![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Egyiptom hercege - Film+, 15:55 |
A lekoptathatatlan - Paramount Network, 16:00 |
Nem kellesz eléggé - Film Café, 16:05 |
Idétlen időkig - Viasat Film, 16:40 |
Amszterdam - HBO2, 17:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Williams (93) |
Nick Nolte (84) |
Seth Green (51) |
Henry Czerny (66) |
Mary McCormack (56) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Franco Amore utolsó éjszakája - Vélemények |
Mulatós zenék |
Mit hallgatsz most? |
Érdekességek! |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A bérgyilkosság ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
John Bell ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2008-08-23 11:39.50 |
Naógrád...aáá,la |
2008-08-23 11:36.34 |
Amikor jön, gyorsan, sikamlósan jöjjön! |
2008-08-23 11:32.35 |
...ott is szerették a cefrét... |
2008-08-23 11:31.02 |
Mennék, ha közel lennénk...
...vidéki piás vagyok... |
2008-08-23 11:24.03 |
Szeretnék. |
2008-08-23 11:21.53 |
Tükör mögött...GRATULA!!! |
2008-08-23 11:14.57 |
Szurkoljunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! |
2008-08-23 11:05.47 |
Csend és kiáltás filmi filó...
Antonióni, Bergman, Jancsó... |
2008-08-23 10:44.41 |
TÜKÖR ... ami akkor jön amikor kell,
térd felett sétálni... |
2008-08-23 10:29.03 |
Van Eggyy Barátom, akivel egy sörözőben női kézi meccseket szoktunk nézni, tombolni szokott a játékvezetői igazságszolgáltatás miatt...
most nem találkoztunk, a meccset nem láttam, de hiszek Neked! |
2008-08-22 14:50.09 |
Bocs! |
2008-08-22 14:49.02 |
Alapvető... |
2008-08-22 14:28.30 |
...arany... |
2008-08-22 14:12.24 |
Sztár király, király sztár... |
2008-08-22 14:03.49 |
Sajna nen láttam!!!! |
2008-08-22 12:06.00 |
Dolgozunk a realitáson, már a mi, szubjektív-objektív, értelmezésünkre gondolok! |
2008-08-22 11:59.59 |
Köszönöm filmkatalógus!
Zöldár (1965) 100 perc Író, vágó : Gaál István, Gyöngyössy Imre, operatőr: Herczenik Miklós Díj: 1966. Hyeres – Köztársasági – díj A következő nagyszabású film a Zöldár 1965-ben készült el. Eredeti címe Jegenyék lett volna (a pásztói Zagyva menti jegenyesor kapcsán), de mivel megjelent egy novelláskötet ilyen címmel a rendező változtatott rajta. A Zöldár lehet a Sodrásban folytatása is, amely majd Keresztelőben, mint hármas egységben, mondhatnánk trilógiában fog kiteljesedni. A Sodrásban hősei közül Laci és Luja, akik a film drámáját a képi és érzelmi megjelenítés formanyelvi módszerei alapján a leginkább átélték, egyetemre kerülnek. A Zöldár című film főhőse Ostoros Marci is egyetemre kerül. A tizennyolc éves fiatalokból évek múltán diplomás emberek lesznek, akik vagy „megpróbálnak érvényesülni, vagy önmaguk rezervátumai lesznek”. (Zalán Vince: Gaál István krónikája 156.p.) A Keresztelő hősei választottak,döntöttek arról melyik úton indulnak el. Ezek a fiatalok mind a kameratöltőtollal íróban éltek, ezért nem tiltakozott az ellen, hogy első három filmemet trilógiának nevezzék. Mi más ez, mint a három kiváló alkotás Gaál István önmagáról alkotott képe. Ostoros Marci számára felemelkedés, hogy egyetemre kerülhet életkörülményei ellenére, ugyanakkor a fennálló hatalmi rendszerrel szemben teljes ellenérzéssel viseltetik. Ez képezte Gaál István nemzedékének a leggyötrelmesebb belső ellentmondását. Nem volt alternatíva, az álamnak meg kellett fizetni a sarcot, másképp nem volt előrejutás! Kompromisszum ez a javából! Gaál István szerint az élet érdekében. A filmet egyébként öt évig nem engedték külföldön levetíteni. Ebben a filmben is szerepet kap Zsipi néni, aki a Sodrásban kenyérrel és gyertyával a siratójelenetben, itt pedig a kiszézésben, egy másik népszokásban. Magyarországon a film nem vált elég sikeressé, felemás kritikákat kapott, kiemelték a „tiszta falu- bűnös város” eltorzított értékrendjét, hibának tartották a népi életforma idealizálását. Érdekes módon a hazai bemutatást követően öt év múlva Franciaországban, és több nyugat-európai országban egyértelmű kritikai sikert aratott. Gaál István szerint ez volt a legpolitikusabb filmje. Azt akarta elérni, hogy mindent tudasson az ötvenes évekről. A kritikusok által sokat támadott dialógusai, melyekben például a föld gyenge minőségére utalnak, gyermekkori patrióta mivoltát erősítik. Mégis ezek a visszafogott dialógusok, amelyek segítenek nem torzítva bemutatni a korszakot. „1966-ban készíti el a legőszintébb, legpontosabb, legérzékenyebb filmet, amit valaha szocialista országokban a sztálini időkről forgattak: Zöldár” - L.Marcalleres : Gaál István Magyarországon, In Le Monde 1978.júl.13. |
2008-08-22 11:47.07 |
Sztár sportolókra, nagy nevekre és kicsinek tűnő nagyokra... |
2008-08-22 11:45.28 |
Arcomon az ambivalencia spektruma...eredményhirdetés...11 óra 45 |
2008-08-22 11:42.47 |
A film filozó-/fijára/ és még egy dologra, a szintén f-es fractál témára a gazda odafigyelt! |
2008-08-22 11:31.13 |
Rajta! |
2008-08-22 11:30.07 |
Milyen érdekes az élet... |
2008-08-22 11:22.12 |
Így igaz!!! |
2008-08-22 11:11.01 |
Hitler látta milyen lehetőségek rejlenek a filmben.
Lenin, aki profitot kovácsolt a celluloid szalagból, nagy tanítómestere volt e téren. Bántható-e a filmes? |
2008-08-20 22:44.49 |
Hátha valahol nem, ott a TV-ben, nem érdemes...
Moziban sem...vagyis csak filmet érdemes... A színházat élvezni, kizárólag a színházban lehet!!! |
2008-08-20 22:31.43 |
Megtettem. |
2008-08-20 22:02.27 |
Neten is van, Lányi és Niedermüller értelmezése jó! |
2008-08-20 21:55.26 |
Csak szólj rám, küldök anyagot e csodáról...
Nem szokták fordítani, mert nyelvi szóhasználata sokak szerint fordíthatatlan... |
2008-08-20 21:51.56 |
Ez itt dübörög lakásunk előtt és fénylik, pont most...lépnem érte tízet kell... |
2008-08-20 21:49.40 |
Clifford Geertz a szibolikus antropológia egyik legjelentősebb képviselője volt (1926-2006)
Művészekhez hasonlóan (írónak készült) az emberi kultúráa értelmezését a sűrű leírás sajátos essay formájában látta megvalósíthatónak. Kapott hideget meleget, de bármit irt az a tudományok közötti átjárhatóság zseniális felismerése volt. Nem szűkült be, hanem nyitott! Interdiszciplináris volt, aki a szemiotikát, igazán elkezdte kivesézni! |