Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Jöttünk, láttunk, visszamennénk 3. - A forradalom - AMC, 08:35 |
Karácsonyi felismerés - TV4, 08:50 |
Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You - HBO3, 09:10 |
Jégkorszak 3. - A dinók hajnala - HBO2, 09:15 |
Karácsonyi riport - Mozi Klub, 10:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jon Voight (86) |
Patricia Clarkson (65) |
Jude Law (52) |
Ted Danson (77) |
Jennifer Ehle (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A kocka - Vélemények |
Dolgok, amik nagyon idegesítenek |
Donald Trump - Vélemények |
Az emberi százlábú - Vélemények |
Megáll az idő - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Konklávé |
Sam Worthington |
2012-09-13 16:24.30 |
Egyik első akciófilm, amit kis hátulgombolósként láttam.
Nem kell ecsetelnem, hogy az újranézéskor nem volt, sok bája, meg nosztalgia feelingje, B-C-D-Zs kategóriás céllövölde az egész, papírvékony fogatókönyvvel, ami abból áll hogy az amerikai nindzsa, lő és robbant. Mindezt egy házibuli költségvetésének megfelelő mennyiségű pénzből és zéró fantáziával megvalósítva. |
2012-09-12 17:37.38 |
Isten éltesse. Remélhetőleg még évtizedekig!:) |
2012-09-12 17:36.45 |
Érdekes én azt olvastam, hogy akik látták, azokat két félre osztotta. A fele imádta minden képkocáját, a másik hupililát hány tőle. |
2012-09-12 14:44.56 |
Boldog szülinapot néki!:)) |
2012-09-10 19:21.37 |
Annak a két nagyobb névnek köszönheti, hogy egyáltalán moziba is eljutott.
Mert ez kérem, sablonos, kiszámítható, lélektelen és halálosan gyenge, az ilyenekkel volt tömve a szomszédságunkban lévő videotéka polca mikor kisgyerek voltam. Csak abban nem szerepelt Bruce Willis és Sigourney Weaver, elképzelni nem tudom mivel sikerült őket iderángatni. Mert, hogy tuti, hogy nem a forgatókönyv komplexitása volt az, tiszta kergetőzős, izgalommentes marhaság az egész, kidolgozottság valahol a kereskedelmi tévék műsorfelhozatala és egy brazil szappanopera között van, nagyívben teszünk rá kivel, mi történik és legalább három órának érezzük az alig másfél órát. Akciókról meg se mukkanjunk, mert egyedül a végső autós üldözés sikerült decensre, a többivel meg egy mostani JCVD mozi röhögve mossa fel a padlót. Ja hogy a belga legjobb moziját is ugyanez a rendező követte el? Na, így debütáljon valaki az Álomgyárban.... |
2012-09-08 19:58.43 |
Ritka hálátlan feladatot kapott Tony Gilroy, amikor egy olyan sorozathoz kell folytatást készíteni, amihez nem volt meg az a rendező és a címszereplőt játszó színész, akikkel összeforrt az egész Bourne franchise. Ráadásul az eredeti trilógia azon ritkaságok közé tartozik, ami részről részre egyre jobb lett és az egész történet kidolgozása és dramaturgiája is olyan feszes és kerek volt, hogy abból minden további folytatás csak izzadtságszagú utánérzés lett volna.
Éppen ezért Gilroy okos módón úgy készített folytaást, ami egy másik szemszöget vesz föl. Nem a címszereplő további sorsával törődik, hanem a körülötte lévő és a három rész alatt kialakult univerzumot, külvilágot és az egész "szuperügynökös" témát tágítja ki egy kevésbé személyes de még inkább összetettebb és komplexebb összeesküvéssé. Bourne akciók ugyanis ezen film szerint dominóként dönti le az egymásra épülő kormányzati szuperkatona-projektet, ami a teljes lelepleződéshez vezethet. Amikor pedig még a kormányszerveket is megfigyelés és kontroll alatt tartó árnyékemberek nekiállnak a tisztogatásnak és romeltakarításnak, akkor üt be megint a krach. Ugyanis az egyik ügynök Aaron Cross kicsúszik a likvidálási zónából, aki megneszelvén a vészt azonnal megpróbál eltűnni egykori megbízói elől, miközben egy csinos doktornő segítését is igénybe veszi, hogy lejöjjön azokról a szerekről, amik kiképzésének része volt. A Hagyaték kimértebb, lassabb, magyarázósabb mint Greengarss adrenalinbombái, rengeteg új szereplőt, szálat és dolgot visz be és meglepő módon ezt csakis a film első harmadának tempója szenvedi meg. Sem a már a trailer-ben említett gyógyszerdolog és sem az ahhoz kapcsolódó projektek magyarázata és funkciója nem olyan, ami túlságosan hihetetlen vagy fantasy-ba illő lenne, (bár sokaknál feszegetni fogja majd a határt), Gilroy expozíciói jól kidolgozottak de nem túl aprólékosak és nem szájbarágósak, tiszteletben tarja a néző intelligenciáját. A film második fele pedig a sorozat hagyományainak fele meg: míg az egyik fronton egy monitorokkal, telefonokkal és sürgő-forgó asszisztensekkel teli irodában süvöltöző öltönyösök próbálnak a menekülők nyomára akadni, addig az utóbbiak a hatóságok és rivális szuperügynökök elől menekülve bejárják a fél világot. A rendezés profi, az operatőri munka kevésbé hányingerkeltőbb, sokkal hagyományosabb, filmszerűbb, stílusosabb, a zene elmegy. A színészi játékra sincs panaszom, a Matt Damon-t váltó Jeremy Renner kiváló döntés volt: egyszerre kőkemény, mégis földhözragadt nem tökéletes, sőt drogfüggősége miatt sérülékeny karakter, Rachel Weisz helyenként kissé hisztérikusra veszi az eseménybe belesodródó civilt, de nem válik idegesítővé. A mellékszereplők közül, az Edward Norton által játszott hideg irányító maradt meg emlékezetesnek. Az akciókból nem sok van, de izgalmasak és követhetőek, a házbeli lövöldözés és a végső csaknem tízperces (!) üldözési jelenet megérdemel minden dicséretet. Itt azt mondhatnánk, hogy minden tökéletes viszont van egy nagy gondom a filmmel: olyan befejezésben fut ki, ami (esetleges SPOILER) nemcsak hogy az első rész végének Control+C, Control+V kópiája, de egyben rádöbbent mindet arra is, hogy Gilroy annyi új labdát dobott föl, aminek a kellő lecsapására minimum két film játékideje szükséges. Túl sok az elvarratlan szál, a nyitva hagyott kérdés és karaktersors. Ez a lezáratlanság, félbehagyottság engem nagyon zavart, egy első résznél, aminél még semmi sem biztos el lehet játszani, de egy ilyen munkánál, ami ennyire ráépül mindenre, ami előtte volt és csak úgy bedobni a zászlót háromnegyed távnál eléggé hanyagság-szaga van. Lehet, hogy ez csak az én hőbörgésem, mert jól megcsinált, élvezetes, profi akciófilm. De nagyon rossz volna, hogyha itt mindez véget érne mint egy félkész torzó mert van még spritusz ebben az univerzumban. |
2012-09-07 13:37.18 |
Ó, Asylum te csodálatos! Mi lenne zseniális tehetségeid nélkül?
Hát az biztos, hogy a világ egy picivel szebb hely lenne. |
2012-09-07 09:43.07 |
Árvácska (1976): 5*
Nagyon kemény, noha már Móricz eredetije se volt gyerekmese... |
2012-09-06 16:21.10 |
Jól induló azután pedig kissé sablonossá és középszerré váló mégis nézhető thriller, ami főleg az alkotók profizmusának köszönhetően tudja megtartani szórakoztató jellegét. A szereplőgárdával nincs gond, a heist és a személyes küzdelem vonal jó van egyensúlyozva, ahogy a néhol beficcenő társadalomkritikus fricskák is tetszetős, az operatői munka kifejezetten pazar habár a kissé giccsessé váló happy end már kissé gyomortornásztató volt.
Kellemes és néhol már-már stílusosabb jellegű, egyszer megnézhető móka unalmasabb délutánokra. |
2012-09-04 17:40.29 |
6 Bullets:
Meglepően nézhető minimálköltségvetésű Taken átirat Van Damme főszereplésével. 3* |
2012-09-04 08:42.26 |
Istenem...megint egy színészóriással kevesebb :((( |
2012-09-03 16:20.58 |
Újrázások:
A sötét lovag: 5* EX2: 5* |
2012-09-01 13:11.31 |
Fuhhh kettőt és könnyebbet...3 alá biztos nem. |
2012-09-01 12:54.38 |
Azért érdemes megnézni mert a maga elborult módján nagyon kreatív. Az alacsony költségvetés ellenére, olyan jól kihasznált trükkök, kameraszögek, beállítások és begyorsítások vannak benne, hogy ihaj. |
2012-09-01 12:51.13 |
Én igen. Annál elborultabb, szürreálisabb és betegebb filmet keveset lehet találni. Zseniálisan taszító és taszítóan zseniális darab, alig egy órás de 15 percig megszólalni se tudtam a megtekintés után. Szóval csak óvatosan :))) |
2012-08-31 19:21.57 |
Na Most olvastam, ősszel jönnek a Tarkovszkij filmek, hazai DVD-n. Örülök. Nagyon!:)) |
2012-08-31 18:04.56 |
Ez a film pontosan azt teljesíti, aminek tervezték és amit magával kapcsolatban ígér. Se többet se kevesebbet.
Magyarul aki mélymondanivalót, kidolgozott, kompelxitással felvértezett történetet és karaktereket vár tőle vagy netán elkezd tőegyszerűségén és ostobaságain (pl a főgonosz megöli az egyik jót de társait életben hagyva potenciális veszélyforrást alkotva magának) csámcsogni, az nemhogy házszámot téveszett de konkrétan utcát tévesztett. Mert Az Expendables 2-ben ilyen nincs. Ahogy az első rész is ez csak is egy dolgot garantál: Hogy összegyűlt lassan nyugdíjas korba lévő akciósztárok összegyűlnek és a lehető leglátványosabban írtják az ellenük kivezényelt több száz szerencsétlen hullazsákba való fegyverest. Az első rész kijövetele számomra nagy esemény volt, olyan voltam mint a kisgyerek, akinek előre lett hozva a karácsony. A bennem lévő nosztalgiát a80-as, 90-es évek akciófilmjei iránt olyan jól szólította meg, hogy az örök élmény volt számomra. Most persze, hogy birtokomban van már egy kétlemezes DVD is belőle, számos megtekintés és az eufória elmúlta után már egyre nőtt várakozásom a második felé és most nosza itt is van. Történet? Ugyan kérem, ami van az olyan szögegyszerű, hogy még elemzni se lehet, van a kőkemény zsoldososztag, akik veszélyes küldetéseket végeznek el. Csűbe húzzák őket, ők pedig bosszút állnak ennyi. de ahogy az meg van csinálva, na ott van a kutya elásva! A Stallone-t a rendezői poszton válto Simon West profi rendező, aki tudván mire döglik a légy, nem is gondolkozik sokat, hanem rögvest a húrok közé csap. Az EX2 ugyanis az első negyedórában egy olyan volumenű akciójenettel indít, aminek láttán tisztességes akciófilmrajngó pelust cserél, mert bődületes pusztítást kapunk az arcunka földön, vízen de még levegőben is, tucatnyi robbanással és annyi kinyírt ellennel, amiből egy kissebb város lakossága is összejöhetne. A csapat minden tagja Stallone, Statham, Terry Crews, Randy Courture, Dolph Lundgren és Jet Li kellő látványossággal mutatják meg, hogy kell zúzni (főleg ezért is fájdalmas az ázsiai bunyómester hiánya film többi részében). De a beugró fiatalok Liam Hemsworth és Nan Yu is meglepően tartják a frontot, habár összetett színészi munkát se tőlük se a többiektől ne várjunk. Aztután persze lassab tempót vesz fel a film, de az intermezzók is jól működnek, nem érezni elhúzottságot (mert olyan pörgős a film, hogy ihaj), a önreflektív, kikacsintós vagy egymást szivatós poénokon sokat nevettem, csak néhány beszólást érztem erőltetettnek (lehet, hogy a szinkron hibája) és egyszer sem volt az az érzésem, hogy túlságosan önmaga paródiája lenne vagy hogy agyonnyomják a poénok. Hisz elvégre abszolúte nem egy drámai alkotás, amit túlságosan komolyan lehetne venni. Nohabár egypár jelnetben megpróbálkozik vele (és Brain Tyler kiváló zenéje is rá kíván segíteni) de ezen csak inkább mosolyog a tapasztalt mozinéző. De persze hátravannak még nagy nevek, de az ő szereplésük és megjelenésük is jól sikerült, Van Damme látványosan élvezi a szinpadias gonosz szerepet, sőt annyira őrületesen gonosz, hogy az már klinikai eset, de pokoli jól áll neki. Chuck Norris felbukkanása mint a legendás harcos, aki egy per alatt félszáz embert szitává lő (még egy tankot is) mintezt Ennio Morricone zenéjére, napszemüveget hiper-mega-giga-ultracool módón...hát valami hihetetlen, garantált, hogy szétröhögöd az agyad. Felvezetések, jól beszórt akciómomentumok a nagy finálé előtt, aztán jön a nagy leszámolás egy reptéren, ahol a három legenda Stallone, Bruce Willis és Arnold egymás mellett menve irtják a népet és pusztítanak, (a többiek meg asszisztálnak), egysorosokat szórnak, hát ez maga a valóra vált gyerekkori álom. És véleményem szerint nemcsak én vagyok az egyetlen, aki boldog, hogy mégérte ezt a látványt. Pusztítás, robbanás, darabokra szakadó berendezés, hullák százai, Statham Scott Adkins ellen, Stallone Van Damme ellen fantasztikus, noha két-három (sőt még öt) percet még lazán elbírhatott volna. És persze mindehhez jobb fényképezés, vágás, CGI (istenem de jobb az elsőnél), profi rendezés, koreográfia, literszám ömlő vér, minden mi jó. Mind mondtam, azt teljesíti, aminek tervezték és amit magával kapcsolatban ígér. Se többet se kevesebbet. Habár a tengerentúli bevételi mutatók nem annyira jól mint az első esetében, én remélem lesz harmadik rész és ha már csak azta szintet tartja mint ez, már nyert ügyünk van. Hogy ez jobb-e vagy az eslő, azt még nem tudom de nem is kívánok most ezzel foglakozni, inkább még néhányszor megnézem és kiélvezem. Ja és kösz az élmény srácok. Már megint!:))) |
2012-08-31 18:04.29 |
EX2: 5* |
2012-08-28 17:48.11 |
A 21 Jump Street annak ellenére, hogy egy 80-as évekbeli Tv sorozat mozifeldogozása, az egyik legjobb és legviccesebb akcióvígjáték, amit az utóbbi időben láttam.
Méghozzá azért mert Phil Lord és Chris Miller rendezőpáros tökéletesen tisztában volt azzal, mit is adaptálnak a nagyvászonra és próbálnak modernizálni. A buddy movie zsáner és a tinifilmek összes ismert sablonja megjelenik a filmben, de ezt mégse lehet negatívumként felróni, mert az alkotók ügyes módon ezt nem újdonságként csomagolva próbálják eladni, hanem sokkal inkább azokra rájátszva, kifigurázzák és kifordítják őket (még a mostanában divatos remake hullám is kap egy remek fricskát) és ezért jól párosítják a történettel és a poénforrásokkal. A tempó kiváló, üresjárat nincs, a kellően szabadszájú és néhol igencsak elborult (a határon mégsem áteső) poénokon dőltem, Channing Tatum és Jonah Hill párosa fantasztikusan eltalált, még a helyenként előforduló akciókra sincs panasz. Kiváló szórakozás, azért a bizonyos cameo-ért pedig külön piros pont!:)) |
2012-08-28 11:51.32 |
Nézhető akciók kontra lilaködös baromságnak definiálható történet. DVD moziminőség, erősen kihagyható. |
2012-08-27 09:37.27 |
Cím nem egyenlő film minősége. Az Erőszakik erre a tökéletes példa. |
2012-08-27 09:34.33 |
Parancsolsz? Mi csak egyet látunk, akit a szarkazmus áldó erejével kell, hogy kordában tartsunk, tekintve, hogy a moderátorok ritkán végzik a bannolás művészetét.
Márpedig jól jönne, szegénykém jó ideje megérett a likvidálásra. :)) |
2012-08-26 19:58.55 |
Mocsok és arcátlan kis gyűlöletféreg vagy te Liqvorx, de sebaj pörögj még néhány kommentben szétoffolva a film topic-ját eszetlen és elborult világjobbító marhaságaiddal, max mi többek kacagunk ostobaságodon.
Inkább menj ki a friss levegőre, meglásd jót fog tenni:)) |
2012-08-25 09:29.08 |
Stuart Baird elsimert vágó volt 96-ban is, és a más akciófilm rendezőknél (pl Richard Donner-nél) szerzett tapasztalatait használta fel első filmjéhez, aminek ereje nemcsak a rendezői profizmusban, hanem a forgatókönyvben is ott van, ami meglepően részletgazdag, jól átgondolt és realisztikusan adja elő, a "visszafoglalandó gép" alapszituációt. Akció nincs, (ami van az rövid és látványos), ellenben elsőosztályú és magasan tartott feszültség az van egészen a film végéig. Russell remek, a kommandós csapat tagjai és Halle Berry szintúgy, Steven Seagal ugyanazt a karaktert játssza mint minden mozijában, így őt se lehet nagyon szidni, pluszban még fűbe is harap ami meglepetés.
Kellemes, sokszor elővehető darab, csak ajánlani tudom. |
2012-08-24 22:33.24 |
Huhh, az bizony nagyon szar ügy, részvétem. |
2012-08-24 13:26.56 |
Még jó, hogy a hozzád hasonló sárgaházszökevények ritkán jutnak filmkészítési lehetőséghez. |
2012-08-23 13:59.09 |
One in The Chamber:
Decens DTV akciómozi. 3* |
2012-08-22 23:08.27 |
Egy alig 22 éves film remakeje. Oké, nem nézhetetlen, nem tiporja teljesen sárba az eredetit, de csak úgy van. De miért?
Kérte valaki, hogy 1990-ben készült Arnold Schwarzenegger film, (ami néhány mai szemmel kissé gyengébb effektet és díszletet leszámítva mai napig megállja helyét) megérett a ráncfelvarrásra. Ráadásul kicserélt környezetben, alacsony korhatárral. A készítők persze dobálóznak azzal, hogy itt mosta regényt próbálták alapul venni, de aki már csak a trailer-t megsasolja, az tudja, hogy annyi a különbség, hogy itt futurisztikus Föld van, nem Mars. Már csak azért is mert a film szinte pontról, pontra mondja föl a Verhoeven film, dramaturgiai felépülésének főbb pontjait, így aki látta az eredetit (és szerintem ezen emberek száma igencsak magas) annak annyi meglepetést fog tartogatni a történet mint egy háromnapos, hűtőben hagyott bableves. A helyzetet nem segíti, hogy az alkotók görcsös precizitással maradnak meg egy CGI orientált akciófilmhatárain belül. Minden csilli-villi, szuperlátványos és részletgazdag (ami azért pozitívum) de emiatt a polírozottság miatt sincs ereje. Fájdalmasan hiányzik a vérbőség, a morbid humor, a jól elhelyezett társadalmi fricskák, ami olyan jóvá tették az eredetit. Persze itt is elvan játszva az "álom ez vagy valóság" kártya de nincs kidolgozva, ahogy a lehetséges jövő hogyan és miértje sem, csak a megjelenítése. Len Wiseman tisztességes direktor, a Die Hard 4-et kifejezetten megköszönöm neki, de rendezése ahogy az egész alkotás is, egy gépiesen végigmenő, szív, lelkesedés és lélek nélküli, agyatlan darálás, ami észvesztett sebességgel száguld akciójelenetből, akciójelenetbe nem törődve semmi mással. Colin Farrel, Bryan Cranston de még a dekoratív Beckinsale-Biel páros is csak szimpla eszközök ebben a monoton, végigülhető de a végére inkább túlpörgetetté, kifulladóvá és unalmassá váló középszerűségben, ami akcióinak momentumait is tucatnyi sci-fitől kell kölcsönöznie (van itt Én a robot, Ötödik elme, Különvélemény, stb, stb). Odaát bukott, teljesen érthetően. Ha megnézzük csak magunkat okolhatjuk, amiért két órát töltöttünk el olyasvalamire, amit az agyunk úgy is pillanatok alatt kitöröl. Futurisztikus masinák nélkül is. |
2012-08-22 22:49.47 |
Az emlékmás: 3* |
2012-08-21 18:36.16 |
Tony Scott legjobb filmje, a 90-es évek egyik legjobb akciófilmje, Bruce Willis karrierének egyik fény pontja és még sorolhatnám. Beszólásai, karakterei, akciói, momentumai, zenéje, a magyar szinkron mind kultikusak, aranyat érőek.
Stílus, rendezés, melankolikus hangulat tökéletesen a helyén, profán, vérrel teli mégis ezerszer nézhető, egyszerre kőkemény és habkönnyű mestermunka, amin egyszerre röhögsz és izgulsz. Ha tony Scott csak ezt az egy filmet rendezte volna meg, akkor is emlegetnénk a nevét. Ez szerencsére nem így volt, de most hogy már nincs közöttünk sok mindent megköszönhetünk neki, például ezen rendezését is. Na Shane Black-et a forgatókönyvért!:) |