Oscar-rövidfilmmel akkor azért jól látjuk a különbséget... |
161. Imre 007 (2023-02-23 17:08.46) |
A filmbe sok mindent bele lehet látni. Amellett, hogy a lázadásról, összefogásról szól a tekintélyelvűség ellen, engem a legjobban az érintett meg, hogy a sors vagy a Jóisten valakinek több, valakinek kevesebb tehetséget/lehetőséget ad, ami nem fair. |
160. VAL P (2021-11-12 20:52.59) |
Szégyen ez a film. Hogy a tehetségest fogd be igáslónak, mert más más területen talentum, de ragaszkodik ahhoz, hogy egy versenyen az ismerősei véletlenül se nyerhessenek. Annyi életismeretük sincs az alkotóknak, mint egy diplomatacsemetének. Ez kíméletlenül fullasztó gáz, emberek. Mindenki forog a sírjában, akire gondolok, Camille Saint-Saëns muzsikájára. |
159. Cthulhu6 (2017-03-26 12:51.44) - (válasz Törölt felhasználó 158. hozzászólására) |
A gyengébben teljesítőkre ez azt jelentené, hogy leviszed a szintet. |
158. Törölt felhasználó (2017-03-26 12:41.27) - (válasz Cthulhu6 156. hozzászólására) |
Erre mondom, hogy más az elméleti alapállásunk. Szerintem ez nem leszállítás, hanem más metodika szerinti tanítás. |
157. Cthulhu6 (2017-03-26 12:34.45) - (válasz Cthulhu6 156. hozzászólására) |
egyenlő a.... nem egyenlőre a.... |
156. Cthulhu6 (2017-03-26 12:33.35) - (válasz Törölt felhasználó 155. hozzászólására) |
"Én sem arról beszélek, hogy a követelményrendszert lejjebb kéne szállítani, hanem hogy egyénre kéne szabni."
- Ez a gyengébb képességűek esetében egyenlőre a követelmény leszállításával. |
155. Törölt felhasználó (2017-03-26 12:31.58) - (válasz Cthulhu6 154. hozzászólására) |
Én sem arról beszélek, hogy a követelményrendszert lejjebb kéne szállítani, hanem hogy egyénre kéne szabni. Ez az (többek között), amire egyik kormányzat sem szánt eddig elegendő közpénzt.
Valahol itt kezdődik az, hogy a külső értékelés hogyan csapódik le a gyerek önértékelésében. Egyéni mérce szerint a diszkalkuliás is elhelyezkedhet az atomfizika valamelyik területén, kerekesszékes is lehet tengerészgyalogos, mint ahogy a mozgáskorlátozottaknak is kitalálták a paralimpia intézményét, vagy ahogy a mesében lehet egy nyúlból is rendőr. Miért kéne megfosztani őket a sikerélménytől? Csak mert egy általános mércét akarunk erőltetni? Amúgy értem, hogy ez a "liberális métely" sokak szemét szúrja, de vannak hasznos eredményei. Mi ketten nyilván más alapállásról közelítünk a téma felé, és ez nem is fog változni :) Maradjon is így, én a diverzitás híve vagyok. A Mindenkiben egyébként más a helyzet, mert ott mindenki tud énekelni, ahogy a film végén ki is derül, csak a kórusvezető hozza megalázó helyzetbe a diákokat. Nekem az nem derült ki, hogy akkor most a saját abszolút hallása, vagy mi alapján kussoltatja be a diákokat. |
154. Cthulhu6 (2017-03-26 11:53.48) - (válasz Törölt felhasználó 153. hozzászólására) |
Én nem teszek úgy, mintha nem létezne a dolog, csak jeleztem, a vitatott kérdés szempontjából irreleváns.
Én arról beszéltem, hogy az embereket képességeik szerint ítéljük meg, ne a társadalmi és egyéb helyzetük szerint. Ha valaki nem tud számolni, ne legyen atomfizikus. Ha nem tud énekelni, ne legyen popsztár. Ha nem tud futni, ne legyen tengerészgyalogos. Nyilván vannak igaztalanul a sors által meghurcolt gyerekek. Nekik kell felzárkóztató segítséget adni, de nem a követelményrendszert kell leépíteni, hogy még ő is beférjen a sikeresség körébe. Más szóval, ha a kislány hamisan énekel, akkor ne énekeljen a kórusban. Készpasz. (Mondjuk én nem tátogásra kértem volna, ez is igaz, hanem simán eltanácsolom a kórusból.) |
153. Törölt felhasználó (2017-03-26 11:38.14) - (válasz Cthulhu6 152. hozzászólására) |
Azért nem hivatkozhatsz rá, mert mindenki szépen elfordítja a fejét a témáról, mintha nem is létezne. Attól még sajnos létező jelenség, amiből a hátrányos megkülönböztetés kiindul, ezért érvként felhozható, és ezért nem irreleváns.
Pont ezért kéne átgondolni az értékelési rendszert, ami jelenleg annak a viccnek a szintjén van, amit biztos te is ismersz, amikor a halat az alapján próbálják osztályozni, hogy mennyire tud fára mászni. Az egyéni értékelési rendszernek volna létjogosultsága, de erre is, mint ahogy különórára, felzárkóztatásra, képességfejlesztésre stb. jelenleg annyi közpénzt fordítanak idehaza, hogy az semmire nem elég. |
152. Cthulhu6 (2017-03-26 11:18.30) - (válasz Törölt felhasználó 150. hozzászólására) |
"...beleírják az osztályzatba azokat a negatív hatásokat is, amiket az ő sérülékeny lelkivilágukra tett a tanuló."
- Ez korrupció. Nem hivatkozhatsz rá, mert az olyan lenne, mintha egy tolvaj a bíró előtt arra hivatkozna, hogy más is lop. "valamilyen művészeti ágban kiváló gyerek gyakran nem is jut el odáig, hogy indítsák egy versenyen, csak mert bekategorizálták: BTM, SNI stb." - Ugyanazt válaszolom erre, mint az előző idézett részedre. Mellesleg teljesen irreleváns is. Ezért kéne a gyengébb képességűeket is ugyanoda sorolni, mint az erőseket? Ez hülyeség lenne. Ennyi erővel ne legyen osztályzás se, mert legvégső soron az a legfasisztább dolog, amit csak tenni lehet, ráadásul egy életre rányomja bélyegét az ember jövőjére. "ha a gyerek nem rendelkezik támogató szülői háttérrel, akkor nagyon hamar az identitását fogják képezni ezek a varázsszavak: "Én bétéemes vagyok" - "Én esenís vagyok". Magáévá teszi a szerepet és e szerint kezd el viselkedni. Ez gyakran a képességeire is kihat." - Ezt nyilván különórával, felkészítéssel kell ellensúlyozni. De ha a gyerek ezek után is rosszul teljesít, akkor buknia kell. "...amit a szakpedagógus hoz ki a gyerekből." - És ha a gyerek nem tudja megoldani a matekpéldát, akkor meg kell buknia. Ez az értékelési rendszer lényege. |
151. Törölt felhasználó (2017-03-26 01:18.40) - (válasz Törölt felhasználó 150. hozzászólására) |
*jav. hogy szó ne érje a ház elejét, mert rosszul fogalmaztam: USA-beli származású, de nem tudom, milyen úton-módon került Magyarországra. |
150. Törölt felhasználó (2017-03-26 01:08.55) - (válasz Cthulhu6 80. hozzászólására) |
Hadd szóljak hozzá a pedagógiai munkára testközelből rálátó személy szemszögéből.
A tanárok a gyakorlatban nem csak képesség szerint osztályoznak, hanem beleírják az osztályzatba azokat a negatív hatásokat is, amiket az ő sérülékeny lelkivilágukra tett a tanuló. És ezt rajtuk senki nem kérheti számon sajnos. Ez annyiban cáfolja meg a mondanivalódat, hogy egy sportban, tanulmányban, vagy valamilyen művészeti ágban kiváló gyerek gyakran nem is jut el odáig, hogy indítsák egy versenyen, csak mert bekategorizálták: BTM, SNI stb. (BTM: "Beilleszkedési, tanulási és magatartási problémás" SNI: "Sajátos nevelési igényű") Tapasztalatom, hogy ha a gyerek nem rendelkezik támogató szülői háttérrel, akkor nagyon hamar az identitását fogják képezni ezek a varázsszavak: "Én bétéemes vagyok" - "Én esenís vagyok". Magáévá teszi a szerepet és e szerint kezd el viselkedni. Ez gyakran a képességeire is kihat. Ha szakmailag kompetens iskoláról van szó, akkor viszont nem a genetikai, vagy nevelési háttér fog dominálni, hanem az a többlet, ami az előzőeket képes felülírni - amit a szakpedagógus hoz ki a gyerekből. Amint rátalálunk egy képességre, onnantól bőrszíntől és szociális háttértől függetlenül a pedagógus felelőssége, hogy ezt mennyire tudja fejleszteni és kibontakoztatni. Ide egy konkrét, valós életből merített példát hozok. Feketebőrű, kiváló magyarsággal beszélő, tíz éves srác, származása szerint USA-beli... BTM-es. Fogalmam sincs, honnan származik, kik a szülei, nem az én kompetenciám. Mindenki csak panaszkodik rá, és valóban bűnrossz gyerek a hagyományos tanmenet szerinti órákon. Tornászként viszont egy vérmagyar sportegyesületnél kiváló teljesítményt hoz. Országos szinten is már 3. évfolyamon hozta azt, amit a fehérbőrű echte magyarok se. Mégis, ha megkérdezed, magyarnak vallja magát. Nem csak nekem, bárkinek. Idén kitüntette egy országos sport-pedagógiai szövetség egy, az egész államra kiterjedő sportiskolai vizslatás alapján. Az eredeti mondanivalód alapján ennek a "néger" srácnak esélyt sem kellett volna adnunk, mert első blikkre nem nyerte el a bizalmunkat. |
149. Rockercsaj2003 (2017-03-25 19:52.20) |
gyenge...mint a harmat |
148. Lasliem (2017-03-12 16:02.06) |
Feliratosan és Hd minőségben itt találod a (Sing - Mindenki) című filmet: [link] |
147. Misafeco (2017-03-08 20:54.47) - (válasz Oliwaw 145. hozzászólására) |
Cthulhunak nem mindegy, pont azt "tippelte" meg, hogy az alkotók valamiféle liberális üzenetet akartak közvetíteni. Ez nyilvánvalóan baromság. |
146. Rántott Birkaszósz (2017-03-08 20:22.31) - (válasz Lector 144. hozzászólására) |
Nem mondtam, hogy nem néztem szívesen, meg azt sem, hogy te nem nézted szívesen vagy bárki.
Annyit írtam, hogy ha nem kap Oscart, nem néztem volna meg, bár tény, hogy nem tettem oda a végére, hogy "mert soha nem jutott volna el hozzám". A többi, amit írtál, gondolom nem nekem szól, tehát azoknak kellene címezni a mondandódat, akiket érint. |
145. Oliwaw (2017-03-08 20:13.44) - (válasz Misafeco 115. hozzászólására) |
Teljesen mindegy mit szerettek volna az alkotók ábrázolni.
(és had ne idézzem az idevágó anekdotát Arany Jánosról (már kétszer megtettem és leplezni akarom, hogy mindig ugyanazokat írom)) |
144. Lector (2017-03-08 20:05.34) - (válasz Rántott Birkaszósz 139. hozzászólására) |
Akkor is szívesen néztem volna ...ha
-Nincs oszi -ha nincs tömeghisztéria - ha nincsenek nemzetközi sikerek a 25 perces időintervallum miatt! Azt viszont ,hogy hazám e remekbe szabott alkotását egy egyszerű, az általános iskolás szinten levetített és érthető mondandót félre ugassam ,...no ezt már nem!:)))) Ki az aki saját hazája egy sikerét /mi ugye a jelen helyzet szerint ...NEMZETKÖZI/leugassa...hát erre nem igen találok megfelelő szavakat. Magyarország erősödik,...az hétszentség! |
143. Natalie Wood (2017-03-08 20:03.32) - (válasz Eraviszkusz fikusz 141. hozzászólására) |
Persze, mert te írsz a két névvel, hülye aki nem jött rá. |
142. Eraviszkusz fikusz (2017-03-08 20:03.32) |
Az enyém Mindenki-énél jobb. |
141. Eraviszkusz fikusz (2017-03-08 20:02.51) - (válasz Natalie Wood 140. hozzászólására) |
Nekem se teccik. |
140. Natalie Wood (2017-03-08 20:00.59) - (válasz Rántott Birkaszósz 139. hozzászólására) |
Borzasztó neved van.; |
139. Rántott Birkaszósz (2017-03-08 19:59.28) |
Szerintem ez egy tök egyszerű mese, nem kell túlmagyarázni és olyasmit belelátni, ami nincs benne, mert eléggé erőltetettnek hat.
Mesének kiváló, kedves befejezéssel, pozitív érzettel távozik a néző. Ha nem kap Oscart, sose néztem volna meg, ez a szomorú igazság, meg az is, hogy akkor sehol nem is lett volna elérhető. Örülök a film sikerének, gratulálok a készítőknek. |
138. Saint alexis (2017-03-07 20:40.44) |
Megnéztem, ha már emelgeti kis országunk hírét.
Az alapgondolata aranyos, minden nép és nyelv értheti, gyerekekről szól, ez már fél siker. Nem titkoltan oscarra gyúrták, bejött, taps. Mégis, sajnos a kivitelezés merev, beállított, gyengécske; a forgatókönyv is lazán összecsapott. Hitelét veszti már az elején, mégsem mondható, hogy nincs benne semmi, akar valamit mondani, igyekszik, és ez értékelendő. Van benne néhány kellemes húzás, a kérdés az, ér ez egy oscart? Szerintem nem. Mégse kell szemlesütni a készítőknek, próbálkoztak, sikerült. Pontosan tudom, mit csinált a színpadon a koreográfus, mégsem értem. Tudom, miért 91-re tették, de, hogy ez miért nem érezhető, nem értem. Hogy a rákba kerülne egy gyenge és kezdő kislány azonnal egy versenybe, nem értem - jártam énekkarba, ez még 91-ben sem volt így. No, sorolhatnám, de felesleges. Nézhető, de nem kiugróan nívós, kapott oscart is, hurrá. Hogy hat nap forgatás után miért kellett egy év utómunka, és még újravenni jeleneteket, azt sem értem, de nem is baj. Pipa megvolt, megyek inkább a TGV-s hölgyet megtekinteni, az a pár másodperc, amit láttam, azonnal megérintett, ezzel szemben. Nem baj, biztosan helyes kisfilm volt az összes. Gratula meg matula. Van még hova fejlődni, de ha az oscarnak ez elég, akkor viruljunk. Nálam 65%, de jó szívemnek hála adok 70-et - mert a kislány bevállalta, hogy nincs hangja, és más csilingelt a végén. Nagyon szépen. |
137. Tjunior (2017-03-06 17:00.02) - (válasz Misafeco 136. hozzászólására) |
a filmkatalógus celebkurvája, mindegy mivel, jó vagy rossz csak címlapon legyen :) |
136. Misafeco (2017-03-06 15:10.54) - (válasz Cthulhu6 135. hozzászólására) |
Örülök, hogy örülsz. :) |
135. Cthulhu6 (2017-03-05 22:05.42) - (válasz Misafeco 133. hozzászólására) |
Cthulhu örvend neki, hogy ilyen nagy hatással van a fórumozókra. :) |
134. Törölt felhasználó (2017-03-05 07:37.07) |
Mint szakmabeli, mélyen elítélem a filmet, mert rossz fényt vet a pedagógusok munkájára :D
Csak hülyéskedek. Olyan problémákra mutat rá, amik húsz éve semmit sem változtak. Talán ezért játszódik a 90-es években. Ez egy oktatófilm is lehetne a jövő pedagógus-generációjának, kb. mint a Lewin-kísérlet. Én nagyon tartalmasan tudtam róla beszélgetni a saját diákjaimmal, kiindulva az én módszertani hibáimból és előnyeimből. Mindezt nem órák alatt, hanem szabadidőben. Jó az, ha egy magyar alkotás nemzetközi díjat nyer, mert akkor mindenki beszélni kezd róla, így még a pedagógusok is rákényszerülnek :) |
133. Misafeco (2017-03-04 17:40.37) |
Cthulhu "ösztönzésére" megnéztem még egyszer. :)
Meg kell, hogy mondjam, hihetetlenül mély és rétegelt ez a film, többedszerre is sikerült újat mutatnia. A tanár viselkedése iskolapéldája (hehe) a diktatórikus gondolkodásnak. "A többieknek ezt nem mondjuk el. Ugye nem akarod, hogy azt gondolják, hogy nem vagy olyan jó, mint ők?" Nyilván nem ezért nem szabad elmondani, ez egy hazugság. Ráadásul nem "ne mondd el", hanem "nem mondjuk el". Nem kérés, hanem kijelentés. A saját hazugsága mellett pedig a gyereket is hazugságra kényszeríti. "Csokit vegyél!" Ugyan egyébként is kap mindenki csokit, de nem véletlen, hogy egymás után következik ez a két mondat. A hazugságot megjutalmazzuk. Miután Liza rájön a dologra: "Ne butáskodj, Liza, pár nap és itt a verseny." "Na jó, elég volt." "Az élet nem mindig igazságos, Lizácska." "Liza, ittmaradsz, nem mész te sehova!" Lekezelés, utasítgatás. Ezután jön egy hosszabb monológ, amiben Lizát állítja be bűnbaknak a tátogók megalázásáért, illetve megideologizálja a nyilvánvalóan helytelen gyakorlatot. "Ha ezek után bárki ki szeretne lépni a kórusból, akkor tessék. El lehet menni!" A választ természetesen nem várja meg... És eljutunk a versenyhez, ahol ez a motivációs beszéd, amikor felkonferálják őket: "Ha bármivel próbálkoztok...!" A "lázadást" látva újra végigmegy a spektrumon, majd mikor ez sem hat, mindenkit éneklésre szólít fel, mint utolsó kétségbeesett próbálkozás (mentsük a menthetőt). Szemléletes, hogy hiába rázza meg a hozzá legközelebb álló fiú vállát, az egységes kórus ellen tehetetlen, nem tudja úgy elhallgattatni őket, mint azt az egy szem lázadót a próbán. Ami még nagyon tetszett, az az énekek funkciója, mert amellett, hogy jó hallgatni őket, remekül passzoltak az adott szituációhoz. "Minden bú, minden baj, minden bánat messze tűnjön!" Zsófi tágra nyílt szemekkel figyel az ajtón résén keresztül. "Aki sokszor győz, az büszke" Első próba azután, hogy Zsófinak megtiltja az éneklést. Nyomatékosítja Erika néni hozzáállását. Na és a kedvencem, amikor a következő próba dallamai ("Pajtás örvendj") felcsendülnek, de a kamera még pár másodpercig elidőz Zsófi könnyes arcán. Talán a legmélyrehatóbban fejezi ki a film központi dilemmáját. |
Vélemények | Skywalker, 2024-01-16 18:05 | 162 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Mindenki adatlap |
Évszám: 2015 |
Rendezte: Deák Kristóf |
Szereplők: Gáspárfalvi Dorka, Szamosi Zsófia, Hais Dorottya, Karádi Borbála, Garami Mónika |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Gáspárfalvi Dorka - Vélemények |
- Udvardy Anna - Vélemények |
- Hais Dorottya - Vélemények |
- Szamosi Zsófia - Vélemények |