Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kincs, ami nincs - RTL Három, 18:45 |
Bazi nagy francia lagzik 3. - Prime, 18:55 |
Egy befejezetlen élet - Max4, 19:00 |
24 - A szabadulás - Viasat3, 19:10 |
Csak semmi pánik! - Mozi+, 19:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Expend4bles - A feláldozhatók 4. |
Mia Wasikowska |
2010-01-08 15:14.50 |
Kör |
2010-01-08 14:45.01 |
Szép történet, a legvége pedig kifejezetten ötletes, egyedi, elkápráztató. Jó kis film szerintem. |
2010-01-08 13:00.26 |
-Sajnáljuk a szerepet nem tudjuk önnek adni.
-De a franciám jó volt? -Iiiigen Joey, az naaagyon jó volt! :DD |
2010-01-08 12:11.11 |
:)) |
2010-01-08 00:50.29 |
Még egy dolog: nem tudom, milyen a szinkron, mert csak eredeti nyelven láttam, de tartok tőle hogy nem sikerült átvinni a hangulatot. Aki teheti, angolul nézze szerintem :) |
2010-01-08 00:32.13 |
Szerintem is erről szól :) |
2010-01-08 00:31.49 |
A.I. - mesterséges értelem |
2010-01-08 00:30.47 |
Emberek a havason - régi magyar film, "túljó" 3*
Meseautó - régi magyar film, eszméletlen jó 5* Bugsy Malone - 76os amcsi gengszter-átirat, állat jó 5* |
2010-01-08 00:23.06 |
Nem mondom, párszor el kellett olvasnom mire rájöttem mire gondolsz, de jaaa persze, hát hogy ne menne! Sőt, had kápráztassalak el: Szet ün OT möszijő - ez egy másik úr. No, ki a király? :D
A francia valahogy sosem volt barátom :')) |
2010-01-08 00:19.36 |
Szerintem szenzációs film :)
Ennél jobb dekonstrukciót keveset láttam, valódi célja van, és borzasztóan kedves. A filmben minden benne van, amit a műfaj megkövetel, legyen szó szituációkról, karakterekről, helyszínekről stb. A film megfelel a gengszter filmek elvárásainak, DE dekonstruálja a témáját azzal a pofon egyszerű megoldással, hogy minden archetípusból kiveszi pont azt, amire az eredeti műfaj épül: az erőszakot. A filmből teljesen hiányzik a halál, és minden kistestvére: a fizikai erőszak, a szexuális agresszió, az erkölcstelenség és etikátlanság. Így történik meg az a csoda, hogy a filmet nézve élvezhetjük a gengszter filmek pozitívumait, de a kötelező szorongás és etikai kivetnivalók bántó érzése nélkül. Egyszerre látunk véres leszámolásokat és játszadozó kisgyerekeket, kétségbe ejtő párkapcsolati problémákat és papást-mamást játszó óvodásokat, mindenre elszánt, kegyetlen maffia vezéreket és "rosszcsont kisfiúkat". És ez az egész katartikusan van benne a végében. A film csúcspontja, a végső nagy összecsapás, ami átcsap közös éneklésbe. Van annak valami bája, amikor tizenéves kisgyerekek énekelnek arról, hogy "még megjavulhatnak" - és pont erről szólt a film szerkezete szerintem. Amúgy ha nem is ásunk ilyen mélyre, a felszínen is látunk csoda dolgokat. A lábbal hajtott gengszter járgányok odacsapnak :D A karakterek pedig... eszméletlen jók, nekem a két maffia vezér tetszett a legjobban, de mindegyik tök jó volt szerintem. Az a jelenet, amikor Sam kiborul a csaposra, az valami kegyetlen, szétröhögtem magam rajta :DD Szóval szerintem kívül-belül remek film :) |
2010-01-07 22:24.14 |
Nem vagy egyedül :)
http://www.filmkatalogus.hu/Igazabol-szerelem--ertekelesek-f.. |
2010-01-07 21:43.02 |
Two-in-One :D
Ma néztem meg először, élmény volt :) |
2010-01-07 21:40.59 |
Bármikor, szívesen :)
Filmszakra jársz amúgy? Csak érdeklődnék, hogy nálatok milyen a légkör a tanszéken (olyan-é, mint nálunk, itt sajna eléggé elment a vezetés az elborult művészfilmek felé.) |
2010-01-07 21:23.02 |
az :)
beugrott, vagy megnézted az adatlapomat? :D habár totál mindegy :) |
2010-01-07 21:19.16 |
Hihetetlen, hogy még 75 évvel a forgatás után is majdnem tökéletesen működik a film (nem a nosztalgia miatt, 24 vagyok) :) Van egy-két poén amin talán már nehéz nevetni (hülyéskedés a telefonnal meg a zsebkendővel) de amúgy végigröhögtem az egészet! Kabos marha vicces figura volt szerintem :) A történet szerintem is kedves, teljesen rendben van az egész film :) |
2010-01-07 21:16.40 |
a-aa :) |
2010-01-07 21:15.52 |
Zoë Wanamaker - Kris Marhsall (My family sorozat) |
2010-01-07 21:11.51 |
A franciám kicsit megkopott mostanában.
Kilenc évvel ezelőtt gimnázium első osztályban beültem 1 darab francia órára, de a nagyját már elfelejtettem :)) |
2010-01-07 21:09.52 |
Anna kisasszony! Legyen férfi! |
2010-01-07 18:54.15 |
azaz! :) |
2010-01-07 18:37.45 |
Az őrült kopaszaid seprűvel estek nekem! |
2010-01-07 18:30.20 |
Távkapcs |
2010-01-07 17:44.32 |
Zsir, grat! :)
Elolvasható valahol? :) |
2010-01-07 17:05.51 |
Sikerült megírni az esszét? :) |
2010-01-07 17:03.07 |
Pont ez a probléma :')
Szegény srácot olyan pofonegyszerű két vállra fektetni egy vitában, hogy az már fáj, mégis egyfolytában provokálja az embert, egyfolytában támad, amit önérzetből az ember nehezen hagy figyelmen kívül. |
2010-01-07 16:56.07 |
Amit írok kezeld némi szkepszissel, nem tegnap láttam a filmet, lehet van olyan jelenet ami hitelteleníti az észrevételeimet!
Connor pszichoszexuális fejlődése egy fel nem dolgozott fiatalkori trauma miatt a megrekedt: olyan élmény érte, amit nem tudott feldolgozni - ez természetesen az iskolatáncos jelenet, a visszautasítás, a csalódás. Ha békén hagyják, vagy egy család körülveszi akiről mintát tud venni, milyen szellemben kellene kezelni a problémát, valószínűleg más utat választott volna később, de ez nem történt meg - ennek oka Wayne bácsi, akinek életvitele erőst' eltér az "átlagostól". Az űrt, ami a fiatal Connor gondolkodásmódjában támadt, Wayne bácsi családtagadó, csapongó mentalitása töltötte be, és mivel ez a modell egyrészt kéznél volt, másrészt az aktuális problémákra (ami egy tinédzser problémái!) választ jelentett, ezért feltétel nélkül magáévá is tette. Az ő szemében Wayne bácsi tényleg hős volt, mivel a legnagyobb könnyedséggel oldotta meg azokat a gondokat, amikkel ő abban a pillanatban képtelen volt boldogulni. A probléma az, hogy Wayne bácsi akkor már hajlott korú ember volt, ezért az általa mutatott mintát Connor úgy értelmezte, hogy egy életen át vihető valami, amivel legalább addig ellesz, amíg annyi idős nem lesz mint a nagybácsi. Itt bejön a képbe a klasszikus hollywoodi értékrendszer, ami alapvetően családbarát. Nem tisztem megmondani, hogy Wayne bácsi példája helyes-e vagy sem, de az egyértelmű szerintem, hogy a film koncepciója szerint nem az. (Teszem hozzá szerintem sem.) Innentől a hollywoodi koncepciót az egyszerűség kedvéért "egészséges"-nek fogom hívni. Adott tehát Connor, aki fiatal korában olyan mintát követ, ami eltér az "egészségestől". Ezzel látszólag boldogul is, azt az életet éli, amit tinédzserként álmodott - szexuálisan sikeres, teli önbizalommal, körülrajongják a nők, Wayne bácsi példája tehát működik. De bejön a képbe az, hogy ez a mentalitás nem "egészséges" - ezt első körben Jenny újra-színrelépése mutatja meg. Jenny olyan kapcsolatot kínál számára, ami megfelel a klasszikus normáknak. Az egyetlen elv viszont, amivel közeledhet felé, az Wayne bácsi technikája, lévén mást egyszerűen nem ismer. Ezzel a technikával sikerül is összejönnie Jenny-vel, viszont itt új probléma jelenik meg: olyan szituációba keveredett, amit nemhogy nem ismer, de ami szöges ellentétben áll az egyetlen általa ismert szemlélettel. A "tragikus vétséget" azzal követi el, hogy nem hajlandó még itt sem újraértékelni a mintát, hanem (kis habozás után) úgy tesz, ahogy Wayne bácsi mondaná: az "egészséges" kapcsolat helyett elmenekül, és folytatja az életét. Eddig jellemfejlődésről nemigen lehet beszélni. A tini Connor fejében tátongó űrt betöltötte Wayne bácsi, és ettől nem is hajlandó eltérni. Ezért volt szükség a következő csavarra, ami elindítja a valódi jellemfejlődést, mégpedig Wayne bácsi szellemének megjelenése. Ez a nagybácsi már nem az a nagybácsi. Nyert a klasszikus értékrend, Wayne bácsi halála pillanatában rádöbbent, az "egészséges" életmodell az igazi. Ez a szellem az egyetlen lény, aki képes hatni Connor gondolkodásmódjára. Efölött a gondolkodásmód fölött ugyanis Wayne bácsi besározhatatlan arca lebeg, ezért ő az egyetlen, aki hiteltelenítheti az általa fémjelzett dolgokat. Wayne bácsi karaktere felfogható Connor szuperegójaként, ami egyfolytában megmondja neki, mikor mit és hogyan kellene csinálnia. A szellemek pedig Connor tudattalanjából érkezhetnek, akik Connor szorongásának, boldogtalanságának okát ismerik (a feszültség okát, ami az általa folytatott wayne-i életmód és az "egészséges" életmód között húzódik). Az ego pedig maga Connor karaktere, aki vergődik a két nyomás között. A jellemfejlődés ebben a modellben annak tudható be, hogy a szuperegó megváltozott, és ezzel nyílt utat adott a tudattalannak - most már nem volt ok, amiért Connor elfojtsa a tudattalant (hiszen azt mindig a szuperegó hatására teszi az ember). Innentől Connor "gyógyulása" következik. Belenéz lelkének legmélyére, felfedezi azokat a fontos pontokat, amik befolyásolták a jellemét, és ezek tükrében újraértelmezi az életét. Ennek az újraértelmezésnek a vége természetesen nem is lehet más, mint a megváltozott szuperegó vágya, magyarul az "egészséges" életmód elsajátítása. Mikor ez megtörtént, Connor cselekedetei célirányosak és határozottak lesznek, hiszen most már tudja, milyen életet akar élni. Ennek érdekében lezúzza a régi Wayne bácsi jelképének számító kicsikocsit, és az új, interiorizált Wayne bácsinak az értékrendje szerint (aki most már a teljes többségi társadalommal azonosítható) olyan életet él, ami megfelel a klasszikus normáknak. Röviden: -kezdetben egy fel nem dolgozott csalódás miatt Connornak nem volt értékrendje. -Ezt szuperegóként Wayne bácsi csajozós képe töltötte be, ami viszont ellentétes a klasszikus értékrenddel. Amikor a szuperegó és a klasszikus értékrend között feszültség van, megjelenik az elfojtás, és így a tudattalan. -A szuperegó megváltozása eredményeként a tudattalan rátör Connorra, aki így rádöbben magára feszültségre, amire válaszul megadja magát az "egészséges" értékrendnek. Ennyi jutott most eszembe, remélem segítettem. Ha valami nem világos, vagy nem értesz egyet vele, jelezd nyugodtan és beszélgethetünk róla, ha gondolod. Azt megkérdezhetem, pontosan milyen szakdogáról van szó? :) |
2010-01-07 13:53.17 |
Én látom, hogy szép történet, hogy megható...
De úgy nem lehet filmet csinálni, hogy 3 percenként van egy dramaturgiai csúcspont. Minden jelenet Oscar-jelenet, ami nem tudom, hogy működött 70 évvel ezelőtt, de most inkább hat giccsesnek, mint szépnek. A képek tetszetősek, a hangulat átjött (hogy mennyire hiteles, azt nem tudhatom), de szerintem ez a film annyira szép, hogy már túl szép is. |
2010-01-07 11:44.28 |
Ömm... nemigen szokták leszólni ezt a filmet :) |
2010-01-07 11:42.59 |
Kézjutazás |
2010-01-07 11:40.10 |
Gondolom azért. hogy akik most vannak a gyerekkorukban, azok is megismerhessék :) |