Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Menedék - Filmbox Premium, 14:35 |
A nagy zsozsó - RTL Három, 15:10 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 15:30 |
Brad helyzete - Filmbox Family, 15:40 |
Könyvek és szerelem - Mozi Klub, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Shazam! - Az istenek haragja |
Kaszás Attila |
12. Emmersson (2021-01-29 10:13.45) - (válasz Pneumatikus kókusz 10. hozzászólására) |
"...nem fog elrepülni.Vánszorogni fog,és hiába látja az ember hogy nem rosszak a színészek,igényes a fényképezés és nincs baj a rendezéssel,ez mit sem ér ha nincs a filmnek története."
Én az 1917-tel voltam így :) Viszont komolyan felkeltetted az érdeklődésemet ez iránt ;) |
11. Rpeeee (2021-01-28 22:37.43) - (válasz 1zsuzska 1. hozzászólására) |
haha |
10. Pneumatikus kókusz (2019-06-20 20:49.08) |
Nos aki még nem látta.Kezdjük ott hogy két és fél óra a film.Nem,ez a közel 150 perc nem fog elrepülni.Vánszorogni fog,és hiába látja az ember hogy nem rosszak a színészek,igényes a fényképezés és nincs baj a rendezéssel,ez mit sem ér ha nincs a filmnek története.Márpedig ha egy filmnek nincs története az 90 percig még akár élvezetes is lehet,de 150 percig szenvedés.A svéd liberális értelmiségi útkeresését és identitás válságát láthatjuk egyébként akik már teljesen elszakadtak a társadalom többi rétegétől.A majomként viselkedő ember jelenete volt egyébként talán az egyetlen ami a maga kafkai groteszk módján tényleg élvezetes volt,és megmutatja milyen visszataszító emberek alkotják az értelmiséget világszerte.Akik bármikor kisemmiznek ha az érdekük úgy kívánja,de szemtől szemben gyáva szarok akik gyerekekként viselkednek lehajtott fejjel kerülik a szemkontaktust.Igaz ha nehezen is,belőlük is elő lehet hozni az oktalan állatot. |
9. Bertó!!! (2018-03-06 18:48.32) |
Ruben Östlund:
2014 - Lavina:forgatókönyvíró,rendező. Lehengerlő,magával ragadó alkotás. Jelen esetben szintúgy. Bizonyos emberek "hétköznapi" életének/problémainak bemutatása. Az alaptörténet nem nagy was is das. Viszont amit a rendező nagyon ért,az a feszültségkeltés maximumra járatása. Remek színészek, kiváló: dialógusok,történetvezetés,fényképezés ,hangvágás/keverés,zene: Bobby McFerrin - Improvisació http://www.youtube.com/watch?v=iayWUsrbV8c (((Te jó ég,az a hosszú snittekből álló dszungeles jelenet.Igaz,hogy kell hozzá egy segg,de még egy 20-30 percet el tudtam volna viselni.))) |
8. HMáté33 (2018-02-22 17:25.00) |
Érthető az 1-es hozzászóló kifakadása (bár a filmben senki nem élvezett el erős nők alatt:)), de én úgy érzem, a mű nem akart ítélkezni, mikor korunkról beszélt, inkább hagyta, hogy a befogadó saját magának értelmezze a látottakat. Engem egy kísérletre emlékeztetett, ami "tolerancia" témakörben bombázott kérdésekkel, és feszegette nézője határait.
Jó ötlet volt a posztmodern művészetet alkalmazni keretként, hiszen az a maga ellentmondásosságával sokszor pont a tűréshatárról szól. Számos vita magának a művészetnek a fogalmi definíciójáról szól, míg a posztmodern sokszor pont ennek a definíciónak a relativizálásával tematizál. És ez azért még bőven tűnik inkább intellektuális döntésnek az emancipáció, a diszkrimináció, a fogyatékosságok, a társadalmi szakadékok, vagy egyáltalán toleranciára alapozott berendezkedés megítélése mellett, a film pedig nem kisebb dologra vállalkozott, mint mindezen témák boncolgatása. Mégsem tűnik ez a rengeteg érintett terület soknak, engem legalábbis nem fogott el a "sokat markol, keveset fog" klasszikus érzése. Talán azért, mert korán egy szociológiai jellegű kísérletben éreztem magam, melynek keretében Östlund tudatosan állított olyan helyzetek elé, ahol a klasszikus válaszok nem tűnnek egyértelműnek. A magától értetődő módon követelőző hajléktalan, vagy a művész interjúját szellemi fogyatékossága miatt megzavaró egyén kérdései a maguk diszkomfort érzetével igen elegáns módon váltanak ki reakciókat magából a nézőből. Valahol magától értetődő, hogy ezt egy skandináv filmes hozta össze, témafelvetései miatt viszont ennél jóval szélesebb körű érdeklődésre tarthat(na) számot. Pont emiatt nem mondanám kifejezetten rétegfilmnek se, bár a tempó egyáltalán nem feszes, emiatt többeknek nagyobb kihívásnak tűnhet, lehetett volna rövidebb. De a kísérlet izgalmas. |
7. Jama speciál (2018-02-08 14:30.07) - (válasz Lükesrác 5. hozzászólására) |
Bele lehetne menni részletesebben, de akkor jelenetről jelenetre kéne elemezni, mert telitalálat mind, rengeteg érvényes megállapítással. Nagyjából mint az én eddigi hozzászólásaim zusammen, mármint tartalmát tekintve (talán csak a kortárs "művészetről" nem szóltam eddig), tehát kissé önismétlő is lenne bővebben kifejtenem. |
6. HMáté33 (2018-02-08 14:20.40) - (válasz Jama speciál 4. hozzászólására) |
utálnék a kedvedre tenni, de sajnos hamarost ide is fogok írni, lévén mindössze pár film van hátra a szokásos január-februári listámról, kérlek ne vedd majd magadra, nem miattad lesz.
addig is, egy élmény volt helyretenni, avagy kontextust adni a "többszáz kommentnek". kontextus nélkül ugyanis egy szám csak pusztába kiáltott szó, amivel a hozzád hasonlóakat szokták megtéveszteni, félrevezetni. na írj valami dizni-ellenes faszságot és lapozzunk. |
5. Lükesrác (2018-02-08 14:20.22) - (válasz Jama speciál 4. hozzászólására) |
A filmhez te se nagyon szóltál hozzá, de hát te nem is azért jársz a Filmkatalógusra, hogy filmeket véleményezz. :D |
4. Jama speciál (2018-02-08 14:09.37) - (válasz HMáté33 3. hozzászólására) |
Inkább a filmhez szóltál volna hozzá. Ja hogy azt meg nem láttad a nagy blekk pancser várás közepette. |
3. HMáté33 (2018-02-08 14:03.19) - (válasz Jama speciál 2. hozzászólására) |
off
látom, nem zavart meg az az apróság, hogy az ottani hozzászólások legalább felét kula6 szállította (ja, meg hogy te is jelen vagy, hm). az a többszáz komment marhára nem indikátora a marvel vs square népszerűségi versenynek, még ha amúgy alapból hülyeség is a kettőt összemérni, lévén a közönségfilm egyik definíciója, hogy széles tömegeket ér el. de egy egyszerű elmének ugye elég egy szám, mint többszáz komment, vagy 1300 menekültügyi kérelem, a gondolkodás részét majd megteszi más. |
2. Jama speciál (2018-02-08 13:47.15) |
Beszédes, hogy a futószalagról még le sem gördült legújabb marvel termék topikja máris több száz kommentet számlál, míg ez a mestermű az enyémmel együtt 2-t! Persze semmi meglepő nincs ebben. Magától értetődő, hogy a nyugati világ dekadenciájában vergődő, de arról tudomást nem vevő átlag proletár szükségszerűen át fog nézni az ezt ábrázoló film fölött is, ami nagy kár, mert részemről A négyzet korunk egyik legfontosabb filmjévé lépett elő. |
1. 1zsuzska (2017-10-10 19:21.17) |
Nem hagy nyugodni… Csak keringenek a gondolataim…
XXI. századi „civilizált- hightech- paradicsomi” világunk megérik lassanként a pusztulásra. Rendes forgatókönyvvel, rendes rendezéssel, rendes szereplőkkel vezet bennünket az alkotó felszínesen könnyed stílussal egyenesen az önakasztás felé. Groteszk tükörben nézhetjük végig saját érzelmi megfeneklésünk egyes darabjait, szinte etűdszerűen, mégis lassanként egésszé áll össze a kép. Manipulál a rendező bennünket nevetésre ingerelve percenként, ahogy manapság világunkban a media is megteszi, és mi hisszük a délibábot... SPOILER Hogy mit láthatunk? Nincsenek már valódi kapcsolatok, valódi nők és igazi férfiak, figyelmes, gondoskodó szülők, önfeledten cseperedő gyerekek. Megsemmisül a kultúra átélhető gyönyöre, itt nevetve / és mi is persze/ döntik le a múzeumi térbe lépő ihletét, a csodás bronz lovas szobrot szarkupaccá rombolják, hogy helyét átvehesse a sznobériát, felszínességet ordító semmi, a hype-olásra létrehozott minimalista, XXI. századi elkorcsosult ízlésünket pofánkba csapó selejt, a négyzet. Akár egy takarító is újra alkothatja a művészieskedő kiállításhalmazt, és az eltompult érzékelés felkorbácsolása egy kiállítás megnyitására reklámüzenetként már csak egy felrobbantott kisgyerek lehet. Ebben a keretben bukdácsolnak hőseink szorongatva mobilt és Fb üzeneteket, tartás nélküli puhány férfiak elgyengülve az erős nők alatt élveznek el szexelés közben, 60 éves, fülbevalós deres halántékú apucik csecsemőt ringatva irodai toleranciában játsszák a főnököt, fiatal nyikhajok trendi ízlésficama előtt meghajolva és bókolva. És mindenki látszat elégedettséggel tér nyugovóra illusztris egyen otthonába, legfeljebb a szingli nő a házimajmával vigasztalódik. Ez is olyan trendi… SPOILER vége Röhögök, de közben kapar a torkom, szorít a szívem és a gyomrom, a MI XXI. századunk összeroppantja a gerincem… Ajánlom a filmet. |
Vélemények | Emmersson, 2021-01-29 10:13 | 12 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
A négyzet adatlap |
Eredeti cím: The Square |
Évszám: 2017 |
Rendezte: Ruben Östlund |
Szereplők: Claes Bang, Elisabeth Moss, Dominic West, Terry Notary, Christopher Laesso... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Elisabeth Moss - Vélemények |
- Dominic West - Vélemények |