Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A könyvelő - Film+, 21:00 |
Az Északi - Mozi+, 21:00 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 21:00 |
Gyilkos memória - Moziverzum, 21:00 |
Kiképzés - TV2, 21:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Vanessa Redgrave (88) |
Christian Bale (51) |
Olivia Colman (51) |
Ann Dowd (69) |
Steven Zaillian (72) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Palackozott szerelem |
Charles Bronson |
2011-04-13 20:18.07 |
Modernizálni kellett a képregényekhez képest a kinézetét. |
2011-04-13 20:05.39 |
http://www.youtube.com/watch?v=T4osbQm5f5s
Van valami bevégzés-hangulata ennek a dalnak, de nagyon szép. |
2011-04-13 19:37.19 |
http://www.youtube.com/watch?v=IknMU2Eyx4Y&feature=related
Romantikus dallam. |
2011-04-13 19:17.01 |
A forgatás dátuma valamikor május elején van, ezt tudom. |
2011-04-13 18:53.05 |
Olyan 3/10. |
2011-04-13 16:57.39 |
Death Note – Rendezői vágás
Egy animefilm többnyire nem több egy hosszú epizódnál a sorozatból, amit szinematikussá alakították, hogy filmként is képes legyen működni. Másféle átalakítás történt a Death Note esetében: a sorozat részeinek történését két animefilmbe tömörítették, hogy egységesebb és tartalmilag még csiszoltabb legyen. A végeredményt látva azt kell, hogy mondjam: megérte. A mozifilm-változatokhoz képest jobban sikerült az újrakeverés. Ám ez részben annak is betudható, hogy az anime konkrét epizódjaival dolgozhattak. A mozifilm az első harmadból kikerekített egy szerelmi krimit Misora Naomi halálával és Ł meg Light első találkozásával. Koncepció szerint: két film, amelyek egyazon történet két felvonása – mint Richard Donner Supermanjénél. A Death Note – Rendezői vágás az anime első kétharmadát vágta animációs filmes keretbe Ł halálával és KłRA diadalával. Eléggé igazságtalan összehasonlítani a kettőt, hisz újravágni egy animét teljesen különbözik attól, hogy valaki filmre adaptál egy mangát. Három mozifilmjében kevésbé tömény a Death Note univerzum atmoszférája, mint rajzolva. Az egyes részek poénosnak szánt jeleneteiből megszűrték, melyek a fontosabb karaktereket pluszárnyalattal látják el, és melyek azok, amik már infantilissé degradálhatják azokat. Nem állítom, hogy a szitamunka mindenütt kifogástalan. Matsuda részeges mutatványa a Yotsuba cégépületében tartott privát bulin elég zavarba ejtő. Tudom, hogy az életét mentette ezzel ki, ahogy az animében, de közben mutathatták volna a többieket is, amint Ł-ék a kimentésének előkészületeit teszik meg. Misa és Light első találkozásakor lehetett volna finomítani Misa stílusán, hogy intelligensebbnek látszódjon. Ezek tényleg mikroszkopikus dolgok, ezért sem számítom hibának őket. Két nagyjelenet van, ami az anime epizódjaiban nem szerepelt, de úgy gondolom, csodásan illeszkednek a cselekmény fonalába. Az egyik, mikor Light és Ryuuzaki először találkoznak, Light pedig láthatja a Második KłRA üzenetét. Ez tökéletesen egybeolvasztja azt a szeletét a sorozatnak, mikor Ryuuzaki és Light az egyetemen találkoztak, több ízben beszélgettek, és Ryuuzaki felkérte Lightot, hogy csatlakozzon a nyomozócsoporthoz. Itt ez pár percbe van átlényegítve. Ryuuzaki egész viselkedésével pszichikai játékot játszik Light-tal. Egy dolgot hiányoltam a jelenetből: Light gondolataiban nem halljuk, ahogy felismeri-e a provokációt. Viszont ez se hiba: Ryuuzaki hihetetlenül feltűnően bámulja, ezzel is provokálva az idegeit. A másik új jelenet Ł temetése. Ez a hozzátoldás szintén telitalálat. Az animében túl nagynak éreztem a körítést Ł halálához, még azzal együtt is, hogy ő Light fő ellenfele. A mangában a hirtelenség tovább emelte a mozzanat ütőerejét, és Rem gondolatban folyt nagymonológjai esőben ázás és lábmasszás nélkül is megadták a logikai támaszt. De ez egy animációs film. Követelmény a katarzis kiterjedtebb előkészítése. A két nyomozó végigméri egymást; érzik, hogy hamarosan minden eldől. A temetésen Light halálos bosszút esküszik KłRA ellen, de a többiek távoztával kivillantja a legalantasabb énjét Ł sírkövén. A záró képsorok a Yotsuba vezetők kínhalálát és Light néma sétáját kísérik. Ez nem a diadalmas, az egész világ sorsát meghatározó győzelem, hanem a mindenható gyilkos zseni sikere, aki az árnyak közt örökre észrevétlen marad. Eredetibb beállítás. Light kacajának bevillantása a legutolsó anime-rész elejéről nagyon jó húzás: Light-ból mintegy kitör a KłRA-személyiség, hiszen – ahogy azt korábban mondtam – már nem látják, észrevétlen az árnyak között, szabad és mindenható. Ryuuk zárómondatai és az anime első utódala pedig az animefilm saját keretét is rögzítik. Aki mindenképpen új feldolgozást akar látni a gyilkos füzet történetéből, annak nem ajánlom a Director’s Cut animációs filmet. Ez egyértelműen korrigációs céllal készült. Annyi jó pillanatot őrzött meg az animéből, amennyit csak lehetséges volt, anélkül, hogy unalmassá vált volna az egésznek a lefolyása, vagy használhatatlan töltelékmontázsok kerültek volna bele. Jelentősebb hibát nem tudok felhozni ellene, ezért maximális pontszámot adok rá. 10/10. |
2011-04-13 16:19.22 |
Death Note – Rendezői vágás
Egy animefilm többnyire nem több egy hosszú epizódnál a sorozatból, amit szinematikussá alakították, hogy filmként is képes legyen működni. Másféle átalakítás történt a Death Note esetében: a sorozat részeinek történését két animefilmbe tömörítették, hogy egységesebb és tartalmilag még csiszoltabb legyen. A végeredményt látva azt kell, hogy mondjam: megérte. A mozifilm-változatokhoz képest jobban sikerült az újrakeverés. Ám ez részben annak is betudható, hogy az anime konkrét epizódjaival dolgozhattak. A mozifilm az első harmadból kikerekített egy szerelmi krimit Misora Naomi halálával és Ł meg Light első találkozásával. Koncepció szerint: két film, amelyek egyazon történet két felvonása – mint Richard Donner Supermanjénél. A Death Note – Rendezői vágás az anime első kétharmadát vágta animációs filmes keretbe Ł halálával és KłRA diadalával. Eléggé igazságtalan összehasonlítani a kettőt, hisz újravágni egy animét teljesen különbözik attól, hogy valaki filmre adaptál egy mangát. Három mozifilmjében kevésbé tömény a Death Note univerzum atmoszférája, mint rajzolva. Az egyes részek poénosnak szánt jeleneteiből megszűrték, melyek a fontosabb karaktereket pluszárnyalattal látják el, és melyek azok, amik már infantilissé degradálhatják azokat. Nem állítom, hogy a szitamunka mindenütt kifogástalan. Matsuda részeges mutatványa a Yotsuba cégépületében tartott privát bulin elég zavarba ejtő. Tudom, hogy az életét mentette ezzel ki, ahogy az animében, de közben mutathatták volna a többieket is, amint Ł-ék a kimentésének előkészületeit teszik meg. Misa és Light első találkozásakor lehetett volna finomítani Misa stílusán, hogy intelligensebbnek látszódjon. Ezek tényleg mikroszkopikus dolgok, ezért sem számítom hibának őket. Két nagyjelenet van, ami az anime epizódjaiban nem szerepelt, de úgy gondolom, csodásan illeszkednek a cselekmény fonalába. Az egyik, mikor Light és Ryuuzaki először találkoznak, Light pedig láthatja a Második KłRA üzenetét. Ez tökéletesen egybeolvasztja azt a szeletét a sorozatnak, mikor Ryuuzaki és Light az egyetemen találkoztak, több ízben beszélgettek, és Ryuuzaki felkérte Lightot, hogy csatlakozzon a nyomozócsoporthoz. Itt ez pár percbe van átlényegítve. Ryuuzaki egész viselkedésével pszichikai játékot játszik Light-tal. Egy dolgot hiányoltam a jelenetből: Light gondolataiban nem halljuk, ahogy felismeri-e a provokációt. Viszont ez se hiba: Ryuuzaki hihetetlenül feltűnően bámulja, ezzel is provokálva az idegeit. A másik új jelenet Ł temetése. Ez a hozzátoldás szintén telitalálat. Az animében túl nagynak éreztem a körítést Ł halálához, még azzal együtt is, hogy ő Light fő ellenfele. A mangában a hirtelenség tovább emelte a mozzanat ütőerejét, és Rem gondolatban folyt nagymonológjai esőben ázás és lábmasszás nélkül is megadták a logikai támaszt. De ez egy animációs film. Követelmény a katarzis kiterjedtebb előkészítése. A két nyomozó végigméri egymást; érzik, hogy hamarosan minden eldől. A temetésen Light halálos bosszút esküszik KłRA ellen, de a többiek távoztával kivillantja a legalantasabb énjét Ł sírkövén. A záró képsorok a Yotsuba vezetők kínhalálát és Light néma sétáját kísérik. Ez nem a diadalmas, az egész világ sorsát meghatározó győzelem, hanem a mindenható gyilkos zseni sikere, aki az árnyak közt örökre észrevétlen marad. Eredetibb beállítás. Light kacajának bevillantása a legutolsó anime-rész elejéről nagyon jó húzás: Light-ból mintegy kitör a KłRA-személyiség, hiszen – ahogy azt korábban mondtam – már nem látják, észrevétlen az árnyak között, szabad és mindenható. Ryuuk zárómondatai és az anime első utódala pedig az animefilm saját keretét is rögzítik. Aki mindenképpen új feldolgozást akar látni a gyilkos füzet történetéből, annak nem ajánlom a Director’s Cut animációs filmet. Ez egyértelműen korrigációs céllal készült. Annyi jó pillanatot őrzött meg az animéből, amennyit csak lehetséges volt, anélkül, hogy unalmassá vált volna az egésznek a lefolyása, vagy használhatatlan töltelékmontázsok kerültek volna bele. Jelentősebb hibát nem tudok felhozni ellene, ezért maximális pontszámot adok rá. 10/10. |
2011-04-13 16:18.25 |
Ez a minimum, amit egy XXI. századi japán (vagy bármelyik országbeli) képregény-adaptációs mozitól elvárok színvonalban. |
2011-04-13 14:55.01 |
Döbbenetes ez a kreativitás, persze csak szarkasztikusan értve. Akkor már inkább az "Az Angyal, a Démon, és a Bölcs" legyen. |
2011-04-13 14:20.45 |
Nálam is kábé minden tizedik az, ami úgy bejön. |
2011-04-13 14:04.03 |
Á, igaz: 90-es évekbe tartozik akkor. Nem baj, végülis on-topic. : ) |
2011-04-13 13:58.43 |
Mi? Azt ne mondd, hogy nem tetszik...!
<: O |
2011-04-13 13:52.42 |
Nerima Daikon Brothers
Az animékhez való hozzáállásom erősen szubjektív azon tekintetben, hogy nem szeretem az átgondolatlan, koherenciát nélkülöző ál-történeteket. A Nerima Daikon Brothers számomra minden létező szempontból bukás. Rendelkezik egy papíron létező alapsztorival, van benne 4 főszereplő, akik többet énekelnek, mint gondolkodnak, és nagyjából ennyi. Nem bírok rájönni, mi tartja ténylegesen egyben ezt a szériát. Az alkotóelemei önálló életet élnek egymástól. Hideki, Ichiro és Mako elvileg bandát próbálnak alkotni egy egészen civilizált pandával. A konfliktust az adná, hogy mindenféle sötét zugalakoktól szereznek pénzt, és hogy a rendőrnő Yukika folyton a nyomukban van. Annak a három főszereplőnek semmi valós személyisége nincs, csak három hangulat embertestbe rakva. Yukika szintén: extrém módon röhejes, ahogy mindig ráizgul a banda panda-tagjára. Szinte mindig sopánkodik: erotikus paródiába remekül illenének Mako-val együtt. És mikor a 9. részben először lép fel a bandával: a nagy elhatározás, hogy „az ember is húsból van” meg hasonló sorok… ez a kakofónia megfejelése. Egy fél rész erejéig Yukika még a Nerima-banda ruházatát is átveszi, de ez megint nem kap hangsúlyt, csak úgy mellékesen mutatják. Pedig egy új tag minden csapatban okoz valami kis drámát. Itt nem. Folyton és idegesítő módon eltúlozzák a viselkedésüket, ettől azonban korántsem lesznek árnyaltabbak. Nem érdekel, Hideki mennyire ért az üzlethez, vagy hogy a málé Ichiro-nak milyen igéző a két szép szeme. Egyik részben se teszi érdekesebbé a történetet a zenebetétes időkitöltés, amit közben elnagyolt, stílusjegynek szánt mozgásfigurázások kísérnek. A zene a világ stiláris elmélyítését, vagy a jelenetek kifejezését kellene szolgálja, ehelyett öncélú virtuskodás lesz belőle. Rendben, azt elismerem, hogy a musical-eket alapból fölösleges önreklámnak tartom. Ám ha a készítők mértékkel és okosan bánnak velük, akkor azok bele tudnak tagozódni a cselekménybe, ahogy az Oroszlánkirály esetében is. Itt nem ez történt. Abszolút semmi bajom a trágár szóhasználat, felnőtt témák vagy deviáns grafika irányában. Ha egy anime grafikája deviáns vonásokat akar mutatni, akkor igen sok múlik a karakterek szerethetőségén. De ez nem olyan szisztematikus deviancia, mint a One Piece avantgárd rajztechnikája, vagy a Soul Eater. A vizualitás minősége a Pokémon sokadik évadja és a South Park között foglal helyet. Nemcsak, hogy fejletlen volt az összhatás, de szabályosan bántja a szemet. Amit látványosan kivetítenek poénként – olyanok, mint mikor az első részben Hideki gatyában és nyakkendőben pózol a lehetséges munkaadó előtt –, ritka alkalmakkor tényleg megmosolyogtat. De a gegek nagytöbbsége fars, lehetetlenül túlerőltetett, sőt időnként még gusztustalan is. A figurák tompa kontúrja és mozgása mindössze annyiban jobb mondjuk a Power Puff Girls-étól, hogy nincsenek annyira vastagon meghúzva a körvonalaik. Csak egy újabb példa: az egyik vendégszereplő a 6. részben olyan, mintha A kis hableány Ursuláját egy nyomi Piccolóval ötvözték volna a Dragonball-ból. Ez nem groteszk, nem deviáns, hanem élettelenül abszurd. A cselekménye az animének alig hámozható ki, még azzal együtt is, hogy tudom, miről szólna elvileg: az otthoni színpad felépüléséről, a hírnévről, a vagyon gyors és korrupt megszerzéséről. De mindez olyasmi, ami itt csak elméletben létezik: egymásból nem következő, randomizált cselekedetek és ötletek követik egymást, és a részek nagy része rámegy a diszkószerű musical-betétekre, meg eltúlzott diskurzusokra. Nem érzem azt, hogy bármelyik szereplőnek lenne súlya, bármelyik eseménynek jelentősége. A figurák akármit is mondanak, azt műarcokkal teszik; ha tanulságot tanulnak is, az nem tud kiütközni a viselkedésükön. A legvégén, ahogy a stadion megsemmisül, egy vehemens végső énekinduló sokkhulláma végigsöpör a Földgolyón: itt ennyi a katarzis. Amikor Mako nehezményezi, hogy oda lett a színpadjuk, az otthonuk és minden anyagi értékük, Hideki válasza a legrosszabb fajta klisé. Megmaradtak ők négyen, a barátaik és a földterület, amin állnak. Nagyszerű: akkor márcsak teljesen elölről kell kezdeniük mindent. Valószínűleg túl nagyok az elvárásaim ezzel a sorozattal szemben. Végülis ez csak egy anime: bármit bárhogy bemutathatnak benne. De mégha ezt is veszem alapul, el kellene hinnem, hogy egy történetet látok, amit a mese elmesél nekem. Ehhez képest 12 epizódnyi reklámot láttam, amelynek nincs tetten érhető összetartó ereje, 4 papírízű főszereplőt kivéve. Ja: és egy pandát. Szóval elnézést kérek, de: ha egy történet nem is igazi történet, muszáj egy 0/10-et adnom rá. |
2011-04-13 13:50.55 |
http://www.youtube.com/watch?v=D8zlUUrFK-M
Ez bármelyik klasszikus zenével vetekszik, pedig (ha jól tudom) 80-as évekbeli. |
2011-04-13 08:58.28 |
Kérdezte tőlem, én pedig válaszoltam neki. |
2011-04-13 08:54.29 |
Nagyon remélem, nem akarják elhitetni velünk, hogy senki nem ismer rá a ruhában! Az az irinyó-pirinyó kis maszk annyira fedi az arcát, mint a nők altestét egy tangabugyi! Szóval lehet, hogy Pernahajder Campbell csinálta a Zorró álarcát, de ha nem birizgálja meg a barázdáit, a fújolói közé állok! |
2011-04-12 23:12.17 |
Milyen vonatkozásban tették oda magukat? |
2011-04-12 23:06.47 |
A film végére Darth Moneydady visszatért a világos oldalra. |
2011-04-12 23:03.26 |
Grimm |
2011-04-12 22:55.04 |
És megvan Zod is. |
2011-04-12 21:58.27 |
Ezt én is aláírom. Ha tartalma szerint nem is, de szerkezetileg mindenképpen tanulságos. |
2011-04-12 21:57.39 |
Borzasztó rég láttam. |
2011-04-12 21:39.31 |
Nem csodálom, hogy annak idején az amerikai kritikusok is támadták ezt az üleprojtosodást. Semmi nem tartja egyben: a történet barázdálatlan, a színészi játék gyötrelmes, a karakterek semmilyenek, az efektek bénák, a cselekmény előre-hátra rángatózik, random ötletekkel és csavarokkal. Kinek készült ez a vacak? Gyerekeknek nyilván nem, mert ahhoz túl sok az ijesztő, először még halálosnak tűnő történés.
A Mortal Kombat Annihiláció fantasy-megfelelője. |
2011-04-12 21:33.55 |
A Végítélet és a Mortal Kombat Annihiláció óta nem láttam ehhez fogható lepusztult, szellemtelen, kiáltóan borzadályos színészi játékot és megkonstruáltságot egy fantasy-ben! Heath, ifjúkori tévedéseid egyikét követted itt el! Nem csodálom, hogy amerikai kritkusok lehúzták: semmi életszerű nincs benne. Egyszer és mindenkorra tanulják meg: a fantázia nem felmentőkártya egy filmnek a kimunkáltság legegyszerűbb kritériumai alól.
1/10-ként marad meg. Osztályon felüli kakofónia és trágya. |
2011-04-12 21:30.27 |
Vérbeli mocsokkal találkoztam, alighanem a legrosszabb Heath Ledger-film, ami életemben a szemem elé került: a Grimm c. film. |
2011-04-12 20:15.47 |
Én se szeretem ezt a franchise-t (egyik részét se), de az olyan szemeteket, mint a Twilight vagy a Resident Evil azért simán lenyomja. |
2011-04-12 20:13.48 |
Akkor idén ez a második nagy franchise a Harry Potter mellett, ami lezárul. |
2011-04-12 20:12.32 |
Ha egyetlen filmmel kellene azonosítanom az éveket: így jönnének:
2005: a Batman Kezdődik éve 2006: A tökéletes trükk éve 2007: A Tégla éve 2008: A sötét lovag éve 2009: a Watchmen éve 2010: az Incepció éve 2011: ? |
2011-04-12 20:11.31 |
Gondolom, ez is 2012-ben jön. |
2011-04-12 20:10.19 |
bingócska |