![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kézről kézre - Magyar Mozi TV, 08:35 |
Bajkeverő majom - M2, 08:50 |
Jackie Chan: Első csapás - Mozi+, 08:55 |
Barbie - A film - HBO, 09:15 |
A 6. napon - Film Café, 09:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sharon Stone (67) |
Jon Hamm (54) |
Olivia Wilde (41) |
Rafe Spall (42) |
Chuck Norris (85) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Vidám vasárnap ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Seann William Scott ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2011-04-08 17:53.27 |
Másnap kíváncsiságból utánanéztem, honnan lehetett az a jelenet. Kiderült, hogy a Batman-franchise-t - amit anno rajzfilmben nagyon szerettem az első Burton-filmmel együtt -, újraindították. Láttam a trailert, anyám megszerezte egy pataki TK-ból a városban árult legutolsó példányát (nem vicc!), és megnéztem. 2 hét alatt 5-ször néztem még meg. Majd kiderült, hogy folytatás készül belőle, és gyutacs elkezdett égni: elkezdtem újra beleásni magam a filmekbe, az elkészültük körüli érdekességekbe stb. Tulajdonképpen ebből nőtt ki nálam az, hogy a hollywood-i filmek analízise foglalkoztatni kezdett. |
2011-04-08 17:50.09 |
Kicsi koromban a szüleim, nagyobbacska koromban az iskola gondoskodott róla, hogy belémivódjon a mozi szeretete. Aztán a gimi vége felé valahogy kiábrándultam a filmvilágból és csak random hobbik között ingáztam.
Azt hiszem, akkor kezdett megint érdekelni a mozizmus, amikor 2006-ban elcspítem egy filmjelenetet. Egy ismerősöm TV-jén láttam, hogy ő és még néhányan egy filmet néznek a HBO-n. Koromsötét volt, és egy fiatal férfit egy barlangban denevérek ezrei rajzanak körül. |
2011-04-08 17:43.25 |
3/10. |
2011-04-08 17:42.01 |
Én TV-készüléken utljára még anno a Szív TV-n láttam. : ) |
2011-04-07 19:34.54 |
Szülinapja alkalmából újranéztem németül az Újabb rendőrsztorit és A Kígyó a Sas Árnyékábant. |
2011-04-07 18:12.04 |
Tudod, marhára kezd nekem gyanús lenni, hogy folyton ezzel jösz, Szamuráj. Nem lehet, hogy valójában TE vagy az, akinek sosem volt dolga nővel? Mármint hús-vér nővel? |
2011-04-07 15:03.23 |
Tényleg nem olyan minőségi, mégha gyorsabb tempójú is. |
2011-04-07 13:39.35 |
Nem, azon akadtam fenn, hogy ezt petíciószerűen KÉRTÉK???
; ] El lehettek keseredve, akik megkérték erre azt a fórumozót. |
2011-04-07 13:33.25 |
Többféle stílusban is tudok kritikát írni. Durva és vulgáris, de elemző és tárgyilag hangnemben is. |
2011-04-07 13:32.27 |
? ? ? |
2011-04-07 13:19.39 |
3 éve ezt csinálom. |
2011-04-07 13:15.05 |
Az arányokkal egyetértesz, nem? |
2011-04-07 13:12.10 |
Bevallom, első megnézésre hajlamos vagyok előítéleteket beleszőni egy filmbe. De emlékeztetőül és összehasonlítási alapként azért azt se árthat legépelni. |
2011-04-07 13:02.26 |
Kap egy 2/10.-et. Van olyan jó, mint a Titanic 2. |
2011-04-07 13:00.33 |
Nem igazán értem, minek, de tessék: Gyök 16 = 4.
Vagy ez most mire utalt? : ) |
2011-04-07 12:52.22 |
Hát, ha pontosítani akarom az értékeket, így jön ki:
SW-classic.: 8/10 + 9/10 + 7/10 ÷ 3 epizód = 8.0/10 SW-prequel.: 4/10 + 4/10 + 6/10 ÷ 3 epizód = 4.6/10 Avatar: 5/10 ÷ 1 db rész = 5/10 ; ) |
2011-04-07 12:48.17 |
The fuckpower of stupidity in a movie is further in Hell then any of the pits. Trust me. |
2011-04-07 10:04.00 |
http://www.youtube.com/watch?v=T4osbQm5f5s |
2011-04-07 10:02.19 |
Ennek dalnak a címe: Gyémánt
http://www.youtube.com/watch?v=T4osbQm5f5s Szomorkás dallama van, de szerintem megéri berakni ide. |
2011-04-07 08:40.02 |
Hát nézzük: 4/10 + 4/10 + 6/10 + 8/10 + 9/10 + 7/10 ÷ 6 epizód = 6,3/10
Avatar: 5/10 ÷ 1 elkészült rész = 5/10 Star Wars wins. : ) |
2011-04-06 23:19.22 |
Death Note – A halállista
Mindössze két dolog létezik az emberi társadalomban, aminek abszolút egyetemleges érvénye van: az igazság és a halál. A Death Note megmutatja: mi történik akkor, ha valaki a halált eszközként használva éri el az igazságot. Nem használ jogászati formulákat, nem próbálja egyértelművé tenni a dolgokat olyan klisékkel, mint: „a halál örökre szól”, „nem szabad örülni az ember halálának.” A halálnak konkrét gyakorlati szerepe van itt. A Code Geass-hoz hasonlóan, adott egy hataloméhes zsenifiú, aki egy természetfeletti ajándék által irtani kezdi „a gonoszt”. És ahogy Lelouch fantomikonja Zero, úgy Light fantomikonja KłRA, aki taktikai harcot vív ellenségeivel. A fő különbség az, hogy a Death Note teljes egészében a realizmus, az életszerűség talaján törekszik maradni. A grafikától a szereplők viselkedéséig minden aspektus konkrétabb, stabilabb, jobban összeforr egy egésszé. Az a kevés természetfeletti elem, ami itt van, teljesen körülhatárolt, rögzített szereppel és működéssel van ellátva. Bár az egy random húzás, hogy egy Halálisten dobja a halállistáját az emberi világba… tudjátok: unalomból; viszont ez teljes visszhangra talál Yagami Light személyében: az ő igazságérzete azért fejlődhetett tökéletességre, mert ő is unatkozott, és ő is vágyott a dolgok gyökeres megváltozására. Ahogy ő is kimondja gondolatban: „valakinek meg kell végre tennie”, azaz a társadalmat ki kell mozdítani a morális holtpontról, hogy létrehozzon egy új világot. Az úgymond „tiszta fekete – piszkos fehér” formula, ami a Code Geassnál nem működött, itt tökéletes. Egyazon cél, kétféle moralitás. KłRA és Ł olyanok, mint Ceaser és Pompeius: tökéletesen egyenrangú taktikusok. Ezenkívül, Light génialitása nemcsak logisztikai, de pszichológiai értelemben is megmutatkozik: Misora Naomiból úgy szedi ki a nevét, hogy – nagyon finom manipulációval – önmagát láttatja a célja feltételének, vagyis, hogy döntő információt hozzon Ł tudtára. Mesteri húzás. A történet három harmadra oszlik: az első harmadban mégcsak Light és „Ryuuzaki” állnak szemben, egy maréknyi rendőrrel. A középső harmadban Light egy hihetetlenül komplikált módszerrel elhárítja magáról a gyanút. De ez dupla vagy semmi, szóval teljesen érthető a kockázat. A második KłRA, Amane Misa először jó csavar volt a nyomozás menetében, de nagyon hamar egy Harley Quinn-szerű gonosz sidekick-é degradálódik. A legidegesítőbb karakter a sorozatban Demegawa után. A harmadik harmad többéves ugrás után a hatalma csúcsán álló Light hanyatlását mutatja be. Near és Mello egyértelműen nem olyan érdekes figurák, mint Ryuuzaki. De ahogy Near is mondja: „ketten együtt már megütik Ł szintjét.” A harmadik fejezetkör olyan, mintha a másik két harmad eseményei történnének gyors visszafolyásban: az új Halálisten, a fő nyomozó halála, a gyanú légköre, egy díva halála és blabla-blabla-bla. Látszik az anime történetvezetésén, hogy kb. 50 részesre tervezték, és/de ehelyett 37 részt kapott. A rendőrök közül Soichiro elhivatott, cselekvőképes ember és mintaapa. Light-tal szemben viszont annyira elfogult, hogy az néha már a szánalom szegélyét súrolta. Ugyanez áll Light anyjának sík észjárására, Matsuda kelekótyasága és Misa egész karaktere kapcsán. Nagyon tetszett, ahogy Aizawa megért a sorozat kapcsán: személy szerint ővele tudtam a leginkább azonosulni, mint emberi lénnyel. Nemcsak a jellemének adott végleges árnyalat miatt: neki sikerül megnevezni a valódi okát, hogy KłRA eszméje – minden eredménye ellenére – miért járhatatlan út: egy társadalom, amit félelem tart össze, hierarchiát alkot, de valódi békét nem. A lassú radikalizálódást Light hadjáratában szintén nagyon finoman mutatják be. Először csak bűnözőket öl, majd FBI-ügynököket, majd minden ellenségét, s végül: mindenki szövetségesét, akiről úgy ítéli: már nincs szüksége rá. Akárhogyis: a zárással kapcsolatban hiányérzetem volt. Nagyon találó azt felelni erre: „keresd a mangát”. És valóban: a manga a főszereplők sorsát nyersebb, kendőzetlenebb formában mutatja be. Sokat morfondíroztam, hogy ez hiba-e. Egy mozifilmnél szükséges, ha rendesen elő van készítve egy fontos esemény, egy fontos karakter belépője és exit-je. Rajzfilmben ugyanígy. De amikor a mangát elolvastam, rá kellett jönnöm: már fel voltak kellő mértékben vezetve! Egy egész epizód Ryuuzaki halálérzetének – a yaoi-szerű lábmasszással –, és a következő rész 66–33% százalékos arányban visszanézés, illetve Light győzelmi krónikája. Ugyanez a 66–33%-os arány létezik az Ł-es és Ł-nélküli jelenetek között. A főszereplők iránti kegyelet ügyesen tagozódik be az anime atmoszférájába. De ez tompítja a kritikus pontok hatásfokát. Nem sokkal, de tompítja. És nem lett volna szükséges. Light az utolsó harmadban már elég sok hibát vét. Ez megmagyarázható azzal, hogy KłRA térnyerése a világban Lightot még arrogánsabbá tette. Ez látszik azon, ahogy Misával bánik. De az utolsó részen érezhető leginkább a különbség a rajzolt és az eredeti verzió között. A képregényben Light és Near szóváltása mélyebb értelmű, jobban ki van bontva. És végül a legnagyobb hiányzó darab: Ryuuk mindenki szeme láttára végez Light-tal. A pszichotikus, bomló elméjű Light sebesülten odakúszik Ryuukhoz, és őt kérleli, hogy végezzen minden rendőrrel. Ők rálőnek, de semmi hatás. Mikor Ryuuk Light szemébe mondja: örökre vége, Yagami az emberi kálvária és elmúlástól való félelem legtisztább formájában pusztul el. A legnagyobb ütőkártyája a végső katarzisnak, és nem volt ott. És egy ráadás részben azt is megtudjuk, hogy a világ hogy ment tovább KłRA eltűnésével. Amane Misa egy kollektív öngyilkossági rítuson veszett oda. Ez se volt benne. Akármennyire is becsülöm a Death Note formaújító nyelvét az animevilágban, nem tudok elvonatkoztatni az alapanyagtól. A képregény egy gyémánt, egyszerűen tökéletes. Ez már kevésbé mondható el az animéről. Nem, nemcsak a manga hirtelenségét hiányolom, hanem másegyéb dolgokat is: a terjedelem miatti elsietettséget az utolsó harmadban, Yagami Light szüleinek vakságát és az irritáló lelkendező megnyilvánulásokat Misától. A Death Note az én olvasatomban 9/10. Mind a két alakjában kiváló munka. |
2011-04-06 23:18.03 |
Van Animax csatornád? Ott most tartanak az első szezon végénél. De szerintem adj még egy esélyt neki. |
2011-04-06 20:03.16 |
Death Note – A halállista
Mindössze két dolog létezik az emberi társadalomban, aminek abszolút egyetemleges érvénye van: az igazság és a halál. A Death Note megmutatja: mi történik akkor, ha valaki a halált eszközként használva éri el az igazságot. Nem használ jogászati formulákat, nem próbálja egyértelművé tenni a dolgokat olyan klisékkel, mint: „a halál örökre szól”, „nem szabad örülni az ember halálának.” A halálnak konkrét gyakorlati szerepe van itt. A Code Geass-hoz hasonlóan, adott egy hataloméhes zsenifiú, aki egy természetfeletti ajándék által irtani kezdi „a gonoszt”. És ahogy Lelouch fantomikonja Zero, úgy Light fantomikonja KłRA, aki taktikai harcot vív ellenségeivel. A fő különbség az, hogy a Death Note teljes egészében a realizmus, az életszerűség talaján törekszik maradni. A grafikától a szereplők viselkedéséig minden aspektus konkrétabb, stabilabb, jobban összeforr egy egésszé. Az a kevés természetfeletti elem, ami itt van, teljesen körülhatárolt, rögzített szereppel és működéssel van ellátva. Bár az egy random húzás, hogy egy Halálisten dobja a halállistáját az emberi világba… tudjátok: unalomból; viszont ez teljes visszhangra talál Yagami Light személyében: az ő igazságérzete azért fejlődhetett tökéletességre, mert ő is unatkozott, és ő is vágyott a dolgok gyökeres megváltozására. Ahogy ő is kimondja gondolatban: „valakinek meg kell végre tennie”, azaz a társadalmat ki kell mozdítani a morális holtpontról, hogy létrehozzon egy új világot. Az úgymond „tiszta fekete – piszkos fehér” formula, ami a Code Geassnál nem működött, itt tökéletes. Egyazon cél, kétféle moralitás. KłRA és Ł olyanok, mint Ceaser és Pompeius: tökéletesen egyenrangú taktikusok. Ezenkívül, Light génialitása nemcsak logisztikai, de pszichológiai értelemben is megmutatkozik: Misora Naomiból úgy szedi ki a nevét, hogy – nagyon finom manipulációval – önmagát láttatja a célja feltételének, vagyis, hogy döntő információt hozzon Ł tudtára. Mesteri húzás. A történet három harmadra oszlik: az első harmadban mégcsak Light és „Ryuuzaki” állnak szemben, egy maréknyi rendőrrel. A középső harmadban Light egy hihetetlenül komplikált módszerrel elhárítja magáról a gyanút. De ez dupla vagy semmi, szóval teljesen érthető a kockázat. A második KłRA, Amane Misa először jó csavar volt a nyomozás menetében, de nagyon hamar egy Harley Quinn-szerű gonosz sidekick-é degradálódik. A legidegesítőbb karakter a sorozatban Demegawa után. A harmadik harmad többéves ugrás után a hatalma csúcsán álló Light hanyatlását mutatja be. Near és Mello egyértelműen nem olyan érdekes figurák, mint Ryuuzaki. De ahogy Near is mondja: „ketten együtt már megütik Ł szintjét.” A harmadik fejezetkör olyan, mintha a másik két harmad eseményei történnének gyors visszafolyásban: az új Halálisten, a fő nyomozó halála, a gyanú légköre, egy díva halála és blabla-blabla-bla. Látszik az anime történetvezetésén, hogy kb. 50 részesre tervezték, és/de ehelyett 37 részt kapott. A rendőrök közül Soichiro elhivatott, cselekvőképes ember és mintaapa. Light-tal szemben viszont annyira elfogult, hogy az néha már a szánalom szegélyét súrolta. Ugyanez áll Light anyjának sík észjárására, Matsuda kelekótyasága és Misa egész karaktere kapcsán. Nagyon tetszett, ahogy Aizawa megért a sorozat kapcsán: személy szerint ővele tudtam a leginkább azonosulni, mint emberi lénnyel. Nemcsak a jellemének adott végleges árnyalat miatt: neki sikerül megnevezni a valódi okát, hogy KłRA eszméje – minden eredménye ellenére – miért járhatatlan út: egy társadalom, amit félelem tart össze, hierarchiát alkot, de valódi békét nem. A lassú radikalizálódást Light hadjáratában szintén nagyon finoman mutatják be. Először csak bűnözőket öl, majd FBI-ügynököket, majd minden ellenségét, s végül: mindenki szövetségesét, akiről úgy ítéli: már nincs szüksége rá. Akárhogyis: a zárással kapcsolatban hiányérzetem volt. Nagyon találó azt felelni erre: „keresd a mangát”. És valóban: a manga a főszereplők sorsát nyersebb, kendőzetlenebb formában mutatja be. Sokat morfondíroztam, hogy ez hiba-e. Egy mozifilmnél szükséges, ha rendesen elő van készítve egy fontos esemény, egy fontos karakter belépője és exit-je. Rajzfilmben ugyanígy. De amikor a mangát elolvastam, rá kellett jönnöm: már fel voltak kellő mértékben vezetve! Egy egész epizód Ryuuzaki halálérzetének – a yaoi-szerű lábmasszással –, és a következő rész 66–33% százalékos arányban visszanézés, illetve Light győzelmi krónikája. Ugyanez a 66–33%-os arány létezik az Ł-es és Ł-nélküli jelenetek között. A főszereplők iránti kegyelet ügyesen tagozódik be az anime atmoszférájába. De ez tompítja a kritikus pontok hatásfokát. Nem sokkal, de tompítja. És nem lett volna szükséges. Light az utolsó harmadban már elég sok hibát vét. Ez megmagyarázható azzal, hogy KłRA térnyerése a világban Lightot még arrogánsabbá tette. Ez látszik azon, ahogy Misával bánik. De az utolsó részen érezhető leginkább a különbség a rajzolt és az eredeti verzió között. A képregényben Light és Near szóváltása mélyebb értelmű, jobban ki van bontva. És végül a legnagyobb hiányzó darab: Ryuuk mindenki szeme láttára végez Light-tal. A pszichotikus, bomló elméjű Light sebesülten odakúszik Ryuukhoz, és őt kérleli, hogy végezzen minden rendőrrel. Ők rálőnek, de semmi hatás. Mikor Ryuuk Light szemébe mondja: örökre vége, Yagami az emberi kálvária és elmúlástól való félelem legtisztább formájában pusztul el. A legnagyobb ütőkártyája a végső katarzisnak, és nem volt ott. És egy ráadás részben azt is megtudjuk, hogy a világ hogy ment tovább KłRA eltűnésével. Amane Misa egy kollektív öngyilkossági rítuson veszett oda. Ez se volt benne. Akármennyire is becsülöm a Death Note formaújító nyelvét az animevilágban, nem tudok elvonatkoztatni az alapanyagtól. A képregény egy gyémánt, egyszerűen tökéletes. Ez már kevésbé mondható el az animéről. Nem, nemcsak a manga hirtelenségét hiányolom, hanem másegyéb dolgokat is: a terjedelem miatti elsietettséget az utolsó harmadban, Yagami Light szüleinek vakságát és az irritáló Jar-Jar-os megnyilvánulásokat Misától. A Death Note az én olvasatomban 9/10. Mind a két alakjában kiváló munka. |
2011-04-06 16:15.28 |
Nem arról van szó, nyugodj meg kérlek. : ) Csak gondoltam, hátha valaki más is így gondolj, és indokolja is. Az Avatar topicja mostanában elég csendes. |
2011-04-06 16:09.36 |
Az egész 200. részes saga legjobb 2 perce.
http://www.youtube.com/watch?v=G46iezDvpnU&feature=related |
2011-04-06 15:16.25 |
Ennek az indulónak az a címe: A remény megmarad
http://www.youtube.com/watch?v=IRtEA872t7o |
2011-04-06 15:08.50 |
Minden alkalommal jobban romlik a véleményem erről a filmről. |
2011-04-06 15:03.44 |
Nálam az Avatar a 10 skálán pont középen van. |
2011-04-06 15:03.19 |
Nem biztos. Ha elég összetett és olvasmányos, akkor mint írás tetszhet nekik. Mint a szemináriumi dolgozat az egyetemeken. |
2011-04-06 12:15.17 |
És téged, mint rajongót.
; ) ; | |