Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 17:25 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 17:45 |
Darrow és Darrow - Bizonyítékok - Film4, 18:15 |
Képlet - Film Café, 18:35 |
Dzsungelből dzsungelbe - Film Mánia, 18:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/ |
Örömködő topik - közkívánatra! |
Mit hallgatsz most? |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Három betű - egy mondat |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Egy szobalány vallomása |
Jayme Lawson |
2014-01-26 11:15.20 |
Azt hiszem igazad van. Igazából én sem hiszem, hogy direktori díjjal csak úgy kárpótolgatnának bárkit is.
Viszont a DGA után kicsit elgondolkoztam a Gravity esélyein. Szerinted lehet rá reális esély, hogy Cuarón magával rántja a filmet is? Mindenesetre kíváncsi leszek, hogy McQueen-t hazai pályán is megveri-e. Szerintem a BAFTA szerepe idén elég fontos lesz. |
2014-01-21 11:54.09 |
A díjszezon eddigi alakulása nyilván egyre élesebben kirajzolja az erőviszonyokat. Ezeket mindannyian tudjuk.
Ezek alapján szinte betonbiztosnak tűnhet a 12 év rabszolgaság legjobb film győzelme. Én is úgy gondolom, hogy ebben a kategóriában ez a film a főesélyes, de fogadni már egyre kevésbé mernék rá. Figyelembe kell venni azt a tényt, amit Te is hangsúlyoztál (és egyébként én is így látom), hogy egyáltalán nem teljes a támogatottsága az Akadémián belül, illetve azt, hogy a SAG-on a legjobb Cast díjat simán (és megérdemelten is) vitte a Hustle. Továbbá én úgy érzem, hogy a Hustle-nek pont a könnyed stílusa miatt lehet esélye az Akadémiánál. De ami igazán megfontolandó még az a megosztott PGA-díj a Gravity és a 12 Years között. Ebből arra tudok következtetni, hogy hasonló méretű táborok alakulhattak ki a 3 főesélyes film mögött és mint korábban is említettem, lehet, hogy nem kevéssel maradt le a Hustle. Ez a PGA eredmény az én szememben sokkal inkább a Hustle esélyeit növeli, mint a Gravitációét, mert a Gravity-t nem tudom elképzelni legjobb filmnek. Így ebben egyet kell értsek Veled, hogy a Hustle okozhat meglepetéseket. A színészi díjakra már sokkal inkább mernék fogadni. Blanchett és Leto megállíthatatlannak tűnik és nem hiszem, hogy a BAFTA bármit is befolyásolni fog (még akkor sem, ha Leto-t nem jelölték). A legjobb férfi főszereplő kategóriában nyilván Matthew McConaughey a legesélyesebb, de neki még odaszúrhat DiCaprio. Esélyesebbnek én is McConaughey-t tartom, de nem mondom, hogy Leo-nak semmi esélye. A női mellékszereplő meg tudjuk kik között fog eldőlni. A forgatókönyvírói kategória is érdekes bizonyos szempontból. A Her című filmnek nagy esélye van az eredeti forgatókönyv kategóriában; nagyon dicsérik kint. Persze itt még meg kell várni a WGA-t és a BAFTÁ-t (ahol nem jelölték), de jelenleg ő a legesélyesebb ebben a kategóriában, így a Hustle ezt a díjat is vesztené. Az adaptált forgatókönyv írói díj szintén érdekes, mert a Her egyszer már felülkerekedett a 12 Years filmen, sőt WGA-ra nem is jelölték a rabszolgasorsot. Akár itt is bukhat a 12 Years. A direktori díjról annyit, hogy ha reálisan nézzük, akkor tényleg Cuarón érdemelné meg a legjobban. Itt viszont azért lehetnek kavarodások, mert a 12 Years és Hustle sok díjat bukhat és bizony kárpótolni kell őket. Lehet Cuarón ennek a levét fogja meginni. Egyébként úgy érzem, idén is követett el baklövéseket az Akadémia a jelölések terén. Pl. a Hustle smink/maszk kategóriából való kihagyása előtt értetlenül állok, mert ott nem csak jelölni kellett volna, de én lelkiismeret furdalás nélkül adnám nekik a díjat. |
2014-01-21 00:53.40 |
Elfogadom az érvelésed, de nem akartam, hogy félreérts: valóban hivatkoztam a múltra, az Akadémia ízlésére, korábbi győztesekre stb. és nem is kell alábecsülni a múlt eseményeit. Viszont én önmagában a korábbi díjszezonok alapján egyszerűen nem tudok messzemenő következtetéseket levonni, mert minden szezon más, a kritikusok, társaságok tagjai cserélődnek és más filmes ízlések kerülnek előtérbe. Hiába múltbéli tény, hogy 7 éve ugyanaz a film kapja a legjobb filmnek járó díjat és a rendezői díjat is (tavalyi évet most nem számolom, Affleck hiánya miatt), én nem ebből fogom levonni a következtetést, hogy akkor most Cuarón sem kapja meg a díjat stb. (((kisarkított példa volt, és tudom, hogy te sem ezt mondtad; de én hasonló okokból nem vonok le következtetéseket a múlt meglepetéseiből, kivételeiből stb.))) |
2014-01-20 23:37.45 |
Nem feltétlenül mondom azt, hogy nem értek egyet Veled. Sőt! Van reláció abban, amit írsz és abban amit tegnap összeszedtél nekünk (bár azt mondjuk én kevésbé tartom relevánsnak, hogy a múlt díjszezonjai alapján következtetéseket vonjunk le). Azt hiszem, a tegnapi PGA sok mindenben alá is támasztja az elképzeléseidet, mert szerintem könnyen meglehet, hogy a Hustle is karnyújtásnyira maradt csak le a PGA-díjtól. Az Akadémia pedig köztudottan szereti a Hustle könnyedebb stílusát és Lawrence-t stb, így a Hustle valóban lehet nevető harmadik az Oscar-gálán.
Megmondom őszintén ez a Gravity PGA-díj engem nagyon meglepett. Azonban még így is meglepődnék, ha a legjobb film díját a Gravity vinné el az Oscar-gálán, mert valahogy nem érzem koherensnek az Akadémia stílusával, ízlésével (ámbár én örülnék neki a legjobban). Sokkal inkább érzem a másik két film esélyét ebben a kategóriában. Valóban lehet gebasz a rendezői kategóriában is. Márcsak azért is, mert a Hustle-t és a 12 év rabszolgaságot is rengeteg kategóriában jelölték díjra, de ezek nagy részét valószínűleg el is bukja majd a két film (míg a Gravity a rendezői díj nélkül is kap kb. 4-5 elismerést) és könnyen meglehet, hogy az Akadémia tagjai pont a rendezői díjjal fognak kárpótolni McQueen-nél vagy David O. Russell-nél. Azt azért megjegyezném, hogy én ennek örülnék a legkevésbé, mert Cuarón legalább olyan egyedi és sajátos stílussal dirigálta le a Gravity-t, mint tavaly Ang Lee a Pi-t (szegény Affleck!!!) és nem viccből dobálják hozzá a szezon eddigi rendezői díjait sem. |
2014-01-20 17:18.54 |
Azért a PGA történetében sem fordult még olyan elő, hogy holtversenyben két film nyer egyszerre díjat. Pedig most ez történt: A 12 év rabszolgaság és a Gravitáció kettős győzelmet aratott. Ez most lehet azt jelenti, hogy a Hustle sem maradt le sokkal, vagy pont az ellenkezőjét, hogy a két győztes elhúzott a többitől... Mindenesetre érdekes. |
2014-01-19 14:32.43 |
Igen, ez is egy vitatott eset. Akkor én is Leo-nak szurkoltam. Vannak ilyen baklövések. Pl. a 2004-es gálán is Naomi Watts magasan a legjobb volt a saját kategóriájában, mégis Theron kapta a díjat... És jól játszott Theron, de azt a díjat sokban köszönheti a maszkosoknak és sminkeseknek. Aztán 2006-ban meg pont hogy, Theronnak adtam volna a díjat a Kőkemény Minnesota-ért; Witherspoon Oscarja egy kicsit kamuszagú volt, bár tény, hogy az élete legjobb alakítása, na de voltak ott mások is abban a kategóriában na. Bár lehet az Akadémia is úgy gondolta, ha Reese most nem kap díjat, akkor soha (ami kb. jogos is). |
2014-01-19 14:24.00 |
Igen-igen, hiszen mégis csak az "év teljesítményeiről" beszélünk. Éppen ezért, akárhogy is nézzük, játszhatott ő 10 éven keresztül baromi erősen, ha most is (mint korábban számtalanszor) van nála jobb.
És igen, nem azért maradnak jelölés nélkül baromi értékes filmek, mert az Akadémia szarnak, értéktelennek tartja őket; hanem egész egyszerűen arról van szó, hogy a díjszezon előtt és alatt is csak a komoly reklámmal és kampánnyal rendelkező filmekre figyelnek fel, a többinek esélye sincs jelöléseket szereznie. Ez a szomorú és kegyetlen tény, de ez mindig is így volt és mindig is így lesz. A jelölésekhez kell egyfajta támogatottság. Éppen ezért, teljesen nyilvánvaló az is, hogy attól, hogy nincs díja vagy jelölése egy filmnek, még lehet igenis értékes. |
2014-01-19 14:02.39 |
Teljesen egyetértek. Szerintem is csak Leo-nak lenne rá esélye, és a BAFTA mindenképp jelzésértékű lesz ilyen szempontból; de én is úgy érzem, hogy sajnos ehhez nincs elég támogatottsága. Azonban csatlakozok azokhoz, akik úgy tartják, hogy DiCaprio már régóta Oscart érdemelne... Egyszerűen észrevehetetlen, hogy mekkora fejlődésen ment át ez az ember. Ég és föld a különbség a mostani Leo és a Titanicban megismert között. Már évek óta az egyik legtehetségesebb színész a saját korosztályában. |
2014-01-19 10:01.15 |
SAG-nyertesek:
- legjobb színészgárda: Amerikai botrány - legjobb színész (főszerep): Matthew McConaughey - legjobb színésznő (főszerep): Cate Blanchett - legjobb színész (mellékszerep): Jared Leto - legjobb színésznő (mellékszerep): Lupita Nyong'o A SAG az utóbbi évek tapasztalata szerint sokkal jobban jelzi az erőviszonyokat, mint a Globe. A GG, a CC és a SAG után Blanchett, McConaughey és Leto is 100%-on áll. Blancett 2. Oscar díja már most 99%-ra egyértelmű, persze előtte még a BAFTA is nála landol(?). McConaughey és Leto Oscar-díjait sem veszélyezteti nagyon senki. Az érdekes inkább az, hogy egyikőjüket sem jelölte a Brit Filmakadémia, így BAFTA-díjjal nem gazdagodnak. Több, mint valószínű, hogy Leo idén is üres kézzel távozik az Oscar-gáláról (ha csak nem sajnálja meg az akadémia XD); még ha a BAFTÁt ugyan meg is szerzi, akkor sincs sok esélye McConaughey-vel szemben. Leto díja szinte borítékolható, mégha a BAFTÁra nem is jelölték. Jennifer és Lupita párharca sokkal érdekesebb. Egyelőre: Jennifer (1) - Lupita (2) az állás. Lupita mellett szól, hogy a kritikusi díjakat magának tudhatja. Jennifer esélyei egyre inkább elszállnak, főleg ha még a BAFTÁt sem sikerül elvinnie Lupita elől. Azonban 2 dolgot még is érdemes megemlíteni: 1. Lawrence játékát az Akadémia imádja; 2. az Amerikai botránynak lehet, hogy ez lesz az a kötelező vigaszdíj (10-ből 1-et kapjon már alapon!). |
2014-01-17 14:55.54 |
Ebben természetesen igazad is van. De, ha a nominációk és a díjak arányát nézzük, akkor nagyon úgy néz ki, hogy a Gravity-é lesz a legtöbb, valószínűsíthetően egy rendezői díjjal megspékelve tekintetbe véve azt is, hogy egyéb főkategóriákban nem is számolhatjuk győzelmét. Míg az American Hustle és a 12 év rabszolgaság sok-sok jelölése a fő kategóriákra korlátozódik (megérdemelten is), ám mégis bukhatják az értékesebb rendezői és színészi díjakat, sőt a Hustle forgatókönyvi díja sem betonbiztos. Ami engem végképp lelombozott, hogy a Hustle még csak jelöléseket sem kapott a SAG főszereplői kategóriákban. Persze még számolni kell a BAFTÁval és egyéb díjakkal is, messze nem vonhatunk le végkövetkeztetéseket... |
2014-01-17 13:07.19 |
A GG és a Critics' Choice után kezdenek kirajzolódni az erőviszonyok. A színészi kategóriákban a SAG után szinte biztos következtetéseket vonhatunk le.
Egyelőre nagyon úgy látom, hogy az Oscar nagy vesztesei az Amerikai botrány (10 jelölés) és a 12 rabszolgaság (9 jelölés) lesznek. A 19 jelölésükből ketten összesen 3 (esetleg 4) díjat fognak csak elvinni, itt persze azt is figyelembe kell venni, hogy legnagyobb részt ugyanazokban a kategóriákban jelölték őket, így egymás esélyeit is oltják. Hiába kapta az Amerikai botrány a legjobb színészgárda díjat a Choice-on (ezt valószínüleg a SAG-on is megkapja), ha a többi színészi kategóriában egyetlen díjat sem zsebelt be, még Jennifer Lawrence helyett is Lupita kapta a díjat. Kettejük párharcáról a SAG dönthet. A 12 év rabszolgaság szinte biztos, hogy viszi a legjobb filmnek járó Oscart. A színészi kategóriákban erősen számolni kell a Mielőtt meghaltam és a Blue Jasmine díjaival; egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy az Amerikai botrány és a 12 év rabszolgaság csak a női mellékszereplő kategóriában rúghat majd labdába és itt is Lupita és Jennifer közt fog eldőlni a dolog. Legrosszabb esetben az Amerikai botrány, akár díj nélkül is maradhat, hiszen még a forgatókönyv díjat is bukhatja a Critic'c Choice alapján. A direktori díj szinte biztos, hogy Cuarón-nál fog landolni. És itt említem meg azt is, hogy a Gravity lesz a gála legnagyobb győztese, a 10 jelölésének felét szinte biztosan díjra váltja; a technikai kategóriákban tarolni fog. A Jégvarázs akár 2 díjat is elvihet, de olyan helyzet is kialakulhat, hogy díj nélkül marad. |
2013-11-19 18:47.32 |
...tele van a sajtó azzal, hogy Murphy-t és férjét szándékosan mérgezték meg... 4 év után még mindig derülnek ki dolgok. |
2013-09-04 12:17.25 |
Nem csak a Bosszúállók folytatásában (2015) szerződtették le Stark szerepére? IMDb szerint több Vasemberre nem írt alá. |
2013-09-04 12:11.40 |
A néző minden porcikáját összeroppantó végkifejlethez komponált eszméletlenül gyönyörű zene... ...és így válik a film vége egy tömény katartikus élménnyé.
http://www.youtube.com/watch?v=zfGjmU40ZHk |
2013-04-01 11:13.36 |
Azért mindenesetre elég érdekesnek tartom, hogy több mint 25 filmet képes voltál Cruz-tól végignézni, ha ennyire nem csíped őt (az osztályzott filmjeid majdnem egynegyedéről van szó). :P Ez a több filmet láttam Penélopétól (akit utálok, mint macska a vizet), mint Keira Knightley-tól (akit annyira "imádsz") eléggé sántít nekem. Nekem ez kicsit hiteltelenné teszi az osztályzataidat és hozzászólásaidat.
Viccet félretéve, ha te ezen több, mint 25 film után nem látod a tehetségét, akkor te vagy nagyon nem értesz a színészet megítéléséhez, vagy immunis vagy az emberi érzelmekre (mert Cruz a játékával bizony nagyon mély katartikus élményt tud nyújtani a nézőnek - és nem a Karib 4-re, meg a Las Bandidasra gondolok), vagy egyszerűen Kárpátaljai barátunk újraregisztrált más accounton. :D |
2013-03-05 23:21.15 |
Elviekben ez tényleg így van, nem csak a katonák körében és napjainkban is jellemző. Szóval nem Tarantino találta ki. :) Ettől függetlenül persze nem csak és kizárólag így mutathatja egy amcsi a hármat, de valószínűbb.
Ez egyébként abból ered, hogy az angolok a többi ujjtól (fingers) különálló testrésznek tekintik a hüvelykujjat (thumb); de ez ugyebár a németeknél nem így van (ahogy nálunk sem). Ezért amikor az ujjakon számolnak, akkor nem a hüvelykujjal kezdenek, hanem a mutatóujjal, mert a thumb nem tartozik a fingers közé. |
2013-02-25 05:58.06 |
Egy az egyben. |
2013-02-25 05:50.30 |
Poénos ez a Daniel XD |
2013-02-25 05:48.48 |
:D |
2013-02-25 05:48.02 |
Tisztában vagyok vele. De pont az Affleck-jelölés kihagyása miatt, kapta az Argo a legjobb adaptált forgatókönyvet szerintem. De jelenleg minden esély az Argo mellett szól. |
2013-02-25 05:46.04 |
Én is szerettem Jessica-t, de igazából esélye sem volt a filmet ért ellenkampány miatt, de ettől függetlenül Lawrence is megérdemelte. Titkon bíztam, hogy esetleg Rivának ítélik a díjat. Eddig a kiosztott összes díj sajna papírforma (Ang Lee is). A show jó, de az izgalom nulla. |
2013-02-25 05:42.34 |
Igazából, ha jobban kivesézzük, akkor egyáltalán nem meglepő a Lincoln bukása, hiszen a díjszezon elején a Zero Dark Thirty volt a legesélyesebb, aztán jött az ellenkampány, ezzel a porba tiporták a filmet. Bemutatták a Lincoln-t és igazából csak DDL-t dicsérték belőle. Szép lassan minden film kipotyogott az Argo mellől, így vált a legnagyobb esélyessé. |
2013-02-25 05:35.53 |
Ezzel az Ang Lee győzelemmel szinte biztos, hogy Spielberg pályafutásának legnagyobb Oscar-bukását láthatjuk, mert a Lincoln 12 jelölésből lesz kettő, és ebből is a DDL díj ér valamit, a másik csak vigaszdíj. |
2013-02-25 05:34.04 |
Hát sztem a Lincoln egy kisebb csoda lenne. |
2013-02-25 05:32.12 |
Argo? |
2013-02-25 05:31.47 |
Én azon csodálkozom, hogy a Moonrise Kingdom zene kategóriában nem kapott jelölést. Pedig eszméletlen jó zenéje volt a filmnek. |
2013-02-25 05:29.51 |
Tarantino megérdemelte. Ezzel a Zero Dark Thirty is órási vesztes, tekintve hogy Bigelow-t nem is jelölték rendező kategóriában, és tekintve az eddig kb. soha nem látott méretű lejáratókampánynak. Jessica Chastain győzelme óriási meglepetés lenne, szinte kizárt. |
2013-02-25 05:26.34 |
Lincoln mindent bukik, eddig egy vigasz díja van. De még DDL biztosan kap egyet. |
2013-02-25 05:12.30 |
Ez egyáltalán nem meglepetés.Pi hozta ezeket a díjakat a díjszezonban is. |
2013-02-25 04:36.40 |
*vágás |