Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Brad helyzete - Filmbox, 05:15 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 05:40 |
A tökéletes trükk - HBO3, 06:00 |
Álmom egy otthon - HBO2, 06:01 |
Szellemíró - Filmbox Premium, 06:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Bob Gunton (79) |
Beverly D'Angelo (73) |
Sam Waterston (84) |
Francois Ozon (57) |
Jonny Lee Miller (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Magánalku |
Iain De Caestecker |
33. Delpiero (2021-04-03 12:20.15) |
PSH a kinézete nem éppen egy filmsztárra emlékeztet, de ebből is látszik mekkora tehetsége volt, mert így is befutott. Tényleg kár érte, itt is rettenetesen uralt minden filmkockát.
A téma megvalósítása is kiváló, nincsenek felesleges manírok benne. A végért pedig pláne plusz piros pont. |
32. Entersp (2020-02-24 22:43.49) |
Alulértékeltnek tűnik. Imdb szintén. Fura. Kellett volna bele legalább egy meztelen nő vagy egy kutya. |
31. Emmersson (2019-04-22 16:19.13) - (válasz Nyolcadik utas 29. hozzászólására) |
Szintén így tapasztaltam... |
30. Gabroca (2018-02-21 18:07.11) |
PSH filmjei mindig tetszenek, elgondolkoztatóak és távol állnak az amcsi trendtől. Alaposan jól átgondolt történet, bár a könyv is állítólag jó volt. Ajánlom megnézni. |
29. Nyolcadik utas (2017-09-17 18:04.30) |
Úgy látszik, akár csak John Le Carré regényei, a belőlük készült filmek sem kerülnek a szívem csücskébe. (A Suszter, szabó bakán egyszerűen bealudtam.) A dícséret nézőpont kérdése. Kinek mi tetszik. (Intelligencia hányadostól függetlenül.)
Annyit hozzáfűznék, a szinkronról öt perc után átkapcsoltam angolra. Úgy klaszissal jobb. |
28. Brundle (2017-01-08 16:12.26) |
Én még tavaly év vége felé jutottam hozzá a regényhez meg a filmhez is dvd-n egy boltban egész tűrhető összegért, de nem rögtön kezdtem bele mert kellett némi pihenő 2 háborús regény után szóval most így év elején kezdtem el olvasni a regényt, és tetszett személy szerint amúgy ez volt az első regény amit a szerzőtől olvastam szóval a múlt héten kezdtem el a regényt, ma fejeztem be aztán jött a film ma délután felirattal gondoltam ha már ez lett, Hoffman utolsó befejezett munkája akkor halljam eredetiben az elhunytat végig. Szóval átrágtam a regényt megnéztem a filmet is és nekem tetszett mind a 2 formája a történetnek, és ahogy észrevettem egész jól visszaadták a regényt jó tömörebb volt és egyet és mást kihagytak, de ami kellett ahhoz hogy regény közeli legyen a film az benne maradt és emiatt külön is tetszett a film, jó volt a történetvezetés a színészek is jól lettek megválasztva és az egész ahogy van letudott kötni ahogy kell. Úgy hogy mindent egybevetve kellemes élmény volt mindenképpen érdemes rá időt szánni, mind a könyvre mind a filmre mert szerintem jó és színvonalas munka lett szerencsére. |
27. Törölt felhasználó (2015-02-26 18:27.30) - (válasz Törölt felhasználó 26. hozzászólására) |
Ja, nem mindig vagyok egyértelmű, meg írásban kicsit máshogy is jön át, főleg ha nem írja körül az ember a gondolatait és mellé még nem is ismeri a másikat..én pedig hajlamos vagyok lustán fogalmazni. Te viszont nem tűntél nagyarcúnak, szóval nincs semmi.:) |
26. Törölt felhasználó (2015-02-26 18:20.30) - (válasz Törölt felhasználó 25. hozzászólására) |
Oké, így már érthető, hogy mire gondoltál, csak kicsit rövid volt az elsőre hozzáfűzött mondatod. (bocsi, ha "nagyarcúnak" tűnt, amit írtam, egy hangyapöcsnyi rossz gondolat sem volt mögötte) |
25. Törölt felhasználó (2015-02-26 18:11.37) |
Naná..az "ő minden" alatt azt értettem, a cia-s nő kataktere képviseli az emberek romlottságát..ő kúrta át Günther-t, aki attól, hogy bepalizták, nem romlott. Hibázott, de nem rossz ő. A nő mögött pedig persze, hogy ott volt a kormány, egyértelmű, hogy nem önfejűen cselekedett. |
24. Törölt felhasználó (2015-02-26 17:45.19) - (válasz Törölt felhasználó 22. hozzászólására) |
Az első mondatoddal egyetértek, de a retkes CIA-s ribanc mögött ott állt a kormánya, innentől pedig már csak az irka-firkámra tudok visszautalni...
Szamurájnak viszont tök igaza van abban, hogy ezt a tapasztalt vén rókát úgy vezették a falnak, hogy rossz volt nézni. Elkúrta, mert félretette a gyanakvását, holott korábbi tapasztalataiból tudhatta volna, hogy ez a nő egy két lábon járó szarkeverő kanál, aki másodszor is bele fogja állítani a kését a védtelen hátába. |
23. Az utolso szamuráj (2015-02-26 15:40.14) - (válasz Törölt felhasználó 22. hozzászólására) |
fenét.mikor hoffman csapkodja a kocsit,abban az is benne van,egy ilyen vén rókát milyen ügyesen megvezettek.
mert,bizony palira vették. |
22. Törölt felhasználó (2015-02-25 21:57.42) |
Már elnézést, de a jó édes kurva anyját annak a retkes cia-s ribancnak. Ő minden, ami elromlott ebben a kibaszott világban. |
21. Törölt felhasználó (2015-02-23 10:58.54) |
Kibaszott politika, kibaszott vallás és kibaszottul elmebeteg emberiség.
(a tököm se kér elnézést a káromlásért, akinek nem tetszik, lapozzon tovább, nem a kisdedóvóban vagyunk) A film végénél úgy éreztem, hogy Seymour Hoffmannal együtt robbanok fel a dühtől, az elkeseredéstől és a hiábavalóságtól. A világ egyik legnagyobb gerinctelensége mással kikapartatni a gesztenyét, aztán egy jó nagyot beleturházni a fortyogó levesbe. Na, erről is szól többek között a politika, és ezért is olyan ellenszenves és nekifutásból gyűlöletes. Én meg kezdek rájönni arra, hogy ezek a nagykutyák játszótérnek használják az egész világot. Mert mit számít néhány száz millió ember nyomora, bánata, amíg lehet miért versengeni, addig minden le van szarva, azt' hadd hulljon a férgese. Olyan ez, mint mondjuk a Pál utcai fiúk grundharca, csak itt sokkal nagyobb a tét, és nincs se becsület, se tisztesség. Egy rakás gerincnélküli, pénzzel kitömött szarjankó viszont van, akik hol vallási, hol hazafias, hol meg államérdekekre hivatkozva verik egy többszázezres, jól kiképzett háttéranyag farkával a csalánt - a mások kárára. Az emberiség meg ott követi el a legnagyobb hibát, hogy nemhogy savval locsolgatná és szögesdróttal simogatná ezeket a tetűvirágokat, hanem még fel is néz rájuk. Bár ha jobban belegondolok, amilyen anyagias és rohadt világot teremtettek körénk, minden megoldható pénzzel, ahol ez meg nem játszik, ott még mindig be tudják vetni a vallási fanatizmust, akit meg egyik sem motivál, annak a húzóerő az, hogy alkalomadtán büntetlenül kiélheti a beteges/perverz/szadista hajlamait. De hát hajrá, hajrá, így kell ezt csinálni. Először tegyük tönkre az oktatást és az egészségügyet, süllyesszük le a fizetéseket a béka segge alá, aztán kiabáljunk jó hangosan, hogy a kapitalizmus lényege a verseny, aki meg nem bírja az iramot, az végezze húskonzervként. Ugyanez a helyzet a vallási alapon működő társadalmaknál is, csak ott arra tanítanak, hogy legyél engedelmes, és aztán, ha az elvárásoknak megfelelően viselkedsz, gyilkolhatsz, erőszakolhatsz, bármit megtehetsz, úgyis feljutsz a hetedik mennyországba. És az a legrosszabb, hogy nemigen van választás. Csak azt hisszük, hogy demokrácia van, meg szólásszabadság és a többi hangzatos hülyeség, de még senki sem vette észre, hogy lakóhelyétől függetlenül, akár aranyból, akár rozsdás vasból van a lánca, attól még mindig csak egy nyomoronc rabszolga. Ez a szerencsétlen emberiség már az utolsó fákat vágja maga alatt, a politikai- és gazdasági elit meg addig fog játszadozni, amíg el nem fogy mellőlük minden használható ember, aztán söndörgethetik a csoffadt kis farkukat, míg éhen nem halnak, mert kiszolgáló személyzet nélkül totálisan életképtelenek. Csak azt sajnálom, hogy ennek már senki nem lehet szemtanúja, pedig igen szép látványosság lenne. Hát ennyi volt, amit a film így nagy hirtelenjében kihozott belőlem, pedig csak részben érintődött ez a téma benne.( Igazából titkosszolgálat, kémkedés és terrorelhárítás voltak a hívószavak, de mivel ez is politika, így jutottam el a képeslapszerűen bájos gondolatokig, amikről írtam.) Mindenesetre egy okosan felépített, végtelenül elegáns, nagyon magával ragadó, és a sodró lendületet mellőzve is kellő feszültségű alkotást pakolt le elénk Anton Corbijn és John le Carré, na meg a stáb. És hadd ne dicsérjek egekig minden szereplőt, nem hinném, hogy szükségük lenne rá. Az viszont biztos, hogy, ahogy Szamuráj is megírta az előzőben, Seymour Hoffman hiánya a fájón túl még valami egészen más is lesz. Mert bármilyen jó színész is valaki, azért ilyen jellegű szerepeket nem tudna hitelesen eljátszani, ha üresen lötyögne a feje. Vajon kire várnak majd a hasonló kaliberek figurái ezután? Kizárólag csak az alakításai révén tudok bármit is P.S.H.-ról, de minél több filmjét látom, annál inkább meg vagyok győződve arról, hogy valahogy a szerepei is belejátszottak a halálába. Ennyi szennytől és mocsoktól, ami egy- egy történetben benne volt, nem igazán lehet a pillanat törtrésze alatt megszabadulni. Túl sok ez egy gondolkodni tudó embernek. Na ja, persze, tudatmódosító szerek, pia, cigi, meg még ki tudja mi, egy rövidre szabott élet kellékei ezek, de a kiábrándultság az első útjelző tábla a biztos pusztulás felé. Hát, kedves és nagyon szeretett Seymour Hoffmanom, egy emlékezetes film zseniálisra vett (nem mintha ez meglepő lenne Tőled) főszerepével sikerült búcsúznod a showbiznisztől. Ezermillió köszönet érte. |
20. HMáté33 (2015-02-21 18:26.44) - (válasz Az utolso szamuráj 19. hozzászólására) |
néha szabad bunkónak lenni:)) |
19. Az utolso szamuráj (2015-02-19 20:04.46) |
Félelmetesen nagy film.
Néztem a majd két órát:nem hinném,sőt biztos tudom,nem én lennék az egyetlen,aki azt mondja,Philiph Seymour Hoffman élt volna még vagy 50 évet.Mert,az hogy tehetséges,nem fedi le képességei valódi jellegét. Az Üldözött mindenképp méltó búcsú:ezt írták a kritikák is,szajkózzák többen,de most a többmillió légy tényleg nem tévedt-és nem a szarra szállt.Figyeltem ezt a köpcös ,írjuk ki végre,legendát,ahogy a piás,láncdohányos vén róka ügynököt hozta,zsínórmértékszerűen,pontosan,hitelesen,és bár a film-jellegéből adódóan-hideg és távolságtartó,mégis volt benne még így is valami döbbenetesen emberi.Magánéletéről szinte semmit nem tudtunk meg,de Bechmann így is elnyerte szimpátiánk. Persze,kíváló színészek segítik az alkotást,W. Dafoe, kár írni róla bármit mert úgyis csak pozitív lehet Rachel McAdams pedig rég volt ennyire remek,végre nem biodíszletnek funkcionált és végszavazott.Kiemelném még Grigorij Dobrigyin-t,affenébe,mekkora tehetség az a srác,visszafogottságában is átütő. Mint ahogy a film is:John le Carre nem való mindenkinek-ha bunkó lennék,írnám,leginkább az értelmesebbjének,de mikor voltam bunkó???:))-Anton Corbijn munkája pedig mint az író könyvei:precíz,hideg,nyugodt,távolságtartó és intelligens izgalmat kínál. Pedig a történet nem túlzottan csavaros elsőre,aztán belendülnek a dolgok,nem kevés kritika éri az amerikaiakat-célozva arra is,egyszerűen mindent lehallgatnak(Merkell telefonja!!!!),mindenről tudnak,ott vannak mindig a háttérben(ez persze nem feltétlen mindig rossz,de....szóval,mindig ott vannak.)Meg,hogy milyen a szerepük a világban,és lám,a film vége is rámutat dolgokra. Meghökkentően jó darab ez,pedig az üldözések is olyan hétköznapiak,Jason Buorne ilyenkor már a fél várost elpusztította egymaga.Apró,figyelmes puzzle készítés ,mértéktartó,feszült rendezéssel,sok jó színésszel,jó történettel-és Amerika egyik legnagyobb színészének búcsújával,akinek hiánya tényleg fájó ,és nem azért ír ilyet az ember,hogy udvarias legyen. Hanem mert így érzi. |
18. HMáté33 (2015-02-08 20:21.45) |
na hát most már ezek szerint hivatalos, hogy rosszul vagyok összerakva:D a fórumon egyöntetű vélemény, hogy ez egy lassú, unalmas film, ehhez képest én kicsit fáradtan kezdtem neki, de a képernyőhöz szegezett a hangulat, és végig éreztem a feszültséget, amit nagyon profi módon épített fel Corbijn, a zseniális nyitójelenettől egészen a letaglózó befejezésig. hihetetlen hozzáértéssel megkomponált mozi, belátom, hogy lassú, de közben feszült és izgalmas, én belátom, nagyon élveztem. és igen, pont ez a fajta tempó áll jól ennek a komor, rideg, cigarettafüstös világnak, ahol a kémek nem az erejükkel, sármjukkal, kütyüjeikkel oldják meg a problémákat, hanem az eszükkel. egy hibás akkordot nem éreztem, ez így ebben a formában bizony majdhogynem hibátlanra sikeredett. |
17. Colby86 (2015-01-20 10:17.09) |
Kicsit féltem az iszonyat lassú és számomra unalmas Suszter, szabó, baka, kém után ettől a filmtől, de Hoffman miatt "muszáj" volt megnéznem. Lehet hogy csak a kezdeti félelem miatt, de nekem kellemes csalódás volt a film, végig lekötött, érdekfeszítő volt. Lassúnak lassú, de mégsem untam, kíváncsian vártam mi sül ki a végére. Hoffman minden pillanatát csodáltam, tisztességes búcsú ez az alakítása, ha pedig éppen nem volt a jelentben gyönyörködhettem McAdams kisasszony szépségében.
Tehát azt akarom ezzel mondani, ahogy a Suszter esetében itt is sokat javított a filmen a szereposztás, főleg Hoffman, nélküle igen feledhető lenne ez a produkció. |
16. Bdt (2015-01-11 12:20.27) |
Vegig cseszel x percet a semmiert. kb ennyi a velemenyem errol a filmrol. |
15. Teljebb (2015-01-08 13:27.07) |
Philip Seymour Hoffman első nagy csúcspontjának a "Hibátlanok" számít 1999-ben. Karrierje a 2005-ös "Capote" után hirtelen megbicsaklott, beugrást vállalt a "Strangers With Candy"-borzadályban, és még ugyanebben az évben az "Empire Falls"-t – noha percnyi villanásai voltak csupán – az ő nevével is népszerűsítették (pályafutása legvaskosabb közhelyeit ebben a minisorozatban puffogtatta). Színházi tapasztalatait ültette át a "Kis-nagy világ"-ba, ám az ezt követő "Rockhajó" már baljós árnyat vetett. A korábban készült "Kétely"-ben a régi mesterembert idézi alakításával, de a már két évvel később "A Late Quartet"-ben manírjaiból is él. "A hatalom árnyékában" a "Charlie Wilson háborújá"-ban megismert, patentosra húzott Gust Avrakotos alakját tágította gondterhelt, megcsömörlött figurává. Majd következett saját rendezése, a "Jack csónakázni megy" szerkezeti töréseivel, dialógusbéli blamákkal, a "The Master" unalomba fulladt ötperceivel, végül a negatív csúcs: pofavizit az "Éhezők viadalá"-ban. Ahogy a színháznak hátat fordított, igényességét is mindinkább feladta, játékán egyre-másra átütött a rutin, kezdett a kulisszákon kívüli térbe is tekintgetni, mint középszerű kollégái – s máris elérkeztünk Hoffman legújabb bemutatott filmjéhez, "Az üldözött"-höz, amelyben e nagy színész művészi eltévelyedése kidomborodhatott.
A produkció nem elsősorban az összetákolt forgatókönyv okán katasztrofális, hanem sokkal inkább aljas szándékú üzenete miatt. A mű oly manipulatív, és annyira romboláspárti, hogy a szereplők nem kerülhetik meg felelősségüket. Ugyanis a film nem egyéb két órás cigarettareklámnál! Akik a filmipart irányítják, a cigarettabizniszt is kézben tartják, ahogy uralják az ital- és a szerencsejáték piacot is. 80-as évek Európájában Bud Spencer (Pedersoli)/Terence Hill (Girotti) párossal kábítottak, mostanra a pusztítás olyannyira nagymérvűvé vált, hogy bevethető lett a durva „krekk”, a teljes nihil, az erkölcstelenség felmagasztalása, mindeközben a „script doktorok” vehemensen dolgoztak, meghonosították szexszel, trágár beszéddel, pszichiátriai gyógyszerek mantráival dúsított idiotizmus konzolát, mely modernség látszatát keltve megspékelhette a legfőbb üzenetet: legyen bármilyen problémád, test- és tudatroncsoló szerek az egyedül üdvözítők! S a néző rég elhiszi, hogy színészeket lát, nem pedig bábfigurákat, legtöbbjének már az is megfelel, hogy filmenként 4x11 perces reklámblokkokat nyomjanak le a torkán. Ph. S. Hoffman drámája éppen abban rejlik, hogy megadta magát a negatív erőknek, többé már nem volt képes megújulni, sorsa természetszerűleg torkollt tragédiába, olyasféléhez, amelyekhez végső soron a filmek javarésze taszigál. |
14. Goregrind (2014-11-15 21:57.48) |
Itt kezdődik a színészi játék...
A hattyúdal nagyon szépen szólt. |
13. Entersp (2014-09-24 19:04.18) |
A most wanted man könyv a birtokomban. Angolul.
Akinek kell, jelentkezzen! |
12. Vbacs (2014-09-07 21:30.58) - (válasz Vbacs 11. hozzászólására) |
SPOOOIIIILLLLEEEERRRRRR!!!! |
11. Vbacs (2014-09-07 21:30.43) - (válasz Szistván 10. hozzászólására) |
Szerintem a megkönnyebbülés inkább annak szólt, hogy "megint igazunk lett". A terv szerint ugye Seymour öltözik be taxi sofőrnek, aki Abdullahot szállítaná. Gondolom ekkor nem az otthonába, hanem elvitte volna valahova, ahol megpróbált volna beszélni a fejével, illetve meggyőzni finomabb módszerekkel. Amit Abdllah aláírt, az pedig Dafoe-nál maradtak, és nagy valószínűséggel nem küldte tovább vagy használta fel a papírt.
Azt nem tudták, hogy máris jönni fognak az amerikaiak, szerintem arra számítottak, hogy ezt a magánakciót még megvárják és utána jönnek ki. Nem pedig az akció kellős közepén. |
10. Szistván (2014-09-01 19:45.29) - (válasz Chris92 9. hozzászólására) |
A méltatáson túl- amellyel egyet értek - bennem maradt egy logikai bukfenc a történettel kapcsolatban. Nem értettem, miért könnyebbülnek meg Seymourék a monitorokat nézve, amikor Abdullah úgy írja alá a címlistát, hogy közben az utolsó címet megváltoztattatta arra a címre, amelyet az amerikaiak eleve megjósoltak, ill. ezt tartották bizonyítéknak arra vonatkozóan, hogy az
ún. jószolgálati adománypénzek egy része a terroristák felfegyverzését szolgálja. A megbeszélésen, akkor Seymour azt ígérte, hogy ő ún pozitív érvekkel fogja meggyőzni Abdullahot, hogy ne változtasson a címlistán. Ezek szerint még sem beszélt vele előzetesen, erről nem látunk semmit a filmben. Akkor minek örültek? És miért gondolta azt Seymour, hogy minden rendben van. Tudhatta előre, hogy le fognak csapni az amerikaiak. Ezt nem értettem. |
9. Chris92 (2014-08-31 18:57.56) |
Az üldözöttre akár úgy is lehet tekinteni, mint Philip Seymour Hoffman hattyúdalára. Pozitív ez abból a szempontból, hogy mint főszereplő ismét megmutatja színészi kelléktárának teljes arzenálját és bizonyítja miért is hívták úgy mint generációjának egyik ha nem legjobbja. Semmi látványos, teátrális elem, csupán apró mozzanatok, arckifejezések és a szájába adott kiváló dialógok alapján építi fel a lehető legjobban karakterét, hogy aztán teljesen elmerüljön benne, hogy aztán ne a színészt, hanem magát a karaktert lássuk. A sokat tapasztalt vén rókát, aki tudja mi a küldetése, és tudja, hogy is kell azt hatásosan elvégezni, ugyanakkor a kudarc és az árulás beszélye folyton nyomja vállait. Szinte egymaga elviszi a hátán az egész alkotást, persze társnak ott van mellette szintén olyan jól teljesítő színészek mint Rachel McAdams, Dafoe. A rendező Anton Corbjin nem csak remek vizuális érzékét hozza ide, de egyúttal képes remekül megragadni la Carré világának realisztikusságát és kis eseményekből való építkezését, úgy hogy az végig fenntartsa a néző érdeklődését, van stílusa miközben nem érződik túl avíttasnak (ez volt a gondom a Suszter, szabó... adaptációjával). Lassú de nem túl lassú, a cselekmény épphogy csak kitölti a két órás játékidőt, de cserébe összerakott és követhető, feszültséggel és meglepetéssel is tud szolgálni, főleg a befejezésben, ahol kiderül az átverések szervezeten belül is vannak és nem mindig a pozitívabb figurák győznek.
Jól összerakott thriller az Üldözött, aminek élvezetéhez persze fontos elvárni, hogy ez nem olyan mozi, amiben törnek, zúznak, robbantanak, ugyanakkor simán lehet jó, sőt jobb a moziba tóduló tucatfilmek többsége. Egyben remek hattyúdal Hoffman-nak. Ami azért olyan batár rossz, mert így még jobban érződik, hogy mekkora tehetség hagyott itt minket. |
8. Vbacs (2014-08-28 23:12.31) |
Második találkozásom egy le Carré adaptációval és pontosan ugyanolyan érzéssel távoztam a moziszékből, mint a Suszter Szabó Baka Kém esetében.
Már megint egy olyan kémsztori, aminek tartalma és mélysége ugyan lenne, de ez a nyugdíjas tempó igen sokat öl az élményen. És mielőtt még valaki hivatkozna itt a könyvekre és hibáztatná ezért inkább a rendezőket, az feleslegesen égeti el erre az energiáját, mert én olvastam Le Carré művet és az lassúságban még a filmeket is túlszárnyalja. Sem Anton Corbijnnak, sem Thomas Alfredsonnak nem volt meg a kellő töke vagy kedve (nem tudom), hogy kicsit élvezetesebbé buherálja meg ezeket a filmeket. Egy csapat alvó ember között ültem a moziban és meg is tudom érteni őket. Ilyen akció/krimi/thriller filmes kis allűrökkel, mint például feszültségfokozás, vagy egyáltalán feszültségkeltés, no ilyenekkel egyik film esetében sem nagyon találkoztam. Kivéve persze a végén....mikor már kezdett végre felpörögni a sztori, kezdett TEMPÓJA lenni, akkor bevágták a sötétséget és kiírták, hogy "vége". De hova panaszkodjak. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy mélyen belül nem erre számítottam, hiszen ismerem én le Carré-t és bizony nem az én szájam íze szerint ír. Tisztelem azokat akiknek van türelmük végigolvasni történetit és még ne adj' isten élvezik is. Kémtörténetek szempontjából biztos nem rosszak, van egyfajta hangulatuk, de anélkül, hogy ne írnának át részeket, nem érdemes őket adaptálni. Mégis fizetnem kellett érte, hisz megint felkérték kisebb-nagyobb szerepekre a kedvenc színészeimet, akikért vagyonokat is kiadnék. A Suszter Szabó stb. is ilyen volt, hatalmas csemege nevek....mégis! Hoffman mester volt eddig a legerősebben eljátszott karakter a két mű film verziójában látottak közül. Toronymagasan. Hihetetlen megint csak, amit itt elparádézott. Azt mondom, hogy ilyen záróalakítással kéne kiszállnia mindenkinek a földi életből....lazán cipelte el a hátán az egészet, nélküle túl sokat nem érne szegény Üldözött. Ilyenkor mélyül az a kellemetlen érzés, hogy több új, zseniális szerepet nem fogok már tőle látni és újra zsepiért kell nyúlnom. Ilyen veszteség nem sok adódott a színészvilágban. És bátran ki lehet jelenteni, hogy one man showt láttam, mert nem bővelkedtünk erős mellékszerepekben. Dafoe elment, McAdams hol elment, hol nem, Robin Wright még egész jó volt, a többiek meg csak bementek a kamera elé és egy perc múlva kijöttek. Daniel Brühl szerintem még sosem volt ennyire megalázva, színtiszta statiszta szerep hárult rá, ami azért az ő képességeihez mérve elég lealacsonyító. Ja és a főszereplő fiú is szimpatikus volt, ő valami új orosz szerzemény, nos Isten hozta, remélem legközelebb több szöveget adnak a szájába. A történet annyiban tetszett, hogy közel játszódott végre hozzánk. Nem az ingerszegény Angliában vagy a jól megszokott Amerikában, hanem végre egy német környezet. Kiszúrtam néhány német karakterszínészt is (köztük a Das Boot főhősét is, aki azóta énekes lett, így meg is lepődtem), de többnyire így is az angol nyelvűek domináltak. A probléma most nem hidegháborús eredetű volt, hanem abszolúte aktuálpolitikai, azaz arab, azaz terrormegelőzés. Tapasztalataim szerint ezekből már számos jó és még annál is több amerikai nézetű történetet kanyarítottak ki, így végre kaphattunk volna valami mást, valami európait. Nem is beszélve arról, hogy nem kendőzte el az amerikai vallató módszerek elítélését le Carré regénye. Így egy erős kritikával dúsított, tulajdonképpen nem is rossz magot sikerült azzal elrontani, hogy szörnyen ütemezték és alig keltettek benne feszültséget, pedig itt aztán lettek volna oldalak, amik feszülhettek volna egymásnak. Nem tudom dicsérni ezt a filmet, csakis Hoffmant, mert ő a csillagokat is lejátszotta ismét...érte megérte a pénzt, nélküle a süllyesztőben lenne a helye. A 4* is csak miatta jár, és a tényért, hogy megint az én favoritjaimra gondoltak, egyébként vontatott és sajnos felejtős. De mint utolsó szerepek egyike, én is ezt választottam volna neki, ha lehet ilyen nem túl szépen fogalmazni. |
7. Nightspeed (2014-08-28 11:05.04) |
Nekem is a kedvencem Rachel!
Tudja valaki ki volt a magyar hangja a filmben? |
6. Vbacs (2014-08-28 10:08.33) |
Ma nézem moziban, már alig várom :) |
5. Lesifbi (2014-08-26 14:28.04) - (válasz Lesifbi 4. hozzászólására) |
*Mitch Leary |
4. Lesifbi (2014-08-26 14:27.30) |
Daniel Brühl-re már a Brigantyk-ban is felfigyeltem, a Rush-ban pedig teljesen lenyűgözött!! Nem eljátszotta Niki Laudát, ő maga volt Niki Lauda! ( Utoljára John Malkovich-tól láttam ilyen alakítást a Célkeresztben c.filmben, Mith Leary szerepében)
Már csak miatta is várom. |
Vélemények | Delpiero, 2021-04-03 12:20 | 33 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Az üldözött adatlap |
Eredeti cím: A Most Wanted Man |
Évszám: 2013 |
Rendezte: Anton Corbijn |
Szereplők: Rachel McAdams, Robin Wright, Philip Seymour Hoffman, Willem Dafoe, Daniel Brühl... |
További információk |