Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Mosolyogj 2. *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
Háromezer év vágyakozás (Blu-ray) |
Életem fénye (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A csendes amerikai - Film Mánia, 08:15 |
Sötétségben - Star Trek - Moziverzum, 08:40 |
Gattaca - Film Café, 08:50 |
A szabadság útjai - Film+, 09:15 |
Egy kivételes barát - Cinemax2, 09:26 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Patrick Bergin (74) |
Rob Corddry (54) |
Gabrielle Anwar (55) |
Claudia Michelsen (56) |
Bug Hall (40) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kettes számú esküdt - Vélemények |
Szólánc melléknevekkel |
Szólánc igékkel |
Három betű - egy mondat |
Szólánc-angol szavakkal |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Két túsz között |
Michael Rapaport |
41. Törölt felhasználó (2019-01-27 02:08.12) - (válasz Anzsi72 40. hozzászólására) |
A depressziós Von Trier nem igazán ad interjúkat, ezért nehéz bejósolni, hogy tényleg ez lesz-e az utolsó a depresszió tetralógiában (korábban ugye trilógiáról beszéltünk). Teljes médiakuss mellett 3-4 év, vagy akár 10 év múlva előállhat egy újabb remekművel. A depressziók húzódhatnak sokáig, a trilógiákról nem tudjuk, hogy nem lesznek-e kvintológiák, szeptológiák vagymiafa*. Még a szuperhősfilm zsáner-destrukciója hiányzik Von Trier filmográfiájából. Emiatt érdemes lenne visszatérnie ;)
Jancsó Miklós is bemutatta a középső ujját, amikor a filmszakirodalom egyöntetűen "szép búcsúként" ajnározta a Nekem Lámpást adott kezembe az Úr Pesten-t. Utána még leforgatott néhány Kapa-Pepe filmet. Szívesen néznék Von Trier-től rövidfilmeket. Nyithatna egy youtube-csatornát, mert a vloggerszerep nem áll messze tőle. |
40. Anzsi72 (2019-01-27 01:48.58) - (válasz Törölt felhasználó 39. hozzászólására) |
Szerintem is. És valószínűleg ettől nem is kell tartani. Ő már ilyen marad. Olvastam egy interjúban, hogy a jövőben inkább kisfilmekben gondolkodik (ezért meg azért). Kíváncsi leszek! Ha ez izgatja, akkor biztos (remélem) van még meglepi a tarsolyában. OFF: Ez a Tibi már nem az a Tibi, de nekem bejön ez is. :) |
39. Törölt felhasználó (2019-01-27 00:04.31) - (válasz Anzsi72 36. hozzászólására) |
Furcsa dolog, amikor egy potenciális gyógyultnak kívánjuk, hogy bárcsak ne gyógyulna meg. Én a Quimby 2010-es lemeze után üvöltöttem, hogy "térjen már vissza Kiss Tibi az anyagra!". Mert ez így legfeljebb középszar.
Szerintem Von Trier előbb lenne öngyilkos, minthogy eljusson egy olyan film megrendezéséig, ami már minden szempontból vállalható, ez által érdektelen. |
38. Anzsi72 (2019-01-26 20:44.03) - (válasz Anzsi72 37. hozzászólására) |
és legkeményebb (félrenyomtam, nem kicsit, nagyon:)). Az emberi közöny, a nem számíthatsz senkire, szarnak rád érzése "felbecsülhetetlen"... ;) Ilyenkor már talán megváltás a halál is. |
37. Anzsi72 (2019-01-26 20:40.28) - (válasz Törölt felhasználó 32. hozzászólására) |
A film kapcsán pedig még annyit, hogy az általad is említett sikítós jelenet volt számomra a legdurvább és legjem |
36. Anzsi72 (2019-01-26 20:34.38) - (válasz Törölt felhasználó 32. hozzászólására) |
Amit jó eséllyel nem fog megtalálni (ha tippelhetek). De önző módon nem is nagyon szeretném. A művészete ebből táplálkozik. Bár - így belegondolva - a "gyógyult" Trier filmjei is nagyon érdekelnének. Bárhogy is legyen, kívánok még neki termékeny éveket. Szeressem őtet, na. :) |
35. Cantri (2019-01-26 00:29.11) |
Trier ezúttal sem érte be valami egyszerű darabbal...de hát ezért szeretjük, vagy éppen nem :D A ház, amit Jack épített távolról sem horror, és éppenséggel thriller elemekben sem bővelkedik, sokkal inkább egy gyilkos agyának feltérképezéséről szól(na), néha beletrafálva az elme sötét zugaiba, néha fárasztóan elkalandozva, messze túlzó filozófiai fejtegetésekbe. A dán progresszív képekkel igyekszik párhuzamokat vonni a természet rendje, művészi pátosz és a halál "szépsége" között. A meglepően visszafogott első 2 órában képes is mindezt befogadhatóan csomagolni, hogy aztán az utolsó 20 percben alaposan feladja a leckét. Végeredményben Jack holttestekből állított háza önnön művészi bukásának metaforájává növi ki magát, ahol a fagyasztó saját rideg elméje, a cselekmény végén megnyíló hátsó ajtón keresztül pedig a tudatalattijába jutunk, ahol megtaláljuk a bűntudatát. A vele tett utazása a pokolban egy gyilkos elméjének legmélyebb bugyrait tárja fel, ahol a hídon való átkelés meghiúsulása a végső bukása a megbánás (megváltás?) irányába.
Trier őrült zsenialitása mellett ezúttal sem lehet szó nélkül elmenni, ha néha kicsit tudná magát fékezni, és letisztítani mondandóját az "őrült" jelzőt akár el is hagyhatnánk... |
34. Törölt felhasználó (2019-01-04 22:22.03) - (válasz V laszlo 33. hozzászólására) |
Igazad van, bocs, máskor ki szoktam tenni :-/ |
33. V laszlo (2019-01-04 22:06.30) - (válasz Törölt felhasználó 32. hozzászólására) |
Nem kotekedeskent de a spoilert -kitehetned.:) |
32. Törölt felhasználó (2019-01-04 22:01.46) |
(Zárójeles kérdéssel nem nyitunk, de most mégis: a WEB-DL anyag, amit letöltöttem, vajon egy vágott verzió? Mert szinte nem is láttam undorító gore-t, ami nézhetetlenné tette volna a filmet. A megosztó gondolatiság csak nem késztette arra a Cannes-i közönséget, hogy szokásáshoz híven a vetítés felénél kivonuljon!)
Azt hiszem, ennyire kib@szottul cinikus filmet még nem láttam Trier-től. Csak a felszínen törekszik egy sorozatgyilkos lelki folyamatainak megmagyarázására. Aki ismeri Trier életútját és az apjával kapcsolatos csalódását, még ha akarná sem tudná kivonni magát az interpretációk tömkelegéből. És ha a szereplők ennyire hihetetlenül-hiteltelenül illogikusan hülyén viselkednek, arra Larsnál nincs más magyarázat, mint: metafora. De ez mégsem egy "Magyarázom...", inkább egy "Leszarom a bizonyítványom"-típusú lét- és életműösszegző film lett. Lars von Trier "Őszödi beszéde". Olyasmi, hogy "tudom, hogy elQrtam, de akkor is tovább csinálom". Nem véletlenül Bruno Ganz kíséri a sorozatgyilkost a Pokolba (Verge, azaz Vergilius néven, Dantétól kölcsönözve). A 2000-es évek elején azért érték kritikák A bukás c. filmet, mert merészelte emberi oldalról megközelíteni Hitlert (a diktátor alakítója Bruno Ganz). Trier pedig nem tette nyilvánvalóvá Cannes-ban, hogy a sokszor idézett szerencsétlen reakciója mögött pontosan mi húzódik. "Szimpatizálok Hitlerrel" = "anyám felcsináltatta magát egy német mérnökkel, aztán évtizedekig hazudott, hogy valójában nem egy zsidó fia, hanem egy német fattya vagyok, és az anyámnak nevezett nő csakis azért vetemedett erre, mert azt akarta, hogy az utódja kreatív géneket hordozzon". LvT. született provokatőr, pedig anyja biztosan elmondta azt is, hogy megnevezett biológiai szülője Fritz Hartmann éppenséggel az ellenállásnak dolgozott Dániában. Nem véletlenül tér vissza a "Jack által épített házban" Glenn Gould vágóképként: a klasszikusokat merészen, újszerűen, unorthodox módon interpretáló zseni valószínűleg Trier lelki rokona. De csak félig. Ahogy Gould, ő sem lehet egyszerre mérnök és építész. Már Dante, előtte Vergilius, még előtte Homérosz is csak másodvonalbeli közlőművész volt. Hol rejtezik a mindent megmagyarázó Lényeg, az Első Alkotó? A "negatív fényben"? Trier egy filmműfajokat saját művészi agymenéseivel megerőszakoló kultúrhérosz, aki (persze nem elsőként) letette a névjegyét a melodráma, a musical, a pornó műfajában. Most a slasherrel, a neo-westernnel, az önreflektív B-krimivel, de még a 80's fantasyvel is kacérkodik. Sőt a lopott stock footage-ekkel és az azokat urbanlegendarizáló narrációkkal már másodszor viselkedik úgy, mint egy filozofálgató youtube-vlogger. De még ezt a vegyes "életmű-összegzést" is szarkasztikus-szardonikus non-PC-vel kezeli. A Simple-lel, a szőke nővel folytatott dialógushoz mintha Tarantinot bérelte volna fel. Az után a jelenet után nem valószínű, hogy az elkövetkező években beengedik Triert akármelyik filmfesztiválra. „A nők a saját hülyeségük áldozatai” - mondja Jack. Áldozathibáztatás a köbön. Pedig, ha akarjuk ott arról van szó, hogy a leggyakoribb erőszaktevések nem feltétlenül a sóbizniszben, hanem a szomszédságunkban, a panelrengetegben/polgári társasházakban történnek, ahol a közvetlen mellettünk lakók leszarják egy nő sikoltozását, vagy egy durva párkapcsolati konfliktus verbális megnyilvánulásait. (Hol van ilyenkor Hitchcock leskelődő tolószékese? Az 50-es években ilyen jó volt az ablakok hangszigetelése?) Mindenesetre nem tudom elképzelni azt a pszichoterapeutát, aki kezelésben merné venni Lars von Triert. Pedig az utolsó két filmjét elnézve ő is nagyon keresi a kiutat. |
31. Zsol0 (2018-12-30 20:41.14) - (válasz Entersp 30. hozzászólására) |
Ovidiusból Ovodás lesz,Horatiusból pedig Horti.....(nem Miki) |
30. Entersp (2018-12-29 23:47.31) |
Ha néhányszáz év alatt Verge lett Vergiliusból, akkor könnyű lesz kitalálni, hogyan fogják hívni majd Ovidiust és Horatiust.
Lars megint belehúzott... |
29. Kokesininja (2018-12-29 01:33.45) |
Akkor én tévedtem... |
28. Capt.JackSparrow (2018-12-28 18:13.08) - (válasz Kokesininja 26. hozzászólására) |
Tucat. |
27. Tjunior (2018-12-28 17:02.08) - (válasz Kokesininja 24. hozzászólására) |
Ha felnőttet megölnek az nem? De állatot igen? Érdekes.
Senki sem mondta, hogy nem brutális a film. A fő kérdés itt, hogy öncélú-e a brutalitás vagy sem? A film főszereplője a beteg nem a film. Most komolyan, aki beült a filmre a témáját és a rendezőjét ismerve mégis mit várt? |
26. Kokesininja (2018-12-28 15:38.11) - (válasz Capt.JackSparrow 25. hozzászólására) |
Hát számomra az volt . Mert kurvára kegyetlen jelenetek voltak. |
25. Capt.JackSparrow (2018-12-28 08:29.04) - (válasz Kokesininja 24. hozzászólására) |
Pedig ez semmi extrém nem volt. |
24. Kokesininja (2018-12-28 03:37.24) - (válasz Tjunior 12. hozzászólására) |
Hát a brutális jelenetekről csak annyit, hogy nálam kicsapja a boztosítékot, ha gyerekek., vagy állatok kerülnek " terítékre " . Ráadásúl ilyen megalázóan szenvtelen módon. No komment..totál beteg film. |
23. Kokesininja (2018-12-28 01:25.06) |
Hát egy undormány az egész. |
22. Virghínia (2018-12-25 23:44.31) |
Nagyon beteg film, megnéztem, de elég is volt. Végignéztem, mert kíváncsi voltam a végére. Minden esetre azért érdekesnek tartom! Egy jó pont, hogy a gyerekkorára is visszavezette, ami megalapozta az eseményeket. |
21. Anzsi72 (2018-12-23 19:43.43) - (válasz Zsol0 19. hozzászólására) |
Szupi! :) |
20. Zsol0 (2018-12-23 19:42.39) - (válasz Ak76 7. hozzászólására) |
"A pinára nem kell csengő,
mert ha azon csengő volna, éjjel -nappal csak az szólna" |
19. Zsol0 (2018-12-23 19:34.32) - (válasz Anzsi72 17. hozzászólására) |
végre egy nő aki érti az iróniát,ha így folytatod a te csöcseidből sem lesz pénztárca......(de még telefontok lehet) |
18. Zsol0 (2018-12-23 19:32.43) |
nesze nektek művészfilm:
http://www.youtube.com/watch?v=x-JbZpx0zfU |
17. Anzsi72 (2018-12-23 19:32.26) - (válasz Zsol0 16. hozzászólására) |
:D |
16. Zsol0 (2018-12-23 19:29.33) - (válasz Anzsi72 15. hozzászólására) |
traubi szóda--de előtte fagyaszd le,mint jack a hullákat----fene azt a pszichopata városi pofádat |
15. Anzsi72 (2018-12-23 19:27.09) - (válasz Zsol0 14. hozzászólására) |
Ez nem kívánságműsor, ha jól tudom.
Ezenkívül én pl. sosem iszom kepit. Vagy más is jó lesz? |
14. Zsol0 (2018-12-23 19:21.43) |
ez a filmnek nevezett okádék a nagy büdös semmit akarja művészi szintre süllyeszteni,egy vagon moslék patkánytakonnyal ízesítve.2 ás félóra unalom,bassza meg a jóbüdös kurva dán anyját ez a rohadt trier vagy ki a faszom ..10 percbe is belesűríthette volna ezt a puzsérróbert féle szociopata gennyhalmazt.aki ide valamiféle elismerő kritikát ír az dugja fel magának kepis üveget...szarcsimbók díjra jelölném...tehát aki véleményezni akar ennél dúrvábban ha lehet!!!!! |
13. Bertó!!! (2018-12-23 15:38.46) - (válasz Tjunior 12. hozzászólására) |
"u.i. :Bruno Ganz nem véletlenül kapta meg ezt a szerepet, ha már mindenki Hitlerként ismeri a Bukásból."
Mikor megláttam nekem is egyből ez jutott az eszembe :) |
12. Tjunior (2018-12-23 12:38.43) |
Soiler lehet.
Így pár nappal az év vége előtt nem nagy vállalás, hogy 2018 legjobb filmje. Nálam legalábbis. Pedig Lars von Trier nem a kedvencem és mégis. Miért? Nehéz megmondani. Amennyire én meg tudom állapítani ez a legrealisztikusabb ábrázolása egy sorozatgyilkosnak vagy inkább egy pszichopatának. Apró részletességgel bemutatva mit miért tesz. A 2. gyilkosságnál a kényszeresség bemutatása nálam az év jelenete. Elképesztő. Nyilván Lars von Triernek volt honnan merítenie. Matt Dillon élete alakítását nyújtja, még is meg meglepődnék ha jelölnék bármire. Viccen kívül, egyszerűen túl jó és nem is látványos. Ezt nem szokták értékelni. (Ugyanígy nem fogják Trier forgatókönyvét sem értékelni, pedig az is kb az év egyik legjobbja) Ami a brutalitást illetve, csak mert a vetítés alatt többen kimentek "nálunk is". Ja hát vannak brutális jelenetek, persze, könyörgöm egy sorozatgyilkosról szól a film. Mit vártak? Viszont ez nem öncélú, és ez a lényeg. Egy random kínzáspornó, Hotel és tsai, sokkal durvább. Említést érdemel a magyar szinkron is,hibátlan, felnőtt a feladathoz. Bárcsak mindig ilyen lenne. Ami negatívumot tudok felhozni ellene az a játékidő, egyszerűen túl hosszú, kicsit feszesebbre kellett volna vágni. Hát ennyi. u.i. :Bruno Ganz nem véletlenül kapta meg ezt a szerepet, ha már mindenki Hitlerként ismeri a Bukásból. |
Vélemények | Törölt felhasználó, 2022-01-10 18:53 | 131 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
A ház, amit Jack épített adatlap |
Eredeti cím: The House That Jack Built |
Évszám: 2018 |
Rendezte: Lars von Trier |
Szereplők: Matt Dillon, Bruno Ganz, Uma Thurman, Siobhan Fallon, Sofie Grabol... |
További információk |