Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 21:00 |
Gyilkos memória - Moziverzum, 21:00 |
Kiképzés - TV2, 21:25 |
Kandahár - Filmbox Premium, 21:50 |
A sötét ötven árnyalata - SuperTV2, 22:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Vanessa Redgrave (88) |
Christian Bale (51) |
Olivia Colman (51) |
Ann Dowd (69) |
Steven Zaillian (72) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Ad Vitam |
Markian Tarasiuk |
679. Az utolso szamuráj (2010-08-27 18:31.31) - (válasz Delpiero 675. hozzászólására) |
Jean-Luc Godard ,Georges Mélies, François Truffaut,Marcel Carné,Jean-Pierre Jeunet....hol van ezektől Besson.Fényévekre. |
678. Delpiero (2010-08-27 16:57.39) - (válasz HajráBarca 677. hozzászólására) |
Ha nincs felirat akkor is jó az orgánuma. :D |
677. HajráBarca (2010-08-27 16:21.16) |
Imádom Liam Neesont:D Annyira jó a hangja,ha feliratosan nézem:D |
676. Zselezni (2010-08-09 13:06.58) - (válasz Norbitzki 674. hozzászólására) |
Hát igen én is inkább őt választanám. XD |
675. Delpiero (2010-08-09 10:48.26) |
Véleményem/spoileres lehet:
Luc Besson ,a legnagyobb francia filmzseni bebizonyította ,hogy (viszonlag) kis pénzből is lehet profi akciófilmet készíteni. Az 5. Elem és a Leon a profi (többek között persze) rendezője ezúttal ,mint író és producer hozta össze a stábot ,és megbízta a többnyire operatőri munkákkal foglalkozó Pierre Morelt az Elrabolva dirigálásával. Így az A szállító első része ,az A nyakörv ,a B 13 és a Szerelem és egyéb katasztrófák után ismét együtt dolgozhattak. Tehát a fílmre szánt pénz elköltése biztos kezekben volt. A film viszont annak ellenére ,hogy francia ,nemzetközinek számít, ugyanis Franciaország mellett a film másik helyszíne az USA ,ahogy a történet központjában is egy amerikai "család" áll. Annak ellenére ,hogy a film játékideje nem éri el a másfél órát sem ,ennek ellenére nagyszerű felvezetésben van részünk. Az első 20 percben (bár van egy kisebb akció) a fő téma, hogy megismerjük a karaktereket. A forgatókönyv aprólékos és pont annyit közöl és mutat a szereplőkből amennyit kell. Az elvált szülők fasírtban vannak ,az apa feladta ügynöki karrierjét ,hogy a lánya közelében lehessen ,de természetesen még mindíg a legjobb a szakmájában. Liam Neeson érzésem szerint tökéletes választás volt a szerepre ,mivel az akciójelentek mellett színészkedni is a legmagasabb fokon tud. A történet szerint ,a lánya elutazik Párizsba az egyik bartánőjével nyaralni. Maggie Grace fiatal színésznő nagyon aranyos és szemrevaló teremtés és nem utolsó sorban nem rosz az alakítása sem. De a nyaralás már a legelején balúl sűl el ,és Kim szeme láttára rabolják el a barátnőjét, majd az apját hívja segítségért ,aki közli saját lányával ,hogy el fogják rabolni. Érdemes megnézni Liam arckifejezését miközben közli a ridek dolgokat a szeretett kincséval ,brilliáns. Majd egy igazi akár "szállóigének" is tekinthető fenyegetést és beszámolót tart az elrablónak telefonon. A mondatok olyan voltak nekem (hatalmas akciófannak) ,mint egy kisgyereknek a legfinomabb vattacukor. :) Az ex-ügynök tehát felkerekedik ,előveszi régi kapcsolatait és szerte szétszedi Párizs egyik nagy alvilági bűnszövetkezetét és csoportosulásait. A film 25 perc után szinte a végéig megalállás nélkűl pörög. De még hogy ! Neeson olyan erővel ,gyorsasággal és leleményességel írtja a gonoszokat ,hogy szinte csorgott a nyálom. Nincs számára túl sok ellenség ,vagy megoldhatatlan szituáció ,mindenre van terve és az improvizálásban is a legjobb. Természetesen minden féle akcióból kapunk amire a műfajban szükség van ,lövöldőzés mint állat, autósűldözés látványosan ,verekedés ,kínzás , szabadulás fogságból és hasonlók. És ami a film egyik legerősebb pontja ,hogy mindet nagyszerű kamerakezelésből tekinthetjük meg. Az operatőr nagyszerű munkát végzett (persze látszik ,hogy a rendező is operatőrködik általában) ,végre nem kapkodó a kép, és minden akciót maximálisan ki tudunk élvezni ,mindent látunk ,és mégis pörgős marad ,olykor a remegés bevetése is nagyszerűen hatott. A zene talán az egyedüli amire nem tudok "nagyszerű" és hasonló jelzőket adni ,mert bár amikor szól a zene akkor korrekt és szintén pörgős ,de úgy érzem néhol túl későn kapcsolódik be az események sűrűjébe. Egy-egy akciólavina kezdetén szinte csak a "környezetet" és hangeffekteket lehet hallani(persze ezek is tökéletesek) és csak utánna érkezik az egyébként azért jó kis muzsika. A látvány mindenhol megfelelő , profi és ami nagyon fontos szinte nincs is benne számítógépes effekt ,aminek én nagyon örűltem. Tehát a hangulata nagyon erős a filmnek ,amolyan régivágású "bosszút állok ,mint egy egyszemélyes hadsereg", amivel manapság nagyon ritkán találkozunk (sajnos). Nyílvánvalóan hatással volt a fílmre a reformot hozó Bourne széria és John McLane 4. "bevetése" is, kiderűl mire képes egy nyugállományos ügynök ,ha az ő lányát rabolják el. Még annyit tennék hozzá az eddig leírtakhoz ,hogy szerintem nem készűlt jobb akciófílm 2008-ban ennél ,és csak azt sajnálom ,hogy a film kicsit rövid lett ,pedig én még elnéztem volna egy darabig ezt a retro érzést keltő vérbeli akciómozit. |
674. Norbitzki (2010-08-08 23:35.01) - (válasz Zselezni 673. hozzászólására) |
Nana csak óvatosan, ha veszélyes helyzetbe kerülnék, én inkább Chuckot hívnám!:) |
673. Zselezni (2010-08-08 23:14.56) |
Ez az ügynök csávó keményebb mint Chuck Norris!!! |
672. Kahlo (2010-08-07 00:41.51) |
azt a kibaszott, mekkora film! és a végén a zene, a dragster wave még egy indok, h 5 csillagot adjak |
671. Delpiero (2010-08-06 18:30.49) - (válasz DavidVilla 670. hozzászólására) |
Egyetértek. |
670. DavidVilla (2010-08-06 13:51.53) - (válasz Delpiero 669. hozzászólására) |
Mindegy,akárki akármit mond,Seagalnak eleinte nagyon is jó,szinvonalas filmjei voltak,és ma is nézhetőek. Nemrég néztem meg az Ölve vagy halva-t,jó volt nosztalgiázni :) |
669. Delpiero (2010-08-06 12:40.10) - (válasz DavidVilla 668. hozzászólására) |
Én az Ölve vagy halva-ra gondoltam, de a Törvényre törve ami még egyenrangú vele (persze a Nico is jó film, de annál én személy szerint ezt erősebbnek érzem). |
668. DavidVilla (2010-08-06 12:14.53) - (válasz Delpiero 667. hozzászólására) |
A Nico,meg az Ölve vagy halva is jobban tetszett. Még talán a Törvényre törve is... |
667. Delpiero (2010-08-05 18:36.03) - (válasz DavidVilla 664. hozzászólására) |
Azért a többesszámot erősnek érzem, szerintem csak 1 ilyen van. |
666. Lexi (2010-08-05 18:28.14) |
Amikor hátba rúgja a csávót és az meghal xD
Vagy a delta kommandóban amikor a motorból kilőtt hátra felé egy rakétát menet közben :D |
665. Lexi (2010-08-05 18:27.24) |
Hát azér azt nem mondanám xD
Azt bírom elrabolják a feleségét vagy a lányát,rögtön elmegy és bosszút áll Nála már csak(Chuck)Norris a keményebb |
664. DavidVilla (2010-08-05 18:25.50) - (válasz Lexi 659. hozzászólására) |
Vannak jobb Seagal filmek is,mint ez... |
663. Lexi (2010-08-05 18:14.53) |
Most komolyan,ez egy felturbózott Seagal film,csak normálisabb története van :D |
662. Delpiero (2010-08-05 11:47.39) - (válasz Enemy 660. hozzászólására) |
Azért a 2 szerep nem említhető egy lapon, se színészi kihívásban, se filmtörténetileg. |
661. Az utolso szamuráj (2010-08-05 11:45.40) - (válasz Enemy 660. hozzászólására) |
Miért,ez lenne?DDD |
660. Enemy (2010-08-05 11:01.22) |
Azt hittem Liam Neesonnak Oscar Schindler a legjobb alakítása,de tévedtem.Nagyon jó film. |
659. Lexi (2010-07-23 18:51.54) |
Még mindig nem értem,h lehet ez ennyire elöl.Nem rossz film persze,de semmi új nincs benne,mint pl. a Nász-ajánlatban sincs semmi olyan,ami nagyon jó lett vna.
Ez is gyakorlatilag egy Seagal film csak jobb :D |
658. Linus11 (2010-07-19 14:45.20) |
Szenzációs film. Annyira tetszett, hogy a pasi teljesen öntörvényűen cselekszik, mikor a lánya bajba kerül. Nem várt senkitől segítséget, tudta, hogy gyorsnak kell lennie. Ez kicsit olyan Clint Eastwood-szerűvé teszi a karaktert.
A történet maga nagyon mai. Élethűen példázza a világot, melyben élünk. Fantasztikus!! |
657. Atzel (2010-07-16 22:04.17) |
Jó film így 2. megtekintésre is, de...
Szóval mikor először láttam, már akkor is tetszett, de franc se gondolta volna, h ebből ekkora nagy siker lesz. Kicsit túlzásnak is találtam, találom... alapból valljuk be, nem egy hú de eszeveszettül nagy sztori, láthattunk már ilyet, másrészt meg ez a "Én megmondtam, h baj lesz"-effektus zavar. Neee már, ott vannak 1órája, az első telefon beszélgetés már is beüt a dolog. Inkább toldották volna meg egy fél órával, és a cselekmény kicsit mehetett volna úgy is, mint a Disturbia-ban, persze nem annyira elhúzva a lényeget, de egy-két jelenet nemcsak Párizsban blablbabla...:D mindezek ellenére meg kell hagyni a kivitelezés karaj, színészek jók, bunyók rendben Remekül bemutatja amúgy a mai tinilányok többségét 17 éves hölgyike, testileg 25-nek kinéz agyilag 12t se veri, folyton vihog, ugrál, szökdécsel, bögdécsel, komolyan én jobban sajnáltam a szöszit... :D Famke Janssen cameoja (bár túlzás annak nevezni) tetszett, szép nő még így 40felett is, magyarhangja is neki egyedül ellet találva. ui. Liam Neeson oldalról úgy néz ki, mint egy CÁÁPAA! :D |
656. Ennmary (2010-07-10 08:59.29) |
nekem nagyon bejött ez a film - kicsit más a mondanivaloja mint - más akció filmnek |
655. Randal (2010-07-02 01:12.20) |
Az évtized 5 legjobb filmjében nálam bőven benne van, talán a top3-ban is. Elképesztően jó, nagyon tetszett.
A film elemi szinten motivál, olyan mély ösztönöket és érzéseket érint meg, amik az emberiségnél is ősibbek. Legbelsőbb félelmeinket ragadja meg és teszi valósággá a filmen keresztül - ez talán működne minden szeretett személy kapcsán, legyen szó szerelemről vagy barátságról, de semelyik esetben sem úgy, mint a gyerekünk kapcsán. A szeretet mellett a felelősség érzet is megjelenik, lány esetében talán még erősebben. Ráadásul ez nem "tanult kapcsolat", hanem közvetlenül az ösztönök vezérlik, ezért elemi erővel képes hatni. De a motiválás itt nem áll meg, különleges helyzetben hozzák elő. Látunk egy szétszakadt családot, ami az apa számára már semmiből nem áll, csak a kislányából, akit ráadásul csak nagyon ritkán láthat. Az ember még jobban tud kötődni olyasmihez, amitől el van választva, így Bryan és Kim kapcsolata "kétszeresen" erős. De még erre is rátesz egy lapáttal a film azáltal, hogy az apa - foglalkozásából adódóan - még az átlagnál is jobban félti a lányát, ezért amikor bekövetkezik az, amitől rettegett, a nézőnek minden adott, hogy teljesen átélje a helyzetet. A film tehát borzasztó profin teremti meg a beleélés lehetőségét. A legmélyebb sötétségbe veti a nézőt - de nem csak a kétségbeeséssel szembesíti, hanem felruházza azzal a végtelen erővel is, amit Bryan szakmai tapasztalata képvisel: és itt kezdődik a csoda. Mindenki szorong attól, hogy egy szerette egyszer bajba kerülhet, neki pedig nincs kellő ereje ahhoz, hogy segítsen neki, helyette arra kényszerül, hogy tehetetlenül nézze végig, mi történik. A film azzal a fantasztikus érzéssel ajándékozza meg a nézőt, milyen lehet az, amikor valakinek HATALMA VAN IGAZSÁGOT SZOLGÁLTATNI. Az igazságról azt szokás mondani, képlékeny és relatív fogalom - de nem akkor, amikor az ember ennyire mélységesen saját dologgal áll szemben. Ennek nem csak az erkölcsökhöz, a konvenciókhoz, a jogrendszerhez van köze, itt nincs min szofistát játszani, ez több ennél. Ez az igazság tagadhatatlan, zsigeri szinten őszinte. Bryan-nek megvolt az ereje ahhoz, hogy cselekedjen. Nekem együtt mozdult a kezem minden ütésével, a torkomban dobogott a szívem végig a film alatt, és álszentségtől mentes megnyugvással néztem végig, amikor az egyik szemétláda földre került. Hasonló helyzetben, hasonló képességekkel a birtokomban, én sem cselekednék máshogy. Gondolkodás és lelkiismeret furdalás nélkül, oroszlánként mennék előre. Brutális, erkölcstelen, elzárni való nemember lennék, akiben ott lappang a vadállat, ami csak az alkalomra les, hogy előrobbanhasson? Az ember az állatvilágból emelkedett ki, hétköznapi gondolatai és tettei bonyolultabbnak tűnnek ugyan, de az egyszerű, alapvető ösztönök bennünk is ott vannak. A társadalom azon alapul, hogy ezeket tiszteletben tartjuk, nem csalogatjuk elő egymásból az állatot. Életveszélyben, vagy a film által bemutatott helyzethez hasonlóban az ember az ösztöneinek megfelelően cselekszik, efölött nincs hatalmunk, így a moralitás kérdése is háttérbe húzódik. Etika a szándék mögött van, nem közvetlenül a tettekben. Érezte a film alatt bárki úgy, hogy Bryan "túl messzire ment", vagy "bűnös önhatalmúságra vetemedett", "jobban tette volna, ha rábízza az ügyet a (társadalom által üzemeltetett) hatóságokra"? Szerintem senki (nem pszichopatológiai esetekről beszélek), és ez önmagában elég bizonyíték arra, hogy a film által közvetített értékrend életképes és legitim. A film bír azzal az erővel, ami azoknak az alkotásoknak a sajátja, amik képesek az embert a legmélyebb pontjain megérinteni. Hasonlóan működött nálam a Gyűrű Ura, ahol legszívesebben én is kardot markoltam volna, vagy a Moulin Rouge, ahol a szerelmet láttam hasonló erővel megjelenítve. Ezek a filmek megragadják az embert, lenyúlnak személyük mélységeibe, megrázzák, kifordítják önmagukból, majd szépen újra becsomagolják, nyomnak rá egy csókot, és tovább engedik a világba. Átélünk valamit, amivel a valóságban (szerencsére vagy sajnos) nem fogunk találkozni, mert elveszett, elfojtódott vagy hozzáférhetetlenné vált, de attól még legbelül megvan bennünk, ezért létezik az a pont, amire ezek az alkotások rá tudnak tapintani. Az ilyen filmélmény maradandó és egyedi tapasztalat, ami egy kicsit megváltoztatja az embert. Néhány szót röviden a "szakmai" dolgokról. A film dramaturgiája hihetetlenül erős, egy pillanatig sem hagyja megnyugodni a nézőjét, folyamatosan adagolja az akciót, és végig fenntartja mind a figyelmet, mind az indulatokat. Ezt az észrevehetetlenül jól működő zenének és dinamikus fényképezési technikáinak is köszönheti, de leginkább talán mégis a sztori viszi az élményt. Remek a történet és ügyesen megírt a forgatókönyv, látszik, hogy tiszta volt a koncepció a cselekmény mögött, mentes minden felesleges sallangtól, illetve az is, hogy aprólékos gonddal utánajártak a bemutatott cselekménynek. Ez leginkább Bryan karaktere kapcsán volt kézzel fogható, aki meggyőző profizmussal reagált a kialakuló helyzetekre, a felmerülő problémák és a rájuk adott megoldások is egyszerre voltak hitelesek és érdekesek. Mindez persze nem működhetett volna a remek színészi játékok nélkül, Neeson remekelt - arcra és játékra is tökéletesen megfelelt a szerepének. A többi színésznek egyszerűbb volt a feladata, de ezeket is el lehet rontani látványosan, ez itt szerintem egyáltalán nem történt meg. A történetmesélés módjában is adott a film emlékezetes jeleneteket. Bryan bemutatása egyszerű, de leheletfinom megoldással történt. A családi videóval egy perc alatt lekommunikálta a film kapcsolatát a lányával, a grillparti pedig ugyanilyen gyorsan a szakmai múltját és hátterét is elmagyarázta a nézőnek. Egy helyen éreztem kicsit erőltetettnek, az énekesnő kapcsán. Bryan profizmusát bemutathatták volna egy olyan szituációban is, ami már szervesen kötődik a főszálhoz, illetve a végén Kim és az énekesnő találkozása sem volt talán a legelegánsabb megoldás, talán egyszerűbben is el lehetett volna mondani, hogy "és sikerült továbblépniük". De ez az apró "hiba" a filmélmény ezredét sem tette ki nálam, a minőségéből semmit nem von le. Szerintem ez egy elképesztő erővel bíró történet, ami az ösztönök szintjén ragadja meg a nézőket - ráadásul a megvalósítás előtt is le a kalappal. Minden szinten zseniális alkotás, ami talán érdemtelenül pihen ezen a 19. helyen - szerintem sokkal feljebb lenne a helye. |
654. Bean (2010-06-29 12:03.56) - (válasz Checker 653. hozzászólására) |
És áll is előkelő helyen sok akciófilm.
Csak gondolj a Halálos Fegyver vagy a Die hard filmekre. |
653. Checker (2010-06-29 11:41.01) |
Jó film.De szerintem egy kicsit túl van értékelve.
Ennyi erővel sok akció film állhatna ilyen előkellő helyen. |
652. Norbitzki (2010-06-25 20:04.50) - (válasz Delpiero 651. hozzászólására) |
Jó kérdés!:) |
651. Delpiero (2010-06-25 17:31.45) - (válasz Orsi xxl film 650. hozzászólására) |
És sikerült ? |
650. Orsi xxl film (2010-06-25 15:31.13) |
Amikor eloszor lattam, ujra es ujra megakartam nezni. |
Vélemények | Vmiso, 2021-06-26 18:09 | 1099 hsz |
Mikor jelenik meg dvd-n? | Szabgya, 2009-08-24 16:23 | 5 hsz |
filmzene | Noel, 2008-12-16 17:56 | 2 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Elrabolva adatlap |
Eredeti cím: Taken |
Évszám: 2008 |
Rendezte: Pierre Morel |
Szereplők: Liam Neeson, Maggie Grace, Famke Janssen, Xander R. Berkeley, Katie Cassidy... |
További információk |