Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-03-06
A konyha
Andrea szeretete
Fekete kutya
Haláli állatok hajnala
Mickey 17
Mindörökké tiéd

2025-02-27
A majom
Emilia Perez
Riefenstahl
Rokonszenvedés

2025-02-20
A birodalom
Mágikus állatok iskolája - Az Erdő napja
Rosszfiúk: Füllentések és alibik
Szeptember 5.
Szeretetreméltók
Szimat naplója

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Zack Snyder: Az Igazság Ligája
- TV2, 22:15
Terminátor 2. - Az ítélet napja
- AMC, 22:25
A nő
- DUNA TV, 22:55
Túl mindenen
- RTL Három, 22:55
Széttörve
- Film+, 23:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Daniel Craig (57)
Laraine Newman (73)
Method Man (54)
Pásztor Beatrix Aruna (67)
Bryce Dallas Howard (44)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Filmlánc
Zendaya Coleman - Vélemények
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
Cry Macho - A hazaút - Vélemények
Donald Trump - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A méhész aaaaa
Vin Diesel aaaaa

 

Fórum - Halál egyenes adásban - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

2. Lifeisamovie (2021-03-14 21:59.52)  
Nem tudom, hány szinkronja van ennek a filmnek, de ez az öreganyám hang Romy-nak enyhén szar...:)


1. VAL P (2020-09-14 23:09.42) aaaaa
A szememben a ’Halál egyenes adásban’ leginkább a ’Bolond Pierrot’ egy sci-fi környezetbe átültetett parafrázisaként működik. (Duhamel itteni kompozíciója kísérteties alteregója a tizenöt évvel korábbi munkájának, de erre hajaz a narráció, a két főhős karaktere, s számos helyszín és jelenet.) Tavernier ugyanakkor nem csak átvett, inspirált is egyszerre – ’A világ végéig’-et képekbe öntő Wim Wendersre pl. kétségtelenül emberesen odahatott. A sci-fi környezet meglehetősen sajátságos egyébként a műben. Inkább építkezik jövőbeli tudományos eredményekre, a fantasztikum diszkréten háttérbe húzódik közben az amúgy teljesen reális, korabeli környezetben.
Roddynak, aki csupán játszani érkezett a Földre, kamerát ültetnek be a bal szemébe, hogy pöpecül megvalósítsa általa a munkaadóinak, a televíziózás forradalmasításán ügyködő, amorális férgeknek a műsortervét. Premier plánból közvetíteni egy halálos betegség elmarta írónő agóniáját. Persze, bárki, aki legalább egy löketnyi empátiával meg van áldva, nem tévesztené össze a „fogjuk a kezed a végső búcsú előtt” ideáját egy gyakorlatilag idegen személy haláltusáján való csámcsogással. Ám amíg szórakoztatósági rátájukat méricskélve, a bennük rejlő üzlet kiaknázási esélyeit fontolgatva közelítenek az emberekhez, a fentiek elválaszthatatlanul egybe fonódnak továbbra is, mint a bogáncs és a tépőzár.
A koncepciót eleve szétfeszíti az ellentmondásosság. Szerződéskötésre kívánják rávenni a kiszemelt áldozatot, Katherine-t, de míg Schlemihl Péternek vagy doktor Faustusnak nyíltak választásilehetőség-virágok a kertjében – még ha közben démonjuk acélos erővel nyiszálta is az Achilles-inukat –; addig az egy komputer jóváhagyta panelekkel „író” nő előtt nem titkolják: bármint dönt is, a média a saját szájíze szerint tálalja majd az fejleményeket. Előbb-utóbb be kell tehát adnia a derekát, és a szignóját a tévéseknél hagynia.
Hölgyünk, akinek már a neve (Mortenhoe) is azt firtatja, hogyan huny ki élete mécse, időt kíván nyerni, s teret is – nyilván. Míg azon morfondírozik, hogy: Tényleg, hogyan fogja bedobni a törölközőt? Mint Juanita egy szállodaszoba ágyára? Amikor a tenger szemben lesz vele, s egyedül neki hullámzik? Gyógyszeres fiolát sederítve elő lép az elmúlás útjára, midőn beleremeg az épület a helikopterfuvallatba? Vagy a természet lágy ölén éri utol a végzete, hova csak a kutyaugatás hangzik el? Szóval, mindeme töprengések közepette elszökik vigyázói elől egy putri forgatagát kihasználva. Az élő kamera, a kamerád azonban egy templom hajléktalanszállásán is rálel. Rálehelni viszont nem lehel rá. Bár kicsit dilettáns road-movie-juk során adná magát az alkalom, de Tavernier ki akarta lúgozni a testiséget kettejük kapcsolatából. Roddynak anélkül, érintésmentesen feladata ráébredni, minő játékban is vesz részt.
Sajnos, a dialógusok több helyütt is meglehetősen suták. Nagy-nagy jóindulattal lehetne szándékoltan robotszerűnek, a kiüresedett emberi kapcsolatokat élénk szürke színnel vászonra vivő megoldásnak tekinteni, engem azonban enyhén bosszantottak, utóbb már untattak a vonatkozó, didaktikus „üzenetek”, megfogalmazások. S mert valószínűleg rossz a májam, ezért az is megfordult a fejemben: Nem Godard-t igyekszik-e koppintani a rendezőnk e pontokon is, csak nem a legszerencsésebb kézzel nyúlt a Nouvelle vague-os elidegenítő törekvések átpalántázásához?
Bár lehet, nem ez jött át konklúzióként, de tényleg nem gondolom rossz mozinak a ’Halál egyenes adásban’-t. Talán a legerősebb vonulata a filmnek, melyben azt mutatja, milyen könnyen manipulálhatják bármelyikünket, ha hatalmat is morzsolgat a markában az, aki kipécézett magának.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekLifeisamovie, 2021-03-14 21:592 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk