Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kész cirkusz - Magyar Mozi TV, 01:35 |
Nyitva - Prime, 01:50 |
Utolér a végzet - Moziverzum, 02:00 |
Gyilkosság a Fehér Házban - Film Café, 02:20 |
Nyughatatlan özvegyek - Film4, 02:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Vadászat (2020) - Vélemények |
Van Helsing - Idézetek |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A jogász |
Taron Egerton |
69. Marsbolha (2018-09-05 16:06.54) - (válasz Nyomozo1 68. hozzászólására) |
És Pink Floyd ) |
68. Nyomozo1 (2018-09-05 15:51.01) |
Most néztem meg ! Ajánlom mindenkinek ! Hatalmas ez a film !
Nagyon jelentős a mondani valója! A 70-es évek Amerikája !! |
67. Bede István (2016-12-09 20:22.58) |
qrva jó film |
66. Entersp (2016-05-02 14:53.31) |
Klassz volt. Az egyetemi ifjúság harcai soha nem érdekeltek különösebben, tehát a film eleje kissé érdektelen volt számomra, de aztán ügyesen felépül. Rengeteg reklám a városi jelenetekben, autoriter egyenruhások, a jelent nem is érzékelő vidéki kisemberek. Kemény kiállás a kapitalizmussal szemben - Fight Club rajongóknak ajánlható.
Ismeretlen színészeket kerestek szándékosan, Daria Halprin szerencsés találat volt. Olvasni ezt-azt a filmzenével kapcsolatban, megjegyezném, hogy a rendező a csenddel is ügyesen operált. Négy. |
65. Arturo professzor (2015-01-19 22:00.05) |
7 millióból forgatták és 1 milliót hozott a konyhára.Kaliforniában és Arizónában forgatták.1968.szept.9.-én kezdték a munkát.3 baki van benne. |
64. Tolnaij (2014-08-16 07:51.02) |
A filmtörténet legeredetibb kapitalizmus elleni művészfilmje. És mindez a lenyűgözően zseniális Pink Floyd zenéjével. Kultuszfilm, mint az Eper és vér vagy a Szelíd motorosok. Legalább egyszer mindenkinek kötelező megnézni Két zseni Michelangelo van, volt a világon, mindkettő gyönyörű képeket festett... |
63. Convar (2011-12-10 22:24.45) - (válasz Orgona 62. hozzászólására) |
Igen, azzal kezdtem hogy nekem. |
62. Orgona (2011-12-10 19:49.36) - (válasz Convar 61. hozzászólására) |
Szerinted. :DDD |
61. Convar (2011-12-10 19:17.53) - (válasz Orgona 60. hozzászólására) |
Lehet, de nekem akkor se "illett" oda. |
60. Orgona (2011-12-10 16:48.31) - (válasz Convar 59. hozzászólására) |
A hippikommunákban volt jelentősége a szabad szexnek, a teljesen szabados életnek, a nyilvános, tömeges szexnek. A társadalomból való kimenekülést akarta ezzel jelezni Antonioni. |
59. Convar (2011-12-10 16:02.53) |
Engem is a Pink Floyd vezetett el ehhez a filmhez. Egy kor lenyomata a film. És milyen messze vannak már azok az idők...
Egyedül a tömegszex jelenet az ami nem tetszett benne, nem értettem mit akart vele a rendező. |
58. Kimikem (2011-10-18 19:04.06) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 56. hozzászólására) |
Nálam is. :)) |
57. Susan Lenox (2011-10-16 17:56.06) - (válasz Angelika58 55. hozzászólására) |
Számomra ez a film a lázongó ifjúság tanácstalansága.
Mark ki akar lépni apáik képmutató világából, de hogy milyen legyen az ő szebb világa, még nem tudja. Belevág, majd csak lesz valami. Mai szlenggel: unja dumát, tettre váltja elégedetlenségét. A pisztolylövéstől az események sodorják. Nem csoda, hisz csak azt tudja mit nem akar. Antonioninak nem tetszik az amerikai 'szabadság', a fogyasztói társadalom, de ezt (azt) a fiatalságot nem tartja 'megváltónak', noha szimpatizál velük. |
56. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-10-14 15:03.17) - (válasz Angelika58 55. hozzászólására) |
Nálam kiállta, sőt! |
55. Angelika58 (2011-10-14 14:04.49) |
Antonioninak nem minden filmje állta ki az idő bírálatát. De ez így is van rendben, minden nagy életműből csak az marad fenn, amely kortalan.
Azaz, minden kor megtalálja benne azt, ami épp aktuális. Ilyen a Nagyítás, a Zabriskie , a Vörös sivatag és talán az Éjszaka. De attól még Antonioni filmtörténeti nagysága nem kérdőjelezhető meg. |
54. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-10-14 04:57.26) - (válasz Bodhiszattva 53. hozzászólására) |
Barátnők, Kiáltás, Kaland, Napfogyatkozás, Éjszakához csak én írtam itt a filmkaton. Most láttam, hogy ilyen címekkel mennyi film van. Ezek a fekete- fehér filmjei belémsültek több mint 40 év távlatából is, a Filmmúzeumnak köszönhetően.Akkoriban a francia újhullám, Ingmar Bergman, Jancsó stb.. filmjein "nőttem fel." Én nem kedveltem, nem kedvelem az akciós filmeket, nehéz megnevettetni. Mostanában láttam a Torinói lovat, az a "világ" áll közel hozzám, hitelesen katartikus számomra. Elnézést a stáblistától, de talán a rendező személye miatt nem off. |
53. Bodhiszattva (2011-10-13 22:18.34) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 50. hozzászólására) |
Amikor megjelent a Napfogyatkozás DVD-n, egy hülyefejű kritikusgyerek az EXITben azt írta, hogy ez egy tipikus értelmetlen művészfilm, a lecsóba vele stb. Ő persze egy extrém példa, de abban a korban, amikor a lét értelmetlensége és az elidegenedés kedvelt értelmiségi témák voltak, akkor ezeket a filmeket nagyon átérezhették, ma viszont már senkit nem érdekelnek, rajtad, rajtam meg még keveseken kívül. Mikor a Kalandot bemutatták Cannes-ban, a nézők még felháborodtak, ma szépen kisétálnának a moziteremből. De a Zabriskie Point még ma is sokakat meg tud szólítani, egyszerűen közelebb van hozzánk a problematikája. Nézd meg a Kaland előtt készült filmjeit, ezek ma már szinte múzeumi darabnak látszanak, úgy értve, a mai világ már teljesen más, pedig igen jó filmek vannak köztük (főleg a Barátnők sztem). A Nagyítás viszont tök modern, ma is forgathatták volna, ahogy a Zabriskie-t is, de egy Kaland-típusú filmet ma már nem csinálni senki. Szóval nem azt akarom mondani, hogy ma ezek a filmek objektíve nézhetetlenek, hanem azt, hogy aki nem nézett ilyen típusú filmeket, az csak üres művészkedésnek fogja látni őket, ahogy az EXIT kritikusa, aki remélem, már nem irogatja a hülyeségeit. (Egyébként az Éjszakához én írtam a bemutató szöveget, mert még az sem volt hozzá - tudom, nem a legjobban sikerült, 3 éve volt kb. Most is 15-en értékelték, akkor voltunk vagy hárman. Erről ennyit hát.) |
52. Lobcsi (2011-10-03 15:43.04) - (válasz Bodhiszattva 48. hozzászólására) |
Nálam is reneszánsza van a filmnek, akár csak a számos többinek, melyeket akkor a '60-as évek végén és a '70-es évek elején láthattam. Hiába, nagy idők voltak akkor filmben, zenében, nálunk is. |
51. Cziki (2011-09-16 09:11.05) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 50. hozzászólására) |
Veled is mélységekig egyetértés! |
50. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-09-16 09:05.13) - (válasz Bodhiszattva 48. hozzászólására) |
Számomra pont a "fiatalabb" fekete- fehér filmjei Kiáltás, Kaland, Napfogyatkozás, amelyek az örök emberi értéktelenségekű örök kapcsolati problémákat boncolgatja tengerszint alatti mélységekig, mert a Kaland főhősnője pont ott tűnik el, vagy azt sem tudni, miért, hova? Kevés "akció", nem szövevényes cselekmény , csak az egész emberi lét értelme-tlensége tükröződik benne. Nagyítás, Vörös sivatag is a csodák számát szaporítják számomra. Úgy látszik, én nem a mai korban leledzem, és más "jön át". |
49. Cziki (2011-09-16 08:51.33) - (válasz Bodhiszattva 48. hozzászólására) |
Kapitalizmus világáról jut eszembe, hogy eldobta a jegygyűrűt, mit a demokráciának egykoron adott.
Vannak alkotások, miken idő, hatalom nem fog. A Pó sok vizet vitt már, ám Antonioni zászlaja áll. |
48. Bodhiszattva (2011-09-15 22:14.50) |
Antonioni egyik legjobb filmje, és szerintem a Nagyítás mellett az egyetlen, ami a mai kor számára is "átjön". A Nagyítás előtti filmek világa ma már talán kissé távol van tőlünk, habár azok is nagyon jó filmek (főleg a Napfogyatkozás és a Vörös sivatag sztem). De a Zabriskie Point egy olyan életérzést közvetít, amelyet a mai fiatalok is átéreznek, habár mára már annyira mindent elborított a kapitalizmus világa, hogy lázadni sem lehet ellene. A maga korában utálták a filmet, főleg azok, akiket kifigurázott. Ma viszont - ahogy itt a vélemenyeket olvasom, de angolul is van néhány kortárs írás a neten - egyfajta reneszánszát éli, persze csak azok körében, akik tudják, egyáltalán ki volt az az Antonioni. |
47. Kimikem (2011-05-16 22:42.44) |
http://www.youtube.com/watch?v=5Gv0R0qQfAg&feature=related
Pink Floyd - Careful with That Axe, Eugene - archives 03: 1969 Zabriskie Point |
46. Kimikem (2011-03-29 20:40.01) - (válasz Quantumleap 12. hozzászólására) |
Bevallom anno, csak azért gondoltam, hogy megnézem, mert tudtam, hogy a Floyd zenéjét hallhatom. Aztán a film egyik kedvencemmé vált. No, meg a rendező is. Azóta több filmjét is megnéztem, sőt meg is van valamilyen formában. |
45. Kimikem (2011-03-29 20:33.39) - (válasz Master laster 5. hozzászólására) |
:)) |
44. Gyorkos (2010-12-16 19:05.06) |
Ó, Master laster valóban kiváló kedvcsinálót írt a filmhez. Kár, hogy már nem véleményez itt!
Én azért úgy gondolom, hogy aki kicsit is nyitott szemmel jár, a mai világban is felfedezheti az ellentmondásokat, (média-)hazugságokat, tömegmanipulációt, bár lehet, hogy igaza van és manapság már nem a tizen-huszonéves fiatalok a változás élenjárói. ("A mai huszonévesek már nem lázadnak a rend ellen, hanem egymást letaposva tülekednek, hogy közelebb kerülhessenek a moslékosvájuhoz. És ha már a fiatalokban sincs világmegváltó idealizmus, akkor nagyon durva idők köszönthetnek ránk." Master laster Ezzel a durván pesszimista gondolattal egyet kell értsek.) A film hangulatát ugyan sikerült elkapnom, de sokszor valóban szükségtelenül vontatottnak éreztem. A porban hentergős jelenetek számomra gusztustalanok voltak - elnézést az ilyet kedvelőktől. Viszont a film végét érdemes jó magasra feltekert hangerőszabályzóval megnézni, úgy még jobban átjön a hatás. Egyébként ezt a Pink Floyd számot (és még jópárat a korabeli lemezeikről) így lehet igazán élvezni. Jómagam - a világ folyását látva - egyre többször érzem úgy magam, mint Daria a zárójelenetben és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. ***** ***** Jelszó : Mirababa * Automatikusan eltávolított tartalom. |
43. Bordal (2010-05-03 08:26.28) - (válasz Dmitrij816 42. hozzászólására) |
Amennyiben láttad a filmet, és összeveted azzal, ami a magánéletében történt - a rendőrökkel vivott tűzpárbajban ő maga is súlyosan megsebesült - úgy én nem értem a kérdésedet. |
42. Dmitrij816 (2010-05-02 22:12.48) - (válasz Bordal 41. hozzászólására) |
Ezzel mit akarsz mondani? |
41. Bordal (2010-05-02 10:18.02) |
A sors iróniája! Mark Frechette, a film férfi főszereplője, a későbbiekben bankrablás útján akart pénzt szerezni egy filmjének költségvetéséhez. Rajtavesztett, mert tűzpárbajban agyonlőtték a társát a rendőrök, ő maga pedig 15 év börtönt kapott. A sitten tisztázatlan körülmények közepette meghalt 1975-ben.Az egyik alternatíva szerint szökni próbált és agyonlőtték. |
40. Orgona (2010-05-02 01:22.32) - (válasz Lamarca 39. hozzászólására) |
Nagyon szép volt a megfogalmazásod. |
Vélemények | Marsbolha, 2018-09-05 16:06 | 69 hsz |
Kérdések | Lear58, 2009-12-11 17:19 | 6 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Zabriskie Point adatlap |
Eredeti cím: Zabriskie Point |
Évszám: 1970 |
Rendezte: Michelangelo Antonioni |
Szereplők: Mark Frechette, Daria Halprin, Rod Taylor, Paul Fix, Harrison Ford |
További információk |