Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
The Doorman - Több mint portás - Filmbox Extra HD, 21:00 |
Kapitány és katona - A világ túlsó oldalán - Viasat3, 21:00 |
Constantine, a démonvadász - Film+, 21:00 |
Égető bizonyíték - Viasat Film, 21:00 |
A hamisító - Paramount Network, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Mire gondolsz most? |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Pitbull - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Twisters - Végzetes vihar |
Clint Eastwood |
2010-01-31 12:47.52 |
Kétségtelen, hogy Mel Gibson az utóbbi két évtized egyik legismertebb és legszimpatikusabb színészegyénisége, aki nem csupán sztár a vörös szőnyegen vagy a hálószoba falán, hanem hús-vér, valódi ember, aki megérdemli a csak a legnagyobbaknak kijáró rajongást és tiszteletet. A sokáig csak ausztrál szépfiúként számon tartott, hét gyermekes Mel Columcille Gerard Gibson azonban más tekintetben is kilóg a hollywoodi óriások közül: a színészet mellett producerként és filmrendezőként is képes volt maradandó alkotásokat készíteni. Sőt! A valódi szakmai elismerést és ezáltal az Oscart is meghozó skót csatafilmjével, a William Wallace életéről szóló A rettenthetetlen-nel bemutatta, hogy nem is akármilyen direktori vér csörgedezik az ereiben; és egy igen nagy felzúdulást keltő Jézus-filmjével, A Passió-val(kb 250millió dolláros bevételével) pedig talán élete legnagyobb sikerét könyvelheti el. A két hangos rendezés előtt azonban Mr Gibson tető alá hozott egy kisebb, ám annál érzelmesebb és személyesebb hangvételű első munkát, Az arcnélküli ember-t melyben az álmokról, az emberi barátságról és a kitaszítottság érzéséről mesélt. |
2010-01-30 13:25.23 |
Martin Scorsese 1991-ben forgatta le A rettegés foka újrafeldolgozását. Az eredetinél is jobb forgatókönyv hatására az egyszerűnek tűnő thriller a bibliai utalások miatt mélyebb értelmet nyert, ám ez nem jelenti azt, hogy a rendező nem adózott volna tisztelettel az eredeti mű előtt. Ennek egyik jele, hogy a klasszikus mindhárom főszereplőjét felkérte egy apróbb mellégszerep eljátszására, melynek szomorú filmtörténeti jelleget kölcsönöz, hogy Peck utolsó alakítását nyújtotta a mozifilmben. Max Cody eljátszására Scorsese aligha találhatott volna alkalmasabb embert, mint állandó sztárja Robert De Nirót: a kigyúrt Codyként a színész egyik legjobb alakítását nyújtja. Erőszakossága miatt sokan elítélik a filmet, mondván Thompson sejtetései jóval hatásosabbak voltak, ám a 62-es változat rendezője csupán azért nem mutatott többet, mert már így is meggyűlt a baja a cenzúrával. Scorsese műve azon ritka újrafeldolgozások közé sorolható, amelyek nemcsak elérik, de talán felül is múlják az eredeti színvonalát. |
2010-01-30 11:43.36 |
Ben Stiller teljesen ismeretlen színész volt, amikor rendezőként berobbant a köztudatba: a remek Nyakunkon az élet generációs problémákat feszegető mozi, melynek igazi ereje abban rejlik, hogy a legkilátástalanabb helyzeteket is képes optimistán szemlélni. Furcsamód a művész ezt követően sokkal komolytalanabb produkcióhoz adta a nevét -mind színészként, mint rendezőként. Az időközben sztárrá vált Stiller sajnos a Zoolander-A trend kívüli-vel sem ütötte meg a mércét. Stiller a modellvilág és sztárkultusz kiparodizálását tűzte ki céljául, ám a film infantilis humorán nehéz jóízűen nevetni. Pedig a színész-rendező-forgatókönyvíró mindent megtett a sikerért, és igazi sztárgárdát csábított maga köré: a két főszereplő és az apát alakító Jon Voight mellett Milla Jovovich, David Duchovny, valamint töméntelen önmagát alakító híresség erősíti a szereposztást. Ben Stiller, Owen Wilson és Will ferrell három évvel a Starsky és Hutch előtt egy nagyon harmatos produkcióhoz adta a nevét. |
2010-01-29 11:20.50 |
izé (ettől az egy szótól a falnak tudnák menni)
Láttad izé tudod az izé és akkor jött és izé és akkor figyelj már izé hozd már ide az izét hát tudod? Mi a túróért nem lehet megállni, és egy kicsit gondolkozni, hogy mit akarsz mondani?? Mert nem tudom hogy mit jelent az hogy izé.:0 |
2010-01-29 11:12.11 |
Weaver kisasszony nem volt valami szavatartó. Van annyi pénz, hogy újfent Ripley legyen, így mindössze ki kellet találni, hogyan támadjon fel, hogy ne tűnjön az új epizód full idiótának. Joss Whedon, a Buffy és Angel atyja kapta a megtisztelő feladatot és meg is oldotta: egy ekkortájt igen népszerű témát használva fel, a klónozást. A sztori ezúttal mindhárom eddigi epizódból merített: a helyszín újfent egy űrhajó klausztrofób beltere, a hősök ezúttal Ripley mellett tökös kalózok és a harmadik rész darkos stílusából is sikerült átvenni, újfent bizarr kapcsolatba hozva sokat látott hősnőnket az idegenekkel. És mindezt a producerek megfejelték egy extravagáns francia rendezővel, (az addig még csak)az Elveszett gyerekek városa-t jegyző Jean-Pierre Jeunet-vel és trükkcsapatával, akik aztán igazán beteges és morbid, erősen gallos lendületű horror-akció-kikacsintóst készítettek, ahol még a gravitáció sem a sci-fik legalább többé-kevésbé valós szabályai szerint működik. A rajongók ezt a részt is erősen megoszlott vélemények kíséretében fogadták, de a többségnek annyira nem jött be Jeunet sajátságos lidércnyomása, melyre két kedvenc állandó színésze, Dominique Pinon és Ron Perlman fura, burleszkbe hajló párosa is rásegít. Sigourney Weaver már-már shakespeare-i magasságokban szárnyal, így jócskán megdolgozik a milliókért, amit ezért a szerepért kaszált. A sok fanyalgás ellenére a negyedik Alien egy bizarr módon szórakoztató és a sorozat tekintetében messze a leglátványosabb, őrült, európai ízű sci-fi horror burleszk, félelmetes karakterekkel. |
2010-01-28 11:39.59 |
Hogy az Apokalipszis most lenne az évszázad legjobb filmje, az talán nem igaz. Hogy Francis Ford Coppola remekműve lenne a filmtörténet egyik legjobb alkotása, az meg talán túl erős. De hogy lenyűgöző, maradandó és kötelező alkotásról van szó, ahhoz nem férhet kétség. A vietnami háború sűrűjében vagyunk. Az alagút végén már látszik a fény: egyre többen sejtik, hogy amit az amerikai hadsereg művel ebben a háborúban, az teljesen értelmetlen, de még csak egy ember akad, aki ki is mondja, hogy mindaz ami itt folyik, a legsötétebb apokaliptikus látomással is felér. Ez az ember Kurtz. Mottója: Apokalipszis most! A film annak idején botrányokat kavart, nem lett kész időre, a kritikusok a bemutató előtt csak találgathatták, voltaképp miről is szól, és ez sok negatív kritikát eredményezett. De a cannes-i nagydíjas filmje aztán mindenkit levett a lábáról. |
2010-01-27 11:19.29 |
Egy sikeres franchise-t folytatni kell, ám az Alien széria 3. része csak 1989-ben készült el, iszonyú nyögvenyelősen, óriási problémák és veszekedések árán, s hatalmasat bukott. A harmadik Alien filmet egy akkor csak videoklipjeiről ismert reklámfilmes, David Fincher rendezte, aki később a huszonegyedik század elejének legizgalmasabb és legsötétebb látásmódú fenegyerekévé vált. De nem volt könnyű dolga első filmjével: az vagy féltucatnyi forgatókönyv-módosításon ment át, pedig a híres cyberíró William Gibson és az akkortájt igen népszerű Vincent Ward is írt egy-egy sztorit, ám a producereknek semmi sem volt elég jó. Még új üdvöskéjük egyedi sötét látásmódja sem, ahogy a kommandózás után újfent klausztrofób belső terekhez visszatérő horrort komor elégiává varázsolta. Rengeteg részletet vágattak ki Fincherrel, aki hosszas munkával mégis nézhető verziót faragott az összecsapott forgatókönyvből, és újszerű látásmóddal adta azt el, ez azonban a nézők gyomrát feküdte meg. Sigourney Weaver ráadásul ragaszkodott hozzá, hogy e film végén haljon meg, mivel skatulyának érezte Ripley karakterét és nem akart több folytatást. Az eredmény egy komor, kaotikus, következetlen, ugyanakkor rendkívül hangulatos és látványos kamarahorror, amelynek van néhány igen nagy pillanata, így például a teremtés jelenet, amely kiteljesíti Ridley Scott születés-anya-halál szimbólumát, egészen hátborzongató módon. Fincher, aki rémálomként élte meg a forgatást gyűlöli első filmjét. |
2010-01-26 11:43.40 |
Az érdekelne legjobban, hogy ha esetleg happyend lesz a vége és az emberek legyőzik a predátorokat, akkor hogy jönnek majd haza a predátor bolygóról. Egyáltalán tudni fogják majd hogy merre induljanak el? De ez majd úgy is kiderül a végén. |
2010-01-26 00:38.33 |
Régen láttam ezt a filmet.
Jól emlékszem, hogy Akira Kuroszava írta a film forgatókönyvét? |
2010-01-25 23:51.33 |
Peter Hedges:What's Eating Gilbert Grape
[link] |
2010-01-25 10:09.14 |
James Cameron, a Terminator-ral befutott megalomán filmes vette kezébe az Alien nagy sikerű folytatását, és ez meg is látszik az eredményen. Cameron ugyanis szakít Scott kisszereplős, thrillerbe hajló rendezésével, és a korszak egyik legdögösebb, legakciódúsabb sci-fijét készíti el, amely bemutatja az akkori filmtechnika legjavát is. Cameron nagyszabású háborús-kommandós filmet alkotott, amely ennek ellenére remek folytatás, megadja a nézőnek a ˝Most jól odavágunk neki˝ érzést és lenyűgözi tökéletes és vérfagyasztó akció- és horrorjeleneteivel. Ripley karaktere kiteljesedik, kemény, öntudatos amazonként írtja a szörnyeket, immár támad és nem menekül. A remekül megírt sztori, klassz karakterek és dumák, a hi-tech látványvilág minden idők egyik legjobb sci-fijét eredményezi. Nagyszabású, megalátványos űrkommandós akcióhorror, méltó folytatás a világ egyik legfontosabb és legnagyképűbb rendezőjének kezéből. |
2010-01-23 15:34.25 |
Én már nagyon várom ezt a filmet. Merem remélni hogy végre egy színvonalas akciófilm lesz, és nem kell majd benne csalódnom. |
2010-01-23 15:06.57 |
A fiatal angol reklámfilmes, az azóta szép karriert befutott Ridley Scott egy kosztümös film után vágott bele eme űrhorror rendezésébe, amellyel, akár csak az azt követő Szárnyas fejvadásszal, új filmes műfajt teremtett. Az Alien egyfajta természetes reakció a Lucas-féle Csillagok háborújára, ám nem űroperettklónként, hanem egy űrhajó zárt terét kihasználva tör a pszichohorror és a slasher műfajában a célja felé. Ronald Shusset és Dan O'Banon forgatókönyve valóban félelmetes, a régi-jó macska-egér játékot helyezi új környezetbe és a titokzatos ellenség képét ezúttal földönkívülire formálja. Scott markáns vizuális világa már itt is megmutatkozik, a Giger által tervezett biomechanikus hatást keltő idegen lény egy gótikus katedrálisra emlékeztető űrhajóban szedi áldozatait, s a sztoriból is árad némi újszövetségi felhang, a szülés bizarr analógiájával együtt, amely a sorozat levakarhatatlan része lett, s majd az Alien 3 pazar születés-halál allegóriájában teljesedik ki. Egy rakás remek, tapasztalt és kezdő színész varázsolja élethűvé a rettegést, Tom Skeritt, s a később Bilbóvá avanzsáló Ian Holm, John Hurt, aki itt hamar csúnya véget ér, illetve egy üdvöske, a sikoly királynő és a macsó feminista keverékének újfajta tökös nőtipust megjelenítő Sigourney Weaver, akinek innét datálhatjuk érdekes karrierjét. Ő maga nagyon szeretett volna megszabadulni az Alien filmektől, és mégis további három, egymást nagy időközökkel követő folytatásban vett részt. |
2010-01-23 14:29.51 |
Szerintem a helyszínelőknek arra részére gondolsz, amikor egy fickó benzint lopott autókból és a mobiltelefon elektromos szikrája miatt gyulladt meg. |
2010-01-22 17:24.38 |
Egy ismerősöm mesélte, hogy az egyik becsületveszejtő intézményben(kocsma) egy faszi fogadásból megivott fél liter pálinkát húzóra. Egy fél literes korsó tele pálinkával. A pálinka meggyulladt benne, az ürgéből meg dőlt a vér. Mire kiérkeztek a mentők már halott volt. |
2010-01-22 16:44.22 |
Az emberek félnek, ez idáig oké. Félnek a bűnözéstől, az idegenektől, a külvilágtól, ez is oké. Az, hogy az USA-ban is félnek az emberek, is oké. De talán a félélem által kiváltott reakciók súrolják a normál gondolkozás határait. Az Államokban rengeteg 100milliós nagyságrendű fegyvermennyiség található a háztartásokban, valahol a párnák alatt, valahol a fiókokban, és ennek következtében a gyerekek közelében is. 1999. április 20-án a Colombine középiskola két tanulója vagy egy tucat társukkal végzett néhány perc leforgása alatt. Természetesen a sajtó, de legfőképpen a társadalom válaszokat keresett a történtekre. de az egyszerű helyzet felismerés valahogy hiányzott az alternatívák közül, így elkezdődött a már több száz éve bevált bűnbakkeresés. Így történhetett meg hogy még a Marilyn Manson nevezetű zenekar is kisebb boszorkányüldözés áldozata lett. Aztán az eset után pár évvel jött Michael Moore rendező, aki az USA és az agresszivitás közötti kapcsolat feltérképezésére vállalkozott. Az eredmény: egy játékfilm hosszúságú dokumentumfilm, amely Moore útját mutatja be a hazafiság, az indulatok és az őrület határain. Rendezőnk nem titkoltan Bush-ellenes politikát vall, ergo háborúellenes. Nem egyszer bírálta az egykori elnök döntéseit, s talán ő mert először igazi kérdéseket feltenni a félelemmel kapcsolatban: Lőfegyverbolond nemzet vagyunk-e, vagy egyszerűen csak bolondok? A Kóla, puska, sültkrumpli egy provokatív film, amely ha válaszokat nem is tartalmaz kérdéseinkre, de segít valahogy megérteni az értetlenséget. |
2010-01-21 14:20.59 |
Az Apokalipszis most, Acéllövedék és Oliver Stone trilógiája mellett Michael Cimino A szarvasvadász-ának vitathatatlanul ott a helye a legjobb háborúellenes filmek sorában: A rendező a sokkoló képsorok mellett a barátság széthullásával érzékelteti a háború borzalmait: az első másfél órában a három acélmunkás mindennapjaiba nyerhetünk bepillantást, hogy aztán a csatatérre kerülve végleg megfosszák őket emberi méltóságuktól. A himnuszéneklő befejezés pedig mindmáig vita tárgyát képezi filmtörténészek és megszállott rajongók körében: az egyik tábor szerint Cimino a nem létező amerikai álomra mért cinikus módon végső csapást, míg mások azon a gyökeresen ellentétes véleményen vannak, hogy A szarvasvadász hősei, kiállva az eléjük gördített akadályokat, igazi amerikaivá értek. |
2010-01-21 07:40.47 |
Lasse Hallström csodaszép filmmel alapozta meg amerikai karrierjét. A svéd rendező remek színészanyaggal dolgozhatott: a már sztárrá váló Johnny Depp és az Oscar jelölés révén berobbanó Leonardo DiCaprio húzóalakításai mellett Juliette Lewis is maximálisan kihasználja a karaktere által nyújtott lehetőségeket. Hallström filmje hatásos, de nem hatásvadászos, érzékeny, de nem érzelgős. Pazar családi dráma, olyan konfliktusokkal, amelyek túlzott sulykolása didaktikussá tenne egy filmet vagy közhelyparádévá válna, a rendező azonban tökéletes arányérzékkel bánik a regény adta alapanyaggal. |
2010-01-20 07:58.06 |
Az európai környezetben játszódó üldözéseket jobban szeretem. Nem is tudom, talán a szűk utcák és a sűrűbb forgalom miatt. Ilyen pl: Ronin, A szállító, Taxi, Az Olasz meló |
2010-01-18 20:38.38 |
Emlékszem annak idején ez a film nagy durranásnak ígérkezett. A két francia szupersztár a Borsalino óta nem szerepeltek közösen, és most újra együtt egy filmben. Nagyon látszik rajta, hogy az egész film a két francia sztár köré épül fel tele van klisékkel és kidolgozatlan a története. (tegyünk bele egy kis autós üldözést, lövöldözést megspékelve egy kis humorral, ja és Jean Paul Belmondo és Alain Delon sem mellékes. És máris kész a kasszasiker). Ez a film majd hogy nem nézhetetlenül rossz. |
2010-01-18 13:10.56 |
Gárdonyi Géza: A láthatatlan ember |
2010-01-18 13:06.00 |
Sajnos ez a film csalódás volt számomra. A zenéje nagyon szép, az operatőri munka is kiváló, és a rendezés is jó. De ami Roberto Benigni alakítását illeti, hát engem annyira nem nyűgözött le. A fia életét és gyermekkorát megóvó Guido alakja számomra ebben ez esetben hihetetlennek, és erőltetettnek tűnt. Úgy éreztem, a film nézése közben, hogy a holokauszt mint alap téma, el van bagatellizálva és ezét vált számomra nehezen hihetővé. Pedig a filmben vannak nagyon szép és érzelemmel teli jelenetek is. Ezeket nem sorolom fel, aki látta a filmet az bizonyára tudja hogy mire gondolok. Ennek ellenére 4csillagra értékelem, mert Benigni-nek köszönhetően az egykor dicső olasz filmgyártás, ha csak rövid ideig is de régi fényében tündökölhetett. |
2010-01-16 21:17.05 |
Érdekes, Spielberg cápája angolul: Jaws ami magyarul pofákat jelent. Vagy inkább ebben az esetben állkapcsokat. Az biztos hogy angolul jobban hangzik mint a shark, de magyar fordításban elég idétlen lett volna. :D |
2010-01-16 19:24.58 |
eltaláltad
grat:) |
2010-01-16 18:18.49 |
Batman |
2010-01-16 18:06.31 |
Szökevény menyasszony |
2010-01-16 18:01.42 |
Oltári nő(runaway bride) |
2010-01-16 16:17.56 |
Újabb feladvány:
RONDA ALAK(film) |
2010-01-15 21:41.37 |
Emlékszem legelőszőr késő este volt a tévében. Reggel korán kellet kelnem, de kiböjtöltem a végét. Tudni akartam, hogy ki is az a halhatatlan kedves.
Gary Oldman zseniális volt ebben a filmben, Oscart érdemelt volna az alakításáért. |
2010-01-15 21:23.58 |
Eddie Murphy elég gyenge alakítást nyújtott ebben a filmben, de Michael Wincott nagyon jó volt. Majdnem annyira mint a Hollóban. A film látványban is nagyon ott van, és a story is elég jó. Véleményem az, hogy többször is meg lehet nézni. |