Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Constantine, a démonvadász - Film+, 23:00 |
Túszjátszma - Film Café, 23:00 |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 23:20 |
Jack Irish - A piros könyv - Galaxy4, 23:30 |
A dolgok állása - Direct One, 00:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A vad robot - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Twister - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Paradise |
Kostja Ullmann |
405. K.V.János (2009-11-03 11:54.57) |
A remény jó dolog. A reményvesztett ember számára bizonyosan a legjobb. Egy kicsit olyan, mint a vallás: valamiben meg kell kapaszkodni, mert különben könnyen feladja az ember. Én még nem adtam fel. Még remélem, hogy két év múlva is lesz Magyarország, s nekem is helyem lesz benne. Remélem, olyan kormányunk és parlamentünk lesz, melynek tagjai nem az állampolgárok zsebén híznak, és olyan adórendszerünk, amely nem a vállalkozók megnyomorítását szolgálja. Remélem én is találkozom azzal a barátommal, aki nem lopott el több millió forintot a családomtól. Remélem…
Tulajdonképpen a film magyar címe is azt sugallja, hogy jobb lett volna ezzel a szóval (gondolattal) befejezni, szerintem erre a filmre is igaz, hogy a kevesebb több lett volna. Így a narráció is veszített a súlyából, pedig azt jó ötletnek tartottam (ha jól tudom, Darabont ötlete volt). Nem olvastam King novelláját, de ha a trágárságot a szereplők jellemzésére használta, akkor nem lehetett nem észrevenni a különbségeket közöttük. Egyébként a sors furcsa fintora, hogy a mocskosszájú Hadley szerepét a szégyenlős Clancy Brown kapta meg. Amúgy nagyon jó sztori, még ha nem is zseniális, leszámítva Bob Gunton alakítását és Thomas Newman zenéjét. |
404. Trebor27 (2009-11-01 12:11.03) |
Nekem nemrég sikerült csak megnéznem, és "évjárata" ide vagy oda, a valaha eddig látott filmek közül nálam ott van a TOP3-ban. Nagyon jól kitalálták a storyt.
Aki még nem látta, és szereti a drámát mindenképp szánjon rá időt, mert nem bánja meg, és osztom az előttem szóló "Babosninja" véleményét is, miszerint: "Ez a film kötelező darab!" |
403. Babosninja (2009-10-28 10:55.52) |
Ez a film kötelező darab! Hihetetlenül jó! :) |
402. Jansci (2009-10-26 19:20.34) |
hát ez a ilm el van találva de rendesen,most nőttem fel ehhez a filmhez (17) és nagyon tetszik,drámai,érzelmes film,nagyon tetszik grat a stábnak és a színészekenk:D 5********** |
401. Jerryco (2009-09-26 21:12.13) |
Lehet utálni a filmes trágárságot, van amelyik öncélú formáját én sem kedvelem.
Pl. Kern beszólása a Csudafilmben... Na, az nem tetszett. |
400. Jerryco (2009-09-26 21:11.12) - (válasz Roszner 399. hozzászólására) |
Nem képviselik azt, de a Remény rabjai sem.
És milyen érdekes, elég elől van a legjobbnak tartott filmek listáján. Akkor ez engem igazol. :) |
399. Roszner (2009-09-26 19:48.07) - (válasz Jerryco 394. hozzászólására) |
Na, mégegyszer utoljára!
Nem a cenzúra híve vagyok hanem a trágárságmentességé. "A cenzúrát akkor alkalmazzuk a trágárságra, vagy terjesszük ki a fejlevágós horrorokra is? Mi a következő? Meddig megyünk el a tiltásban?" És a szabadosságban? "Utálom a hazug művészetet..." El Cid, Idegen a cowbolyok között, Macska a forró bádogtetőn, Ghandi, Gattaca, Hajdúk, Murphy háborúja, Bounty... A sort sokáig lehetne folytatni. Ezekben a filmekben jelen van az erőszak, trágárság nélkül. Hazug művészetet képviselnek? |
398. Chris92 (2009-09-25 23:41.46) |
A magyar származású Frank Darabont első és tán leghíresebb filmjét, egészen eddig nem láttam. Viszont számos helyen hallottam népszerűségéről és kritikai elismertsége felkeltette érdeklődésemet iránta. Sikerült egy fapados egylemezes DVD változatot vennem és ezen a szeptemberi pénteken meg is néztem. A sok hozsannázás miatt nem raktam magasra a lécet, nehogy csalódás érjen, de nem fogok túlozni. A végső stáblista alatt már teljesen meghatódva néztem a képernyőt. Most ezen sorok írásakor is megszámlálhatatlan érzés kavarog bennem. Sok olyan film van, ami csak arra való ,hogy kielégíti a puszta egyszerű szórakozáshoz való érzékszerveinket. Vannak olyan filmek ,amelyekben ész van és valami igazi lényeges mondanivaló. Vannak olyan filmek is melyek az első típus keveréke. De kevés az olyan film, ami arra is képes hogy eljusson szivünk mélyéig.
A film azzal nyit, hogy a Tim Robbins alakította fiatal bakárt Andy Durfesne-t kétszeres életfogytiglanira ítélik felesége és annak szeretőjének meggyilkolása miatt. A film életének következő 20 évet mutatja meg a Shawshank börtön falai mögött. Andy csendességével, nyugodtságával és magas képzettségével kitűnik rabtársai közül és végül saját karriert kezd a falak között. Könyvtárat alapít, intézi a börtön pénzügyeit és végül akarata ellenére a korrupt igazgató pénzmosója lesz. A mozi másik fontos kulcsfigurája a Morgan Freeman alakította Red, aki egyben a film narrátora is. Sokat tapasztalt, ravasz róka, aki bármit képes megszerezni a raboknak. A film nemcsak a fenn említett történetszálra koncentrál, hanem arra is hogyan alakul ki a barátság Red és Andy közt, hogyan szokik hozzá Andy az eleinte kegyetlen körülményekhez. A részletgazdag karakterábrázolás ugyanúgy fontos eleme a filmnek, mint az amúgy remek csavarokkal fűszerezett történet. Darabont nem siet el semmit. A film lassú kimért tempójú alkotás. A mesteri párbeszédek egyszerre szórakoztatóak és érdekfeszítőek de képesek olyan témák boncolására is mint a megváltás, a remény és, hogy a börtönt megszokott emberek képesek a „másik” világba. A színész játék több mint kiváló és itt most ez tényleg mindenkire vonatkozik. Roger Deakins operatőri munkája és Darabont rendezése is egyszerre visszafogott és grandiózus, Thomas Newman zenéje pedig első hallásra is felejthetetlenné válik. Úgy gondolom hogy ez a mestermű, azon filmek közé tartozik melynek nincsenek úgynevezett legjobb jelenetei, hiszen itt minden egyes perc egész teljes egyelget alkot. Egyszerűen nincs gyenge pontja. A remény rabjai olyan film amire tényleg csak az a szó illik, hogy zseniális. |
397. Hopkins (2009-09-25 15:08.46) |
Nagyon parttalan ez a vita Hölgyeim és Uraim! Nem fogjátok egymást meggyőzni úgysem saját igazatokról! Az öncélú káromkodást én sem szeretem, de A remény rabjai esetében a káromkodás az utolsó ami eszembe jut. Én is azt mondom hogy hiteltelen lenne sok film szentségelés nélkül. Akinek meg ez bántja a fülét az ne nézze! (Bár egy ilyen zseniális filmet kihagyni a káromkosások miatt meg bűn) |
396. Krisz papa (2009-09-25 14:44.51) - (válasz Roszner 390. hozzászólására) |
Sokat járok művészmoziba, és hidd el nekem, a művészfilmekben inkább fellelhető a trágárság, mint a normál, közönségfilmekben. Egyszerű az oka: a trágárság kiszorítása egy alkotásból, korlátokat jelent az alkotónak. Egy igazi művésznek kell a szabadság, amit lehet alkotói szabadságnak is hívni. Ha a társadalom normáinak megfelelően alkotja meg a művét, akkor nem beszélhetűnk erről, és igazából nem is kaphatunk reális képet, az adott társadalmi helyzetről, vagy rétegekről. Milyen művészeti válság alakulna ki, ha cenzúráznánk az ilyen megnyilvánulásokat, szövegeket. Nem dughatjuk homokba a fejünket, és tudomást kell arról vennünk, hogy léteznek ilyen tipusú emberek is. Léteznek! Én azt javaslom, hogy ha téged zavar az ilyen szöveg, ne nézd meg a filmet, mert ha a másik szinkronnal nézed meg, akkor az egész hiteltelen. Olyan leszel, mint egy turista, ki azt mondja az afrikai útja során, hogy a személyzet erős, egészséges testalkatú, jól táplált emberekből áll, akkor itt nincs is éhezés. Hamis képet kapsz, és a rózsaszín köd az szép, míg tényleg nem találkozól az igazsággal.
Sejtem, hogy tudod mi az igazság, de ha az alkotó is így gondolkodik, akkor legyen meg az a lehetősége, hogy ennek megfelelően rendezzen egy ilyen minőségű filmet, mert azt te is bevallottad, hogy nagyon jó filmről van szó. Tudod miért nem szeretik az underground rapperek a közönség kedvenceit, mert hamisak. Ne legyenek ezek a filmek hamisak. |
395. Delpiero (2009-09-25 14:15.55) - (válasz Quantumleap 392. hozzászólására) |
Pláne... |
394. Jerryco (2009-09-25 13:39.39) - (válasz Roszner 390. hozzászólására) |
Ahogy írod: "Meg is tették, amikor tiltva volt."
A cenzúrát akkor alkalmazzuk a trágárságra, vagy terjesszük ki a fejlevágós horrorokra is? Mi a következő? Meddig megyünk el a tiltásban? A filmművészetbe ugyanúgy beleférhet, mint a festészetben egy aktus megfestése. Végül is a művészeteknek ezer formája van. A trágárságos film pl. csak visszaadja azt, amit adott helyen tapasztalnál. Így ebben nem hazudik. Utálom a hazug művészetet... |
393. Quantumleap (2009-09-25 12:59.52) |
Amúgy ebbe a topikomba szívesen várok infókat, mostanában elhalt:
http://www.filmkatalogus.hu/forum-7596 |
392. Quantumleap (2009-09-25 12:58.39) - (válasz Delpiero 391. hozzászólására) |
Meg a Ford Fairlane kalandjait se.:) |
391. Delpiero (2009-09-25 12:46.35) - (válasz Roszner 390. hozzászólására) |
Azért csinálták ,úgy mert kényszerítve voltak rájuk, azt akarod ,hogy ismét "olyan" korszak legyen ,amikor nincs saját szólásszabadság ??
Hidd el nem úgy csinálták volna akkor a fílmeket ,ha engedik ,de nem tehették, tehát kényszer alatt az ember kénytelen azt csinálni, amit a rendszer ráerőltet. Isten mentesen ,hogy újra olyan világ köszöntsön ránk. Ha realista ábrázolás kell ,akkor a fílmekben ugyanúgy káromkodjanak, ha egyszer ez így van "eredetiben" is. De egy biztos a Ponyvaragényt és a Halálbiztost SOHA ne nézd meg ,mert szerintem felrobbannál. |
390. Roszner (2009-09-25 11:52.22) - (válasz Krisz papa 385. hozzászólására) |
Köszönöm Krisz papa a hozzászólásod, ilyennek képzelek el egy korrekt vitát.
Szeretném hangsúlyozni: annyira nem burokban élek, hogy hivatásomnál fogva többször is megfordultam büntetőintézetekben. Tapasztaltam milyen stílusban beszélnek a sitten, nem sokban különbözik a "rózsadombiakétól". Mégis azon a véleményen vagyok, hogy a trágárságnak nincs helye a (film)művészetben. Erőt, erőszakot, ki lehet fejezni káromkodás nélkül is - meg is tették amikor tiltva volt (érdekes, meg tudták csinálni?) - amit a leghangosabban viaskodó (akiről sokáig azt hittem, hozzád hasonlóan tárgyilagos) is elismert, igaz rögtön az életszerűséget érezve csorbítva. |
389. Anren (2009-09-25 11:16.02) - (válasz Quantumleap 388. hozzászólására) |
az elsőre. A Vass Gáboros jó volt, az új valami minősíthetetlen fostalicska. |
388. Quantumleap (2009-09-25 11:10.57) - (válasz Anren 387. hozzászólására) |
Melyik epizódjára gondolsz? Ami az első részt illeti, sokan a retekklubosat istenítik (mondván, hogy akkor még a minőségre mentek), de nekem csakis az eredeti Vass Gáboros az igazi. |
387. Anren (2009-09-25 11:06.07) - (válasz Quantumleap 386. hozzászólására) |
vagy a die harddal |
386. Quantumleap (2009-09-25 11:04.43) - (válasz Roszner 384. hozzászólására) |
Márpedig csinálják. Valamelyik feka gettós akciófilmben a "kurva életbe" helyett "a kutyafáját" volt. Meg ilyenek.
Az se volt semmi, amit a tv2 a 48 órával csinált. |
385. Krisz papa (2009-09-24 19:45.14) - (válasz Roszner 384. hozzászólására) |
Rendesen neked estek! Amúgy megértelek téged, gondolom jó nevelést kaptál, olyan környezetbe dolgoztál, ahol az ilyen viselkedés nem megengedett! Azért is értelek, mert az écsanyám hasonló, mint te vagy, és hasonlóképpen kritizálja, ha hasonló szöveg van egy filmben. Mindig az volt a meglátása, hogy az inteligens emberek nem használnak obszcén, trágár szavakat. Bebizonyítottam neki, hogy ez nem pontossan így van. Dolgoztam egy minisztériumban, és mellette mellékállásban egy színházban. Sajnos meg kellett tapasztalnia, hogy mindkét hely előkelőségei, ha nincsenek béklyóban az etikett szabályai miatt, akkor bizony keményen káromkodnak. A másik felismerés a színházi darabok szabadszájúsága volt, amire az egyik színész barátom azt mondta, hogy ha szépítenénk egy bizonyos társadalmi réteg szava járását, az prűdség, és sznobság lenne, de mindenek elött lenéznék ezen osztályok tagjait, hogy nem fogadjuk el őket olyannak, amilyenek. Egy orvost játszva sem fog gyári munkás szókincsével monológot mondani, miért tenné ezt fordítva. Az irodalom, és a filmművészet a nyelvünk, szókincsünk őrzői, és remélem sok szépirodalmi műből lesz film, de nem szabad elfeledkeznünk a különböző szubkultúrákról sem. Amúgy ebben a filmben nem volt szerintem feltünő a trágárság. Kérlek legyél nyitottabb, és nem mondom/írom, hogy te is hasonlóan kommunikálj, csak azt, hogy ha egy olyan környezetben vagy, ahol így beszélnek az emberek, vagy olyan filmet nézel, ahol ilyen környezetet mutatnak be, akkor alkalmazkodj, mert nem te vagy otthon, és nem a te életedről szól a film! |
384. Roszner (2009-09-24 17:42.30) - (válasz Quantumleap 382. hozzászólására) |
Nem vagyok túl jó véleménnyel az rtl-ről, csak filmeket szoktam megnézni rajta - ha érdemes! - és rögzíteni, gondosan kihagyva a reklámokat.
Nem tudok arról, hogy akciófilmeket - nem kedvenceim! - trágárság mentesre szinkronizálnának, de előző hozzászólásaimból tudhatod, nekem nem mindegy milyen szöveggel van a magyar változat. A "Remény rabjai"-ból a számomra alpári beszéddel rendelkező van meg. Ha sikerült megszerezni és meghallgatni a másik feldolgozást, visszatérhetünk rá. |
383. Anren (2009-09-24 17:34.39) - (válasz Quantumleap 382. hozzászólására) |
vagyis nézhetetlenre |
382. Quantumleap (2009-09-24 17:00.14) |
Roszner! Akkor te abban is párolod a retekklubot, hogy akciófilmeket átsziknronizál káromkodásmentesre? |
381. Delpiero (2009-09-24 16:14.27) - (válasz Az utolso szamuráj 380. hozzászólására) |
Hát nekem akkor is megmaradnak a dolgok, ha egy fílm gyenge. túl jó a memóm. :) |
380. Az utolso szamuráj (2009-09-24 15:23.27) - (válasz Delpiero 379. hozzászólására) |
Vazz,semmi belőlle szinte,DDD |
379. Delpiero (2009-09-24 14:31.19) - (válasz Az utolso szamuráj 378. hozzászólására) |
A patkáyok, a rendőség engedélyével mehettek és rabolhattak, hogy nekik legyen munkájuk és később visszaadják.
És még papírt is alá irattak a károsúltakkal ,hogy a mittomén milyen kft rabolta ki őket ,és holnap a rendőség majd mindent visszaszolgáltat :D |
378. Az utolso szamuráj (2009-09-24 14:24.58) - (válasz Delpiero 377. hozzászólására) |
Az olyan rossz film volt,nem is emlékszem erre a jelenetre,hiszek hát Neked) |
377. Delpiero (2009-09-24 14:18.56) - (válasz Az utolso szamuráj 376. hozzászólására) |
-Elnézést megállíthatom egy percre, ha nem siet?"
-Mit parancsol ? -Ha nem lenne túl nagy gond a pénztárcáját el szeretném vinni magammal. -Hogy képzelte ? -Úgy ,hogy megkérem ,hogy adja ide. -Jah ,hát így már korrekt ,parancsoljon uram. -Köszönöm szépen, további szép napot. -Nincs mit ,önnek is. És erről tudod mi jutott az eszembe: a Macskafogó 2 ,nah ahogy ott rabolnak a patkányok az idős egérpárnál, nah az való neki, rá szabták. :DD Mit gondolsz ? |
376. Az utolso szamuráj (2009-09-24 14:10.15) - (válasz Delpiero 375. hozzászólására) |
Magyarázhatod neki,azzal sincs tisztában,hogy régen pl azért nem káromkodtak a filmekben,mert azt egyszerűen nem engedték-rengetegszer az életszerűség rovására:Hitch amúgy veszett éles nyelvű volt magánéletében,meg jó kis perverz humora volt.
Azt meg persze végképp felesleges századszorra,hogy új helyzetek teremtődtek,új csoportok,kultúrák,és még régen Robin Hood valóban csak kérte a tarsolyt,ma a rabló +b...meg ide azt a k... pénztárcát kezdetű mondattal indít,nem lévén tisztába azzal,Roszner bizony nem ezen vezérvonal mentén képzeli el a rablást. |
Vélemények | Törölt felhasználó, 2024-09-11 14:16 | 2025 hsz |
Legjobb jelenetek | Törölt felhasználó, 2024-08-12 19:12 | 4 hsz |
legjobb idézetek | Roszner, 2019-05-29 20:06 | 33 hsz |
Keresem | Szeifner ildikó, 2016-07-26 19:06 | 24 hsz |
Kérdések | Kakuke, 2014-01-03 05:03 | 2 hsz |
A remény rabjai adatlap |
Eredeti cím: The Shawshank Redemption |
Évszám: 1994 |
Rendezte: Frank Darabont |
Szereplők: Tim Robbins, Morgan Freeman, William Sadler, Bob Gunton, Clancy Brown... |
További információk |