Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Konstrukció - Filmbox Premium, 21:25 |
Karácsony Louisianában - Film4, 21:45 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 21:45 |
Elysium - Zárt világ - Cinemax, 22:40 |
Esőember - Cinemax2, 22:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Diedrich Bader (58) |
Thúróczy Szabolcs (53) |
Thure Lindhardt (50) |
Amaury Nolasco (54) |
Wade Williams (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
80-as, 90-es évek emléke |
Határontúl - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/ |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A fiú, akit Karácsonynak hívnak |
Naomi Scott |
2011-07-25 00:42.55 |
Így van, háromszázvalahány külön képből lett montázsolva ez a 2 másodperces jelenet - "kicsit" ütős...
[link] Személy szerint alig láttam még ennél látványosabb trükköt életemben pedig 2011-et írunk ha jól tudom:-) Az egész csata a Hoth-on igen időigényes volt, azt hiszem amire gondolsz az az, amikor a csata végefelé az egyik AT-AT egészen érdekes "pózt" vesz fel miközben balra elfordulva kilövi az egyik siklót, mely utána becsapódik és valóban felrobban. Sajnos pillanatképet erről hirtelen nem találtam, de szerintem belőhető a leírás alapján. |
2011-07-24 15:25.23 |
Azt javaslom ne keverjük Zámbó Jimmy-vel...
a gitárkirály neve helyesen leírva ugyanis Jimi Hendrix. |
2011-07-23 01:03.02 |
A mai napig rekorder pl. a csata egyik jelenete, mint a legtöbb részletből álló optikai montázs. Nekem valahogy sokkal jobban is tetszik mint a CGI, sőt nem bánom a stop motion technikát se, mely mára ugyan elavult de esküszöm semmi "oldschool" érzésem nincs amikor nézem a Birodalom visszavág-ban, annyira zseniális. |
2011-07-21 15:07.54 |
Meg is bánta. Végülis nem panaszkodhatunk, mert 1-2 kicsit gyengébb jelenettől eltekintve a film igazán lényeges részeit szerintem nagyon jól megoldotta Marquand is, sőt a film a második felében több helyütt is egészen kivételes dinamizmussal bír. Ez persze nem csak a rendező érdeme, hanem az ILM-é is nyilván.
Így van, pontosan az érzelmesebb részeknél (Han és Leia) volt a konfliktusa Lucassal, állítólag a fagyasztási jeleneteknél ezen elég rendesen "hajba kaptak":-) Lucas hallani sem akart a "Szeretlek. Tudom" típusú búcsúzásról pl.:-) Végül Kershner elképzelései valósultak meg teljes mértékben a filmben, ami így is volt helyes ha már Ő a rendező... |
2011-07-21 00:29.53 |
Egyetértek, szerintem nagyon jól látod a jelentőségét. Vagy pedig mindketten ugyanolyan rosszul látjuk:-D |
2011-07-21 00:27.21 |
Én Spielbergre nem emlékszem, viszont Lynch-re igen, ő hamar és kategorikusan visszautasította (az okot nem tudom, de Lucas első számú rendezőjelöltje volt).
Amit viszont szintén olvastam, hogy Lucas - bár utólag elégedett volt Marquand teljesítményével is - eredetileg szintén Irvin Kershnert szerette volna megnyerni a Jedi rendezői székébe is, de Ő nemet mondott akkor. (Gondolom hatalmas munka volt a Birodalom visszavág rendezése - mely véleményem szerint mint a valaha készült legjobb mozifilm teljesen megközelíthetetlen azóta is - más okot elég nehéz elképzelni mert kisebb művészi konfliktus ugyan volt köztük, mint pl. a Bespin fagyasztókamrai jeleneteinél, de alapvetően nagyon jól megértették egymást. Nem meglepő, hiszen Kershner az USC-n a tanára volt Lucasnak, aki rendkívül tisztelte) Kershner nemrégiben bekövetkezett halála előtti egyik interjújában elmondta, hogy szakmai életére visszatekintve az bántja a legjobban, hogy annak idején végül visszautasította a Jedi visszatért. Én inkább azon szoktam morfondírozni hogy a 6. epizód milyen lett volna ha Keshner rendezi. Nyilvánvalóan még zseniálisabb... |
2011-07-15 04:29.38 |
Nagylánykorban pedig biztos vagyok benne, hogy Jockey miatt érdemes nézni, bár én mondjuk nagyfiú vagyok:-))
Kezdetnek elég, ha csak arra emlékszel, hogy ő egy Isten:-D |
2011-07-14 06:31.38 |
Megírtam az imént az egyetlen általam ismertet. |
2011-07-14 03:12.48 |
Kiegészíteném annyival, hogy Jim Davies-t is kedveltem.
Jut eszembe a Jim Davies-t ábrázoló festmény, amelyik szerintem a legnagyobb tárgyi ikon a Dallas sorozatot tekintve tudja-e valaki hogy hol található pontosan napjainkban? Megtekinthető avagy magánkézben van és ennélfogva nem nyilvános? Dallas városában és a ranch-en is vannak relikviák ezt tudom, esetleg ott van? Ha arra járok látnom kell... |
2011-07-14 03:05.23 |
Így van, ennek is megvolt az ideje...hiába fog Larry Hagman is szerepelni (én csak miatta szeretem a Dallast), el nem tudom képzelni hogy hozza az akkori feelinget. Így különösebben nem is izgat ez a 2012-es dolog. Azon jót röhögtem, hogy V.P. nem akar szerepelni...hát ha ilyen szanaszét plasztikázott fejem lenne én se mernék kamera elé állni, de még az utcára kijönni se:-D |
2011-07-14 02:58.38 |
A nagyobbakon minden bizonnyal fenn van már rég. Legalábbis egyről én biztosan tudok:-) |
2011-07-14 02:56.09 |
A film igen fajsúlyos dráma, amit kifejezetten kedvelek: ennélfogva örülök, hogy felfedeztem.
A film erényei közül amit a legeslegjobban kiemelnék az Roger Deakins óóóóriási operatőri tudása, melyet újfent bizonyított. Én már minimum 3 Oscart adtam volna neki és talán ebben a filmben nyújtja a legjobbat. Az Akadémia nem normális, hogy még egy díjat sem kapott, volt olyan év hogy két nominációja is volt a best cinematography kategóriában! Szerintem ez önmagáért beszél...minden filmet amit ő fényképez egyszerűen meg kell nézni, akkora csemege:-) Jennifer Connelly irtó jó drámai színésznő és a szépségével sincs problémám:-) Ben Kingsley alakítása szerintem a legjobb a filmben, olyan érzelemkifejező arcmimikát amit itt felvonultat igen ritkán látni. Elég döbbenetes végignézni miképp bontakozik ki egy fatális végkifejlet nemcsak az egyes emberek hanem árnyaltan a kultúrák között is, a rendező legnagyobb erényének pedig éppen azt tartom, hogy a maga filmes eszközeivel mindvégig tudatja a nézővel, hogy ennek bizony nem lesz jó vége... Nem is lett, a film utolsó mondata pedig nagyon üt. Ezt látni kellett! |
2011-07-14 00:46.42 |
Ha érdekel a külön hangsáv (VHS alapú de azért élvezhető, BDRipről leszedett tehát 23.976 fps), akkor azt fel tudom tenni mondjuk megauploadra...
Természetesen messze ez a legjobb szinkronja a filmnek, a legelső. Nagyjából kívülről fújom:-DD |
2011-07-14 00:28.49 |
Pont úgy, ahogy leírtam:-)
A King novella címe így hangzik: 'Rita Hayworth and Shawshank Redemption' Ehhez képest ugye a film címe 'The Shawshank Redemption'. Szóval az elején is már sejtették a producerek, hogy még lehet "baj" a címmel - erre utalt Darabont is - de nyilván nem akarták teljesen megváltoztatni. A magyar cím pedig bár találó, mégsincs igazán köszönőviszonyban egyikkel se. A színésznőplakátok kronológiai sorrendje ez volt a filmben: Rita Hayworth > Marilyn Monroe > Raquel Welch (utóbbit tépte le Norton börtönigazgató a nagy lyukról:-D) |
2011-07-12 01:19.47 |
A DC.-t láttam azóta, egészen nagy volumenű lélektani dráma, valóban figyelemre méltó. A Carrie következik, de előtte mindenképp a nagyon dícsért Rob Reiner mozi, az Állj mellém! lesz kipipálva: utóbbi imdb-n 8 pont fölötti, ami elég ritkaságnak számít. Egyébként Darabont az audiokommentben nagyon méltatta a filmet - a Castle Rock stúdió születésével kapcsolatban említette. |
2011-07-12 01:13.18 |
Az első mondat némileg slendriánul lett lepötyögve, így szól helyesen:-))
'...a készítők a film kezdeti bevételi nehézségeit a címével magyarázták' |
2011-07-12 01:11.38 |
Mint a film audiokommentárjából egyébként kiderült, a készítők éppen ma film kezdeti bevételi nehézségeit a cíével magyarázták. Amíg nem ismerték meg az emberek szélesebb körben (ez a videotékás megjelenés után jött el szép fokozatosan és megállíthatatlannak bizonyult), addig a népek bizonyos előítélettel viseltettek iránta, még az egészen sok Oscar nomináció ellenére is. Úgy vélték a megváltás szó egy címben túl vallásos töltetet hordoz. Persze ezt utólag mondják, annyit azért változtattak Kinghez képest, hogy Rita Hayworth kikerült belőle:-)
Így éppen hogy egál lett a büdzsé a mozis megtekintések viszonylatában. Aztán persze marha nagy siker és filmtörténeti mérföldkő. Azt hiszem ez így volt szép:-) |
2011-07-07 02:02.36 |
Másnap, a ZP-ben emlékeztünk közösen Hoboval, aki a Póka Egon Experience vendége volt. Mit mondjak, fantasztikus este volt. És az eső egyetlen szám alatt esett, az pedig a Riders on the storm volt... |
2011-07-07 01:58.04 |
Legalább kiderült, hogy Arnold sem Isten, "csak" félisten:-) Amúgy engem ez a bulvár hype nem rendít meg egyáltalán, 1 százalékponttal sem kedvelem kevésbé. Ja és épp a napokban jártam Thal-ban, mit mondjak fantasztikus élmény volt. |
2011-06-26 04:37.50 |
Bár az egyik kedvenc filmemet már számtalanszor láttam (és mindannyiszor ugyanúgy élveztem, azaz maximálisan), most mégis egy új aspektusát néztem illetve főleg hallgattam meg: Frank Darabont fantasztikus audiokommentárját!
Bátran ajánlanám a film minden rajongójának. Persze tudtam, hogy Darabont egy rendkívül tehetséges ember, de ennyi ideig hallgatva kiderült az is, hogy nagyon okos, egyszerűen lebilincselő stílusú művész. Nagyon sok mindenről megbizonyosodhattam, amit eddig legfeljebb csak sejtettem: mitől is ilyen hatásos ez a nagyszerű film. Egy csomó érdekes kulisszatitkot is elárul, nagyon élvezetes hallgatni ráadásul szerintem gyönyörűen is beszél. Le a kalappal Hollywood egyik legnagyobb író-rendező zsenije előtt! |
2011-06-21 02:49.45 |
James Franco neve kapcsán jutottam anno arra a felismerésre, hogy hoppá, Ginsbergről is készült egy mozi! Mivel a zenében a Hobo Blues Band-en nevelkedtem ezért elég sokat tudok róla (Hoboval bár ritkán találkoztak, de barátok voltak) és a verseit is ismerem - magát a filmet még nem láttam egyébként:-) Sajnos a magyarországi tartózkodásai során nem találkoztam vele, többek között Budapesten és Debrecenben is megfordult és tartott előadásokat.
A film címe mi más is lehetne, mint az "Üvöltés". Ez a mű fémjelzi leginkább Ginsberg beatköltészetét. Nekem a személyes kedvencem tőle a Kávéház Varsóban. Orbán ottó és Eörsi István fordításai szerintem nagyon jól sikerültek. Mint lentebb olvasom már elérhető felirattal, aminek örülök mivel régebben nem találtam sehol. Meg is nézem tehát a Leples Bitang-ot hamarosan! |
2011-06-21 02:34.31 |
Paul Haggis ismételten fajsúlyos filmet hozott össze és most is igen komoly társadalmi kérdéseket feszeget, melyhez az alapot az iraki háború szolgáltatja. Egy katonacsalád két generációjának párhuzamait és mindemellett szöges ellentéteit látjuk a vásznon. Bár más a kor és másik a háború is, ámde lélekölő hatásai most is ugyanazok. Az apa mélyen eltemetett érzelmei eme múltbeli traumáiról árulkodnak, fia pedig nem is tudta túlélni a borzalmakat, (spoiler jön!) bár teste nem odaát a háborúban veszett oda, de a lelkének egy jobbik darabja mindenképpen igen.
A Roger Deakinstől már megszokott visszafogott, ámde igen stílusos és pazarnak is nyugodtan nevezhető fényképezést kaptuk. Haggis igen neves alkotógárdájával tehát azt kell mondjam nem hiába fáradozott, és egy jó filmet tett le az asztalra. |
2011-06-17 03:03.57 |
A film kétségkívül legjobb jelenete és igazán jó poénja a Pont des Arts-on volt, amikoris ott a padon csücsülve elhangzott a sajtos royal poén (a Ponyvaregényre utalt ha esetleg valakinek nem ugrana be), no az tényleg jó volt bár ezért kár volt a filmet leforgatni. Nem mondom voltak benne jobb részek, főleg a második felében, de a Taken-hez sajnos a film nem mérhető. Minden blődsége ellenére az azért egy korrekt akciófilm, itt viszont valahogy hiányzott az igazi feszültség, csak sodródtak az események bár kétségkívül voltak igen látványos jelenetek és a kaszkadőrmunka is csak dícsérhető. Travolta viszont most már választhatna valami épkézláb forgatókönyvet mert így mondjuk egy Face/off szint után nem marad más csak a középszerűség... |
2011-06-11 01:20.04 |
Mi volt egyébként a gondod vele? |
2011-06-08 01:54.34 |
Teljességgel egyetértek, a Jedi ezért zseniális egy kicsit kevésbé mint a Birodalom, mivel abban a filmben (mely szerintem a legtökéletesebb és legjobb mozifilm is mely valaha készült) az első másodperctől az utolsóig uralkodik ez a sodró lendület, mely a Jedi visszatér utolsó kb. 45 percét jellemzi. A saga egyik legerősebb 45 perce a Jedi-é, ez biztosan igaz. Nagyon jó érzékkel váltakozik a 3 fő helyszín (Halálcsillag & az űrcsata & az Endor), s bár maga a történet sodorja magával a nézőt, azért ehhez kellett egy jó Richard Marquand, egy fantasztikus ILM csapat és hadd ne soroljam tovább. |
2011-06-07 23:51.00 |
Ty, eddig én is eljutottam magamtól:-), csak a tényeket szeretem tisztázni mielőtt bármiben lépéseket teszek. Itt nem tudom lesznek-e lépések, mivel amiket kérdeztem önmagában is érdekelnek. |
2011-06-07 14:51.10 |
Szerintem sem volt abban a filmtörténeti jelentőségű jelenetben semmi CG. Már csak azért sem, mert én úgy tudom, hogy az első komolyabb CG az éppen a Jedi visszatérben volt 3 évvel később, amikor Ackbar admirális prezentálja a felkelőknek az új Halálcsillag és az Endor helyzetét. A Jediben pl. a legnagyobb dobás az egy optikai fotómontázs volt és nem CG, több mint 300 képrészletből kombinálva az új Halálcsillag támadási jelenetében.
[link] Fantaszikusan részletgazdag 1-2 másodperc... Visszatérve: van pár behind the scenes fotó a párbajjelenetről: a mélységet ahová Luke lezuhan egy igen kiváló körkörös matte painting érzékelteti, nagyon élethűen. Az oszlopok és az a kisebb hídszerű rész megépített valós díszlet. Néhány méteres csupán a mélység és egy pokrócokból és dobozokból összetákolt cucc van a talajon:-)Nem teljesen közismert, hogy Vadert ebben a jelenetben Bob Anderson, a kiváló stunt koordinátor játssza, aki kiváló vívó volt és a SW filmekben is a fő tanácsadóként szerepelt és vele edzettek a színészek a klasszikus trilógiában: nemcsak Prowse hanem Sir Alec is. [link] Azt nem tudom sajnos, hogy az "Én vagyok az apád" elhangzásakor ki van a maszk mögött, ezt Prowse-tól kellene megkérdezni igazából:-)Néha egyébként szokott résztvenni aláírást osztogató rendezvényeken itt-ott. Ami viszont egyáltalán nem közismert, hogy abban a jelenetben amikor Vader a csillagromboló gömb alakú meditációs kamrájában csücsül és fogadja Veers és Piett jelentéseit, ott szintén Bob Anderson van a jelmezben mivel Prowse éppen máshol más jelenetet forgatott. Egyetlen képet találtam erről csupán az évek során, nem is túl jó minőség de látszik Anderson feje. |
2011-06-07 02:55.32 |
Dallas mániákusoktól kérdezném az alábbi infokat, lehetőleg pontosan:
> Magyarországon pontosan hány teljes évad jelent meg DVD formátumban? > Nagyjából ki tudom számolni, de azért megkérdezném, hogy egyetlen epizód körülbelül ? MB méretű így? (nekem csak DVDRip-ben vannak meg és a ~ 350MB/rész nem a legtutibb minőség...) > Egy ilyen Rip-hez képest sokkal jobb az eredeti anyag? (nyilván olyanoktól kérdezném akik mindkét formátumban ismerik a sorozatot) > Egyáltalán kapható ez még bárhol, ha pedig nem akkor van-e kiadás tervben a jövőben? Köszönöm annak aki válaszol...üdv. |
2011-06-06 23:17.22 |
A golyó és a Végítélet minisorozat számomra nem volt finoman szólva sem katartikus élmény. A halálos árnyék tippet köszönöm, azt meg fogom nézni hamarosan és még a Carrie-t tervezem + az említett Dolores C.-t. Remélem legalább az egyik mehet majd a jól sikerült filmek listájába:-)
A Végítéletből egy korrekt mozifilm kéne, ilyen terveket egyébként olvastam is nemrég. Eleve utálom a TV-filmeket, bár az Évszázad vihara - főleg a 3. rész miatt - kivételesen jónak számít a szememben. Az egy olyan atmoszférát teremt, mely egy jó mozifilm becsületére is válhatna, bár látszik rajta az elég gyatra költségvetés, de a hangulat és a színészi játék megmenti a filmet, és valószínűleg a rendezés is jó - ellentétben C.R.Baxley többi nem túl izmos filmjével:-)Egy érdekesség vele kapcsolatban, amit nemrég olvastam: kaszkadőrként kezdte és pl. a Predatornak is ő volt a kaszkadőr koordinátora! Innen hogy pottyant a rendezői székbe azt ne kérdezd:-) |
2011-06-04 05:19.11 |
Én egy kicsit tartok ettől a remake-től, mivel egy tökéletes film után ugye elég magasan van a léc: azaz tökéletesnek kell lennie:-) Ha eszerint méricskélünk akkor elég kicsi erre az esély, szerintem. Én elég nagy összegben mernék fogadni rá, hogy nem tudja az eredeti szintjét elérni, de még az is lehet, hogy megközelíteni se. És ez nem pesszimizmus:-) |