Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Árok *Magyar szinkronnal - Import* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A kábelbarát - HBO2, 04:25 |
Őskori horror - HBO, 04:30 |
Bob, a juhászkutya - Filmbox Family, 05:00 |
Karácsonyra összezárva - Film4, 05:20 |
Apajegy - Magyar Mozi TV, 05:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Ewen Bremner (53) |
Richard Roxburgh (63) |
Gail O'Grady (62) |
David Patrick Kelly (74) |
Jack Reynor (33) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Názáreti Jézus |
Jason Statham |
2007-10-08 22:12.55 |
na akkor: egy baleset - egy modellel, egy szerelmes fiúval, és egy bérgyiklkos hajléktalannal, aki mindezt végignézi |
2007-10-08 22:09.43 |
éjszakai rohanás |
2007-10-08 22:09.23 |
"te visitásolsz, én visitásolok..."
"i scream, you scream, we all scream for ice cream" : )) |
2007-10-08 22:08.36 |
törvénytől sújtva!
ez meg az én egyik nagy kedvencem!! Zack, Jack és Bob váá! : ))) |
2007-10-08 22:07.01 |
"igen, mert így legalább úgy tűnik, mintha állnék" : )) velem is ez van, bár azért elviselem a tanulást.. |
2007-10-08 22:05.35 |
csak sima szójáték volt : ) |
2007-10-08 21:58.27 |
szia néked is : ) |
2007-10-08 21:58.04 |
sziaa! : ))))
tudom, sajnálom is, de a legtöbb órám most délután van, és estig.... meg most volt jópár történés, tulképp elég fáradt bourbon (bőrben) vagyok : ) :P Veled oké minden? |
2007-10-08 21:50.51 |
vágy
......: ) |
2007-10-08 15:33.42 |
na ez tényleg nem ígérkezik rossznak, erre én is moziban lennék kíváncsi... várok valami hasonlót egy ideje, vagy kb. a tégla óta..
az usa-ban volt már egy zártkörű vetítés, amin ott ült jay-z, és annyira bejött neki a film, hogy gyorsan összerántott egy albumot, aminek az american gangster címet adta (nemtom/nem hiszem, hogy a soundtrack lesz), és a premierrel egy napon, november 2-án adná ki... |
2007-10-08 14:41.18 |
az elsó húsz perc igazi kínlódás volt, már-már erőltetett, azt hittem, ez egy tévéfilm. miért is vannak jack és greg ennyire jóban? (pont az adta az elős film lényegét-javát, hogy nem bírják egymást, és hogy jack egy kérlelhetetlen valaki. hogy nem hisz el greg-nek semmit. azért ez a vonal elég halvány volt most... jó, persze ennek a filmnek a szülői találkozó van a középpontjában, greg felvilágosult szülei és pam szögletes apja közötti kontraszt.) és miért is kell az első rész minden apró részletére visszautalni? (ami az első részben úgy volt jó és elég, ahogy volt - pl. a repülőn ugyanaz a sztyúárdessz; greg már elfogadja a bőröndfelrakásra vonatkozó segítségét; a macska már megtanulta lehúzni a budit; ilyen értelmetlenségek, miért kéne fullra ismerni minden előzményt? hiszen ez a film lényegében elkülönül az elsőtől, és semmilyen előismeretet nem igényel az első részből, csupán annyit, amennyit a fent leírt jelenetekben odarángatnak, teljesen feleslegesen.) néhány vágás-hibát is felfedeztem, ami de niro-ra nézve szégyenletes, javában játszik, aztán a vágó meg úgy nyesi meg a képet, hogy már egyből más arcot látunk, aztán meg ugyanazat, az ilyenekre az ilyen filmeknél van egy fizetett ember, aki pont az ilyen apróságokra figyel, hogy ha pl. így sütött a nap, vagy a csaj haja erre állt, akkor álljon már úgy a következő felvételen is, na az az ember nem volt ott, vagy csak megfizetve nem,
de: miután ezeknek vége, és hoffmannék feltűnnek, az egésznek hirtelen lendülete lesz, onnantól már érdemes nézni - kb. mikor de niro első szóbeli megnyilatkozásaként a találkozóról azt mondja a feleségének: "máris megérte a lakókocsi". és persze képzelhetjük, mennyire felment már benne addigra a pumpa. a fitymapoén kifejezetten gáz volt, "ez itt greg fitymája", szerencsétlen greg, folyton megalázzák a szülei, rohadt boldog gyerekkora lehetett. azért több komikus helyzet is felbukkan ezután a filmben, ennél fokozatokkal ötletesebbek. a vége az meg giccses volt. még így is de niro vitte el sztem az egészet, meg még hoffman, a cselekmény is sűrű legalább, szóval szórakozásképp meg lehet nézni többször is, bár marad néha az erőltetés-szag, csak jobb ez, mint egy közepes. |
2007-10-08 14:18.44 |
vejedre ütök
ocean's 13 |
2007-10-08 14:17.30 |
"gyilkosok vagytok - nekünk nincsenek fegyvereink, csak köveink!"
a film erről szól. |
2007-10-07 16:36.36 |
: ) |
2007-10-07 16:33.44 |
...és a bemutató idén januárban volt nálunk, pontos dátumot is lehet találni. |
2007-10-07 16:09.30 |
egyetértek. és én köszi, mert örvendek, ha valaki látja a lényeget : ))* |
2007-10-07 08:12.52 |
rózsabimbó a szánkójának volt a neve. |
2007-10-05 16:36.49 |
naná, hát én is : )) nekem is ollólkezű, de az ed wood-ot elé helyezem. batman visszatér, és nekem a csokigyár és álmosvölgy begyüttek.. :P |
2007-10-05 16:34.08 |
szerbek, csehek, lengyelek, finnek - elég sokat költenek filmre, szóval ha a kérdés erre irányul, akkor akár lehetnek a csehek is, hiszen ontják a filmeket (sverák, svenkmejer), de ha az, hogy melyik ország képes a leginkább külföldön is megmutatkozni, akkor franciák. mégpedig a rengeteg koprodukció miatt. amúgy finnek közül kaurismaki-t feltétlenül ki kell emelni, igen egyedi alkotó. |
2007-10-05 11:01.03 |
nem, csak megfeledkeztem kissé az objektivitásról : )) el szoktam fogadni burton végeredményeit. elvárásaim nincsenek, 'lesz, amilyen lesz'... amúgy meg egyikjére sem tudom azt mondani, hogy na ez bűnrossz volt. |
2007-10-05 10:46.56 |
ne, ne, ebbe nem akartam belegondolni áá : )) de teljesen igaz.. |
2007-10-05 10:42.50 |
mindegy, csalódás biztosan nem lesz
a corpse bride-on is csak a moziban lepődtem meg, hogy jé, ezek énekelnek is... de utólag jobban tetszett így, végül is burton megteheti : )) gondoltam én |
2007-10-05 09:02.47 |
robotzsaru *****
persze néhány dolog szemet szúr ma már, de még mindig örültem neki |
2007-10-04 15:22.22 |
Pablo Escobar életéről szóló filmet, egyelőre Killing Pablo a címe, és Javier Bardem játssza majd... másik fsz. Christian Bale lesz....
meg Benicio del Toro Che Guevara-filmjét... Guerilla/The Argentine |
2007-10-03 15:37.57 |
Edward Lewis Waillant regénye nagy hatással volt rám annak idején. Jópár elképzelésemet át is rajzolta a témával kapcsolatban, mármint azt az általánosnak mondható elvárást, hogy hogyan is kell közelíteni a történelem egyik legborzalmasabb tragdéiájához. Hogy a Holokauszt bármilyen művészeti kontextusba való áthelyezése, műalkotásban való újrafogalmazása érzékenységet, óvatosságot és felelősséget igényel - hogy nem mindegy a hangvétel és a mód. Hogy a néző/ olvasó/hallgató rokonszenve azért előnyös, ha megvan egy alkotás kapcsán.
Nos, az ehhez hasonló képzeteink nagy részét rögtön elfelejthetjük akár a könnyvel, akár a filmmel való találkozásunkkor. Semmi érzékenység, semmi finomkodás, kegyetlen naturalitás van, döbbenetes aprólékossággal leírt emlékek és viziók, annak sokkoló részletei. (Persze a könyvben ezek jopbban 'élnek'.) Sol Nazerman a koncentrációs táborok szörnyűségeit túlélve a Harlemben telepszik le kereskedőként. Életét kizárólag a haszonnak szenteli, és az emberségtől, emberiségtől való tudatos elfordulásnak. Amolyan élő halottként evickél a cinizmus és a folytonos halálvágy között, elkötelezett könyörtelen - akárki betér a boltjába kopott ócskaságaival némi anyagi ellenértéket remélve, majdhogy könyörögnie kell. Nazerman garasos, nem veszi át az árút, öt dollárok helyett csak kettőt ad, nem kíváncsi a panaszokra. Plusz van egy latino segédje, aki tanulni szeretne tőle, mint gazdasági szakértőtől, de folyton lerázza. Úgy hiszi, nincs szüksége támaszokra: hatalma van. A film alatt fokozatosan láthatjuk a karakter egyre embertelenebb húzásait, miközben csak egy-egy kocka villan fel, ahogyan éppen Sol-ban is, hogy miért is vált ilyenné. Családja, gyermekei és felesége uyganis nem élte túl a borzalmakat, emiatt egy ideig vádolja magát, de rájön, hogy felesleges, a legnagyobb büntetés a részére az lehet, ha a legapróbb érzelmet is kiírtja magából. A történet teljesen lineárisan épül, emiatt sem rajzolódik ki a kör elsőre, de a könyvben már a legelső oldalon valami drámai emlékképben találjuk magunkat. Így több a lehetőségünk, hogy másképp értelmezzük Nazerman-t, mint a környezete. Hatalmának érzékeltetése, mások lenézése a film folyamán nagyon világosan törik meg, amikor egy helyi maffiózó megfenyegeti, mert a boltját akarja. Rod Steiger (Oscar-jelöléses alakítása) itt mutatja magát először gyávának, pitiánernek és gyengének. Végül nem adja, s vesztét is ez okozza majd (persze nem épp az övét, sőt, inkább segtíett rajta). Nők közeledését nem viszonozza. Rendkívül realista film, s a fentiek miatt is azt gondolom, nem átlagos Holokauszt-feldolgozást látunk. (Hasonlóan 'újító jellegű' felfogásban talán csak Art Spiegelman Maus c. képregénye készült.) Sidney Lumet törekedett az egyszerűségre, a követhetőségre, helyenként a száraz elbeszélésre, amelynek képi világa fenomenális ugyan (Sol Nazerman megcsillanó szemüvege mögé bújó portréi; a zálogház sötét embertelensége és tárgyai; az utcák lepukkantsága), de néhol elég szikárul tárja elénk. Ami inkább előny, a történetre, a történésekre kell figyelni. A végkifejlet így pedig még nagyobbat üt - Sol, ha nem is világosodik meg eddigi viselkedésének értelmetlen voltán, azért sikerül rádöbbennie, hogy még ő, aki egyáltalán nem várta már, még ő is veszíthet el valakit úgy, hogy fájjon. Az utolsó pár perc zseniális az elözmények ismereteében, kifejezetten váratlan, Rod Steiger-nek köszönhetjük. S míg a stáblista fut, azalatt az idő alatt szívesen néznénk, hogy az elkövetkező napokban hogyan álíltja vissza magában Sol a rendet és az emberséget, hogyan változtatja meg magát. Ezt ugye nem látjuk, de sejtjük, hogy ezentúl lehet másképp is. Az 1964-ben megjelent regényre Lumet szinte azonnal rácsapott, egy évvel később ki is jött filmje. Amerikában szokták mondani, nincs "zsidó-kérdés": még jó, hiszen ott nem kell szembesülniük a folytonos üldöztetéssel és gyűlölködéssel, emiatt sikeresebb volt asszimilációjuk is. A film egyik nagy erénye, hogy főszereplőjéről le akarja hántani a 'zsidóság' fogalmát, burkát, mert e helyen nem lényeges, hiszen a legfontosabb mindig az "embernek maradni" elve, és hogy mások is embernek tekintenek engem. A többi tényleg nem számít - a borzalmak emlékei kitörölhetetlenek ugyan, de ha valaki visszakapja az életét, akkor jobban teszi, ha inkább fellélegzik. |
2007-10-02 12:39.46 |
egyértelmű, hogy Citizen Kane
(függetlenül, hogy csomó más kedvenc van) |
2007-09-30 14:37.14 |
gyöngyszem:
(részlet egy interjúból) "-Sokan mondták rád, hogy zseni vagy... -Igen, ez csak az egyik szó volt. -De mégis...! -Azt szoktam mondani, a huszadik században összesen három zseni volt, Einstein, Picasso, és Kínában valaki, akinek a nevét még sosem hallottuk." |
2007-09-29 15:40.36 |
...és ugye ezzel már voltak gondok korábban : )) |
2007-09-29 15:40.02 |
fight club |
2007-09-29 15:21.20 |
a gonosz érintése - zseniális még mindig ****** |