Kegyetlen sokszor megy errefelé a hiszti,mikor csinálnak már odaát valami frissssset,mikor távolodnak el a sablonoktól-azon pedig lehet jókat mosolyogni,ezek az emberkék csakis tömegfilmeket nézegetnek,amiket voltaképpen pont azért fabrikálnak olyanná,mert a tömegízlés bizony határokon belül mozog ,és drága művek esetében nemigen szerencsés kockáztatni(anyagilag) .Az elvontabb,esetlegesen a művészibb vonalat megcélzó filmeket gyakran éri az a vád,öncélúak,betegek,köldöknézőek,holott sokszor az a baj,nézője nem is érti,mit akart a költő....és nagy,valami kurvanagy különbség van aközött,hogy értem,de nem tetszik vs. nem értem,innentől meg szar, naná hogy,mimás.
A cseresznye vadiúj íze olyan sorozat,amit nem vállalhatott be más,mint a Netflix: ők azért néha hajlandóak kockáztatni is,és ezt itten tuti hogy más sorozatkészítő ....szerintem nem vállalta volna be,csak bizonyos jelenetek minimum újragondolásával.A történet halál egyszerű,egy bosszútörténet igazából,ahol a főkarakter Lisa-nak van egy szellemi terméke,amit egy minden hájjal megkent producer több kis apró lépésben megszerez,ellop,őt pedig teljesen a partvonalon túlra szorít.Lisa bosszút esküszik,és egy Boró nevű nőhöz fordul,aki magát boszorkánynak mondja,ugyan,vágjon már vissza Lou Burke-nek,és itt már azéééé csilingel a vészcsengő a horrort de úgy egyébként az irodalmat pláne is pindurit ismerő nézőnek,ez bizony egy fausti alku.
Juj.
Juj bizony,mert már az első rész végén ,és innentől bojlerek,Lisa kiscicát okád ,ezzel fizetve minden nap a boszorkánynak,feltűnnek bérgyilkosok,zombik,lakásában furcsán nőnek a növények,illetve megjelenik egy idő után egy csapóajtó is,lefelé.Ez így sokak számára katyvasz lesz,meg mi a faszom ez a baromság,de én rohadtul élveztem,mert a sorozat emel át David Lynch-től,Cronenbergtől,mikor még bevállalós filmeket csinált,az olasz horrorrendezőktől és bizony Zulawski ,Jodorowsky hatása is tetten érhető,nem véletlen ki is mondják a Birtoklás című filmet és Adjani híres jelenetét,amit a mai napig nőtől az egyik leghihetetlenebb jelenetnek tartok.(Amúgy a sorozat tele van populáris kitekintésekkel). Egyre mélyebben merülünk ebbe,az őrült világba ahol ilyesmi is belefér,hogy a cica már Lisa oldalában születik meg,nyílt utalással utána a puncira,hisz benyúlva örömet okoz magának,mi több,az egyik karakter ott meg is öklözi,ahogy jófajta pornókban a tágulékonyabb csajokat,és hogy ez milyen izgató,haver,addig ne halj meg,amíg ilyet nem csinálsz,barátilag javaslom:)
Itt azért az érzékenyebb nézők tuti undort kapnak,továbbá a szexualitást talán bizonyos kereteken belül élvezők is,és sokan vetik majd a készítők szemére:ez most minek kellett???Funkciója amúgy ha őszinte akarok lenni,valóban sok nincs,de mivel Cronenberg testhorrorjait is megidézik,pajzán vigyorral ezért rakhatták bele.Mindamellett a történet nem ül le továbbra se,sőt egyre gyorsul,kár,hogy a végén kicsit megcsúszik a ceruza.
A képi világ pöpec,.kellemes és gonosz a humora,a durva jeleneteket pedig -mivel mégiscsak a 90-es években járunk ugye-praktikus effektekkel oldották meg,ami sokat tesz az élvezhetőségért.Rosa Salazar szédületes:bár jól adja a naiv kislányt,érezni rajta azért,a múltjában vannak foltok,Eric Lange nagyon jó,az isteni Catherine Keener pedig mint mindig,itt is lazán megold bármit,a boszorka legvadabb tetteit is laza egyszerűséggel prezentálja.A sorozatnak van mondanivalója ,és egyfajta "B" filmes bája-nem véletlen,az alapkonfliktust is olyan alkotás okozza-szóval,ha a végén bizonyos szálakat kicsit markánsabban elvarrnak,nem lenne hiányérzetem.Így se sok van persze:vad,beteg,perverz ,és emellett az álomgyár velős kritikájaként is felfogható 8 rész ez,ami olyan eszközökkel dolgozik,amit nem mindenki gyomra fog bevenni,de aki ki mer mozdulni a konfortzónából,akár szerezhet magának egy meghökkentő,olykor zavarbaejtő élményt,tényleg Lycnh módra.
Lopni úgyis csak a legnagyobbaktól illik.
|