Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Az istenek a fejükre estek - Moziverzum, 16:10 |
Bad Boys: Mindent vagy többet - HBO, 16:30 |
Horgász a pácban - AMC, 16:40 |
A dilemma - RTL Három, 16:50 |
Elátkozott Ella - Film Café, 17:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Szemtől szemben |
Tom Hardy |
19. Lector (2021-09-27 09:19.56) |
Filmtörténeti remek.
Az ábrázolás VDS által valami elképesztően realista. Igazi élmény lehet, ha beleéli magát az ember. Kivül maradva is , lehet élmény. Egy 50 / es évek előtti filmtől , ez egy igazi korrajz! Az Országúton,…. Fellinitől (bár nem ide tartozik) szintén ajánlós:) |
18. Darmah (2021-09-25 20:56.50) |
Kisfiu voltam amikor anyam elvitt erre a mozira... arra emlekeztem amikor rapillantottam kozben, hogy folynak a konnyei... nem ertettem miert es sajnaltam ot... kesobb ujra megneztem a filmet felnotten... es megertettem miert ... |
17. Bertó!!! (2020-02-15 16:25.14) |
Itt èn leszek a fekete bàràny, de szàmomra a film a felètől àtesett unalmasba,(pedig az egèsz jàtèkidő, csak màsfèl òra) mikor màr az addigi korkèp sem tudott semmi ùjdonsàgot mutatni. A főszereplő mai szemmel, sok esetben irracionàlisan dönteseket hozott ès a vègèn màr nagyon idegesìtett(a dramaturgiàval voltak bajok). Egyes szereplők(a tàrsai) feltűnnek ès amilyen gyorsan bejöttek a kèpbe, olyan gyorsan tàvoztak is, ès a kèsőbbiekben màr nem is szerepelnek többet. (((A film vège, a mondanivalò ès a "korrajz" nagyon pozitìv.))) |
16. Conflict (2017-05-04 22:43.42) |
Nagyon jól van ábrázolva, ahogy a főszereplő szép lassan felőrlődik, és a végén, ahogy elkeseredik, a kisfia megfogja a kezét... szép jelenet, megható. |
15. Kék kereszt (2016-09-15 18:10.20) |
Igazán szörnyű és kegyetlen dolog a kilátástalanság..Félni,rettegni a holnaptól,vajon mit hoz számunkra.Ha egyáltalán lesz holnap..Kétségek közt őrlődni,hogyan tovább merre lépjük merre haladjunk.Hiába vagyunk becsületesek,hiába dolgozunk-dolgoznánk,hiába törekszünk a normális életre,nem sikerül..Egyik napról a másikra élni,tengődni a nagy világban..reménykedve,hogy minden jóra fordul..de nem fog..mert az élet igazságtalan..Nem csak a reményt öli meg hanem minket is..
Hiába telnek az évek,évtizedek,valami soha nem fog megváltozni a világban.. Amikor egy fárasztó munka nap után szinte alig van étel melyet az asztalra tehetsz..látod hogy kevés,nagyon kevés..nem lakik jól belőle senki,de enni kell.Ilyenkor akármilyen éhes is vagy,összeszorítod a fogadat és a te részedet odaadod a gyermekeidnek,mert ők a legfontosabbak a világon.Enniük kell!!Élniük kell!! Boldog gyermekkort kell nekik biztosítani,hogy semmiben sem szenvedjenek hiányt.Csak a szépre és a jóra emlékezzenek majd vissza.Csak ezekre,semmi másra..Ezért elnyomod magadban a fájdalmat és az arcukat nézed,a szemüket és látod rajtuk mennyire fáradtak mennyire éhesek,mennyire szomorúak..Látva gyermekeid szenvedését,könnybe lábad a szemed..és elönt a tehetetlen düh.Őrjöngenél,tombolnál,pusztítanál...de nem teheted meg.Miattuk nem.Hiába könnyebbülnél meg tőle ideig óráig,nem teheted meg,mert ott vannak.Te adsz nekik reményt,s ők adnak neked reményt!Nem mutathatod meg nekik a fájdalmadat,keserűségedet..Nem.El kell nyomnod és mélyen magadban elzárnod.Mosolyognod kell akkor is amikor belül sírsz.Leginkább akkor..Miattuk teszed mindezt,csak is miattuk viselsz el mindent,mert ha te fel adod,nem csak magadat veszíted el örökre,hanem őket is...Ez a dolog lebeg a szemed előtt,félsz,rettegsz minden pillanatban.A jelentől,a jövőtől.A mától,a holnaptól..Mindentől.. A család az első,mindig az első,csak ez számít.Minden ami fontos az életben azt ők jelentik.Ha már nincs is egy állandó pont az életedben ahol lakhatsz ahol élhetsz,amit boldogsággal tölthetsz be,ők akkor is ott lesznek neked,mert bárhol vagy,a családod mindig veled van.És ahol ők ott vannak,ott mindig szeretet és boldogság lesz. És ezért mindent megteszel,próbálkozol,bármilyen munkát elvállalsz,nem érdekel mennyire mocskos vagy megalázó,a munka az munka.Pénzt kapsz érte,csak az nem mindegy mennyit..Megpróbálsz becsületes maradni a végsőkig,mert elveid vannak,mindent megteszel,hogy jó példát mutass,de eljön az a pillanat amikor a becsületesség már nem elég,ha éhes a gyermeked..mert becsületességért nem adnak kenyeret a boltban..Miután mindent megpróbáltál,de nem jött össze..végső kétségbeesésedben,félreteszel mindent és megteszed azt amit meg kell tenned.Értük.Ahogy Antonio is megtette Vittorio De Sica örökérvényű klasszikusában. |
14. Csabaga (2013-11-13 16:32.37) |
Érdekes lenne Cary Grantet elképzelni a főszerepben,őt akarták eredetileg... |
13. Saskői Gergő (2012-11-08 21:19.15) |
Nagyon jók a zenék, a színészek, a rendezése.
A film közben végig arra gondoltam, hogy ez csak egy sima jó film, nem több. De a vége miatt nálam egyértelmű az 5*. |
12. Mozsika (2012-02-14 07:58.16) |
A filmet végigkíséri egyfajta komor hangulat. Egy olyan hangulat, ami visszaadja azt a világot, ami akkor volt. Nem tartottam rossznak, de a vége volt, ami rányomta a bélyegét. Én annyira felhúztam magam rajta. Hát nem semmi. Már csak emiatt is megadom a jó osztályzatot.(tudom ez most kevésnek tűnhet)
Az a jelenet is nagyon tetszett, amikor az esőben keresték a biciklit. Na és az éttermi rész is. Ezt a filmet mindenkinek látnia kell. |
11. Zolafish (2011-07-29 15:24.28) |
Igen ezt a filmet nehéz is lenne szinkronosan visszaadni. Egy olyan film, ami ennyire részletes és hiteles korrajzot visz vászonra csak eredeti nyelven érdemes nézni, rengeteg pluszt dob hozzá az olasz nyelv, annak ellenére mondom, hogy annyira nem szeretem magát a nyelvet. A filmtörténete végtelenül egyszerű, nincsenek benne nagy csavarok, de nem is volt a célja, hogy hű, de meglepjen minket, hanem odatolja az emberek arcába a II. Világháború utáni valóságot, amit sikerül is elérnie, mert így mai szemmel kicsit döbbenten néztem a sorban álló embereket az utolsó szutyok munkáért, az apa és fiú kétségbeesett arcát az esőben vagy az utolsó ágyneműjét eladó anyát.
Amatőr színészek ide vagy oda, de az apát és a fiút játszó gyerekszínész előtt le a kalappal, de a mellékszereplők is rengeteget hozzátettek a filmhez. Szóval egy remek dráma ez, hasonló élményt nyújtott, mint a román 4 hónap, 3 hét, 2 nap. Annak a története valahogy jobban megfogott, de ez sem volt egy rossz film. Nagyon négyesnek nézett ki végig, de a záró jelenet az annyira piszok erős volt, hogy muszáj voltam 5-öst adni. |
10. Törölt felhasználó (2011-07-26 23:15.57) |
Felesleges részletesen belemásznom a film attribútumaiba, City225 kolléga újfent megelőzött engem és „sajnos” ezúttal is egyezik a véleményünk, így újat nem tudok hozzátenni. Egy dologra azért felhívnám az emberek figyelmét: a szinkron a Madonna fogai között lévő résnél is gyérebb. |
9. City225 (2011-06-30 18:09.53) - (válasz City225 8. hozzászólására) |
Ja ez a mutatvány az iménti cikkből lett "kimacskakörmözve":)
[link] |
8. City225 (2011-06-30 17:30.23) |
Nokérem szépen, ezt látva most mondhatom, hogy a neorealizmus nem kimondottan áll közel hozzám, továbbá mondhatom, hogy művészieskedést mellőző amatőr színészekkel nehéz maradandót alkotni, de hiába mondanék ekkora baromságot, ha egyszer úgy földhöz vágott a komplett végeredmény, ahogy annak rendje, módja, és célja a dokumentarista stílust felturbózó neorealizmus.
Belefolyunk a munkáért folyó öldöklő küzdelem legközepébe, ahol bizony a napi betevő sem biztos, hogy ott vár az asztalon, menetelni, házalni kell egy állásért, hogy aztán megállás nélkül robotolva egy élhetőbb életet tudjunk biztosítani a kiscsaládnak. No igen, benne vagyunk ebben a nem kellemes, kilátástalanságtól befordult világban és sajnos(?) nagyon könnyen azonosulunk a főszereplővel, aki egy átlagos szegénynegyedből származó emberképet, kasztot testesít meg. Munkához jut Antonio, ám kötelező kellékként a zálogházból nagy mellőzések által kiváltott kerékpár nélkülözhetetlen eleme a plakátragasztóként tevékenykedő férfinak. Mit ad Isten, szegény embert az ág is felrúgja elven, első munkanapját megfújják a bringát, a tervek, álmok pedig abban a pillanatban kétségbeejtő távolba kerülnek, a munkát pedig felváltja a kétkerekű iránti nyomozás. Elkeseredett küzdelem, amely felőrli Antonio idegrendszerét, lelkét és látjuk amint egyre csúszik lejjebb, és átlép egy olyan erkölcsi normát, amelyet korábban még elképzelni sem tudott. Az igazság- és kilátástalanság elég mélyen magába szippantja nézőjét is, hangulati mellékhatása elég soká kísérti az ilyenre fogékonyabb élménykeresőket, így magam is bénultan figyeltem az erkölcstorzító küzdelmet a sors légycsapóként működő keze ellen. Maradandó élmény, a neorealista szemlélet fájdalmasan közelivé hozza ezt az embertelen életet.. |
7. Lamarca (2010-05-01 09:17.54) |
Nekem nincs bajom a neorealizmussal, meg úgy általában egyetlen irányzattal sem, mert az önmagában még csak forma, tartalommal meg is kell tudni tölteni. Aztán ez van akinek sikerül és van akinek inkább valami más után kellene néznie. A Biciklitolvajokban én tökéletes összhangban látom a formát és a tartalmat. |
6. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-03-24 14:12.43) - (válasz Randal 3. hozzászólására) |
Egyetértek, de Sica mint rendező, de mint színész fantasztikusan sármos. |
5. Nika4szk (2010-03-24 14:06.18) |
Aki hozzászokott a hollywoodi pörgős filmekhez annak valószínű ez nem lesz olyan izgalmas, de ha képesek vagyunk a film ritmusát felvenni egy hihetetlenül megható és elszomorító történet. |
4. Gyorkos (2010-02-17 13:40.39) |
Biciklitolvajok - Ladri di biciclette
fekete-fehér magyarul beszélő olasz filmdráma,1948 Rendező: Vittorio de Sica Szereplők: Lamberto Maggiorani (Antonio Ricci, az apa) Enzo Staiola (Bruno Ricci, a fiú) Lianella Carell (Maria Ricci, az anya) Gino Saltamerenda (Baiocco) Elena Altieri Antonio, a külvárosi, munkanélküli családapa hosszú hónapok óta először dolgozhatna plakátragasztóként. A munkához azonban elengedhetetlenül szüksége lenne biciklire. Miután a megváltó jármű a zálogházban helyet cserél a feleség utolsó lepedőjével, úgy tűnik, Róma kiábrándító mocska enged szorításából. Ám az első munkanapon ellopják a kerékpárt. Antonio hű barátja, Bruno a tolvaj után veti magát. ***** ***** ***** ***** ***** ***** viennale * Automatikusan eltávolított tartalom. |
3. Randal (2010-01-03 16:40.23) |
Alapvetően nem vagyok egy neorealista-fan, de ez a film (meg talán a Sorompók lezárulnak) olyan volt, amit örömmel néztem végig. Kedves sztori, szerethető karakterek. Jópofa film, aki nem kifejezetten rajong ezért a stílusért, talán annak is megéri megnézni. |
2. Tirzah1 (2009-08-06 18:15.51) |
Számomra nagyon szívszorító és szomorú történet.Ajánlom mindenkinek. |
1. Chill*In (2008-12-17 22:49.58) |
Kötelező! |
Vélemények | Lector, 2021-09-27 09:19 | 19 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Biciklitolvajok adatlap |
Eredeti cím: Ladri di Biciclette |
Évszám: 1948 |
Rendezte: Vittorio De Sica |
Szereplők: Lamberto Maggiorani, Enzo Staiola, Lianella Carell, Elena Altieri, Vittorio Antonucci... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Vittorio De Sica - Vélemények |
- Cesare Zavattini - Vélemények |