Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A szövetség - Moziverzum, 05:50 |
Jurassic World: Világuralom - HBO2, 06:00 |
Lopakodó - Film Café, 06:00 |
Mama pici fia - TLC, 06:00 |
Dumplin' - Így kerek az élet - Mozi+, 06:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Vanessa Redgrave (88) |
Christian Bale (51) |
Olivia Colman (51) |
Ann Dowd (69) |
Steven Zaillian (72) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Tiltott szerelem |
Adányi Alex |
2015-03-12 21:36.47 |
Nagyon rég láttam a Drága Papát, ezért újra meg fogom majd nézni, emiatt itt most nem is térnék ki a film elemzésére.
Viszont a filmmel kapcsolatban találtam egy érdekes videót a youtube-on. A Holt Költők Társaságának Cameronja (Dylan Kussman) töltött fel egy kis amatőr filmet, amit a Holt Költők forgatásának idején vettek fel a szereplők. A videó egy napos kiruccanásról szól New Yorkban, ahol a Drága Papa későbbi Billy szereplőválogatására jelentkeztek öten a Holt Költőkből. Erre a meghallgatásra mentek el New Yorkba. Érdekes bepillantást nyerhetünk abba, hogy milyen izgalmakkal jár egy ilyen szereplőválogatás - illetve, bár ez nem ide tartozik, érdekes azt is látni, mennyire másak a karakterei a színészeknek ahhoz képest, mint amit a HTK-ban megformáltak. Különösen Ethan Hawke. Ő az, aki el is sírja magát a válogatás után, mondván, nem ment neki jól. Végül ő kapta meg a szerepet...:) Akit érdekel a videó címe: "dead poets in nyc". |
2013-12-13 20:40.40 |
Nagyon-nagyon régóta meg akartam nézni ezt a filmet, de valahogy sohasem sikerült ezidáig. Ma egészen spontán gondoltam arra, hogy rákeresek és remélem megvan valahol online magyarul.
Óriási élmény volt ez a film. Lehet, hogy nem véletlen hogy idáig nem láttam...meg kell érni rá. Biztos, hogy jó párszor meg fogom még nézni. Elgondolkodtató alkotás, remek rendezéssel, és annál is jobb szereplőválogatással, színészi alakításokkal |
2013-05-26 19:59.51 |
Jó film, jó forgatókönyvvel, rendezéssel és remek alakításokkal. Gondolkodása késztet, nincs benne üres járat, egyszerre komoly és vannak benne megnevettető részek is.
Matthew McCounaughey szuper erre a szerepre, és az alakítása is tökéletes. Ryan Phillippe alakítása is nagyon jó: angyalarca van, akiről a film elején nem gondolná az ember, hogy gyilkosságra képes, de jelenetről jelenetre el lehet róla egyre jobban képzelni, hogy tulajdonképpen egy pszichopata. Rég láttam már jó ügyvédes-bírósági tárgyalásos filmet, ez a műfaj inkább 15-20 éve volt menő. Ez a film végül megmutatta, hogy van még ilyen témájú jó film manapság is. |
2013-05-26 19:50.47 |
Zseniális. Pozitív csalódás azért ért több szempontból is, mert egy könnyed tini vígjátékra számítottam, olyat amit a 90-es évek végén futószalagon gyártottak Amerikában. A magyar cím is félrevezető. Éppen emiatt itt is valószínűleg azok értékelik le, akik egy bugyuta, nevetős limonádét várták, de pl. életkoruk miatt nem tudják értékelni e filmet.
A rendezés, a forgatókönyv és a két főszereplő, Witherspoon és Broderick brilliáns alakítása teszi a Gimiboszit naggyá. Amúgy is szeretem a fekete vígjátékokat és szatírát,, és ebben a filmben minden a legjobb helyen van. Tracy szerepét ragyogóan alakítja Reese, minden lépését, arcmimikáját, az egész karaktert, ami az eltúlzó buzgóságot és stréberséget ábrázolja tökéletesen. Ezzel szemben a kedvelt, de kissé szürke tanár szerepét hozza maximális alakítással Broderick, akinek a magánéletét látjuk szétesni, majd új életet kezdeni a film végén. Nagyon jó Paul, az ártatlan, mindenki kedvence, jó szándékú, aranyszívű srác karaktere, valamint a hugáé, a megnemértett, hullámzó kedélyű, lázadó Tammy szerepe is. Igazi, valós képet kapunk különböző középiskolás karakterekről, miközben komoly társadalmi, politikai paródia is egyben a film. Érdekesség, hogy ezért a szerepért kapott először Golden Globe jelölést Reese Witherspoon, filmes szemmel nézve az egyik legnagyobb nyújtása, mégis, a film után alig kapott komoly szerepet (bár közben szült is, 1999-ben), végül a limonádé vígjátékok felé volt kénytelen fordulni és a Dr. Szöszivel mainstream sikerre tett szert (amiben szintén nagyot alakít, bár a film maga egy gyenge közepes). Ilyen tényezők miatt is hallunk erről a filmről kevesebbet a karrierjében, mint az említett vígjátékról, vagy pl. a Mindenütt Nőről. Olyan film ez, amit biztos megnézek még egy párszor; minden jelenete leköt és szórakoztat, egyszerre szatirikus és poénos, remek forgatókönyvvel, rendezéssel és alakításokkal. |
2013-05-02 00:18.06 |
Egy olyan rendhagyó 90-es évek végi film fiataloknak, ami akkor jött ki amikor futószalagon jöttek ki a hol jobb, hol bugyut tinifilmek sokasága. Akkoriban nem tudtam, hogy a Veszedelmes viszonyok már elkészült, túl fiatal voltam ahhoz, hogy tudhassam. Ezért - szerencsére - nem is hasonlítottam össze a két filmet, amit szerintem alapból nem is kellene összehasonlítani. Az egyikben fiatalokról szól, a 20. század végén, a másik évszázadokkal korábban, más életkorú színészekkel.
A film kivitelezése nagyon jó, üres járat nincs benne; egyszerre vannak benne humoros jelenetek, de a film inkább thriller-dráma keveréke: a központi téma a kegyetlenség és a gonoszság, ami a film elején még nem tűnik annyira komolynak, de az utolsó fél órára azzá válik (a kulcsjelenet mikor Sebastien elmondja Kathrynnek, hogy szakított Anette-tel). A szereplők kiválogatása remek: Sarah Michelle Gellar tökéletesen hozza a rosszindulatú, furfangos, számító és nagyon csábító new york-i luxusivadékot, Ryan Phillippe meg a Kathryn féltestvérét, akinek zsigerből jön az ellenszenves nőcsábász karakter - bár a film elején láthattuk, talán tisztában van azzal, hogy mennyire elk*rt élete van, amiről a szülei tehetnek. Erre pedig a film kb. felében ténylegesen is rájön és úgy tűnik, megbánja előző életvitelét, gondolkodásmódját. Reese Witherspoon bájos Anette szerepében, bár az ő szerepe nem igényelt akkora átalakulást mint SMG vagy Phillippe szerepe. Selma Blair is jól hozza a naiv tinilány karakterét. A zeneválasztás zseniális, minden jelenetben a megfelelő dalszövegű és zeneileg is odavágó darabokat tették be. A legutolsó jelenetben még arra is figyeltek, hogy Kathryn kokainnal teli keresztjének felnyitásakor az igazgató akkor csóválja a fejét, mikor a Bittersweet Smyphony-ban a "no no no"-t éneklik. Nekem nagyon tetszett az egész, gyerekkori nosztalgia egyrészről, másrészről remek jelenetek sorra, nagyon jó színészi játékkal, amit gyakran van kedvem újra és újranézni. |
2011-12-14 22:25.34 |
A 2009-es botrány (vagyis a 77-es botrány feléledése után újra) csakis a pedofiliáról lehet olvasni, Polanski neve szóba kerül. Egy rettentő nehéz és hányatott sorsú emberről van szó, aki sok hibát is elkövetett az életében; de nézzük csak meg az érem másik oldalát is: ugyan miféle anyja lehet egy 13 éves gyereknek, aki az óriási nőfaló hírében álló Nicholsonhoz küldi el fotóztatni a lányát?! Gondolom a lány sem volt szűz, ha nem nézett ki 13-nak és már fotózásokra járt; ha nyalókát reklámozni ment, akkor nyilván elkísérte volna a gondoskodó anyuka is. Kicsit pénzszagot érzek a dologban. Ennek ellenére Polanski elkövette, amit tett, amit nem kellett volna megtennie, mert 18 év alatt is büntetendő a dolog. Ő már a 60as években zakkant volt, tekintve hogy az apját a szeme láttára vitték el koncentrációs táborba; az anyja meg is halt Auschwitzban, 1969-ban pedig - mikor a magánéleti boldogság és a szakmai siker is övé volt - a 20. század leghírhedtebb gyilkosságában brutálisan lemészárolták a szülés előtt álló feleségét, és pár jó barátját is. Ez nem mentesítené a tettei alól, de azért mégse kéne köpködni rá anélkül, hogy ezekről mit sem tud az ember. Mint rendező és színész, hatalmasat tett le az asztalra, főleg a 60-as, 70-es években. Klasszikus és zseniális alkotások sora került ki a kezei közül, mint az Iszonyat, a Vámpírok bálja, a Rosemary Gyermeke, a Machbet, A Kínai negyed, a Bérlő, a Zongorista, stb. Inkább foglalkozzunk ezekkel a műveivel, mint csakis mocskolódásokkal. |
2011-12-14 22:09.30 |
Félelmetesen nagy film, bár még csak egyszer láttam, hamarosan megnézem még egyszer. A színészi alakítások óriásiak, Polanskinál pedig kevesebben értenek ahhoz, hogy hogyan kell a nézőt a film elejétől a legvégéig odaláncolni a képernyőhöz; a feszültséget minden másodpercben érezni a filmben, és ehhez nem kellett felhasználnia állandó vérengzéseket, baltás gyilkolászást, mint a mai horrorokban kivétel nélkül. Szinte teljesen eggyé lehet válni Rosemary érzelmeivel, olyan mintha az ember a bőrébe bújna és érezné percről percre az egyre fokozódó őrületet és paranoiát, amit fokozatosan és egyre hevesebben érez Rosemary. A film pedig tele van kérdésekkel, amik megválaszolatlanok maradnak részben, sok esetben a néző fantáziájára hagyva a választ; a komplexitás miatt biztos, hogy az a film, amit többször látni kell. A nagyon furcsa dolog, hogy ugyanabban a házban játszódik és forgatták a filmet amiben Lennon élt, sőt, a 7. emeleten laktak Lennonék, a film szerint is ezen az emeleten élnek. Az öngyilkos lány teteme a főbejárat előtt különösen bizarr, ha azt nézzük, hogy ott lőtték agyon Lennont is. És az is milyen furcsa, hogy Farrow 1968-ban Indiába ment a Beatles-szel meditálni, s e közben írta meg Lennon a Dear Prudence c. dalt is, amit Mia testvéréről írt. Hogy ne is említsük azt, ami a Polanski csodaszép feleségével történt rá egy évre; az minden filmbeli horrort felülmúl. |
2011-06-13 20:05.12 |
Zseniális film...egyszerre gyönyörű, szomorú, nyomasztó, remek színészi alakításokkal, képpel, és zenével. A 15 éves Mike - a Pál utcai fiúk Gerébjét alakító John Moulder Brown - otthagyva az iskolát egy fürdőbe megy dolgozni, ahol beleszeret Sue-ba, a munkatársába. A nyomasztó, idegeket tépő, mindent elsöprő érzés, hogy annyira szereti a fiatal Mike a nála úgy tíz évvel idősebb - provokatív, szexi, erotikától fülledt - munkatársát (akit Paul McCartney exe, Jane Asher alakít), szuperül megy végig a filmen, egészen az utolsó, morbid képkockáig. Sue azonban semmibe veszi a fiú érzéseit, és inkább a rubint gyűrű kell neki, még akkor is, ha láthatóan rosszul érzi magát a vőlegénye társaságában. A beteljesíthetetlenség a végén tragédiába fullad, egy kétségbeesett és fájdalmas jelenettel zárul a film. A zene - Cat Stevens és a pszichedelikus klubjelenet remek zenéje, a német Can együttestől - még fokozza ezeket az érzelmeket. Aki szereti a hatvanas évek világát, filmművészetét, és zenéjét, annak kötelező darab. Nálam minden idők egyik kedvence. (u.i. júliusban kijön DVD-n is, eddig soha semmilyen formában nem jelentették meg) |
2011-06-13 19:51.44 |
A Pál utcai fiúk nem túl kedvelt Gerébje, aki a film srácai közül messze magasan a legsikeresebb karriert futotta be. Már a film előtt számtalan produkcióban szerepelt, az 1966-os Runaway Railway-ben főszerepet is kapott, remek gyerekszínész. A Pál utcai fiúkban megkapta a legnegatívabb figura szerepét, nem lehetett egyszerű az angyalarca miatt. :D A színészi képességeit viszont nem lehet vitatni. A legnagyobb alakítását a zseniális Mélyvíz (1970) c. drámában alakította, Paul McCartney ex-jegyese, Jane Asher oldalán.A film egyben gyönyörű, nyomasztó, erotikus, és szomorú, véleményem szerint a 60-as/70-es évek fordulójának egyik legjobb filmje. Karrierje töretlen, a 90-es évek végén megalakította saját drámaiskoláját Dél-Angliában. |
2011-06-13 19:37.06 |
Gyönyörű nő és különleges jelenség, az egész megjelenése varázslatos-kifogástalan alakja volt, a mozgáskultúrája elképesztő. Hogy miért szerette jobban az állatokat a gyerekeknél,azt is meg tudom érteni, olvastam a biográfiáját - egy abszolút szeretet nélküli, gazdag polgári családban nőtt fel, ahol a függöny értékesebb volt a szülők számára, mint a gyerekek.Eleve dacos természetű lány volt Brigitte, később még nehezebb természete lett,nem csoda hogy elfordult az emberektől. Nekem mégis nagyon szimpatikus, hogy egy jó cél érdekében használja fel a népszerűségét és a pénzét,mint mondja az "állatok nem tudják magukat megvédeni az emberektől", ezért elengedhetetlen a segítség nekik.Amelyik filmekben láttam, mind lenyűgöző volt, színészileg ugyan átlagos,de a megjelenése már pusztán leköti szerintem az embert. |
2011-06-13 19:26.58 |
mármint a szülésre kiírt időpont előtt:( szülés sajnos már nem lett belőle.. |
2011-06-13 19:26.19 |
Konkrétan szülés előtt 2 héttel volt, és nem partit rendezett, hanem egy kisebb baráti társasággal volt (négyen rajta kívül), elmentek vacsorázni, utána meg hazatértek és pihentek. Azért is voltak ott, hogy vigyázzanak Sharonra, mert Polanski épp Londonban forgatott és hetekig nem volt otthon. |
2011-06-13 19:22.52 |
én pár éve dvd-n vettem ki egyszer kölcsönzőben. nagyon tetszett a film, különleges, kellemetlen, nyomasztó hangulata van, Polanski remekel benne. |
2011-06-13 19:13.14 |
A Nemecseket alakító Anthony Kemp elmondta, hogy három és fél hónapot töltöttek itt és mindnyájan rendkívül élvezték az itt tartózkodást, Fábry nagyon jól dirigált nekik, nagyon precízen elmagyarázta a gyerkőcöknek mit, hogyan akar, és azt hogyan valósítsák meg. Nagyon élvezték a vele való forgatást. Az esti jeleneteket pedig külön élvezték :) A legnagyobb karriert egyébként a Gerébet alakító John Moulder Brown futotta be, sok rendkívül jó alakítása volt, már a Pál utcai fiúk előtt is számtalan filmben szerepeltették. |