Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Air - Harc a legendáért - HBO, 20:00 |
Az emlékek őre - Film Mánia, 20:00 |
Góóól! - M4 Sport, 20:00 |
Freud: Az utolsó pszichoanalízis - HBO2, 20:10 |
Anyák napja - Cool TV, 20:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Gyaloggalopp |
Matt Damon |
32. VadRaszta (2021-02-13 15:57.19) |
A film adott évben készült a másik hasonló témát boncolgató filmmel a Mirrors-al. Az utóbbiban inkább az ijesztegetés dominál, itt viszont a feszültség adagolás, ami abszolút kitart a film végéig. Valóban nem kapunk választ- hogy miért van ez az egész? , és a vége is is kicsit butácskának tűnik, de hangulatos darab és végig érdekfeszítő. |
31. Emmersson (2013-05-31 19:39.11) - (válasz Snaps 3. hozzászólására) |
Köszönjük, Emese! |
30. Az utolso szamuráj (2012-07-24 17:42.56) - (válasz La Roue de La Fortune 28. hozzászólására) |
Mi a céljuk??egyértelmű,invázió.Honnan jöttek?a tükör mindig is filozofikus értelemben is használatos tárgy,számtalan gondolat,gondolkodó agyal azon,a tükör túloldalán lévő világ nem biztos hogy leképzése a miénknek.nem biztos,hogy pusztán tükörkép.amúgy carpenter sötétség fejedelme is -ha már horrorfilmek-is rinyálgat erről,vagy ott van az Ők.a tükör meg azért esik le,mert ez egy thriller,és ezt úgy nevezik,hangulatfokozás.ami minden ilyen filmben megvan,a történetet nem viszi előbbre,de mint műfaji követelmény és alapigény,benne van. |
29. Horror018 (2012-07-24 17:20.18) |
Ismét egy horrornak bejegyzett film, ami messze nem mutatott fel semmi újat. Számomra végig unalmas volt, bár volt pár pozitívuma. A színészi játék és a film hangulata bejött, de az akció jelenetek messze nem ütöttek akkorát, mint kellett volna. Egyszer meg lehet nézni ezt a filmet, mert nem annyira nézhetetlen, de nekem nem jött be. |
28. La Roue de La Fortune (2012-02-27 18:57.20) |
Ehhez a filmhez is igazából azt lehet írni, mint amit már a Dorothy című thrillerhez is írtam...nagyon nehéz róla pár sort írni.
Tetszett a hangulatvilága, a sötét tónusok, a félelmetes zene, az ilyen filmekre olyannyira jellemző lassú történetvezetés ( itt megjegyzendő, hogy talán túlontúl lassú is volt sőt, néha már át is megy unalomba), a fényképezés, a kameramozgatás, a színészi játék és a történet. Jó volt a rendezés, tetszettek benne a felvonultatott ötletek, tehát összességében csupa jót lehet róla mondani, de megint amivel itt is baj van, az a kivitelezés...jó pár klisé (ami annyira még nem is lenne baj), de az egész sztori agyon van misztifikálva. Természetesen egy thriller adja meg a továbbgondolás lehetőségét, de hogy itt szinte egyetlen szál sem kerül elvarrásra...az rohadt idegesítő. Honnan jöttek ezek a "lények", miért és konkrétan mi céljuk volt? Milyen szerepe volt a film elején leeső tükörnek? És mindezek mellett még jó pár kérdés kering bennem... Mint mondtam, nem volt ez a film rossz...de hát, talán ha csak egy picit visszavesznek ebből a nagyon erősen misztikus szálból, akkor ez sokkal, de sokkal jobb lehetett volna. |
27. Claubabe (2012-01-15 22:18.08) |
Ja csak azért kapott 2csillagot,mert nálam a falu mint "horror" viszi a pálmát a legrosszabb filmek között. |
26. Claubabe (2012-01-15 22:17.20) |
Ekkora baromságot.Elfecséreltem az időt vele.Ritka nagy s.ar film. |
25. Selene22 (2012-01-03 14:46.24) |
Na ilyen hosszú hozzászólást se láttam még! :)
De kicsit (nagyon) rosszul kategorizálsz! "A jó horror egy hiteles nézőpont. Egy igazán jó és hiteles horrorban nincs szükség egy szál gyilkosságra, éles hang kíséretében hirtelen kinyíló ajtókra, hirtelen komor tekintettel megjelenő emberekre. Az igazán mély horror egy csepp vér nélkül – a mindennapok lelki szintjére alapozva lelkünk sötétjének elemeiből építkezik, nincs szüksége klisékre, teljesen körülvesz; mert benne vagy az által, hogy lelked egy olyan részét szólítja meg, melyet kifelé nem mutatsz, sőt talán te magad sem szívesen foglalkozol vele." Az ilyen filmet nem horrornak,hanem pszicho thrillernek nevezik,ami inkább lelkileg ráz meg! |
24. Snaps (2011-10-01 22:14.31) - (válasz FRU5T 19. hozzászólására) |
Pedig ez szerintem is k.rvára közel áll ahhoz h művészfilm legyen,szóval nem csak egy ember gondolja így,nekem is nagyon tetszett ez a kis alkotás,tehát csak ajánlani tudom.De sajnos az ilyen filmeket,a többi tucat termék(Fűrész 600,Halálos iramban 200,vagy a Kaptár 50)miatt egyesek nem tudják kellőképpen értékelni. |
23. 8WnHef5 (2011-07-11 11:08.50) |
Az első, ami eszembe jutott úgy 20 perc után: „Mint egy gyenge Fekete hattyú utánzat” (Persze ez két évvel korábbi.) A film ugyanis a Fekete hattyúhoz hasonlóan gonosz alteregóval dolgozik, csak éppen túl fantasy-módon, ez pedig itt sajnos a lélektani vonal rovására megy (pedig milyen hátborzongatóan szép, mikor a kettő együtt van – lásd: David Lynch – Radírfej).
Vannak még hangulatbéli hasonlóságok más low-key stílusú, megfontoltan adagoló pszicho-horrorokkal is, de ezekre épp csak utalnék. Nem lehet ugyanis ezt a filmet összeegyeztetni pl. az Éjféli etetéssel, mert az sokkal inkább látvány-horror, nem lehet hasonlítani A körhöz, mert az túl elnyűtten kislánnyal ijesztgetős. Lehet azonban felfedezni némi hasonlóságot a 2007-es Tükrök kapcsán. Nem akarok külön kitérni arra, hogy a Tükör/szilánk miért tartalmaz egy az egyben az imént említett – egy évvel korábbi - filmben is ellőtt – akkor még teljesen egyedien ható – önállóan mozgó tükörkép – effektet. Itt előre lehetett látni, hogy bedobják. Sajnos emellett a hatásvadász pszicho-horrorok idegesítő elemeivel is dolgoztak. Lásd: Lena Headey elbizonytalanodó vonásain merengő nézőt egy jobbról a szobába rontó munkatárssal rázzák fel, de nem elég a képi hatás, eltúlzottan éles és hirtelen hangeffekt kíséretében történik mindez. Ennél már csak a sötétből felröppenő madarak, vagy a becsukkott hűtőajtó mögött megjelenő alakok a szánalmasabbak. Ha azonban ilyen klisékkel a Tükör/szilánk nem dolgozott volna akkor egész jó horrorfilmnek tekinthetnénk. - Túl sokszor mutatták a balesetet. Fantasztikus, hogy tízféle kameraállásból felvették a két autó összeütközését, és így tízszer is elsüthették jelentőségteljesen borús zenei aláfeltés kíséretében a film majdnem minden kiélezettebb pontján. A sejtelmes lassúsággal újra és újra egymásba tömörülő karosszériák láttán a néző a negyedik-ötödik alkalommal a másik könyökére dől, és sóhajt. Egy kérdés: És ha nem lassítva látjuk a feszült pillanatokban ezt a balesetet, hanem olyan gyorsan, ahogy történt – villanásnyi ideig? Sokkal hatásosabb lett volna, mint az elcsépelt klisék, amik ráadásul teljesen hatástalanok túlzó hangeffektek nélkül. - Túl sokszor ébredt fel egymás után Gina a kicserélt Stefan mellett. Valahol mintha már láttunk volna úgy tíz filmben ilyet is, vagy nem? - Túl sok tükör tört el a filmben. Az első tükör eltörése tökéletes. A film egy későbbi pontján látjuk is a tükör mögötti családot, ahogy pontosan ugyanúgy ülnek az asztal körül, de teljesen komoran és fakó bőrrel, lelketlenül. Azután a filmben egymás után törnek el a tükrök, jelezve, hogy újabb és újabb családtagok tükörképei jönnek át a mi világunkba. Egy kérdés: És ha nem törnek el a tükrök, amikor a családtagok alteregói kilépnek belőlük? Ez sokkal finomabb, és ijesztőbb megoldás lett volna. Így pedig Sean Ellis belekényszeríti magát filmje egyik csúcsjelenetének elcsépelésébe, így válik a film egyedisége is a maga zárt rendszerén belül klisévé. - Túl sok volt a gyilkosság. Egy ilyen sajátos hangulatnak nem tesz jót, ha teljesen átlagos kliséket teszünk az egyensúlyi pontokba. Két gyilkosságot láttunk egyenesben, az egyiket a film végén, ahogy Gina ráébred, hogy ő nem a valódi Gina, hanem az, aki a tükör mögül jött, és lepereg előtte a gyilkosság is – valódi énjének megölése. A másik gyilkosság, amit egyenesben láttunk: A zuhanyzó lány gonosz önmaga általi megölése. Nos, ez volt a film mélypontja. Sean Ellis nem érezte, hogy egy addig egészen jól, és egészen egyedien felépített pszicho-horrorban semmi szükség egy abszolút elcsépelt, túlzó, erőltetetten véres, ráadásul béna vágásokkal dolgozó jelenetre? A sok-sok negatívum ellenére azonban: a Tükör/szilánk azért egy viszonylag jó pszicho-horror, mert azt tárgyalja, ahogy lelketlen énünknek mennyire kiszolgáltatjuk valódi énünket, szép lassan fakó emberekké változtatjuk magunkat. Ez a lényeg, és mivel ezt hitelesen (a feléig a kliséket leszámítva majdnem tökéletesen) közvetíti, lényegében ez egy jó film. Végül arról, hogy szerintem milyen a jó horror: A jó horror egy hiteles nézőpont. Egy igazán jó és hiteles horrorban nincs szükség egy szál gyilkosságra, éles hang kíséretében hirtelen kinyíló ajtókra, hirtelen komor tekintettel megjelenő emberekre. Az igazán mély horror egy csepp vér nélkül – a mindennapok lelki szintjére alapozva lelkünk sötétjének elemeiből építkezik, nincs szüksége klisékre, teljesen körülvesz; mert benne vagy az által, hogy lelked egy olyan részét szólítja meg, melyet kifelé nem mutatsz, sőt talán te magad sem szívesen foglalkozol vele. Ettől lesz abszolút személyes. Egy jó horrornak nem célja, hogy megijesszen, egyszerűen azért ijesztő, mert olyasmit mutat, amitől TE megijedsz. Amikor a tükörbe nézel, és olyat látsz, ami megijeszt, olyankor sem a tükörről hiszed, hogy megijesztett. Te magad vagy ijesztő – egy bizonyos nézőpontból. A jó horror egy hiteles nézőpont. |
22. KareszFaszi (2011-07-03 16:24.37) - (válasz KareszFaszi 21. hozzászólására) |
Az utolsó mondatban: ez=ennyi |
21. KareszFaszi (2011-07-03 15:36.57) |
Néha találkozom olyan filmmel is,amelynek egyetértek a pontátlagával:) Ez talán a legnagyobb pozitívum:)
Spoiler lehet! Sajnos rengeteg hasonló film készül - no nem témáját tekintve, hanem a színvonalát. Adva van egy egészen jó alapötlet - azt mindannyian tudjuk, hogy mennyire eredeti(de nem is ez a baj)Bár pont ezért lenne jó valami meglepőt látni, akár filozofálgatásokkal, akár mellékszálakkal stb. Na ez nem az a film. Egy fő szálon halad a cselekmény: a főhősnő vajon mire fog emlékezni és mire nem - és vajon összeáll-e a fejében az a kép, ami a nézőben már szinte a legelejétől... Ennyit a meglepetésről. Az "inváziós" rész lehetett volna az, amiből sok-sok mindent ki lehetett volna hozni. Hát nem:) Amúgy pedig egy borzasztóan elnyújtott film volt ez - és másokkal ellentétben én ezt az unalmat nem a művésziesség és az egyéniség számlájára írom, hanem a szinte üvöltő ötlettelenségére. (mit mondjuk - távolról hasonlítva - a Sikoly-filmeknél:) Az ember óhatatlanul is összehasonlítja a Tükrök-kel - ko-val nyer az említett mozi:) Azért a főszereplő hölgy és az apja végett érdemes megnézni, meg a zene sem volt rossz - de ez szerintem édeskevés ebben a műfajban. |
20. Zoltan0804 (2011-06-22 12:17.54) |
Kicsit félve álltam neki ennek a filmnek a sok negativ kritika miatt! De nem bántam meg, h megnéztem! Szerintem jó volt, végig feszült izgalmas! |
19. FRU5T (2011-05-28 17:00.15) - (válasz Nyolcadik utas 12. hozzászólására) |
Én is rengeteg művészfilmet láttam már, de ez messze van attól... csak az AKART lenni. |
18. FRU5T (2011-05-28 16:59.25) |
Mikor a film végére értem, örülnöm kellett volna, hisz lezárult a másfél óra szenvedés, amit ez a film nyújtott. Azonban nem örültem, hanem kicsit bosszús voltam, ugyanis eszembe juthatott volna, hogy az első 10 perc után tekerjek bele az utolsó 10 percbe... Milyen szemétség ez, hogy folyamatosan érdeklődés alatt tartja az embert a film, várva, hogy na majd most kiderül valami.... Összesen 20 rendes, mozgalmas, izgalmas percet tudott nekem okozni, az elején és a végén... |
17. Prehu (2011-01-22 23:16.25) |
nagyon jó film, pár utalással régebbi klasszikusokra, a főszereplő zeniális, a kameramozgás szintén. Feszes, erős hangulat.
Sokan a felpörgött, gyorsabb stílusú thrillert szeretik jó sok kecsappal, ez nem olyan, visszafogottabb tempójú, de annál ütősebb |
16. Sötétszív (2011-01-22 01:22.47) |
Sean Ellis munkája igazából nem tartozik a legeredetibb filmek, és mégis valahogyan nagyon erősre, egyedire sikeredett. Nehezen értelmezhető film, ezért többször is érdemes megtekinteni. Lena Headey megmutatja, hogy ő egy remek színésznő, csak még várat magára a nagy kiugrás. Szóval ez egy remek film, egy csavaros, néha brutális történettel. Nem horror, hanem thriller, de abból is a legjobb fajtából! |
15. Equium (2011-01-01 23:58.43) |
Haaaat nekem nem jott be ez a film. Utalom ha percekig nem tortenik semmi es ez ebben eleg surun elofordult. :)
Kar, hogy nem tudtunk meg tobbet a tukorkepekrol, peldaul, hogy ha mar elni akarnak akkor miert nem elvezik egy kicsit. Spoiler!! Furcsa, hogy a tukorkepek erzelem mentesnek tunnek, viszont a csajnak voltak erzesei addig amig ra nem jott, hogy o is egy t.k. Utanna viszont o is megvaltozott. |
14. Schott (2010-12-11 12:12.04) |
2* mert lekötött, viszont nincs a történet kidolgozva, nincs történet. |
13. Todem (2010-12-09 13:09.29) |
Többet is elárulhatna a karakterekről, és több információt átadhatna a tükörlények céljáról. Valahogy nekem hiányzott a kezdet és a befejezés. Valahogy nem tudtam értékelni a sztorit. Az Edgar Alan Poe idézet, az nagyon jó az elején, ha jól tudom a William Wilson c. novellából való. |
12. Nyolcadik utas (2010-12-02 14:40.26) |
Sokan lepontoznak egy filmet, ha nem értik. Mint most én. Egy művészfilmre hajazó munkát láttam és a film végére sem világosodtam meg teljesen, de ez bizonyára, az én hibám. Nekem értelmetlen, még ha utólag a vélemények után értem is - már mint, kinek-kinek a saját értelmezését. |
11. Küsmödi bácsi (2010-11-20 23:41.09) - (válasz Tysonrichie 10. hozzászólására) |
Csak úgy, min te. |
10. Tysonrichie (2010-11-20 03:59.10) |
Ez a film annyira xar, hogy szót sem érdemel. |
9. Emylio (2010-11-16 20:43.02) |
? |
8. Az utolso szamuráj (2010-11-13 18:11.04) - (válasz Küsmödi bácsi 7. hozzászólására) |
Cső!
A többiben nem:de mivel ő ütközött,elfelejtette,valójában ki ő.Így nem emlékezett rá,hogy ő tükörland áttelepült lakója,aki már megkillerkedte alteregóját.Csak a végére rakja össze a képet,és ezért is nézz a testvérre úgy,hogy az eliszkol. Amúgy ez egy invázió,hisz mindenhol ez történik. |
7. Küsmödi bácsi (2010-11-11 12:18.29) |
Ezt a filmet többször meg kell nézni ahhoz, hogy az ember értékelni tudja, no meg felfogja, miről is szól. Bevallom, én most láttam másodjára, de még mindig nem igazán értem :) Először kicsit pityókásan láttam, most megfogadtam, hogy nagyon koncentrálok, de most meg hulla fáradt voltam. Szóval nem egészen sikerült.
Először nem igazán tetszett, nem egy szokványos film. Nehezen emészthető, kicsit vontatott. Nem mindennapi története van, ez már egy pozitívum. Nagyon komor, borús hangulata van, amelyet a zenei aláfestés tetéz. Nagyon sok visszautalás van a filmben, ami szerintem kicsit zavarossá teszi az egészet, de amúgy kellenek bele. Itt meg is kérdezem Szamurájt (mivel most ő ajánlotta a filmet, bár már egy éve láttam): SZPOJLER!!!! Szevasz Vuki! Nem egészen tiszta a film vége. Jól értettem, hogy a csaj valójában a tükörkép és a végén tudatosul benne a dolog, csakúgy, mint a többi hasonmásban? Elég furmányosan van tálalva a csattanó. Válaszodat előre is köszönöm! SZPOJLER VÉGE!!!! Egy nem mindennapi, misztikus, érdekes de elég vontatott film, amelyet inkább azoknak ajánlok, akik szeretik az agyat megmozgató thrillereket. Hatásvadászok inkább kerüljék. |
6. Corvin82 (2010-11-03 23:28.59) |
Tényleg jó film volt csak azt sajnálom,hogy nem lett vége.A rendező gondolom azt tervezte,hogy a néző maga fejezi be a gondolatot fejben.Ezzel csak az a baj,hogy valaki akár gésagolyókkal szórakozó törpékkel is befejezheti a filmet,mert a szép képeken kívül semmi nincs ebben a filmben ami említésre méltó.Kik voltak a hasonmások?Minek jöttek?Tükörországból az egyik lénynek az volt az élete legfőbb vágya,hogy radiológusként negatívokat elemezzen? |
5. Redzozo (2010-11-03 01:42.44) |
Végignéztem,és meglep a 3-as alatti átlagértékelése.Lehet ezért is volt kellemes csalódás számomra.Valami:"majd jól elalszok rajta" -ra számítottam,de ébren tartott.(Spoiler)Tetszett,hogy a végén nincs felesleges magyarázat,csak a nő felismerése,alkalmazkodása.
(Talán ezért is húzza le mindenki...) |
4. Az utolso szamuráj (2010-11-01 13:41.35) |
Tükörország inváziója.
Ezt a filmet ha jól emlékszem az After Dark horrorfesztiválon mutatták be,talán nem pont oda való-sőt,oda szerintem kimondottan erős-ráadásul inkább pszicho-thriller,mely nem sok ujdonságot tartalmaz és lazán lop a nagyoktól-Hitch,de Carpenter is-:ám mégis szerethető és kellemes borzongatást nyujtó darab az értőbbeknek. Sean Ellis amit végtelenül precízen eltalált,maga a mozgókép hangulata:a meglehetőssen szuggesztív zene segítségével igazi komor és nyomasztó filmet készített,mely bár tartogat pár előre látható csavart,de végig fent képes tartani figyelmünket.Nem véletlen a film E.A.Poe szavaival való inditása és a tükör mint olyan nemcsak azért érdekes az emberek számára,mert adott esetben nem tetszik,amit látunk benne,hanem mert számtalan filozófikus és elvont dolgot fel lehet húzni lényegére.Ezekből persze szinte semmit nem merít a film,a tükör egyszerű átjáró ahonnét komor emberek??jönnek át a világunkba,de egy thrillertől nem is várunk mélyebb kérdések feszítgetését. A mozi ügyes képi világgal operál,néhol kékessen idegen,és az egész alkotás légkörét megüli a nyomasztó érzet,még akkor is,mikor Londont mutogatják madártávlatból,mintha ezzel is jelezni akarnák,ami a McVey családdal történik,egyálltalán nem elszigetelt eset,tömeges probléma ez az emberiség számára.Ezt a dolgot amúgy erősíti az öregasszony a metrón,az ázsiai szomszéd illetve a film elején látható röntgenkép. Ami kellemes meglepetésként ért,hogy a legtöbb ilyen tipusú filmhez képest milyen jónevű színészeket préseltek a movie-ba,Richard Jenkins jelenléte valahogy mindig megnyugtat,Ulrich Thomsen-t is jó látni,holott a koncepció igazából az ő karakterével nem boldogult,leginkább mint elvaratlan szál marad nekünk.Lena Headey az egyik legérdekesebb színésznő számomra,az utcán szó nélkül elmennék mellette,ám ha figyelmessen megnézzük arcát,rá kell jönnünk,ez a nő...gyönyörű.Valahogy a vásznon is minnél többet látom,annál inkább jó elmerülni tekintetében,persze ne úgy nézzen rám,mint a film végén a kissrácra. Nincs kiemelkedő gore ,vér is alig,kivétel a fürdőszobás jelenet-no,vajon mi előtt tisztelgés??-illetve néhány álom scéna,mégis a félelemfaktort bőven kielégítik a látottak.Ha jól láttam,990 ft-ért árulgatják,azt is leköpném,aki ennyi pénz helyett is alternatív uton nézi meg,de ez már megint a gerinc kategória,amiből mi magyarok überfaszán állunk ugyebár,bár kifogásból még ennél is jobban. Berzenkedésem végére hát,kellemes darab igényesen tálalt feszültséggel. |
3. Snaps (2010-10-30 11:22.33) |
Nekem nagyon tetszett.A lényeg szerintem az lenne,hogy akkor szabadultak ki a hasonmások, mikor a születésnapi bulin összetört a tükör.Fura hogy mindenki tükörképe benne volt.Gondolom nyilván ezért volt mindegyiknek egy gonosz hasonmása.
A csaj pedig nem a valódi csaj volt, hanem a tükörkép.Én onnan tudtam meg, mikor saját magáról röntgent készített, és a másik oldalon volt a szíve, pont mint az egyik betegének.Csak ugye miután megölte az igazi Ginát,balesetet szenvedett, és elfelejtette hogy ki is ő valójában.Nem értettem h miért nem ismerte fel a lakását,de már ezt is tudom.A kórházban szabadult ki, és ugye ne Gina lakásában.Ezért nem ismerte fel a lakást, mert akit követett, az az igazi Gina volt. |
Vélemények | VadRaszta, 2021-02-13 15:57 | 32 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Tükör/Szilánk adatlap |
Eredeti cím: The Broken |
Évszám: 2008 |
Rendezte: Sean Ellis |
Szereplők: Lena Headey, Ulrich Thomsen, Melvil Poupaud, Michelle Duncan, Asier Newman... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Lena Headey - Vélemények |
- Richard Jenkins - Vélemények |
- Alex Johnson - Kérdések |
- Ulrich Thomsen - Vélemények |
- Alex Johnson - Vélemények |