Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Pánikszoba - HBO2, 22:00 |
KIX - HBO, 22:05 |
Miután elbuktunk - Filmbox Premium, 22:15 |
Fagyöngy randi - Izaura TV, 22:30 |
A csempész - Moziverzum, 22:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Cuba Gooding jr. (57) |
Tia Carrere (58) |
Kate Bosworth (42) |
Paz Vega (49) |
Taye Diggs (53) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Badman - A nagyon sötét lovag |
Ugur Aslan |
2010-06-15 21:09.10 |
S akkor jött a heppinessz. :D
http://www.youtube.com/watch?v=OT4PfjRzru4 |
2010-06-15 20:39.12 |
Mert másoknak csak LSD-vel megy, nekünk meg egy délutáni marhulásba kerül. XD Már írom is a forgatókönyvet. Misztikus lesz, mert a hulláról még nem tudni semmit. De lesz baktérium... naaaagyon sok. XD |
2010-06-15 20:37.05 |
Nem ez az első eset, hogy a fától nem látja az erdőt... Nem is az első lenne, akivel ez megesik. De ez nem a film szegénységi bizonyítványa... :D |
2010-06-15 19:59.14 |
Az esőre válaszolnék: lásd első évad első része. A finálé mondhatni a pilot visszája volt zárás szándékkal, hasonló, inverz eseményekkel. Ott is napsütésre eső szakad, majd ismét hirtelen napsütés. Az első évadok alkalmával nem egyszer volt rácsodálkozás, hogy milyen gyorsan változik az időjárás a szigeten. Amúgy meg a fináléból további 20 percet vágtak ki műsoridő miatt, ami majd a DVD-n jelenik majd meg. Itt jobban érezhető lesz az eső normális módon való csillapodása, és láthatjuk, hogy Ban miként szabadult meg a rázuhanó fatörzs alól.
A fény és alatta a sötétség, vagy vörös gonoszság maga volt a két alapvető elemi erő, melynek érintkezési pontja a szigeten honosult. A fény képviselte a jóságot és minden bizonnyal az volt a garanciája a purgatóriumba és onnan a következő szintre való jutásnak. A sötétség uralma talán a pokolbajutást jelentette volna hőseink és tán az egész világ számára. Ezért volt fontos, hogy bármire is készült a gonoszság által beszennyezett füstszörny, ne hagyják megtörténni. és nem hagyták: a jussuk a következő szint lett, amit mindenki hite/felfogása szerint dönti, hogy mi az. A bomba sztem befuccsolt. De a változtatás szándéka miatt a sziget időugrálása visszadobta őket az ők idejükbe. A purgatórium akár maga az elemi fény, volt van és lesz - így nem nagyon hiszem, hogy a bombának bármi köze is lett volna annak létrejöttéhez. De ezen lehet spekulálni, ugyanis, Christian mondott olyant is, hogy ezt a közeget - purgatórium - ők maguk hozták létre, hogy találkozzanak... Ez asszem az egyik legtöbb módon értelmezhető sor az egész sorozatban... Nos Michael hiányzása szintén érdekes. A sorozat szerint tettei miatt nem lehetett ott. De más is követett el szörnyűségeket, mégis tovább léphetett. Eko esete egyszerűbb de inkoherensebb, itt ugyanis a színész nem vállalta el a szerepet utoljára, a stúdió túl keveset ajánlott. Így az ő története ilyen mód nem lett lezárva sajna. |
2010-06-15 17:29.25 |
Snyder féle slomotion effektekkel. :D |
2010-06-15 17:27.34 |
Annál már csak egy baktériumos horror lenne lassabb egy hullának nevezett helyszínen játszódva, akár többhetes játékidővel. XD |
2010-06-15 17:20.41 |
S még nyálas is. :D |
2010-06-15 16:56.06 |
Én egy csigás horrort néznék meg ízibe... |
2010-06-14 17:59.11 |
Csak a szomszédnéne macskacsapó seprőnyele. Lásd be. |
2010-06-13 19:39.34 |
[link] |
2010-06-10 16:56.46 |
Meg sem lepődnék ha így lenne... Pedomaci állja az útját ilyennek. :P
Habár ezek csak a remény OFF-jai. :P |
2010-06-10 16:54.48 |
Jól sejtettem, habár a névazonosság után szinte egyértelmű volt. A lényeg, hogy a vidik nagyszerűek, főleg a Felvilágosítás és ezek hiánya 8 perces. Azt látván talán Kurvaa izzadtság immunitása is megadná magát mint a mondás szerint a templomban. :P |
2010-06-10 16:14.32 |
Tuti nem az önkritika. Ez reklám. :D
Am egy csúnya OFF de számomra érdekelt dolog kérdése: Te véletlen nem az a Kenytheone vagy akinek a youtube channel-jén azok a nagyszerű Antifaces videók találhatóak? |
2010-06-07 03:20.34 |
SPOILEREKET IS TARTALMAZHAT
Semmi spoiler, semmi információ áramlás a megtekintése előtt... jófármán a műfajt sem tudtam, csak a rendezőt, a címet, és a főszereplő színészt. Mégis 20 perc eltelte és némi spekuláció nyomán rögtön szöget vert a fejemben a megoldás amire a film is a végén kilyukadni kívánkozott. Ez a katarzis majdhogynem teljes elmaradását vonta maga után, de a garancia az elégedettségre nem foszlott szét, és ez főként a rendezésnek köszönhető. Scorsese neve egy lapon emlegetve a pszichológiai tartalmisággal már fogalom a filmtörténelemben, és új filmjével bizony méltóan követi a vonalat. A pszichózis központjában immáron di Caprio, aki egy felettéb furcsa közegben, egy még annál is hátborzongatóbb történetben találja magát... a saját elborult elméjének csapdájában. A cselekmény lassú, magabíztos előrehaladása, a mély örületet lehelő közeg, folytonosan baljós atmoszféra, remek színészi alakítás egyvelege képezi a filmet. Di Caprio nem hagy maga után kívánnivalót, sőt a film végén ámulatba ejtően brillírozik. A tiszteletre méltó sir Ben Kingsley pedig épp olyan bájos és nagyszerű, mint amilyennek neki lennie kell. Ráadásnak kellemetes meglepetés volt Jackie Earle Haley (az örök Rorschach) George Noyce-ként. Ugyan mint mondtam, a végső csavar nem ütött akkorát, mint azt a rendező szánta volna - gondolom - , de a teljes igazság apránkénti lelepleződése megért egy hatásos rácsodálkozást. Anagrammák, kifordított víziók, szerepjáték - minden ami a filmben szerepet kapott egy másik világ, egy valóság másként értelmezett elemei, melynek leleplezése abban a bizonyos csavarban kulminál. Minden apró részlet, mozzanat jelentősséggel bírt, melyet azonban egy lelki trauma alatt megtört elme egy szürreális világgá torzított. A film végi idézet deja-vu, ugyanakkor nyugtalanító. A film összességében zseniális munka, azonban az abszolút mind-fuck elmaradt. Ahogy nem épp világmegváltó film, úgy a viszonylagos cselekménybeli fail sem a világvége. Én elkötelezem magam még néhányszori újranézését. |
2010-06-07 02:20.27 |
1. 2001: Űrodüsszeia
2. Mechanikus Narancs 3. Ragyogás 4. Spartacus 5. Barry Lyndon 6. Dr Strangelove 7. A dicsőség ösvényei 8. Acéllövedék 9. Lolita 10. Tágra zárt szemek |
2010-06-06 15:58.01 |
Hát igen, izlések és pofonok, azonban a pofon ott sül el, hogy szted aki LOST-ot néz az nézhetne FF-et is, mert az van olyan színvonalas. Az a baj, hogy aki LOST-ot nézett, az nézte is az FF-et (elvégre úgy volt beharangozva, hogy a LOST utódja lesz, ami majd pótolja a rajongókban a keletkező hiányt). Azonban ezzel csak mély csalódást okoztak, mert az az egyenlő színvonal, amihez ragaszkodsz nem nagyon merült fel (példa itt alant Árpi rajongó társam, aki még nagyobbat csalódott). Hol vannak a LOST archetipusoktól mentes karakterei, hol vannak az olyan alakítások, mint mint Emerson, OQuinn, Henry Ian Cusick, Nestor Carbonell, hol vannak az olyan epikus karakterek mint John Locke, Ben Linus, akikről egyedűl annyit lehetne beszélni mint más sorozat teljes karaktergárdájáról(?). Hol vannak a teóriák, a spekulációkra való késztetetés, hol vannak az olyan remek szeizmikus drámai epizódok, mint a Constant, vagy az Ab Aeterno, melyek önmagukban sokak szerint a maguk 40 percével egész estés filmek színvonalával vetekszenek? Hol vannak azok a mesteri zenei szólamok, melyeket Giacchino minden epizódhoz komponált? Hol van a közeg és a misztikum sugárzása? Hol van az egzisztencialista mondani való, hol vannak az elvellentétekből származó karakterárnyalások? Na és hol van a történetvezetés ésszerű kezelése?
De félreértés ne essék, nem ellenérzésből írom ezt, mindössze csak a vitaindító kérdésedre adok választ, amit eddig elmarasztaltam kivesézni: aki tud LOST-ot nézni, pont ezért fittyet hány az FF-re. Szomorú, de igaz jelenség. Persze az FF is megadta az érdeklődési lökést, amitől jómagam is gondoltam, hogy megéri megnézni egy-egy részt, de sosem éreztem, hogy többet érne egy LOST résznél. Sőt sztem a LOST azon jelente amikor Locke és Jack kitör egymással szemben a hit kérdésében a maga 2 percével megéri az egész Flash Forward-ot (amiben sosem hangazottak el olyen mélyen szántó dialógusok). És hány ilyen mesteri jelent van a LOST-ban... Az FF néhány rész után leáldozott nálam a maga misztikumával, már csak az akció éltetett bennem reményt. Sajna az áltudományos magyarázatok mögé túl hamar beláttam, és a misztikum kiherélését tudtam benne csak érezni. A LOST az utolsó epizódig, 121 részen keresztűl fenntartotta az érdeklődésem, még akkor is, ha a természetfeletti dolgokra nem mind adtak válaszokat. És ez csak egy szempont, hiszen a sziget cselekményében ennél többről van szó. Azonban a négy csillag megmarad az FF-nek Simon (Dominic Monoghan) karaktere miatt, aki a többivel ellentétben tehetséges színész, nem az abberrált nézésével próbál hódítani (Benford számomra egy egoista bohóc). Nameg volt az elején pár igazán jó cliffhanger, és szépen megkomponált művészi nyitójelenet. Habár a LOST cold open-ekben megintcsak filmtörténeti jelenség, így az FF megintcsak nullás szórzó. Az újdonság lesújtó ereje habcsók erejű volt. Nos ennyi a magyarázat a szélső-LOST párt részéről. De a lényeg, hogy mindenkinek szubjektív szuverén döntése, hogy mit vár el a sorozattol. A LOST tűkrében ez minimális élmény volt, de tagadhatatlan, hogy szórakozásnak megtette. De ha más sorozatokhoz kényszerűen hasonlíthatjuk, tekintélye sokak számára megcsappan sajna. De mint ahogy ez is egy alternatíva a sok közül, úgy más esetben lehet ez maga a megtestesült izgalom, a nagybetűs sorozat. De túltéve a vitán a LOST egyik fő tanulsága idézetként idetart: Emlékezz, fogadd el, majd lépj a következő szintre. |
2010-06-05 21:58.07 |
Igen, sorozatra én is gondoltam, de valahogy a sorozatok mai esszenciáját figyelembe véve hamar elvetettem.
Önálló film, mely teljesen körülölelné a könyvet... Azzal az erővel egy középiskolai történelemkönyvet is lehetne adaptálni amininek a 2 órás játékidejében a főszereplők Nagy Sándor, Napoleon, és Hitler... :( |
2010-06-05 21:54.22 |
Egyetértek. Habár tudtom szerint maga Tolkien éltében sem volt számunkra hasznos kinyilatkozással Tomával kapcsolatban. Szerintem direkte ezzel a céllal hozta létre - ez evidens -, de a lényeg, hogy sztem ha élne ma sem rántaná le a leplet. Toma a legmélyebb misztikum illúziója, melyet Tolkien szándékosan soha nem rombolt volna le. |
2010-06-05 21:45.18 |
Legfeljebb a Szilmarilok-ra azt a koncepciót merném elképzelni, hogy kizárolag részleteket elevenítenének meg. Mondjuk Húrin gyermekei ... De ebbe inkább bele se merek bonyolodni... |
2010-06-05 21:43.14 |
Na igen, Toma zavarba ejtő jelenléte. Ugyan a könyveket régen olvastam, de ez a nem hétköznapi apróság bennem is spekulációkat késztetett. Mit ne mondjak, érdekesnek találom, hogy sokan megegyeztetik Iluvatar-al. |
2010-06-05 21:34.26 |
Na a filmről is...
Számomra a legemlékezetesebb, legfenomenálisabb pillanat a Két Toronyban az volt, amikor a Helms szurdoki csata közepette megérkeznek Gandalf-ék és rárontanak az orkokra. Amint lezúdulnak a lejtőn, a látvány, a lassított jelentek és Shore fanfárjai közepette teljesen extázisba estem. És ez akkor sincs másképp, hogy ha már sokadszori LOTR maratont tartok. |
2010-06-05 21:19.00 |
Ajánlásod ugyan hiábavaló, de azért köszönöm. Ismerem a történetet, de tán Oldman miatt táplált elfogultságom miatt a modern feldolgozás kicsit elegánsabb - számomra. De természetesen Lugosi örök. |
2010-06-05 21:11.34 |
Vagy Coppola Drakula-ja. A vámpír abban a filmben fogalom, maga a romantika pedig eleven hiteles érzékiség. Nincs hiány a bejáratott mesteri színészkeből, sem a hatásos látványtervezésből. |
2010-06-05 20:05.11 |
A konszenzus világos volt eddig is, a rendeltetés elismerése azonban nem mindig függ össze a kiváltott esztétikai ráérzéssel. Lehetett tökéletes, ha számomra egyszer s mindenkorra egy a pusztán való áthidalást jelent. Mint állomás, bárhogy is nézem, a többihez viszonyítva a legkisebb rácsodálkozást váltotta ki belőlem.
De ez korántsem azt jelenti, hogy felszólalásom csupán elégedetlen ellenérzésekből született. Az egész saga-t úgy szeretem és tisztelem és értem ahogy van. |
2010-06-05 19:47.28 |
True. Mondjuk engem a történetvezetés, és a karakterek az általi megmozdulásában nem igazán látok kivetnivalót, de ugyebár ez szubjektív ezt nem is kérném ki vita tárgyának
Nekem pl bizonyos helyszínek megvalósítása tett furcsa benyomást: avagy az első rész megállóhelyeinek fenségessége után a Két Torony nem akart sokkolni olyan környezetekkel mint pl azelőtt Völgyzugoly. Ugyan ez a hatás a 3. részre visszanyerte képességét, és felülmúlt minden addigit. Azonban a Két torony füves pusztái és zsúpfedeles viskói földhözragadtabb szibériai sivárság-érzetet keltett bennem. De ettől a történet maradéktalanul zseniális kategória. Az Ent-ek háborúba menetele és a Helms szurdok-i csata az apró kellemetlen utánérzéseket egycsapásra eltörli. |
2010-06-05 18:37.23 |
SPOILERES lehet. |
2010-06-05 18:36.54 |
Egyszerűen imádom ezt a fenomenális filmet. A nagyszerű rendezés és a briliáns alakítások i-jére egy igazán elsőrangú atmoszféra elsöprő hatása teszi fel a pontot. Masszív három órás játékidő, ami nem hagy maga után kívánnivalót: a film minden mozzanatának egy sajátos jelentésvilága és tartalmisága van mely maradéktalanul fenntartja az érdeklődést (legyen szó a Percy által keltett belső viszályról, a kivégzések feszültséggel teli folyamatáról, Csengettyű úr rácsodálkozást követelő mutatványairól, Wild Bill őrjöngéseiről, Edgecomb egészségügyi problémájáról, vagy éppen Coffey kisugárzásáról).
A történet egy roppant mély karakterdrámával indít melynek legfigyelemreméltóbb jellemzője a szereplők jellemkülönbségeinek hatásos érzékeltetetése. Például Percy elfogadhatatlan, kicsapongó, szánalmas, erőszakos, és erkölcstelen viselkedésének tűkében látjuk és érezzük igazán, hogy az őrök (főként Edcombe és Brutal) milyen nyíltszívű, temperamentumos egyének, előítéletektől mentesek, az emberség és az erkölcs megtestesítői, a becsületesség alfái és omegái. Mindez a King - Darabont - Szereplők mesterhármasának páratlan eredménye. Ez az irányvonal a film végéig hibátlanul fennmarad, azonban a film egy határozott fordulattal Coffey szerepköréből kiindulva egy megkapó, lebilincselő misztikus történetként épül tovább. Coffey csodatettei, és szinte pulzáló ártatlansága új aspektusba helyezi a már említett karakterek eltérő színű tulajdonságait is. Edgecomb-nak lassan rá kell ébrednie, hogy Coffey éppoly ártatlan, mint amilyennek tűnik a viselkedése alapján. Kettejük kapcsolata Edgecomb számára valami új, természetfeletti csoda megtapasztalását ígéri, de ugyanakkor egy gyors, és elkerülhetetlen sodródást egy igazságtalan végkifejlet irányába. Coffey krisztusi tragédiája elkerülhetetlennek látszik, mely nyomán mély melankólia ülepszik a film végére, - úgy a nézőre is - és hosszú ideig nem ereszt. Coffey képessége bizonyos értelemben igazságot szolgáltat, azáltal, hogy megváltó módjára bünteti meg a gonoszságot: Percy-n keresztül végez Bill-el, magát Percy-t pedig az őrületbe süllyeszti. Azonban Coffey maga nem részesül az igazságból. Csak azon kiváltságosak láthatják a csodát benne, akik mellette voltak és "nem gyűlölték" - bár a kivégzése így nekik fájt a legjobban. A laikusok, mint háborodott farizeusok szánalmat és sajnálatot nem érezve kárörvendtek a csoda a fény, és az élet megalázásán. A film minden mozzanata valami egyedit sugall, sajátos üzenetet hordoz, de összességébe véve rólunk szól, és emberi tulajdonságaink sokféle aspektusától, a perverz aljasságtól, a gyáva szánalmasságon át, a bátor becsületességig - szándékosan elkövetett jótettek felemelő érzéséről, de ugyanakkor emberi hibából-félreértésből adódó, nyugodni nem hagyó igazságtalanságról, melynek tragédiája lelkünk legmélyebb traumája. Halálsoron - egy mindenki számára kötelező film, mely méltán a filmtörténet egyik - ha nem épp - a legszebb mozgóképes csodája. |
2010-06-04 12:37.26 |
Mondjuk ez érthető, Kubrick-ot vagy szeretni lehet vagy nem.
Mondjuk valóban az olyan pillanatok, amiben akkor és ott hosszasan rácsodálkozhatott a néző a (mesterséges) gravitáció mikéntjeire, az űrutazás fortélyaira és technikájára, azok ma már nem úgy működnek a műfajban. Ha a Napfényben is percekbe telne egy dokkolás, lecsaptam volna a lejátszót. De Kubrick filmje akkor és ott új volt, egy hipnózis, amit vagy érzünk vagy nem. |
2010-06-04 12:13.28 |
Igaz, a Halálsoron is részvétért kiabál. És még bizonyára sok más is. Csak nálam amikor terítékre kerülnek az ilyen filmes leg-ek listája, akkor vagy annyira leszűkítem a kört, hogy igencsak közel álló darabokat hagyok ki sajnálatos módon, vagy elszalad velem a ló, és bitestől beírom az egész imdb adatbázisát. :D
De a lényeg, hogy IGEN, a Halálsoron is egy élen járó alapfilm. |
2010-06-04 01:07.39 |
Top10? Ugy-e nem törvény ez? Mert áthágom... :D
Sorrend és a teljesség igénye nélkül SZERINTEM: Patyomkin páncélos A kölyök Metropolis A diktátor Aranypolgár Casablanca Biciklitolvajok A hét szamuráj Híd a Kwai folyón Ben-Hur Psycho Spartacus A dicsőség ösvényei A Jó, a Rossz és a Csúf Volt egyszer egy Vadnyugat 2001: Űrodüsszeia Mechanikus narancs A Keresztapa Csillagok háborúja franchise Alien filmek (Scott és Cameron féle) Indiana Jones Szárnyas fejvadász A bárányok hallgatnak Terminátor (Cameron féle) A remény rabjai Forrest Gump Ponyvaregény Hatodik érzék A Mátrix Harcosok klubja A Gyűrűk Ura trilógia Sin City A sötét lovag Avatar - leginkább filmtechnikai szempontból. Ha lejönne a egekből egy kicsi zöld, intelligens, művelődni, filmnyelvet felfedezni vágyó lény, a következőt ajánlanám. --Nézd meg az összes Kubrick filmet - a rendező életpályája máris egy instant túravezetés a műfajok világában. Hogy érezz ott van Bunuel, Hitchcock, Fellini, de Sica. Hogy láss, ott van Spielberg, Scott, Cameron, Lucas, Wyler, Fleming. Hogy gondolkozz, ott van Kubrick, Lynch, Tarkovskyj, Scorsese, Aronofsky. Epikus kikapcsolódásért Leone és Tarantino felel. Altman és Wilder alkalmanként Humor Herold, de nevetésben Chaplin a karmester. :D Amikor ők formát bontottak, ugyanakkor forradalmat kiáltottak. -- Jó filmezést zöld izé... :P |