Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Válság - Film+, 01:30 |
Az utolsó kezelt - Cinemax2, 02:05 |
Itt a vége - HBO, 02:10 |
Sötét vizeken - Paramount Network, 02:45 |
Úton - Film Mánia, 02:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Bűntudat nélkül - Vélemények |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Rock zene |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Bűntudat nélkül |
Britt Robertson |
14. Colby86 (2012-08-10 14:04.21) - (válasz Nyakkendősparaszt 4. hozzászólására) |
A Hóember című könyvének készül az amerikai feldolgozása, viszont jó hír, hogy Mr. Scorsese rendezi. |
13. Colby86 (2012-08-10 13:58.35) |
A könyv az letehetetlen volt, pedig én aztán eléggé utálok olvasni (1-2 300 oldalas könyv/év) Biztos vagyok benne, hogy a film nem tudja felülmúlni a könyvet, de ma este kiderül. |
12. Randal (2012-07-31 21:17.32) |
Ízes thriller
Műfaji filmekben Hollywood a legjobb, Európa pedig a stílusfilmek terén szorítja maga mögé a világ filmgyártását. A két mozgóképi gondolkodás első pillantásra tűz és víz, de míg az iménti két elem valóban nem tűri meg egymás társaságát, addig az amerikai és a nemzeti film – ha mindketten jókedvűek a találkozáskor – könnyen megtalálja a közös hangot, az eredmény pedig egy egyedi hangvételű alkotás lehet. A skandináv országok különösen jó érzékkel lavíroznak a két világ között, és erre tökéletes példa a Fejvadászok című film is. A történet szerint Roger (Askel Hennie) egy komplexusokkal küzdő műtárgytolvaj, akinek egyetlen célja, hogy fenntartsa azt a látszatvilágot, mellyel gyönyörű feleségét igyekszik maga mellett tartani. Következő célpontja Clas Greve (Nikolja Coster-Waldau), akitől egy eredeti Rubens-festményt szeretne meglovasítani – Clas azonban nyomkövetésre szakosodott veterán katona, aki bosszúra szomjasan üldözőbe veszi Rogert. Hamar kiderül, hogy az üldöző motivációja jóval túlmutat a műtárgy elrablása fölött érzett haragon, Rogernek pedig a poklok poklát kell kiállnia menekülés közben. A film könnyen kitapintható módon követi a thriller műfajának sémáit. Ez a zsáner a bűnügyi filmek csoportjába tartozik, legjellemzőbb tulajdonsága pedig, hogy a bűnöző–áldozat–nyomozók triászából az áldozat sorsát választja ki és követi nyomon. A Fejvadászok áldozata Roger, a film az ő menekülése köré szerveződik, és ezzel a thrilleren belül is a „menekülő férfi” alműfajba sorolja az alkotást. A zsáner másik fontos követelménye, hogy az alapvetően passzív hős az események sodrásában aktivizálódjon, a Fejvadászokban pedig ez is megtörténik: Roger élete, bár semmilyen szempontból sem tekinthető hétköznapinak, alapvetően egy jól megszokott mederben csordogál a cselekmény elején, egészen addig, míg Clas, az ex-kommandós üldözőbe nem veszi. Ezzel kialakul az amerikai filmekből már jól ismert ellentétpáros, kettejük kapcsolatát pedig lövöldözések, üldözések, kézitusák, összeesküvések és csavarok jellemzik – csupa-csupa hollywoodi jellegzetesség. A történet elmesélésének módja világos és logikus, a fontos mozzanatokat többször megmutatják, így (ellentétben a szerzői- vagy művészfilmek jelentős részével) a néző könnyen kiigazodik az események között – hiszen a film alapvető célja a szórakoztatás. Az összehasonlítások sora a végtelenségig folytatható, összességében tehát biztosan kijelenthető, hogy a Fejvadászok szoros kapcsolatot ápol az amerikai műfaji filmekkel – a néző mégis egy pillanat alatt kiszúrja, hogy ez az alkotás kizárt, hogy amerikai legyen. Miért? A választ a film stílusában kell keresni. Míg Amerikában az alkotók célja a műfajiság, addig Európa kulcsszava a stílus. Hogy csak az 1960-as évekig menjünk vissza, a filmtörténet legnagyobb mesterei (Bergman, Fellini, Hitchcock, Truffaut, Tarkovszkij, Brunuel és a többiek) olyan egyedi hangvételű filmeket alkottak, melyeket akár egy néhány másodperes jelenet láttán meg lehet különböztetni a világ összes többi mozijától. A nagy öregektől tanulva a Fejvadászok alkotói is odafigyeltek rá, hogy belecsempésszenek valamiféle sajátos ízt a képkockák közé. Ennek megfelelően a film egyedi képi világgal bír, amit a skandináv tájak, jellegzetesen európai épületek, városképek és helyszínek sajátos stílusú bemutatásával ér el. A kortárs magyar művészfilmekből is ismert naturalizmust szintén megpendíti helyenként az alkotás, ugyanakkor jó érzékkel odafigyel arra, hogy mindezt nézőbarát módon tegye. De nemcsak a film elbeszélésének módjában, hanem tartalmában is találunk olyan elemeket, melyek jelenléte egy amerikai filmben elképzelhetetlen lenne. Georg egyik barátja például anyaszült meztelenül lövöldözik otthonában (szintén pőre) orosz barátnőjére, vaktölténnyel. Georg perceken keresztül szerencsétlenkedik azzal, hogy egy nyeklő-nyakló holttestet bepakoljon a kocsija csomagtartójába, később pedig egy latrinában kell meglepő helyet találnia, hogy elbújjon üldözője elől. Szintén Amerikától távolító sajátosság, hogy a filmben nagyítóval kell keresni az olyan karaktereket, melyekkel maradéktalanul azonosulni tudnánk, hiszen azok szinte kivétel nélkül vétenek a legalapvetőbb etikai törvények ellen is. A Fejvadászok című norvég film tehát arra vállalkozott, hogy összeházasítsa az amerikai, műfaji központú, szórakoztató filmgyártást az Európára jellemző sajátos stílussal és merész témaválasztással. Az eredmény teljes siker, hiszen a két koncepció találkozásából egy izgalmas filmélményt nyújtó, de helyenként meglepő, sőt meghökkentő alkotás született, ami egyszerre tudja kielégíteni a művészfilmek újdonságra vágyó rajongóit és a műfajfilmek szórakozásra éhes tömegeit. [link] |
11. Jlaci63 (2012-07-30 10:48.25) - (válasz Vbacs 10. hozzászólására) |
Nekem is végével volt egy pici bajom. Kár volt megspórolni azt a plusz 3-5 percet.
Klassz film, Fargo-s feelinggel.9/10. De én azért megadom rá az 5-t. |
10. Vbacs (2012-07-15 22:36.43) |
Az a helyzet, eleinte azt hittem, hogy a Vox tréfálkozik velem, mert egy unalmas filmnek nézett ki, aztán hirtelen úgy bepörgött, hogy csak úgy kapkodtam a fejem. Nagyon jó, akciós volt, északi precizitással kidolgozva. Magyarul már-már túl élethű volt....a sebek, a vér, a HANGOK legfőképp, jujj, de fájdalmasan hiteles volt. Ezúton is gratuláció a hangmérnöknek.
És megint megismerhettem egy számomra új ámbár annál szimpatikusabb színészt Aksel Heinne személyében, aki a főszereplő volt. Tehetséges és szerintem jóképű is...vitte a vállán a filmet. Waldau nekem túl szépfiú és rá is játszik, már a Trónok harcában sem szerettem, de azért itt egész jól el tudta adni a kis kegyetlen figurát, tehetség azért benne is van. Furfangos történet, olyan igazi európai kivitelezéssel, nagyon jó szórakozás estére. Egy bajom volt vele, hogy többször veszettem el a fonalat, mint szerettem volna, konkrétan az elején is és a legvégén is, tehát épp a lényeget....úgyhogy megköszönnél egy felvilágosítást majd ezekkel kapcsolatban. |
9. Lyza54 (2012-07-03 16:22.04) |
Izgalmas volt a film. Eléggé mozgalmas, eseménydús - kiszámíthatatlan történésekkel. Ajánlom másnak is. |
8. Mandria (2012-06-30 14:04.16) |
Tökéletes! Rég láttam ilyen jó krimit.
Nagyon tudnak ezek a norvégok!! Furcsa ,hogy ilyen kevesen nézték még meg ... |
7. Macsikám (2012-06-29 19:14.03) |
Ez a film majdnem annyira jól sikerült, mint a regény. És ez nagy szó, mert a könyv baromi jó! Minden magyarul megjelent Jo Nesbo-regényt elolvastam, és mindegyik roppant jó, úgy, mint ez. Ötletes, izgalmas, csavaros, remek befejezése van, szóval mindenkinek tudom ajánlani. Némileg félve ültem be a filmre, de kellemesen csalódtam. Egy-két dolgot megváltoztattak, illetve kihagytak, de ezektől eltekintve, ha a könyv 100 %, akkor a film 90 %. A könyv izgalmasabb fordulatai megtalálhatók a filmben (hogy csak annyit mondjak: budi :-). Ami izgalom és ami érzelmesség megvolt a könyvben, azt is mind átemelték (emiatt volt egy-két lassabb jelenet, de azok kellettek). A főszereplő Aksel Hennie-nek olyan rémisztően skandináv feje van, hogy kissé idegenkedtem tőle eleinte, de tökéletesen játszotta a főszerepet, úgyhogy teljesen megbékéltem vele a végére. A többi szereplő, a zene, a rendezés, minden a helyén volt. Szerintem egy amerikai remake ezen már csak rontani tud :-/ Összegezve, ajánlott!
(A könyv is. Sőt.) |
6. Gabi54 (2012-06-28 10:10.36) - (válasz Nyakkendősparaszt 4. hozzászólására) |
Talán azért nem volt még sok szavazat, mert ma van a bemutatója! Egy-egy budapesti "fesztivál" után ne várjunk sok voksot :) Bár attól tartok, az igazán jó filmek eltűnnek a süllyesztőben, elsöpri őket az amerikai szemét. |
5. Bobo 888 (2012-06-22 23:12.03) |
A Norvégok nagyon értenek a komor, véres filmekhez...többet majd a megtekintés után. |
4. Nyakkendősparaszt (2012-05-22 20:55.13) |
Csodálkozom, hogy egy ilyen jó filmet mennyire kevesen láttak-osztályoztak itt a filmkaton. Majd ha megcsinálják az amcsik a remaket hirtelen sokan fogják írni, hogy ez mennyivel jobb :DDD
A Fejvadászok izgalamas, fordulatos történet jó főszereplőkkel és 2-3 jó sunával akik rövid időre villantanak is magukból. Hát kell ennél több? :DDD Jo Nesbo egy nagyszerű történetíró akit még csak nemrég "fedeztem fel" a Megváltó című krimijét olvastam szintén jou vót. Remélem a jövőben egy-két írását láthatjuk még a moziban megelevenedni. |
3. Lellecske (2012-05-11 22:32.21) |
Jo Nesbo minden regényét imádom, ezt is. :) minél előbb meg szeretném nézni. |
2. Béte-Noire (2012-04-27 22:42.25) |
Csak úgy mellékesen megjegyzem, Hennie egész mozi alatt rendkívül emlékeztetett Christopher Walkenre, és egyszerűen nem tudtam kiverni a fejemből a Hessenit. :)) Talán a haja miatt. |
1. Béte-Noire (2012-04-27 22:40.38) |
-- spoilermentes --
Hű! Régen láttam ilyen magával ragadó, pörgős filmet, eredeti és elmés történettel alátámasztva. Igazán remekbe szabott száz perc volt, egyetlen üresjárat nélkül. Nem mellékes tény, hogy a film Jo Nesbo magyarul is megjelent Fejvadászok című regénye alapján készült. Az első percekben saját szavai által ismerjük meg főhősünket, aki egy cseppet sem törekszik arra, hogy szimpatikus legyen. Nem is bánjuk nagyon, ha láthatóan végre megkapja, amit megérdemel. Aztán ahogy haladnak előre a dolgok, egyre őrültebb iramban és egyre furcsább csavarokkal, kénytelenek vagyunk főhősünk oldalára állni. Nemcsak azért, mert nem érdemel ilyen bűntető hadjáratot, hanem azért is, mert amikor órák alatt darabokra hullik az élete, valahogy ő is megváltozik. Üdítő jelenség, hogy egy akcióthrillerben is képes a főszereplő lelki fejlődést produkálni, méghozzá igen meggyőzően. Aksel Hennie fizimiskája már önmagában sokat ad ehhez a figurához, de szédületes alakítása nélkül nagyon sokat veszítene a film. Másik nagy érdeme a filmnek, pontosabban a forgatókönyvnek, hogy sosem tudjuk, mi lesz a következő fordulat, vagy hogy egyáltalán merre tartanak az események, és hova fogunk kilyukadni. Ráadásul szinte a végéig abban sem lehetünk biztosak, hogy ki van a jó, és ki a rossz oldalon. Talán, mert könyv alapján készült a mű: se klisék, se káromkodás, se köldökdekoltázs jobb sorsra érdemes színésznőn, ellenben remek színészgárda, izgalom, romantika és ügyes fordulatok. Nagyon erősen ajánlom mindenkinek. 9/10 pont. |
Vélemények | Vmiso, 2024-04-26 22:58 | 44 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Fejvadászok adatlap |
Eredeti cím: Hodejegerne |
Évszám: 2011 |
Rendezte: Morten Tyldum |
Szereplők: Nikolaj Coster-Waldau, Aksel Hennie, Julie Olgaard, Synnove Macody Lund, Baard Owe... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Nikolaj Coster-Waldau - Vélemények |
- Aksel Hennie - Vélemények |