Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
57 másodperc (DVD) |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Megbántottál - Cinemax, 20:02 |
Megtévesztve - Izaura TV, 20:55 |
Prédára várva - Viasat Film, 21:00 |
Akihez beszél a föld - Paramount Network, 21:00 |
Kiképzés - Moziverzum, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Julianne Moore (64) |
Daryl Hannah (64) |
Brendan Fraser (56) |
Amanda Seyfried (39) |
Michael Angarano (37) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A kór |
Tia Carrere |
41. Evile-Elvis- (2023-02-19 17:26.41) - (válasz Bertó!!! 40. hozzászólására) |
Túl sokat matekolsz, ez a film az érzelmekre fekteti a hangsúlyt és ebben tökéletes. |
40. Bertó!!! (2023-02-19 17:09.02) - (válasz Evile-Elvis- 39. hozzászólására) |
Még az indokokat is leírtam.
Pedig az idő kezelését ki is felejtettem. "Talán még ebben az évben meg fogok vakulni." Pár snitt, már meg is vakult. Azt sem tudtuk meg pontosan, hogy mennyi idő telt el a börtönben, mert elég jól összespanolt a smasszerral, illetve a fiát, már meg is műtötték. |
39. Evile-Elvis- (2023-02-19 15:44.34) - (válasz Bertó!!! 38. hozzászólására) |
Ez von Trier legjobb filmje. Érthetetlen csalódottságod oka... |
38. Bertó!!! (2023-02-19 13:33.38) |
von Trier ide, vagy oda, nekem ez a film csalódás volt.
A látvány nagyon amatőr, a kameramunka idegesítő, a zenei musical betétek érdektelenek. Túlságosan el van nyújtva. |
37. VAL P (2020-02-18 20:31.36) |
Trier sajátos musicale, a muzsikájában az ipari hatásokért ekkoriban nekilelkesülő Björkkel közös „gyermeke”.
Egy disszidált csehszlovák naiva kálváriája a „Home of the Brave, Land of the Free” felségterületén örökletes betegségéből fakad: látása folyamatosan romlik, míg elkerülhetetlenül meg nem vakul. A gyárban éjszakai műszakot is vállal, hogy az összekuporgatott dollárokból, centekből megműttethesse fia még menthető szemeit. Retorikájából azonban mindenki úgy tudja, otthon maradt édesapjának küldi rendszeresen a keresményét. Csupa jószívű ember veszi körül, segíti, könnyít(ene) a sorsán: lakókocsiban élhet a kert végében, főbérlői bringát ajándékoznak a tinédzser Gene-nek. Kathy permanensen odaügyel rá a munkahelyén, ne okozzon balesetet az ábrándozás – ahogy Selma a rövidlátását aposztrofálja. Lovag várja haza szállításra készen a meló után – akkor is, ha az esetek többségében elutasíttatik az ajánlata. Trier azonban, ismerjük már annyira, nem elégedhet meg egy ilyen, melankolikussága mellett azért konszolidált keretek közé szorított szituáció csendességével. A viharfelhők akkor kezdenek gyülekezni a Selma terveit és bankjegyeit legumírozó tárhely felett, amikor titkát pont azzal a mamuszgyenge akaraterővel bíró Bill-lel osztja meg, aki inkább lenullázza a családi kasszát, kockáztatva családjuk létét is akár, csak ne kelljen bevallania nejének, hogy a rendőri fizetése nem kiapadhatatlan pénzforrás. Hiába, ha egy tövis felsérti a bőröm, jobban megérzi a szervezetem, mint valaki más gerinctörését. |
36. Halember (2019-11-14 20:52.14) |
Nagyon jó film. Björk 💙 |
35. HettyKing (2019-11-14 20:47.53) - (válasz Marsbolha 34. hozzászólására) |
Te nem vagy 100-as, hogy ezt írod. |
34. Marsbolha (2018-08-01 06:43.58) |
Tucatfilm |
33. Törölt felhasználó (2018-08-01 06:21.21) |
"Képzeljünk el egy olyan filmet, amelyről teljes mozitermek jönnek ki sírva, vörösre dörzsölt szemekkel, könnyeket törölgetve." - írta a Filmtett kritikusa 2001-ben.
[link] Ez a filmképet felfogó szemünkre is igaz, mert a kemény melodramatikus mondanivaló mellett dekódolni kell a szokatlan, majdnem VHS-hatású megvalósítást is. 2001-ben azt hittem, a mozigépész állított el valamit, mert annyira életlen volt az egész, hogy folyamatosan pislognom kellett. Nem volt egy tájékozódási pont, ahová a szemem élességet állíthatott volna. Aztán hamar rájöttem, hogy ez a koncepció. 2000-2001-ben a digitális szalagra (DV, HDV) rögzített videóanyag felbontásban még nem tudta felvenni a versenyt a mai digitális 4K-val (még a 720 p-vel sem), ezért nagyítani kellett, és a 25 fps-ben rögzített anyag 24 fps-es celluloidra írása is adott némi plusz homályosságot. A folyamatos pislogás megágyaz a könnyeknek. 30 felett, újranézve már a szememet kellett törölgetni a "107 lépés" jelenet alatt. Katartikus filmélmény, akár kierőszakolt, akár nem. A film- és videotechnika kompozitálása önmagában még nem tudta volna ezt a hatást elérni, ahogy a szintén videoszalagra rögzített Birodalom (Riget) célja sem ez volt. Az önfeláldozó kisember belső hitének kiteljesedése, Lars von Trier profán szakralitása volt megrendítő. Talán Carl Theodor Dreyer, a dán honfitárs 1928-as Szent Johannája lehetett ilyen hatással a korabeli némafilmek nézőire. A tárgyalás vizuális párhuzamait összevetni külön csemege. |
32. Hajrá KTE (2016-02-26 16:22.00) |
SPOILER veszély:Nagyon kemény story viszont Björk hangja számomra is idegesítő volt...
A legutolsó jelenet viszont óriási,olyan sokkoló volt, hogy az egyik pillanatban még énekel aztán mar csak lóg tehetetlenül... |
31. Chris Co (2015-05-11 12:54.09) - (válasz TeddyDaniels 30. hozzászólására) |
"Kicsit Spoiler"? Fel van tüntetve, hogy musical vagy a falra mászásra gondoltál, mert azt nem láttuk a filmben?:) |
30. TeddyDaniels (2015-04-07 22:26.37) |
Kicsit Spoiler! Nem volt rossz, de minket kicsit idegesített ez a sok zenés rész, ráadásul néha a csaj hangjától falra másztam, annyira vinnyogott. De a történet, a főszereplő alakítása az nagyon ott van. |
29. Godot (2012-08-18 14:11.56) |
...ehhez képest még utólag is dolgozik az emberben, így az a legtisztességesebb, ha értékelem a nagyszerű jeleneteket is, amiket megcibálnak ill. rendre megszakítanak a buta pillanatok, vagy azok rossz megvalósítása. Ezért a közepes: a nagyon különleges az végig jelen van a filmben, de a sokszor felbukkanó erőtlen dialógusok megtörik a ritmust, tördelik az illúziót. Maradok a "különleges élmény" meghatározásnál, amitől azonban sokkal intenzívebb, átélhetőbb mozit vártam. Vannak elképesztő jelenetei, amik elvarázsolnak, de ezzel a fajta zenével és előadásmóddal engem elzavarnak. |
28. Godot (2012-08-17 20:48.35) |
Nagyon különleges film, de ez minden jó, amit el tudok róla mondani. Björk figurája nem működött, mesterkélt volt, a kisfia meg egyszerűen unszimpatikus, így nem is érezhettem azt, amiről tudtam, hogy éreznem kellene. A dalok csak funkcionálisak voltak, egyébként hosszúak, erőltetettek és csapnivalóak, aztán a csupaszív börtönőrnő már végképp kiverte a biztosítékot: végülis, egy emberből valahogy, valaki keze által pörköltnekvaló készült, ő ennyit tudhatott, de úgy tűnik ő már látta előtte a filmet, utána meg le is szerelt talán.
von Trier következetesen viszi a málnásba a nézőit, de most ő is eltévedt. |
27. Vbacs (2011-04-21 19:05.36) - (válasz Gorgeous 26. hozzászólására) |
Óóó, hát igen. Németek, svédek az én pasinemzeteim:)) |
26. Gorgeous (2011-04-21 19:02.28) - (válasz Vbacs 25. hozzászólására) |
az előbbit nem ismerem, de azt mintha említetted volna korábban, hogy odáig vagy a német színészekért is. |
25. Vbacs (2011-04-21 18:59.59) - (válasz Gorgeous 24. hozzászólására) |
Igazából ezt a bátyám nézte, csak betársultam, de a svédeket sosem utasítom vissza:) Stormare, Skarsgard, mind jöhetnek:) |
24. Gorgeous (2011-04-21 18:51.27) - (válasz Vbacs 23. hozzászólására) |
Stellan miatt nézted meg?:) |
23. Vbacs (2011-04-21 18:45.26) |
Jó film volt, csak nagyon lehangoló.
Ja és Stormaret nagyon szeretem, édes hapsi, de máskor inkább ne énekeljen, köszönöm:) |
22. Alexi004 (2011-04-17 13:55.11) |
Tökéletes film. Nem igazán tudok rá sok mindent mondani, de ami engem megríkat, az már tud valamit. És itt sikerült. Lehengerlő alkotás, színészi alakítások, zene. |
21. Saint alexis (2011-02-03 22:50.01) |
David Morse vitte a hátán a filmet, amúgy nekem nagyon nem esetem az ilyen stílus. A sztori egész jó, egyszer kilehet bírni. |
20. Kimikem (2011-02-03 20:44.34) |
Trier mágus megint elkápráztatott ! Épp mint máskor. :)) |
19. Randal (2010-05-13 12:09.42) |
Jó film szerintem.
Björk... nem a kedvencem, valójában a hideg kiráz tőle és a dalaitól, de ebben a filmben tökéletes volt - nem tudok senkit, aki akár fele ilyen jó lett volna erre a szerepre. Ugyanígy vagyok a fényképezési stílussal is. Általában utálni szoktam ezt a félig-meddig dokumentarista stílusú fényképezést, a behúzott zúmot, a túl sok közelit, de itt ez is rendben volt szerintem, beleillett a koncepcióba. Egy dolog volt, ami idegesített: nagyon hatásvadász a film, szándékosan pakolja egymás mellé a "könnyfakasztó" jeleneteket, az életképtelen tragédiákat. Hogy ez koncepció volt-e, hogy ez is reakció volt-e a musical műfajra, azt nem tudom, de a hatás szempontjából (nálam) mindegy is volt. Ha kicsit visszavett volna a történetből, az nem ártott volna a filmnek szerintem. |
18. Liman67 (2009-10-22 15:31.22) |
fájdalmas...öszinte...hatásos...remek....björk nagyon is jo volt benne, söt kimagasloan öszinte naiv a szerep megformálásában....minden elismerésem |
17. Csernakakos (2009-07-26 18:51.37) |
Itt írtam róla:
[link] Nekem nem tetszett na, hiányzott Björk motivációja. |
16. Csernakakos (2009-07-26 18:14.07) |
Remek darab! Triert egyre jobban imádom, USA-trilógiájának eddigi két darabja nélkül úgy érzem, emberileg kevesebb volnék, és ez mindennél többet ér. Most aratott nagy sikert és persze okozott botrányt az Antikrisztussal, jövőre pedig jön a Wasington h betű nélkül...
A Táncos a sötétben is méltón sorakozhat fel a fenti címek mellett. Egyszerűen imádom a Trier-filmek képi világát és kamerakezelését, a nem mesterkélt handycam szinte dokumentumfilmet teremt. Björk kellően jól játszik, de mondjuk számottevő szakmai tapasztalat nélkül nem értem, Trier miért őt választotta ki, mindegy is, jól megoldotta a feladatát, bár azért nekem volt egy kis hiányérzetem miatta. A többiek viszont tényleg remekelnek: Denevue mint gyári munkás ismételten bizonyítja, mennyire sokrétű színésznő, David Morse óriási tehetség, Peter Stormare pedig végre nem Abruzzi! Nagyon hatásos, ahogy a betétdalok, a zenék szinte új szintet nyitnak a filmen belül: ezeken keresztül ismerhető meg igazán Selma karaktere, a naiv természetű, szerény külföldi. A legemlékezetesebb karakter David Morse-nak jutott, Bill a film legátütőbb alakja, s bár bólogatni nem kell mellé, mozgatórugói mindenképp érthetők. A lezárás pedig mindennél jobb: egy kedves, sziporkázó, langyos kezdetből eljutunk egy fagyos végkifejletig: Lars von Trier jéghideg szobába zár minket, hogy libabőrösen, mégis lángokban álló szívvel szenvedjünk és tomboljunk Selmával együtt.. Mestermunka. Ami nem tetszett, SPOILER, az Selma indíttatásai, mozgatórugói, főleg a tárgyalótermi részek, na hát úgy éreztem magam, mint mikor Hannah Schmitzet néztem a képernyőn: nem értem. Ez a legnagyobb bajom. SPOILER 75% |
15. Tikki87 (2009-05-02 10:07.45) |
Életem egyik legmeghatározóbb film élménye volt. |
14. Zsizell (2009-04-16 17:33.42) |
Amikor Björk énekelte az I've seen it all-t hát én úgy nekiálltam bömbölni,hogy a film végéig abba se tudtam hagyni!Gyönyörű film!!!! |
13. Gedzo (2008-12-17 11:50.24) |
Szerintem is szenzációs,de képtelen vagyok mégegyszer végignézni annyira a hatása alá kerülök. |
12. Sokdudu (2008-10-07 16:19.26) |
Björk eszméletlen dolgot művel a filmben, Deneuve is remek. a rendezéssel Trier majdnemhogy új stílust műfajt teremtett. Megrázó, provokatív és rendkívűl mély. |
Vélemények | Evile-Elvis-, 2023-02-19 17:26 | 41 hsz |
A legjobb jelenet | Kiki88, 2007-10-25 22:53 | 7 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Táncos a sötétben adatlap |
Eredeti cím: Dancer in the Dark |
Évszám: 2000 |
Rendezte: Lars von Trier |
Szereplők: Björk, Cathérine Deneuve, David Morse, Peter Stormare, Udo Kier... |
További információk |