Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Jégkorszak - HBO, 15:00 |
Dzsungelből dzsungelbe - Film Mánia, 15:10 |
Madame Web - HBO2, 15:35 |
A csúf igazság - RTL, 15:45 |
A tökéletes trükk - HBO3, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Mocskos kis levelek |
Viola Davis |
2012-06-08 13:20.19 |
Minden szíve joga, hogy olyan tetsszen (hogy kell ezt írni?) ami. Ez a véleményszabadság. Csak annyit írnék (a magam részéről), nem az a baj, hogy nem ígért, hanem az, hogy nem adott. Nem cinikus akarok lenni, a véleményem indoklása a többi hozzászólásomban. |
2012-06-08 13:17.02 |
1870. hozzászóló még pontosabban írta le, amit idáig szomorúan mondtam. A 3D-be bele se mentem, tök felesleges volt. A Szárnyas fejvadász filmes élményeim közül a legköltőibb, kétségtelen, minden értékét ideszámítva sem a legmozgalmasabb volt. De a múlandóságról, az élet értékéről gyönyörű szépen szólt. És még számos allegória. Azt hiszem, még a Nagyítás volt az film, amit mégegyszer meg kellett néznem, hogy értsem. Nem a történetet, a szándékát. |
2012-06-08 10:13.18 |
Igazad van, pontosítok. R. Scott majdnem valamennyi filmjét láttam, a túlnyomó többség korszakos. Együtt sok volt, miszerint egy nagy rendező (szerintem) önmagához (és munkatársaihoz) méltatlan filmje, már ti. nem a kivitellel van baj (bár a hasonló, mostmár tíz éves filmek paneljeiből építkezik, sokat), hanem a félelmetesen gyenge, logikátlan tartalommal. Persze, a néző ne ellenőrizze a logikai utakat - na de ebben a filmben ami zajlik, azt nem bírja ki egy közepes sci-fi hitelessége sem. Azért javaslom, hogy nézd meg, mert én nem hittem a szememnek. Attól, hogy ehhez egy nagy rendező adta a nevét, nagyon beromlik a helyzet... |
2012-06-08 09:24.10 |
Meg kell nézni. Már úgy értem, ahhoz, hogy saját magad is ítélj. Érdemes elolvasni Filmman régebbi hozzászólását, ahol elemzi a hibákat, majd elmereng azon hogy "tulajdonképpen négy, nem is, három" csillagot kellett volna adnia, csak vmi transzcendens ok miatt mégis öt... Még mindig az élmény hatása alatt vagyok, hogy dolgozta le magát idáig a rajongott rendezőm. |
2012-06-08 09:14.27 |
Kedves Filmman, egészen jó filmet írtál a Prometheus egy halvány jelenete alapján. Tényleg. Kár, hogy a megvalósított film nem az általad elemzettekre, (feltételezett történetre) hanem egy horror elemekkel megtűzdelt, gyenge sztorira épített valami volt. Elnézést, itt és most Ridley nem teremtett mítoszt, egy minimálötletre (nem baj) épített egy minimál alatti filmet (baj), ötlettelenül. |
2012-06-08 00:17.58 |
Feltehetően - látva film négyes csillagát - kevesen értenek velem egyet. De ez a film mind a sci-fi műfajához, mind Ridley Scott munkásságához méltatlan. Hipergyenge és értelmetlen történet, elagott vizuális trükkök, illetve tartalmilag elaggott, mert a "Nyolcadik utas a halál" és társaiban még remekül működött, de itt több, mint avéttos volt, logikátlan forgatókönyv, értelmetlen szituációk, meg vagyok döbbenve. Ha valakio arra gondol, rossz hangulatban láttam, sajnos, kipihenten, érdeklődve, és noch dazu a rendező a legkedvesebb rendezőim egyike. |
2012-05-28 12:54.42 |
Jó a film, gondolom nagy valószínűséggel a könyv szinopszisa :) El kéne olvasni a könyvet. Állítólag a 3. könyv a legjobb. De csak a szereplők felsorolása húsz oldal... |
2012-05-28 12:49.32 |
Abszolút nézhető. Nagyon nem erőlteti meg a fantáziát, jók a színészek, izgultam, jó lesz-e a vége, és nem fogjátok elhinni, győz az igazság. Négyes alá másfélszer, de bőven hármas felett. |
2012-05-28 12:45.10 |
Tetszett. Kellemes agymosás.Jé, ugyanazt mondom, mint a többiek. Ritka... |
2012-05-18 20:35.04 |
Nem teccett... |
2012-04-12 21:34.37 |
Értem én, nagyon szépen írtok. Különösen 5/42. Kultúrált, esztétikai magyarázata vminek, amire írhatnám, hogy mintha Ti sem tudnátok pontosan miről is szól, és talán 60-80 évvel ezelőtt készültek filmek (pld. Bergman) ahol nehéz megítélni azt a minimumot, amiről szól, de mégis hosszan és jól fejtegeti (képi, színészi világ). Igenám, de a mai világban ha felfokozott érzelmek látunk, meg lelki sötétséget, félelmet, stb. valahogy (én) elvárnám, hogy ennek a) racionális oka b) meg nem magyarázható oka kell, hogy legyen, ez utóbbira adott esetben nem kell kísérletet tenni. Sajnos, én úgy érzem, hogy a)-t akarták megideologizálni, s ebből keverék született - valami objektív félelem és zárkózottság uralkodik el a zárt közösségen - de sajnos, nem látom az okát, a logikáját. Nem kell ahhoz akciófilmnek születni, hogy valaminek történese, okszerűsége, levezetése legyen. De az a baj, hogy - bátortalanul kimondom - mesterkélt a légkör. A kábítózás abban a közösségben tudott, mi ok volt az apa megölésére. Ha mégis, mi ok volt a lány elszigetelésére? Ha mégis, miért kellett ilyen sejtelmes körülmények között hozzásegíteni a megoldáshoz? Szóval nem értem. Más kérdés, hogy a filmes megoldások kifogástalanok voltak, de a történet inkább mesterkélt volt e tekintetben. Talán kevesebb több lett volna? Szóval nálam "elcsúszik" egymás mellett az erőltetett pszhichosztori és az egyébként igen jó összes többi motívum (amit nagyon jól leírtatok, a pusztuló közösségről). Nincs összhang. |
2012-04-10 21:27.22 |
Kétségbe vagyok esve. Az általad is leírtak megnyugtatnak. Semmit nem értettem. Miért kell hallgatni valami nyilvánvalóról? Kinek az érdeke? Miért nem lehet a mindenkirokonakislányon (aki egyébként tényleg jól játszik) segíteni? Miért kell megruházni? Lehet, hogy a lélek mély bugyraiban van ilyen, de nekem nem azért nem tetszett, mert nem volt benne akció, hanem ültem, láttam miről van szó, és nem értettem. Ha lehet (letolás nélkül) help! |
2012-04-07 19:07.26 |
Jó film. Amennyire lehetett, elment az elemzés felső határáig. (Forgatókönyvíró szinten) tesztelte, hogy mennyire várja valaki a paradicsomi létet, s vállalja tetteit, és a halál előttieket, hogy egyáltalán, a kínzással kicsikart (mellékesen és szárazon: tényleg nem biztos, hogy hiteles) vallomást és az odavezető utat elfogadjuk-e, mennyire cél az út és szent (?) az odavezető eszköz - mondjuk minden oldalról. Nem volt közhely, nem volt abszolút, de még relatív igazság sem - és nem mellékesen legalább részben kriminológiai izgalom is volt. Nem voltak hősies jellemek, a szélsőségesen kiélezett helyzet jellemábrázolásai viszont megvoltak. Jól megírt, minden szereplő által nagyon magas színvonalon eljátszott film. Aztán mindenki vonja le saját különbejáratú konzekvenciáit. |
2012-04-02 09:14.59 |
Érdekes, ha lehetne, nullát érne. Végtelen gyermeki történet, "olcsó" effektek, közepes színészi teljesítmény. |
2012-03-19 08:38.32 |
Ledolgoztam az első részt.Ritka eset, hogy ilyen típusú sorozat ne tetsszen. Most összejött. Igencsak átlagos, mesterkélt történet. Ez még a kisebbik baj. Borzasztóak a szereplők. Mindegyik abszolút hiteltelen. Különösen a képregényíró. Azon kívül, hogy lexikonnak használják, és abszolút gyenge alakításán túl minek? Sam Neilnek csak rutinjai vannak (most), nem tehet róla nem az ő szerepe. Stb. De az egész nem áll össze. Sajnos. |
2012-03-16 10:24.09 |
Mi baj van az operatőrrel? Meg as vágóval? Érdekel, honnan látszik, hogy "hármasok". Köszi. Az operatőr részéről én nem vettem észre semmi különöset. |
2012-03-09 13:57.39 |
Egyetértve. |
2012-03-06 09:27.56 |
Jó kis film. Kicsit olyan, mint a demo Melies-filmek: túlszínezett. (Más kérdés, hogy ennek is, annak is megvolt a dramaturgiai funkciója.) Négyes alá. |
2012-03-05 12:21.46 |
Én csak azt akartam ugatni, hogy a szélsőséges(en megfogalmazott) vélemény is vitaalap, mint vélemény. |
2012-03-05 12:12.06 |
Csak a vita lendülete miatt, meg úgy érdekességképpen. Clooney két filmet is jegyez rendezőként, "Egy veszedelmes elme vallomásai" és "A hatalom árnyékában" - nem lehet, hogy a hozzászóló erre gondolt?
Sajnos, a "szubjektív" és "objektív" értékelési lehetőség a filmek esetében működik, mert mi alapján ítélhetnénk? (Gondolom, filmkészítési és egyéb ilyen irányú ismeretsége egyikünknek sincs igazán.) A szókincs, persze, az egy dolog, de lehet lakonikus véleményünk. (Spárta, Lakónia, egyszerűség, tömörség.) Azt hiszem, értem, és egyáltalán nem baj a - kemény - vita, de Churchill mondta, hogy "egyáltalán nem értek egyet véleményével, de egész életemben küzdeni fogok azért, hogy elmondhassa...". Szóval, mindkettőtök véleményében van sok igazság (szerintem), és sajnos, én magam is kerültem már olyan helyzetbe, amikor rámzúdultak véleményem miatt (pld. nekem kifejezetten nem tetszett a Guardista, kaptam is érte...). |
2012-03-05 11:09.08 |
Hogy magamat erősítsem, megnéztem - most, utólag - az Oscart. Láthatóan a vizuális világ került díjazásra - ami azt bizonyítja, jó film ,de várjuk Scorsese művészetét. |
2012-03-05 10:47.46 |
Azzal együtt, hogy több ponton egyetértek véleményeddel, igazat adok Szél J. véleményének. Ez a film az a tipikus, szirupos amerikai film, ami kétségtelenül jó (átlagosnál jobb) világsztár alakításokat, óriási pénzeket felemésztő, ennek megfelelően igen jó animációs trükköket (gyönyörűeket) tartalmaz, de végeredményben egy minimális valóságtartalmon alapuló (Melies végső nyomora)szórakozató célzatú mozi. A főszereplő gyerek alakítása élénken emlékeztet a Polar expressz főszereplőjéhez, azzal a különbséggel, hogy itt néha idegesítően hiteltelen volt. Természetesen ekként is profi... ez az ipar. Más dolog, hogy pont Scorsese neve miatt vártunk volna több tartalmi művészetet. Lehet, hogy ez a film Scorsese főhajtása is volt a nagy előd előtt - de inkább szórakoztató és profi munka volt, mint Scorsese művészete. Sztem ezt fogalmazta meg a 85. hsz. :) Úgyhogy, mint rövidebben írtam, négyes alá. De persze soha rosszabbat. Sőt. |
2012-03-05 00:19.47 |
Azt hiszem, ez az az a film, ahol - szinte - minden hozzászólónak igaza van. Négyes alá. |
2011-12-23 10:42.19 |
Közepesnél jobb,nem lennék igazságos, ha leértékelném, szellemesek benne az akciójelenetek. Megint egy film, amihez szinte főidőben, belvárosi moziban összesen négyen ültünk be a nézőtérre. Szerintem lassan fel kéne ismerni, hogy mozi helyett mindenki dvd-t néz, és talán (kissé) emelt áron premierrel a piacra kellene dobni, jóval több bevétel lenne. Mi lesz a mozikkal? |
2011-12-15 10:31.45 |
Gyenge. Történetnek gyenge, realistának esélytelen. |
2011-11-30 10:34.32 |
Már ti. az alapötlet volt jó, nem a kivitelezés. |
2011-11-30 10:33.10 |
Jaj. A gyerekszínészek mindegyike jó volt. A felnőtteknek nem volt dolguk. A történet - különösen a vége - forgatókönyvileg (ötlet) gyengus. Hol van ez a Spielberg filmektől. Na, ez a fényév. Amúgy sajnálom, az ötlet jó volt. |
2011-11-25 18:27.31 |
Mindegyik felsorolt nagyon jó, sőt. De nekem az a legmeghatóbb, amikor Forest aszondja: "Azt hiszed, én nem tudom mi a szerelem" (vagy vmi hasonlót és kimegy, a verandán megáll, kifordult kézzel a csípőjén és sugárzik belőle az egyszerű lélek szomorusága, sértettsége, fájdalma. Persze, ehhez Hanks színészi nagysága kell.
Óriási a film. Első háromban ez, meg a Mary és Max és még sokan. Nem sokan. |
2011-11-25 15:28.55 |
Filmrajongók között. Persze ettől még J.S., R. de N., C.O., D.P. nekem kedvencem marad. Sőt B.G. is (Lesthat felé tisztelettel). Sőt. |
2011-11-25 15:25.51 |
Ennyi indulat. Gondoltam fórum = baráti, ámde konstruktív vita. Nem, hát nem. |