Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Bobby Z második élete - Viasat Film, 16:30 |
Mindenképpen talán - Filmbox Premium, 16:35 |
Az elveszett frigyláda fosztogatói - Mozi+, 16:50 |
Micsoda srác ez a lány - Film Café, 16:50 |
Egy új kezdet - Izaura TV, 17:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Kathy Najimy (68) |
Alice Eve (43) |
Megan Gallagher (65) |
Dane DeHaan (39) |
Jim Sheridan (76) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Alkonytájt - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Frontvonal - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Dallas |
Denzel Washington |
75. N.k (2008-10-30 11:21.02) |
Nekem nem tetszett a film,valamiért nem jött be.Ez volt Tom Cruise legrosszabb alakítása. |
74. Gab22 (2008-10-10 23:22.46) |
Gyönyörű film a repülés szépségéről, a zenéje régen a kedvenceim közé tartozott. Gyerekkorom egyik kedvenc filmje. |
73. Ancsy21 (2008-10-10 23:04.51) |
nagyon jó film, érdekes, izgalmas, romantikus, drámai
ekkor még Tom Cruise teljesen más embert jelentett a szememben, de régi már a film:))) vmelyik csatorna igazán leadhatná már, ahelyett,hogy ötszázadszorra nyomatja az Ovizsarut... |
72. Orgona (2008-08-05 11:31.02) - (válasz Szuszi44 70. hozzászólására) |
Sajnos a cikket nem találtam meg. 1992 óta veszem meg a Top Gun-t és az Aranysas-t.Jobban visszaemlékezve a cikkre, a harci feladatot úgy hajtották végre, hogy az olcsóbb Sidevinder v. Sparrow rakétát használták fel, és nem a drága Phoenix-et.Ezért kaptak kitüntetést.
Az első öbölháborúban állítólag rengeteg Phoenix rakétát felhasználtak-Tőrös István, az Aranysas főszerkesztője szerint. Tegnap beszéltem vele telefonon, a 3 milklió dolláros árat Ő sem erősítette meg. |
71. Orgona (2008-08-04 12:49.36) - (válasz Szuszi44 70. hozzászólására) |
Vagy a Top Gun-ban, vagy az Aranysas-ban olvastam az adatot, de utánajárok. Vagy pedig az újságíró írt téves adatot. Nekem jó az emlékezőtehetségem. |
70. Szuszi44 (2008-08-03 19:01.16) - (válasz Orgona 64. hozzászólására) |
~477 ezer dollár a wiki és a FAS szerint.
A felhasznált mennyiség minimális,az is iránban. |
69. Orgona (2008-08-03 17:06.34) - (válasz Su-30mk 68. hozzászólására) |
:))) |
68. Su-30mk (2008-08-02 01:19.21) - (válasz Orgona 65. hozzászólására) |
Igaz. Az F-22-eseken pedig már olyan hibakereső rendszer van a moduláris elvnek is megfelelően, amely algoritmusszerűen megoldást is kínál és lokalizál is, tehát a vérbeli szerelők munkája gyakorlatilag egységcserékre, modulcserékre korlátozódhat, semmilyen "improvizációra", együtt gondolkodásra nem nyílik lehetőség - nem is szeretik nagyon:-) Persze nyilván ez a költséghatékony egy cca.130 millió USD-t kóstáló gépnél...:-) |
67. Su-30mk (2008-08-02 01:13.00) - (válasz Orgona 64. hozzászólására) |
:-)) |
66. Su-30mk (2008-08-02 01:11.28) - (válasz Orgona 62. hozzászólására) |
Aha, értelek. A szeptemberi Balaton nekem is a szívem csücske...A Balatonkenese >Tihany közti szakasz ahol a legszívesebben előfordulok ilyenkor. Most idén pont nem mert nem jön össze a horgászat (esetleg 1 hétvége), ugyanis nincs a Balatonban hal...
Reméljük lesz jövőre...(necces). Ezt még az idei vége után nem sokkal közlik is, ha igen. |
65. Orgona (2008-08-01 21:39.56) - (válasz Su-30mk 59. hozzászólására) |
A super Hornetek hiba analízise és diagnosztizálása sok fejtöréstől kíméli meg a szerelőket. Ugyanakko nem lehet fogadást kötni, hogy mi lehet a hiba forrása. |
64. Orgona (2008-08-01 21:38.30) - (válasz Su-30mk 59. hozzászólására) |
A Phoenix rakéta 3 azaz három millió dollárba került. Ha valaki a Phoenix felhasználása nélkül hajtotta végre a harci feladatot, kitüntették. |
63. Orgona (2008-08-01 21:35.51) - (válasz Su-30mk 58. hozzászólására) |
Pontosan. |
62. Orgona (2008-08-01 21:35.24) - (válasz Su-30mk 57. hozzászólására) |
A repülés érdekel, de nem leszek, mert Pécsen megrendezik a II. magyar Őstörténeti Konferenciát. Ez jobban érdekel, lehet, hogy néhány idősebb kutatót utoljára láthatok-hallhatok.A tavalyi is nagyon jól sikerült. Utána, ha minden jól megy , 1 hétre lemegyek Balatonmáriára, majd kezdődik a meló, esetleg szeptemberben még egy hétre lemegyek az őszülő Balatont fényképezni. Viszont jövőre nem hagyom ki a repülőnapot, ha ott leszel, biztosan találkozunk. |
61. Su-30mk (2008-08-01 18:39.24) - (válasz Szuszi44 60. hozzászólására) |
Persze, kooperáció, de hát erről szól a légifölény...Valahol sejtettem, hogy Izrael keze is benne lehet a dologban amit említettél, a katonai elektronikában főleg ma már kimondottan saját utat járnak.(Pl. a kecskeméti szereplő román Lancereknek is izraeli az elektronikája - az Elbit upgradelte). Állítólag az amerikaiaktól nemrég vett Strike Eagle-kből (F-15I Ra'am néven van rendszerben) is kikaptak minden amerikai cuccot és saját elektronikai rendszerekkel látták el, aztán a továbbiakban az amerikaiakat már a gép közelébe sem engedték...
Repülőmodell formájában van a polcon? Szerencsés vagy, hogy láttál Tomcatet. Részemről is off konyec:-) |
60. Szuszi44 (2008-08-01 17:07.02) |
Awacs támogatással könnyen fölényeskedtek a Libiai gépek felett,de az irakiak Mig-21 el is löttek tomcat ot.
Az elektronikát ireán 79 és 89 köztt izraelből kapta és az usa is segitett,ellenségem ellensége a barátom elv alapján. Az oroszoknak átadott tomcatok meg ki tudja mire adtak alapot. Sajnos kecskemét nekem messze van,de pár éve még láttam élőben Tomcatot. Most már csak a polcomon. off vége:) |
59. Su-30mk (2008-08-01 16:58.10) - (válasz Orgona 56. hozzászólására) |
Persze hogy nem egyenlő, ezt én mondjuk nem is állítottam. A repképesség édeskevés...még hazai példát is lehetne mondani ugye "kedves" politikusok...Ezért is írtam valahol egy gyenge hasonlatban, hogy nem biztos hogy sokkal többek egy drága sétarepülőnél. (a Phoenix és a Sparrow felett is eljárt az idő, de kétségtelen, hogy a Phoenix a maga korában a legjobb fegyver volt a kategóriájában magasan - igen nagy hatótávolságával).De még ha vmi kisebb csoda folytán mégis maradéktalanul bevethetőek, már nem képviselnek komoly erőt nemzetközi viszonylatban, mert elavultak ezek a szép madarak. Az amik is költségvetési indokok miatt vonták ki végülis hamarabb (karbantartásigény, amit említettél), pedig ők felhozták az F-14D Super Tomcat modifikációra sok példányát. Elvileg 2010 körül volt tervezve a kivonás ha jól emlékszem, de lehet csak 2012-ben eredetileg. Többeket meglepett hogy ennyi évvel előbb nyugdíjba küldték a "macsekot":-)) Bár állítólag a kiszolgálószemélyzet a hajókon sokkalta jobban örül most már a Super Hornetnek... |
58. Su-30mk (2008-08-01 16:40.00) - (válasz Orgona 54. hozzászólására) |
Meg a 80-as évek végén a szintén líbiai Mig-23-asokat... |
57. Su-30mk (2008-08-01 16:36.33) - (válasz Orgona 55. hozzászólására) |
Persze, nem szoktál hülyeségeket beszélni én tudom:-) Mennyire érdekel a repülés amúgy? Leszel Kecskeméten aug. 16-17-én? |
56. Orgona (2008-08-01 15:42.37) - (válasz Su-30mk 46. hozzászólására) |
A Sah rendszerének megdöntésekor az utolsó pillanatban kivették a fegyverzetirányító paneleket az F-14-esekből. A reülőképesség nem egyenlő a hadrafoghatósággal-szerintem. Ugyanakkor az elektronikát később pótolták " internacionalista " segítséggel. |
55. Orgona (2008-08-01 15:40.36) - (válasz Su-30mk 41. hozzászólására) |
Majdnem 1 év telt el, de a mondandóm kiállta az idő próbáját.:))) |
54. Orgona (2008-08-01 15:39.54) - (válasz Master laster 50. hozzászólására) |
Az F-14-esek karbantartása az utóbbi években úgy nézett ki, hogy 1 óra repülő időre 60-80 óra karbantartás jutott. Gyakorlatolag újra " összeszerelték " a gépet. Az F-14-esek folyamatosan járőröztek az anyahajó körül, érthető, hogy leamortizálódtak az évtizedek folyamán.Mindenesetre erejük teljében félelmetes ellenfelek voltak, 1981 nyarán a Szidrai-öböl felett símaá hazavágták a Líbiai SZU-22 Fittereket. |
53. Su-30mk (2008-08-01 01:42.45) - (válasz Master laster 52. hozzászólására) |
Nincs időnk egyéni sérelmeinket dédelgetni...tudom:-)) |
52. Master laster (2008-08-01 01:34.19) - (válasz Su-30mk 51. hozzászólására) |
Nehéz, nagyon nehéz, mint Virág Elftásnak! |
51. Su-30mk (2008-08-01 01:20.49) - (válasz Master laster 50. hozzászólására) |
Köszönjük a magvas gondolatokat...Azért fel a fejjel! |
50. Master laster (2008-08-01 00:45.07) |
Hát mán Tomcat sincs, csak Iránban? Hát már hová zűllik ez a világ. És mi van helyette? Eurofájter, vagy mint a mentősöknek a tévében, Eurokopter? Elkeseritő! Mi jöhet még? |
49. Su-30mk (2008-07-31 21:08.38) - (válasz Szuszi44 48. hozzászólására) |
Egy kötelékben volt a 25? Nincs arról egy fotó?:-) Nem semmi lehetett...
Nem tudom milyen alternatív alkatrészbeszerzési lehetőségük van, tudtommal az USA-n és Iránon kívül más nem rendszeresítette. Az egész Achilles-sarka a hajtómű, amit saját erőből (alkatrészkannibalizmust leszámítva) elképzelhetetlennek tartok hogy megfelelő színvonalon üzemeltethessenek (baleseti statisztikát nem ismerek de gyanítom nem lenne megbízható.) Például Kína is mit össze küszködik az AL-31F lemásolásával...Persze a két dolog nem analóg teljesen, csak sarkított példa. Utánanéztem a P&W TF30-as hajtóművet 1986-ig gyártották (F-111-ben is ez volt), ez volt az A verzió hajtóműve ami feltételezhetően az iráni F-14A-kban is van, nem mai darabok. Ezek a gépek Iránban pedig minimum 30 évesek, jelenleg 2 században üzemelnek állítólag. Elektronikáját + tűzvezető rendszerét ezek szerint megoldották, kérdés hogyan. Ilyen esetekben sokszor izraeli hátteret lehet ugye sejteni de itt sztem ez kizárható. Egyezzünk ki egy 20-ban és akkor nem OFFolunk tovább:-)) A téma egzotikus volta miatt reméljük a film rajongói elnézték nekünk eme eszmecserét:-) Szoktál járni a kecskeméti repülőnapra? (jah, ez is OFF sorry...:-)) |
48. Szuszi44 (2008-07-31 18:04.06) - (válasz Su-30mk 46. hozzászólására) |
Pár éve egy teheráni bemutatóm 25 repült,és 5 parkolt.
Az alkatrész nem gond,hiszen az amik azt hitték a Phoenix et sem tudják majd használni,de mégis megoldották. Az irániak meglepő dolgokra képesek,elég ha a Mig-29 re gondolunk. |
47. Su-30mk (2008-07-31 17:55.24) |
Ez a forrás 59 total/20 in service-t emleget...
[link] |
46. Su-30mk (2008-07-31 17:50.10) - (válasz Szuszi44 44. hozzászólására) |
Nem szeretnék vitatkozni természetesen, de szerintem ez a szám alacsonyabb kell legyen. Van forrás mely eleve csak 59 gépről tudósít van amelyik valóban 79-et említ eredetileg. Persze ha a közel 80 a valóság, akkor elképzelhető de még szerintem akkor se - megmondom szerintem miért:
- iráni karbantartás színvonala; - a Tomcat még az US Navy-nél sem volt a megbízhatóság szobra, pedig ott "kissé" jobb a gépek kiszolgálása mint az iszlám országban; főleg a hajtóművel volt sok gond meg persze a szerkezeti-anyagfáradásos problémák említhetőek főleg az utóbbi időkben lásd pl. korróziós problémák (a gép teljesen fémépítésű). - X éves amerikai embargó. Így a gépek nyilvánvalóan kannibalizmussal tarthatóak megfelelő színvonalon. Alkatrész stbstb. utánpótlás nélkül a gépek harmadát rendszerben tudni tartani ennyi év alatt szerintem csoda lenne. Főleg a hajtóműveket. Főleg ezért kétséges nekem hogy ennyi REPKÉPES. Persze lehet hogy tévedek:-) Az a gond, hogy biztos adatot sehol sem találsz... |
Vélemények | M.kaladze, 2024-10-15 01:14 | 315 hsz |
Kérdések | Troy89, 2011-06-04 18:19 | 11 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Top Gun adatlap |
Eredeti cím: Top Gun |
Évszám: 1986 |
Rendezte: Tony Scott |
Szereplők: Tom Cruise, Kelly McGillis, Val Kilmer, Anthony Edwards, Tom Skerritt... |
További információk |