Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A biztonsági őr - Mozi+, 03:15 |
Emmy - M5, 03:20 |
Az ártatlanság kora - Cinemax, 03:30 |
Kristóf, a magánzó - Duna World, 03:35 |
Barry Seal: A beszállító - HBO3, 04:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
R.I.P. |
Creed 2. - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szerepszemle |
Piros Ildikó |
12. Baryll (2020-10-22 07:41.34) |
Olyan érzésem volt a film nézése közben, mint ha ez lenne az első hangosfilm. Szerintem némafilmként jobban megállta volna a helyét. Összességében engem nagyon zavart és fárasztott ez a divatjamúlt modorosság, ami áthatja a filmet, a színészek alakításait és úgy egészében a rendezést. A két fiatal főszereplő kellemesen szép látványa volt az egyedüli pozitívum a számomra.
Spoiler! A film vége összecsapott, mert nem mutatja meg, hogy miként "szerelik" le az olasz rendőrt (/katonátt?) - a töltött fegyverrel - a vonaton utazók. |
11. VAL P (2020-09-18 22:51.52) |
Hitchnek ’A titokzatos lakó’ óta legdédelgetettebb témája: egy (vélhetően) ártatlanul meggyanúsított fiatalember kálváriája, kétségbeesett rúgkapálása, hogy tisztaságát hitelt érdemlően bizonyítsa, mielőtt átcsapna a feje fölött az iszamós láp, a ’30-as évek második felében dolgozta fel leggyakrabban.
A két (fokozatosan gyatrább) remake-kel is szégyenkező ’Londoni randevú’-ban a Mester csavart pár fordulatot a megszokott koncepció présén. Ezúttal egy, a pártájától épp megválni készülő, ifjú hölgy kerül bajba; és nem egy paragrafusok alapján megtorolható bűnnel vádolják – elmebeli képességei kérdőjeleződnek meg (jószerivel) az egész utazóközönség, majd végül saját maga előtt is. Fifikás építmény a tárgyalt mű. A prológusban csak kapkodjuk a figyelmünk, kire kellene fókuszálnunk, mint a mű főszereplőjére. A környezet is inkább komédiabeli, akkor is, ha a hóból kiásandó szerelvény – mint motívum – a mozilátogatókat élénken emlékeztethette Agatha Christie hasonló konfliktusforrású, gőzölgően friss regényére, gomolyfelhőket gereblyézve a kedélyes hangulatpanoráma fölé. Olyannyira komédiabeli, hogy szinte súlytalan marad az évődések és bosszankodások közepette az utcai énekes torkán elhelyezett fojtás is. Gomolyfelhők sűrűsödését a felső vezetés irányából érzékelni azért: „Ne a politikájuk alapján ítéljék meg a nemzeteket! Elvégre mi is egész rendes emberek vagyunk!” Egy fiktív kelet-európai operettországban ragadt az utazóknak egy kis csapata. A szálloda fullon, és bár a kontinensen erősebb a focitábor, két angol gentlemant csupán a krikett érdekli. Klarinétosunkat a néptánc és egyéb, helyi folklórelemek gyűjtése élteti, a joviális asszonyság nevelői munkáját fejezte be itt hat év után, a násza előtt rezignálttá lényegült hölgyemény a barátnőivel érkezett, s fel-felbukkan egy, két házasságot is egyazon lendülettel törő párocska. Mielőtt elindulna a vonat, virágláda zuhan le egy emeleti ablakból, de vajon kit hogyan talál meg? Nem az illető volt a cél, később mégis kapóra jövő magyarázattal szolgál Iris fantáziálására. Ami nem is abban csúcsosodik ki, amiket lát: egy értetlen, de agresszív bűvészt a faramuci kelléktárával, egy apácát tűsarkúban, vagy a láthatatlan emberré maszkírozott nagybeteget; hanem abban, amit nem lát: Miss Froyt. Se a hűlt helyét, se az ujjlenyomatát vagy a mexikói kamillateáját a vonat ablakán. Rendben, hogy a sebész-professzortól a Sztálin-bajuszú pincéren át a kockacukrokkal a meccseket visszajátszó utasokig mindenki hazudik; de miért teszik? Miért? Miért? Néhány galamb már ekkor ott „legyeskedett” a poggyászkocsiban verekedők hátán-vállán, pedig hol volt ekkor még a ’Madarak’? (Szerencsére messze. Nagyon messze.) Hitchcock fenomenális beleérző erővel adagolja a feszültséget, és az angliai éveire jellemző játékosság, humor és romantika is a zenitjén delel a ’Londoni randevú’-ban. *** Nem tartozik szorosan a filmhez, de nagyon tetszik, hogy két évvel később Carol Reed megrendezte Lockwood kisasszony visszaútját Londonból az ’Éjszakai vonat Münchenbe’ című opusban. Ráadásul Charters és Caldicott (a krikettfan urak) is ugyanazon a járaton érvényesítették a retúrjegyüket. |
10. Marko76 (2020-04-24 13:09.44) |
Rohadjon meg az ismertető írója! |
9. Norbitzki (2020-02-09 22:30.33) |
Egy kis Agatha Christie, egy kis Gyilkosság az Orient expresszen..nekem ezek ugrottak be a film nézése közben. Kellemes szállodai jelenettel indít Hitchcock, mely még inkább könnyed és vidám, mintsem kémfilm, de a vonatra felszállva már érezhető a műfajváltás. Tulajdonképpen igazán izgalmassá csak Froy eltűnésekor válik a történet, és onnantól egész a mozi végig kitart a lendület. Nekem a 39 lépcsőfok sokkal jobban tetszett, talán pörgősebb és izgalmasabb is volt, ám ha önmagában nézem, akkor ez is szerethető, kellemes darab, főleg így nyolcvan egynéhány év távlatából... |
8. Arturo professzor (2016-08-17 11:20.50) |
Magyar tv-prömier:1984.ápr.21.A szinkron 83-as |
7. Mozsika (2012-12-06 18:15.01) |
Valóban rendkívül jó film. Vérbeli Hitchcock mozi. Kár hogy a korai brit korszakából nem láttam sok filmet. Nálam a Psycho és a Szabotőr a favorit, de ezt a filmjét is ide fogom sorolni. Rendkívül fordulatos kis krimi ez egy eltűnt személy után. Az apró részletek azok, amik valóban fokozzák a feszültséget. Ilyen volt, amikor az apácán magassarkú cipő volt.
A humorja sem rossz: Apám mindig azt mondta, hogy a kétségbeesett nőket nem szabad otthagyni. El is vette anyámat ( tartalmi idézés, nem tudom pontosan hogy volt) Jó kis film. Ajánlatos mű. |
6. Lisa Provolone (2010-03-14 09:25.19) |
Szerintem is nagyon jó, tetszik a humora, többek között pl:"- Milyen kedves ez a néni, hogy odaadta nekünk a salátáját
-Ja, kár, hogy a sajtot már megette" Az egész nagyon jól sikerült |
5. Matex50 (2009-08-29 11:35.00) |
Talán ez Hitchcock legjobb filmje angliai tartózkodása alatt. Szenzációs. |
4. MrMojoRisin1 (2009-05-26 13:41.50) |
Kegyetlenül bírom a film humorát. És az angol hidegvér: "Ma már biztos nem érünk oda a meccsre":)) |
3. Gertev (2009-03-17 21:52.51) |
Egyik kedvenc! |
2. Tikki87 (2009-02-07 14:47.00) |
Jó ez a film :) |
1. Sokdudu (2007-07-05 16:57.18) |
imádom :)) |
Vélemények | Baryll, 2020-10-22 07:41 | 12 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Londoni randevú adatlap |
Eredeti cím: The Lady Vanishes |
Évszám: 1938 |
Rendezte: Alfred Hitchcock |
Szereplők: Margaret Lockwood, Michael Redgrave, Paul Lukas, May Whitty, Googie Withers... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Alfred Hitchcock - A legjobb filmje(i) |
- Alfred Hitchcock - Vélemények |
- Paul Lukas - Vélemények |