![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Jég hátán is szerelem - Izaura TV, 05:10 |
A levélíró - Filmbox Family, 05:15 |
Harmadik Shrek - Mozi+, 05:15 |
A csaló - Filmbox Plus, 05:40 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 05:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Ron Howard (71) |
Javier Bardem (56) |
Timothy Daly (69) |
Cara Buono (51) |
Szervét Tibor (67) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Pajzs a résen - avagy A kanadai sonka hadművelet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bill Gates ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2014-04-02 20:13.52 |
A hiba még inkább :((
:DD |
2014-04-02 19:49.28 |
tudom |
2014-04-02 18:57.06 |
Nah ez érdekes. |
2014-04-02 17:09.36 |
7 Oscar-díj és több mint 700 millió dolláros bevétel. Csak 2 adat, ami jelzi, hogy a fél Világ Cuarón művének a lába előtt hever, amit ugyan meg tudok érteni, viszont én nem álltam be (teljesen) ebbe a sorba.
A Gravitáció az a fajta sci/fi, ami a valóság hű ábrázolása mellett teszi le a voksát. Ez többek között azt jelenti, hogy se hang, se robbanás nem lesz a légüres térben. Ez viszont egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne lenne látványos a film, sőt! Amit látunk másfél órán át az szó szerint káprázatos és lélegzetelállító. Egyértelműen ez a film legnagyobb erőssége. Ahogy látjuk ezt a drámai űrkalandot, úgy még nem láttuk soha. Lehetne még órákig ecsetelni, hogy mennyire aprólékos, tű éles és gyönyörű amit látunk, de inkább csak annyit mondanék, hogy orgazmus a szemnek minden filmkocka. Viszont amiért nem tudom maximálisan ajnározni a filmet az a cselekményvezetés. Dr Ryan Stone (Sandra Bullock) és Matt Kowalski (George Clooney) elsodródása és menekülési kísérletük a létező összes "űrnemzet" bázisain számomra néhol unalmasan voltak tálalva és olykor önismétlőek is voltak. Menjünk A pontból B-be, B-ből C-be, közben pedig jön az időről időre feltűnő halálos fenyegetés űrtörmelék formájában. Ezen kívül 1-2 esetben nem volt Cuarón sem teljesen következetes (csúnya szóval csalt), ami a fizika realitását illeti. Mivel kvázi csak 2 szereplőt látunk (plusz Ed Harris megnyugtatóan duruzsoló hangját hallhatjuk), így sok múlik az ő alakításaikon, és ezzel sincs is probléma. Cloones magabiztos és jó, Bullock pedig még ennél is több. Szkafander nélkül brillírozik igazán. A feszültség, és minden érzelem (főleg kétségbeesés és igyekezet) kiválóan tükröződik az arcán. Említettem az írásom elején a legrangosabb filmes gálán nyert szobrocskáit a filmnek, itt jegyzem meg, hogy a rendezés mellett szerintem a zene az, ami a legjobban megérdemelte a kitüntetést. Steven Price nagyon jól ragadta meg, hogy milyen dallamok és zenei betétek illenek ehhez a közeghez. A hatása nagyon fajsúlyos ebben a súlytalan univerzumban. Jó mozinak tartom a Gravitációt, elsősorban a kivételes vizuális megjelenítése miatt, viszont egyáltalán nem érzem az esetében azt, hogy minden ízében "nagy" klasszikussal lenne dolgom, mert kevés benne az igazán emlékezetes momentum. Persze azért akad ilyenből is szerencsére. Sandra Bullockot magzatpózban látni, ahogy súlytalanul lebeg, ezek közé tartozik, az már egyszer biztos. |
2014-04-02 13:54.47 |
Büntessék is az összes már-már emberkereskedő és kizsigerelő nagy klubot! |
2014-04-02 13:53.22 |
Még jó, hogy Valdez térdszalag szakadással fekszik Németországban és 8 hónapig nem is focizhat... |
2014-04-02 13:52.33 |
* hogy NEM lesz
gondolom ezt akartad írni |
2014-04-02 00:10.07 |
Már a 2. részben is tolja Adkins ;) |
2014-04-01 20:55.47 |
IGEN! |
2014-04-01 20:51.14 |
Ciao |
2014-04-01 20:44.38 |
Ok. ;) |
2014-04-01 20:40.22 |
hájas májas |
2014-04-01 20:40.03 |
Egyesek lehet tévednek. :DDD |
2014-04-01 20:08.09 |
Igen, erre már rájöttem, mert senkit nem találtam magamon kívül. :) |
2014-04-01 20:03.28 |
Vén hülyék! :DD |
2014-04-01 19:11.46 |
A Lego-kaland kritikám:
[link] |
2014-04-01 17:44.28 |
Ez mondjuk attól is függ, hogy az elődöntőbe összekerülnek-e.
Én speciel Bayern-Real döntőt várok |
2014-04-01 14:42.32 |
A Juvéról is elkezdett keringeni, hogy harmadosztályba sorolják vissza. :D
De engem sosem lehet április elsején csőbe húuni |
2014-04-01 14:34.52 |
Ápr 1 |
2014-03-31 22:24.50 |
Money...
:( |
2014-03-31 19:54.19 |
Igen, bár szerintem ez volt így a legszebb búcsú, félek, hogy innen csak lefelé vezet az út... |
2014-03-31 19:14.08 |
Csakhogy nem ez lesz a befejező rész. 2015-ben jön a 4. epizód. |
2014-03-31 19:12.13 |
szinte teljesen dettó :/ |
2014-03-31 16:13.54 |
Totálisan közepes. |
2014-03-31 15:32.20 |
Iron Sky ... <4> |
2014-03-31 14:11.27 |
Ért, de a bajnoki cím, amire a legjobban vágynak már hosszú évek óta. |
2014-03-31 14:10.48 |
Totál részegen is csak tekergetve bírtuk végignézni...azt hiszem ezzel mindent elmondtam.
Szánalmas! |
2014-03-31 00:25.32 |
Most néztem újra, és ugyanúgy rajongok érte, mint kiskoromban.
És milyen furcsa, hogy Sam Rockwell is benne van kis sihederként. :) |
2014-03-30 22:07.40 |
De bajnokságot nem nyert több, mint 20 éve... |
2014-03-30 18:11.38 |
Egy remake esetében elkerülhetetlen az összevetés az előddel, különösen, ha az egy igazi megkerülhetetlen alapmű a maga műfajában. Paul Verhoeven 1987-es klasszikusa, sőt a szintén zseniális folytatása, melyet Irvin Kershner (A birodalom visszavág) dirigált egyaránt megidéződik, ám közel sem ez a jellemző José Padilha alkotására. A brazil rendező korábban 2 nagyszerű akció mozit forgatott hazájában. Az Elit halálosztók első része 2008-ban még az Arany Medvét is elhozta a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválról, ami elég jó ajánlólevélnek bizonyult a hollywoodi fejesek számára. Megkapta tehát az esélyt, hogy egy nagy stúdiófilmen dolgozhasson. Lássuk, hogy élt-e a lehetőséggel.
Ahogy már említettem az új alkotók célja nem az volt, hogy újraforgassák, és a mai technikával felvértezve adják el az új Robotzsarut, hanem ellentétben igen sok remake-el drasztikus változtatásokat is meg mertek húzni a történet alakulásában is. Ettől a mozi jóval nagyobb hangsúlyt fektet Alex Murhpy és családja közötti kapcsolatra, ugyanis itt a felesége és a kisfia végig a tudatában van vele, hogy ki is bújik meg a fémváz között, és ez igen hangsúlyos eltérés a Verhoeven féle alkotástól. A forgatókönyv tehát új alapokra helyezte Alex Murphy Roborzsaruvá alakulását. Ez bizonyos értelemben nagyon megsüvegelendő dolog, mert így az újdonság erejével hat, viszont közel sem nevezhető hibátlannak. A legnagyobb hibája pont az, hogy sokkal nagyon figyelmet akar fordítani a lélek előtörésére a géptestből, így néha átesik a ló túlsó oldalára, és átmegy szájbarágós és érzelgős csöpögésbe, ami nálam nem igazán egyeztethető össze a Robotzsaru figurájával. Egy-két stílusos motívum ábrázolásával is lehetett volna erőteljesebben érzékeltetni min is megy keresztül a főhős, érzésem szerint ebben egy picit meg volt kötve a rendező keze a stúdió által. Jelzi egyébként, hogy mennyire nagyra tartom, és kedvenceim között szerepel az első két RoboCop, hogy mikor a főcím az új alatt felcsendült Basil Poledouris legendás témája máris libabőrös lettem az izgalomtól. Az elvárásom viszont egyáltalán nem az volt, hogy a régi elődhöz hasonlót, hanem inkább egy a Robotzsaru névhez méltó, ám más szemszögű filmet lássak, és ez nagyjából sikerült is. A főszereplő, az eddig kevésbé ismert Joel Kinneman nem okozott csalódást sem Murphy, sem a "gép" szerepében. Az igazi pengék azonban egyértelműen Gary Oldam és Michael Keaton. A 2 rutinos színész kiválóan hozzák a tudós/doktor és a mamut cég igazgatójának a figuráját. Oldman karaktere folyamatosan két tűz között van, a OmniCorp nyomása felülről próbál rá nyomást gyakorolni, míg az embersége nem hagyja nyugodni és ez a kettősség jól látható a vásznon is. Raymond Sellars pedig egy sokkal gyakorlatiasabb, ám olykor kifejezetten simulékony és rafinált cégvezetőként jelenik meg előttünk. A rendőr feleség szerepében Abbie Cornish kellemes meglepetés, és a mocsok zsoldos szerepében is jó volt Jackie Earle Haleyt látni (mintha a bátyja lenne Sharlto Copley karakterének az Elysiumból). A társadalomkritika érzésem szerint elég vérszegény lett. Ez a Detroit közel sem olyan lepusztult és sivár, hogy elhiggyem neki, hogy ez az Államok "legbűnösebb" városa. A legendás reklámok helyett pedig szintén egy új ötlettel rukkoltak elő az írók, méghozzá Samuel L. Jakson által megformált Pat Novak féle Show-t hozták létre, ami nagyszerűen ábrázolja (persze sarkítva), hogyan is próbálják irányítani a közízlést (birkákat teremtve) és csak annak hangot adni, ami számukra hasznos, és érdeküket képviselni. Nem mehetünk el szó nélkül az akciók mellett sem, elvégre ez legalább olyan fontos része a koncepciónak, mint a lélektani moralizálás. Bizony érzésem szerint picit keveset kapunk belőle, ám azok egész jól festenek. A finálénál lévő zúzás pedig tényleg nagyon jól sikerült, bárcsak a város rosszfiúja utáni nyomozást és a vele való megmérettetést ne csapták volna annyira össze, az kicsit hiányérzetet okozott számomra. (Plusz piros pont a Robotzsaru új kinézetéért és mozgékonyságáért, úgy érzem ezeket mindenki elvárta 2014-ben, nem is okoztak csalódást a dizájnerek e tekintetben.) Összességében egy korrekt feldolgozást kapunk, ami ki mert lépni a nagy előd árnyékából, ám valahol pont ezért nem is lesz soha egy lapon említendő és hivatkozási alap ez, mert az a mindent elsöprő hangulati tényező hiányzik belőle, ám még így is sokkal jobb, mint a manapság "biztonsági játék"-ra alapozó remakek nagy része. |