Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A bizalom ára - AMC, 04:20 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 04:25 |
Lázadás - Film Mánia, 04:35 |
Vélt sérelem - Film4, 05:15 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 05:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Fisher Stevens (61) |
William Fichtner (68) |
Curtis Armstrong (71) |
Alison Pill (39) |
Michael Rispoli (64) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Három betű - egy mondat |
Karakterlánc |
Filmlánc |
Szólánc igékkel |
Szólánc (filmek nevével) |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
György király |
Kimberley Sustad |
2014-08-19 21:45.23 |
Szerintem se nem egyedi, se nem kiemelkedő. Az elmúlt 20-25 évben a filmjeink 95 százaléka ilyen. Depresszív, pszichopata, beteg. Kétségkívül magyar, és nekünk ez áll jól. De ez nekem sajna nem elég ahhoz, hogy azt mondhassam, ez egy jó film. Sovány vígasz, hogy legalább foglalkoztatják az ismeretlen felnőtt színészeink mellett az ismeretlen gyerekszínészeinket is. |
2013-11-21 07:34.41 |
Vérfürdő és puncimustra - nagyjából ezzel a két szóval tudnám röviden jellemezni mindazt, ami mára megmaradt az eredeti film eszköztárából. Ez a film valójában nem második, hanem harmadik rész, vagy inkább rókabőr. Az alapul szolgáló 1978as film nagyon jól sikerült. A durva, mégis valóságos történet és a nyers, plasztikus ábrázolás és kivitelezés még ma, 35 év elteltével is megrázóan hat, elsősorban lelki, pszichés értelemben, elvégre az ilyen átélt horror leginkább lelki sebeket szül. A 2010es remake hatalmas bukás volt mind kritikai, mind költségvetési téren. Felmerül a kérdés, hogy egy bukta remake miért igényel folytatást?! Monroe-nak a téma - nagyon úgy tűnik - szívügye és azt ha tetszik, ha nem lenyomja az ódiensz torkán még ha az "direct to DVD" formában működhet csak. Hogy miért szívügye? Lehet, hogy saját, vagy közvetetten személyes élményből fakadóan és az is lehet, hogy ő a legnagyobb "sick fuck" a történetben. Mindenesetre ha van az a pénz, ami megéri neki, akár még hosszú életű horror-sorozat is lehet belőle. Elég hozzá egy új helyszín és egy új csinos pofi. ...ahogy ezt a receptet lehetett látni a 2010-es remake és a szóban forgó folytatás során.
A horror kényes műfaj, mert mára - "hála" az égbeszökött emberi ingerküszöbnek, és a lélek és psziché háttérbe szorulásának - leginkább a látvány terén tudnak újítani a készítők. A 2010es remake-ből éppen az a plusz vizualitás maradt ki, amit vártam volna, mert abban nem reménykedtem, hogy a traumát nekiállnak majd vesézni. Az alap történet amúgy sem nagy wasistdas. Ugyanezt a filmet sokkal inkább el tudnám képzelni egy két és fél, három órás skandináv alkotásként, ahol a látvány mellett apró darabokra boncolják az áldozat küzdelmét, lelki vívódását, vagyis a hangsúly nem a nemi erőszakon van, hanem azon, ami azután következik. A szomorú valóság az, hogy aki a filmben szereplő Katie szenvedéseit átéli, ha a fizikai sérüléseket veszem, belehal, ha a lelki sérüléseket veszem, belehal. És máris helyben vagyunk a második rész hiányosságainál. A lány "felépülését" megfigyelve a film életszerűtlensége határtalan. Sem logika, sem józan ész nem játszik. A film nem mutatta be az áldozat személyiségének átváltozását. És most nem térek ki arra, hogy a valóságban a sokk, és a trauma hatására előbb ugrana vonat elé, a súlyos fizikai sérülések és orvosi ellátás hiánya miatt előbb halna meg vérveszteség, vérfertőzés, kiszáradás, végelgyengülés következtében, minthogy olyan halálnemeken agyaljon - napláne kivitelezze - amiken még a nácik is elpirultak volna. Persze tudom, ez is a modern horror szerves vizuális eleme. A mérhetetlen csalódottság az állami igazságszolgáltatásban, a büntetésvégrehajtásban és a bizalmatlanság az egyház felé, azaz a film üzenete és mondanivalója miatt adom a három csillagot. Ez a folytatás nekem hacsak hajszállal is, érdekesebbnek hatott a 2010-es remake-nél, de ettől függetlenül Steven R. Monroe-nak nem sikerült ez a project. Sokkal többet ki lehetett volna hozni Zarchi ötletéből. De így kár volt a gőzért. |
2013-10-15 20:29.32 |
Mondjuk úgy, hogy az elmúlt 10-15 évben egyre gyakoribb jelenség európai filmes körökben a valódi szex filmbe illesztése nem pornó műfajban. Lásd pl. Romance X, Mindent Annáról, 9 dal. Ezek a filmek Magyarországon sem mozikba, sem forgalmazásba nem kerülnek. Ha a rendező nem csak saját önkielégítésének céljából indul neki egy ilyen projektnek, akár még kaphat a film egy jó kis kerettörténetet, de ez itt nem sikerült. Egy hetvenes évekbeli pornófilm ehhez képest díjazandó dráma. Ráadásul egy kezdő színésznő ilyesfajta bemutatkozása lehet az bármennyire szemet gyönyörködtető, általában felér egy szakmai öngyilkossággal. A Q pornónak harmatos, drámának felszínes. Nyomokban tartalmaz mély gondolatokat, de ebből sokkal többet ki lehetett volna hozni pláne amilyen PR-t kapott a film. Így viszont a film nem több, mint puncifazon kollekció. |
2013-10-12 09:02.47 |
De Palma ide, vagy oda, ez a film inkább európai ízű-szagú, mint sem. Ráadásul mitől volt erotikus? Az erotikus thriller az Elemi ösztönnél kezdődik. Noomi Rapace-t mint szinészt és mint nőt nagyon nagyra tartom, és miatta néztem meg ezt a filmet is de ezúttal nem volt a legjobb választás. Azt látom rajta, mintha kevésbé tudna azonosulni az amerikai közeggel legyen szó hollywoodi vagy független filmről. De nem is biztos, hogy ezt mindenáron el lehetne várni egy teljesen más lelkületű, mentalitású skandináv színésznőtől amellett, hogy ô nyilván elvárja önmagától. Az ő műfaja a Daisy Diamond és a Babycall. Ez pontosan ugyanaz a történet, mint mikor magyar mentalitásra egy-egy film erejéig ráerőltetik az ámerikai életérzést. Természetellenes. Ez a film számomra laposra sikerült. Az utolsó negyed, a dráma elfajulása, a többszörös csavar a végén, illetve a két színésznő rendezés ellenére remek játéka tolta fel négy csillagra. |
2013-10-08 23:10.17 |
Egyszerű, természetes szépség és éppen az a testi természetesség, amit több filmjében vállal, teszi hihetetlenül közelivé és nőiessé dacára annak, hogy alapvetően fiús alkatnak látom. A Daisy Diamondban láttam először. Letaglózott. Amit vállalt és ahogy játszott. Ezçrt jók az európai filmek. A tetovált lány annyira perfekt és összerakott sztori és játék, hogy akár a jól kitaposott hollywoodi ösvényen is készülhetett volna. Rooney Mara remake-jét még nem láttam. Összességében Noomi Rapace nagyon üdítő színfolt az uniformizált amerikai kínálat ellensúlyaként. |
2013-03-27 02:26.36 |
Nagyon ritkán találkozom olyan filmmel, ami után felmerül bennem a gondolat, hogy másfél órám kárba veszett. Ez pontosan egy ilyen film volt. Bocsánatot kérek azoktól, akiknek tetszett a film. Ez egy rettenetesen gyenge alkotás. A történet homályos, a forgatókönyv harmatos. Ami az operatőri és színészi teljesítményt illeti, mintha egy hetvenes évekbeli NDK vizsgafilmet láttam volna. És mindezt körbelengi egyféle kínzó erőtlenség. Valóságos döbbenet a záporozó Oscar jelölés. Életem egyik legkatasztrófálisabb filmélménye. A két csillaggal is csak magamat tudom jutalmazni, mert képes voltam végignézni. |
2013-03-19 01:22.44 |
Szögezzük le az elején, hogy ez egy európai film, európai rendezővel és színészekkel. Nem érdemes így hát hollywood-i filmes technikai bravúrokra számítani. Bellucci és Deneuve, mindketten jó választások voltak, az ő játékuk, a történet és a film vöröseszöldes árnyalata egy különleges atmoszférát ad a produkciónak. Valószínűleg a stáb minden tagja tisztában volt vele, hogy ezzel a filmmel nem fogják megváltani a világot, de ennek ellenére, vagy éppen emellett még ez egy nézhető és látható, jó film. Spiritualitás, misztikum és egy kis okkultizmus.
Ami a "retró feelinget" illeti, nyilván csak tréfa az analógia a kis szőrös állatkával.:) Egyre több rendező igényli az effajta megnyilvánulást leginkább drámai alkotásokban, de gyakran vígjátékokban is, ha a sztori, vagy a karakter ezt megkívánja és persze a nézettség-tuning miatt is. Nem holmi retró életérzés okán, hanem mert jellegzetes, nőiességet és/vagy életszerűséget kölcsönöz egy intim jelenetbe. Más kérdés, hogy sok esetben a színésznő technikai okok miatt nem tud eleget tenni az ilyen rendezői kérésnek, ezért a hiányosságot intim parókával pótolják, amit a fáma szerint a középkorban fertőzések és bőrbetegségek eltakarására használtak női körökben. És ez már viszont egy közvetett analógia.:) |
2013-01-31 03:53.44 |
Én elég edzett vagyok, nekem csak kicsit fájt.:) Ez a film kb a hatszázadik katasztrófafilm, ennél sokkal többet vártam. Ehhez képest klisészerű és összecsapott. 2 csillagot megérdemel, mert végig bírtam nézni. |
2013-01-30 23:56.07 |
Érdekes, színpadias, enyhén erotikus jellemkomikum. |
2013-01-30 18:33.26 |
Nyers, taszító és sajnos valódi. Oktatófilm kategória. És igen, ez a film pontosan velem egyidős és már akkoriban is létező jelenség volt a drogfüggőség. Vasfüggönyön túl a heroin, itthon a festékhigító suli után lenn a játszótéren. Sajnos valóságos és szomorú. |
2013-01-28 03:26.12 |
Rég láttam ilyen üdítő, agytornász high school movie-t. Alapvetően szeretem a valós eseményeket adaptáló alkotásokat. Ügyes. Érdekes. Ötös. A tobábbiakban a film beszéljen önmagáért. |
2013-01-28 00:38.22 |
...Ahogy egy beteg társadalom megfertőzi az egyént és az ellenállás annak izolálódásához vezet. Szociopatológia a legfelső szinten. Scorsese és De Niro zseniális közös munkája. Életem egyik legnagyobb filmélménye. |
2013-01-28 00:15.50 |
Aki netán nem látta még a filmet, de tervezi átélni, mindenképpen készítsen maga mellé egy hatszemélyes kotyogóst, vagy egy zacsi koffeintablettát... A korszak természetét hűen ábrázoló és a filmet végigkísérő kékesszürke árnyalatért megéri. Amúgy a film unalmas, lassú és a fordulatos eseményeket is ellaposítja a vontatottság. A nagy kedvenc, Tom Hanks majd' ősszes filmjét láttam és egy kezemen meg tudom számolni, amelyeket nem ajánlanám. Ez a film sajnos köztük van. A három csillag kizárólag a három részemről nagyrabecsült színészt érinti. |
2013-01-27 18:17.33 |
Hangulatfilm. Jolie és Depp külön-külön bombabiztosak, így együtt viszont nem passzolnak. A film első negyedénél nem tudtam eldönteni, hogy romantikus, vagy kémfilmet látok. Velence festői képei és a két színészklasszis, de még a cirka 25 éve nem látott James Bond, Timothy Dalton sem tudta érdekessé tenni az amúgy fordulatos sztorit. |
2013-01-24 15:49.31 |
Russell Crowe-val érdekes szimpátiaviszonyban vagyok. Nem gondolom kiemelkedő színésznek, sikereit szerencsés szereposztásoknak, szerepvállalásainak köszönheti és a "Bor, mámor, Provance" után már másodszor nyúlt bele a tutiba. Számomra a filmet egyértelműen Ridley Scott viszi rendezői teljesítményével. A két és fél órás alkotás szépen aprólékosan fejti fel a történelmi kor időkapszuláját. A karakterábrázolások és a csatajelenetek korhűek és kidolgozottak. Betekintést kapunk az adott kor néprajzi attitűdjeibe és eközben megérezhetjük a 12.század fordulójának szagát. És ha mindez nem volna elég, Robin Hood legendájának egy talán eddig még sosem boncolgatott szeletével kínálnak meg a készítők. A film méltán érdemli tőlem az öt csillagot. |
2013-01-24 14:05.05 |
Börtönsztoriból lassan már Dunát lehetne rekeszteni. A film cselekménysorozatában lapos, mondanivalójában homályos. Sajnos egy újabb klasszikus esete annak, amikor három kiemelkedő szînész sem tudott megmenteni egy gyenge projectet. |
2013-01-24 13:27.48 |
Klasszikus Walt Disney produkció a klasszikus időkből. Remek színészek, és ismerve a rendezô más munkáit, a neve szinte garancia. Csak azon csodálkozom, hogy anno 20 éve, amikor az mtv szombatonként sorra vetítette az ilyen és ehhez hasonló Disney mesefilmeket, én erről a darabról lemaradtam. Pár éve láttam a Burton-Depp féle remake-et, amiröl akkor még nem tudtam, hogy remake, dehát ma a feldolgozások korát éljük. Ne feledjük, hogy egy 1971es produkció látványelemekben nem fog felülmúlni egy 2005ös Tim Burton alkotást. Ha ezzel ki tudunk békülni, a Stuart-Wilder féle eredeti darab egy szórakoztató, élvezhető élmény lehet, ami valljuk be őszintén, manapság ritka jelenség egy feldolgozással szemben. |