Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Mona Lisa mosolya - Film Café, 14:45 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 14:50 |
Dzsungelből dzsungelbe - Film Mánia, 15:10 |
Madame Web - HBO2, 15:35 |
A csúf igazság - RTL, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Utódok: Vörös felemelkedése |
Ryan Reynolds |
377. Diablo24 (2012-11-17 09:33.32) |
Az első 20 perc érdekes volt hangulaots, utána olyan vontatott lett. Vizsont a vége felé az utolsó 20-25 percben újra érdekessé vált, és a végén az a befejzés, az valami ritka katartikus volt! Igazából csak ha végignézi az emebr akkor jön rá, hogy egy fantasztikus filmet látott, nagyon elgondokodtató, megható volt!
Keira Knightley valahogy annyira háttérbe volt szorulva, szerintem többet is kilehetett volna hozni a karakteréből ,mert végülis főszereplő, de ahhoz képest annyit szerepelt,mint egy epizód szereplő. Nem tudom, talán nem az ő hibája, hogy ilyen lett a karaktere, mindenestre tetszett, amit produkált! A film csúcspontjai: Saoirse Ronan, James McAvoy és Romola Garai volt! Mellettük kiteljesedett a film!! Összegezve ez egy hatalmas film!! |
376. Wysa88 (2012-09-22 21:37.40) |
Kicsit többet vártam ettől a filmtől mert bár a történet érdekes volt de a közepén sok volt az üresjárat. És Keira is keveset szerepelt ahhoz képest, hogy ő van megjelölve főszereplőként. Azért 4 csillagot megért így is. |
375. Lale (2012-08-08 20:34.44) |
Nagyon megrazo es elgondolkodtato film.Mar az elso filmkockatol kezdve atjarja a melankolia es vegig kezzel foghato a feszultseg.A tortenet kituno es huen mutatja be hogy rossz,eloitelet szulte emberi dontesek,mikent befolyasolnak sorsokat.Engem kulonosen megragadott az irogep hangja,hiszen minden fontos jelenet elott-kozben-utan az irogep kattogasa volt az alap ami utalt a kislany buntudatara vagy epp rosszindulatara.En vegig izgultam a filmet es a befejezes nem vart,dramai fordulatot hozott.Nagyon meghato,kulonosen az utolso par perc mikor az idos holgy elszamol a lelkiismeretevel. Azt hiszem meg fogom nezni megegyszer es a konyvet is a kezembe veszem.Mindenkinek ajanlom!! Azontul,hogy tanulsagos,igazan szivbemarkolo a tortenet..en par napja neztem ez azota is a filmen a mierteken es hogyanokon jar az eszem. Legujabb kedvencem es minden idok egyik legjobb filmje,velemenyem szerint. |
374. Cantri (2012-02-12 22:54.09) |
Az Amelie csodálatos életében illetve később a Benjamin Button-ben is megtalálható egy olyan csodálatos jelenetsor, amikor azt veszik sorra, hogy a véletleneknek, a döntéseinknek, a legkisebb apróságoknak is milyen komoly kihatásai lehetnek az életre. Ez nyilvánul meg a Vágy és vezeklésben is, ahol egy kislány buta döntése - ami egy sor véletlennek is köszönhető - megváltoztat emberi sorsokat. Kik egymásnak teremtettek, mert úgy szeretik egymást, mint kevesek nem lehetnek együtt, a lány pedig soha nem volt képes megbirkózni magában döntésének kihatásával. De nem is hiszem, hogy csodálkozni kell ezen, hiszen ki tudná ezt feldolgozni, úgy hiszem erre egy élet is kevés… A film lelkét a megható befejezés adja. Egészen addig egy kiemelkedő, mondanivalót sem megvető adaptációnak véltem, azonban a befejezés olyan brutálisan drámaira sikeredett, hogy hol a döbbenet, hol pedig a szomorúság mindent átható érzése kerülgetett. Átéreztem az élet által megedzett, kérgesedett arcú hölgy mély fájdalmát, és éreztem magamat szerencsésnek, hogy nekem nem kell hasonló terhet cipelnem a vállamon. Azonban az alkotás egyik legjelentősebb jelenete alig kapcsolódik a főszálhoz. A dunkerque-i parton rekedt számtalan katonát, briliáns operatőri munka folytán egy hosszú, vágás nélküli snittben csodálhatjuk meg. Ez a pár perces jelenet sokkal többet mond a háborúról, mint bármilyen vérrontásokkal megtűzdelt ütközet, akciószcéna. Ott van benne a reménytelenség, a kilátástalan előretekintés, ezek a megfáradt harcosok semmi másra nem vágynak, minthogy hazatérjenek, és együtt lehessenek szeretteikkel, hátrahagyva a földi poklot. Olyan kegyetlenül magával ragadó, és taglózó ez pár perc, hogy el kell ismerjem nyeltem rajta egyet, kettőt, és arra gondoltam valahogy így, így kell maradandót alkotni, mert az ilyen momentumokra mondják, hogy már csak ezért az egyetlen jelenetért is érdemes volt leforgatni a filmet.
Egy ilyen szintű drámai alkotásnál természetesen a színészek játékára nemigen lehet panasz. McAvoy szépen viszi a hátán karakterét, és Keira Knightley sem csupán szemrevalóságát bizonyítja, igaz nem is ezen film miatt fogjuk őt komolyabban megjegyezni. De aki, igazán ott volt a vásznon, az a kis Saoirse Ronan, teljesítményét úgy vélem joggal ünnepelte a szakma. Fiatal kora ellenére szárnyalt szerepében, és talán leginkább akkor tűnik fel játéka (vagyis annak hiánya), amikor egy idősebbik lány, Romola Garai veszi át figuráját. Míg általa élt a karakter, az utána következő leginkább csak eljátszotta. Fényes jövő áll előtte, és azóta már a Komfortos mennyország alkalmával bizonyította, nyugodtan lehet rá egész filmeket is építeni. Dario Marianelli a Büszkeség és balítélettel komolyabban is megmutatta, hogy van tehetsége a szakmához, most újfent egy bravúros művel bizonyította tehetségét, és azt, hogy nem véletlen emlegetik korunk egyik legkiválóbb drámai komponistájaként. Két rendkívül nívós téma uralkodik a műben. Az egyik kifejezetten Briony karakteréhez íródott ("With my own eyes"), aki írói készségeit bontogatja a film elején, így az alapjáraton zongorára építkező zenébe Marianelli belehúzta a legkedveltebb, és leggyakrabban használt eszközének, az írógépnek kattogását. Szimpla ötlet, de annyira egyedi, és hatásos, hogy az elmúlt évtized egyik legjelentősebb filmzenei bravúrjának is tekinthető. A másik téma a drámai vonulatot képviseli ("Elegy for Dunkirk") markáns vonósai, már-már hátborzongató gyönyörűséggel szólalnak meg, a kórus folyamatosan erősödő hangja pedig mindezt tökéletesen támasztja alá. Félelmetes mélységgel szól mind a kikötőt bemutató képsorok alatt, mind pedig a végső képsorok alkalmával. E muzsika kétségtelenül mérföldkőnek számít a szerző életében, kérdés hogy lehet ennél feljebb is? Én mindenesetre szurkolok neki. Összességében iszonyatosan erős romantikus dráma, ami sokkal inkább az utóbbi műfaj elemeivel képes leteperni nézőjét, és odabilincselni a végső képsorok alakmával, hogy aztán a stáblista pergése se engedje el. Gyönyörű film, megrázó élménnyel megtoldva, ez teszi igazán erőssé a Vágy és vezeklést. |
373. Csernakakos (2012-01-31 19:04.13) |
Voltam olyan hülye, hogy tegnapelőtt nem pótoltam éves Atonement-adagomat. Január 29-én volt ugyanis 4. éve, hogy ezt a csodát megélhettem. Elmondhatatlanul hálás vagyok a készítőknek, mert ez a film engem nem csak felejthetetlen élménnyel gazdagított, de valami olyat adott, amit azóta is hurcolok magammal, és úgy érzem, mindig is bennem marad már. Örülök, hogy olyan fiatalon megkaptam ezt egy mozgóképtől, és kívánom minden filmrajongónak, hogy találja meg azt az egy filmet, ami onnantól végigkíséri őt az élete folyamán, mert itt kezdődik a hetedik művészet. |
372. Doloresz89 (2012-01-28 18:26.28) |
A Vàgy ès vezeklès azon ritka mûvek egyike,amelyet regènykènt ès filmben is ugyanùgy èlveztem. Mestermunka! Kiemelnèm az elsô osztàlyù zenèt, Vanessa Redgrave ès James McAvoy jàtèkàt, ès a fantasztikus rendezèst. Szerelmes, ugyanakkor tragikus, elgondolkodtatò. Èn, a kis szentimentàlis, mèg sìrtam is a vègèn... |
371. Csernakakos (2011-12-18 11:33.00) - (válasz Birka78 370. hozzászólására) |
Keira-ban annyit el kell ismerni, hogy meg tudja gyűlöltetni vagy szerettetni a filmjeit a puszta jelenlétével. :)
Egyébként vicces, mert gondolkodtam, hogy az előző hozzászólásomban leírom: Cee az, akinek a jelleme tényleg másabb a filmben mint a könyvben. Keira-val eléggé módosult az egész kisugárzása, ha emlékeim nem csalnak. Személy szerint én mégis azt hiszem, jobban szeretem a filmet mint a könyvet. Több mint tisztességes lett az adaptáció, mégis két külön élmény elolvasni ill. megnézni ezt a művet. = Ajánlom! :) |
370. Birka78 (2011-12-18 11:15.11) - (válasz Csernakakos 369. hozzászólására) |
Ha a kezembe akadna, lehet, hogy elolvasnám. Kb. másfél évvel ezelőttig szinte kizárólag olvastam, filmeket nem néztem csak elvétve, most meg pont fordítva. Persze még most is olvasgatok.
Ráadásul a könyvben ugyebár nincs Keira Knightley, így eleve plusszal indul. :) A Titaniccal is így voltam egyébként kb. 10 éve, mikor láttam, idegesített, és nem értettem, miért sírnak az emberek a moziban, akkoriban pl. diCaprio kifejezetten irritált, és lehet, hogy nem tudtam függetleníteni magam a személyétől. |
369. Csernakakos (2011-12-18 10:45.16) - (válasz Birka78 367. hozzászólására) |
Értem.. A könyvváltozatra gondolom, ennek fényében nem vagy kíváncsi. (?) |
368. Birka78 (2011-12-11 13:42.52) - (válasz Birka78 367. hozzászólására) |
Egyébként az írógép hangjának többféle felhasználása és a fényképezés profi munka volt. |
367. Birka78 (2011-12-11 13:40.14) - (válasz Csernakakos 366. hozzászólására) |
Talán nem az, viszont drámának én vérszegénynek éreztem. Ez a személyes véleményem, ettől még mások számára lehet jó film, jelen esetben inkább ízlésbeli különbségről van szó köztem és ahogy elnézem, a többség között.
Nem éreztem hitelesnek a filmet, őszintétlennek hatott elsősorban a női főszereplő magatartása, de a háborús jelenetek sem tetszettek, pl. szükségtelennek éreztem a lemészárolt diáklányok képét az erdőben. Nagyon untam a filmet, ezt nem tudom szépíteni. A könyvtári jelenet sem volt valami nagy durranás, az ott történtekre alapozva nehéz elhinnem, hogy ebből nagy-nagy szerelem lett, inkább egy szimpla egészségügyi összeborulásnak tűnt az egész. |
366. Csernakakos (2011-12-11 11:25.58) |
De igazából ez nem is romantikus film.. |
365. Csernakakos (2011-12-06 17:55.09) - (válasz Birka78 364. hozzászólására) |
Giccsparádé hol, melyik résznél? |
364. Birka78 (2011-12-06 09:59.30) |
Küzdöttem, hogy ne aludjak el rajta, számomra rém unalmas giccsparádé volt.
Hiányzott a dinamika, a feszültség, a szenvedély. Ha már romantikus mozi, maradok a Hullámok hercegénél v. a Távol Afrikától c. filmnél. Ezt meg igyekszem elfelejteni. (Nem lesz nehéz.) Keira Knightley-nak, ha így folytatja, mimikai ráncok miatt nem kell majd plasztikai sebészhez fordulnia. Nulla kisugárzás. |
363. Ibcsi80 (2011-12-04 08:45.15) |
Nagyon szomorú film, de mindenképpen meg kell nézni. |
362. Limpi Sisak (2011-11-22 15:21.13) |
Fájdalmasan jó. Zseniális. |
361. Csernakakos (2011-08-31 21:23.26) |
[link] FANTASZTIKUSAN JÓ ez a kritika, ráadásul nagyon jó megközelítésből vizsgálja Briony Tallis karakterét. Spoiler-veszély, amúgy. |
360. Doktor Fell (2011-08-19 10:50.23) - (válasz Csernakakos 359. hozzászólására) |
Ez mind benne lehet, én is aláírom. De a lényegen ez nem is változtat. Egy tökéletesen felépített filmremek. |
359. Csernakakos (2011-08-18 22:04.08) - (válasz Doktor Fell 358. hozzászólására) |
SPOILER
Részben aláírom. :D Én ugyanott tartok a gondolatmenetben, mint korábban. Te azt írtad, "Briony puszta féltékenységből tette azt, amit tett. Nekem az jött le, hogy a maga kis gyerekes módján szerelmes volt Robbie-ba." Én ehhez még hozzákapcsolnám azt a felsőbbrendűség-érzetet, amit jéghideg szemeiben és fagyos, horrorisztikusan komoly tekintetéből kiolvastam. Ha tévesen, akkor úgy. :) És mondom, a történetírás, a fantáziálás.. Gondolj csak bele, mikor Briony elvonult a természetbe tovább fűzve történetét, a füvet csapkodva, stb. Ott tulajdonképpen megjelenik gondolataiban az, amit később kész tényként, vádként hoz fel. Alias Barczai Gabi exTV2-s riportasszonyság képzelgései a valóságról és az azt átmosó fantáziáról. :D |
358. Doktor Fell (2011-08-18 09:22.35) - (válasz Csernakakos 357. hozzászólására) |
SPOILER
No, akkor mégiscsak nekem volt igazam, kedves Ákos! :) |
357. Csernakakos (2011-08-16 20:32.45) |
SPOILER
Nem jutottam sokkal többre. Arra azonban határozottan emlékszem, hogy a régmúltba visszatekintő rész (ahol vízbe ugrik Briony, gyakorlatilag szerelmet vall) a regény szerint 2-3 évvel korábban történt. Egyébként abban a pillanatban annyira sok kiderül a lányról, a vakmerőségéről, a fantáziálásáról és a szavak, ígéretek erejéről! Emellett valóban továbbra is "mély" érzelmeket táplálhatott a kertész iránt, a film eleji párbeszédben (mikor Briony megkérdezi Robbie-t, hogy elmegy-e az előadásra) érzékelhető, hogy R. kerülni akarja a lányt. De én mindenképp hozzácsapnám a vonzalmak mellé a fantáziálást, és - ezzel kicsit paradox módon - a koravénséget. A fiatal Briony annyira görcsösen próbálta kifelé sugallni, hogy érett, megfontolt, felnőttek társaságát kereső.. (Szerencsére a kirívóságot hírből sem ismerte, így nem úgy alakult a sorsa, mint Loláé.) - A játékai a szobában katonás sorban állnak, a szobája pedáns, színdarabot ír tizenhárom évesen, nevetni látni őt lehetetlen.. Volt benne némi felsőbbrendűség-érzet, annyira objektív megfigyelő akart lenni, annyira akart végre számítani. Végül számíthatott, a szava, ugyebár. |
356. Miss bambi (2011-08-15 13:53.22) - (válasz Doktor Fell 355. hozzászólására) |
Csókolom.:) |
355. Doktor Fell (2011-08-15 13:48.56) - (válasz Miss bambi 354. hozzászólására) |
Szia Bambika! :) |
354. Miss bambi (2011-08-15 13:44.57) - (válasz Doktor Fell 352. hozzászólására) |
Szerintem is köze van a féltékenységhez,de amolyan gyermeki módon,nem igazán volt tisztába vele,hogy mik is lehetnek-e tettének következményei,csak később,de akkor már... |
353. Doktor Fell (2011-08-15 13:41.17) - (válasz Doktor Fell 352. hozzászólására) |
Mindenesete ez a film zseniális. Annnyira intim, annyira emberi. |
352. Doktor Fell (2011-08-15 13:37.53) - (válasz Csernakakos 351. hozzászólására) |
OK! Ha jutottál valamire, kérlek, nekem is meséld el. Amúgy a lényegi dolgokon ez nem is nagyon változtat, hogy a ...
SPOILER ... kis Briony miért követte el ezt a végzetes gonoszságot. |
351. Csernakakos (2011-08-15 13:33.48) - (válasz Doktor Fell 350. hozzászólására) |
Na, idetaláltam. :)
SPOILER Nagyon nehéz megtalálni erre a választ.. Múltkor a Boy A c. film topikjában is fel lett hozva a téma, hogy mikortól felnőtt egy gyerek, és ahogy Robbie is megjegyzi: 18 évesnek kell lenned, hogy tudd a különbséget jó és rossz között? Briony-ban egyrészt élt a féltékenység, ezt a aláírom, de attól tartok, a túlságosan élénk fantáziája vitte őt tévútra. Nem hiába szerepel a tartalomleírásban is: 1935. nyarának legforróbb napja.. Amikor a vacsorajelenetnél az anyjuk megjegyzi, hogy ez a hőség megtébolyít, feloldja az erkölcsöket. A kis Briony-ban egyébként is ott van a dac, némi felsőbbrendűség-érzéssel? Saoirse Ronan nekem mintha ezt sugallná: ő a leghidegvérűbb, így a legobjektívabb és a legjobb döntést hozó lény azon a nyári napon. Megvan egyébként az Atonement forgatókönyve, de még nem olvastam el. Ott bizonyára le vannak írva az instrukciók, s hogy egyes jelenetek mit akarnak sugallni. Tervezem elolvasni, szerintem segíteni fog az eligazodásban. |
350. Doktor Fell (2011-08-15 11:22.38) |
Ákos! Várlak, hogy megvitassuk, amirôl beszéltünk a múltkor, persze csak SPOILER alatt. :)
SPOILER Szerintem a cím is azt az álláspontot támasztja alá Brionyval kapcsolatban, amit én is pedzegettem. |
349. Miss bambi (2011-04-22 08:48.53) - (válasz Lector 348. hozzászólására) |
Nem vennék rá mérget,hogy így is megértette volna,az írottak alapján. |
348. Lector (2011-04-22 01:04.36) - (válasz Hu01392 338. hozzászólására) |
Azt mondanám ha meghallgattok,hogy ,Béke..veletek.Ebben a filmben egy életben talán egyszer előforduló vágy,szerelem,belsőnket felégető tűz lobog.
Beteljesül? Nem? Ki tudja? Ki érti:-hangulatát,mély érzéseit? Marad,...a tovatűnő idő,gyógyírja,a feledés.De hiszen az sem segít. Volt már aki beteljesületlen szerelmét látta 30 év után az utcán,férjével,s gyermekeivel? Éreztétek már a tele pohárból áradó szomjúságot? Szerettetek igazán? Ha igen, akkor ebben a filmben, ott a válasz,mindenre.Nagyon örültem:D |
Vélemények | Mclane 2, 2021-11-13 13:40 | 407 hsz |
Kérdések | CARTMAN 8, 2011-05-28 19:19 | 46 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Vágy és vezeklés adatlap |
Eredeti cím: Atonement |
Évszám: 2007 |
Rendezte: Joe Wright |
Szereplők: Keira Knightley, James McAvoy, Romola Garai, Saoirse Ronan, Brenda Blethyn... |
További információk |