Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A megbocsátás ideje - Film4, 08:55 |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Elfelejtett idő - Filmbox Premium, 09:40 |
Közöttünk az űr - Film+, 09:50 |
Tőrbe ejtve - Mozi+, 10:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Bob Gunton (79) |
Beverly D'Angelo (73) |
Sam Waterston (84) |
Francois Ozon (57) |
Jonny Lee Miller (52) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Húsz óra - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mit hallgatsz most? |
Casino (1995) - legjobb idézetek |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Gyermekrablás a Palánk utcában |
Iain De Caestecker |
2015-01-08 13:27.07 |
Philip Seymour Hoffman első nagy csúcspontjának a "Hibátlanok" számít 1999-ben. Karrierje a 2005-ös "Capote" után hirtelen megbicsaklott, beugrást vállalt a "Strangers With Candy"-borzadályban, és még ugyanebben az évben az "Empire Falls"-t – noha percnyi villanásai voltak csupán – az ő nevével is népszerűsítették (pályafutása legvaskosabb közhelyeit ebben a minisorozatban puffogtatta). Színházi tapasztalatait ültette át a "Kis-nagy világ"-ba, ám az ezt követő "Rockhajó" már baljós árnyat vetett. A korábban készült "Kétely"-ben a régi mesterembert idézi alakításával, de a már két évvel később "A Late Quartet"-ben manírjaiból is él. "A hatalom árnyékában" a "Charlie Wilson háborújá"-ban megismert, patentosra húzott Gust Avrakotos alakját tágította gondterhelt, megcsömörlött figurává. Majd következett saját rendezése, a "Jack csónakázni megy" szerkezeti töréseivel, dialógusbéli blamákkal, a "The Master" unalomba fulladt ötperceivel, végül a negatív csúcs: pofavizit az "Éhezők viadalá"-ban. Ahogy a színháznak hátat fordított, igényességét is mindinkább feladta, játékán egyre-másra átütött a rutin, kezdett a kulisszákon kívüli térbe is tekintgetni, mint középszerű kollégái – s máris elérkeztünk Hoffman legújabb bemutatott filmjéhez, "Az üldözött"-höz, amelyben e nagy színész művészi eltévelyedése kidomborodhatott.
A produkció nem elsősorban az összetákolt forgatókönyv okán katasztrofális, hanem sokkal inkább aljas szándékú üzenete miatt. A mű oly manipulatív, és annyira romboláspárti, hogy a szereplők nem kerülhetik meg felelősségüket. Ugyanis a film nem egyéb két órás cigarettareklámnál! Akik a filmipart irányítják, a cigarettabizniszt is kézben tartják, ahogy uralják az ital- és a szerencsejáték piacot is. 80-as évek Európájában Bud Spencer (Pedersoli)/Terence Hill (Girotti) párossal kábítottak, mostanra a pusztítás olyannyira nagymérvűvé vált, hogy bevethető lett a durva „krekk”, a teljes nihil, az erkölcstelenség felmagasztalása, mindeközben a „script doktorok” vehemensen dolgoztak, meghonosították szexszel, trágár beszéddel, pszichiátriai gyógyszerek mantráival dúsított idiotizmus konzolát, mely modernség látszatát keltve megspékelhette a legfőbb üzenetet: legyen bármilyen problémád, test- és tudatroncsoló szerek az egyedül üdvözítők! S a néző rég elhiszi, hogy színészeket lát, nem pedig bábfigurákat, legtöbbjének már az is megfelel, hogy filmenként 4x11 perces reklámblokkokat nyomjanak le a torkán. Ph. S. Hoffman drámája éppen abban rejlik, hogy megadta magát a negatív erőknek, többé már nem volt képes megújulni, sorsa természetszerűleg torkollt tragédiába, olyasféléhez, amelyekhez végső soron a filmek javarésze taszigál. |
2013-08-15 01:17.16 |
Nem szokványos, amikor egy A kategóriásnak szánt film minden ízében dilettáns. Legtöbbször az operatőrök bizonyítanak, most viszont a kamera is statikus. Szimpla házivideó: a felvevő face to face veszi a szereplők hablatyolását. Hol van még a vágás, a látványterv? A dialógusoknak annyi a súlyuk, mint a gázzal telt léggömbnek; a film annyiból építkezik, amennyire két gyufaszálból lehet. Antimozi. Aki többet akar, az alkotók az Így készültben két nyalizás között szívesen elregélik: a kultúrát mennyire izmozták. |
2012-12-21 02:34.55 |
A filmplakátok 75%-án fegyver látható, vagy legalábbis célkereszt. A dialógusokat a már lepusztított elmének szánják, előre eltervezetten, aljas szándékkal. Néhány napja a Képtelen kampányról írtam, ide is passzol:
„Újabb darab a filmipar tömegárujából, amelyben nincsenek színészek, csak figurák, ösztönlények, nézők képébe tolják elméjük hordalékát, s ott, a számítógép előtt, vagy a mozik székein, megeszik, s még vágynak is az újabb adagért, nem hiába, futószalagon jönnek az újabb és újabb lélekpusztító étkek. Kreténekből hősök váltak, silányság ül a semmi ágán.” Lesz majd, aki meghallja az ébresztő hangját? |
2012-12-17 16:57.08 |
Újabb darab a filmipar tömegárujából, amelyben nincsenek színészek, csak figurák, ösztönlények, nézők képébe tolják elméjük hordalékát, s ott, a számítógép előtt, vagy a mozik székein, megeszik, s még vágynak is az újabb adagért, nem hiába, futószalagon jönnek az újabb és újabb lélekpusztító étkek. Kreténekből hősök váltak, silányság ül a semmi ágán. Meghallja valaki az ébresztő hangját? |
2012-07-02 00:52.40 |
A forgatókönyv a film legfontosabb része, még akkor is, ha néhány forgatókönyvíró-rendezőn kívül a filmiparban gyakorlatilag ezt senki sem vallja. A tehetségtelenség ilyen mély örvénylése inkább a B filmekben dívik. Ha nagyobb haszon reményében neves (esetleg már bizonyított) színészekből verbuválnak csapatot, még fájdalmasabbnak tűnik a silányág: a Men in Black 3 már-már degeneráltságig primitív mozi lett. Ennyire siralmas színészi munkát, kivitelezést, igénytelenséget nem is oly rég a Mirror, Mirror produkált. Tommy Lee Jones a The Sunset Limited után K ügynök öltönyébe bújva, nyilván meghasonlott. Hogy ezért a borzalomért 25-ször több gázsiból adózott? Különben is már előre leszerződött a folytatásra, ha akadékoskodik, felzabálják a cápák stb., stb.; egyébként is a Sunset réges-régi vágy volt, szerelem. Vajon ezt mondaná, ha őszinte volna? Kedves Tommy Lee, ezekért a régi, kiérlelt szerelmekért ültem be egykor a moziba, még ha olyanok is vettek körül, akik folyton zacskót zörgetve ropogós étket őröltek, és garatjukon szüntelen valami folyékonyt leöntve tudtak csak a vászonra meredni. (Azt már meg sem említem, hogy valakit még hozniuk is kellett.) |
2012-05-27 23:54.07 |
Néha kedvem támad átruccanni Prágába, s bekopogni a 76 éves író, forgatókönyvíró, színész, Zdenék Sverák ajtaján. Persze agyalágyultnak tűnnék; mutatnék neki egy képet a gyíkról, s hajtogatnám: „gyík, gyík” („köszönöm, köszönöm”). Alighanem ezen csak én vigyorognék, ő meg segítségkérőn tekintgetne a háta mögé. Sverák a filmművészet legnagyobb alakjai közül való, nem baj, ha ez kevesekben tudatosul. (Léteznek ilyen búvópatakok, mint pl. Maurizio Nichetti is, akik felhajtás nélkül teszik/tették a dolgukat.) A Kolja után hosszú szünet következett, de már előtte sem ripsz-ropsz születtek az újabb opusok (járjon utána, akit érdekel). Kolját beválasztottam a Minden idők 25 legjobb filmje közé. Olyan alkotásokkal szerepel, mint A lovakat lelövik, ugye?, Johnny háborúba megy, Hibátlanok, Hét választás, Napsugárfiúk, Modern idők, Lopakodó hold vagy a Halott mennyasszony. Azért ha nem is jutok el Prágába, megemelem előtte a kalapom. |
2011-06-13 12:45.08 |
Sajnálatos, hogy 4 Mike Leigh-filmmel a háta mögött Timothy Spall ebben az alkotásban szerepet (ripacskodást) vállalt. A produkciónak nincs tanulsága, hiszen kortünet,pénzhajhászok pszichotikus lüktetései. Ugyanakkor feszítő, milyen kevés kell, hogy egy ilyen förmedvénynek engedjenek. |