![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Instant család - SuperTV2, 20:00 |
A férfi mögött - Film4, 20:00 |
A nagy dobás - Viasat Film, 21:00 |
A Pentagon titkai - Filmbox Extra HD, 21:00 |
Becstelen brigantyk - Moziverzum, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Ron Howard (71) |
Javier Bardem (56) |
Timothy Daly (69) |
Cara Buono (51) |
Szerv?t Tibor (67) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Országúti diszkó ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alison Lohman ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
236. Entersp (2016-02-10 19:33.14) |
Tavaly is valaki linkelte, idén rajtam a sor:
[link] |
235. Szedlee (2016-02-09 22:18.33) |
A Brooklyn és a Szoba kivételével most már mindegyik filmet sikerült megkukkantanom, és én szívből remélem, hogy a Visszatérő a Spotlight-tal versenyez majd a díjért. A Visszatérőt Leo hihető és egyben hihetetlen "szenvedése" (képletesen az Oscarért is) mellett igazán az Inarritu (és Tarkovszij?:))- Lubezki páros művészi kivitelezése emeli ki, míg a Spotlight-ot a teljes színészgárda nagyszerű játéka, a téma, valamint az a bravúr, hogy "újságírós" filmként is végig "pörög" a végkifejlet felé.
Kémek hídja. Mondanám, hogy a Tom Hanks - Steven Spielberg páros rutinból megoldja a témát és a filmet, s mondom is. A stáb többi "nevesebb" tagja is hozza a tőle elvárhatót, a mellékszereplő jelölése is jogosnak tűnik, a korrajz sikeres, mind az USA-ban, mind Európában, a kényes téma, és az amerikai "hős" (a filmben: "álló ember")-feeling megoldva, nem tudom, valami pluszt kaptam az ezt megelőző filmekben. Kíváncsi vagyok, hogy a Kódjátszma s e mozi után jövőre is kapunk-e ilyen jelölt filmet. :) Nem azt mondom, hogy A nagy dobás nem jó, mert az s sok szempontból tetszett, de valahogy talán a téma és a dokumentumszerű jellege miatt előbbi filmek után rangsorolom. (A többit majd a topicjában, de Bale és Gosling játékát azért még itt kiemelném.) Mentőexpedíció. Jó kis űrutazós túlélős kalandfilm, ami próbál a racionalitás talaján maradni, s élvezhető és elgondolkodtató is, ahogy a főhős próbálja túlélni a szitut, ám egyébként, végig olyan érzésem volt, hogy mintha már láttam volna a többi részt. Inkább technikailag emelhető ki. Mad Max. Erről már írtam máshol, s nem sok jót...:)Maradjunk annyiban, hogy látványos, technikailag jó. 1. Visszatérő 2. Spotlight 3. Kémek hídja 4. A nagy dobás 5. Mentőexpedíció 6. Mad Max A Carol kihagyása továbbra is nagy szívfájdalom. :) |
234. HMáté33 (2016-02-09 19:47.37) - (válasz Entersp 233. hozzászólására) |
a Spotlight még mindig nem szabadult meg a "korai éllovas" hálás-hálátlan szerepétől, és számos győzelme (melyek közt igen fontos is akad, lásd SAG) elterelik a figyelmet a nem kevés ugyancsak fontos, ám elmaradt jelöléséről. ez egyszerű pszichológia: mindig könnyebb észrevenni azt, ami megtörtént, mint azt, ami nem történt meg - holott mindkettő a valóság halmazában labdázik.
a Revenant viszont az "új király", a DGA pár héttel a PGA után történt, így most ez a sláger, meg szerintem az is bejátszik, hogy a Globe, mint olyan alaposan túl van értékelve a díjszezonra gyakorolt hatását tekintve. nyilván az is segíti a film esélyeinek megnövekedését, hogy van három nagyon fontos díj (színész, rendező, operatőr), amiben éllovasnak számít. a Big Short ezekkel ellentétben csakis a száraz statisztikákra hagyatkozhat, amiket sokan nem szeretnek. egyedüliként mindhatja el magáról, hogy megvan minden fontos jelölése, és megnyerte az egyetlen díjátadót (PGA), ami igazán nagyon számít. mégis hajlamosak az emberek alulértékelni az esélyeit, viszont ez, hogy nincs rajta még most sem a célkereszt, akár a film malmára is hajthatja a vizet. |
233. Entersp (2016-02-09 17:45.20) - (válasz Misafeco 232. hozzászólására) |
Én sem akarom, hogy a Spotlight versenyben legyen, de valami nagyon fura dolog történt, szinte minden iroda az élre tolta (???). Már a Revenant is a Big Short előtt áll... |
232. Misafeco (2016-02-09 16:06.36) |
Spotlight már régen elszállt, a Big Short az egyértelmű esélyes, esetleg a Revenant nyerhet még, bár valószínűleg meg kell elégednie a rendező díjával. |
231. Oereg Gorm (2016-02-09 14:18.09) |
Remélem a Big Short az Oscar-on kihullik,ahogy kell:) |
230. Szedlee (2016-02-09 14:15.03) |
American Cinema Editors' Eddie Awards 2016:
BEST EDITED FEATURE FILM (DRAMATIC): Margaret Sixel - Mad Max: Fury Road BEST EDITED FEATURE FILM (COMEDY OR MUSICAL): Hank Corwin - The Big Short BEST EDITED ANIMATED FEATURE FILM: Kevin Nolting - Inside Out BEST EDITED DOCUMENTARY (FEATURE): Chris King - Amy |
229. HMáté33 (2016-02-08 23:47.22) - (válasz Cantri 228. hozzászólására) |
viszont jelölések alapján ott is a Big Short a legerősebb, érdekes lesz. |
228. Cantri (2016-02-08 23:14.07) - (válasz HMáté33 227. hozzászólására) |
Érdekesen alakul a dolog. :) DGA-t eléggé Millernek éreztem, nem gondoltam, hogy újra behúzza a mexikói.
A BAFTA szerintem sem perdöntő, tavaly is a briteknél a Boyhood lett a befutó. |
227. HMáté33 (2016-02-08 21:24.10) |
volt egy DGA a hétvégén, és Inarritu behúzta, tehát elmondható, hogy háromszereplős a verseny. a nagy guildeknél megoszlottak az elismerések:
PGA - Big Short SAG - Spotlight DGA - Revenant a statisztika alapján ezek közül a legfontosabb a PGA, és továbbra is a Big Short az egyetlen, ami minden jelölést behúzott, ami egy győzelemhez kell. érdekes lesz a BAFTA, de nem vagyok benne biztos, hogy perdöntő. |
226. HMáté33 (2016-02-07 22:08.01) - (válasz Szedlee 225. hozzászólására) |
az pl egy jó ötlet lenne, de 2011-ben felhagytak vele, mert senki nem szeretett 10-et beírogatni, legtöbb szavazónak 5 kedvence van. csak akkor meg elég lenne öt jelölt, mert hiába van több, nincs semmiféle sokféleség...na mindegy jövőre valószínűleg visszatér a 10-es szavazólap. |
225. Szedlee (2016-02-07 21:02.27) |
Persze nem is gondolom, hogy a filmkészítők hibáztak, hiszen egy nagyon jó munka jött össze, azt viszont igazságosabbnak tartanám, ha egy "rugalmassá tett" kategóriában, mint a legjobb film, a voksolás is rugalmasabb lenne, pl. 10 üres hely a lapon, de a voksolókra bízva azt, hogy maximum mennyi filmet jelölnek meg...na talán jövőre tényleg változik ez... |
224. Misafeco (2016-02-07 19:47.18) - (válasz Szedlee 222. hozzászólására) |
Nincs semmi rendszer, egy egyértelmű főszereplőt is jelölhetsz mellékszereplőként, ha tag vagy, és ha elég sokan gondolkoznak úgy mint te, akkor bekerülhet oda. Papíron még az is elképzelhető, hogy egy színészt mindkét kategóriában jelölik ugyanazért az alakításért. :D |
223. HMáté33 (2016-02-07 19:36.53) - (válasz Szedlee 222. hozzászólására) |
nem rontottak el semmit a készítők. a jelen rendszerben (ami jövőre úgy tűnik, megint változik) igen nehéz bejutni a legjobb film jelöltjei közé, hiszen a szavazók csak 5 mozit firkanthatnak fel a papírkájukra. ha nincs ott az adott munka kellő mennyiségű lapon, akkor nem lesz meg a jelölés: elmondható tehát, hogy nem elég, ha egy kisebb csoport nagyon szeret egy filmet, fel kell tűnni minél többször.
az, hogy ez nem jött össze, nemtom miért lenne Haynes, Weinstein vagy bárki hibája. |
222. Szedlee (2016-02-07 16:53.54) |
Nem értem egyébként, hogy a Carol-t miért hagyták ki a legjobb film vagy akár a legjobb rendezői kategóriából: a film gyakorlatilag egy kétszereplős dráma, s ha már a főszereplőket díjra érdemesnek találták (plusz a forgatókönyvet, a brilliáns zenét, ésatöbbit) miért hagyták ki pont a filmet vagy a direktort. Hasonló érzésem van, mint a Dallas Buyers Clubnál, az a film mégis versenyezhetett a főkategóriában...Todd Haynes nem mellesleg olyan finoman és elegánsan nyúl a homoszexualitás témájához, ahogy csak kevesen tudnának...Több ilyen témájú film bekerült a "legjobbak" közé az utóbbi időben, Brokeback Mountain, Milk...Blanchett nálam már korábbi munkáiban is Meryl Streep-i magasságba avanzsált, nem volt meglepő a kiváló alakítás tőle, Rooney Mara viszont teljesen elfeledtette velem, hogy a szerepre korábban -a számomra szintén kedvelt- Mia Wasikowska-t is szerették volna a filmkészítők...Itt jegyzem meg, hogy bár mellékszereplőnek jelölték, a filmben egyáltalán nem az, ezen sem ártott volna egy kicsit elgondolkodni...egyáltalán van-e ennek a kategóriának valamilyen pontosító definíciója, nevezetesen: mikor mellékszereplő egy szereplő??? Mert pl. Anne Hathaway negyedórás nagyszerű alakítása is ugyanez a kategória, mint most Maráé?...Összességében nagyon egyben van a film, kiváló zenével, látvánnyal, a kérdés csak az, hogy akkor mit ronthattak el Weinsteinék?? :) |
221. HMáté33 (2016-02-07 02:04.28) - (válasz Cantri 220. hozzászólására) |
a Help nálam is nagy kedvenc, de szerintem témájuk annyiban közös, hogy az afroamerikaiak sorsáról szól mindkét mozi. márpedig ha a rabszolgaságról akarunk filmet csinálni (nincs is róla túl sok, főleg jelentőségéhez képest), akkor azt nagyjából ilyen eszközökkel lehet, mint McQueen-ék tették, szerintem nagyon profin amúgy:) |
220. Cantri (2016-02-06 22:27.07) - (válasz HMáté33 218. hozzászólására) |
Selmát én is jónak tartom, a 12 years-nek meg 5 csillagot adtam, de szerintem az eszközök, ahogyan a fekete elnyomásra akarja a mozi felhívni a figyelmet, már abszolút nem aktuálisak (ellenben kétségtelen hatásosak ezért is az 5 *)
De szerintem a témában sokkal elegánsabb film volt a The Help, attól a mozitól nem sajnáltam volna a legjobb filmes oscart. |
219. Diablo24 (2016-02-06 21:27.58) |
Will Smith-ék inkább foglalkoznak a 60 IQ-s fiúk megnevelésével, amiket olvasok róla az valami felháborító....
Kit érdekel, hogy bojkotálnak? Most komolyan, meg arról nem is beszélve, hogy két éve a 12 év rabszolgaság a legjobb film díját hazavitte (Lupita Nyongo is nyert, és ő sem fehér hozzáteszem). Tavaly meg a Selma is jelölést kapott. Egy időben minden második évben nyert színesbőrű színész Oscar-t (Denzel Washington, Halle Berry, Forrest Whitaker, Jennifer Hudson, Monique stb....). Meg most komolyan, Hollywood csak fehérekből meg feketékből áll? Ez komoly? Mi van a latinokkal, közel keletiekkel és még sorolhatnám? Csináljanak Smithék végre egy olyan filmet, ami ér is valamit (ha már annyira az elismerésre fáj a foguk, bár egy normális színésznek nem mérvadó az Oscar, lásd Johnny Depp!) Bár a filmes felhozatal, mint mondtam korábban, gyengécske, a színészi díjak úgy látom a megfelelő helyükre kerülnek (kivéve Stallone-é, már magától a gondolattól, hogy Oscar díjas lehet én......). Tavaly az oly sokáig mellőzött Julianne Moore, ha idén DiCaprio, akkor a hitem maximálisan visszatér ebbe az egészbe! (Ez lehetne egy új hullám, mondjuk a következő 10 évben kaphatna díjat akár Glenn Close, Samuel L Jackson, Amy Adams, Johnny Depp, Gary Oldman és még sorolhatnám......) |
218. HMáté33 (2016-02-06 15:59.21) - (válasz Cantri 217. hozzászólására) |
szóba jöhetett volna, bedobták a mozikba is a filmet, tehát érvényes volt, csak hát a Netflix ugye.
amúgy, szerintem a 12 Years, meg a Selma is igen kiemelkedő munkák voltak, de ezt leszámítva egyetértek veled abszolút. |
217. Cantri (2016-02-06 12:57.54) - (válasz HMáté33 215. hozzászólására) |
Igen egyetértek, az Akadémia csak azt jelölheti, amiből válogathat, és tény ami tény elég erőteljesen "fehér" többség van, minden területen, nem csak a színészeket illetően.
Viszont ez a hisztéria, elég felesleges... tavaly miért nem szólaltak fel, hogy a Selma nem biztos, hogy volt olyan jó, hogy legjobb film jelölést kapjon? Vagy, hogy a 12 év rabszolgaság sem volt 2013-as felhozatal legjobb alkotása....stb. Idén e tekintetben egyedül a Beast of No Nationt találtam kiemelkedőnek, rendkívül komoly téma, hasonlóan magas színvonalú kivitelezéssel, Elba pedig valóban karizmatikus alakítást nyújtott. Azt nem tudod, egyáltalán szóba jöhetett volna ez a film? Mármint a Netflixes terjesztés miatt. |
216. Entersp (2016-02-05 22:53.32) |
Az Oscar egy szakmai díj (néha lehet vitatni:)). Már századszor lerágni a csontot, hogy mennyi idős, fehér tagja van az Akadémiának, és L.A. háromnegyede színes - nem sok értelme van. Igazából bármilyen területen fel lehetne vetni a problémát: miért nincs a szakmai díjak helyezettjei közt fekete? A kőművesektől a gépjárműtervezőkig ugyanez a helyzet, és a Nobel-díj is csak Norvégiában képzelhető el.
Az Akadémia sokkal nagyvonalúbb más intézményeknél és elég vicces kirekesztéssel vádolni. |
215. HMáté33 (2016-02-05 20:25.23) |
Will Smith jelölésének elmaradását sajnálom, de fölösleges belelátni ebbe valami nagy konspirációt. sok az érdemes alakítás, de csak 5 juthat be. alapból nem a díjakban kell keresni sose a hibát, hanem a rendszerben, hiszen díjazni csak azt lehet, amit hagynak elkészülni.
egyébként, sajnálom, hogy ez a hisztéria a színész kategóriákra koncentrál, mintha csak az lenne a fontos, meg egyáltalán az Akadémiát is sajnálom, ahol fekete az elnök (!), és tesznek is lépéseket, mégis rajtuk csattan az, amit a filmipar működése szül. kicsit fölösleges a dolog, de ilyen világot élünk. |
214. Misafeco (2016-02-05 17:29.39) - (válasz Entersp 213. hozzászólására) |
Furcsa, hogy nem szúrta ki a szemüket. A díjakat mindig az ellenkező nemű tavalyi győztes adja át a színészeknél. |
213. Entersp (2016-02-05 16:54.48) - (válasz Cantri 211. hozzászólására) |
A szakértő cikkíró figyelmébe: A képen valójában J.K. Simmons az, aki díjat vesz át - egyébként 2015-ben.
http://www.youtube.com/watch?v=UpljGivXQaE |
212. Misafeco (2016-02-05 15:21.58) - (válasz Cantri 211. hozzászólására) |
Remélem a jövőben nem lesz kötelező színesbőrű színészeket/rendezőket jelölni, csak azért, mert nem fehérek. |
211. Cantri (2016-02-05 15:11.40) |
[link] A fehér oscar margójára... |
210. HMáté33 (2016-02-04 23:01.27) - (válasz Su-30mk 209. hozzászólására) |
írtak is oda páran. igen jóféle darab. |
209. Su-30mk (2016-02-04 22:37.29) |
A Brooklyn-ról még nem olvastam véleményt, Saoirse Ronan-t bár nem sok filmben láttam de számomra mindben kiváló volt, esetleg látta már valaki a filmet? |
208. Szedlee (2016-02-03 20:15.09) |
14. Visual Effects Society Awards díjazottak:
Outstanding Visual Effects in a Photoreal Feature Győztes: Star Wars: Az ébredő erő Halálos iramban 7 Törésvonal Mad Max: A harag útja A mentőexpedíció Outstanding Supporting Visual Effects in a Photoreal Feature: Győztes: A visszatérő A tenger szívében Kémek hídja Kötéltánc Everest Outstanding Visual Effects in an Animated Feature: Győztes: Dínó tesó Snoopy és Charlie Brown - A Peanuts Film Agymanók Anomalisa Hotel Transylvania 2 Outstanding Created Environment in a Photoreal Feature: Győztes: a Falcon üldözése / Graveyard (Star Wars: Az ébredő erő) A World Trade Center (Kötéltánc) A Mikroverzum (A Hangya) Üldözés a dzsungelben (Jurassic World) Holnapolisz Központja (Holnapolisz) Outstanding Created Environment in an Animated Feature: Győztes: A farm (Dínó tesó) Fantáziaország (Agymanók) Charlie Brown szomszédsága (Snoopy és Charlie Brown - A Peanuts Film) Shaun, a bárány - A film Outstanding Animated Performance in a Photoreal Feature: Győztes: A medve (A visszatérő) Maz Kanata (Star Wars: Az ébredő erő) Hulk (Bosszúállók: Ultron kora) Chappie (Chappie) Outstanding Animated Performance in an Animated Feature: Győztes: Derű (Agymanók) Snoopy (Snoopy és Charlie Brown - A Peanuts Film) Charlie Brown (Snoopy és Charlie Brown - A Peanuts Film) Spot (Dínó tesó) Outstanding Virtual Cinematography in a Photoreal Project: Győztes: Star Wars: Az ébredő erő - a Falcon üldözése / Graveyard A Hangya - a makró akciók Mission Impossible: Titkos nemzet - a vízalatti kamrás jelenet Kötéltánc - a "tánc" a tornyok között Outstanding Compositing in a Photoreal Feature: Győztes: A visszatérő - a medve támadása Mad Max: A harag útja Törésvonal - Los Angeles lerombolása Star Wars: Az ébredő erő Holnapolisz Outstanding Models in a Photoreal or Animated Project: Győztes: Star Wars: Az ébredő erő - BB-8 Bosszúállók: Ultron kora - Hulkbuster Everest - a Mount Everest Jurassic World - az Indominus Rex Outstanding Effects Simulations in a Photoreal Feature: Győztes:Mad Max: A harag útja - a vihar Bosszúállók: Ultron kora - Hulk vs. Hulkbuster Törésvonal - Los Angeles lerombolása Törésvonal - a vizes jelenetek (Hoover gát, szökőár) Star Wars: Az ébredő erő - Starkiller Base Outstanding Effects Simulations in an Animated Feature: Győztes: Dínó tesó Agymanók Snoopy és Charlie Brown - A Peanuts Film Home Az est nyertesei: Star Wars, A visszatérő (meg kéne már kukkantanom azt a medvét...:) ) és a Dínó tesó. |
207. Szedlee (2016-02-01 16:10.27) - (válasz Diablo24 205. hozzászólására) |
Sparrow kapitány lényegre törő, tömör véleményével és Veled is egyetértek sok mindenben, ha Leo most sem kapja meg, akkor sosem...sajnos ez a "szezon" már jobb nem lesz, de hát valamit ilyenkor is díjazni kell...:)...ám nagy valószínűséggel nekünk kedvez ez az év, a Saul fia Oscar-díjas lesz, azonban lesz majd egy szomorú magyar pillanata is a gálának Zsigmond Vilmos kapcsán.. |