Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Karácsonyi véletlenek
- Mozi Klub, 22:50
Creed: Apollo fia
- HBO, 22:52
Túl a fenyvesen
- Viasat Film, 22:55
Constantine, a démonvadász
- RTL Három, 23:10
A szomorúság háromszöge
- Paramount Network, 23:20

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Fisher Stevens (61)
William Fichtner (68)
Curtis Armstrong (71)
Alison Pill (39)
Michael Rispoli (64)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Tortúra (1990) - Vélemények
- Filmes Sámánok Rendje -
Mozdulatlan túsz - Vélemények
Tippjáték (Foci)

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Halálhegy - A Dyatlov-rejtély aaaaa
Ziyi Zhang aaaaa

 

Birka78 hozzászólásai

Ugrás Birka78 adatlapjára

elejére ... 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 ... végére

Ian Somerhalder - Miért hasonlítgatják Robert Pattinsonhoz??

2010-11-30 19:34.19
Az ígéret szép szó...
Milyen só? :O


A 23-as szám - Vélemények

2010-11-30 19:33.20
Eddig csak deréktól lefelé játszott, a felsőtestét felváltva alakították statiszták és kaszkadőrök - ahogy az adott jelenet megkívánta. :)


Mit gondoltok az életről?

2010-11-30 19:32.10
Neked üres a tárad? :O Ellőtted ma?


Ian Somerhalder - Miért hasonlítgatják Robert Pattinsonhoz??

2010-11-30 19:30.44
Csinálsz nekem filmkritikát? :)


2010-11-30 19:29.26
Igen.


Oscar Díj 2011

2010-11-30 19:00.56
DiCaprio nálam is nagyon elöl van. :) Egy Oscart már nagyon megérdemelne. :)


Dolgok, amik nagyon idegesítenek

2010-11-30 18:12.40
Aha, szóval autóversenyző vagy... :D


Milan Kundera - Vélemények

2010-11-30 18:10.29
Josef Škvorecký - rá gondolhattak szerintem. :)

Ezt találtam róla:

"Josef Skvorecky Bohumil Hraballal és Milan Kunderával együtt a második világháború utáni cseh prózairodalom legkiemelkedőbb és legismertebb képviselője. Az 1958-ban megjelent Gyávák című regénye igazi fordulatot jelentett a cseh irodalomban, egyrészt a háború alatti német megszállás és az ellenállás nonkonformista ábrázolásával, másrészt a regény megjelenése idején az irodalomból száműzött köznyelv és a szleng használatával. A regény Skvoreczky az 1971-ben kiadott Pléhkatonák, az 1972-ben megjelent Csoda, valamint az 1977-es Az emberi lélek mérnöke révén tetralógiává fejleszti."


Dolgok, amik nagyon idegesítenek

2010-11-30 17:43.14
És most mi van a kocsiddal? Teljesen lerobbant?


2010-11-30 17:38.57
Ja, nálad a kocsi feltétel az ismerkedéshez? :O


2010-11-30 17:37.35
Hát, igen, én sem értem, miért nem építenek be szavatossági időt jelző hangszórót, csipogót, pittyegőt vagy bármit a Túró Rudikba...


Milan Kundera - Vélemények

2010-11-30 17:36.33
Akkor ezek szerint nem túl híres író. Csak azért csodálkoztam, mert trióként említetted Hraballal meg Kunderával. Ők meg talán - legalábbis hazánkban - a legismertebb cseh írók.


Dolgok, amik nagyon idegesítenek

2010-11-30 17:35.09
:D Sejtettem. Akkor velem mindenképp jól járnál... :D


2010-11-30 17:32.53
Miért, mit dolgozol? :)


2010-11-30 17:31.03
Nekem sincs kocsim, és itt üldögélek, ahelyett, hogy mosogatnék...


2010-11-30 17:28.08
Ez esetben valóban a Túró Rudi a hülye! :D :D :D


2010-11-30 14:02.52
Szívesen, remélem, használható lesz. :)


Milan Kundera - Vélemények

2010-11-30 13:53.34
Én Sporeckiről még életemben nem hallottam. :O


Melyik színésznővel/színésszel feküdnél le legszívesebben?

2010-11-30 13:50.48
:D


2010-11-30 13:45.40
Nekem annak idején az egyik filozófiatanárom jött be. :) Persze, hogy nem tudtam a tananyagra figyelni, viszont a vizsgán rózsaszín ködben úsztam, amikor közölte, milyen szép nevem van. :D :D :D Boldog 18 éves kor! :)


Dolgok, amik nagyon idegesítenek

2010-11-30 13:43.02
[link]


2010-11-30 13:40.24
[link]


A múmia (1999) - Vélemények

2010-11-30 12:06.59
Mi az az analitás? :O
Még a végén itt kiderül Ibsenről is, hogy anális drámákat írt. :D


2010-11-30 12:05.50
Igen, én is ezt akartam még hozzátenni. :)


2010-11-30 12:01.55
Nem tudom, nekem a hölyike tűnt fel. :O

Esetleg a hülye hölgyike rövidítése? :O


Örömködő topik - közkívánatra!

2010-11-30 11:58.18
:D :D :D Ez jó. :)


A gyönyör rabjai - Vélemények

2010-11-30 11:50.12
? A tetszetős nálad = az átlagossal? :O


Rekviem egy álomért - Vélemények

2010-11-30 11:49.18
Csak általánosságban mondtam. :)


Antikrisztus - Vélemények

2010-11-30 11:48.47
!!! SPOILERT TARTALMAZHAT !!!

Lars von Trier egy korábbi filmjéről, a Hullámtörésről éppen tegnap írtam egy rövid kritikát, és én már korábban láttam a rendező két másik filmjét – a Dogville-t és a Táncos a sötétbent – is, így nem ez alapján az egy mű alapján ítélem meg munkásságát.
Amikor az Antikrisztusra rákerestem az interneten, volt olyan oldal, ahol a Salót és a Ken Parkot “dobta ki” a rendszer, mint hasonló alkotásokat. Most, hogy láttam a filmet, már értem, miért: előbbivel a nyílt, merész, semmitől vissza nem riadó naturalista ábrázolás rokonítja, utóbbival pedig elsősorban a meztelenség, a szexualitás tabuk nélküli megjelenítése (bár a Ken Parknál én ezt kissé öncélúnak találtam).
Akárcsak a Saló, ez a film is alaposan megosztja közönségét, van itt egyes és ötös osztályzat bőven, az átlagost jelentő három pont ritka. Lehet “beteges, unalmas szar”-nak bélyegezni, én azonban nem vagyok kibékülve azokkal a “kritikusokkal”, akik, ha számukra egy műalkotás (gondolok itt a képzőművészetre vagy az irodalomra is) nem befogadható, rögtön előkapják aktív szókincsük tárházából a négybetűs varázsszót, majd kényelmesen hátradőlnek, ezzel részükről el is van intézve az adott dolog értékelése. Ha valami “szar”, szeretném tudni, miért az?
Szerintem ez a film nem szar, és bár sajnos az én hiányos műveltségem kevés ahhoz, hogy a gazdag szimbólumrendszer fölfejtésében segítségemre legyen, még így is felfedeztem benne jó néhány olyan elemet, ami mindenképpen továbbgondolásra ösztönöz.

Trier nem először bontja a filmet prológusra, fejezetekre és epilógusra. Itt a bevezetés és a lezárás fekete-fehér, maguk a fejezetek – néhány kiemelt részletüket leszámítva - színesek. Sokakat talán zavar, nekem kifejezetten tetszik az imbolygó kamera, a hirtelen ráközelítés az arcokra, számomra ez így sokkal életszerűbb, mint a szabályosság. Én kedvelem Trier lassú, elnyújtott beállításait is, és azt is, ahogy a hanghatásokkal bánik. A zajok, effektek nagyon eltaláltak, fokozzák a borzongást. (Egyébként nekem ezekről még a Sátántangó is eszembe jutott - bár teljesen más műfaj és stílus -, de talán nem véletlenül, hiszen mindkét rendező, Trier és Tarr is merítettek Tarkovszkij munkásságából.) A képi megjelenítésre sem lehet panasz, akár a természet ábrázolását vizsgáljuk, akár pl. az emberi testrészekre való ráközelítést nézzük (a nyaki erek gyors lüktetése, a szemgolyó vibrálása).

Hogy ki az Antikrisztus? Nincs szájbarágósan megnevezve, a rejtvénynek több megfejtése is lehetséges. Azt gondolom, egy felnőtt ember életében a házastársa a legfontosabb személy, akiben – jó esetben – vakon megbízhat, akire nyugodt szívvel rá meri bízni közös gyermeküket. Mi történik akkor, ha ez az egyensúly megbomlik, és választott társunkról kiderül, valójában nem az, akinek hittük, hanem velejéig romlott, maga a megtestesült Gonosz? Az ember legalapvetőbb félelmei közé tartozik az attól való szorongás, hogy esetleg ő maga is elveszítheti kapcsolatát a realitással, megbomlik az elméje, netán ezt éli meg párjával kapcsolatban. Egy anya, aki – az Édenben készült fotók tanúsága szerint – képes volt arra, hogy lélektelenül megnyomorítsa saját fiát, a gyermek édesapja szemében már pusztán ezzel az egy tettével is az Antikrisztus fogalom hordozójává válik. Azonban véleményem szerint sokkal tágabban is értelmezhető a cím.
Nem titok, hogy a rendező depressziós volt, pánikrohamoktól szenvedett, egy ilyen jellegű alkotást átlagember nem készít. Valószínűleg Trier is azok közé a művészek közé tartozik, akik a zsenialitás és az őrültség keskeny határmezsgyéjén mozognak. A tömegből való kiemelkedésért, a rendkívüli látásmódért gyakran nagy árat kell fizetni, Fausttal paktumot kötni – cserébe esetleg mentálisan sebezhető alkattal, szorongással vezekel az alkotó. Rengetegen támadták Triert a film kapcsán, bennem azonban megfogalmazódik a kérdés, miért ne lehetne filmre vinni az emberi lélek legsötétebb titkait, legbelsőbb félelmeit? Miért kell megtiltani a Rossz, az Ijesztő, a Rettenetes ábrázolását? Könnyebb a problémákat a szőnyeg alá söpörni, elfordítani a fejünket, és nem tudomást venni olyan tényekről, mint pl., hogy az emberiség kb. 1%-a szenved skizofréniában, illetve különböző személyiségzavarokban? Könnyebb. Egészen addig a pillanatig, amíg nem érint bennünket személyesen a probléma. Lássuk be, Trier alkotása azon túl, hogy igenis belefér a horror kategóriájába, nagyon erősen pszichologizáló mű, nem véletlen Freud nevének említse sem a házaspár egyik beszélgetése során, és lám, a férj is pont pszichológiával foglalkozik...

Hogy Trier filmjében egy nőröl van-e szó, akit megszállt a Sátán vagy egy hisztérikus, pszichózisban szenvedő asszony hallucinációit látjuk-e, mindenki döntse el maga. Mindkét értelmezésnek, és valószínűleg még továbbiaknak is, van létjogosultsága. Mindenesetre az, hogy a két szereplő nem szólítja egymást nevén, egyrészt kifejezi a kiüresedett, személytelenné vált kapcsolatot, ami kettejük között van, másrészt megengedi az általánosítást. Ahogy az is tágabban értelmezhetővé teszi a film címét, hogy a nő és a férfi életéről, jelleméről semmit nem tudunk meg, azon kívül, hogy gyermeküket elveszítették.

Néhányan fennakadtak a szadisztikus, gyomorforgató jeleneteken. Nem álszentség ezt ennyire hangoztatni? Hiszen a Fűrészben és sok más horrorfilmben jóval gyakrabban, és megkockáztatom, talán feleslegesebben, láthattunk hasonló dolgokat. Miért pont Trieren kérjük számon ezeket a képsorokat? Egyértelmű, hogy egy olyan filmről van szó, ami nem gyerekeknek való, és a korhatárbesoroláskor nyilván meg is kapta a 18-as karikát a film, de egy érett, kialakult személyiséggel rendelkező felnőtt ember belegondolhatna abba, hogy létezhet olyan fokú lelki gyötrelem, fájdalom, ami ellen már csak az öncsonkítással lehet védekezni, aminek elnyomása csak fizikai bántalmazással lehetséges.

Meg lehetne még vizsgálni az állati szimbólumokat, szót lehetne ejteni a boszorkányüldözésről, vallási kérdésekről... de ezt majd megteszik mások, akik jobban otthon vannak a témában.

Valószínűleg nem ez Trier legjobb filmje, legalábbis számomra nem az, sőt, a négy közül, amit láttam, ezt tenném a legutolsó helyre. De azt mondani, hogy szar... Hogy Jiří Menzelt idézzem: „Hát, nem tudom..."


Rekviem egy álomért - Vélemények

2010-11-30 11:22.05
Ugyan már, örülj, hogy legalább a hozzászólásokat megértette. :)
Én mindig örülök az ilyen negatív véleményeknek, legalább megmaradnak a boltban azok a dvd-k, amikre igényt tartok... Nem kapkodják el előlem őket. :D


elejére ... 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk