Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 14:05 |
A keményfejű - AMC, 14:25 |
Egy éjszaka Miamiban - Paramount Network, 14:25 |
Ünnepi varázs - Film4, 14:35 |
Ragadozó Városok - Mozi+, 14:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Éjsötét árnyék |
Shea Whigham |
2011-02-16 19:37.56 |
http://www.youtube.com/watch?v=ebiSYwFbtvk&feature=related (World Trade Center - Piano Theme) |
2011-02-16 19:29.26 |
Epikus dallamok.
http://www.youtube.com/watch?v=ZhP6F-vxeZI (Doktor zsiványok - Escape) |
2011-02-16 17:49.58 |
Már a 2005-ben Oscarra jelölt animációs rövidfilm is kiváló koncepciót tálalt, így nem csoda, hogy gyorsan lecsaptak a megvalósítási tervre. Ráadásul jobb ember nem is állhatott volna a project mögé, ugyanis a sötét képi világ valamint a filmből áradó komorság valósággal ordított Tim Burtonért.
Kifejezetten kedvelem a poszt apokaliptikus műveket, ugyanis általában megvan bennük egyfajta különleges érzés, ami engem jobbára mindig magával ragad. Shane Acker animációs filmje egy kicsit más szemszögből mutatja be, a más sokszor látott robotok utáni jövőképet. Sajnos töretlenül kutatjuk a mesterséges intelligenciát, a nálunk okosabb robotokat. Sajnos, mert úgy érzem, ezúttal nem egy ostoba hollywoodi elképzelésről van szó. Szerintem valóban jelenthetik még az emberiség végzetét a masinák, elvégre mi vagyunk a legjobb példa arra, hogy az erősebb és okosabb uralma alá hajtja a gyengébbet. A téma tehát adott, de akkor mi teszi különlegessé a 9-et? Először is igazán egyedi ötlet volt, hogy ezúttal valamiféle rongybabák szemszögéből élhetjük át az izgalmakat. Apropó izgalmak, nagyszerű, hogy szinte már a legelején akad egy kis izgulni való. Egyébként ez a fajta gyors tempó az egész művön érezhető, de ezt inkább pozitívumnak mondanám, hiszen így egyszer sem éreztem, hogy a készítők csak az időt húznák. A sztori a jó kezdés után is a megfelelő vágány mentén halad előre, bár óriási meglepetések nincsenek, de igencsak tetszik, hogy a rendező nem kímélte a jókat sem, hiszen ilyen a világ, nem csak a rosszak hullanak. A vége pedig igazán lélekemelőre sikeredett, a roppant erős mondanivaló pedig a nem túl erőteljes eredetisége ellenére is kitörölhetetlenül bevésődhet az ember fejébe. Másodszor a karakterek különösen jól kidolgozottak, mind teljesen más személyiség, mindben más embertípus bújik meg, és ez remekül átjön a képernyőn. Hogy ez miért különösen fontos ennél az alkotásnál? Mert különben aligha érhették volna el, hogy aggódjak, izguljak ezekért, az apró rongybabákért. Harmadszor pedig a 9 talán legnagyobb erénye a hangulata és a pompás látványvilága, amit Acker sikeresen mentett át az eredeti filmecskéjéből. A félelmetes és komor légkör egyértelműen a felnőttebb rétegért kiált, személyemben nem süket fülekre talált. A szemet gyönyörködtető animáció talán egy külön irományt is megérne, minden egyes részlet, pixel hihetetlenül élethű. Az iszonyatosan jó hanghatásokat sem hagyhatom szó nélkül, az egész film folyamát igazán nagyszerű őket hallgatni. A recsegések, nyikorgások, nyekergések és zakatolások mind pazar élményként jutnak el a fülbe. Összességében ügyes elképzelésről van szó, melynek a megvalósításába sem csúszott jelentős hiba. Sajnálatos, hogy nem lett akkora siker, pedig szerintem nem csak a hétköznapinak semmiképp sem mondható látványvilága teszi különlegessé. |
2011-02-16 17:33.36 |
Nekem is jobban tetszik a helm-szurdoki ütközet, habár kétségtelenül fenemód lenyűgöző a pelennori csata gigászisága. |
2011-02-15 01:30.45 |
Egy kis ízelítő a friss győztesektől.
A király beszéde (Alexandre Desplat) http://www.youtube.com/watch?v=mucrtdlWG2U&feature=related (Lionel and Bertie) http://www.youtube.com/watch?v=vKVNtdmzzAA&feature=related (The Royal Household) http://www.youtube.com/watch?v=nYBojrfj4Yo&feature=related (The Rehearsal) Toy Story 3 (Randy Newman) http://www.youtube.com/watch?v=Yu8GQQctTi4 (You've Got a Friend in Me [para el Buzz Español]) http://www.youtube.com/watch?v=_IhizzyFrEg&feature=related (Sunnyside) http://www.youtube.com/watch?v=MSKJynYJO2Y&feature=related (So Long) |
2011-02-14 19:40.07 |
Tavaly Giacchino (Fel!) mind a négy nagy filmzenei díjat besöpörte (egyebek mellett), azonban úgy tűnik ezúttal koránt sincs ekkora egyetértés a kritikuok között. Ugyanis tegnap átadták a BAFTA illetve a Grammy díjakat is, és a győztesek sem egymással, sem a Golden Globe díjazottjával nem egyeznek.
BAFTA GYŐZTES: - A király beszéde (Alexandre Desplat) JELÖLTEK: - Így neveld a sárkányodat (John Powell) - Eredet (Hans Zimmer) - 127 óra (A.R. Rahman) - Alice Csodaországban (Danny Elfman) Grammy GYŐZTES: - Toy Story 3 (Randy Newman) JELÖLTEK: - Sherlock Holmes (Hans Zimmer) - Alice Csodaországban (Danny Elfman) - Avatar (James Horner) - Eredet (Hans Zimmer) Ezek után nagy kíváncsisággal várom az Oscar győztesét. Nem semmi volna, ha Zimmer nyerne az Erdettel, ugyanis nem mostanság fordult elő, hogy a "négy nagy" négy különböző nyertest hozzon ki. Grammy - Toy Story ( |
2011-02-14 19:20.58 |
Íme az idei jelöltek és győztesek listája.
[link] Ahogy várható volt A király beszéde vitte a pálmát, ugyanis 7 díjat is hazvihetett, többek között a legjobb filmnek járó elismerést is. Mellette A közösségi háló részesült 3 díjban, a vágás és az adaptált forgatókönyv mellett Fincher lett a legjobb rendező. Úgyszintén 3 díjjal lett gazdagabb Nolan legújabb agyszüleménye, az Eredet is, amely a technikai kategóriákból csíphetett el magának némi elismerést (hang, látványtervezés, vizuális effektusok). |
2011-02-14 19:11.55 |
Azért nyitottam ezt a topic-ot, mert méltatlannak éreztem, hogy ennyire mellőzve van a filmvilág egyik, ha nem éppen legjelentősebb díja. Az leginkább az oldal szégyene, hogy a filmek adatlapján nincs felsorolva a Brit Filmakadémia díja, miközben leshetjük az Arany málnások marhulásiat.
Remélem ezúton sikerül egy kis figyelmet irányítanom a britek felé. |
2011-02-14 18:58.17 |
Sajnos nem Zimmer, hanem Desplat kapta a díjat, A király beszédért. Persze ő is nagyszerű munkát végzett. |
2011-02-14 00:32.03 |
[link] |
2011-02-14 00:25.16 |
SPOILER!
Nem hinném, hogy Lily teljes egészében képzelt lett volna. Valentino álláspontja szerintem teljes egészében helytálló. "Hogy mi kéne legyen ebben a hivatalos álláspont azt nem tudom, és nem is töröm magam erre, de szerintem a film végén meggyőző magyarázatot kapunk arra, hogy Nina illúzióiban az őt fenyegető és befolyásoló sötét erőt Lilly-ként azonosítja be. Mind a szexjelenet, mind a gyilkosság csak egy képzelt megszemélyesítés. Lilly szerintem nem a megrontó, "szexuális provokátor", csak a maga vad módján akarta fellazítani Nina-t - és még csak nem is a rosszmájú rivális, elvégre, hogy szakmailag szembekerült Nina-val, az szigorúan Thomas döntéséből fakad, minden egyéb csak Nina félreértése, hogy Lilly szándékosan útját akarja állni. A paranoid skizofréniások sokszor arcot kényszerítenek saját félelmeiknek okvetlen is. Lilly pont ideális volt. De ennél a filmnél szubjektív meggyőződésen múlik minden, szóval, ha X-nek ez az állaspontja, Y-nak lehet más..." |
2011-02-13 22:16.33 |
Most már vége.
[link] ,1572,BA.html Itt a győztesek listája, annyit elárulok, hogy A király beszéde tarolt. |
2011-02-13 21:55.20 |
Nem tud valaki, valami normális streamet a BAFTA-ra? Még a fő kategóriák hátra vannak. |
2011-02-09 18:29.14 |
http://www.youtube.com/watch?v=m6BQKFs3-VM (Volt egyszer egy vadnyugat - Man With A Harmonica)
http://www.youtube.com/watch?v=mLXQltR7vUQ (Pár dollárral többért - Main theme) http://www.youtube.com/watch?v=9DSzGQVTTRs&feature=related (A profi - Chi Mai) |
2011-02-09 17:54.48 |
Én is, én is. :D |
2011-02-08 19:06.42 |
http://www.youtube.com/watch?v=19bBGxf5k6k&feature=related (A faun labirintusa - Lullaby) |
2011-02-07 22:53.17 |
[link] |
2011-02-07 01:08.51 |
Batmant szeressük.)) |
2011-02-07 01:04.05 |
Tényleg ügyes munka. Ha lenne olyan kategória, hogy legjobb adaptált filmzene, mint régen, akkor azt biztosan Mansell kapná meg. Persze nem elfeledkezve a saját betéteiről. |
2011-02-07 00:41.47 |
Igen a 127 órának remek zenéje van, habár ez pont nem Rahman nevéhez fűződik, de így is az egyetlen kompozíciónak tartom, ami elorozhatja Zimmertől a BAFTA-t illetve az Oscart. |
2011-02-07 00:34.57 |
Ez igen jó. Hiába Morricone ritkán hibázik. |
2011-02-07 00:01.28 |
[link] |
2011-02-06 23:44.12 |
[link] Ezzel igencsak megnőtt az Eredet esélye a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában. Hajrá! |
2011-02-02 16:37.29 |
Egyetértek Zimmer úrra, mindkét általa említett kategóriában járt volna a jelölés. |
2011-02-01 17:59.23 |
Az év egyik legkellemesebb meglepetését okozta Rachel Portman, aki Never let me go című filmhez szerezte a zenét. Nem mondom, hogy klasszis kompozícióról van szó, de jó néhány híresebb társát könnyedén veri.
http://www.youtube.com/watch?v=c6pKloBcdCs&feature=related (Never let me go - The Pier) http://www.youtube.com/watch?v=ds2ZU1V0sJk&feature=related (Never let me go - Bumper Crop) |
2011-01-31 18:46.18 |
Játékból sosem elég
Több mint 15 év, ennyi idő telt el a Toy Story első felvonásának megjelenése óta. A beszélő játékok kalandjai óriási sikert arattak, ráadásul a második rész is kiválóra sikeredett. A Disney és a Pixar úgy döntött, letörli a port az egyik legsikeresebb és legközkedveltebb animációs filmjéről és elkészítenek egy újabb folytatást, immár a harmadik részt. Sokszor az újabb és újabb folytatásokat csupán lehúzásoknak érezhetjük, ezúttal azonban szó sincs ilyesmiről. Hiszen hiába van szó már a harmadik epizódról a készítők, mintha sosem fogynának ki az újabb és újabb remek ötletekből, elvégre Woody-ék legújabb kalandjai is pompás szórakozást ígérnek. A játékok „Mekkájába” elvinni a történetet igazán ügyes húzás volt, azonban gyorsan kiderül, hogy nem minden az, aminek elsőre tűnik. Az új helyszínnek köszönhetően rengeteg új karakter került a képbe, de szerencsére az eredetieket nem nyomják el. A harmadik részben minden eddiginél mélyebbre merülünk a veszélyekbe illetve a kalandokba. Az óvodába csomagolt börtön meglepően ijesztőnek hat, nyomasztó világ ez, ahol például egy hatalmas baba, úgy pislog ránk, hogy megfagy az ereinkben a vér. A halál veszélye, az elmúlás kikerülhetetlen, felfoghatatlan ténye nemcsak a teljes megsemmisüléssel fenyegető, lángoló szemétlerakóban játszódó csúcsjelenetben jön át torokszorító erővel, hanem a feloldásnak szánt, vállaltan szentimentális zárójelenetben is. Andy búcsúzása a játékoktól roppant meghatóra sikeredett jómagam is egészen meghatódtam. Az egész jelenet olyan hiteles és roppant szívhez szorító, kellemes és kellemetlen érzések egyaránt keveredtek bennem, nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Természetesen a derűs pillanatokról sem kell lemondanunk, lehet sorolni őket bőven. Élre kívánkozik a tortillás krumplifej, valamint Buzz spanyol üzemmódja. A legszórakoztatóbb páros címet pedig kétségtelenül az álompár paródia, Barbie és Ken érdemlik meg. A film kidolgozottság tekintetében ismét köröket ver a konkurens cégek produkcióira. Mégis kiemelkedik a rendkívül hatásos a film eleji erődemonstráció, ugyanis a nyitójelenet elképesztően látványos számítógépes látvánnyal kápráztat el minket. A Pixar tehát kreatív, változatos, illetve egy látvány szempontjából lehengerlő élménnyel gazdagít bennünket. Habár sajnos meg kell jegyezni, hogy a háromdimenziós hatás hagy némi kívánnivalót maga után, ugyanis koránt sem lett igazán kihasználva. De sebaj, a lámpás stúdió éppen azért jár előrébb konkurenseinél, mert figyelmünket nem (csak) a látványra, hanem a történetre is összpontosítják. Összességében ennél többre aligha vágyhat egy néző. Maximálisan kikapcsolja az embert és már az első percek után magával ragadja. Kétségtelenül a nagy elődökhöz méltó, makulátlan folytatás, amit mi sem mutat jobban, hogy a moziból kifele jövet ugyanannyira el voltam varázsolva, mint kb. 7-8 évesen az első rész után. |
2011-01-31 13:33.10 |
Barry emlékére
Farkasokkal táncoló (John Barry) http://www.youtube.com/watch?v=FKBtpq9cKGk (The John Dunbar Theme) http://www.youtube.com/watch?v=_AOlrOqjVxU&feature=related (Journey To The Buffalo Killing Ground) http://www.youtube.com/watch?v=JtWoRpL6SzA (The Love Theme) |
2011-01-31 11:31.32 |
Ma hajnalban sajnálatosan szívinfarktusban elhunyt az ötszörös Oscar-díjas zeneszerző,John Barry. A leghíresebb kompocíziója talán a Farkasokkal táncoló, de az ő nevéhez fűződik a James Bond téma is
Nyugodjon békében. |
2011-01-31 11:28.28 |
Ma hajnalban sajnálatosan szívinfarktusban elhunyt.
Nyugodjon békében. |
2011-01-31 11:05.18 |
Darren Aronofsky neve a Rekviem egy álomért után vált igazán ismerté, tény, hogy ott nem akármilyet alkotott. A forrás megtekintése után azt kell mondanom, hogy ennek a direktornak van érzéke a különleges filmekhez.
A forrás nem egy álomgyári termék, a művészi véna olyan erőteljes benne, hogy csak a vak nem látja. Vannak filmek, melyek szórakoztatnak és vannak olyanok is, amelyek a bensődhöz szólnak. A forrás egyfajta utazásként is értelmezhető, de inkább belső utazás, melynek célja a halál elfogadása. Halandók vagyunk, s ez az egész életünkre hatással van. Lássuk be legtöbbünk szó szerint, retteg a végtől, pedig igazából csak azért féljük, mert nem ismerjük, s az ember ösztönösen tart attól, amit nem ismer. A hármas párhuzam igen érdekes keretet ad a történetnek. Egyszerre láthatjuk a jelent, a könyvbeli eseményeket és a titokzatos gömbbéli történést is. Az első kettő könnyedén érethető, de a gömbben zajló már keményebb dió. Talán a férfi érzéseit jelenítheti meg, aki képtelen elfogadni a felesége halálát, küzd, hogy eljuthasson az újjászületés helyszínére. A fa mellette pedig az ő élete fája, Izzi metaforája. Ahogy a fa szárad, úgy haldoklik Izzi is, és ha ő meghal, abba Tom lelke is belehal, mert nem lesz többé, ami táplálja. S mikor elkésik, akkor távozik a gömbbéli világból, mert már számára megszűnt az a világ, pontosabban annak értelme. De lehet mindennek semmi értelme, az a legjobb, ha mindenki maga alkot véleményt Darren Aronofsky filozofikus szerelmi történetéről. A látvány igazán lenyűgöző és egyedi, nyelvünk már-már korlátot jelent kifejezni. Nem egy pillanat akadt, amikor egyszerűen ámultam, mert ilyet valóban ritkán látni. A szűkös anyagiak függvényében furcsának tűnhet, hogy a film olyan látványvilággal bír, amilyenre sokkal drágább társai között is árgus szemekkel kellene keresni a példát. A titok, hogy nem számítógépes trükköket használtak fel (bármennyire is úgy tűnhet), hanem különféle anyagok összekeverésének mikroszkopikus képét és hasonló áthidaló, egyben költségcsökkentő megoldásokat. De a látványon túl is ott van az érzelmek kavalkádja, a gyönyörködtetés mellett megjelenik a szomorúság, a fájdalom és a megnyugvás is. Ráadásul a film nem csupán kiváltja őket, hanem el is bírja, szinte már úgy érezhetjük, hogy „lelke” van. Ennek az érzésnek az eléréséhez borzasztóan kellett Clint Mansell gyönyörű zenéje, ami tökéletes egységet alkot a filmmel, és nagyban meghatározza a különleges hangulatot. Az egész kompozícióban van valami légies, különleges, földöntúli, s ez borzasztóan beleillik A forrás érzelmekkel túlfűtött világába. A színészek tekintetében meglehetősen körülményesen alakultak a dolgok, ugyanis első körben a Brad Pitt-Cate Blanchett duóval forgott volna a film, magasabb költségvetéssel, de végül úgy alakult, hogy a rendelkezésre álló keret is felére csökkent, a korábbi színészeket pedig Hugh Jackman és Rachel Weisz váltotta, de szerencsére mindez nem vált az alkotás kárára, hiszen a két színésznek szemmel láthatóan sikerült pompásan egymásra hangolódni. Összességében úgy tudnám legjobban kifejezni magam, hogy ez egy „érzésfilm”, aminek hangulatára rá kell ugyan állni, de ha ez sikerül, akkor egy nagybetűs és felejthetetlen filmélménnyel gazdagodik nézője. |