Utolsó, értékelhetetlen, ezredvonalbeli, kukába való szemét, hulladék... Rettenet és borzalom.
El nem tudom képzelni, hogy ez most mégis mi a fene akart lenni. A legszomorúbb azonban az, hogy úgy tűnik ezt komolyan is gondolták alkotói, pedig trash-ként még talán valamennyire működhetett is volna.
Adott ugye egy Amerikán kívül kb. ismeretlen Marvel antihős, a Szellemlovas aki eladta lelkét az Ördögnek (akit az előző részben még Mephistopheles-nek hívtak, itt meg már máshogy és azt pont elfelejtettem, mert baromi jellegtelen egy név) így hát beleköltözött egy démon aki régen angyal volt, és azóta éjszakánként bűnös lelkeket szipkáz magába. A nyíilt Faust utalásokat is tartalmazó eredetsztori önmagában még érdekes is lenne (az ilyesmi mindig az), felteszem képregényben még működik is, nyilván nem véletlen a rajongótábor, maga a karakter pedig pont emiatt rejtene lehetőségeket magában, lehetne boncolgatni unalomig.
Filmvásznon azonban működésképtelen, bizonyította ezt már a képregényfilmmumus Mark Steven Johnson által készített elsőr rész, de azt legalább végig lehetett nézni káromkodás és fejfogás nélkül is, míg ezt nem. Ezúttal a Crank filmekkel nevet szerzett, Neveldin/Taylor duó vállalta a rendezést, ami önmagában nem lenne rossz. De valahogy sikerült nekik a lehetetlen, alulmúltak kb. mindent az elmúlt pár évben, nem csak képregénymozik terén.
Mert ami itt történik arra szavak nincsenek, a nyomdafesték határain belül legalábbis biztosan. Igazából a fent említett rendezőpáros csakk egyetlen egy trükköt tud, pergő vágással, remegőz kézikamerával jelenetet felvenni, minden filmjükben ezt nyomják, csak 2012-ben a húszezredik ilyen módszerrel készült film esetében ez már rohadtul nem eredeti és egyedi. De ennek ellenére ők igyekeznek kb. minden ötödik percben az arcunkba tolni ilyen jelenteket, csak szemfáradtságon kívül a világon semmit nem érnek el vele, főleg, hogy a nagy büdös semmit próbálják így letuszkolni a torkunkon.
Maga a történet is csak nyomokban kapcsolódik az elődhöz (ami annak minőségét tekintve nem is lenne probléma), csak amellett, hogy arcpiritó baromság még forgatókönyv sem járt hozzá, vagy ha mégis volt ilyesmiük, az illetkések a forgatás ideje feltehetően nem tartották maguknál. Mert itt aztán olyan válogatott agysejtgyilkos hülyeségek sorjáznak egymás hátán, hogy ezen sorok írója néha legszívesebben beleb*szta volna a kanapét a képernyőbe. Van itt aztán minden, olcsó román helyszínek, cigánylány zsebes pujával, aki mellesleg még az Antikrisztus is, világuralmi terv az Ördögtől, feltámasztott leginkább másodrangú, kezdő death metal bandákat idéző külsejű zombi szolga, meg minden egyéb szarság ami szerencsére eszembe se jut már.
A szereplők száját papírízű és banálisnál is banálisabb mondatok hagyják el, kohézió vagy bármiféle logika végképp nem játszik a jelenetek között, hülyeség és értelmetlen az egész, a szereplők motivációja, árnyaltsága, kidolgozottsága még nyomokban sem lelhető fel.
Ami pedig a borzalmakat még fokozni tudja az maga a főszereplő, Nicolas Cage. Hajdan generációja egyik legnagyobb színésze volt, akciósztárként és komolyabb filmekben is. Lecsúszása az utóbbi években minden filmnéző előtt ismert egyre gagyibb filmekben játszik egyre bénább szerepekben. Sokan mondják, hogy ez csak rossz szerencse és attól még nem lett rosszab színész csak rosszul választ (vagy adnak neki) szerepet. Hát sajnos pont ez a förtelem is az egyik fő bizonyítéka, hogy de, rosszabb színész lett. Mert az amit itt leművel, nos az a szégyen felsőfoka. Elég csak megnézni azt a folyamatos szenvedő, szomorú, magányos, világfájdalmas arckifejezését, ami leginkább arra emlékeztet, hogy a hasmenését kívánja visszatartani a következő forgatási szünetig (és a fickó így tolja végig az egész filmet, elképesztő), vagy azt a fejkapkodós, remegős, csapkodós ultraripacskodást amit némelyik átváltozás alatt visz végbe. Meg eleve az egész testtartása, járása, nem tudom, hogy ez koncepció volt, vagy ennyire öregszik Cage, de kb. úgy néz ki a dolog, mintha dacára az arckifejezésének, mégsem sikerült volna ketrecen belül tartani a barna macit. Szörnyű, hogy milyen béna, kivénhedt ripacs lett belőle mostanra és nem hiszem, hogy ebből lenne kiút. Ezután legalábbis biztos nem.
Ja, ha már színészi sorsok, egy másik hajdanvolt nagy színész is tiszteletét teszi itt nyúlfarkni szerepben, méghozzá maga a Hegylakó (gyengébbek kedvéért Lambert, nem a másik, bár itt ő is elfért volna), aki úgy néz ki mintha elaludt volna a legutóbbi borivós csuhás partyn, a haverok pedig kidíszítették volna alkoholos filccel. Kár, hogy ő is ide jutott, de legalább nincs igazán ideje még jobban lejáratni magát, mint egyébként is.
Itt még az amúgy szinte mindig jó Ciarán Hinds is csak égeti magát, színészi teljesítménye, mint Ördög neki is már a számegyenes negatív tartományához konvergál.
Tényleg rettenet rossz, nem is tudom, hogy került-e idén forgalmazásba bármi ami ezt alul tudná múlni, vagy nívótlanságban megközelíteni. Tényleg semmi sem jön össze, semmi sem működik ami egy filmben tudna, egyedül talán a lovas megjelenítése lett jobb, mint az előző részben, de azóta eltelt pár év szóval ez érthető, mitöbb elvárható. Forgatókönyv nincs, rendezés nincs, karakterek nincsnek, színészi játék nincs, bármiféle értelem pedig végképp kipurgálva. Komolyan örülök, hogy letudtam és soha többet nem kell megnéznem.
|