Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Árok *Magyar szinkronnal - Import* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A nagy kékség - Film Mánia, 08:25 |
Florence: A tökéletlen hang - RTL Három, 08:40 |
Elveszett lelkek kútja - Filmbox Plus, 08:55 |
Francia csók - Cinemax2, 09:40 |
Gépállat SC - Mozi+, 09:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Matthew Lillard (55) |
Daniel Auteuil (75) |
Nastassja Kinski (64) |
Karin Viard (59) |
Ed Helms (51) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Derszu Uzala - Vélemények |
Forró vizet a kopaszra - Vélemények |
A duisburgi leszámolás - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Sissi (1955) - A legjobb jelenet |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A brutalista |
Amber Tamblyn |
2008-02-10 14:13.31 |
váó, végre felkerült..
kicsivel talán szélesebb 'rétegnek' szól, mint a gyűlölet (kassovitz ezt megelőző rendezése), de már csak azért sem 'közönséget' mondok, mert nem közönségfilm - de úgy érzem, más hangvétellel másokat is meg akart itt szólítani a rendező, gondolva, h többekhez is eljuthat. és szerintem sikerült neki, bár a film bevételi statisztikájával nem vagyok tisztában. de nagyon is tudott újat mondani. bár a veterán bérgyilkos és tanítványának története vmivel elrugaszkodottabb a gyűlölet kőkemény és aktuális realitásához képest, a konklúzió és a sztori végkifejlete viszont nem kevésbé kritikus és sokatmondó, nem kevésbé ütős. az egyik főszereplő (max) maga a rendező, tehát érdemes gondolni arra, h vmiért személyes kérdésnek is felfoghatta, de ez csak feltételezés. (mindenestre érdekes kapcsolódás van a gyűlölettel: max neve előfordult a la haine-ben is, mikor hubert arról beszél, h nem bírja tovább, és el akar húzni a telepről, "már max is kezd bekattanni".. nos én úgy néztem a filmet, mintha az ott említett max története lenne ez... már csak a névválasztás miatt is.) a film folymatosan tart ugyan valamerre, igencsak sokféle hangulattal, de a végén hihetetlen csavart kapunk, ami teljesen más szintre emeli és átértelmezi az addig látottakat - egy elképesztő magasra tartott mutatóujj, amolyan figyelmeztető lövés is lehetne (csak h legyen egy kis képzavar), h nézzétek emberek, ebben élünk, az agyunk szivacs lett, és amit folyatni akarnak belé, azt mind felszívja, de nem is azzal van a gond, h elhisszük a dolgokat, hanem h túl késő van ahhoz, h ne így legyen.. a média globális befolyása nem kérdéses (aki ismeri a film végét, sejtheti, mire szeretnék kilyukadni), de még az sem tud kikerülni a hatása alól, aki tudatosan elzárja magát, mert lehetetlen, minden ebben a halmazban zajlik. ezért a rendező is ezt használja fel, nem akar másképp láttatni semmit, mint ahogyan a média tálalná (ezért ő is így tesz), de gonoszul összekacsint azokkal, akik ezt felismerik. így ez a figyelmeztetés egy megkésett felhívás ugyan, nem megváltoztatni akarja a folyamatot, hanem megláttatni, és ezzel túlmutat magán a film - pontosan azért, mert nem akar több lenni, nem mond ő újat, csak jelzi, h gáz van, de nagyon. az egész film kerek történet, egy elbeszélés arról, h válik valaki valamivé, hogyan lesz egyre könyörtelenebb (azokkal is, akiknek hálával tartozna) és hogyan próbál társadalmon kívülivé válni, csak nem lényegtelen, h ez minden igyekezet ellenére nem nagyon lehetséges. valahol egészen rideg világú a film, azonosulni sincs nagyon kivel - egy idős bérgyilkos, aki kinevel egy utódot, majd ez az utód szintén - és semmi emberiesség, illetve alig-alig. a rendező nem akarja talán pozitívan láttatni a szereplőket és a körülményeket, de állást sem foglal első ránézésre. csak elmondja azt, ami "van". mindenestre érdemes látni, mert tud az ember ismét nagyot nézni. |
2008-02-10 12:25.44 |
most nem azért, de a 3. részben szerinted ki volt az egyik ellensége, ha nem a homokember..? hát ő. |
2008-02-10 11:26.27 |
[link] "a soha el nem múló zene tengeréhez móló" |
2008-02-09 01:15.59 |
Jah, ez Én vagyok:Bdt , háde elbasztam...:DDDD Azt hittem Én vagyok bejelentkezve, basszus, bocs.:) Bdt vagyok , Én írtam.:)))) |
2008-02-09 01:14.19 |
Jön Ellis Budapestre , akkor lesz a napja , hogy kedvenc íróm szemébe nézhetek.
Írófeleség vagyok, már, már, már...:) De, gondolom érted!.:) |
2008-02-08 23:28.05 |
http://www.youtube.com/watch?v=ailZa_cVLrM
assassin de la police |
2008-02-08 23:27.14 |
na igen, a gyilkosoknál még az : )
mindjárt meg is nézem : D |
2008-02-08 15:01.36 |
"mi nevetséges bábok vagyunk, mi undorító színpadon táncolunk. de jól mulatunk, tánc és baszás. senkire nem gondolunk, és nem tudjuk, hogy semmik vaygunk. nem azok, amire szántak minket." (se7en) |
2008-02-07 15:42.02 |
"a sors szeszélyes, mint a tavasz,
a sok sznob f*sz akassza fel magát, sose találjátok meg a szent grált!" hát az idióták : D |
2008-02-06 15:13.43 |
na igen még ez is : P |
2008-02-06 15:12.01 |
intézkedek, de azt írta legutóbb, h várjak 20 percet a szemétje : (((( áááá : D |
2008-02-06 15:07.48 |
a rohadék windóz, h folyton lefullad, és az msn, mert óriási feladat neki egy sima bejelentkezés |
2008-02-06 00:57.03 |
dita : ) |
2008-02-05 23:55.21 |
na igen, de az első rész után semmilyen elvárást nem támasztanék : )) |
2008-02-05 23:35.53 |
marhára áll az egyik oldalon, szerintem nem kell találgatni sokat, h melyiken... |
2008-02-04 19:07.35 |
az év '89 ami itt van egyből egy kicsivel jobbra leírva, nem előzte meg ám a macskajaj-t majd' tíz évvel, ilyesmi fel sem merülhet. de ha nézed, értelmezd úgy. |
2008-02-04 15:30.12 |
[link] jól néz ki. |
2008-02-04 15:28.58 |
[link] wow. |
2008-02-01 23:47.43 |
...ezzel csupán azt szerettem volna mondani, h felesleges összevetni a két munkásságot, bárhogyan is. |
2008-02-01 23:44.50 |
az ok, de lynch-nek valószínüleg sosem volt szüksége egy de palma filmre sem az ötleteihez... |
2008-02-01 19:00.10 |
aha : DDD |
2008-01-30 22:28.00 |
http://www.filmkatalogus.hu/Szunj-meg-Fred--f3651
[link] |
2008-01-30 22:26.00 |
szűnj meg, fred... |
2008-01-30 14:17.28 |
ja, tegnap paulie volt a legkeményebb! : DD
"-szültem egy fiút... és az a fiú te voltál, paulie! -mi az isten van? (egy apácának : D) nővér kapott már gyógyszert?, nem tudja h miket beszél" : D meg a fejek amiket vágott : D |
2008-01-30 00:42.56 |
ez egy utánozhatatlan világú film.
welles nagyon jól tudta, és értette is, hogy mennyire kell nyomasztó, groteszk, és egyben olyan végzetes közeget teremtenie, ami nem engedi el a nézőt, és később is érzi hatását. nem lehet elmenni (de egyik filmjének tárgyalása során sem) színházi múltja mellett, mert elképesztő látványt/látványokat kapunk: mesteri díszleteket, helyszíneket hozott létre, választott ki épületbelsőket, hogy mást ne mondjak, az egyes képek fotószerűek, már-már (de inkább sőt!) jelképesek is... az árnyak és fények kontrasztjai folyamatos feszültséget teremtenek, az ember felnyög, mert komolyan megüti minden egyes kocka. a fekete-fehér celluloid lehető legjobb kihasználtsága, és az annak adott maximális tisztelet jellemzi. de semmi erőlködés, az a zseniális az egészben, h az ember azt hiszi, welles röhögve hozza össze ezt a kép világot, mert annyira megy neki - és mert anniyra jellemzi. (persze lehet mondani, h az operatőr érdeme, nyilván az övé is, de welles nélkül nem lehetne ilyen.) de ne legyünk könnyelműek, ennél a filmnél a könnyelműség az egyetlen, amit nem engedhetünk meg, mert minden pillanata tudatos és következetes, de ugyanolyan meglepő is. a légkör fenyegető, és komor, de ugyanakkor mély cinizmus bújik meg benne, ami sajátosan felpörgeti a filmet, és még szórakoztatóbbá teszi... sokszor gondolom azt, h welles valójában csak arra használta a filmet, h amit színházban már képtelen volt megoldani, azt vásznon láthassa viszont, mert egyszerűbb és jobban alkalmazható bizonyos elképzeléseihez. ezért is volt zseni, mert a színházat vitte a vászonra, egyúttal új filmnyelvet is létrehozva ezzel. és érthető is számomra innentől, mi is az, h "film-színház"... szóval a film minimum kafka-hű, de akadnak persze szabad átértelmezések, amik véleményem szerint csak jobban erősítik fel kafkát. de ennél többet is adnak, a film teljesen egyenrangúvá válik a regénnyel, majdhogynem egyé is válik vele. de hangsúlyozom, h két különböző alkotás! anthony perkins josef k szerepére "remek" választásnak is mondható, de inkább mondom azt, h sikerült jól felnőnie a feladathoz. nem szerencsétlenkedik, hiába van elnyomva folymatosan, nem agonizál, inkább lázadó figura, aki nem nyugszik, és érteni akarja a rendszert, és menni az ügye után, miután világossá válik neki, h semmilyen segítséget nem remélhet. ezért minden pillanata "utolsó pillanat", olyan abszurd helyzetbe knyszerült, ahol a sarokba bújás és az elvek meletti kiállás között semmilyen különbség sincs, ezért inkább az utóbbit választja. lemondó, de valami remény még él benne, h lesz valaki, akinek az egészet legalábbis elmagyarázhatja. és ahogy bloch vizsgálóbíró mondja róla: "mert az ügyében még reménykedni lehet, de majd később máshogy lesz... ez az, ami olyan idegörlő." ez az örlődés alapmotívum K-ban. tudja, h nem, de reméli, h igen. orson welles, mint színész pedig... mindig alig várja az ember (pl. én), h felbukkanjon, mert végtelenül szórakoztató, és lenyügöző. ő a negatív szereplő, welles pedig jól hozza ezeket, az egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő ügyvéd, aki jól érzékelteti feljebbvalóságát az alacsonyabb rangú vizsgálóbírókkal, feltehetően (ahogy kafka is láthatta) a hierarchia csúcsán így néznek le az elismert ügyvédek mindenki másra, aki nem az. bloch érkezett hozzá, de ő csak játssza (?), h súlyos beteg, és az ágyában fekszik, ahonnan amúgy mindenkit irányít... mikor bloch vizsgálóbíró érkezik hozzá: "- mit akarsz? hivattalak, nem? rosszkor jöttél! - akarja, h elmenjek? - itt vagy, nem? hát akkor maradj!" szóval elképesztő. van még szerelmi szál is a történetben, de olyan romlott, és értelmetlen, h az már ijesztő. K és az ügyvéd szobalánya között viszony, de az ügyvéd csak ennyit mond a lányról: "minden vádlott a kedvence, minden vádlottal lefekszik. és ha megengedem neki, elmesélheti, milyen volt velük az ágyban, csak hogy szórakoztasson." welles valószínűleg végtelenül tisztelhette kafkát, de mindenképpen jól érezte, hogyan kell a műhöz (legalább) nyúlnia. filmje végtelen főhajtás, egyben saját klasszikusa is, mely után teljesen értelmetlen és felesleges bármilyen per-átdolgozást csinálni. |
2008-01-29 13:57.50 |
nagyon szeretem ezt a welles-remeket. manapság újranézve pedig teljesen egyértelmű, miért is lehet welles-t legendának nevezni. nem csak a kitűnő azonosulása/játéka miatt (mert valóban az), hanem minden egyes beállítás úgy is mutatja be őt magát, mintha valami 'érinthetetlenségi burok' venné körül, vagy azt akarná közvetíteni, ahogy az a baljósan sötét alak a botjára támaszkodva támolyog, vagy csak ahogyan kiszáll az autóból, és a kamera ráúszik - nem is beszélve az elszántan sunyi tekintetről, szóval szándékoltan idegenít el, de egyútal fel is emeli magát. (ez igaz a citizen kane-re is, ám ott többféle életkor is jelenik meg, és 'valamivel' árnyaltabb is a figura, sőt..) annak ellenére, hogy ebben a filmben egyértelmű szemétláda, pitiánerül korrupt zsaru, nem kevésbé aljas is (bizonyítékgyártó, és ártatlanokra bűntényeket kenő) mégis ő az érdekes, mégis rá vagyunk kíváncsiak.
persze a jó, az igazság igazi oldalát a 'mexikóinak eladott' charleton heston képviselné, csak olyan együgyü, hogy mindig le van maradva. (welles-nek probléma is volt, h a stúdió akarta, h heston legyen "egy mexikói", dehát a pénz, ami kellett...) heston kábítószerellenes csoport rendőrfőnöke, feleségét pedig elrabolja a helyi maffiózó (a film a mexikói-usa határon játszódik), és sokáig nem is tud róla, azt hiszi, biztonságban hagyta ott egy hotelben, és amíg üldözi az elrablót, addig a rabló pribékjei (a családja) szépen fogva tartják, s készítik ki idegileg... döbbenetes hangulatfokozások vannak, a kamermozgás nagyon fifikás és cseles, abszolút welles-jellegzetes. szóval igazán nem tudja a néző sehová sem tenni a voksát, egyszerűen csak nézi a történéseket, és beléjük süllyed, azért persze aki gonosz, az szánalmasan végzi majd, és akinek jónak kell lennie, annak eszerint is kell teljesítenie feladatát, megjegyzem, engem heston eléggé idegesített. meg a felesége is, de talán még ő a legemberibb, hisz hiába karakán nő, ő az, aki végig szenved a filmben, mindenki másnak van valami ellenszenves tulajdonsága, biztosan adódik a környezetből is(?), de ez csak kérdőjeles... mindenestre abszolút welles, aki zseniálisan izzad, amikor éppen kell. : ) |
2008-01-29 11:53.28 |
pl. innen...
[link] |
2008-01-29 09:54.04 |
végzetes hibát követett el, nemcsak azért ölték volna meg szerintem, mert a valóságban is így történt, hanem mert ő hozott be egy embert, aki aztán patkány lett - ezért ez a 'minimum'. és kb. az egyetlen pozitív figura is ő volt a filmben, még donnie is negatív hősnek számít inkább.. szerintem. |
2008-01-27 18:59.07 |
ááá, elrontottam!
mégegyszer: [link] |
2008-01-27 18:58.34 |
hűha:
[link] jó lesz ez a che-film... |