Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Szerelem a végzetem - Mozi+, 04:30 |
Egyszemélyes hadsereg - Filmbox Extra HD, 05:00 |
Karácsony a kastélyban - Izaura TV, 05:10 |
Jóságos ég! - RTL Három, 05:30 |
Szerelem második látásra - SuperTV2, 05:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Eszenyi Enikő (64) |
Amanda Peet (53) |
Marc Blucas (53) |
Joanna Scanlan (64) |
Jason Connery (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Apostol |
Viggo Mortensen |
2011-02-07 00:01.28 |
[link] |
2011-02-06 23:44.12 |
[link] Ezzel igencsak megnőtt az Eredet esélye a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában. Hajrá! |
2011-02-02 16:37.29 |
Egyetértek Zimmer úrra, mindkét általa említett kategóriában járt volna a jelölés. |
2011-02-01 17:59.23 |
Az év egyik legkellemesebb meglepetését okozta Rachel Portman, aki Never let me go című filmhez szerezte a zenét. Nem mondom, hogy klasszis kompozícióról van szó, de jó néhány híresebb társát könnyedén veri.
http://www.youtube.com/watch?v=c6pKloBcdCs&feature=related (Never let me go - The Pier) http://www.youtube.com/watch?v=ds2ZU1V0sJk&feature=related (Never let me go - Bumper Crop) |
2011-01-31 18:46.18 |
Játékból sosem elég
Több mint 15 év, ennyi idő telt el a Toy Story első felvonásának megjelenése óta. A beszélő játékok kalandjai óriási sikert arattak, ráadásul a második rész is kiválóra sikeredett. A Disney és a Pixar úgy döntött, letörli a port az egyik legsikeresebb és legközkedveltebb animációs filmjéről és elkészítenek egy újabb folytatást, immár a harmadik részt. Sokszor az újabb és újabb folytatásokat csupán lehúzásoknak érezhetjük, ezúttal azonban szó sincs ilyesmiről. Hiszen hiába van szó már a harmadik epizódról a készítők, mintha sosem fogynának ki az újabb és újabb remek ötletekből, elvégre Woody-ék legújabb kalandjai is pompás szórakozást ígérnek. A játékok „Mekkájába” elvinni a történetet igazán ügyes húzás volt, azonban gyorsan kiderül, hogy nem minden az, aminek elsőre tűnik. Az új helyszínnek köszönhetően rengeteg új karakter került a képbe, de szerencsére az eredetieket nem nyomják el. A harmadik részben minden eddiginél mélyebbre merülünk a veszélyekbe illetve a kalandokba. Az óvodába csomagolt börtön meglepően ijesztőnek hat, nyomasztó világ ez, ahol például egy hatalmas baba, úgy pislog ránk, hogy megfagy az ereinkben a vér. A halál veszélye, az elmúlás kikerülhetetlen, felfoghatatlan ténye nemcsak a teljes megsemmisüléssel fenyegető, lángoló szemétlerakóban játszódó csúcsjelenetben jön át torokszorító erővel, hanem a feloldásnak szánt, vállaltan szentimentális zárójelenetben is. Andy búcsúzása a játékoktól roppant meghatóra sikeredett jómagam is egészen meghatódtam. Az egész jelenet olyan hiteles és roppant szívhez szorító, kellemes és kellemetlen érzések egyaránt keveredtek bennem, nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Természetesen a derűs pillanatokról sem kell lemondanunk, lehet sorolni őket bőven. Élre kívánkozik a tortillás krumplifej, valamint Buzz spanyol üzemmódja. A legszórakoztatóbb páros címet pedig kétségtelenül az álompár paródia, Barbie és Ken érdemlik meg. A film kidolgozottság tekintetében ismét köröket ver a konkurens cégek produkcióira. Mégis kiemelkedik a rendkívül hatásos a film eleji erődemonstráció, ugyanis a nyitójelenet elképesztően látványos számítógépes látvánnyal kápráztat el minket. A Pixar tehát kreatív, változatos, illetve egy látvány szempontjából lehengerlő élménnyel gazdagít bennünket. Habár sajnos meg kell jegyezni, hogy a háromdimenziós hatás hagy némi kívánnivalót maga után, ugyanis koránt sem lett igazán kihasználva. De sebaj, a lámpás stúdió éppen azért jár előrébb konkurenseinél, mert figyelmünket nem (csak) a látványra, hanem a történetre is összpontosítják. Összességében ennél többre aligha vágyhat egy néző. Maximálisan kikapcsolja az embert és már az első percek után magával ragadja. Kétségtelenül a nagy elődökhöz méltó, makulátlan folytatás, amit mi sem mutat jobban, hogy a moziból kifele jövet ugyanannyira el voltam varázsolva, mint kb. 7-8 évesen az első rész után. |
2011-01-31 13:33.10 |
Barry emlékére
Farkasokkal táncoló (John Barry) http://www.youtube.com/watch?v=FKBtpq9cKGk (The John Dunbar Theme) http://www.youtube.com/watch?v=_AOlrOqjVxU&feature=related (Journey To The Buffalo Killing Ground) http://www.youtube.com/watch?v=JtWoRpL6SzA (The Love Theme) |
2011-01-31 11:31.32 |
Ma hajnalban sajnálatosan szívinfarktusban elhunyt az ötszörös Oscar-díjas zeneszerző,John Barry. A leghíresebb kompocíziója talán a Farkasokkal táncoló, de az ő nevéhez fűződik a James Bond téma is
Nyugodjon békében. |
2011-01-31 11:28.28 |
Ma hajnalban sajnálatosan szívinfarktusban elhunyt.
Nyugodjon békében. |
2011-01-31 11:05.18 |
Darren Aronofsky neve a Rekviem egy álomért után vált igazán ismerté, tény, hogy ott nem akármilyet alkotott. A forrás megtekintése után azt kell mondanom, hogy ennek a direktornak van érzéke a különleges filmekhez.
A forrás nem egy álomgyári termék, a művészi véna olyan erőteljes benne, hogy csak a vak nem látja. Vannak filmek, melyek szórakoztatnak és vannak olyanok is, amelyek a bensődhöz szólnak. A forrás egyfajta utazásként is értelmezhető, de inkább belső utazás, melynek célja a halál elfogadása. Halandók vagyunk, s ez az egész életünkre hatással van. Lássuk be legtöbbünk szó szerint, retteg a végtől, pedig igazából csak azért féljük, mert nem ismerjük, s az ember ösztönösen tart attól, amit nem ismer. A hármas párhuzam igen érdekes keretet ad a történetnek. Egyszerre láthatjuk a jelent, a könyvbeli eseményeket és a titokzatos gömbbéli történést is. Az első kettő könnyedén érethető, de a gömbben zajló már keményebb dió. Talán a férfi érzéseit jelenítheti meg, aki képtelen elfogadni a felesége halálát, küzd, hogy eljuthasson az újjászületés helyszínére. A fa mellette pedig az ő élete fája, Izzi metaforája. Ahogy a fa szárad, úgy haldoklik Izzi is, és ha ő meghal, abba Tom lelke is belehal, mert nem lesz többé, ami táplálja. S mikor elkésik, akkor távozik a gömbbéli világból, mert már számára megszűnt az a világ, pontosabban annak értelme. De lehet mindennek semmi értelme, az a legjobb, ha mindenki maga alkot véleményt Darren Aronofsky filozofikus szerelmi történetéről. A látvány igazán lenyűgöző és egyedi, nyelvünk már-már korlátot jelent kifejezni. Nem egy pillanat akadt, amikor egyszerűen ámultam, mert ilyet valóban ritkán látni. A szűkös anyagiak függvényében furcsának tűnhet, hogy a film olyan látványvilággal bír, amilyenre sokkal drágább társai között is árgus szemekkel kellene keresni a példát. A titok, hogy nem számítógépes trükköket használtak fel (bármennyire is úgy tűnhet), hanem különféle anyagok összekeverésének mikroszkopikus képét és hasonló áthidaló, egyben költségcsökkentő megoldásokat. De a látványon túl is ott van az érzelmek kavalkádja, a gyönyörködtetés mellett megjelenik a szomorúság, a fájdalom és a megnyugvás is. Ráadásul a film nem csupán kiváltja őket, hanem el is bírja, szinte már úgy érezhetjük, hogy „lelke” van. Ennek az érzésnek az eléréséhez borzasztóan kellett Clint Mansell gyönyörű zenéje, ami tökéletes egységet alkot a filmmel, és nagyban meghatározza a különleges hangulatot. Az egész kompozícióban van valami légies, különleges, földöntúli, s ez borzasztóan beleillik A forrás érzelmekkel túlfűtött világába. A színészek tekintetében meglehetősen körülményesen alakultak a dolgok, ugyanis első körben a Brad Pitt-Cate Blanchett duóval forgott volna a film, magasabb költségvetéssel, de végül úgy alakult, hogy a rendelkezésre álló keret is felére csökkent, a korábbi színészeket pedig Hugh Jackman és Rachel Weisz váltotta, de szerencsére mindez nem vált az alkotás kárára, hiszen a két színésznek szemmel láthatóan sikerült pompásan egymásra hangolódni. Összességében úgy tudnám legjobban kifejezni magam, hogy ez egy „érzésfilm”, aminek hangulatára rá kell ugyan állni, de ha ez sikerül, akkor egy nagybetűs és felejthetetlen filmélménnyel gazdagodik nézője. |
2011-01-30 23:47.45 |
Nos igen, ez klasszikus darab. Szép. |
2011-01-30 23:40.01 |
Atyaég... |
2011-01-30 23:19.48 |
Először is mégegyszer köszönöm a linket Ákos.))
Igen kemény film ez, amelynek mondanivalójával nem egyszerű szembenézni. Mások írták a A sziget című filmet, mint hasonló alkotás, végülis valamilyen szinten igaz, csak sokkal-sokkal mélyebb. Még egyszer egyértelműen látnom kell, mielőtt osztályoznám, de mindenképp magas osztályzatot érdemel. |
2011-01-29 17:09.58 |
:)
Jaj, igen a lányok... Nagyon leszerepeltek. Sajnosóriásit csalódtam Mátéfiban, az a baj, hogy konkrétan alkalmatlan ilyen magas szintű edzői beosztásra. Kezdjük ott, hogy már a kivitt keret sem tűnt valami ütőképesnek. Tudom, hogy sok volt a sérült, de azért vihetett volna egy-két fiatalabb, de annál motiváltabb fiatalt. A mecsbe képtelen belenyúlni, nem tudja motiválni a lányokat, akik szemmel láthatólag nem néznek fel rá, így pedig nem megy. Tomori... botrány az a nőszemély. A felgma ábrázatát még elviselném, de amilyen pocsékul játszik, az minősíthetetlen, és már védekezni sem tud. Borzasztóan rossz hatással van a fiatalokra, hiszen azt a példát mutatja, hogy nulla teljesítménnyel is lehet valaki válogatott. Az biztos, hogy a németekkel most feldobták nekünk a labdát, a kérdés csupán az, hogy fél év alatt lehet-e csodát művelni, mert Görbicz és Zácsik esetleges visszatérése nem old meg minden, igen mélyen gyökrező problémát. Reméljük a legjobbakat. |
2011-01-29 16:44.33 |
Bizony, és azóta mennyien szidják, hogy miatta nem nyertük meg az olimpiát meg a VB. Ugyan már... Ráadásul milyen jó lenne újra ezüstközelben lenni. |
2011-01-29 16:29.47 |
Így van, bárcsak lenne belőle több, akkor egy kicsit előrébb tartana a kézilabdánk. |
2011-01-29 15:43.21 |
Igen, talán effektileg erősebb, mint az Azután című film.
Egyébként igencsak jó ötlet volt már, hogy 5-re bővítették a vizuális effekt kategóriát is, hiszen évről-évre remek látvánnyal rendelkező filmek maradtak le a nominálásról. Szerintem a tavalyi "tülekedés" miatt hozták meg végre ezt a döntést, amikor olyan filmek nem kaptak jelölést, mint a Harry Potter és a Félvér Herceg, a Transformers 2 vagy a 2012. |
2011-01-29 15:39.11 |
A kedvencek listáján mindenki szerepel: színészek, rendezők, producerek, zeneszerzők, operatőrök...stb. Szóval minden filmes tevékenységet folytató személy.
Így, hogy Hans Zimmer az első a kedvencek listáján, ő nem "csupán" a legjobb zeneszerző, de a filmkatalógus látógatóinak szavazatai alapján a legnagyobb kedvenc az összes filmes dologgal foglalkozó személy közül. A teljes lista: http://www.filmkatalogus.hu/legjobbszemelyek |
2011-01-29 15:31.23 |
Hát hogyne. Sajnos ma nincs meccs, de holnap már a fő meccsek következnek. A döntőben a dánoknak drukkolok, mert már kicsit uncsi, hogy mindig a franciák nyernek.
A mieink teljesítményével nagyjából elégedettek lehetünk, elérték a kitűzött célt, és sikerült egy-két nagyágyút is megverni. Szóval soha rosszabb világversenyt. |
2011-01-27 21:26.49 |
Benjamin Button különös élete (Alexandre Desplat)
http://www.youtube.com/watch?v=VgceF99kSs8 (Postcards) http://www.youtube.com/watch?v=tfmCi9rszLc&feature=related ("Little Man" Oti) http://www.youtube.com/watch?v=ytRUqRh3_N8&feature=related (It Was Nice To Have Met You) |
2011-01-27 20:52.15 |
"Mennyivel jobb lenne így! Visszafelé leélni az életet: ha újra születnék, ezt szeretném. Halva kezdem, és rögtön kikelek a koporsóból. Öregként felébredve nap, mint nap jobban érzem magam. Miután túl egészséges lettem, kirúgnak az öregek otthonából, majd évekig élek gondtalan nyugdíjasként és bekaszálom a lejáró öregségi biztosításokat. Ezután, amikor dolgozni kezdek, az első napon arany karórát kapok a főnökömtől. Negyven-egynéhány évet dolgozom, mialatt egyre fiatalabb leszek, míg végül kiskorú lévén abba kell hagynom a munkát. Jönnek a gimnáziumi évek: pia, bulik, boldog promiszkuitás. Ahogy fiatalodom, úgy válok egyre gyerekesebbé. Jön az általános iskola: végtelen játék, semmi felelősség! Pár év múlva kisbaba leszek, és mindenki kezét-lábát töri, hogy mosolyogjak rájuk. Az utolsó 9 hónapot békés lebegéssel töltöm egy termálfürdőszerű helyen, ahol mindent megkapok, ami csak kell: központi fűtés, on-line szobaszerviz, stb. Míg végül... befejezem egy jó orgazmusként." |
2011-01-27 20:15.31 |
És akkor mi értelme volna vászonra vinni? Ha szóról szóra szeretnéd átélni a történetet, arra ott a könyv. |
2011-01-27 20:08.19 |
Az Eredet is lett jelölve. |
2011-01-26 21:53.43 |
http://www.youtube.com/watch?v=WPBLOrMOTcM&feature=related (Armageddon - Leaving) |
2011-01-26 20:07.08 |
Hallottad már ezt?
http://www.youtube.com/watch?v=kCMVzgJvioM&feature=related (The Canyon) |
2011-01-26 20:01.24 |
Valóban 2009 október volt az eredeti megjelenés időpontja, de eltolták 2010-re, így ebben a szezonban kellett volna jelölni. Csak az ég tudja miért nem tették... |
2011-01-25 17:19.06 |
Dehogy kapta a Bombák földjén, csak az hiányzott volna. :D
Giacchino kapta a Fel!-ért, megérdemlten. Szóval lehet bizakodni, hogy Zimmer kapja. |
2011-01-25 17:15.23 |
Filmzenékről:
A közösségi háló jelölésén kívül korrekt lista, csak az rondítja az összképet. Úgy látszik a kritikusokat is igencsak megosztja Reznor és Ross TV játékos zenéje, hiszen 2-2 az állás a nagy díjak esetén. Habár a Golden nem tudom mennyire mérvadó manapság, s mivel a BAFTA és a Grammy szerintem a két legjobb filmzenei díj, így végülis megerősítettek abban, hogy semmi különleges nincs abban a "sípolásban". Az Így neveld a sárkányodat jelölésének nagyon örülök, igazán megérdemli Powell. Desplat manapság minden évben jelölve van, persze nem véletlenül, de A király beszéde helyett én szívesebben látnám volna az új Harry Potter filmhez írt kompozícióját a nomináltak között. Szerintem jobb, mindamellett eredetibb, hiszen ott nem játszik rá Beethovenre. De sebaj ennek ellenére jó zene. A két legjobb Zimmer és Rahman. Mindkettejüknek szurkolok, de leginkább Zimmernek adnám a díjat. Nagyon megéremelné már. |
2011-01-25 17:13.05 |
Legjobb filmzene Oscar jelöltek
- Így neveld a sárkányodat (John Powell) - Eredet (Hans Zimmer) - A király beszéde (Alexandre Desplat) - 127 óra (A.R. Rahman) - A közösségi háló (Trent Reznor, Atticus Ross) A közösségi háló jelölésén kívül korrekt lista, csak az rondítja az összképet. Úgy látszik a kritikusokat is igencsak megosztja Reznor és Ross TV játékos zenéje, hiszen 2-2 az állás a nagy díjak esetén. Habár a Golden nem tudom mennyire mérvadó manapság, s mivel a BAFTA és a Grammy szerintem a két legjobb filmzenei díj, így végülis megerősítettek abban, hogy semmi különleges nincs abban a "sípolásban". Az Így neveld a sárkányodat jelölésének nagyon örülök, igazán megérdemli Powell. Desplat manapság minden évben jelölve van, persze nem véletlenül, de A király beszéde helyett én szívesebben látnám volna az új Harry Potter filmhez írt kompozícióját a nomináltak között. Szerintem jobb, mindamellett eredetibb, hiszen ott nem játszik rá Beethovenre. De sebaj ennek ellenére jó zene. A két legjobb Zimmer és Rahman. Mindkettejüknek szurkolok, de leginkább Zimmernek adnám a díjat. Nagyon megéremelné már. |
2011-01-25 16:48.30 |
Igen, nálam is a zene volt talán a legfőbb ok a 2 csillagra. |
2011-01-25 16:10.53 |
:)) |