Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Creed 3. - HBO2, 15:40 |
A burok - Film+, 16:10 |
Az istenek a fejükre estek - Moziverzum, 16:10 |
Bad Boys: Mindent vagy többet - HBO, 16:30 |
Horgász a pácban - AMC, 16:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Dick és Jane trükkjei |
Tom Hardy |
51. Tjunior (2021-08-14 15:08.23) |
Epilepsziásoknak nem ajánlott.
A tökéletes Gaspar Noe polgárpukkasztáshoz csak annyi hiányzott, hogy leszopja magát az egyik jelenetben, jobban mondva az egoját. Jó persze, micsoda vizualitás. Aha 2 és fél óra falakon, kulcslyukon, árkon-bokron át kúszás, rohadt unalmas. |
50. Az utolso szamuráj (2014-01-16 14:38.24) |
Néha olyan érzésem volt,mintha Isten???szemével látnánk a világot.
Ám ez a film unalmas. Gaspar Noe mozija vizuálisan csodálatos:félelmetesen jól van megcsinálva,hihetetlenek a vágások-mikor felment a repülőgépre,na ilyet nem nagyon láttam még!-az első egy óra atmoszférája parádésan el van találva ,és a rendező szokásához híven nem takarja el a nézők elől a szexet sem,vagy az erőszakot,bátran ott a vásznon mindkettő.Még a színészekkel sincs gond,amiért fizetik őket,hozzák. Viszont sajnos szájbarágós a végére meg eltünik a lendület,ezért is kellett oda némi pornó,gyanítom rendezőnk érezte is ezt. Továbbá a történet se tart ki 160 percen keresztül,úgy,hogy a néző persze felfogja,most épp mit lát:a gyengébbek kedvéért ezt az első fél órában jelzik is, az egyik karakter szinte szó szerint elmondja.Innentől még érdekes úgy félórát a mozi,ám a Tibeti halottaskönyv ezen mód feldolgozva szép lassan nyögvenyelőssé vált-számomra-és mikor 14szer láttam a szülők halálát megmagyarázandó,2 testvér miért kerül ilyen közel egymáshoz,komolyan kezdtem elveszteni az érdeklődésemet a mű iránt.Valamint fel lehet fogni a pár percig is kihúzott villanásokat,na az most itt művészet:engem fárasztott.Még csak nem is idegesített,azt kérdeztem magamtól,ezt most minek???Hogy érezzem,valami különlegest látok??? Persze,kétségkívűl még így is az Gaspar Noe munkája,vizualitás terén meg kiemelkedő.Csak... Aki meg eddig nem tudta elképzelni,a pinában hogy mozog a dákó,jókat vigyoroghat,de nem ez a lényeg. |
49. Pulber (2012-04-15 12:17.18) |
Technikailag fantáziadús látványvilág, gondosan adagolt brutalitás, ugyanakkor végig az volt az érzésem, hogy rém kiszámítható és szájbarágós az egész. Általában nincs bajom a hosszú filmekkel, de azt mondom, ez belefért volna másfél órába is, kispórolhatták volna azokat a részeket, amikor ezredjére is a néző arcába döngölik, hogy ja, anyakomplexus, Freud, Tibeti Halottaskönyv meg reinkarnáció. Ez így okos helyett inkább okoskodó lett. Egy nézést megér, ha valaki bírja a brutalitást, de nem érdemes hanyattesni tőle. |
48. Rents (2011-11-25 16:48.55) - (válasz Rents 47. hozzászólására) |
Elírtam. A film 9/10 |
47. Rents (2011-11-24 21:49.38) |
NA BONCOLGASSUNK. SPOILEREK. Az Enter the Void egy eszméletlen fura, és brutál érdekes valami, gusztustalanságában és nehezen fogyaszthatóságában ott bújik a szépség is, amit értékelni fogsz, ha nem rinyálsz rögtön a szokatlansága miatt. A történet elején egy erősen elszállt tag szemszögéből látjuk az eseményeket, akit csúnyán átbasznak, golyót kap, és meghal. Hoppá. És innentől kezdve jönnek a teóriák. Első teória: ennek a filmnek kurvára semmi értelme nincs, villódzó fények, idegesítő kamera és grafikus szex, hát ez egy öncélú szar. Második teória: mivel annyit emlegetik a buddhizmust, a film egy lelki utazás. Az épületek felett szálló kamera, a tárgyakba olvadó zoom meg a többi a srác szellemének vándorlása, ahogy tanúja lesz a halála utáni eseményeknek, közbe nosztalgiázik közbe egy-két flashback-kel, és a végén bejön a várva várt reinkarnáció. Visszatérő elemek, pozitív végkifejlet, az élet szépsége. Harmadik teória (ez az enyém): nem véletlenül említette a srác haverja az out-of-body experience-t. Az a tippem, hogy meg se kellett halnia. Az összes esemény egy csúnya, és beteg trip, amit percek alatt örökkévalóságnak él meg (amiről szintén beszélnek). A trip alatt felszínre kerülnek a tudatalatti gondolatai, az autóbaleset folytonos újraéléséből meg húga szenvedéséből látszik, hogy néha rémálommá alakult, bad trip lett (amiről szintén beszélnek). Tényleg lelki út, de aligha transzcendens, egy drogos elcseszett elméjébe látunk, bár már nem narrálja az eseményeket, vagy látjuk szerepelni, de még mindig mindenhol ő van középpontban. Hogy valóságban láthatjuk a neonszállodát, ahol mindenki kefél, egy olyan kép, amiről úgy csöpög az LSD, hogy nem lehet az újjászületés folyamata részének tekinteni, ugyanakkor a befejezés meg nyitva hagyja a második és harmadik opciót is, nincs konkrétum, nem is baj, művészfilmről beszélünk, legalább lehet agyalni. Aki az első opciót választja, arra nem mondom hogy hülye, de hülye:D. Legnagyobb negatívuma a filmnek a lassú monotonitás, Gaspar Noe láthatóan ráizgult arra a két (egyébként gyönyörű) trükkre, amivel kikerülheti a direkt vágásokat (nem nagyon látunk ilyet a filmben) - ez az épületeken átsuhanás, meg a cuccokba beleolvadás, mindkettő túl van erőltetve, az ötödik után unalmassá válik, ezért még zavaró is lehet. Amúgy többi szempontból rendben van, mindenképpen megér egy próbát, rugalmasabbak értékelik majd. Drogokkal meg csak óvatosan:D.
Hangulat: 8/10 Történet: 9/10 Egy kedves inside-camera trükk, amit csak oktatópornóban látsz meg ebben a filmben: 10/10 A film: 8/10 |
46. Rennee Ewing (2011-10-07 21:32.52) - (válasz Vbacs 4. hozzászólására) |
"szerintem a rendezőnek volt valami tapasztalata a droggal, mert egy olyan jelenetet,..."
Ja, volt neki. Gombázott a csúnya bácsi. :) [link] |
45. Vbacs (2011-09-22 16:53.24) - (válasz Alexander Supertramp 44. hozzászólására) |
Úgy egészben nem, de én sokszor néztem már meg a legjobb jeleneteket belőle. |
44. Alexander Supertramp (2011-09-22 16:12.01) |
Valaki vállalkozott már másodszori megtekintésre?:) |
43. G-ergo (2011-09-05 23:29.37) |
Már csak az is érdekes, mikor egy film úgy indít, hogy a főszereplője meghal... De ne olyan sietősen... Van egy történetünk, ami egy testvérpárról szól. Megfogadták szüleik halála után, hogy sosem hagyják el egymást. Sohasem. De a sors azért közbe szól és nevelőintézetbe kerülnek. Nem ugyanabba. Mikor Oscar évekkel később Japánba keveredik, azon gondolkozik, hogy Lindát is ide kéne hozni. De ehhez pénz kell, nem is kevés. Újdonsült barátja elé tár egy lehetőséget, mégpedig azt, hogy áruljon drogot. Belefolyik ebbe a világba, úgy, mint díler és fogyasztó egyaránt. Hamar összejön a pénz is. Húga Japánban... De az életvitele addig sodorta, hogy egy bár vécéjében, golyó ütötte sebbel a mellkasán, elhagyja az élők sorát. De megígérte Lindának, hogy ha meghal, akkor sem hagyja el. Az ember halála után, újra látja életét, mintha varázstükrön nézné. Aztán a szelleme új élet lehetősége után eredhet, reinkarnálódhat a saját maga választotta "testben"... Oscar is bejárja ezt az utat, amin megismerhetjük a múltját, ami elvezet a élete végéig, ezután látja mit hagyott maga után, látja mi történik barátjával, mi történik a húgával... és ahogy ezt Gespar Noé elénk tárja, az javarészt lélegzetelállító, mikor nem, akkor is minimum zseniális. Az operatőr munkája fenomenális. Hihetetlen hosszú snittek, a jelenetváltásokkor is a kamera egyszerűen átszeli a várost. A fények és színek ilyetén alkalmazásával pedig elérték, hogy szinte él a film. A környezet a hangulathoz igazodik és ezáltal sokkal jobban érezzük a mozit. Persze ettől függetlenül réteg film, mert nem mindenki tudja megemészteni a játékidőt, vagy ezt az elképesztő képivilágot, sőt sokaknak a cselekménnyel, magával is problémái lehetnek. Szerintem tökéletes, nálam nagyon betalált. Betaláltról jut eszembe, a reinkarnálódás pillanata is milyen szenzációs jelenet már??!! |
42. G-ergo (2011-09-04 11:43.27) |
Tökéletes. Minden ízében. Legalábbis szerintem. |
41. Sötétszív (2011-08-17 09:29.45) |
Én meg azt olvastam, hogy szívesen forgatna 3D-s filmet. Egy Exit interjúban mondta ezt. |
40. Törölt felhasználó (2011-08-17 01:08.37) - (válasz Dr.HannibalLecter 39. hozzászólására) |
általában úgy alakul:) |
39. Dr.HannibalLecter (2011-08-16 13:09.47) |
olvastam vhol egy Gaspar Noe interjút, ahol azt mondta, buddhista szerzetesek gratuláltak neki Cannes-ban a film vetitése után, hogy mennyire jól eltalálta a reinkarnációt..
számomra már a film eleje is félelmetes volt... a rendőrségi rajtaütés. a mellkaslövés... hogy miért? mert álmodtam már azt, hogy meghalok.. szúrt sebbel. a hasamon. vmi csöves vágta belém a bökőt.. elvéreztem. és a legkisebb túlzás nélkül állithatom, az álmomban EGY AZ EGYBEN ugyanaz játszódott le, mint a srácnál, amikor bekapta a lövést. beszélgettem magamban.. nem hittem el, nem fogtam fel ami történik. pánikoltam. de csak lélekben. mert bármekkora erőt is próbáltam meg kifejteni, a testem már nem mozdult. ekkor még "önmagamban voltam". nemsokkal később pedig kivülről figyeltem a saját holttestemet.. vajon tényleg ilyen a közvetlenül a halál utáni állapot?!? ha igen, Noé honnan tudja ezt?! esetleg konzultált olyannal, aki visszajött onnan? vagy ő is álmodta már azt, hogy meghal, és ugyanazt élte át mint én?:) én hiszem, hogy tényleg valami hasonló játszódik le az emberben a halálakor, mert az agy, az elme, az álmok és a tudatalattink nagyon összetett dolgok. szerintem képesek arra, hogy eddig meg nem történt dolgokat álom formájában közöljenek velünk úgy, ahogyan az majd ténylegesen meg fog történni... úgy, hogy ugyanazt lássuk, ugyanazt érezzük közben, mint amilyen a megálmodott esemény a való életben lesz majd. mégegy saját példával élnék: "gyerekkori" álmaimban a szeretkezés jóval előbb felütötte a fejét, mint ahogy a való életben túlestem volna az első aktusomon. és valóban, teljesen olyan érzés volt nőben lenni, mint ahogyan azt előre megálmodtam... de honnan tudta ezt az agyam? szexuális előélet nélkül hogyan volt képes 100%ig UGYANAZT az érzést stimulálni, mint amilyen a később átélt aktus volt? neki már akadtak tapasztalatai előző életemből, és az álmomban kivetítette ezt, vagy mi?:) a halállal kapcsolatosan ugyanezek a kérdések merülnek fel bennem... szóval én egyhelyben ülve, szinte mozdulatlanul, a túl fényes-túl vibrálós részeknél kicsit hunyorogva - néztem végig a filmet. és úgy alakult, hogy beszívva..:) emésztenem kellett pár napig.... |
38. KicsiRéka (2011-07-12 14:42.03) - (válasz Vbacs 36. hozzászólására) |
ahh, gondoltam, akkor pont ahhoz nincs amit én leszedtem :( na jó, akkor nem tudok mást tenni, leszedem a másikat. köszi |
37. Zolafish (2011-07-12 14:41.19) - (válasz KicsiRéka 35. hozzászólására) |
Lehet olyan verziót szedtél le, amihez nincs normális felirat. Itt van egy pár:
***** [link] * Automatikusan eltávolított tartalom. |
36. Vbacs (2011-07-12 14:38.39) - (válasz KicsiRéka 35. hozzászólására) |
Ajjaj, én már nem emlékszem.
Ez a felirat neve, vagy lehet, hogy csak átnevezés után: "Enter The Void.2009.DvdRip.Xvid {1337x}-Noir.srt" Ha át is van nevezve, szedd le ezt az avi-s verziót, mert akkor már tudjuk, hogy biztosan van hozzá sub. |
35. KicsiRéka (2011-07-12 14:35.45) |
elkezdtem nézni,nagyon nagyon tetszik, viszont nem találok jó feliratot. folyamatosan csúszik akármit csinálok. így abbahagytam.
honnan szedtetek hozzá subot? /ha szedtetek/ |
34. Törölt felhasználó (2011-06-17 13:11.22) - (válasz Vbacs 33. hozzászólására) |
Vagy gyakorlatilag bármelyik más képkocka illő lenne, kivéve azt.:) |
33. Vbacs (2011-06-16 10:48.10) - (válasz Törölt felhasználó 32. hozzászólására) |
Igaz, szerintem az a "Love hotel" kép lenne az ideális, amire rányomták a címet is. |
32. Törölt felhasználó (2011-06-16 10:33.36) |
Azért illene valami a filmhez illő illusztrációt berakni a képek közé ide, mert az egyedüli ami itt van, nagyon nem tükrözi a film feelingjét.:) Engem speciel sikerült átvernie. Amíg meg nem láttam az első vibráló képkockákat.:) |
31. 1zsuzska (2011-06-07 00:49.25) |
Szívszorító, ijesztő rémálom a drogosok világa, melyet Gaspar Noe sajátos látásmóddal tár elénk.
A színek, a kamera vezetés, operatőri munka egyre mélyebbre vezet bennünket Oscar és Linda a nyomorúságos sorsra jutott testvérpár életre-halálra szóló lelki kapcsolatában. Szomorú költőiség, mint finom fátyol lengi át a történetet, miközben undor, szánalom, fájdalom, megértés és elutasítás folyamatos kavalkádja nem hagy bennünket sem elengedni,nyugodni... |
30. Numer0l0gy (2011-06-06 13:55.43) - (válasz Törölt felhasználó 22. hozzászólására) |
kiváló leírás : ) |
29. Vbacs (2011-06-03 12:21.53) - (válasz Törölt felhasználó 28. hozzászólására) |
Bár elég rétegfilm, szerintem megéri. |
28. Törölt felhasználó (2011-06-03 12:16.27) - (válasz Vbacs 27. hozzászólására) |
Akkor az is megy a "must see"-re.:) |
27. Vbacs (2011-06-02 15:03.35) - (válasz Törölt felhasználó 26. hozzászólására) |
Na azt nézd meg, gyönyörű film, rengeteg filozófiával, rengeteg mondanivalóval. És ez a vers többször is elhangzik benne. |
26. Törölt felhasználó (2011-06-02 14:43.27) - (válasz Vbacs 25. hozzászólására) |
Őszintén szólva nem tudom, én csak szimplán a verset ismerem, nem tudtam, hogy filmben is volt. Ezek szerint azt is pótolnom kell.:) |
25. Vbacs (2011-06-02 14:23.31) - (válasz Törölt felhasználó 23. hozzászólására) |
Hmmm, Berlin felett az ég?
Imádom, egyszerűen gyönyörű ez a szöveg, jó volt a filmben, nem is tudtam, hogy ez egy vers, azt hittem a filmhez írták. |
24. Törölt felhasználó (2011-06-02 12:37.47) - (válasz Törölt felhasználó 22. hozzászólására) |
És elnézést a helyesírási hibákért.:) |
23. Törölt felhasználó (2011-06-02 12:31.21) |
Amit még kifelejtettem, a film során a gyerekkor-felnőttkor közötti ugrálásokkor ez a Peter Handke vers jutott az eszembe:
"mikor a gyermek gyermek volt karját lóbálva ment. patak helyett bőgő nagy folyót akart, s e tócsa helyett a tengert. mikor a gyermek gyermek volt nem tudta, hogy ő gyermek. mindennek lelke volt még, s egy volt minden lélek. mikor a gyermek gyermek volt semmiről nem volt véleménye. nem volt megrögzött szokása, elszaladgált a helyéről, törökülésben ült, forgója volt a feje búbján, és nem grimaszolt ha fényképezték. mikor a gyermek gyermek volt, ilyeneket kérdezett folyton: miért vagyok én én s miért nem te? miért vagyok én itt, és miért nem ott? hogy kezdődött az idő, s hol ér véget a tér? életünk ezen a földön nem csupán egy álom? mindaz, amit látok hallok és szagolok-nem csak egy világ előtti világ csalóka képe? tényleg létezik a gonosz, és emberek, akikben benn lakik a gonosz? hogyan lehet az, hogy én, aki én vagyok, mielőtt lettem nem voltam. és hogy egyszer én, aki én vagyok nem leszek már az aki vagyok. mikor a gyermek gyermek volt, alig ment le a torkán a spenót, a borsó, a tejberizs, most megeszi mindegyiket, és nem csak akkor, ha muszáj. mikor a gyermek gyermek volt, egyszer idegen ágyban ébredt, most meg újra és újra. sok ember tűnt neki szépnek, most meg csak szerencsés esetben. látta maga előtt, milyen a paradicsom, most meg csak sejteni képes. nem tudta elképzelni a semmit, most meg undorodik tőle. mikor a gyermek gyermek volt, magával ragadta a játék, most belefeledkezni csak a munkába tud. mikor a gyermek gyermek volt, elég volt neki, ha almát és kenyeret evett, mint ahogy ma is még. a bogyók bogyóként hulltak a kezébe, mint ahogy ma is még. a friss diótól érdes lett a nyelve, mint ahogy ma is még. minden hegycsúcson még nagyobb hegycsúcsra vágyott, s minden városban egy még nagyobb város után. jó érzés volt, mikor a fa csúcsán cseresznyéért nyúlt, mint ahogy ma is még. megijedt minden idegentől, mint ahogy ma is még. úgy várta az első havat, mint ahogy ma is még. mikor a gyermek gyermek volt, egy botot lándzsaként a falnak dobott, s az ott rezeg ma is még." Olvassátok úgy, hogy közben a film egyik betétdala szól a háttérben.:) http://www.youtube.com/watch?v=WEOpUsE7U50 |
22. Törölt felhasználó (2011-06-02 12:28.16) |
Tokió. Neonszínekben pompázó ritka perverz embercsordák szürreális betontanyája. Ha van pokol, valahogy így nézhet ki. Számomra legalábbis. Gaspar Noé úgy gondolta, készíteni fog egy nem hétköznapi filmet, és azt hiszem, senki sem firtatja, ez olyan lett.
Egy szüleit autóbalesetben elvesztett testvérpár szánalmas életét mutatja be részben ez a mű, félelmetes részletességgel. A film eleje, amikor Oscar-t látjuk, ahogy betép, az egyik legmeggyőzőbb képsorozat amit eddig láttam. A színek és formák flashelése beszívott közeli állapotba sodorja a nézőt. Valóságossága fájdalmasan életszerű, a „stay away from the balcony” gondolat bevágása pedig hatalmasat ütött. Most már tudom, időnként mások is mondogatják ezt kissé eltorzult tudatuknak. Oscar elmúlásának bemutatásától és közbeni gondolatainak narrációjától beleborzong az ember, őszinte félelem lett úrrá rajtam. A film egyik meghatározó pillanatáig (ami szinte rögtön az elején van) a főhős szemszögéből követjük az eseményeket, majd egy ideig amolyan Aronofsky-san a tarkója mögül(ha nem az ő védjegye, elnézést, én nála láttam először), utána pedig mintha kiszabadulna börtönéből a szintén beszívott operatőr és össze-vissza kóvályogna. A játékidő 161 perc, de a kamera nem áll meg, folyamatos mozgásban van, amolyan szemlélő szellemként figyeljük a dolgok folyását. Nekem ez a megoldás rendkívül tetszik, szinten tartja a nézőt, aki már a legelején úgy érzi, mintha egy körhintában ülne. A lámpák és egyéb dolgok közötti áttűnések még jobban megforgatnak minket, az időnként különböző színekben vibráló képernyő pedig hipnotizál, epilepsziások kerüljék!!! A film alatt többször visszasiklunk az elzüllött főszereplő testvérpár gyerekkorába, amikor még teljes volt a família. A sikamlós kameramozgás ellenére néha bizony hirtelen kiránt minket melankolikus hangulatunkból, és átmenetileg felgyorsítja szívdobogásunkat. A többszöri flashbackek és az utolsó képkockák alapján elmondható, központi szerepet kap az anya-gyermek kapcsolat. Vagy inkább a mellbimbó-csecsemőszáj relációt. Alex a junkie mondta, életében a legjobb dolog a dohányzás, mert az édesanyja mellbimbónak szopására emlékezteti őt (amire elvileg nem emlékezhet, de ki tudja, lehet, hogy több ideig szoptatták, előfordult már a történelem során:)). (Gunter mondta anno a Friends-ben miután újra rágyújtott: óh sötét anyám, íme újra szívtam füstös csecsedből.:D) Természetesen meztelenkedésből sincs hiány, sőt, azt hiszem sok pornófilmrendező megirigyelné a „Love Hotel”-ban zajló jelenetet. Amit még kiemelnék, az Bach-nak a gyönyörű zenéje, ami egyfajta megkönnyebbüléssel tölti el a nézőt bizonyos képsorok után. Tudjuk milyen érzés ez, mint amikor egy horrorfilmben félórányi sötétség, villámlás és izgalom után másnap reggel van és minden nyugodt. Összességében egy rendkívül egyedi és (számomra) új stílusú mozi az Enter the Void, amely átkalauzolja a nézőt egy másik dimenzióba és nem kíméli az agysejteket (nem túloztak az alattam írók). Ha a játékidő bő félórával rövidebb lenne, talán nem lenne baj, de így, hogy másfél óra után kis szünetet kellett tartanom, kicsit sok lett. Igaz, söröztem közben és bűnben élő tüdőm is kívánta napi nikotin adagjának egy részét, de nem mondhatni, hogy a másfél órás filmekhez vagyok szokva, mégis ki kellett mennem egy kicsit a szabad ég alá. Szóval aki türelmetlen típus, az avoidolja ezt a bő 2 és fél órát(tudom gyenge poén, de nem hagyhattam ki:)). 160 percnyi „mindrape” (le kell védetni!:D) után már kezdtem azt hinni, hogy még a végén valami pozitív végkonklúzió lesz itt, amikor is egy elvileg örömteli esemény után a következőt láttam a képernyőn a szokásos „diend” helyett: THE VOID! |
Vélemények | Tjunior, 2021-08-14 15:08 | 51 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Hirtelen az üresség adatlap |
Eredeti cím: Enter the Void |
Évszám: 2009 |
Rendezte: Gaspar Noe |
Szereplők: Nathaniel Brown, Paz De La Huerta, Cyril Roy, Olly Alexander, Masato Tanno... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Gaspar Noe - Vélemények |