Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Hegyek között - Moziverzum, 06:50 |
Asterix az olimpián - Filmbox Family, 07:35 |
Nagy zűr kis Kínában - Mozi+, 07:50 |
Ki nevel a végén? - AMC, 08:10 |
A királyné nyakéke - Film4, 08:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jason London (52) |
Lindsay Duncan (74) |
Franck Dubosc (61) |
Adam DeVine (41) |
Rachele Brooke Smith (37) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Bécsi vér |
Emily Mortimer |
12. Langelus (2015-10-17 20:30.33) |
[link] |
11. Capt.JackSparrow (2015-10-16 13:10.21) |
a cgi direkt ilyen kiábrándítóan szar? |
10. Anitabagwell (2015-10-16 13:01.22) |
Tényleg nem tudom mi vitt rá arra, hogy megnézzem ezt a filmet, ráadásul 3D-ben (ugye már említettem, hogy nem vagyok nagy rajongója a 3D-nek) és még a mélységtől is rettegek. De úgy keltem fel, hogy na: nekem ezt látnom kell. Tudtam annyit a sztoriról, hogy arról a francia kötéltáncosról szól, aki 1974-ben kifeszített egy kötelet a World Trade Center két tornya közé (több mint 400 méter magas!!!!) és több, mint 40 percen át szórakozott rajta, sétált ide-oda a tornyok közt. Komolyan a film utolsó 40 percében már hangosan mondogattam, hogy: „gyere már le b*zmeg” és voltak olyan részek, hogy levegőt sem mertem venni, annyira paráztam. Mintha azon múlt volna, hogy elszakad-e az a nyomorult kötél, hogy én lélegzek-e vagy sem. De szeretem Józsikát, nem akartam, hogy leessen, bár ugyanakkor akinek ennyi esze van, annak nem nagyon tudok mit mondani. :D Egyébként továbbra is azt mondom, hogy bár néhol tényleg lélegzet elállító a 3D-s látvány, sajnos többnyire ritka idegesítő és zavaró, ahogy hirtelen kell becsuknod a szemed, mert azt hiszed a pofádba csapódik egy kampó. Nekem ez nem élvezetes egyáltalán. Szóval továbbra is maradok a 2D-nél és természetesen az eredeti nyelvnél. Szerintem csóri Józsikát egy 5 éves gyerek szinkronizálta. Maradjunk ennyiben. Szóval részemről megint sokat rontott a filmélményen a szinkron.
Szóval tényleg úgy gondolom csak egy nemnormális csinál meg ilyet, amit ez a Philippe Petit. De valahogy mégis lenyűgözött a története és sikerült a végére elvarázsolnia. Nem is azzal, hogy mit csinál a kötélen és tényleg mennyire ügyes, hanem azzal ahogy küzdött az álmáért. Pedig őt aztán tényleg mindenki hülyének nézte. Fontos dolgokat közöl a film, ha odafigyelünk. Persze én sok mindent máshogy csináltam volna, de Zemeckis már csak ilyen, mióta megfertőzte ez a 3D láz. Nyilván sokkal „látványközpontúbb” lett a film emiatt, PEDIG nem ártott volna ha a sztori lesz a lényeg. De sajnos nem így lett. Józsika – jól van, nevezzem nevén a gyereket, tudom: Joseph Gordon-Levitt- hiába játszott amúgy tök jól, csak az számított milyen kecsesen megy a kötélen és mennyire szép a tartása. Szóval csináltak egy nem mindennapi ember nem mindennapi életéből és a nagy álmából egy szinte tökéletes látványfilmet, amit sajnos a történet rovására értek el. 2009-ben lett Oscar díjas dokumentunfilm a Man On Wire, [link] inkább ezt érdemes megnézni, ha valakit tényleg érdekel Philippe Petit élete, mert sajnos a Zemeckis filmben ez igen mellékes volt. Nem volt azért rossz, én levettem az üzenetét is és a végére egészen meghatódtam – de továbbra is azt mondom, hogy nem minden a látvány és ezt ha valakinek, hát Zemeckis-nek tényleg kellene tudnia. SPOILER nagyon hiányoltam a végéről a szalagcímeket, hogy mi lett ezután a fickóval… egy igaz történetnél szinte ezek a legérdekesebbek. itt meg semmi… |
9. Langelus (2015-10-16 11:16.51) |
Zemeckisnek ideje megkomolyodnia. |
8. Chris92 (2015-10-08 16:17.45) |
Abszolút érthető, hogy Robert Zemeckis számára miért tűnt vonzónak Philippe Petit híres mutatványának története, hiszen mindig is vonzották az olyan sztorik, amikben az emberi teljesítőképesség és akaraterő diadala áll a középpontban, ráadásul pont olyan esetről is van szó, aminek kapcsán a legkomplexebb filmtechnikai megoldások iránti vonzalmát is szabadon kiélheti. Aki nem tudná miről van szó, egy kis történelmi gyorstalpaló: A francia artistaművész Petit 1974-ben kifeszített egy drótkötelet a World Trade Center két tornya közé és végigsétált, mit sem törődve eme mutatvány veszélyességével és illegalitásával. A mutatványhoz vezető hosszú és fáradalmas út az, amire a Kötéltánc cselekménye építeni kíván.
Viszont Zemeckis helyzetét viszont alaposan megnehezíti a tény, hogy az esetről pár évvel ezelőtt már készült egy kellően átfogó, lebilincselő és még Oscar-díjat is nyert dokumentumfilm Ember a magasban címmel. Ez ugyanis felveti a kérdést, hogy valóban érdemes-e még egyszer, ezúttal fikciós keretek között megeleveníteni ezt az eseményt? Abból a szempontból igen, hogy ha van rendező, aki valóban képes magát a híres mutatványt és azt az érzetet, amit a magasban lévő mutatványos érezhet, akkor az Zemeckis, aki a magassági érzet teljes átélése érdekében maximálisan ráfeküdt a 3D technológiára. A látvány szempontjából csillagos ötös is, amit látunk. Azonban tíz perc kötéltáncra nehéz ráépíteni egy teljes filmet és sajnos rendezőnk, aki a legtöbb esetben nemcsak a trükkök de a történetvezetés tekintetében is magabiztos és értő kezű, itt sorra követi el a dramaturgiai szarvashibákat. A film teljesen indukálatlanul van két órásra kihúzva, ráadásul az első 50-60 perc a hollywoodi életrajzi filmek legsablonosabb és legkiszámíthatóbb módján követi végig Petit életútját, a mutatvány szempontjából teljesen felesleges köröket futva, hiszen nincs semmi olyan karakterfejlődési ív, ami által felbukkanó ember konfliktusok és kapcsolatváltozások hitelesek lennének. A dialógusok megírásakor se lehettek a forgatókönyvírók a toppon, mert az összes üres lózug el van sütve az álmokról, az önmegvalósításról és a valódi sikerről. Ezeket ráadásul legtöbbször külső narrációban kapjuk, jól megcsócsálva és szájbarágva, hogy még a legegyszerűbb moziba járó is megértse (az hogy az intelligensebbje ezzel lényegében hülyének van nézve az látványosan nem érdekelte az alkotókat). A feleslegesen fontoskodó és elnyújtott felvezetésből, csak akkor kezd a film felébredezni, amikor Petit végre New York-ba érkezik és elkezdi gyűjteni maga köré az embereket, akik segítenek neki végrehajtani tervét. A kezdeti pancsikolás egyfajta heist movie.ba való átmenetel minimálisan felpörgeti a tempót és ad egyfajta célirányosságot a sztorinak, ha már a dialógusok sutaságával és a béna, gyerekes humorral nem tudunk mit kezdeni (itt jegyezném meg, hogy a magyar szinkron horribilis). Az utolsó fél órában pedig, amikor a mutatvány kivitelezése és végrehajtása következik be, Zemeckis rendezése is erőre kap és végre valóban izgalmas és feszült szekvenciák követik egymást. A nagy finálé bár nem tud túl sokat javítani az összképen tényleg azon dolgok közé tartozik, amit moziban lehet a legjobban átélni. Az alkotók a 3D-nek, Dariusz Wolski kiváló fényképezésének és a briliáns látványtervezésnek köszönhetően valóban át tudják adni, a tér mélységét, a vérfagyasztó magasságot valóban azt fogod érezni, hogy Petit-el együtt jársz és egyensúlyozol a kötélen. És ha tériszonyos vagy, jobb ha nem fizetsz be rá, mert még nekem is nem egyszer liftezett a gyomrom a látványtól. A tériszony ereje ebben a jelenetben tud akkora lenni, hogy a meglegyen az izgalom hősünk iránt, bármennyire is tudjuk a sztori végkimenetelét. Kissé úgy érzem, hogy egy pazarul realizált technikai bemutató kedvéért lett ez a film összerakva, hiszen ezen a szekvencián kívül minden más rémisztően felejthető. Ez pedig elég nagy csalódás egy olyan rendezőtől, aki már bizonyította, hogy képes a technikát az érett és valóban szívbemarkoló emberi dráma szolgálatába állítani és nem fordítva, elég csak a Kényszerleszállásra vagy a Számkivetettre gondolni. Ehhez képest szinte már-már veszélyesen érzelgős és giccses hangnemű csinnadratta lett a Kötéltánc, ami még a látványmozi kategóriában se mutat forradalmit. Moziban egyszer végigülhető alkotás, de Robert Zemeckis csinált már ennél jobb filmet, huj de még mennyivel jobbakat. |
7. Langelus (2015-10-08 15:13.40) |
Valószínűleg ezt fogom következőként megnézni moziban. |
6. Su-30mk (2015-10-07 22:05.47) |
A dokumentumfilm egyébként egész jó, és nem tudom elképzelni, hogy egy Zemeckis kaliberű rendező ne hozna ki egy fergeteges mozifilmet ebből. Tényleg nagyon várós. |
5. Pilkolino (2015-10-06 21:22.07) |
mikor megbotlik tiszta ace ventura.eredeti dokumentum film: Man on wire.az 5 csillag |
4. Roy Munson (2015-10-04 17:43.41) |
Zemeckis? Akkor én is várom!! |
3. Danyi (2015-10-04 17:31.47) |
Én is várom. |
2. Johnny kapitány (2015-10-01 19:13.22) - (válasz SzaboKri81 1. hozzászólására) |
Csatlakozom! |
1. SzaboKri81 (2015-10-01 19:05.05) |
Várom már a jövő hetet! Kíváncsi vagyok, hogy Zemeckis mester mit hozott ki a filmből. |
Vélemények | Wilhelm, 2022-11-18 16:31 | 42 hsz |
Ez a legjobb film,amely igaz történet alapján készült | Dexter Sitzky, 2018-09-05 20:22 | 6 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Kötéltánc adatlap |
Eredeti cím: The Walk |
Évszám: 2015 |
Rendezte: Robert Zemeckis |
Szereplők: Charlotte Le Bon, Joseph Gordon-Levitt, Ben Kingsley, James Badge Dale, Ben Schwartz... |
További információk |