Józanul csak mazóknak és kreatív szadistáknak ajánlott film szerintem. Miután a film címe megalodon vs giant octopus, érthető, h magas hegyvidéki panorámával kezdődik remélem. Valamennyire tompítja a pazar látvány a joytickkal irányítható tengeralattjáróban komolyzenére rajoskodó tudósnő okozta sokkot - olyan remek alakítás, hogy alapból elmenekült volna minden élőlény, de, mint kiderült a film címadói elől menekültek a bálnák is, höhö, közben a természet leszedett egy roppant idegesítő helikopterpilótát, yeeee. Egy csomó buzi megbeszéli épp egy olajfúrón mennyire szeretik egymást, octopus (aki megalol hogy néz ki) velük egyetemben lerombolja épp átérzett illúzióikat is. Nem meglepő fordulatként egy szemmel láthatóan nem természetes halállal kimúlt bálna teteme mellett lelkizni kezd egy csomó agyhalott amcsi tudós droid. Japánban is lelkizek a nyomik, na közben azért a sztatoszférában ezerrel tépő condor alirlines gépét leszedi megalodon (wtf?) és a parti sirályok sokkot kapnak. Cool. Ja, a párbeszédek egyébként szinte mélyenszántóak és olykor drámaiaknak vannak szánva, pl ne szeresd az óceánt túlzottan, mert ő nem szeret viszont… váó. Emma, a hősnő, persze nem adja fel a természet megismerésével vívott John J Rambo harcát és szinte súrolja az oscar díjjas alakítás határát, amint egy geci nagy fogdarabbal a kezében + net + könyv ráébred, h valami nem átlagos. Deborah Gibson nem csak rettenet randa, de félelmetesen tehetségtelen színésznő is egyben, na ebbe a filmbe ezekkel a kvalitásokkal mondatni igencsak passzol. Ezek után lemodellezik a corpust a vén (szintén agytröszt) kecskével, sejtés indul: fú, lehet tényleg geci nagy valami lehet, majd az vín majom kinyögi a frankót: egy megalodon, fúúúúú. Kihalt pár éve, de ez: Az! Fordulat fordulat hátán ostromolná talán egymást, de megjelenik a japó tudós, akit senki nem ütne agyon szívlapáttal rajtam kívül, nyilván… Megosztja amcsi társaival tök titokban, h octinak van szeme(!) (Persze a sztori címadói időközben valahol jól elvannak, úszkálgatnak békésen, nnnnnem érdekes). Ezek után megnézik videofelvételen a szörnyek (egyébként minden indokot és tudományos alapot nélkülöző) feltámadását; hála az égnek nem kellett kivárni, míg (mondjuk újabb fordulatként) találnak valahol egy Holmest, aki deduktív logikával megnevezné szörnyikék paramétereit és szembesítené őket a rideg tényekkel - videofelvétel van – nincs kérdés. Igaz, h a felvétel adatai alapján lehetne akár prevenciót is alkalmazni, de naná, hogy nem is értesítenek senkit… Hogyne! Így legalább az US rombolón lévő csomó köcsögöt rommá teheti cápali. Ahitték legyőzték, de nem. A legjobb, a radar nem mutatja, drámáznak is a buzik a fémdobozban ahogy kell, de a hal szemszögéből az éppen oldalról készül telibekapni a ladikot, nnnnnem érdekes. Egy romboló kilőve. Az amcsik, mentalistásukból kiindulva, nem hogy már rég úton lennének és felégetnék a tengert is a tett színhelyén, nemmmmmm, megjelenik (végre) az aduász Lamas ésssssss abszolút elbaszott körülmények és dialógusok keretében megdumcsizzák uh, ők is nagyon érdekesek ám, pl a tudósok sokszor igyekszenek (hatástalanul) töprengeni, de itt van megalodon és octi, a kíméletlenek (morning!) fú most megfizetnek. Csak 40 perc telt el nagyjából eme filmtörténeti remekből eddig. Nekem kicsit feldobná a mozi élményt, mondjuk ha ezek után megjelenne John McClane és fejbe lőne mindenkit, yippikaje motherfuckers, de ez ugye Asylum film, sza sajna nem. Kis izgi laboratóriumi munka után a mindenféle széééép színes folyadékokkal (a tudomány hiteles ábrázolása szinte átütő és lényeges marhára) – lőn románcccccc a rusnya amcsi tyúk és japó hobbit közt. Hogy egyértelmű legyen, meg is beszélik – ők most romantikusak és majd feromont használnak, hogy egymásnak eresszék a két ősi fajt. Az emberiség legbrilliánsabb terve ezeddig! Bizonyításként elő is vették a legszebb zöld folyadékukat, jeee. (Sza innen a tudományos alap megkérdőjelezhetetlen, remélem érthető.) Az irányítóteremben Lamas kemény a telefonban, mint Rambo, de octi az aljassssz, nem bír magával és színre lépve megint, leszedi a vadászrepülőt, akár a legjobb baseballosok. És későn töltenek rakétákat csőre, elhagyja a rohadt a helyszínt betétlap nélkül. Na újabb brainstorming és nyáladzás (Oppenheimer szívükhöz közel, Asylum termékecske ugyi mégiscsak, sza itt Newtont nem ismerik alapból, lásd condor airlines esete a megalodonnal) Nagy Sándort megszégyenítő stratégiájuk összeomlása után Megalodon üldözni kezdi őket, csak hát berozsdásodhatott a pár év fagyban, mert nem képes lóhalálában sem utolérni egy ilyen remek konstrukciókat, mint amiben hőseink feszítenek. Az izgalom fent tartása véget nem találják el azért őt sem, pedig lőnek rá serényen. A film nem igényli, hogy esetleg változatos hátterekkel operáljon, ha már a dialógusok alapból megadták a nívót, sza a környezet változékonyságának hiánya és a visszaköszönő jelenetek nem a képzelet szüleményei. Megalodon vs rombolók így 2:0, effektek gigggggggggarosszak, a CGI meggyalázása, bajzene az viszont van, tengeralattjáróban görcsölés újfent. Igaz, közben Lamasnak jelentik, h a golden gate kicsinyt veszélyben, de ő nagyon-nagyon eltöpreng, Megalodon, a harácsoló, begyűjti a szimbolikus hídat is. Lassan tényleg minden megalapozottá teszi egyértelműen, h nem viccel. És ő is lelépett az action után, minden elérhetőség megadása nélkül, a rohadt. Japó online tragikus híreket közöl, lelkizés – kormányok nem hisznek nekik, mindenki hülye, csak ők normálisak és a többi, kitérve a nuklerális fegyverek vs természet témakörére, abszolút érdektelenül. A film egyetlen erénye, h megint megbizonyosodhattam arról, Lamas a világ egyik legrosszabb színésze, aki pluszban egy nyálas rossz buzi és tök jó röhögni rajta. Sok izgalom és Julius Casear (érthetetlen) felemlegetése után végre megjelenik durci megalodon - bajzene, kamera lóbálva és bejön feka mellékszereplő a hajóhídra majd megkérdi what a hell is going on? Sírás… Megint nem találják el (szemből!) a hipiszupi torpedókkal Megint bajzene és társul octi is a mókába. Túl sokáig voltak lefagyva, tuti, nem érik utol a suhanó fémkapszulákat a vízben, sőt el is tűnnek ösmét. Tanácstalanság, újabb tervek, blabla és aki vezeti a tengeralattjárót a joystickkal kurvára izgul, hát fel is mondják az idegei a szolgálatot, lám már a kiképzés sem a régi az USAban a film szerint, fegyver egymásra fogásos hiteles dráma a hídon. Hát nem üti az Becstelen brigantikat ezügyben, inkább az inverze, lehet titkos tisztelgés a mester előtt, höhö, csak viccöltem. Közben persze Megalodon úszik szembe ezerrel. Idő eddig is volt mindenre, hídon rendtétel, kilővik a még egy fegyvert. Ahhhhhhhhhhhh, nem talált. Faarccal visszaszámolnak és minő drámai izgalom, kettőnél octi lefékezi megalodont. Harcolnak, morognak höhö, tintapatron is ellőve, precíz. Radar megint nem működik, de nem tudja a hajótestet kettéharapni a hal, és octi a giant sem képes kettétépni őket, hehe, hiába erőlködik kegyetlenül. A nomen est omen szintén nem alapelve az alkotóknak, meg hát masszívak is a tengeralattjárók, lsd Kurszk. Ahogy kimenekültek a cápa szájából lol. Remek fordulat az is, amikor rákényszerülnek a könyörtelen dramaturgia miatt, h átüljenek a nagy tengeralattjáróból egy sokkal kisebbe. A szörnyek végső harca és a könnyek, mert befejeződött több millió évvel elkezdett harcuk (istenem….) hát az ultragagyi egyik szinonimája is lehetne akár… Jó volna már egyszer valami olyat látni, ahol ezek a szörnyek tényleg nyerésre állnak és az ilyen karaktereket vagy lassssssan megeszik, vagy lelövi őket John McClaine, de tényleg. Megvolt az idei trashfilmem is, remek. Jack Perez tud. Valamit biztos. Van is egy határozott tippem mit is. Filmet rendezni viszont na, azt nem.
|