Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Gyilkos az exem - Paramount Network, 08:10 |
A visszaút - Film+, 08:50 |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Family, 09:10 |
Freud: Az utolsó pszichoanalízis - HBO2, 09:25 |
Erin Brockovich - Zűrös természet - HBO3, 09:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Michael Pena (49) |
Penelope Ann Miller (61) |
William B. Davis (87) |
Patrick Dempsey (59) |
Trevor Rabin (71) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Mit hallgatsz most? |
Szólánc igékkel |
Filmlánc |
Szólánc-angol szavakkal |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Csak a bátrak |
Michael J. Fox |
2010-10-07 14:39.28 |
Oliver Stone egy teljeskörű vizitet ad az üzleti világból, hol a pénz lazán veri az emberi életet, a filmből idézve, "ringyóként" szolgálja gazdáját, de bármikor elhagyhatja ugyanúgy...a film rengeteg igazsággal szolgál, kedvencem: " A teljes elmebaj legnagyobb tünete az, mikor az ember újra meg újra ugyanazzal próbálkozik, s mindig ugyanazt az eredményt várja. Bizonyos szempontból mind ilyenek vagyunk, de ha ez, mint a rák, beférkőzik mindenkibe, na akkor mi van?
Na ez valóban jó kérdés...hát az van, miket a híradóba láthatunk egyre gyakrabban: gazdasági válság, a depresszió jelentkezése minden 2 ik embernél, nyílt gyilkolászás, teljes káosz...ha észre akarjuk venni, ha nem, ilyenné alakította a sok okos ember világunkat...sokszor mondják, hogy nehéz az élet. Hát hogy a fenébe ne lenne nehéz, mikor az embert emberfeletti elvárások várják nap mint nap, az adóterhek a Mount Everest csúcsait verdesik, s sok ember 20 Ft ért képes nyakakat elvágni...pedig nem kéne, hogy ilyen nehéz legyen, nagyon nem... Douglas még mindig zseniális, a dollár felszteroizált előadásából tőlem 5-öst kap, érdemes élvezni játékát és mondanivalóit. Shia Labeouf bizonyítja, hogy képes és érett íly komoly szerepre, tehetséges ez a gyerek kétségtelen. A film egy hatalmas mondanivaló, mely ezt az elkorcsosult világot mutatja meg zseniális részletességgel, feltárva annak minden sebét...Stone tőle megszokott módon nagyszerű tanár, s lerakott az asztalra egy újabb tanulmányt, s nem adta alább, sőt...emelte a lécet. Mestermű!! |
2010-10-07 14:23.39 |
Rutger Hauer valami hatalmasan nagy gonoszt alakít, a nüanszai, a szótlansága vagy éppen szavai, a nézése, mozdulatai, a legnagyobbak között van...a film fő erőssége, hogy esemény eseményt követ, nincs üresjárat, állandó a hatás. A macska egér játék, ahogy Hauer kénye kedve szerint játszik a "vaddal". Mikor a benzinkúton két érmét ragaszt szemére és golyókat ad kezébe, vagy látni a két kocsi közé kötözött lányt, szóval az őrület ábrázolásának leg-leg-legje. Játszik a film a fantáziával rendesen, mikor a fiú hozzáér a börtönajtóhoz, kinyílik, s míg oda nem ér a véres áldozatokhoz, mit a kutya eszik már, közben bármit gondolhatunk, képzelhetünk, izgulhatunk, félhetünk, retteghetünk, amit akarunk...egyik hatása alá biztos kerülünk. A filmezés egyik csúcs eszköze ez, eme remekmű pedig telis tele ilyennel. Harmon rendezése brilliáns, Hauer játéka GÉNIUSZI, C. Thomas Howell pedig remek egér a csapdában, ki végén felszívja mellényét és minden mindegy alapon üldözöttként üldöző lesz maga is...centiről centire felépített, félelmetes hangulatú, elsőosztályú szórakozás. A legnagyobb mozik közt a helye. |
2010-10-07 14:09.48 |
Mai napig az egyik kedvencem. Ahogy Willis játsza a pókerarcú érzéketlen gyilkost, azt mindig élvezet nézni. Szépen fel van építve, lépésről lépésre és szegény Jack Black ugyan csak egy szétrancsírozás erejéig tűnik fel, de azért a King Kong remekműben bizonyítja ő, hogy ennél bíz többre hivatott...A kezdő zene és a kommunizmus mini bemutatása hatásos, Richard Gere pedig méltó partnere Bruce nak, habár azért a hálásabb szerep egyértelmű, az utóbbinak jutott. A film legjobb jelenete szerintem a házon belüli levadászás, szerencsétlen orosz hölgynek esélye nincs...ha mindenképpen kötekedő akarok lenni, akkor feltehetném a kérdést, miért nem ment vissza a zseniális Sakál a tervrajzokért, vagy miért ejtett el egy olyan megjegyzést, ami alapján a legkisebb esély is megvan rá, hogy lebukik, ki is a célpont...többen felvetik, miért egy gépágyúval akarta levadászni szerencsétlen elnöknét, hát azért, mert egy kisebb puskával nagyon nem tudott volna távirányítózni és egy kocsiba rejteni, de akkor ott van az előbb feltett kérdésem: miért nem ment vissza a tervrajzokért, talán szándékosan akarta, hogy kiszúrják kombiját? Szóval azért ilyet a világ legjobb bérgyilkosa biztos nem tett volna, de filmen elnézzük és az élvezeti hatásból nagyon nem vesztett ez miatt. Nincs sok ennél jobb bérgyilkos mozi... |
2010-09-22 12:34.18 |
Valami igazán röhejes filmre vártam, ami csak foszlányokra korlátozódott...és szándékosan vagy nem, már már erőltetésbe ment át a figura. Szóval a szarevés meg a fejlehugyozás akármennyire is viccesnek akar tűnni, inkább undorító. Jack Black nem volt rossz, csak a forgatókönyv volt gagyi sok helyen. Vannak benne kellemes poénok is, de ha nagyon kekeckedni akarnék, akkor ez csak egy szelíd 2 es lenne... |
2010-09-02 13:50.32 |
Azt hiszem az 5 csillagos koronát az orbitális csavar teszi fel, amely egyébként hasonlít a Hatodik érzéki fordulathoz. Végig végig azt hisszük, aztán jön a döbbenet...zseniális kétségtelen. DiCaprio kifogástalan, Scorsese pedig hozzá egyéni eszköztárát, félelmetes hangulattal. Ami pedig a trailerbe is bekerült, mikor a kapáló mama egyszercsak csöndre int szájához tett mutatóujjával, az hatalmas jelenet. A megszokott kreatív rendezés, kreatív színészekkel és forgatókönyvel. Kifogástalan! |
2010-09-02 13:38.37 |
Tony Scott egy nagyon kellemes, stílusos rendező. Eme filmjében remekül mutatja párhuzamosan egy kisember és egy híresség életét, valamint hogy egyes helyzetekben hogyan keresztezheti a kettő egymást...és habár Niro szerepe őrült, azért mond sok-sok igazságot...kedvencem, amikor azt mondja:
"Mindenki életében eljön az a pillanat, amikor ki kell álnia valamiért, különben szart sem ér az egész".És habár nem teljesen életszerűen, de azért kapunk betekintést a profi sportéletbe is, annak minden áskálódásával, örömével és bajával. Elsőosztályú gárda, elsőosztályú mű. |
2010-08-27 01:42.37 |
Igazad van, de az MNU egyenlő az Egyesült Államok kormányával, vagy bármilyen kormánnyal vagy multival. A lényeg, hogy rá lehet húzni bármelyik gyöngymadárra... |
2010-08-25 15:20.02 |
Shyamalan, kifogytál a komoly témákból és úgy gondoltad, csinálsz egy gyerekmesét, azt is dög unalmasan? A 3D-hez is annyi köze volt, mint Az indul a bakterháznak...
Nem tudom, a rajzfilm milyen volt, de ez itt értékelhetetlen. A gyerekszereplőket annyira lehetett komolyan venni, mint egy tál lejárt zavatosságú Norbi szeletet, volt néhány, néhány, na jó, egy valamire való akciójelenet volt. Azt hiszem amikor a föld meg a tűz harcolt egymással. És ennyi...üres járat üres járat hátán, Barátok közt szinvonalú párbeszédek és érdemi tartalma is azt a szintet súrolta. Egyszerűen fárasztó és unalmas, lekötő értéke a mínusz 30-nál van. A rendezéssel nincs is gond, de a forgatókönyvet is te írtad Shyamalan...úgy látszik törvényszerű, hogy a nagyok is buktáznak ilyeneket? Senkinek sem ajánlom, hacsak nem épp unalomingere vagy pénzkidobós állapotba van... |
2010-08-24 00:46.05 |
Gyönyörűen hiteles munka. Az igaz történet minden kis elemére figyeltek és részletesen ki van dolgozva. Az Egyesült Államok persze van annyira hiú, hogy a mai napig ne ismerje el a valószínüsíthetőt. Ugyanis holtestet nem találtak. A mai napig sem. Az érdekes történetet, aminek kiaknázása várható volt, valósághűen, egy minőségi gárdával tálalták elénk. Csemege. |
2010-08-24 00:31.08 |
Neill Blomkamp egy egészen érdekes és egyedi hangulatú filmet csinált. Tulajdonképpen egy dokumentumfilm, ámde mégsem az. Ügyesen keveri a kettőt, egyrészről bemutatva egy szerencsétlenül járt embert, másrészről pedig bemutatva az egyesült államok kormánya igazi arcát, meg úgy az összes kormány valódi természetét. Igen, bizony szemrebbenés nélkül és minden érzelemtől mentesen áldoznak fel bárkit, BÁRKIT, ha érdekeik úgy kívánják. Nem restellenek szemünkbe hazudni, és mindig van elég bőr a képükön, hogy akármekkora bukta után is kiálljanak és nekik álljon feljebb. Sharlto Copley eddig csupán két filmet jegyez, de nem ügyetlen fiú. Tetszik, hogy a történetet nem szépítik, nem finomítják. Úgy, ahogy van, a képünkbe öntik. A maga valóságával, úgy, ahogy életünkbe, a valódi és nem a filmes életbe is megtörténne. Mert a valóság az nem film, a film meg nem valóság. De olykor mégis, amikor mernek így alkotni. Gyakorlatilag a jófiú szerepet átadták az idegeneknek, így biztosítva a scifi hangulatot. Naturalista ábrázolással kaptunk egy kormányvizitet, ami ugyancsak nem azt sugallja róluk, hogy a Télapó küldöttjei... |
2010-08-24 00:13.15 |
Meglepően jó mozi, nem hittem volna, hogy ilyen szórakoztató ínyencséget dobnak az asztalra. 4 nagy akciójelenet van, a csavar kiszámítható, a poénok kiadósak és jók, még egy kis komolyság is belefér olykor olykor, szóval azt hiszem mindent megkapunk, amit ettől a kategóriától elvárunk. A tankos jelenet meg haláli... |
2010-07-27 15:39.58 |
A Hughes testvérek sajátos hangulatot varázsoltak a filmnek, az akció nem túl sok, de ahol van, ott nagyon is tetszetős. A mondanivaló a bibliával összefonva elcsépelt, viszont a végső csavar ötletes. Washington és Oldman remek, mit mondhatnék, jó kis film. |
2010-07-27 15:30.34 |
Nem lehet rá kettest adni, mivel vannak benne egészen eltalált jelenetek. Mikor például a fiú hasát gyötrik mindenféle lehetséges módon, vagy mikor beültetik a másikat egy halottasmoziba, hát...egyébként utóbbinál már már megkaparták Raimi szintjét, de rögtön zárkózzunk is el ettől, hisz azért nincs asztalon a kettő. Az ilyenek emelik hármasra, egyébként a történet felejthető, de nagyon is...és amikor a fa kettéfeszíti a lányt, furcsa mód a Fűrész jut eszünkbe, a baltás üldözésnél pedig a Láncfűrészes gyilkos. Maradjunk egy hármasnál, a jó jelenetek kedvéért. |
2010-07-27 15:20.00 |
Az egész filmet összefoglaló jelenet a kezdeti. 2 mosdó. Egyik a fehéreké, másik a négereké. Szenzációs film erről a kényes témáról, ahol mindenkinek más a véleményeés az ellentétek mindennaposak. Hackman és Dafoe, mint mindig, kifogástalanok, Alan Parker pedig felejthetetlen rendezést pakolt ide az asztalra. A kezdeti mosdós és a 3 férfi legyilkolása pedig kifejezetten egyedi. Remekül kezeli a feszültséget és interjúk segítségével mégtöbb emberi véleményt von be az eseményekbe. A vélemények pedig eltérőek, a rasszizmus kérdésében mindig az. Naívság lenne azt hinni, hogy a rasszizmus kiírtható. Mindig lesznek követői és ellenzői. De az biztos, hogy a lángoló Mississippi remekül körbejárjaa a témát. |
2010-07-12 23:50.17 |
A profi azon ritka filmek egyike, amin egy percet nem lehet unatkozni. Nem lehet kimenni egy italra, mert fél az ember, hogy valami zseniálisról lemarad. A film amellett, hogy komoly dráma, bővelkedik humorban is. Nincs híján nagy mondatokban és bizony a végső mészárlásnál el lehet gondolkodni, micsoda bábjátékos a politika...Belmondo hibátlan, a film is az. 5 csillag. |
2010-07-12 23:44.21 |
Az alkotók 11 év után is a vezérelveket követték: kreatív, izgalmas, poénos. Megint betettek pár filmutánzatot, talán nem volt annyi poénos mondat, mint az előző részekben, de akkor is kellemes kis szórakozás. Méltó folytatása a sorozatnak. |
2010-07-12 23:27.44 |
A gondolat nem rossz, hogy az istenben hívők megelégelik, hogy nem túl sok mindent kapnak...a megvalósítás sem rossz...no de kérem, azért elég sok ismerős jelenet villan fel szemünk előtt, ami érdekes mód passzolnak néhány más filmhez...nézzük csak ezt a skorpiót, mindtha a transformersben láttunk már volna ilyet! Aztán ott van a tekergöző nőszemély, ami lám, egy az egybe, mikor rácsavarodik valakire, mintha csak az Anakondát látnám. Aztán az emberáldozatnál szinte bevágták a King Kong jelenetét, és a hatalmas szörny is elég Godzilla beütéses. Mindez pedig lehúzza a filmet, egyébként meg olyan forradalmian újat nem sikerült alkotni. Izgulhatunk párszor, a látvány jó, de nem túl izgalmas na. Amikor meg nagygyülekezetbe összeverődnek az istenek, kissé nevetséges. Szóval egy csak egy hármas. |
2010-07-12 23:17.48 |
Sergio Leone nagyon ért a hosszú, elnyújtott jelenetekhez, ami tele tele mondanivalóval, az apró mozdulatok, mondatok beszélnek. Sok felejthetetlen jelenet közül lehet mazsolászni, rám a legnagyobb hatást a családlemészárlás tette, majd előjönnek a rosszfiúk, lassan, komótosan, és a kamera ráfordul Fondára. Közben pedig szól a legendás szájharmónika muzsika, majd kivégzik a még talpon levő kisgyereket. Hát, igen, tényleg volt valamikor egy vadnyugat...A film olyan hűséggel adja át a kort, az utolsó deszkáig, és olyan légkört teremt, amire túl sok szó nincsen, talán egyetlen a megfelelő: LENYŰGÖZŐ. Persze nem lehet kihagyni a bakancsos fejbelövést, a kezdeti jeleneteket, vagy a végső párbajt, meg nagyon semmit sem. Szótól szóig, mondattól mondatig, jelenettől jelenetig, filmlegenda... |
2010-06-23 13:49.21 |
Raimi igencsak vonzódik a torz dolgok iránt, így hát megalkotta Darkman-t, a pórul járt kutatót, aki igencsak sajátságos szuperhős, dehát ennek a rendezőnek a sajátság a védjegye. Eme filmből átmentett néhány elemet Pókemberébe is, gondoljunk a közelről mutatott szemre, vagy a látomásoknál egynéhányra. A bandavezér hihetetlenül el van találva, a szivarvég lecsippentő alias ujjmorzsoló szerkezet pedig nagy ötlet. Liam Neeson most is remekel, figurája pedig eszméletlenül szörnyűséges, nevetéskor meg egyenesen kuriózum. Az őrület nagymestere megint kedvére alkothatott, de azért vitt bele egy gyengéd kis szerelmi szálat is, ami kellemes, szerencsére nem lett el Esmeraldasítva. Frappáns kis történet, kiváló Darkman megvalósítás, remek színészi játék. Aki szereti Raimit, a Darkmant is csípni fogja. |
2010-06-23 11:40.20 |
Kihagytam az őrületet, abban is ő a karmester!!!!!!!! |
2010-06-23 11:36.21 |
Sam Raimi minden zsenialítása kicsúcsosodott eme remekműben. Egyedi stílusa átitatja a vásznat, a legelső másodperctől a legutolsóig olyan légkört teremt, olyan hangokkal, hogy az valami szőrnyűségesen fantasztikus. Azt hihetnénk, tipikus, átlagos történetű kis horror szösszenetre várhatunk. Néhány ember egy kis faházban, akik kinyúlnak, oszt uccu. Ezt hihetnénk bizony, ha nem tudnánk, ki a rendező. Raimi első húzása, amikor a hintaágy szép lassan, nem bizalomgerjesztően a faháznak csapódik, ütemesen. Aztán jön az óra, a szellemek már mutogatják magukat. A lány bedől a csábításnak, kimegy, majd egy fa leteperi...hát igen, szóval ilyen is ki másnak jutna eszébe...aztán megbolondul mindenki, teljes őrület, a már zombivává vált emberek deszkáira akarják szedni a viskót meg úgy egymást is. Aztán jön Ash barangolása, és itt Raimi aztán igazán elengedheti magát...lehetetlen kameraállások, egyedien gusztustalan horrorjelenetek, ilyesztegetések, halál, vér, rohadás, hányás, küzködés, véget nem érő rémálom...úgy kivitelezve, ahogy csak Raimi tudja. Szereti az őrületet és a gusztustalan és rémisztő figurákat, és nagyon tudja hogy és milyen ütemben kell használnia őket. A végére Ashal együtt a néző is eléggé megtépázva, de még egy utolsó kamerafutással felteszi a pontot a végére. Mondanom sem kell, ilyen megoldásokat azelőtt sem, de még manapság sem gyakran láthatunk. Sokak szerint ma már a film kivitelezése helyenként gyenge. Szerintem meg nem...mai szemmel is abszolút kiváló, sok mostani horror borzalom ennél kategóriával silányabb látványvilággal bír...Raimit meg lehet szeretni, nem szeretni, de egy biztos: filmjei mindig valami kivételeset tartogatnak, valami egyedit, és ha félelemről, rettegésről, borzalomról, szörnyűségről van szó, abban ő a karmester!!!!!!!! |
2010-06-23 11:03.35 |
Nem is olyan rossz, de vannak benn fájdalmasan középszerű dolgok. A történetben semmi extra, "ha bajod esne, sosem bocsátanám meg" szintű megszólalások helyenként, egy milliárdszor lerágott szerelmi szál, ezek alapján gyenge közepes. De a megvalósítás mellett nem mehetünk el szó nélkül. Kitűnően megvarázsolták a 19. század végi Angliát, csodálatos tájak, házak, sötét égbolt, villám, a farkasember is szépre sikeredett. Del Toro és Hopkins játéka élvezetes, a gyenge történet miatt persze kiszámítható az egész. De mégis, amikor a nagyközönség előtt a farkasember életre kel, az nem semmi hangulatot teremt, ami igaz az egész filmre is. Kiváló megvalósítás és élvezetes hangulatteremtés, valamint kellemes színészi játék. Megér 4 csillagot! |
2010-06-04 00:24.57 |
Elsőosztályú szórakoztatás az akció egyik nagymesterétől. Természetesen dugig lassításokkal és a szárnyasok is repkednek rendesen, hol póznára, hol Van Damme válára, hol egyéb helyükre, ürügyet csinálva szerepeltetésükre. Henriksen elsőosztályú gonosz, Butler nézése pedig vetekedik Hannibal Lecterével. Golyóból és robbantásból is kijár, dehát Woo termékeiből sosem elég. A szemünk kisül filmjeiben, de ezért imádjuk. Kézjegye itt is dukál és felsőbb szintre emeli az akcióorgiát!! |
2010-06-04 00:20.00 |
Magyar mivolta ellenére meglepően szórakoztató. Ugyan van benne néhány gyengébb rész, de eszeveszettül jókat lehet rajt mulatni. Van ez 4 csillag no! |
2010-06-04 00:18.27 |
Nem tudom mi ez a vérszegény átlag. Bizony remek kis francia akció, egész műsoridő alatt szórakoztat. Még egy kis csavar is belefért. Feljebb azokkal a pontszámokkal! |
2010-05-31 11:55.12 |
Jobbra számítottam...Robert Downey Jr jó színész, kétség sem fér hozzá. De jobban tetszenek azon filmjei, ahol kissé komolyabban veszi magát. Van néhány humoros jelenet, de a többsége már erőltetett és uncsi...meg kéne gondolni, hogy a további részekben nem ártana e kissé más hangvételre hangolni a filmet. Sok az üresjárat meg a vinnyogás, az első részben azért ezeket még kordában tartották. Ami miatt 4 csillagot adtam rá: technikai részek, a realítás és Mickey Rourke. A technikai kivitelezés, mint az első részben, pazar, ami el is várható. Amikor leég a ruha Rourke ról, vagy amikor Downey magára aggatja aktatáskás vasruháját, hát igen...egyébként az egész film csúcspontja éppen a film elején van, Monaco: a zene, amikor bemegy zúzni a pályára, a repkedő kocsik és a villódzó villámok, így együtt maradandó élményt nyújt, az biztos. A végén, akár az első rész elején, technikailag kifogástalan, csak sajnos bugyuta...Rourke egész film alatt a megerősített páncélruhán dolgozik, majd nagy keményen bevonul, az ember azt hiszi, na itt nagy bunyó lesz...azt leverik egy perc alatt....előtte a pár robotot fél órába telt...nem maradt rá idő...na igen, ilyen dolgok miatt sem lehet ez 5 csillag...
Az viszont kifejezetten tetszik, hogy fordítanak figyelmet a szuperhős sebezhetőségére is. Igen, ő is ember, vannak gyengeségei, problémái, amiket kénytelen megoldani. Ez dícsérendő. No meg a rossz fiú, Mickey Rourke. Azt hiszem, főleg ő miatta érdemes megnézni a filmet. Tökéletes rosszfiú és azzal az elektromos ruhával valami állati látványt nyújt, hogy így fogalmazzam. Orosz artikulálása is tetszett, kár, hogy viszonylag keveset szerepel. Színt visz a filmbe, ami meg is menti az egészet, mert hát...sajnos közel sem tökéletes. |
2010-03-28 19:32.43 |
Cameron egy évtizednyi pihengetés után nekiugrott és előrukkolt Avatarjával. Az előzetesek alapján sok másokkal egyetemben szájhuzogatva és kétségekkel teltel vártuk az eredményt....tévedtünk!!
Egy teljesen más világot teremtett. De mindezt nem apránként, részletesen, mégcsak nem is darabonként tette. Nem, ő ATOMONKÉNT építette fel birodalmát, a legkisebb virág szirma is ezred miliméter pontossággal volt megtervezve és kivitelezve. A pusztítás, szerelem és precízség megszállotja olyan helyre kalauzol minket, ahol legtöbbünk egész életét leélné és kiemel itteni szürke "vályogházainkból". Mert a filmezés igazi lényege biza az, hogy a rideg valóságból kiszakítson és exportáljon a csodák birodalmába, ahol jól érezzük magunkat,pihenhetünk, álmodozhatunk, tervezgethetünk. Megmutatni, milyennek kéne lennie az életnek....együtt élni a természettel, nem kiírtani azt, jólérezni magunkat, nem küszködni és szenvedni, azon akadályok miatt, amiket mi állítunk magunk elé....az Avatar pedig ATOMONKÉNT mutatja ezt a nagyközönségnek. Annyis csodás táj, szín, ábra, hogy érezzük a szennyezetlen pandorai levegőt és extázisba esik a jónép a vizuális orgiától. Persze jóravaló természetünk itt is egyből rombolni kezd a kapzsiság kimeríthetetlen emberi oltárán, de naviaink kivédik...igen, kissé sablonos, de kit izgat ez? A kaland és látvány kimeríthetetlen, bizony élhetünk ebben a csodás világban. Persze volt miből ezt megteremteni, és arra is ki nem tesz? Ha Cameron 100 szor ennyi pénzből és kétszer annyi időből valósította volna meg, akkor se lehetne egy szavunk se. Színészeink a nívónak megfeleltek, Weaver pedig még mindig egy csodálatos Iron Lady, és az is marad. A 3D korszak egyik előfutára eme alkotás, amely annyira tökéletes, hogy amikor az ember belép Avatárjába, mintha virtuális valóságba csöppennénk, szinte mi magunk bújunk a navi bőrbe. Ilyet se éreztem még egy korábbi filmnél se. És itt a bizonyíték, ha a technika és a zsenialítás találkozik, mégiscsak mestermű keletkezik. Mert biza sok mostani agyoneffektezett borzalmat láthatunk. A technika viszájára fordulhat, ha nem megfelelő kész koordinálja. Cameron pedig mintha mi sem történt volna, megint filmtörténelmet írt. Remélem nem újabb évtized után fog alkotni, bár nem szidhatom ezek után, eddig se kellett volna...az Avatar pedig a csúcstechnológia gyöngyszeme lett, egy igazi ikon. BRAVO!!! |
2010-03-28 18:57.28 |
A tökéletes Poirot. Minden rezdülése, beállása, stílusa lekopírozza Agatha írásait. Zseniális fickó. |
2010-03-28 18:53.41 |
Kellemes kis hülyeség! |
2010-01-03 15:00.31 |
A film egy tökéletes gyöngyszem, szerelmi keretben foglalva. M Night Shyamalan pedig minden idők egyik legnagyobb filmművésze. Ezt csak mostanában látom be, mivel eddig nem nagyon követtem munkáit. A sebezhetetlen már igen ott volt, a vége kicsit gyérre sikerült, ott a csavar nem szólt akkorát. A jelek kifejezetten szépre sikeredett, az esemény és a falu pedig hatásosra. A hatodik érzék, hát....ebben minden volt. Willis megmutatta, ő bizony nem csupán egy odamondós akcióhuszár, vérbeli színész. Haley Joel Osment egy zseni, szerintem ezt nem is kell ragozni....Shyamalan pedig megint elővette eszköztárát: az érzelmeket és sokkolást. Tipikus védjegye a valamilyen helyzetet alibiül használó videó sokk: jelen esetben a gyászoló apával és egyben velünk is végignézeti egy lány szabályos kivégzését....az ember nem hisz a szemének és lemeveredik. Zseniális nem de? Én ilyen szintű hatásosságot még nem sok filmestől láttam, lehet egytől sem. No meg ott van az érzelmi szál vs gyerekgyógyítás. Amikor a gyerek sírva könyörög további gyógyíttatásáért, amikor leesik a gyűrű és kiderül az igazság....az ilyesztegetések és thriller elemek is helyükön, de nem azon a hangsúly....filmtörténelem, Shyamalan, te pedig egyik kedvencemmé váltál!! |