Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Mosolyogj 2. *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
Háromezer év vágyakozás (Blu-ray) |
Életem fénye (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Az oltalmazó - Filmbox Premium, 21:40 |
Szunnyadó vérebek - HBO3, 22:31 |
Gunman - Viasat Film, 22:55 |
Holtidő - Paramount Network, 22:55 |
A fogoly - Mozi Klub, 23:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Charlotte Rampling (79) |
Barbara Hershey (77) |
Jennifer Jason Leigh (63) |
Laura Linney (61) |
Michael Sheen (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Kétely |
Mélanie Doutey |
2012-01-06 18:01.02 |
Hát Ferrer azért ezt előre sejthette volna,hiszen mikor összeházasodtak a felesége már sztár volt,Oscar és Tony díjat nyert.
Audey 25 éves volt,ő 37.Ha addig valaki nem lesz ismert,utána már nem valószínű. Viszont kétségtelenül szerelmi házasság volt,ilyenkor senki sem gondol a jövőre. |
2012-01-06 17:50.58 |
Mi volt ez a két dolog?
Ferrer pénzt akart kérni Givenchy-től,aki egy parfümöt is reklámozott Audrey-val. Audrey szerint egy baráttól nem kérünk pénzt ilyesmiért. Egy filmes gálával kapcsolatban pedig azt akarta elérni,a felesége csak akkor megy el,ha kap valami díjat. Audrey mindezt egy újságból tudta meg... |
2012-01-06 17:45.43 |
Kezdetben tényleg nagy volt.
Egy idő után sok volt a 12 év korkülönbség. A férje ráadásul egyre sikertelenebb lett,a századát sem kereste,mint a felesége,és egyre jobban irigykedett rá. Egy alkalommal pedig két fontos dolgot is a háta mögött intézett,és Audrey-teljesen jogosan-nagyon megharagudott emiatt. Érdekes módon a közös gyerekük születése után romlott el a házasságuk. Kölcsönösen megcsalták egymást,viszont a nyilvánosság előtt titkolni igyekeztek mindezt. Később a válásuk után sem mondtak rosszat egymásra. |
2012-01-06 17:39.32 |
Néhány érdekesség az Amerikai fogócskáról.
Nem sokkal a Párizsi mesék után kezdték forgatni, részben ugyanazon a helyszínen.Közös a tér a bábjátékossal. Audrey is maradt az addigi szállodában,szokása szerint a saját bútoraival berendezve. Ha valaki igazán ismert lesz,részben saját maga is belekerül egy filmbe. Itt is több példa van erre,köszönhetően a rendezőnek(Stanley Donen),aki Audrey jó ismerőse volt. A film Svájcban kezdődik,ahol a színésznő évek óta élt,majd Párizsban folytatódik,a kedvenc városában. Az elején az elromló házasság(Mel Ferrerrel) és a válás említése is emlékeztet a valódi életére,akárcsak az,ha szomorú volt,ruhákat rendelt,vagy egy lehetséges kapcsolat egy másik férfival(W.Holden a párizsi mesék c. film alatt). Saját magát adja az álcaruhájában is,mikor Grantet követni kezdi.Hosszú kabát,kendő,napszemüveg. A két főszereplő korábban is összekerülhetett volna egy filmben(Sabrina,Délutáni szerelem),de Grant soknak tartotta a 25 év korkülönbséget. Itt ezt azzal hatástalanítják,hogy a nő udvarol a férfinak,az ölébe ül,mereszti rá a szemét,csókolgatja,a férfi meg kéreti magát... A korkülönbség így nem megbotránkozást keltett,hanem humorforrás lett. Audrey Hepburn Cary Grantet véletlenül leöntötte egy pohár borral egy vendéglőben a forgatás kezdete előtt. Grant szerint ez egy jelentéktelen dolog volt,viszont mivel nyilvános helyen történt,így bekerült a bulvársajtóba.Az eset a helyszínen is komoly érdeklődést váltott ki. A rendező úgy emlékezett,Audrey majd meghalt szégyenében,hogy ilyen kétbalkezes volt. Mindez végül a filmbe is bekerült,csak ott a fagylaltot ejti rá.:) |
2012-01-06 17:16.45 |
Most néztem meg egy könyvtár katalógusban.Ott is Álom luxuskivitelben.Capote az író,ahogy mondod. |
2012-01-06 17:14.03 |
Igen,ott nincsen Happy End.
Nem is lehet,hiszen a férfi homoszexuális. Holly(Cily)elutazik,a férfi később megtalálja a macskát,és bízik benne,hogy a nő egyszer majd visszajön. |
2012-01-06 17:11.45 |
Az a hosszú haj egy paróka.:)
A "hajvágás" után szerepel a saját hajával.A göndörítés nekem sem tetszik,alighanem ezzel csak jelezni akarták,hogy fodrásznál járt.A víz végül kimossa belőle... Nem lehetetlen,hogy maga a a hajvágás ötlete a forgatókönyvben a színésznő rövid haja miatt született meg. A Sabrinában még ennél is rövidebb,majd utána egy ideig még annál is. Utána hagyta megnőni.A Sabrina elején és a Háború és békében a copf persze szintén nem valódi.:) A hogyan kell egymilliót lopni hajviselete miatta lett divatos.Őt kezdik ekkor is utánozni,mint például a Legénylakás c. filmben.Arra a két lányra gondolok. A rövid hajra visszatérve,ezzel(is) lett egyedi. Cecil Beaton,a neves fényképész,jegyezte meg 1954-ben:"korábban senki sem nézett így ki,most meg utánzók ezrei tűntek fel". A másik egyediség az öltözködése.Most még nem a Givenchy ruhákra gondolok,hanem arra,ahogy mondjuk a Római vakáció próbafelvételén megjelent. A rövid haj mellett ujjatlan fehér blúz,fekete nadrág,lapos sarkú cipő,kendő a nyakban. Szándékosan különbözni akart a többi nőtől. |
2012-01-06 16:57.20 |
Álom luxuskivitelben a könyv címe is,ha nem tévedek.
Ott a főszereplőt Cily Hebrentch-nek magyarították. Első ránézésre találó,de a neve a férje után van,így az is Hebrentch... |
2012-01-05 18:57.25 |
Rendben,de melyik filmről?
És mi van,ha egy szerelmi kapcsolat is bejön oda érdekességként?:) |
2012-01-05 18:25.21 |
Tényleg miről írjak?
Férfikapcsolatok,szerelmi ügyek,filmes érdekességek? Az első konkrétan nevesíthető férfi Marcel le Bon.Együtt szerepeltek a varietében 1949-ban Londonban. Audrey jóval később erről az időről megemlíti,hogy a szerződésében benne volt,nem mehet férjhez.Még azt sem nézték jó szemmel,ha csak járt valakivel. A táncos lányoknak "elérhetőeknek" kellett lenniük. Egy fényképész szerint Audrey alighanem sorra kapta az ajánlatokat.Ő csak néhány portrét akart készíteni róla."Audrey meglepődött,hogy csak tényleg erről lenne szó." |
2012-01-05 18:11.26 |
Rémes ez a magyar cím.Voltaképpen értelmetlen.
Igaz,itthon aligha halott valaki akkor a Tiffany-ról,de franciául legalább a gyémánt szó szerepel az ottani címben. Voltaképpen két elegáns ruhája van:egy fekete koktélruha,és egy kis fekete ruha. Nekem valahogy a szimpla farmer és blúz tetszik a legjobban,mikor gitározik. |
2012-01-05 18:01.43 |
Különböző könyvekből,cikkekből igyekszem kihámozni az igazságot...
Érdemes elolvasni,a nagyobbik fia mit írt róla. Egy érdekes mondat:"anyám a valóságban kevésbé tűnt törékenynek,mint a filmjeiben,hiszen magas volt." |
2012-01-05 17:56.52 |
Érdekes,hogy amikor hosszú volt a haja,a 60-as évek elején,akkor sem látni soha kibontva filmben.
Mindig össze van fogva valamivel,vagy feltűzve.Még akkor is,ha alszik,vagy aludni megy. A Párizsi mesékben és a My Fair Ladyben is. A nem filmes képek között is igen ritka kincs őt kibontott hajjal látni.Egy ilyet szerencsére te felraktál,a fiával. |
2012-01-05 17:52.22 |
275.
Ha nem olvasnak,akkor nem írok.:))) |
2012-01-04 18:22.51 |
De irigylem tőled,hogy még láttad élőben ezeket a kiváló színészeket!
Én akkor még nem is éltem.:) |
2012-01-04 18:03.33 |
Lehet,hogy hallottak arról,hogy egy alkalommal a forgatás során összegyűrődött ruháját felkapta,bevitte az öltözőjébe és kivasalta.
Sztárok nem szoktak ilyesmit csinálni,így mindenki alaposan meglepődött.:) |
2012-01-04 17:26.33 |
Szerinted jól filmesítették meg?
Nekem tetszett,hogy a regény elejét kihagyták,hasonlóan a végéhez. Pierre Bezuhov szerepére Marlon Brando-t akarták,aki korban és alkatilag is ideális lett volna.Viszont ő nem mert Hepburn mellett szerepelni,mivel attól félt, háttérbe szorul mellette. Henry Fonda nem az igazi,Mel Ferrer pedig szokása szerint rettentően merev. |
2012-01-04 17:21.37 |
Az Audrey Hepburn kiállítás később Németországban folytatódott.
Maga színésznő,a háborús élményei miatt nem szerette ezt az országot. Ezzel a stúdiók is tisztában voltak,így sohasem kellett oda(az NSZK-ba)mennie a filmjeit reklámozni. Ha minden igaz,első alkalommal a 70-es években járt ott. Egyébként német nyelvterületen is nagyon népszerű volt,rendre jó kritikákat kapott azt alakításaiért. A kiállítás német helyszíne egy utólagos megbékélést jelképez. |
2012-01-04 17:16.04 |
A Római vakáció óta Audrey Hepburn számít a legnépszerűbb színésznőnek Japánban,maga a film népszerűségével a külföldi alkotások közül csak az Elfújta a szél vetekszik.
A népszerűség nem volt véletlen.A "japánosan" vékony alkata könnyű azonosulási lehetőséget kínált,ráadásul a színésznő rendelkezett enyhe "mongolos" vonásokkal is. Erre már a neves fényképész,Cecil Beaton is felfigyelt az ötvenes évek elején. Mindezt elő lehetett hozni,szemből fényképezve hátrafésült hajjal,megfelelő megvilágítással. Ekkor látszik Audrey szögletes arc- és lapos fejformája. Profilból,vagy más hajviselettel fotózva mindennek nyoma sem volt. Nem teljesen véletlen,hogy felkérték a Sayonara c. filmben a japán lány szerepére.Ezt elutasította,mivel helyesen azt gondolta,nevetségessé válna. Viszont eljátszott egy indián lányt a Kitaszítva c. filmben Igaz,az indiánokat igen gyakran fehérek alakították. A színésznő születésének 80. évfordulójára szervezett kiállítás nem véletlenül Japánban volt először. A korabeli japán moziplakátokat megnézve,akkor még "ferde" szemet is festettek neki...:) |
2012-01-04 17:03.28 |
Nem tudom mennyire ismert,Audrey Hepburn filmjei Európában nagyobb bevételt hoztak,mint Amerikában.
Ebben szerepet játszott,hogy a színésznő európai volt,és a filmjeinek a többsége is itt készült. Az Amerikában forgatott egyik legismertebb mozija,az Álom luxuskivitelben c. alkotás is itt volt népszerűbb,ott részben nagyvárosi rétegfilmnek tartották. Elsősorban a Sabrina,a My Fair Lady és a Várj,míg sötét lesz volt mindenhol és minden közönség előtt egyformán sikeres. Bevételben a legérdekesebb összegeket a Ketten az úton adta.A film 4 millió dollárba került.Amerikában csak 3.8,Európában viszont 8.2 milliót hozott. Ez nem véletlen,hiszen a mozi némileg újhullámos stílusával az amerikai közönség nemigen tudott mit kezdeni. Zavarta őket az asszociatív módon egymásba fonódó öt történeti szál és persze a karikatúraszerű amerikai család. Nem tudtak mit kezdeni azzal,hogy egy házassság nem csak úgy romolhat el,hogy a férj alkoholista lesz,a feleség meg "besavanyodik". Szokatlan volt,hogy megcsalták egymást.Az ottani prüdériába nem fért bele,hogy ráadásul pont a nő teszi ezt nyíltan,mint ahogy a szex szerepéről való őszinte beszéd sem. Ráadásul a két főszereplő közötti kapcsolatot is a nő kezdeményezi. Amerikában Audrey eggyel korábbi filmje,a Hogyan kell egymilliót lopni volt sikeres,amit viszont Európánban régimódinak tartottak. Pont ezért vállalt el egy modern szerepet. |
2012-01-03 17:18.23 |
Tudtommal Mel Ferrer úgy került be a filmbe,hogy a feleségét ezzel "elcsábítsák" a szerepre.
Persze ott volt a pénz is.350 ezer dollár(ez akkoriban a legnagyobb fizetés volt,amit színésznő kapott)+150 ezer dollár a férjének. Az eltérő színészi kvalitások később komoly gondot okoztak.A 60-as évek közepén a jövedelmük aránya már kb.egy a százhoz volt. Akkor már a 12 év korkülönbség is jobban feltűnt. A házasságkötésükkor a sajtó ezt a két okot említette,amin a kapcsolatuk meg fog bukni,és idővel tényleg igazuk lett. Mindehhez hozzájárult a közös filmjük(Zöld paloták)sikertelensége.1951-1967 között ez volt az egyetlen alkotás,amihez Hepburn a nevét adta és nem hozott hasznot. |
2012-01-03 17:08.06 |
Hubert de Givenchy.
Közös filmjeik: Sabrina(itt csak részben,a szimpla kislányos ruhákat a film elején Edit Head tervezte) Funny Face Délutáni szerelem Álom luxuskivitelben Párizsi mesék Amerikai fogócska Hogyan kell egymilliót lopni? Vérvonal Vagyis akkor jött Givenchy,ha korabeli és elegáns ruhákra volt szükség. |
2012-01-02 17:29.56 |
Utazási szokások:
Mindenki szereti magával vinni a kedvenc holmijait,és ezzel Audrey Hepburn sem volt másképp. Mikor már volt rá pénze,vagyis mikor már benne volt a szerződésében,hogy az útiköltségét a stúdió fizeti,ennél egy kicsit többet tett. Egy "rövidebb" útra is magával vitte a kedvenc könyveit,hanglemezeit,különböző dísztárgyakat,terítőket,festményeket és egy csomó egyéb dolgot. Egy hosszabb forgatás esetén már-némi túlzással-a a háza kivételével,mindenét felpakolta. A kibérelt szállodai lakosztályt vagy házat a saját bútoraival rendezte be. Egy alkalommal egy újságíró összeszámolta,hogy több,mint 50 csomagja van.Csomag alatt nem egy szimpla bőröndöt,hanem inkább egy utazóládát kell érteni. Egy itthon megjelent könyvben mindezt olyan sztárallűrnek jellemezték,amit más sok sztárallűrrel rendelkező emberek még kitalálni sem tudtak volna. Tényleg nem,mivel ez nem sztárallűr volt.Audrey nem csinált mást,mint követte azt a példát,amit még gyerekkorában látott. Az anyjának több háza volt,de csak az egyik volt berendezve.Mikor elköltözött,magával vitte a berendezést. A lánya csak folytatta ezt a hagyományt,az ismerős tárgyak mellett igyekezett otthon érezni magát. Mikor 1968-ban felhagyott a filmezéssel és az ezzel összefüggő hosszú távollétekkel az otthonától,ezt a szokását nagyrészt elhagyta. 1988-tól,az UNICEF képviseletében kezdett ismét rengeteget utazni,többet mint bármikor máskor,de ezt már teljesen máshogy tette. Nem csak egyszerűen öltözködött,hanem csak a legszükségesebb dolgokat vitte magával. Vagyis akkor már nem volt nála egy külön bőrönd a a kedvenc étkészletével,egy másik meg a kedvenc vázáival,a bútorokról nem is beszélve. |
2012-01-01 16:19.41 |
Most olvastam valahol a nagyobbik fiának a véleményét az életrajzi filmről.
Szerinte nem a színészi tehetség vagy a hasonlóság hiánya a baj,hanem a valóság elferdítése. Mérhetetlen csalódottságot érzett,mondta. |
2011-12-30 17:42.56 |
Jövőre majd írok az érdekes utazási szokásairól és Mel Ferrer szerepéről az életében. |
2011-12-30 17:23.33 |
Egy családi fotó 1961-ből.
Megint be kell írni egyenként,a csodába is,de megéri. audrey1.org/forum/files/audrey_01_251.jpg |
2011-12-30 16:35.05 |
Ha már felhívtam a figyelmet az Ondine c. darabra,akkor írok erről egy keveset.:)
Kezdem időrendben. Audrey Hepburn 1951 nyarán egy jelentéktelen filmben játszott egy kb. 10 perces szerepet Monte Carlóban.Ekkor figyeltek fel rá és szerződtették le a Gigi címszerepére. Ezzel bekerült a sajtóba a neve és mindez hozzájárult,hogy meghívták a Római vakáció meghallgatására. 1951 nov.-1952 május végéig játszott a Gigiben,majd jött a Római vakáció forgatása 1952 nyarán. Utána ismét elutazott Amerikába a Gigi turnéjára,1952 végén-1953 elején. 1953 nyarán éppen semmi dolga nem volt,Londonban járva-G. Peck révén-összeismerkedett Mel Ferrerrel.Egymásba szerettek és megbeszélték,hogy Ferrer próbál keresni egy darabot,amiben együtt szerepelhetnének. Utána ismét visszament Hollywoodba,mivel jött a Sabrina forgatása 1953 végén. A Sabrina forgatása alatt viszont W. Holdenbe szeretett bele.A házasság is szóba került,míg ki nem derült,a férfinek nem lehet gyereke. Az igazság kedvéért hozzá kell tenni,mind Ferrer,mind Holden akkoriban nős volt... Ekkor jött ismét Mel Ferrer(addigra elvált) aki talált is egy darabot kettőjüknek. Ez volt az Ondine. Egy vízitündér története,aki beleszeret egy lovagba. A Római vakáció bemutatója(1953 szeptembere)után nem volt nehéz pénzt és neves rendezőt találni erre a történetre. Az Ondine-t 1954 elején mutatták be a Broadway-n és Hepburn nagy sikert aratott vele. Más volt,mint amit a Római vakáció után vártak tőle,egy "erotikus fantáziaként" jellemezték a darabot. Audrey eleve nem volt túlöltözve,ráadásul messziről nézve egyes jelenetekben szinte ruhátlannak tűnt.(Lásd a képet) Ez akkoriban elég merész dolog volt,de a kulturált viselkedésével el tudta kerülni,hogy magamutogatással vádolják. 1954 márciusában Oscar díjat kapott a Római vakációért,majd nem sokkal később Tony díjat(a legnagyobb amerikai színházi kitüntetés)ezért az alakításáért. A három évvel korábban még teljesen ismeretlen színésznő addigra akkora sztár lett,hogy ebbe belebetegedett. Sem a rajongótábor,sem a sajtó miatt nem volt nyugta,szorongásos rohamai voltak,majd depressziós problémái miatt étvágytalan lett és lefogyott. Előjött az egyetlen maradandó háborús sérülése,a vérszegénység.Idegességében rengeteget dohányzott,míg végül asztmás panaszai is lettek. Saját bevallása szerint soha az életben nem érezte magát ilyen betegnek. Miközben heti 8 alkalommal telt ház előtt szerepelt... Mások ekkor szoktak elkezdeni gyógyszereket(nyugtató,altató,serkentő stb.) szedni,vagy elkezdenek inni,hogy leküzdjék a nagy elvárások miatt kialakult félelmeiket. ("Ez túl sok..."-mondta az Oscar díj átvételekor.) Szerencsére ő ennél okosabban állt hozzá a dologhoz és úgy döntött,ezt az árat nem éri meg az egész,és kb. 150 előadás után otthagyta a darabot(nélküle le kellett venni a műsorról) és hazautazott Euróbába pihenni. Ekkor költözött Svájcba,ahol békén hagyták az embert,és sikerült is összeszednie magát. A cigarettáról is megpróbált leszokni,de ez sajnos nem sikerült. Majd ősszel összeházasodott Mel Ferrerrel,akivel már az év eleje óta együtt élt. Soha többet nem szerepelt színdarabban. |
2011-12-29 18:31.36 |
Hepburn a 70-esévekben egy kicsit el akart tűnni a nyilvánosság elől.
Ezért kitalált magának egy az arcról a figyelmet elvonó hajviseletet,és sutba dobta az egyéni öltözködési stílusát. Voltaképpen jellegtelenül,némileg slamposan öltözködött. A kevés lesifotó azt mutatja,mindez bevált.Pedig 1970-75 között Rómában élt,elvileg bármikor feltűnhetett az utcán...:) Majd a 80-as években visszatért "saját magához",tiszta fehér,tiszta fekete vagy a kettő keveréke,és mellé egy hátrafésült és ott összefogott haj. Valahogy mindig tudta,mennyi idős,mi is illik hozzá.Kivételes érzéke volt az öltözködéshez. |
2011-12-29 18:14.37 |
Az Ondine c. darabban 1954-ben:
Audrey1.org/forum/files/ondine_i_145.jpg 60 évesen: audrey1.org/forum/files/130767_large_175.jpg Egyik kedvenc képem: audrey1.org/forum/files/aud_and_fred_158.jpg Sajnos egyenként kell beírni... |
2011-12-29 18:06.59 |
A gyerek születése előtt...:)
audrey1.org/archives/69/gallery-image/254/ |