Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Brad helyzete - Filmbox Family, 15:40 |
Könyvek és szerelem - Mozi Klub, 15:45 |
A Vasálarcos - Moziverzum, 16:10 |
Az élet Ricardóéknál - Cinemax2, 16:15 |
Egy kivételes barát - Viasat Film, 16:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Karácsonyi álom |
Kaszás Attila |
2. Lifeisamovie (2021-03-14 21:59.52) |
Nem tudom, hány szinkronja van ennek a filmnek, de ez az öreganyám hang Romy-nak enyhén szar...:) |
1. VAL P (2020-09-14 23:09.42) |
A szememben a ’Halál egyenes adásban’ leginkább a ’Bolond Pierrot’ egy sci-fi környezetbe átültetett parafrázisaként működik. (Duhamel itteni kompozíciója kísérteties alteregója a tizenöt évvel korábbi munkájának, de erre hajaz a narráció, a két főhős karaktere, s számos helyszín és jelenet.) Tavernier ugyanakkor nem csak átvett, inspirált is egyszerre – ’A világ végéig’-et képekbe öntő Wim Wendersre pl. kétségtelenül emberesen odahatott. A sci-fi környezet meglehetősen sajátságos egyébként a műben. Inkább építkezik jövőbeli tudományos eredményekre, a fantasztikum diszkréten háttérbe húzódik közben az amúgy teljesen reális, korabeli környezetben.
Roddynak, aki csupán játszani érkezett a Földre, kamerát ültetnek be a bal szemébe, hogy pöpecül megvalósítsa általa a munkaadóinak, a televíziózás forradalmasításán ügyködő, amorális férgeknek a műsortervét. Premier plánból közvetíteni egy halálos betegség elmarta írónő agóniáját. Persze, bárki, aki legalább egy löketnyi empátiával meg van áldva, nem tévesztené össze a „fogjuk a kezed a végső búcsú előtt” ideáját egy gyakorlatilag idegen személy haláltusáján való csámcsogással. Ám amíg szórakoztatósági rátájukat méricskélve, a bennük rejlő üzlet kiaknázási esélyeit fontolgatva közelítenek az emberekhez, a fentiek elválaszthatatlanul egybe fonódnak továbbra is, mint a bogáncs és a tépőzár. A koncepciót eleve szétfeszíti az ellentmondásosság. Szerződéskötésre kívánják rávenni a kiszemelt áldozatot, Katherine-t, de míg Schlemihl Péternek vagy doktor Faustusnak nyíltak választásilehetőség-virágok a kertjében – még ha közben démonjuk acélos erővel nyiszálta is az Achilles-inukat –; addig az egy komputer jóváhagyta panelekkel „író” nő előtt nem titkolják: bármint dönt is, a média a saját szájíze szerint tálalja majd az fejleményeket. Előbb-utóbb be kell tehát adnia a derekát, és a szignóját a tévéseknél hagynia. Hölgyünk, akinek már a neve (Mortenhoe) is azt firtatja, hogyan huny ki élete mécse, időt kíván nyerni, s teret is – nyilván. Míg azon morfondírozik, hogy: Tényleg, hogyan fogja bedobni a törölközőt? Mint Juanita egy szállodaszoba ágyára? Amikor a tenger szemben lesz vele, s egyedül neki hullámzik? Gyógyszeres fiolát sederítve elő lép az elmúlás útjára, midőn beleremeg az épület a helikopterfuvallatba? Vagy a természet lágy ölén éri utol a végzete, hova csak a kutyaugatás hangzik el? Szóval, mindeme töprengések közepette elszökik vigyázói elől egy putri forgatagát kihasználva. Az élő kamera, a kamerád azonban egy templom hajléktalanszállásán is rálel. Rálehelni viszont nem lehel rá. Bár kicsit dilettáns road-movie-juk során adná magát az alkalom, de Tavernier ki akarta lúgozni a testiséget kettejük kapcsolatából. Roddynak anélkül, érintésmentesen feladata ráébredni, minő játékban is vesz részt. Sajnos, a dialógusok több helyütt is meglehetősen suták. Nagy-nagy jóindulattal lehetne szándékoltan robotszerűnek, a kiüresedett emberi kapcsolatokat élénk szürke színnel vászonra vivő megoldásnak tekinteni, engem azonban enyhén bosszantottak, utóbb már untattak a vonatkozó, didaktikus „üzenetek”, megfogalmazások. S mert valószínűleg rossz a májam, ezért az is megfordult a fejemben: Nem Godard-t igyekszik-e koppintani a rendezőnk e pontokon is, csak nem a legszerencsésebb kézzel nyúlt a Nouvelle vague-os elidegenítő törekvések átpalántázásához? Bár lehet, nem ez jött át konklúzióként, de tényleg nem gondolom rossz mozinak a ’Halál egyenes adásban’-t. Talán a legerősebb vonulata a filmnek, melyben azt mutatja, milyen könnyen manipulálhatják bármelyikünket, ha hatalmat is morzsolgat a markában az, aki kipécézett magának. |
Vélemények | Lifeisamovie, 2021-03-14 21:59 | 2 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Halál egyenes adásban adatlap |
Eredeti cím: La mort en direct |
Évszám: 1980 |
Rendezte: Bertrand Tavernier |
Szereplők: Romy Schneider, Harvey Keitel, Harry Dean Stanton, Thérése Liotard, Max von Sydow... |
További információk |