Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ocean's Eleven - Tripla vagy semmi - Film+, 13:55 |
Karácsony Alaszkában - Mozi Klub, 13:55 |
3 nap a halálig - Mozi+, 14:00 |
Páros mellékhatás - SuperTV2, 14:20 |
Ízek, imák, szerelmek - Viasat3, 15:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
2022-es választás |
Kézipoggyász - Vélemények |
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/ |
Három betű - egy mondat |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Egy ember és kutyája |
Josephine Park |
2009-10-22 21:46.45 |
Mire nem képes az ember a jobb létért! „Talán nem veleszületett” tulajdonsága az egzisztencializmus gesztenyéjének megkaparintásáért folytatott állandó harca. Pénzért mindent! Két nap, kettőezer dollár! Tárgyiasult világ!
Hihetetlen élethelyzetek, kreativitás, bátor-bátortalan izzadtság szag, sós vizelet az alsónadrágban, halállal dacoló különleges extrémitás. Verbális és gyakorlati átgázolás a másikon a papírpénz ropogós tapintásáért és birtoklási vágyáért egy szegény világban, ahonnét remélhetőleg megnyílik az út a jóléti világ „szabadsága” felé… Egy háború megvívásával egyenértékű emberi sorsok, aggodalmak, halálfélelmek. Henri-Georges Clouzot vizuális tanulmánya az emberi lét porceláni törékenységéről, az élet és a halál szétválaszthatatlanságáról. Claude Chabrolnál és a nagy Alfred Hitchcocknál talán kevésbé ismert, pályatárs Henri-Georges Clouzot idegsejtekbe hatoló alkotása, pattanásig feszíti az emberi agy húrjait. Imádtam valamikor a moziban! Belepréselt a látvány és az izgalom a fatámlás nyekergős székbe vidéki mozinkban. Clouzot filmje alatt azonban sosem sírt a szék, olyan csend volt, hogy a néma részeknél hallatszott a vetítőgép pergős egyenletes kattogása a gépteremből. Aztán egy csattanás és elszakadt a celluloid, mindenki hátratekintett a vetítőrésre és szidta a szerencsétlen mozigépészt, aki semmiről sem tehetett. Egy örökkévalóságnak tűnt mire újra elindult a film és mi döbbenten, a film által keltett feszültség hatására azonnal elfelejtettük a műszaki hibát. Aztán napokig beszélgettünk, ábrándoztunk és álmodoztunk. Természetesnek vettük, hogy ez a film csak úgy van, van magától. Sok évnek kellett eltelnie mire rájöttünk mi az alkotói munka mi a filmművészet. |
2009-10-22 20:10.54 |
A Francia "Hitchcock". |
2009-10-22 19:59.14 |
Kubrick segítőkész csapatot küldött neked a csillagközi térből!
Sok sikert és kellemes filmélményt kívánunk! |
2009-10-22 19:53.40 |
Dokumentumfilmjeiben a tudatos történetépítés és a montázs szerkesztés új iskolát nyitott.
A II. világháború kiváló Angol hazafia nem kizárőlag a propagandára helyezte a hangúlyt, hanem a nézhetőségre az élvezhetőségre is. Dokumentumfilmjei mellett csupán egyetlen dokumentarista játékfilmet készített, igaz csupán 43 évet élt. |
2009-10-22 19:30.39 |
Boldog születésnapot!
A nap szépének! |
2009-10-22 19:16.21 |
Született: 1907. április 29., Bécs, Ausztrália.(?)
Mármint Ausztria! Gondolom elírta a Filmkatalógus, a születési helyét a kiváló kvalitású rendező adatlapján. Ahogyan Orgona kérte alább, ezt is pontosítani kéne! Természetesen mi az itt fórumozók is hibázunk. Zenészként indult Bécsben, Amerikába emigrált, valószínűleg Hitler nemzeti szocialista munkálkodása miatt. A filmes szakmát Némtországban kezdte, melyet az MGM-nél tökéletesített. Rendkívül tudatos, precíz filmalkotó volt. |
2009-10-22 18:53.22 |
Arisztokrata, hercegi származású, dúsgazdag család sarja.(Modrone) Notóriusan baloldali vonzalmú beállítottsága erősen ambivalens attitűdöket vált ki az életrajzával foglalkozókból. Mágnesként vonzódott az olasz kommunista párthoz.
Mindezen ellentmondások, neorealista alkotásaiból is előtörnek. |
2009-10-22 18:06.17 |
Anthony Mannal kettő fórumot nyitottam az előbb, jut eszembe e film, a Spartacus kapcsán. Összebalhézott Kirk Douglas színész producerrel, így aztán helyét Kubrick foglalta el a főrendezői székben.
Többször előfordult ez a mesterrel munkássága során. Csökönyös volt a westernek egyik koronázatlan királya. Érdekes módon a stáblistán ezek után is mindíg feltüntették a nevét, minden bizonnyal hozott pár dolcsit a neve. |
2009-10-22 17:55.31 |
A westwern a noir és a történelmi filmeposzok készítői között nagyon magasan jegyzett rendező. |
2009-10-22 17:53.11 |
A filmet valójában Charles Walters rendezte, miután Anthony Mann összekülönbözött a producerrel.
A Spartacus rendezői székéből is kitették (1960) melyet aztán Kubrick rendezett. A Filmkatalóguson sajnos C.W. neve nincs feltüntetve az alkotói stábban. Anthony Mann neve, gyakorlatilag tiszteletbeli rendezőként került fel a stblistára. |
2009-10-22 16:04.23 |
Nem mondod!
Számomra a Vuk és a Lúdas Matyi két olyan magas szintű alkotás, ami a műfaj csúcsa. Mindenesetre Ő beírta magát a halhatatlanok sorába! Béke poraira! |
2009-10-22 13:42.45 |
Még egy nagyon fontos filmtörténeti adalék.
Gyakorlatilag D.W. Griffithez köthető Kaliforniában, 1910-ben, Hollywood falucskában történő Biograph-filmek forgatása kapcsán, a mára filmes szentéllyé magasztosult, globális mozgóképi centrum megszületése. |
2009-10-22 13:29.00 |
Nagyon sok filmje nem szerepel a neve mögött a Filmkatalóguson (10), ám igazán arról vált ismertté a világon, hogy egyike volt azoknak akik "megálmodták" az Oscar-díjat. |
2009-10-22 13:14.00 |
Filmográfiája több száz kisebb filmre oszlik.
A Gaumontnál dolgozott és már 1896-ban filmezett. Az én tudomásom szerint az első női alkotó. Egy évszázadig hallani sem lehettt róla. Az elmúlt évek felfedezettje, elsősorban feminista körökben. Sokszor említettem már, hogy új korok, új mozgalmak, eltűntnek hitt, vagy vélt alkotókat tudnak kanonizálni, azaz rendszerbe foglalni és felemelni. Ezért gondolom azt, hogy a sokat szidott 1990 utáni magyar filmek rendezői közül is lesznek kanonizáltak, legalábbis hazánkban, pár évtized elteltével. |
2009-10-22 12:13.12 |
Osztom véleményetek!
BS! |
2009-10-21 19:08.11 |
Szintén üdv!
Van a filmben egy olyan jelenet, melyben a park kísértetiesen hasonlít Antonioni parkjára a két régi, új főhőssel, a Nagyításban, eltátottam a szám. A film elején kezdtem félni, hogy egy melodráma kerekedik a történelmi filmből, ám Richardson csak ijesztgetett, hogy aztán kikerülje a szerelmi háromszöget. A főhős erkölcsi tartása, az igaz barátság örökkévalósága, a főhős karaktere, egyénisége, no meg büszkesége természetesen ezt nem engedte meg. Túllépett a szerelem bódító érzésén. Gyönyörű példája volt ennek a szerelmes levél tengerbe dobása, vagy felettesével való állandó konfliktusa, megalázkodás nélkül. Elégedetten konstatáltam az átkötési módoknál a rajzfilmes megjelenítési formákat. Rengeteg időt spórolt vele az alkotó. |
2009-10-21 18:36.18 |
Az andalúziai kutya bemutatójára Bunuel úgy ment el, hogy telerakta a zsebeit apró kövekkel.
Félt a nézők reakciójától és úgy gondolta, hogyha menekülnie kell, legyen mivel védekeznie. |
2009-10-21 18:23.11 |
Véleménye szerint, egy filmnek a készítés örömét, vagy kínzó fájdalmát kell tükröznie.
E kettő dolgon kívül semmi nem számít mint mondta. |
2009-10-21 18:03.04 |
Ki gondolná, hogy e rövid, ám remek fekete-fehér izgalmas thrillertől, a hosszú terjedelmű 2001-ig eljutott az alkotó? |
2009-10-21 17:53.15 |
A csillag lemaradt a csillagközi filmről... |
2009-10-21 17:27.42 |
Akkor engedj meg még pár gondolatot!
A film túlnő az ember hús-vérségén, ebben a valóban vizuális alkotásban a homo sapiens maga az intelligencia, mely képes mesterséges intelligenciát előállítani, miközben keresi az ismeretlen monolitba vésett szimmetriát készítő nem mesterséges értelmet. Az ember kilépett a földről és csillagközi szereplővé, kíváncsi kutatóvá vált.(kódolt örökségünk) Ez az a film, ahol a tökéletes zene, a ritmus, a függőleges montázs gyakorlatilag egyenlő értékűvé vált a képi montázzsal.(a kettő együtt, kizárólag együtt alkotják a művet) Kubrick eredetileg külön zenét komponáltatott a filmjéhez, azonban amíg az készült, klasszikus darabokkal festette alá álmai vízióját. Tele találat lett, ugyanis a film rendelt zenéje közel sem váltott ki olyan együttes hatást a képkockákkal, mint a "helyettesítő" művek. Hatalmas várakozás előzte meg a bemutatót, amely óriási csalódás volt a szakma számára, csak kevesen nézték végig. Azt mondták röviden, hogy Kubrick eltévedt, vakvágányra futott. A képírás zsenialitása és az emberi gondolatok végtelen variációjának halmaza a mű, melyet a néző saját arcára fordíthat, ha gondolatokat gerjeszt benne a látvány, természetesen a zenével együtt értelmezendő. Az ismeretlen után való kínzó kíváncsiságunk és a megoldhatatlan feladatok kihívásának lehetünk tanúi az alkotás során, melyet kizárólag moziban ajánlok megnézni. Tv, plazma, LCD, projektor, stb. kizárt. Kubrick látomásának beteljesülését másik kódolt tulajdonságunk, tulajdonságaink, (az irigység, önzőségük, empátiátlanságunk, az állandó háborúskodásunk) hiúsíthatják meg. A film elején a majmok egymáshoz való viszonya… A szövegeknek magam nem tulajdonítok különösebb jelentőséget. |
2009-10-21 16:20.35 |
Négy dolg jutott eszembe a film kapcsán:
Először a jó. A Nagyítás főszereplőinek alakítása, melyszerint nagyságuk szerzői és műfaji filmekben is egyaránt megmutatkozott! Vanessa és David... Másodszor, ha a vezérkari ostobaságnak csak a tized része volt igaz ezen háború kapcsán, már az is katasztrófális vereséghez vezetett volna. Harmadszor, egy gondolattársítás. A filmben elhangzott monológ, mely nagyjából így hangzott: Veszély esetén csak az képes megvédeni a hazát akinek van veszíteni valója, van földje, birtoka, hatalma. Nos megerősödött bennem az a gondolat, hogy mikor katona voltam 82-84 között a budapesti honi légvédelmi gyűrűben, semmi esélyünk nem lett volna egy légi deszantos egységgel szemben egy éjszaka leforgása során. Nem kevés hasonló kvalitású tiszttel találkoztam ott akkor, mint amilyenek a filmből visszaköszöntek. Ma milyen lenne a helyzet? Csak "sejtésem" van róla. Mindenesetre üdvözlendő dolog mikor egy rendező, (Richardson) egy ekkora stratégiai hibát, bocsánat, hibák halmazát bevállal egy történelmi film kapcsán. Negyedszer, a katonaélet hétköznapjai nálunk is hasonlóak voltak. Korbács helyett azonban vegyvédelmi gumiruhában kellett békaügetésben, tűző napon negyven fokon ugrálnia annak, aki rosszul nézett egy-két vadbaromra. Hiába a hierarchia nagy úr, egy két csillag és máris istennek képzelte magát pár tiszthelyettes, vagy tiszt. |
2009-10-21 12:40.43 |
Küldtem emilt... |
2009-10-21 12:03.06 |
Kifejtenéd ezt bővebben?
Mint ahogyan tettük azt Gyorkossal a Kiss Katalin házassága című film, propaganda, vagy kordokumentum kapcsán. |
2009-10-16 07:40.16 |
Kritikája szerint három csillagot adott... |
2009-10-15 20:41.36 |
Ezen film és még pár másikjával, majdnem teljesen egyetértünk, sőttttt.... néha a "B"-katban is ennyi!
Egy-két csillag, nem több! Kiváló karakter! |
2009-10-15 20:28.43 |
Péntek, akár 13 akár nem...
Bronzérmesek leszünk! Ebben a csapatban mentálisan és fizikálisan benne van a Sisa Tibori múlt, a kellő, ám mégsem túlzott alázat. Egervári Sándor összeteheti a kezeit, hogy egy komplett kész, kreatív csapatot kapott... Sisa mestertől. Tippelni nem tudok sajnos, ám ez a bronz a miénk lesz! Minden szurkoló tudja mi a dolga otthonról! Ez a rendkívül egységes kollektíva, kizárólag a vehemens, felturbózott, ám mindenképp sportszerű biztatást érdemli! Hajrá 5-10-15 millió magyar jövöbeli nagy csapata! |
2009-10-15 19:47.31 |
Bízzunk benne, hogy munkássága, még a homokfilmek sivatagi napfénytelenségét keltő, "eseménytelen", filmi visszatekintésének gyors leküzdése után, változhat.
Szeretnék még ütős, gógyis filmeket látni az öreggel! |
2009-10-15 19:25.28 |
Nagy örömmel jelentem, még ennél a szolgáltatónál vagyok "ésis"... |
2009-10-15 19:22.14 |
Ha nem is köpöm le...mert nem, alázat és lé között, vóna mit tenni! |