Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Szamba - Magyar Mozi TV, 15:25 |
Dumb és Dumber - Dilibogyók - Film Café, 15:30 |
Karácsony, akár egy film - Mozi Klub, 15:30 |
Ismeretlen férfi - AXN, 15:45 |
A szív bajnokai - SuperTV2, 16:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A falka (2006) - Vélemények |
A jó rabló - Vélemények |
Mi kell a nőnek? - Vélemények |
Isten hátrafelé megy - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Bronco Billy |
Robert Krasker |
2019-01-03 16:29.35 |
Hogy a kritikusok által lehúzott filmek is attól még simán lehetnek jók, bár az is igaz, hogy ez sem törvényszerű.
Előbbire példa, szigorúan persze csak az én szemszögemből (tehát term. nem kell egyetérteni velük, vitatkozni úgysem fogok róluk, főleg nem itt) : Showgirls, Swept Away, Passion Play (számomra ez a legérthetetlenebb) Utóbbira: Kossuthkifli. Bár mint ebből is látszik erre nekem azért mégiscsak nehezebb volt példát hozni. |
2019-01-03 16:09.56 |
Ja, látszik az itteni fórumos aktivitásodból is hogy mekkorát szilvesztereztél :D |
2019-01-03 16:08.48 |
+ Entourage összes
+ különdíj alternatív kategóriában: Kusturica filmjeiben az összes lakodalom :D |
2019-01-03 15:50.29 |
Köszi, fel is vettem őket a várólistámra :) (Mert amelyik filmet a kritikusok lehúzzák az csak jó lehet, kivéve amikor tényleg rossz a film.) |
2018-12-27 19:00.58 |
Látom kicsit szíven ütött a 64. :D
Hát nézd, írtam azt amit, bár azt mondjuk pont nem hogy én azt értettem volna pl. egy gagyi effektuson hogy az űrben hangtalanul robban vmi. Ne "hadonássz"! |
2018-12-27 18:51.31 |
Arról már nem is beszélve hogy néha eleve mást diktál az ész, és mást a szív :)
Pl. a Dark Angel-nek végül annak idején csak 4 csillagot adtam, mégis a kedvenc sorozataimhoz sorolom, miközben pl. az 5 csillagos Chuck-ot meg nem. Mert míg a DA minden bosszantó gyermetegsége ellenére egyfajta örök szerelem lett ill. maradt, addig a Chuck-ot bármennyire is élveztem közben, az meg nem (ill. úgy külön Yvonne Swarovski iránt igen, de az megint más :) ). A DA agyfajta nagyon finom, nemes guilty pleasure volt számomra, a Chuck iránt ilyen irányú érzelmeim nem alakultak ki. Vagy még "durvább" példa nálam az ilyen ambivalens érzésekre az "eredeti" Twin Peaks, tehát annak az első két évada, de erről inkább már itt nem is nyilatkoznék, a topikjában az ősszel már megtettem eleget. Vagy filmeknél nekem ott van pl. a régi Mad Max trilógia is hasonló példaként. Ténylegesen csak a 2. résznek adtam 5 csillagot, de ettől még nyilván az egészet imádom úgy ahogy van a Tina Turneres végjátékkal együtt. |
2018-12-27 18:27.36 |
Ez így van. Nem is sok frisebbnek tekinthető, blockbusternek szánt amcsi filmek osztottam ki mostanában 5 csillagot :)
És direkt visszanéztem most: utoljára az Elysium-nak adtam. Mondjuk már az se tegnap volt :) |
2018-12-27 18:18.06 |
"Kíváncsi lennék , hogy a mi az a nagy mondanivaló amitől hasra kéne esnünk ?"
Megpróbálhatnám, de nincs értelme, mert ez kb. olyan lenne mint egy melegnek arról áradozni hogy miért jó a pina. Te valszeg egyszerűen nem úgy vagy bedrótozva, hogy fogékony legyél olyasfajta társadalmi, etikai és morális alapkérdéseken elmorfondírozni, mint amit pl. ez a film is kínál. A te radaron az ilyen jeleket nem fogja. Na jó, csak nagyon egyszerűen, nagy vonalakban, a film sztem egyik legfontosabb alapkérdése: ki ill. mi számít embernek, és ha nem számít annak akkor vajon milyen jogok illetik meg az életben? Pl. egyáltalán van-e joguk élni??? Másfelől megközelítve: van-e egyáltalán és ha igen mennyire joga az embernek Istent játszani miközben szegről-végről saját képmását teremti meg? Kit érdekel mi? |
2018-12-27 18:02.30 |
A múltkor pont azon gondolkodtam hogy most akkor tényleg rosszabb-e az eredeti mozis változat a végén a naplementébe (vagyis inkább napkeltébe) autózással, ill. tényleg olyan nagy baj-e az a napvilágos vége jelenetsor. És arra jutottam hogy igazából az is gyönyörű befejezés, mert éppen a rá gyakran akasztott "nem illik bele az addigi hangulatba, látványvilágba" hangzatú kritika miatt olyan szép és fennkölt ez a fajta befejezés. Mert nagyon erősen érzékelteti a dolgok megváltozását, azt, hogy vmi véget ért, de vmi viszont még csak most kezdődik el. Pont ezért üt. Persze, csúnyábban fogalmazva akkor 1xűen azt is mondhatjuk, hogy ez így erősen happyend ízű lett (mondjuk tényleg baj az?).
A final cut-é már nem is ennyire magasztos, nem is ennyire és akkor lőn alagút végén a fény feelingű, de ettől még persze az is úgy jó ahogy van, tehát az origamival, ill. hogy Deckard és Rachael beszállnak a liftbe, és csapó, stáblista. Hisz a többit úgyis tudod. Bár ez a párbesszéd így még a theatrical ill. international cut-ban sincs benne, és mivel az angol még mindig nem megy, valaki elmondaná hogy miről beszélgetnek itt? |
2018-12-27 16:47.14 |
jelent = jelenet |
2018-12-27 16:46.20 |
Na igen. Bár lehet "sekélyesedésről" beszélni a BR 1. és 2. része között is, de az is igaz, hogy ha meg úgy vesszük, akkor gondolatiságban az eredeti novellához képest már az 1. rész sincsen a fasorban se.
A regény a maga nagyon finom emocionális módján egy olyas fajta világot fest le lelki oldalról amelyet már az 1. rész se nagyon adott vissza, bár hozzáteszem sztem nem is nagyon akart. Pl. a regényben az a sivatagos jelent a békával, az bennem annyira primer érzelmeket tudott kiváltani hogy 1x még meg szeretném élni hogy legalább egy rövidfilmest megihlet, vagy legalább egy zenei kliprendezőt. Mindezektől függetlenül az 1. film még nagyon jó, miazhogy, mert ahogy már régebben is írtam, nem kevesebb a regénytől, hanem inkább, egyszerűen más. Két külön történet. |
2018-12-27 15:18.40 |
"előbb lő és csak utána kérdez"
Pedig szinte az egész első bekezdésem erről szólt. |
2018-12-27 15:15.04 |
Ez nagyrészt ha jól érzem a Covenant kritikája igaz? :)
Amúgy egyetértek, az Alien sztorit nem (lett) volna szabad (ennyire) túlbonyolítani. Náluk minden film elég volna ha csak annyiról szólna hogy megint eljutnak egy újabb bolygóra és ott is kinyírnak mindenkit :))))) |
2018-12-27 15:05.32 |
Meg én a végén valami komolyabb end title-t is. Amikor az 1. rész végén jön a stáblista és felcsendül az alaptétel ( https://www.youtube.com/watch?v=JAwo7DPUFUM ), az engem - 1. és 2. megtekintésre is - szanaszét csapott, mondhatni agyonvágott, életem egyik legnagyobb filmes/zenés/mittudomén pontosan hogyan definiáljam katarzisát okozva. Bőgtem na, mint egy pólyás. (Ill. a hatás olyan tartósnak bizonyult, hogy azóta is, bármikor meghallom felcsendülni ezt a zenét, a gombóc a torkomban egyből biztosított.)
Nem azt mondom hogy pont ez kellett volna a 2. rész végére is, még csak nem is feltétlen kellett volna hozzá Vangelis (bár............), de azért ami volt - tényleg, mi is? Vmi prüttyögés néhány ipari zajjal megspékelve. Ezt is csak azért tudom mert most gyorsan visszanéztem/hallgattam a videán. Nem csoda hogy nem emlékeztem rá. Meg úgy vhogy az egész filmmel így vagyok. |
2018-12-27 14:41.14 |
"Például azért mert Deckard így meg úgy vagy valami kézzelfogható dolgot várnék.:)) "
Én pl. írtam egyet a 327.-ben........... amit nevezzünk csak egyszerűen "Hollywood, in these days" tagnak amely nélkül lassan mintha tényleg nem lehetne arrafelé filmet csinálni (pl. az új Mad Max-ben is volt egy ilyen, ott meg Theron karaktere, Furiosa csinált hasonlót), ezért sajnos ebből a filmből sem hiányzik és ez (is) nálam rendesen tönkre is vágta a filmélményt. Mondj csak légyszi egy, csak egy ilyen, ehhez hasonló totálisan logikátlan cselekedetet a régi Deckardtól. |
2018-12-27 14:25.36 |
Ne már, én pl. szívesen megnéznék az Alienekből még vagy további 83 részt, annyira csodálatos(an kitalált) teremtmények :) Lehet nem pontoznám mindegyiket 5 csillagra, sőt biztosan nem, de "egynek" biztosan jó lenne mindegyik.
A Terminator-t adom, az vhogy egy sokkal koncentráltabb téma, minthogy egy 66. rétestészta részben megint időutazgasson vki/vmi valahova benne. Félek is az "új 3. rész"-től, bár ha abban már nem lesz újabb időutazás, ellenben (végre) sikerül egy szép kerek, és mostmár lezárt történetet faragni belőle akkor talán még tetszeni is fog. U.i.: erre amúgy nehogy válaszoljatok, hogy "ha abban már nem lesz újabb időutazás" mert nem akarom előre tudni. |
2018-12-21 07:58.00 |
Hatalmas film arról hogy embernek maradni mindenek felett, a végefelé nem egy meglepetéssel.
SPOILER!!!!!!!!!!! Buta Pavel, kellett neki beszólni annak az Einstein fizimiskájú főmuftinak......... |
2018-12-17 01:59.42 |
Never Tear Us Apart: The Untold Story of INXS (2014)
[link] Két részes minisorozat az INXS-ről. Ha a Doors film fentlehet a katalóguson akkor ennek is itt lenne a helye, még ha ezt nem egy Oliver Stone rendezte és nem is (az akkori) A listás hollywoodi színészek játszanak benne, és így nem is lett ennek akkora visszhangja. Ezt az ausztrálok csinálták, nagyrészt "helyi" actorokkal (mondjuk egyikőjüket már jól ismertem, méghozzá Damon Herriman-t a Justified-ből Dewey Crowe-ként, de itt derült ki igazán számomra milyen jó színész, mert amennyire hitelesen alakított abban egy 60-as IQ-jú vidéki rednecket, itt azt is el tudtam neki hinni hogy a világ egyik legéleseszűbb, megdörzsöltebb zenei managere), de ez sztem nem vált az alkotás kárára, mert ettől függetlenül/épp ezért "nem spóroltak ki belőle semmit", magyarán kaptak rá költségvetést normálisan (gondolom mindenki kicsit amolyan "nemzeti ügyként" kezelte a projectet), meg ami talán még ennél is fontosabb, érződik hogy hogy szívvel-lélekkel készült. Ami nagyon fontos. És bár igaz, mindkét rész végén külön ki is írják hogy "A DRAMATURGIAI HATÁS ÉRDEKÉBEN NÉHÁNY JELENET ÉS KARAKTER ELTÉR A VALÓS ESEMÉNYEKTŐL.", de egyrészt ki gondolta volna, másrészt én még nem sok filmet/sorozatot láttam aminek a végén van tökük a készítőknek erről ilyen szinten színt vallani. (Amúgy azért ahogy utána még utánaolvasgattam a zenekar és Hutchence életének, valszeg olyan nagyon nagy csúsztatások talán nincsenek is benne.) Egyedül a frontembert alakító színésszel van egy kis baj, mert bár ő is igyekszik, sajnos ő hasonlít legkevésbé arra akire kellene. Dehát ez igazából nem is meglepő, mert Michael Hutchence-nek, amilyen karizmája volt ő nyilvánvalóan pótolhatatlan, sőt még utánozni is lehetetlen. Ezt a halála után maga a zenekar is megtapasztalta, aki 15 éven keresztül próbálták megtalálni az utódját, persze hasztalanul. Apropó, Hutchence halála: amúgy a sorozat óta kicsit hülyén érzem magam, mert mint megtudtam Hutchence-t tul.képpen az a Bob Geldof kergette a halálba (még ha nem is szószerint) és azáltal azt az embert kellene utálnom aki viszont egy másik nagy kedvencem, a Pink Floyd egyik albumának megfilmesítésében, a The Wall-ban játszott főszerepet, és amely a tetejébe mint film meg egyértelműen a legnagyobb kedvencem a mai napig. És én eddig semmit sem tudtam Hutchence és Geldof 90-es évek közepi szembenállásáról. Végtelenül szomorú hogy ez Michaelt olyan hamar, és teljesen felőrölte :((((((((((((((((((((((( De pl. Kyle Minogue-gal és Bono-val való kapcsolata is számomra újdonságként hatott.......... Na de a zenék, hamár egy zenekarról szól, amikből aztán lehetett a válogatni a készítőknek, hiszen nem véletlen hogy sorozat készült róluk, mert az sem amennyire a 80-as évek végén/90-es évek elején beleégtek a popkultúrába, olyan daloknak köszönhetően mint pl.: Suicide Blonde. Az a szájharmonika szóló benne külön is az egyetemes poptörténelem egyik legnagyszerűbb pillanata sztem: https://www.youtube.com/watch?v=Ma4TOv2f_WY Mystify https://www.youtube.com/watch?v=dMi5KU0UjYE Disappear https://www.youtube.com/watch?v=qKAa20ukR-s Original Sin https://www.youtube.com/watch?v=2c7fElWw2oA Need You Tonight https://www.youtube.com/watch?v=w-rv2BQa2OU Bitter Tears, egyben egyik személyes kedvencem: https://www.youtube.com/watch?v=zqGWrLGaTZc The Gift. A sorozatban van egy jelenet amikor a szám első változatának felvétele közben Hutchence egyszercsak leállítja a felvételt és azt mondja: "Ez így túl steril. Több bátorság kell." erre Andrew Farris mondja is rá, hogy "Michael, igen, karcosabb, számot akarok én is." Hát az lett :) https://www.youtube.com/watch?v=Aqr9brikgIs New Sensation https://www.youtube.com/watch?v=iV-QGQVZv0k és az egyik hattyúdal az utolsó albumról, a címadó szám, a 97-es Elegantly Wasted-ről: https://www.youtube.com/watch?v=aYTSkPi6v8w Ill. két merengősebb, balladisztikusabb darab is, szintén csak a legismertebbek közül: Never Tear Us Apart, https://www.youtube.com/watch?v=_VU9DjQpvMQ és a By My Side: https://www.youtube.com/watch?v=VHlVdayWfOw Rohadt nagy zenéket írtak írtak na, és hozzá volt egy nagyon jó kis egyedi soundjuk. Szóval én imádtam őket, ill. imádom most is, bár ez már gondolom az eddigiekből már kiderült :) |
2018-12-17 00:24.15 |
De b+, ehhez nekik kutatásokat kellett végezniük? :D |
2018-12-11 19:24.29 |
Pestiesen szólva, egyszerűen k.jók:
[link] |
2018-12-05 19:22.49 |
Jakutszk-ban aztán nem szarral gurigáznak. Bár nem tudom miért kell ebben a formában egy komplett, egész tehén- sőt lófejet kirakni a standra, ezek a távol-keleti ruszkik tényleg gondolnak egyet oszt vesznek már egy lófejet is a 20 deka párizsi mellé?
[link] [link] [link] [link] Innen amúgy: [link] |
2018-12-04 14:34.34 |
Dehát a videó több mint fele eleve mindenféle kétes minőségű filmből kilopkodott CGI animációkból áll. Léteznek egyáltalán óriás anakondák? Mert ezek után szerintem akár ez a kérdés is felmerülhet :D |
2018-12-02 15:47.38 |
És akkor most mi is a lényeg? |
2018-11-25 15:41.37 |
Sőt most már inkább csak két csillag, mert átgondoltam, és arra a megállapításra jutottam hogy nekem már ez a film is csak egy nagy zagyvasághalmaz Lynch-nek azon korszakából amellyel már nem tudok mit kezdeni (=amihez már túl hülye vagyok). |
2018-11-09 23:13.25 |
Na mostmár túlvagyok a Mark Frost: Twin Peaks titkos története-n is. Aki még nem olvasta a könyvet annak spoileres lehet! (Bár Archivista személyét én sem lövöm le már most leszögezem. Ha a netes cikkek kibírták hogy ne tegyék meg akkor úgy érzem tőlem is ez a minimum :) )
Hát nem is tudom. Egyfelől felettébb impozáns munka, ami a megjelenést, tehát a mű meglehetősen eredeti formátumára vonatkozó megvalósítását illeti (mert az tényleg elég különleges, de aki kiolvasta már vagy csak legalább olvasott cikket a műről az tudja). Ill. részben a tartalmat is, mert az eleje még nagyon jó, egészen a 18. század végéig visszamenve az időben az első e tájra érkező fehér felfedezőkkel, ahol a két szinte ikernek látszó hegy között folyik egy hatalmas vízesés, és ahol a környékbeli erdőkben különös barlangok vannak melyektől még az indiánok is óvakodnak ill. óva intettek mindenkit. De a zöld jádegyűrű már ott is feltűnik - egy-két sápadtarcú meg el- , hogy aztán ismét előkerüljenek - szóval hátborzongatóan gyönyörű az indulás. Aztán ez a gyűrű pl. még Nixon elnök kezén is jár (!!!!!!!! Hogy ezzel mire akarhatott utalni Frost...), meg egyébként is, az egész sztori átmegy egy az egyben Twin Peaks helyett X-aktákba a eredeti sorozatban sokadik mellékszereplő Douglas Milford-dal a középpontban (tudjátok, ő volt a idős polgármester úr öccse, aki a nászéjszakáján elhalálozik, miután elvette azt a kis számító Lanát, aki aztán minden vonzerejét bevetve magát a polgármestert is behálózza), meg a végefelé egy kicsit Briggs őrnaggyal is. És mintha nekem az jött volna le a sok homályos vagy még homályosabb utalásból, hogy az idegeneknek még talán TP rejtélyeihez is közvetett sőt közvetlen közük van (?????????). Azt amúgy nem mondom hogy a sorozatban sohasem volt semmiféle célzás ilyen témákra, hisz pl. Briggs-ről a végefelé kiderül hogy résztvett egy bizonyos titkos munkacsoportban amely többek között a világűrből érkező különös jelek, adások, felfogásával, értelmezésével foglalkozott. Szóval azt nem lehet mondani hogy ebben a könyvben ez egy teljesen újonnan, légből kapott dolog volna, na de hogy ezt az egészet megpróbálni "ráhúzni" az Óriásra és a többiekre, tehát a TP univerzum - mi úgy hittük eddig - "tisztán" természetfeletti entitásaira is, az nekem egy kicsit merész. Vagy inkább illúzióromboló. Vagy mittudomén. Akárhogy is, a 3. évadban azért remélem nem erőltetik majd nagyon ezt az UFO vonalat........ A 20. században történtek fő gerince mindenesetre ebben a könyvben szinte elejétől a végéig az ufók körül jár. Persze emellett idővel kapunk azért jónéhány visszatekintést, emlékfoszlányt TP "igazi" szereplőinek múltjából is, pl. a könyvesházi fiúkról, Truman sheriffről, "Nagy" Ed-ről, Nadine-ról (itt sem úsztam meg őt :D), Hankről és az ő focis botrányáról, Normáról, Pete és Catherine Martellről, Josieról (a könyvben még sokkal gonoszabb nőszemélynek van leírva mint a sorozatban bármikor is látható/tapasztalható lett volna), Andrew Packardról és az ő "1. halálának" körülményeiről, Jakoby doktorról, vagy Tuskó Ladyről és az ő egynapos házasságáról. Bár ezekben a részekben sincs mindig sok köszönet, mert pl. amit Sólyom karakterével csinál Frost ebben azzal, hogy úgy kb. mint egy józsefvárosi, kétbites agyú strici "végigszlengeli" sőt végigkáromkodja a saját visszaemlékezéseit, az köszönőviszonyban sincs azzal a Sólyommal, akit a sorozatban megismertünk. Ez tényleg számomra totális WTF volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Szóval ahogy kezdtem: hát nem is tudom. Na de mostmár tényleg jöhet a 3. évad, jövő héten kezdem :) |
2018-11-09 21:24.28 |
+
Gary Paulsen: Rítus |
2018-10-27 00:51.11 |
Tudtam hogy kimarad vmi: azt még egy kis bakinak érzem vagy legalábbis ellentmondásnak a sorozathoz képest, hogy a sorozatban nekem úgy tűnt/úgy emlékszem, hogy Donnát igencsak meglepi Laurának a nyomozás folyamán szépen lassan kiderülő dolgai (még 1x mintha beszélne is arról Jamesnek hogy talán egyáltalán nem is ismerték Laurát, mármint az igazi Laurát). Pedig a filmben egy ízben elkíséri Laurát egy éjszakai tivornyára, ahol maradjunk annyiban hogy elég sok mindent láthat. Pl. azt is hogy vadidegen férfiaktól pénzt fogad el, vajon mit adhat ezért nekik cserébe? Látva mindehhez a szituációt, az elhangozott mondatokat, a különféle reakciókat egy hülyének is összeállna, főleg amikor az egyik miután Donna oda is megy az asztalhoz azt kérdi: "Ő is része az alkunak?" (És Donna mégcsak nem is volt hülye, legfeljebb egy kicsit naiv - vagy inkább nagyon, legalábbis a filmben látható Moira Kelly-s változat.)
Jó tudom, bedrogozzák, szóval ez akár magyarázható részben azzal is hogy aztán emiatt lett egy kis emlékezetkiesése (mondja is másnap hogy nem emlékszik hogy került haza), de vhogy akkor is........................ A másik, meg a fehér ló Sarah Palmer látomásaiban. Mindkétszer akkor jelenik meg neki ugye amikor Bob úgymond különösen eluralkodik Leland-en egy házban történő esemény kapcsán (1x amikor Laurát erőszakolja meg, aztán meg amikor megöli Maddy-t.) Erre sztetek vmi magyarázat/jelentés? Na meg Mrs. Chalfont és az unokája????? Szintén, magyarázat/jelentés? Hát igen, azért még mindig vannak homályos foltok szép számmal :D |
2018-10-27 00:12.21 |
Term. ez is spoileres, ill. ennek kapcsán azt is előrebocsátom hogy a nem hivatalos bővített kiadást, a 3,5 órás Twin.Peaks.FWWM.Q2.Extended.Fanedit-et néztem most meg. Itt egy oldal róla, hogy pontosan mégis mi volna ez: [link] De röviden a lényeg az, hogy ez az eredeti film és a a 2014-ben kiadott The Missing Pieces együtt, méghozzá a jelenetek összefűzési sorrendjét tekintve elvileg minél jobban arra törekedve ahogy Lynch fejében az eredeti filmkoncepció élt. Ezt azért is mondom el mert lehet hogy olyan dolgokról is fogok beszélni amik a normál változatban nincsenek benne. (És azért csak lehet, mert az igazat szólva sok jelenetről már nem is tudom hogy bennevolt-e vagy sem az eredeti filmben. Szóval én most úgy érzem igazából ezt a faneditet fogom tulképpen értékelni, nem az először '92-ben napvilágot látott, 135 perces eredeti vágású alkotást.)
Na de mostmár tényleg a lényegre térve: először is ott kezdeném, hogy igazából kicsit nehéz hova tennem magamban ezt a filmet, bár ennek ellentmond tudom hogy pontozásban úgymond pont helyet cserélt a sorozattal, mert míg a "sima" TP-t lefokoztam 5-ről 4 csillagra, addig ezt meg fel 4-ről 5-re. Csakhát ha bizonyos oldalról nézem, a FWWM semmi más mint egy fiatal lány szenvedéstörténete, majd élet-haláltusája, családi (és nemi, ill. a legrosszabb hogy a kettő együtt is) erőszakkal is megspékelve. Amiben a legszomorúbb persze az hogy a végén már nem is nagyon akar küzdeni a végzete ellen, mert már nem lát semmilyen normális kiutat a helyzetéből. Én tényleg, most újra megnézve ezt a filmet is, egyszerűen annyira sajnáltam Laurát, mert ez egy tragédia, ami vele történik. Mindez persze Lynch nagyon egyéni tálalásában, ez az ami mégis hogy úgy mondjam "jól fogyaszthatóvá", sőt csodálatossá teszi az alkotást, legalábbis azok számára akik úgy ált. vevők Lynch szürrealizmusára, tehát legalábbis film élmény szempontból. Sőt, a FWWM sokkal inkább "lynchesebb" mint a sorozat, dehát mit is várhatunk ha itt már nem volt mellette Mark Frost egyfajta fék gyanánt Lynch jó értelemben vett agymenéseire? Hozzáteszem, tulképpen szerencsére (vagy legalábbis semmiképpen sem a film szerencsétlenségére), mert én személy szerint örülök hogy a film sokkal komorabb, és így komolyabb mint a sorozat. Ez a film mégicsak egy gyilkosság, pontosabban az odáig vezető vezető út anatómiája, itt még jó, hogy nincs helye pitéknek, meg Nadine hülyeségeinek. Itt csak a lényeges dolgoknak van helye. A másik amit sokan írtak kritika gyanánt a filmről, hogy sok TP szereplő hiányzik belőle. Hát istenem, egyrészt miért, a sorozatban nem jöttek-mentek a szereplők? Másrészt van aki meg a sorozatban még nem kapott szerepet, én pl. nagyon kedveltem a két deer meadow-i ügynök karakterét is. És most akkor én meg nyavalyogjak azon hogy ők meg a sorozatban miért nem jelentek meg? (Jó persze, erre van egy nagyon egyszerű és logikus válasz, méghozzá az hogy amikor a sorozatot forgatták Lynch fejében még nem volt meg egyik karakter sem, sőt tudtommal a filmben is csak azért jöttek létre, mert MacLachlan kevesebb szerepet akart a filmben az eredetileg tervezetthez képest.) Apropó, szerepek. Főleg ebben a témában nekem ez a cikk elég sok új infót tartalmazott: [link] Érdekes pl. hogy 3 TP-es színész is lemondta a FWWM-ben való szereplést, Lara Flynn Boyle egyéb elkötelezettségek miatt, Richard Beymer (Ben Horne) és Sherylin Fenn (Audrey) viszont nem is akart játszani benne - ebből Beymer magyarázata a legérdekesebb ill. a legfontosabb sztem, mert ahogy azt itt régebben vki szintén írta és ezzel egyet is értek, a film egyik legnagyobb hiányossága a Laura - Ben Horne kapcsolat bemutatása, mert a sorozat többször is céloz rá hogy márpedig köztük is volt "ez-az". Ill. az még az érdekes hogy Lynch annyira egyébként sem találhatta fontosnak, ha más színészt meg nem is akart rá szerződtetni, hiszen ha fontosnak tartotta volna ezt a szálat akkor megtette volna, ahogy Donna kapcsán meg is tette....... de ez tényleg kár, mert én megnéztem volna a történet ezen részét is, még akkor is ha nem Beymer-rel kellett volna. Na mindegy. A szimbólumokról, mert azokból Lynch film lévén aztán van itt is dögivel: az egyik legfontosabbat, történetesen azt amikor a végén Laura látja az angyalt azt azthiszem (=remélem) megértettem, mert az nekem azt mondta hogy Laura a mennyben van vagy legalábbis oda tart, tehát jó döntést hozott azzal hogy inkább feláldozta földi életét minthogy Bob/a törpe, tehát a Sötét barlang szolgálatába álljon. Persze az még csak a vörös szoba, meg egyébként is kérdéses hogy tényleg így lesz-e (bár erre lefogadom hogy a 3. évad elég hamar választ fog adni :) ). Ez egyébként nekem azért is volt lényeges dolog, mert ez így mégiscsak egy kis feloldozást nyújtott nekem is, nézőnek az addig történtek/látottak után, és így egyfajta happyendként élhettem meg a záró képsorokat, ami megmondom őszintén jól esett. Aztán persze volt amit nem értettem: pl. a falra kiakasztott, de egyik életre kelő kép, bár ez is pl. sztem már egyáltalán nem olyan fontos maga a történet megértése szempontjából, az ilyenek inkább csak egyszerűen hangulatkeltést szolgálnak. Vagy csúnyábban fogalmazva, csak blöfföl velük Lynch. Tényleg meggyőződésem hogy egyik-másik momentumnak Lynch filmekben tényleg nincs is magyarázata. De mondom ez nem is gond, amíg magát a történetet, annak fő fonalát közben lehet érteni. (Itt jegyzem meg, hogy nekem a FWWM ilyen értelemben egyfajta határvonalnak bizonyult, mert ez a rendező utolsó olyan munkája amit értettem. Ahogy Blue Velvet-et is, a Wild At Heart-ot is, sőt még ahogy az Eraser Head is tudni vélem hogy kb. miről szól. Viszont a Lost Highway, a Mulholland Drive és a Lost Empire-nál már az a baj hogy azoknál alapjaiban vesztettem el a fonalat mindegyiknél kb. a film közepe táján, tehát hogy mégis akkor mi van, mi történik, merre tart a történet.) Aztán ez is milyen (sztem) különösebb funkció nélküli, de extrém hangulatbomba volt már, a film egyik leghátborzongatóbb pillanatai: [link] Mondanám hogy a Black Hole Sun ( https://www.youtube.com/watch?v=3mbBbFH9fAg ) mintájára, de sztem az van hogy a FWWM volt előbb, tehát valójában a Soundgarden plagizálta Lynch-t :) Pár dolog értelmezése kapcsán azért persze segíthetnétek ha tudtok, ha van jelentősége ha nincs, legrosszabb esetben egy rajongói párbeszéd kedvéért: pl. mi van a kék rózsával? Aztán a legnagyobb WTF, hogy hová tűnt Damon Hill, akarom mondani Desmond ügynök????? Oké, megérintette a gyűrűt és a törpe így "lekapcsoltatta". De akkor is hova lett, mi lett vele, hova távozott? Pl. a fekete barlangban azért még feltűnhetett volna nem? Az ő további sorsáról tényleg nem derült ki semmi. Aztán mi volt ez az egész a David Bowie alakította Jeffries ügynökkel? Meg mi volt az a "nem beszélhetek Judy"-ról???? De Cooperrel is volt egy nagyon furcsa rész, tudjátok a kamerával ill. az általa felvett dolgokkal. Ennek sztetek mi az értelme (már ha van), mi a jelentősége (már ha szintén van) ???? De ha ezeket ti se tudjátok akkor sincsen világvége, mondom, sztem ezek egy részét maga Lynch sem érti, csak úgy minden előzmény nélkül megszülettek ezek a jelenetek a fejében majd fel is használta őket, de csak azért mert jól néznek ki :) Na de végül, mondom még1x: sztem csodálatos, sőt a vége miatt egyenesen felemelő film. Nekem már bocsánat de ez lett az "igazi" Twin Peaks, mert ez érzésem szerint sokkal inkább demonstrálja az eredeti koncepciót - legalábbis ennek a kis univerzumnak azon részét amelyik Lynch agyában született meg. A sorozat, legalábbis/főleg Leland lelepleződése után kicsit úgy viszonyul a FWWM-hez mint a vizezett szesz egy jó pohár tokaji aszúhoz. Amit az a sok beugró rendező csinált a TP-szel (hangsúlyozom, azért főképpen persze a 2. évadával), az már csak mismásolás. Mellesleg a The Pink Room nélkül meg ezentúl elképzelni sem tudok egy jó bulit :) Mert az a hangulat, amit ez az igazi refrén, sőt dallamok híján dalnak még elvileg nem is nevezhető fogalmazzunk úgy "zenei skicc" közvetít, az tényleg annyira "adja", és reményeim szerint nemcsak feltétlen a The Power And The Glory-ban :) (Legalábbis az ajtóra ugye ez volt írva. Amúgy ez is Lynch, méghozzá nagyon, mert ez az OST-n is egyfajta kakukktojásként tényleg az ő szerzeménye nem Badalamenti-é, hehe.) https://www.youtube.com/watch?v=Bij6d-KU4aA U.i.: viszont! Erősen gondolkodom azon hogy még mindig nem a 3. évadhoz kellene nekifognom, mert közben "belefutottam" egy ilyenbe is: [link] Merthát kronológiai sorrendben mégiscsak ez jönne előbb, és hát kíváncsi volnék erre is, hogy Frost milyen előzetes háttérvilágot álmodott meg a 3. évadhoz. |
2018-10-26 19:15.35 |
A Sinkin Soon élőben. Egyszerűen hatalmas, majd meghalljátok - az a harsonaszóló a közepén (2:27-től) meg mindennek a csúcsa - de majd ezt is :)
https://www.youtube.com/watch?v=rWUUVltM2RM Naszóval 3:01-nél sztem teljesen megérdemelt az extra taps, J. Walter Hawkes itt egy kicsit ellopta a showt Norah-tól. Amúgy sztem messze ez a legjobb élő változata a dalnak, egyszerűen azért, mert itt - és tudtommal csak itt - Norah felkért egy harsona művészt is hogy csatlakozzon a produkcióhoz. (Na nagyon gonosz akarok lenni, akkor az előbbiek között akár összefüggést is feltételezhetek :))) ) Persze az egyéb csak zongorás, meg gitáros és orgona verziók sem rosszak, de ez a dal azért mégiscsak így, harsonával az igazi, mert csak ezzel lesz teljes a "crazy factor". Amúgy Norah micsoda nő itt is - na de ez már tényleg nem a tárgyhoz tartozik :) |
2018-10-26 18:38.36 |
Az Always on the run immár Slash nélkül, de egy kb. uolyan jó Craig Ross-szal. Egyrészt, másrészt lehet hogy már nem olyan impulzív jelenség a színpadon Kravitz mint 20-25 éve, magyarán nem ugrál már annyit, viszont mint zenész és énekes szvsz egyre csak jobbá, profibbá vált. Ő is, és a zenekara is:
[link] Pipa is voltam rá amiért júniusban, a Papp László Arénában kihagyta a műsorból. Persze el bírtam volna viselni egy Bank Robber Man-t [link] egy Dancing Till Dawn-t https://www.youtube.com/watch?v=dJkgoHV0W6w egy Strut-ot https://www.youtube.com/watch?v=hFgqWYpYLe8 meg egy Dirty White Boots-ot is, https://www.youtube.com/watch?v=5S5e-bfOQ6E ezek az előző turnékon még stabil szereplők voltak. Persze tudom az ilyen 1-2 albummal ezelőtti nótáknál mindig jobban bennevan hogy amikor jön az új album az új promóciós dalaival akkor lecserélődnek, az ilyen 1-2 albummal ezelőtti számoknak, hacsak nem robbantottak vmi extrát a slágerlistákon akkor előbb-utóbb ez lesz a sorsuk :) Tehát utóbbiak hiánya, az Always on the run-nal ellentétben azért mindenképpen a megbocsájtható kategóriába tartozik. Meg különben is, tudom, sosem szabad telhetetlennek lenni :) Na de akkor is, a másik meg, amit, pontosabb akit, még pontosabban akiket hiányoltam, a csajokat :) Mármint, mostmár egész pontosan megfogalmazva Lenny háttérvokalistáit: [link] Mert ők még mindenképpen tovább emelhették volna az est fényét, és nem feltétlen csak a hangjukkal, mert az egyikük, konkrétan Jessica Wagner-Cowan a megjelenésével is :) [link] (Bocs de pasiból vagyok, egyébként nyugodtan ki lehet röhögni, de erre a fekete istennőre tényleg annyira számítottam :D) Na mindegy, persze így is óriási koncert nameg egyben óriási buli volt, én úgy "végigaktívoskodtam" a koncertet mint még soha semmit soha korábban. A végére full el is készültem a hangommal és az erőmmel is, mellesleg ezért abba is belegondoltam hogy akkor mi lenne velem egy Bruce Springsteen koncerten, aki nem 1,5-2 órákat, hanem 3-4 órákat is képes zenélni? :) A legutóbbi, alig egy hónapja megjelent megjelent Raise Vibration c. albumához amúgy még nem volt szerencsém. Persze a Low-t https://www.youtube.com/watch?v=Azd6ex0ml0w és az It's Enough!-t már ismerem róla, a koncerten is voltak term. (hiszen lemezbemutató koncert volt, a Raise Vibration Tour egyik állomása). Viszont a lemezzel kapcs. meg azt nem értem (miután megnéztem a tracklistet) hogy az Are You Going To Be My Girl https://www.youtube.com/watch?v=9xux9Xb16p0 hova lett róla, amikor elvileg ez volt a lemez legelső beharangozó dala, és mellesleg nekem ez is tetszik/tetszene is nagyon. Mellesleg erre a klipre szerződtetett modellecske is, pontosabban az ő félmeztelenkedés számba menő megnyilvánulásai, OMG! Na mindegy, szóval csak azt akarom mondani hogy sztem a klip is elég jó :))))) |