Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Köztünk élő angyalok
- HBO, 06:00
Belfast
- HBO2, 06:00
Marguerite, a számok szerelmese
- Cinemax2, 06:00
Lopakodó
- Film Café, 06:15
Gumball csodálatos világa
- Cartoon Network, 06:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Dougray Scott (59)
Mark L. Lester (78)
Peter Facinelli (51)
Garcelle Beauvais (58)
Tamsin Egerton (36)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
- Filmes Sámánok Rendje -
Fear the Walking Dead (sorozat) - Vélemények
Galaxis útikalauz stopposoknak (2005) - Vélemények
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Futni mentem - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Rebel Ridge aaaaa
Courteney Cox aaaaa

 

HMáté33 hozzászólásai

Ugrás HMáté33 adatlapjára

elejére ... 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 ... végére

Oscar Díj 2013 (2012/13-as Díjszezon)

2012-10-21 18:37.25
nehéz ezt megmondani, de én nem hiszem, hogy a BotSW komoly esélyes lenne az Akadémiánál. már a SAG is ignorálta, mert nem tagok ugye a szereplők, korai volt a premier... bármi lehet még ebből, én személy szerint nem érzem, hogy Oscar-filmről van szó. Moonrise Kingdom pláne. ilyen korai bemutatóval óriásit kellett volna robbantania, hogy beférjen, de ez nem történt meg, az indie-k felkarolják, de szerintem ez kevés lesz.
a Sessions már komolyabbnak tűnik, forgatókönyv és főleg színészek tekintetében sanszos, best picture jelöltnek azért nem tippelném, aztán majd meglátjuk :)


2012-10-21 14:43.48
London Film Festival

-Legjobb film: Rust and Bone

-Legjobb elsőfilm: Beasts of the Southern Wild


2012-10-05 17:31.13
csak hát ugye itt jön a képbe, hogy miért ne lehetne ez AZ a film...
én sem mondom, hogy a Lincoln lesz a befutó, pont azért, mert így látatlanban nem lehet róla nyilatkozni, viszont szerintem minden adott hozzá...


Kathryn Bigelow - Vélemények

2012-10-05 17:29.49
http://www.youtube.com/watch?v=vcBjOVKKxh0
erről van ugye szó, és bizony tényleg nagyon csapja ez a teaser, pedig nem sokat árul el. Bigelow remekül építi fel a feszültséget, ezt Oscar-díjas filmjével is remekül bizonyította, a Zero Dark Thirty pedig nagyon testhezállónak tűnik megintcsak. én nagyon várom.


Star Wars I. rész - Baljós árnyak - Vélemények

2012-10-05 13:04.39
hiába, nem szerették az új mozikat, ilyen esetben meg jó, ha a kötelezőt megadják neki.
ez különben, valahol érthető is...


Oscar Díj 2013 (2012/13-as Díjszezon)

2012-10-05 12:59.29
*Spielberg persze...:)


2012-10-05 12:58.24
persze még senki sem látta, így nem lehet felmagasztalni, vagy lebecsülni, de szerintem a Lincoln egy igazi Oscar-filmnek néz ki.
neves rendező, nagyszerű, állandó stábjával, klasszikus, grandiózus téma, Amerika-mítosz, rasszizmus, háború, a fókuszban egy nagy amerikai személy, akit a mindig erős Day-Lewis formál meg (már az előzetesek alapján is mesterien), további kiváló színészek, akiket az Akadémia is kedvel (Jones, Field...). és ezt még lehetne folytatni.
Speilberg iszonyat erős a háborús témákkal, ezt tavaly is megmutatta, akár tetszett a War Horse, akár nem, kár elvitatni, hogy iszonyat erősen festette meg a csatajeleneteket a rendező.
és ott van még az Akadémia számára oly fontos érzelmi faktor. ezt egy életrajzi témánál ugyan nehezebb megfogni, de ha belevonják a feketék ügyét, akkor az rendesen megtámogatja a tényt, hogy a középpontban az egyik legkedveltebb, mégis tragikus sorsú elnök áll.
én úgy érzem, itt minden adott. aztán kérdés, mi sül ki belőle. várni kell még az első kritikákra is...


2012-09-30 12:01.14
szerintem ez azon is múlik, mennyire fogják szeretni a The Master-t, mert ha bejövős lesz, kaphat jelölést ebben a kategóriában is simán.


2012-09-07 19:02.39
mondjuk szerintem van hangulata a trailernek, meg a látványterv is erősnek tűnik, de én sem hiszem, hogy beleszólhatna a best picture-versenybe.
technikai díjak esetleg? persze számít a fogadtatás, idén erős a látványfilmek mezőnye...


2012-09-05 09:10.52
[link]

tényleg nagyon pozitív az Argo fogadtatása, ebből sok minden jó kisülhet...


2012-09-04 19:59.30
Alapvetően én egyetértek veled a Hobbit-tal kapcsolatban, meg nekem amúgy sem egy várós film, semmi érzelem nem fűz hozzá. De mégis úgy érzem, lehet belőle valami. Hacsak úgy nem érzik az Akadémiánál, a Gyűrűk Ura elég volt már...

Django-t jelölni fogják, ebben szinte biztos vagyok, DiCaprio-t még múltkor te is bedobtad a közösbe, de szerintem lesz ott más is, Weinstein-ék lehet, h a Master-re fókuszálnak, de szerintem marad erre is valamennyi puskapor. :)

Gatsby-éket én karácsonyra vártam, gondolom volt egy időpont csúsztatás, amiről lemaradtam... Viszont akkor ebből év eleje lesz, meg lemaradás a díjszezonról... Ezt főleg Leo miatt sajnálom.
Ez viszont így megdobja azért a Django esélyeit, megint csak azt mondom...:P


2012-09-04 15:06.00
oké, hogy még nem sok mindent lehet tudni olyan filmekről, mint a Django Unchained, The Great Gatsby, vagy esetleg a Hobbit-mozi, de én főleg az első kettő esetében valószínűnek érzek egy-két komoly jelölést...


2012-09-03 00:19.25
a forgalmazó is sejthette, ha berakta nyárra a premiert. :P
de tudod, hogy szeretik Allen-t, szerintem hallunk még róla a jövőben. amilyen termékeny, lesz neki még sok filmje. :)


2012-09-02 20:52.06
na és mi a helyzet a forgatókönyvvel? To Rome with Love? nem egy olyan felkapott darab, mint a Midnight közelről sem, de egy Woody Allen-t sosem szabad lebecsülni... vagy a kritikusok fújolása kizárja a jelölést is?


2012-09-02 19:05.03
aztán ha igazi kedvenc lesz, nem elképzelhetetlen a jelölés a díszletekért sem...


2012-09-01 20:00.08
helyes út? hát...
számomra az operatőr díja az egyik legfontosabb kategória, és szeretem a kísérletező jellegű fényképezést is. leginkább pedig talán az olyan profi munkákat, mint amilyennek a The Master kinéz, de például Pfister szerintem nagyon megérdemelte a díjat az Inception-ért, Richardson hihetetlen munkát végzett tavaly, bár ott Lubezki munkája talán tényleg erősebb volt... Avatar-ba ne menjünk bele, bár ha a jelölteket vesszük... A Slumdog Millionaire meg ugye kisebb költségvetésből dolgozott, mint PTA munkája, de nyilván nem "hasonló operatőri munkáról" van szó, ahogy írtad.
én túl sokat nem vitatkoznék az elmúlt évekkel, bár egyetérthetünk, hogy általában szurkolok az olyan filmek elismerésének ezen a téren, mint PTA munkái, és nem szabad leragadni az igényes blocbusterek fényképezésénél, főleg nem az ügyes 3D-nél.


2012-09-01 16:55.00
szerintem ez inkább a kritika írójának a "hibája", hogy ennyire kevés figyelmet szentel Adams-nek. de majd látjuk a többieket.
az már az előzetesekben is jól látszott, az operatőr az év egyik nagy nyertese is lehet,elképesztő munkát végzett, én is úgy vagyok vele, már azért megnézném a filmet :)


Batman és Robin - Vélemények

2012-09-01 16:44.51
az mondjuk egy elég direkt dolog volt, amikor Méregcsók közölte, mi jár a boltokban az ő játékfigurája mellé...


A sötét lovag - Felemelkedés - Vélemények

2012-09-01 16:36.03
A Denevér felemelkedésével lezárult Nolan trilógiája, ami mozgóképen is méltó helyére emelte a sötét lovagot, sőt újraértelmezte a képregényfilmet, mint műfajt, és a mítosz rajongóin kívül a mozi szerelmeseit is megajándékozta egy olyan kultértékű alkotással, amiből jó, ha egy születik egy évtizedben.

A nolan-i adaptáció kulcsa nyilvánvalóan a mítosz valós alapokra helyezése, hitelességének erősítése, amire minden eddiginél nagyobb szükség volt persze, ahhoz, hogy feltámadjon a legenda, ami a 90-es években kivetkőzött önmagából. Mégis fontos észrevenni, mekkora tisztelet rejlik ebben az adaptációban az alapanyagra nézve. Legyen szó akár karakterekről, vagy eseményekről, Nolan és csapata mindig a képregényeredeti esszenciáját tartotta meg, azt, amitől az adott dolog az, ami, és erre az alapra építették fel saját értelmezésüket, aminek fontos eleme ugye a realitás lehető legpontosabb megközelítése. De bármennyire is modern, vagy "nolanes" lett valami, a lényegét mindig is a képregényből hozta, és ez a tisztelet szerintem a siker egyik fő kulcsa. Nolan értelmezésében Batman Batman maradt.

Nagyon sok szempontból lehetne írni ezekről a filmekről, de szerintem az nagyon fontos, kinek mit adtak, mi a személyes üzenetük az egyes emberre nézve. Számomra Nolan ezzel a trilógiával -Batman modern értelmezésével- a HŐS fogalmát adta. Ez egy tudatos koncepció, a három rész alatt tudatosan lett felépítve a hős figurája, folyamatosan árnyalva és mélyítve. Ahhoz, hogy ez működjön persze szükség volt egy Bruce Wayne-re, akinek valós motivációi vannak, nélküle nem érthetnénk meg a sötét lovagot, nem lenne szó önfeláldozásról. Ami szerintem a trilógia másik kulcsszava.

Ahogy az első film pazarul vágott felvezetésében megismerjük Wayne-t, egy elveszett ember képe tárul fel előttünk. A milliárdos ifjúnak a korai tragédia kettétörte az életét. Amolyan Travis Bickle-ként céltalanul, idegenként bolyong a sötétben. A halhatatlan (!) Ra’s Al Ghul ad értelmet ennek a bolyongásnak, de egyúttal megadja a végső lökést is Bruce-nak, hogy végleg feladja eddigi életét, vagy azt az életet, ami az övé lehetne. Az Árnyak Ligájának tanításai ösztönzik arra, hogy a félelemből erőt kovácsoljon, hogy szembeszálljon démonaival, megmutatják az utat, hogy hogyan legyen több, mint egy ember. Még nem hős, de a döntés az ő kezében van.

Ami viszont nagyon fontos, hogy Bruce az újonnan kapott céllal eggyé válik, végleg feladja korábbi életét, feláldozza azt egy "magasabb jó" oltárán, ami talán elcsépelten hangzik, viszont a hőssé válás elkerülhetetlen része. Innentől Bruce Wayne csak egy szerep, egy árnyék, aki csinos hölgyekkel mutatkozik, estélyeket rendez, olyasmiket vesz, ami nem eladó, áthajt a sárgán, de valójában ez mind-mind csak álca. Ez az önfeláldozás Nolan hősének az egyik legfontosabb ismertetőjegye. Bruce Wayne saját élete nem ér annyit, mint a sokmillió városlakóé.

Egy valami köti őt a „normális” élethez, pontosabban egy valaki, Rachel Dawes, a gyerekkori szerelem. Ez az a pontja a történetnek, ami előttem kétségessé tette a hős útjának végkimenetelét. Rachel személye visszahúzza a hőst az emberek közé, ahol más vonatkozási pontja nincsen már Bruce Wayne-nek. A teljes önfeláldozás helyett itt még a "talán egyszer" a hívószó, bármilyen lehetetlen is az a jelenben. Amíg fel nem tűnik Gotham fehér lovagja, aki talán leváltja Batman-t, és legális hősként lehetőséget ad Bruce-nak az újrakezdésre. Abban nem vagyok biztos, hogy Bruce igazán vágyott erre, de azt hiszem, Rachel-t jobban szerette annál, mint hogy ezt belássa, és tényleg ő volt az utolsó, akiért visszatért volna.

Ez már ugye a második film történetének része, amivel Nolan egy modern legendát adott a világnak, egy olyan sikert, amit már elkészültekor piedesztálra emeltek, és ami már most méltán tartozik olyan kultikus mozik körébe, mint a Casablanca, a Szárnyas fejvadász, a Taxisofőr, a Ponyvaregény, vagy a Keresztapa. A hős figurája tovább fejlődött, az önfeláldozás kulcsszerepet kapott, a szeretett nő elvesztésével pedig Bruce Wayne végleg elhagyta kötődését a "normális" élettel, nem volt többé értelme arról beszélni, mi lenne ha… A hős közben bemocskolta magát egy másik jelképért, hogy a félelem helyett reményt adjon az embereknek. Gotham igazi hőse tudta, hogy neki nem az üdvrivalgás, az elismerés, sőt nem is a köszönet kell. Mivel az embereknek épp nem rá volt szüksége, kitaszította magát. A "nagyobb jó" érdekében…

Ám már több volt, mint egy ember, és itt kezdődik a zárórész. Látjuk, hogy bár nincsen Batman, de nincs Bruce Wayne sem. Mert már rég feláldozta magát, lemondott arról az életről, amit kapott, utolsó kötődését is elvesztette. A Felemelkedés nálam ott nem sikerült, hogy megtörte a hős fejlődésének eddigi útját. Nagyon jó gondolatok vannak benne például a félelemről, ami Batman fontos része. Pont Bane börtönében jön rá arra, hogy szüksége van rá. Batman a félelemből született, és az kell is hozzá, hogy felemelkedjen. De a történet végére Bruce úgymond visszatér az életbe. Batman, a jelkép persze legendává válik, de a hős teljes önfeláldozása nem valósul meg, elhiteti velünk, sőt talán magával is, hogy van keresnivalója ebben a másik világban. Ezzel viszont szerintem aláássa azt az utat, amin eddig haladt, ami eddig épült a szemünk előtt. Sajnos azt kell mondjam, egy olyan vágányra tereli, ami idegen a hős trilógián át ívelő felemelkedésétől. Más egyéb szempontból vizsgálva adhatnak a filmek egy koherens képet, az enyém szempontjából sajnos volt egy kis döccenő…

Pedig fontos szerepet kap a hős fogalma itt is. Az örökség, amit hátrahagy maga után, maga a holnap Gotham számára. A városnak, amit mindig maga elé helyezett, amiért már régen odaadta magát. A jelkép felemelkedésével Batman eltávozott a mindennapokból, de üzenete, hogy bárki lehet hős, az emberekkel marad. Mert egy szimbólumot nem lehet elpusztítani, a Denevér mindig emlékeztetni fogja az embereket arra, hogy a remény legyőzi a félelmet.

Akárhogy is, Nolan-ék maradandót alkottak, mind a befejezéssel, mind a szériával összességében. Vizuálisan csúcsrajáratva, de ami igazán fontos, történetét tekintve is remekbe szabott formában született újjá a Denevérember, végre megadva azt a mozgóképes adaptációt a sötét lovagnak, amit az megérdemel; a képregényadaptációknak egy olyan magasságot, ahova kevesen hitték, hogy a zsáner valaha eljuthat; a mozirajongóknak pedig a 21. században kihalófélben lévő igényes szórakoztatás mintaképét, ahol helyén van az ész és a szív is.


Oscar Díj 2013 (2012/13-as Díjszezon)

2012-09-01 12:04.32
Meryl Streep tavalyi példájából okulva mondhatjuk ugye, hogy egy közepesen gyenge film is adhat esélyes színészt, ha az igazán kivételes alakítást nyújt...


2012-09-01 00:06.18
ezeket reálisnak is tartom, persze látni kell a filmet.
am én nagyon szerettem a The Town-t, szerintem alulértékelt film, ha a PGA után az Akadémia is a keblére ölelte volna, igazán boldog lettem volna. Renner meg nagyon megérmelte a jelölést :)


2012-08-31 22:07.49
nagyon kíváncsi vagyok a visszajelzésekre! :)
szerintem nem lesz best picture nominee, de ki tudja... hamarosan képet kapunk az esélyeiről.


Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

2012-08-31 19:54.40
ön nyert ;)


2012-08-31 19:02.42
"Istenem, adj valamit, amire lőhetek!"


Mágusok csatája - Vélemények

2012-08-31 18:59.44
Egyszeri szórakozás, mindenfajta meglepő húzás, vagy eredeti ötlet nélkül. Ha rossz kedvemben lennék, azt mondanám, kliséhalmaz, maradjunk annyiban, hogy egy mérsékelt próbálkozás.
A gyerekszínészek csak itt-ott ripacskodják el a filmet, összességében nézhetőek, és van itt egy Frank Langella is, aki persze rendesen be volt korlátolva a sekélyes forgatókönyv miatt, de karizmáját nem tudták elvenni.
Abszolút nem akarja megváltani a világot a film, jól ismert panelekből épít fel egy egyszerű történetet magának, saját keretein belül működik a dolog, de nem ad semmiféle többletet. Eltelik vele az idő, aztán jónapot, ha kihagyjuk sem lettünk szegényebbek.


Batman és Robin - Vélemények

2012-08-31 18:52.15
Ez már mindennek az alja, nevetséges karikatúra, egy igazi vérlázító mítoszrombolás. Nem tudom, hogy engedhették, hogy idáig süllyedjen ez a franchise, de ez már tényleg az arculköpáse mindennek, ami Batman korábban volt.
Iszonyosan sallangos, émelyítő karakterek, kifordítva önmagukból, olyan szövegekkel "felvértezve", hogy a gyomrom forgott, ha épp nem röhögtem az ostobaságokon. A díszletek agyonnyomják a filmet, hangulatot viszont nem tudnak kölcsönözni, még ez is működött valahogy a korábbi részeknél, most már túlzás. Történetről inkább ne beszéljünk.
Stílusosan szólva Sumacher ezzel jégre tette a szériát egy időre, a stúdió nem mert pénzt fegtetni egy újabb epizódba (!), a fejőstehén felfordult. A filmet komolyan venni semmilyen szinten nem lehet, de azt is nehéz elképzelni, hogy ezt a dobást bárki komolyan gondolta volna. De akkor meg minek...


Batman visszatér - Vélemények

2012-08-31 18:42.02
Érződik bizony Burton stílusa, de nem képes olyan atmoszférát teremteni, mint legendássá vált filmjeiben. Bár tény, hogy ennek a mozinak is van tartása, de sokszor giccses, gagyi, komolytalan, ami szerintem nem áll jól a Denevérembernek. Már ami a mozgóképet illeti.
Sajnos maga Bruce Wayne is jelentéktelen, ez elég jellemző különben a 90es évek szériájára, hogy az enemy line egyszerűen elhomályosítja a főszereplőt. Wayne egy faékegyszerűségű karakter, minden egyéb plusz nélkül.
A Batman visszatér egy agyatlanság, ami viszont számomra megmenti a filmet, hogy mint agyatlanság, ez a darab még működik, mesés csihi-puhi szintjén ez még egy élvezhető próbálkozás. De ez a mítosz ennél sokkal többet érdemel...


Viccek! - Ha van Valakinek egy jó vicce, vagy poénja, akkor azt itt elmondhatja!

2012-08-28 19:44.30
sajnos abszolút jogos...xD


Kull, a hódító - Vélemények

2012-08-28 18:00.50
Kaotikus hangulat, elképesztő diszharmónia és a rendezői jelenlét olyan fokú hiánya jellemzi Nicolella filmjét, hogy az már tulajdonképpen tankönyvi példa lehetne. Számomra ez tette sírba a filmet, pedig az alapvető hozzávalók sem épp acélosak.
Kezdve az égbekiáltóan ostoba és faék egyszerűségű forgatókönyvvel, Kull, “az iszonyúan izmos és szőrös óriás” (!) kalandjainak színvonala és a konfliktusok nagyjából egy számítógépes játék szintjén mozognak, a nyelvezet valami ordenáré, és mindentől elüt, amitől elüthet, a párbeszédek eszméletlen gyengék és súlytalanok, a beböfögött monológok pedig egyszerűen nevetségesek. Ilyen alapokkal az sem meglepő, hogy a színészek (akiknek egyébként sem kell Oscar-köszönőbeszédtől tartaniuk) nem tudtak mit kezdeni magukkal, sok ponton paródia, amit művelnek.
Lehet folytatni a sort a harcok koreográfiájával, amiből ki lehetett volna valamit hozni, de semmi feszültség nincs bennük, nagyon laposak, és ha azt mondom, hogy a hiteleséggel hadi lábon állnak, akkor enyhén fogalmazok. Amin már meg sem lehet lepődni, az a számítógépes animáció, ekkora költségvetésnél nem várok nagy durranást, elég gyenge lett, de a nagyobb baj az, hogy így illeszkedik is a film többi részéhez.
De mint mondtam, főleg Nicolella bűvészkedésén ment el ez a próbálkozás, aminek köszönhetően olyan zavar uralkodik a képernyőn, hogy nem győztem kapkodni a fejem. Rock zene és klasszikus hangulatú muzsika váltja egymást, az egyetlen drámainak ígérkező pontba beleköp egy felesleges monológgal, a színészvezetésről teljesen elfeledkezhetünk, és még lehetne sorolni, de minek…
Nem igazán lehet az alkotásban értékelhető dolgot találni, de ugye ez az a kategória, ami sokszor már annyira gyenge, hogy pont ezért lesz nézhető. Kedvenc jeleneteim közé tartozik például, amikor a legénység a Patyomkin páncélost megidéző lázadás után nagy röhögés közepette a vízbe hajigálja az ellent, vagy amikor Kull, “az iszonyúan izmos és szőrös óriás” vadul megcsókolja a leggázabb cgi-sárkányt, akit valaha láttam, ezzel megmentve a napot.
Igen elrontott alkotás hát ez, amit tényleg leginkább azért lehet megnézni, hogy ilyet is lássunk, de aligha fogja bárki is újból elővenni. Annyira azért nem sikerült elvetni a sulykot az ócskaság terén, hogy többször nézős trash-munkáról beszélhessünk…


Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

2012-08-24 05:08.57
The Usual Suspects
remek film, nem egyszer idézett mondat : )


elejére ... 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 ... végére
Mannavita Méhpempő rendelés

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk