Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Őrült, gazdag és halálos
- Paramount Network, 14:15
Váltságdíj
- Film Café, 14:20
Menedék
- Filmbox Premium, 14:35
A nagy zsozsó
- RTL Három, 15:10
Brad helyzete
- Filmbox Family, 15:40

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Jena Malone (40)
Goldie Hawn (79)
Jimmi Simpson (49)
Cherry Jones (68)
Nicollette Sheridan (61)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban
Örömködő topik - közkívánatra!
Dallas (sorozat) - Vélemények
Kósa Ferenc - Vélemények
Érdekességek!

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Az ezüst oroszlán birodalmában aaaaa
Robert De Niro aaaaa

 

Fórum - Kísértés (2013) - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

10. Törölt felhasználó (2022-09-01 21:44.41)   - (válasz Márti 99 9. hozzászólására)
Szerintem kár összehasonlítani a 2 filmet, egész másról szólt.
Full, fülledt szex, vad erotika, kolbászoskerítés, fonottkalács, gumicukor..
Itt meg érzelem, tudod, mikor a 2 szív találkozik, jön a nagy szívdobbanás, lelkek találkozása, sutácska tekintetek, egy hullámhossz, 2 cuppantóspuszi, shátöbbi..!:)


9. Márti 99 (2020-04-03 22:25.35) aaaaa
Hát ez nem jött be.Én nem láttam itt izzást, pedig nagy jóindulattal kezdtem nézni. Felicity Jonest pedig ha összehasonlítjuk pl.a Hűtlen c. filmből Diane Lane-el hát van különbség. Én valami olyasmit vártam, ott aztán volt szikrázás.



8. Entersp (2020-04-02 11:27.09) aaaaa
Semprini szerint erős hármas - gyenge négyes, én is így érzem.
Sok ember gondolja úgy, hogy valahol elrontotta, sok évvel ezelőtt. Ez persze mérgezi a hétköznapokat, néha már elviselhetetlen. Aztán jön a koppintás, és a ráébredés - tkp nem is volt az olyan rossz.
Nem hiszem, hogy Sophie ördögi lett volna, ez a férj már régóta menekült.
Itt volt még K. McLachlan, ill. M. Davis a "csajos" Terminátorból.
Szóval, egyelőre három üveg sör, később talán négy.


7. Bertó!!! (2018-08-30 19:12.30)  
Nem gondoltam volna,hogy Guy Pearce és Felicity Jones között ilyen jól működik majd a kémia,és a színészi alakításokat sem érheti panasz.

Roppantul érdekes és kínos témákat vet fel az alapsztori.

(((Stohl Bucinak ismételten piros pont)))


6. Natalie Wood (2016-07-17 10:51.56)  
Spoiler:

Akár jó is lehetett volna, de nem lett,és úgy érzem ez nem a színészek hibája.
Keith egy rakás csődtömeg, és rengeteg ilyen pasi van még a világon, egyszerűen gyávák, ennyi.
Már-már mosolyogtam azon, hogy a felesége rászólt a cigi miatt, meg, hogy hány sört mert meginni, és folytathatnám a végtelen sort..
Olyan volt mintha nem is a férje lett volna, hanem a gyereke,a kit rángat azon a bizonyos madzagon.
Az efféle "Keith típus" a bólogatós János, úszik a saját szarában, igen ez kemény de ez van.
Ha nem lett volna ennyire tunya, akkor nem ilyen lett volna a házassága.
Ez nem is igen volt az, mert ebben a frigyben csak a feleség szerepelt, EGYEDÜL!
Sophie felkavarta az állóvizet azzal, hogy merte szembesíteni a gyengeségével, csak sajnos nem sokra ment vele.
Tulajdonképpen ha azt vesszük semmi nem történt köztük Keith-el, mert ez ugye két emberen múlott volna.
A film vége ott ért véget, ahol elkezdődött.
Kár érte, mert ha már ennyit szenvelegtek, akkor legalább megérte volna változtatni és a feleség szemét is felnyitni, hogy nem csak körülötte forog a világ.
Az emberek nem mozgó droidok érzelem és szív nélkül, akik távirányítóval működnek, nagyon nem.


5. Independence (2016-07-14 22:06.10) aaaaa
Nem vagyok feltétlen mód nonkonformista, de az elvtelenül hajbókoló konformizmus undorít, undorít a gondolat, hogy bármily erős külső társadalmi nyomás, elvárt keretek közé szeretne szorítani, felszámolva szabad gondolkodásomat, s irányvonalat akar szabni, meghatározva életvitelem külső erkölcsi megítélését.
(Nyilván az egyén szabadság vágyát össze kell fésülni az együtt élés normáinak szabályrendszerével!Saját szabadságom soha nem állhat újtjába más szabadságának!)

A kis és középpolgári családi lét okafogyottá válása s elemeire hullása közismert mozis téma ; s nem kell Haneke mereven rideg s távolságtartó cinizmusú, kórszövettani mélységű munkáihoz lemerülni, emésztésük üli a gyomrot s nem kínálnak semmilyen feloldást, ettől persze még igen értékes munkák, de nehéz az osztrák rendező kimérten fásultnak tűnő látásmódjával azonosulni.
Ott vannak azonban a könnyedebben feldolgozható hangnemű „amerikás” mozik, a „szépség”, vagy a Revolutionary Road, mely töményebb formában drámai, ekképp európaibb szellemű darab, de azért nem éri el Haneke szikáran kíméletlen s kegyetlen szókimondását.
(Meglepő, hogy mindkét mozi Sam Mendes-hez köthető?, aligha, valószínű épp úgy érdekli e téma, mint engem, vagy épp európai alkotó társait.)

A „látszatlét” kertvárosi idilljének gusztustalan színháziassága gyomorkavaró – ezzel sok újat nem mondok, hisz a fentebb említett filmek mindezt igen plasztikusan ábrázolják - s e film nyitó képei is hányinger közeli állapotba hozzák azt a nézőt – nem rejtett cél ez - , ki képes átlátni a családi „műszelfizés” hazug álcáján.
Pompásan eltalált s veszélyesen őszinte az a filmes módszertan, ahogy az első legördülő képkockáktól kezdve, nem akarja a mozi szenvedő áldozatnak beállítani a családi nyugalmat féltő feleséget.Kimondottan célzatos, hogy alakja rögvest visszatetszést kelt!
Rejtett mód ugyan, de uralkodni vágyó, párjával leplezetlenül lekezelő s türelmetlen, zsibbasztóan középszerű intellektusú, süti tároló edények gyűjtésébe kimerülő – nem véletlen, hogy a felismerés utáni harag pillanatiban ezeken veri el a port - mások által elvárt feleség szerepkörbe beszükült, mondjuk ki: elég hitvány asszony , ki émelyítő mosollyal tárja a nem létező harmóniát, a nem létező barátai elé, kik annyira barátai, mint amennyire a családi boldogsága valós tartalmú.

Nem értékeli férje kreatív s művészi énjét, nem támogatja ambicióit, nem lát át a középszerbe való besüllyedés okozta szenvedésén, nem örül együtt örömével, inkább alávaló mód lehúzná saját mélyszegényen stupid szellemi szintjére, önző, vak, ostoba s süket, vak minden jelre, mi a viharosan gyors léptekkel közelgő veszélyt jelzi.
Szereti lányát – a maga módján - , de fogalma sincs mi zajlik benne, felszínessége mértékvesztett.
A mozi kiemelkedően visszataszító figurája ő , az asszony s feleség, ki mindent megtesz azért, hogy egy kapcsolat üres tartalmatlansággal tátongó vulkánfíber börönd legyen, a legakciósabb, tömegtermelt fajtából, az a nőnek látszó személy ő, ki miatt a férfaik egy része hajlamos lesajnáló mód megvetni, ki megnövekedett mellekkel jött e világra. Sok nő felháborodik, ha csalják s elhagyják, nézzék meg a filmet, s utána nézzenek a tükörbe, ha van hasonlóság, mit felfedezni vélnek Amy Ryan s önmaguk között, csodálkozásuk saját hülyeségük s érzéktelenségük szobra.

Persze nem túl hálás feldat így beszélni a „nőkről”, ám az igazság az, hogy tisztelem és szeretem a nőket, ellenben van egy nőtípus, melytől hideg rázást kapok, mint ahogy van oly férfi típus is, mely ugyanezt az érzületet váltja ki belőlem.

A film eltalált egyensúlyú igazságosságának részét képzi az is, hogy nem állítják be Felicity Jones-t csalárd csábítónak, ki fiatalságával, szellemiségével s erotikus vonzerejével romba dönt egy harmónikus üzemmódban működő családot.Itt se szeretet, se harmónia, se szoros szimbiózis nem lelhető fel a családi trióban.Élnek egymás mellett – s nem egymással - a kertvárosi mindennapok unalmas szürkeségében, a legfájóbb az, hogy az élet sokszínűsége, még a legfiatalabb tag számára sem egyértelmű, áldozata s szánandó „mellékterméke” annak mi körülötte zajlik.
Jones nem hibás – bár könnyű lenne rásúlyozni a kialakult helyzet minden ódiumát – ő csak katalizátor, kit hirtelen belepottyantottak a családi kémcsőbe, s beindulnak az elkerülhetetlen vegyi reakciók, ha nem ő, előbb vagy utóbb kiváltja más, ugyanezt!

Keith művészi kiteljesedése New Yorkban válna igazán realizálhatóvá, de a költözés még kérdés szintjén sem merülhet fel felesége számára, még beszélnie sem lehet erről, hisz nincs egymillió dollár..., erre – persze Brooklyn nem létezik, csak Manhattan – Keith kapcsolata lányával már onnan nem lehet teljes értékű, hogy egyfajta gátat lát létezésében, mely útját állta zenei pályafutásának, Keith vágyná felesége elismerését, de nem kapja meg, nem hiba nélküli ember - ugyan ki az? - ,de egyben sajnálható vesztes.
S a hozzászólásom elején említett filmek alaptézise itt kap teret ismét..., szeretnénk különlegesek lenni, kiélni ambicióinkat, szignifikánsan eltérni a masszától, teljes életet élni, a boldogságot okozó perceket kergetni, őrizni a szerelmet, fiatalon azt hisszük, majd mi mások leszünk, de nem leszünk..., illetve lehetünk, ha ki tudunk törni abból a semmirevaló dagonyából, mely körbe vesz, a mozi utolsó képkockái visszarántanak a valóság talajára, maradnak a sütitartók, a családi fotók, a halálosan unalmas barbecue partik, minket nem érdeklő emberekkel, marad...,az álmosolyú depresszív nihil.

Rengetegen élnek így – s csak kevés szerencsés optimális teljességgel - párok, családok tömkelege, s nem képesek változtatni, mert van, ki nem akar – Amy Ryan -, van ki nem tud – Guy Pearce.
S mégis, legalább vele történt valami – még ha a vonzalom és menekülés naivan romantikus mivolta teljesen életszerűten is, ennek következtében alapban kudarcra ítélt -, amire ha más nem emlékezni érdemes!
Nem kiemelkedő mozi ez, készültek a témában sokkal jobbak, de finoman elégikus, csendesen elegáns s lírai történet mesélési metódusa szerethetővé teszi..., s Felicity Jones olyan színvonal emelő faktorral rendelkezik, mint kevesek, igaz e moziban Guy Pearce- szel is lehetett szimpatizálni s ez nagy szó, mert amúgy elég ellenszenves egy pali, ami persze nem színészi értékmérő, csak szubjektív megállapítás.


4. Semprini (2015-08-09 20:04.12) aaaaa
Felicity Jones személyes varázsa viszi el a hátán a filmet, olyan szinten magávalragadó minden rezdülése, hogy annak ellenére nem lehet rá haragudni, hogy kis híján szétzilál egy családot. Pedig egyáltalán nem nézné ki az ember belőle, hogy képes ilyesmire, ártatlannak néz ki, mint a ma született bárány, maga a tiszta naivitás, ugyanakkor van benne valami nem evilági, ami miatt a zongortanárt is meg lehet érteni, hogy majdnem otthagyja miatta a családját. A többi szereplő sem rossz, de Jones mellett szinte csak statisztéria, mozgó jelmezes díszlet. Guy Pearce viszont most először nem volt számomra rendkívül tenyérbemászó, ami komoly elismerésnek számít tőlem.
A film kifejezetten lassú, vontatott, az első 45 percben szinte semmi nem történik, a tulajdonképpeni cselekmény 20 percben elmesélhető lett volna, kicsit művészieskedően túlnyújtott snittekkel operál a film, kihasználva Felicity Jones magnetikus játékát, sőt és kicsit vissza is élve vele. Valahol meg tudom érteni.
Összességében egy erős hármas - gyenge négyes közé tenném, a befejezése viszont nagyon nem tetszett, úgyhogy maradjunk a hármasnál.
7/10


3. P008 (2014-12-02 23:12.23) aaaaa - (válasz Noncse30 2. hozzászólására)
Nem tudok elfogulatlanul írni, hiszen Felicity Jones a kedvencem. A metakommunikáció előtérben: minden pillantásnak, mozdulatnak súlya van. Izzik a levegő körülöttük; az időnként túlfűtött erotika átüt. A tulajdonképpen plátói szerelem elbukik, a család javára billen a mérleg. A tetőpont után a megoldás elegáns, sallagmentes. Felicity Jones a kis bestia szerepében is olyan szeretnivaló!


parfumeshop.hu banner

2. Noncse30 (2014-09-29 09:58.08) aaaaa
Az egyik legjobb film, amit mostanában láttam. Nagyon erős színészi játékkal egy nagyon kényes témát boncolgat. Szerintem ha valaki átérzi a mondanivalóját, s mondjuk több éve házasságban netán párkapcsolatban él, most bizonyosan elgondolkodik, ez e a helyes út, vagy sosem késő önmegvalósítani. Persze, ha valakinek mákja van, így él alapvetően. Gyönyörű zenék hallhatóak a filmben, s minden színész 150 %-os, még akiknek kevés szerep jutott, ők is. Végre született egy ilyen a Joe mellett, mert újabban mindig a látvánnyal próbálnak nyűgözni, s minden más a háttérbe szorul. Kevés már az igazi lélekpróbáló ,elgondolkodtató film.


1. Sötétszív (2014-08-24 12:09.38) aaaaa
Nekem ez a film annyira nem jött be. A színészi alakítások rendben voltak, az operatőr remek munkát végzett, a zenék is jók voltak. Mégis unalmas, és klisés volt a film. Szóval egyszer meg lehet nézni, de csodát ne várjon tőle az ember.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekTörölt felhasználó, 2022-09-01 21:4410 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk