Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Midway - Mozi+, 18:15 |
Ismeretlen férfi - AXN, 18:30 |
A szellemlovas - Viasat3, 18:45 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 18:45 |
Élet, vagy valami hasonló - Max4, 19:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Dredd - Idézetek |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Milyen könyvet olvasol jelenleg ? |
Mire gondolsz most? |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Vonzások |
Mia Wasikowska |
2010-09-29 21:33.54 |
[link] Szomorú, hogy ezzel kell topikot nyitni...nyugodjon békében, nagyon fog hiányozni! |
2010-09-29 21:25.11 |
[link] |
2010-06-14 12:59.30 |
"Egy csinos FBI-ügynöknő szeretne beszélni magával." - ami a Vörös Sárkány legnagyobb bakija, mivel A bárányok hallgatnak-ban Chilton pont azelőtt hagyja ott Starlingot, mielőtt Lecter cellájához érnek. |
2010-06-13 14:30.50 |
A film alapja Thomas Harris Embervadásza - készült is belőle 1986-ban egy thriller, csak az "kevésbé" ismert:
[link] |
2010-06-09 16:29.08 |
Fun fact:
This film initially cost $7000 to make. Director Robert Rodriguez raised $3,000 of the $7,000 by volunteering to be a human "laboratory rat". He was used to test a cholesterol reducing drug. Paid $100 a day for 30 days, he wrote most of the script while locked in the lab. Peter Marquardt was a fellow "rat", but could not speak Spanish. He delivered his lines from card held in his hand or out of shot. Most of the $7,000 was spent on film for the camera. The version seen in most cinemas has had approximately $1 million of post-production work and promotion behind it. |
2010-06-07 21:50.29 |
Borzasztóan tévéfilmes ízű slasher-természetfeletti horror keverék, aminek a legnagyobb baja, hogy maguk az alkotók nem tudták eldönteni, hogy most milyen filmet is gyártsanak, így mindkét téren két szék között a pad alá esik a film. A színészi játék közepes, James Horner kísérőzenéje meg túlságosan terjengős egy ilyen íztelen mozihoz. Amiért megérdemli a két (és fél) csillagot, az Ernest Borgnine, az utolsó 15 perc zűrzavaros kavalkádja és a röhejes befejezés (amin nem lehet nem nevetni). Craven-rajongóknak ajánlott (már csak a fürdőkádas jelenet miatt is), a többiek simán elkerülhetik. |
2010-03-21 21:26.33 |
Anyádat is! |
2010-03-18 10:05.48 |
Szerintem megvilágítással, meg némi digitális utómunkával. |
2010-03-14 15:38.39 |
Egy kis Volbeat... |
2010-03-14 10:57.22 |
A kis költségvetéssel, ámde videós berkekben annál nagyobb sikerrel induló Feast-széria immáron elérkezett harmadik (befejező?) epizódjához. Míg az első rész inkább a jól bevált ostromlott erőd sémát kapta elő, a másodikban már valami emberközelibbet akartak a szerzők, így fényes nappal egy kisvárosba helyezték a cselekményt. Nem lett sokkal rosszabb, mint a nyitófejezet, de valami mégse volt az igazi. Most végül itt a harmadik rész is, ami azért igyekszik kikalapálni az elődje csorbáit.
A sztorit ott folytatjuk, ahol az előző abbamaradt: a túlélők kicsiny csoportja igyekszik minél tovább kitolni halálának időpontját, közben pedig elintézni minél több szörnyet. Új túlélők is előkerülnek, mint a Shitkicker, a Próféta (alias Shot Bus Gus - aki képes irányítani a szörnyeket), akivel elindulnak a nagyváros felé, természetesen a csatornán keresztül. Itt találkoznak a karate királlyal, Jean Claude Segallal (!!), aki csatlakozik hozzájuk a mocskok széttrancsírozásában. Megindul ismét az öldöklés, sokan elhullanak ki így, ki úgy, de szem itt sem marad szárazon. Az első pont, hogy sötétségbe burkolták a filmet, sokszor infravörös képpel dolgoztak; de ami a legjobban tetszett, az a stroboszkóp használata volt egy komplett jeleneten át (a villogás ráadásul nem monoton volt, hanem két rövid egy hosszú villanás történt, így a mozdulatsor is igen érdekes képet adott). A szörnyek még mindig undorítóak, kegyetlenek és kanosak – amit elkapnak, azt vagy megeszik, vagy megdugják és utóbbi esetében bizony a szerelmi légyottnak vannak eredményei is! Nekem pozitívumként hatott az is, hogy a húsvér effektek kerültek ismét túlsúlyba (főleg a második rész CGI-vér jelenetei után), ami szakad az szakad és ömlik belőle a vörös életnedv. Ugyanakkor ez lett a trilógia legkomolytalanabb epizódja is; eddig azért valamennyire a racionalitás talaján állt a film, most viszont pl. két kar elvesztése és pár liter vér elhullajtása után is úgy sétafikál a szereplő, mintha mise történt volna. Ilyen abszurditások mellett sejthető, hogy a vége se megszokott és szerintem ez lesz az a pillanat, amikor sokan a földhöz vágják a televízió távirányítóját, mert ilyen abszurd befejezést, Miike Takashi gyengébb pillanataiban szokott előkapni. Én iszonyatosat fetrengtem rajta, hogy ilyet amerikai filmben meghúzzanak, de nekem bejött. Ja persze és ne feledkezzünk meg a záródalról sem, amit egy Elvisnek öltözött spanyol ajkú emberke énekel el – tessenek végighallgatni, nekem ez is belelopta magát a szívembe! (Egy-két élesebb szemű nézőnek bizony fel fog tűnni az úr által viselt szemüveg is!) Szóval a záródarab nekem elnyerte a tetszésemet, nincs olyan jó, mint az egy, de picivel lemaradva ott van mögötte. Elborult, véres, és pergős 77 perc ez, szerintem érdemes megnézni (márha egyszer megjelenik nálunk). 4* Lesz-e folytatás? Ezek után remélem, másrészt Elvis barátunk a végén megpendíti annak a lehetőségét, hogy egy negyedik részben talán fény derül minden kérdésre. |
2010-03-14 10:56.49 |
Számomra kellemes meglepetés volt a szinte fillérekből készült Feast. Egyrészt tetszett a stílusa, frankó nosztalgia csapott meg és végre kaptam egy igazi véres-beles szörnyhorrort, amin ha nem is igazán lehetett félni, de iszonyatosan jó szórakozás volt. A DVD-ből befolyt kiadások okán hozzáláttak a második és harmadik rész elkészítéséhez, az előbbi holnap, az utóbbi pár hónap (?) múlva kerül ki a DVD-piacra, plusz egy-két fesztiválon valószínűleg fel fognak tűnni. De sikerült-e hozni az első rész színvonalát? Hát nem annyira, de az összkép még így is jó lett.
A sztori ott folytatódik, ahol az első abbamaradt: a szörnyek az éjszakai ostrom után új préda után lesnek, így kerülnek el egy közeli kisvárosba és látnak hozzá a helyi lakosság biohulladékká való átminősítésére. Közben feltűnik egy-két ismerős arc, akiket most nem szeretnék lelőni a spoilerkedés miatt. De vajon ki fog győzni? A rendező bevallottan most egy nappali horrort akart forgatni és ez kb. 60%-ban sikerült is, ugyanis a mészárlások nagy része nappal zajlik. Így a sztori most inkább helyenként az Élőhalottak visszatérnek második részére, majd pedig az Ahová lépek szörny terem egyes jeleneteire emlékeztet. A poénok most is röpködnek, hol jobbak, hol rosszabbak, de most is sikeresen veszik az élét a mészárlásnak, amiből persze van bőven, de… Kérem! Miért kell CGI vért használni? Ahol 3 éves tudtak rendes vért használni, ott most, dupla annyi gázsinál (2 milliós büdzsé), miért nem képesek ugyanezt tenni? A kézi kamerakezelés személy szerint nekem tetszett, de az már nem, hogy sok helyen – teljesen feleslegesen – bevetített hátteret használtak, megint csak kérdem, miért? Egy bonyolult helyszín sincs a filmben, szóval… Már az első részben is voltak húzós jelenetek (lásd a srác esetét vagy az ajtófélfába becsippentett „monster cock”-ot), és most ezt akarták megfejelni, jelentem sikeresen tették. Olyannyira, hogy az egyik jelenetnél szerintem konkrétan elvetették a sulykot (de erről majd ha más is megnézte), de van benne egy rohadt jól megcsinált szörnyboncolás (alá Penge 2), ami iszonyat tetszett, és meglehetősen érdekesen ért véget. Azt kell mondjam, hogy szórakoztató darab lett, kellően véres, sok szörnnyel (sajna ezek közül egy-kettő érthetetlen módon szaladgál össze-vissza vagy beleordít a kamerába és továbbmegy - ? - ), és egy nyitott befejezéssel (ha nem akarsz sokat tudni, az IMDB-s adatlapot kerüld el). Az első rész szintjét nem éri el, de B-rajongóknak érdemes megnézni! |
2010-03-11 00:02.57 |
1. Melyik idióta írta a film szinopszisát? Kb. a filmet meséli el az összes lehetséges csavarral.
2. Kb. ilyen lett volna az első REC is, ha nincs az utolsó negyedóra. Itt sincs semmi új a nap alatt, az akciók már unalmasak, a fertőzés magyarázata egy óriási blamázs, a színészek meg simán ripacsok (kivéve egy-két gyerekszereplőt). Két csillagot érdemelnek a maszkok, meg az operatőr (Pablo Rosso - ő volt az első rész Pabloja, most Rosso közlegényként tér vissza). Abszolút felejthető darab. |
2010-03-08 21:04.29 |
Micah Sloat Talks Paranormal Activity 2
Source:MTV March 7, 2010 Paranormal Activity's Micah Sloat is gabbing about the follow-up, Paranormal Activity 2, reaching the screen on October 22. It doesn't have a director (yet), but an announcement is forthcoming. Sloat tells MTV, "All I can tell you is I'm very excited for the project, it's really cool, it's gonna be really interesting and it's not gonna suck, which most horror sequels...would. This is gonna be good." He then added, "We have money now, but we're staying true to the heart of the movie, to the spirit of it, to the vision." Interesting, so they are going to bring back the original cast after all and not pull a Book of Shadows: Blair Witch II with a whole new cast... |
2010-03-07 01:12.31 |
The Descent - Part 2. - 3* - Kellemes meglepett a film; ahhoz képest, amilyen borzalmat vártam, egész vállalható lett. Mondjuk így is messze van az első résztől, de nem a teljes eltévelyedés útján készült.
Éhség - 4* - Fantasztikus film, fantasztikusan elkészítve, fantasztikus Michael Fassbenderrel...de valamiért nem 5-ös. |
2010-03-05 14:55.22 |
Gondolom...:D...mert én is végig fogtam a fejem a borzalomtól. |
2010-03-04 22:21.18 |
[link] |
2010-03-04 22:20.16 |
Persze, csak ha megnézed a két lényt (az eredeti Ragadozó-dizájnt, meg a DNA-lényét) a kettő szinte ua. Kíváncsi lennék, hogy ez véletlen-e, vagy valaki így rendezte a dolgokat. |
2010-03-04 22:19.11 |
Most nézem a Predator trailerét, a vége felé a zenét gyakorlatilag az Aliens-ből "csórták"!:D
http://www.youtube.com/watch?v=sPHTWOPcpPg Úgy látszik régen is divat volt az efféle átvétel... |
2010-03-04 20:14.14 |
Aki kíváncsi arra, hogyan nézett ki az eredeti(!) Predator (2. perc vége felé):
http://www.youtube.com/watch?v=VNXwZelWkqc Érdekes módon itt van átfedés a DNA (magy.: Ragadozó 3.) és az igazi Ragadozó-széria között, mert a szörny gyak. ua. |
2010-02-28 20:25.58 |
Fuh, jó kérdés, valamelyik oldalon leltem rá, egész véletlenül passzolt hozzá a magyar felirat is.
Ha előások valamit, dobok egy PM-t! |
2010-02-28 01:11.38 |
Ninja Assassin 2* - no comment
Halálos tézis (Tesis) - 5* - Ez igen, ilyen egy velőtrázó pszicho-thriller! Hová lett ez az Aménabar? |
2010-02-27 00:29.00 |
REC2 ~3* - vannak benne jó részek, vannak benne irtózatosan kínos részek, ami nem értem mit keres benne, de a 3-at megéri; bővebben később
Cabin fever 2 2* - igazából 2,5. Sajnálom, hogy a stúdió kiherélte Ti West filmjét, mert van benne potenciál, talán majd a(z esetleges) DC kikalapálja a csorbát. |
2010-02-25 00:10.47 |
Már forgatják...
Kb. ugyanaz a gárda, csak Marybeth helyett másik színésznő lesz. |
2010-02-21 22:25.00 |
Legion 2* - Tudtam, hogy nem nagy szám lesz...de hogy ennyire...viszont másfél órára leköti az embert. |
2010-02-15 22:19.49 |
75. hsz. |
2010-02-03 12:50.10 |
"Köszi, h felhívod a figyelmem Gigerre, tényleg, csak ezer képét linkeltem be eddig ide a filmkatra." - Ez rendben van, csak nem mászkáltam olyan sokat az elmúlt 2,5 évben errefelé, hogy találkozzak velük.
"az alien quadrology nem megerőszakolásokról szól nálam" Az Alien-széria minden egyes darabját más látásmóddal rendelkező rendező készítette - eszerint mindegyik másfajta "üzenettel" bír. A szexuális témájú szimbólumok az első részben jelennek meg a legerősebben (mivel Giger itt volt a legaktívabb szereplője a munkálatoknak és szinte teljesen ráhagyatkoztak), utána Cameron is mást (akciót), Fincher is mást (passióvázat) és Jeunet is mást (túlzott humort) pakolt bele a maga kis Alienébe. Ezért is furcsa az egész quadrológia és ettől is érdekes. "Az idegenek esetében, h Kane férfi volt nő, hótdetökmindegy." - persze, hogy mindegy, csakhogy a sztorit valaki megírta, és ott akár nő is lehetett volna az áldozat (Lambert is járt az űrhajóban).:) "Harcolnak egymással és számomra az volt eddig a magyarázat, h a harcban minden eszköz szentesíti a célt. Hót mindegy hogy ölöd meg, csak pusztuljon." - ez is oké, csak még mindig nem magyarázod meg, hogy miért is úgy, ahogy?:) Miért nem töri ki simán a nyakát? Miért nem fojtja meg kézzel? Talán mert az alkotói szándék mást takart...:) Pont ettől szép a (film)művészet - rengeteg a kérdés, rengeteg az értelmezési lehetőség, amin el lehet vitatkozni, kulturált légkörben. Peace!:) |
2010-02-02 22:36.06 |
Jelen esetben azért lényegtelen, hogy vezetéknév vagy keresztnév, mert végig csak úgy szólítják egymást (talán Ripley neve hangzik el teljes terjedelmében).
Ha Ash "szimplán" meg akarja ölni Ripleyt, miért nem fojtja meg kézzel? Miért akar lenyomni a torkán egy összetekert pornómagazint?:) - erről Sir Ridley mondott pár szót az extra DVD-n. "szexista-fallikus belemagyarázások" - miért tartod belemagyarázásnak?:) Nézheted úgy is az eredeti trilógiát, mint az életet: első rész: születés, második: élet, harmadik: halál - és ezekbe pontosan beleillenek a rendezők által felállított különböző látásmódok. Az erős szexuális töltetet Gigertől kapta a film - keress rá pár képére és megérted, honnan eredtek. De ha belegondolsz: egy férfit "megerőszakolnak", "születik" egy gyereke, akit végül egy nő (a filmtörténelem első női akcióhőse) fog megölni. Én ezekért tartom "hiányosabbnak" bizonyos szinten Cameron filmjét, ami valójában a jól bevált, zajosabb és véresebb folytatást-elvet követi (persze mesterien összerakva). |
2010-02-02 16:11.02 |
Pár olvasnivaló a kételkedőknek:
=>Director Trademark: [Ridley Scott] [mothers] The Nostromo's computer is named "Mother". The incubation of the alien has also been interpreted as a metaphor for pregnancy. =>All of the names of the main characters were changed by Walter Hill and David Giler during the revision of the original script by Dan O'Bannon and Ronald Shusett. The script by O'Bannon and Shusett also had a clause indicating that all of the characters are "unisex", meaning they could be cast with male or female actors. However, Shusett and O'Bannon never thought of casting Ripley as a female character. [link] Nem szokásom filmekbe belemagyarázni semmit, inkább értelmezési lehetőségeket keresek. Szerintem olvassatok el pár elemzést a filmről (vagy legalább az extra kiadás dokumentumfilmjeit végignézni) és próbáljátok úgy megnézni a filmet. Ha nem értetek vele egyet, az a ti dolgotok, véleményetek én viszont kitartok mellette. Az idegen=halott Isten elképzelést már nem tudom merre olvastam, a krisztusi pózról ha jól emlékszem maga Scott nyilatkozott, ahogy arról is, hogy Ash miért úgy akarja megölni Ripleyt, ahogy (egy pornólappal). Szerintem Ripley kilövi az űrbe az idegen egy szigonyfegyver-szerűséggel. De ez lehet megint csak értelmezés kérdése. |
2010-02-01 23:28.25 |
"Az első rész...minden tekintetben fejletlenebb" - ezzel vitatkoznék, ha megengeded. Az egész Alien-széria legijesztőbben kidolgozott darabja az első rész.
Rendkívül erős benne az anyaság-születés szimbóluma (a film eleji ébredés, pelenkástul szinte ezt a születést szimboilzálja, de említhetném a lény világra jöttét; Ash később az idegent Kane gyermekeként említi), rengeteg a filmben a szexualitásra utaló jelzés: az ébredés, az idegen űrhajó belseje olyasmi, mint egy női hüvely, a lény fallikus feje (születéskor szinte blatáns falloszként emelkedik ki Kane testéből), az idegen nem egyszer úgy gyilkol, hogy a második szájával, kvázi penetrálja áldozatát, Lambert halála előtt az Alien farkát látjuk a nő hátsója felé közelíteni - egyes vélemények szerint kvázi "megerőszakolja" a nőt, de legalábbis felfelé szúr, ami felfogható nemi erőszakként is; Ash nem véletlenül próbálja úgy megölni Ripleyt, ahogy, hisz robotként nem létesíthet szexuális kapcsolatot - az, hogy egy összecsavart újságot (fallikus szimbólum) próbál lenyomni a nő torkán megint csak ide tartozik. Emellett említhetnénk a keresztény kultúrkörhöz kapcsolódó szimbólumokat: az idegen űrhajó utasát értelmezhetjük Istenként, aki távcsövön át figyelte a Földet, de ide tartozik a lény halála is, aki mikor Ripley kilövi az űrbe, krisztusi pózban zuhan ki. A szexuális szimbólumok közé sorolhatjuk a nevet interszexuális mivoltát: egyik-másik névről nem egyértelmű, hogy milyen nemet takar - Ripley ráadásul eredetileg férfi lett volna; valamint az sem véletlen, hogy egy férfit termékenyít meg az idegen, nem pedig egy nőt. Szerintem az egész széria legnyomasztóbb hangulatú darabja, ebben Sir Ridley rendkívül fejlett vizuális érzékének van szerepe: minden nyomasztó, kihalt, az idegen bolygó pedig akár a pokol is lehetne, amit az idegen kipusztított. Ezek csak kulcsszavak, lehetne még elemezgetni, mennyire összetett film az Alien. Szerintem Cameron tudatosan gyomlálta ki mindazt, ami többletértelmet adott a filmnek, és a helyére belepakolt egy sor olyan tényezőt, amitől bizonyos szempontból vesztett a film az értékéből, viszont sokkal eladhatóbb és szórakoztatóbb lett - ezzel elkészítve a filmtörténelem egyik legjobb folytatását - bár ettől még nem lett jobb, mint elődje, sőt. |
2010-02-01 23:12.46 |
Főbb vonalakban egyetértünk - szerintem is az első rész az etalon: rengeteg értelmezési lehetőség, finoman és precízen összerakott film, nyomasztó hangulattal.
Cameron szerintem is egyszerűsítette a képletet, viszont némileg tényleg szórakoztatóbbá tette az egészet - ezzel együtt sok mindent persze ki is dobott a Scott-Giger világképből. Szóval, az Alien nálam 100%, az Aliens pedig 90%. |